Wat please? Een schedel is gewoon hartstikke mooi.quote:
Tnx!quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou het een paar uur zachtjes laten pruttelen.
Als hij klaar is zal ik wel een foto maken en plaatsen.quote:
Denk niet dat ze daar veel interesse in hebben, het is maar een vos en daarvan zijn veel schedels beschikbaar. Je kan ze ook gewoon kopen namelijk.quote:
teeveepee voor de pics dan maarquote:Op woensdag 24 februari 2016 15:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Als hij klaar is zal ik wel een foto maken en plaatsen.
Lijkt me rijkelijk lang. Misschien eens informeren op het bushcraftforum?quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou het een paar uur zachtjes laten pruttelen.
Hij ligt nu uit te koken, dus je zal even tot morgen moeten wachten...quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:36 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je eens een foto maken. Vind ik ook wel interessant om te zien
Ik ga daar gelijk eens kijken!quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:44 schreef nanuk het volgende:
[..]
Lijkt me rijkelijk lang. Misschien eens informeren op het bushcraftforum?
Voor en na-foto's?quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Als hij klaar is zal ik wel een foto maken en plaatsen.
Een mensenschedel zou erg cool zijn, maar ik heb liever dat je erg oud wordt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:43 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Ik stel mijn schedel beschikbaar, ben dan ook wel benieuwd naar de foto's daarvan.
Super, tnx!!!!!quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:46 schreef Franknfurter het volgende:
Koken: Het prepareren van schedels is niet zo moeilijk. Er zijn een paar manieren om een mooi resultaat te krijgen. Snij zoveel mogelijk vlees weg en leg de schedel in een pan met water. Verwarm het water tot ± 80 graden. (Het water mag niet koken). Voeg wat soda of natriumbicarbonaat toe. Na ± 1 uur kan je het vlees makkelijk verwijderden. De schedel is klaar zodra hij goed droog is. Eventueel kan je hem nog bleken met waterstofperoxide.
bron: zoelen.nu
Dat zou ik echt niet weten, sorryquote:Op woensdag 24 februari 2016 15:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Super, tnx!!!!!
Heb er wat soda bij gemikt en het vuur nog lager gezet.
Maar, dus als dat ene hele kleine restje huis eraf is (makkelijk eraf gaat) is het goed? Is het dan ook veilig ivm eventuele ziektekiemen? Heb namelijk geen idee waaraan dat beest dood is gegaan.
Even op 80 graden gaan alle bacteriën dood. Anders doe je hem voor de zekerheid 10 seconden in de magnetron.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Super, tnx!!!!!
Heb er wat soda bij gemikt en het vuur nog lager gezet.
Maar, dus als dat ene hele kleine restje huis eraf is (makkelijk eraf gaat) is het goed? Is het dan ook veilig ivm eventuele ziektekiemen? Heb namelijk geen idee waaraan dat beest dood is gegaan.
Mijn dank is wederom zeer groot!quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Even op 80 graden gaan alle bacteriën dood. Anders doe je hem voor de zekerheid 10 seconden in de magnetron.
Met exploderende tanden, slim.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Even op 80 graden gaan alle bacteriën dood. Anders doe je hem voor de zekerheid 10 seconden in de magnetron.
Hij is al kaal, op 1 klein stukje huid op de onderkaak na. Dat wil ik schoon hebben en vooral wil ik dat de eventuele ziektekiemen dood zijn. Heb namelijk geen idee waaraan dit dier doodgegaan is, heb geen gezond dier geschoten ofzo. Alleen maar een volledige vrijwel kale schedel gevonden (waar niets bij lag van het verdere dier).quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:51 schreef ZonnebankBob het volgende:
Ik zou hem niet koken, maar hem door mieren kaal laten eten. Leg hem in de tuin onder wat bladeren.
Vlees en andere resten verwijderen met natronloogquote:Op woensdag 24 februari 2016 17:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij is al kaal, op 1 klein stukje huid op de onderkaak na. Dat wil ik schoon hebben en vooral wil ik dat de eventuele ziektekiemen dood zijn. Heb namelijk geen idee waaraan dit dier doodgegaan is, heb geen gezond dier geschoten ofzo. Alleen maar een volledige vrijwel kale schedel gevonden (waar niets bij lag van het verdere dier).
Beide heb ik niet voor handen. Uitkoken wel.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:04 schreef ZonnebankBob het volgende:
[..]
Vlees en andere resten verwijderen met natronloog
Ziektekiemen bestrijd je veel beter met een chlooroplossing of waterstofperoxide dan met verwarmen.
Natronloog is gootsteenontstopper (grote korrels).quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Beide heb ik niet voor handen. Uitkoken wel.
Ben niet echt ingericht voor dit soort zaken, heb gewoon een spontane vondst gedaan. Moet dus roeien met de riemen die ik heb.
Morgenvroeg is voorbij. Show me the pics.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij ligt nu uit te koken, dus je zal even tot morgen moeten wachten...
Laat hem een paar uur zachtjes pruttelen en hoop dat de tanden blijven zitten in die tijd. He ziet er hoopvol uit tot nu toe.
Zo blij hiermee!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |