Dit dus. Google is niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:39 schreef spijkerbroek het volgende:
http://www.dedamesdijk.nl(...)-keer-mag-invriezen/
1e hit op google.
Kwaliteit, smaak, vitamines en structuur.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:45 schreef thettes het volgende:
Stel nu dat ik die kip direct in de pan gooi uit de vriezer. Dan gaat dat verhaal niet op. Maar dat schijnt ook slecht te zijn. Waarom is dat dan?
Zonde, foodwaste, met een flinke berg mosterd maakt de smaak van de kip toch niet bar veel uit. Ik snap het bacteriële verhaal namelijk niet zo heel goed.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kwaliteit, smaak, vitamines en structuur.
Maar waarom?!
Waarom maak je iets klaar dat je vervolgens niet opeetquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:47 schreef thettes het volgende:
[..]
Zonde, foodwaste, met een flinke berg mosterd maakt de smaak van de kip toch niet bar veel uit. Ik snap het bacteriële verhaal namelijk niet zo heel goed.
Hier is sprake van een miscommunicatie. Bedankt voor de cynische smileys, leuk gedaan, maar waarom zou ik het niet opeten? Dat is mn vraag. Is het ongezond..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom maak je iets klaar dat je vervolgens niet opeet. Koop je ook wel eens karnemelk terwijl je dat niet lust?
Als er geen bacteriën op/in zitten, is het niet ongezond.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:52 schreef thettes het volgende:
Hier is sprake van een miscommunicatie. Bedankt voor de cynische smileys, leuk gedaan, maar waarom zou ik het niet opeten? Dat is mn vraag. Is het ongezond..
Jij hebt in de OP over het feit dat je iets opnieuw wil invriezen. Maar ik snap niet waarom je niet gewoon bereid waar je zin in hebt. Dat scheelt een hele hoop gedoe.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:52 schreef thettes het volgende:
[..]
Hier is sprake van een miscommunicatie. Bedankt voor de cynische smileys, leuk gedaan, maar waarom zou ik het niet opeten? Dat is mn vraag. Is het ongezond..
Ik vraag me ook af waarom je usericon een smiley met sigaar heeft maar dat is ook niet per se het onderwerp hier.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:55 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij hebt in de OP over het feit dat je iets opnieuw wil invriezen. Maar ik snap niet waarom je niet gewoon bereid waar je zin in hebt. Dat scheelt een hele hoop gedoe.
Nee, waarom zou invriezen van het bereide product slecht zijn?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:45 schreef thettes het volgende:
Stel nu dat ik die kip direct in de pan gooi uit de vriezer. Dan gaat dat verhaal niet op. Maar dat schijnt ook slecht te zijn. Waarom is dat dan?
Ik begrijp weinig van google fyi..
Kijk eens naar de TT. Aap.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:56 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom je usericon een smiley met sigaar heeft maar dat is ook niet per se het onderwerp hier.
Je positieve insteek begint nogal vermoeiend te worden. De vraag is dus uiteindelijk 'zal ik het toch opbakken en opeten of niet?' en ook zeg ik dat een beetje kwaliteitsverlies niet meteen een criterium voor me is.quote:
Want in de pan ontdooit het niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:45 schreef thettes het volgende:
Stel nu dat ik die kip direct in de pan gooi uit de vriezer.
Niet op kamertemperatuur. Dat staat in dat stukje waar je zelf naar linkt. Terwijl dat nu juist het gevaar is volgens die site.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Want in de pan ontdooit het niet?
Het word niet aangeraden. Je zal echter van een keer dit doen niet doodgaan. Ik heb laatst ook kip gegeten die zijn THT was gepasseerd. Echter, het is niet aan te raden. Je kan er behoorlijk ziek van worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:02 schreef thettes het volgende:
[..]
Je positieve insteek begint nogal vermoeiend te worden. De vraag is dus uiteindelijk 'zal ik het toch opbakken en opeten of niet?'
Je wilt een bevroren kipschnitzel direct in de pan gooien? Dat wordt niet lekker.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:03 schreef thettes het volgende:
[..]
Niet op kamertemperatuur. Dat staat in dat stukje waar je zelf naar linkt. Terwijl dat nu juist het gevaar is volgens die site.
Laat hem toch lekker trollen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wilt een bevroren kipschnitzel direct in de pan gooien? Dat wordt niet lekker.
Nee, jij bent lekker bezig.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Laat hem toch lekker trollen.
Ik denk niet van he. Laat ik eens kip klaarmaken om 10 minuten later te denken. Goh, eigenlijk heb ik meer zin iets anders.quote:
Man, hou op. Het zal vast dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest maar wat jij er van maakt is helemaal niet wat ik zeg.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:11 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik denk niet van he. Laat ik eens kip klaarmaken om 10 minuten later te denken. Goh, eigenlijk heb ik meer zin iets anders.
Voldoende om de kipschnitzels die bij de appie al eens bevroren zijn maar niet op te bakken en weg te flikkeren. Thanksquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Maar zijn je vragen nou beantwoord?!
Huh?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:15 schreef thettes het volgende:
[..]
Voldoende om de kipschnitzels die bij de appie al eens bevroren zijn maar niet op te bakken en weg te flikkeren. Thanks
Dat kan gebeuren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:13 schreef thettes het volgende:
[..]
Man, hou op. Het zal vast dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest
Dat is nu dus opgehelderd.quote:maar wat jij er van maakt is helemaal niet wat ik zeg.
Aanpassen aan het publiek.quote:Thanks voor de input in het topic. In het echt ben je grappiger volgens je profiel, maar je legt de lat online dan ook niet erg hoog.
Ik heb dat nooit op de verpakking zien staan. Als ze in de bonus zijn koop ik er altijd meerdere en vries ik ze in. Ben er nooit ziek van geweest.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:36 schreef thettes het volgende:
Ik kocht vorige week in de bonus drie pakken kipschnitzels uit de koeling bij de Appie. Twee pakken meteen in de vriezer gegooid.
Nu haal ik een van die pakken uit de vriezer en lees dat het eigenlijk niet opnieuw ingevroren mag worden en dat het al eens ingevroren is geweest voordat het bij de appie in de schappen lag.
Wat is hier het probleem van? Waarom wil de appie niet dat je het opnieuw invriest??
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:35 schreef -Yuna- het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit op de verpakking zien staan. Als ze in de bonus zijn koop ik er altijd meerdere en vries ik ze in. Ben er nooit ziek van geweest.
Ik vries ook regelmatig vlees in van de AH en ook wel eens die kipschnitzels. Ook nog nooit ziek van geworden. Denk dat de AH het als extra waarschuwing op de verpakking zet mocht je er ooit een keer ziek van worden dat ze dan kunnen zeggen dat ze je hadden gewaarschuwd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:35 schreef -Yuna- het volgende:
Ik heb dat nooit op de verpakking zien staan. Als ze in de bonus zijn koop ik er altijd meerdere en vries ik ze in. Ben er nooit ziek van geweest.
Die paar eventuele sporen/bacteriën maak je bij het opbakken toch wel dood, als je het ontdooide stadium binnen redelijke perken houdt valt de bacteriepopulatie bovendien wel mee. Sowieso zijn die prefab-schnitzel "vleesproduct" dingen door alle artificiële meuk al veel langer houdbaar dan echt vlees. Zelfs bacteriën vreten die rotzooi niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:46 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het komt omdat sommige aanwezige bacteriën bij bevriezing grote hoeveelheden sporen vormen. Na de eerste keer ontdooien worden deze sporen weer actieve bacteriën waardoor het aantal bacteriën drastisch toeneemt. Bij de tweede keer invriezen krijg je een soort kwadratisch effect, daardoor de toch al toegenomen hoeveelheid bacteriën weer massaal sporen gaat vormen, die na ontdooien allemaal weer actieve bacteriën worden.
Het feit dat een hoop celwanden kapot zijn na 2x bevriezen en ontdooien en dus overal makkelijk bereikbare voedingsstoffen zijn, zal de verdere groei van bacteriën vast ook niet negatief beïnvloeden.
Ik dacht dat ik het uit Harold McGee had, maar daar kan ik het niet vinden.Dus nog op zoek naar de originele bron.
Overigens eet ik regelmatig 2x ingevroren dingen
Met beetje mayo en ketchup prima te eten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:46 schreef Biekuh het volgende:
Het vlees in de kipschnitsels van de AH is voorgekookt en daarna ingevroren. Vervolgens wordt het dus ontdooid en ligt het in het schap. Dus gedoe over bacteriën en rauwe kip is niet relevant. Of je het überhaupt wilt is een ander verhaal: het is immers al twee keer uitgedroogd (met het koken en met het invriezen/ontdooien). Ze zijn dan ook niet te vreten. Maar gevaarlijk is het waarschijnlijk niet.
Klopt, meestal ongevaarlijk. Zeker als je ze na ontdooien snel bakt en goed gaar laat worden. Lekker is het toch niet, dus direct in de pan kan prima, maar wel op laag vuur bakken zodat de buitenkant niet zwart is en de binnenkant koud.quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:46 schreef citywok het volgende:
[..]
Die paar eventuele sporen/bacteriën maak je bij het opbakken toch wel dood, als je het ontdooide stadium binnen redelijke perken houdt valt de bacteriepopulatie bovendien wel mee. Sowieso zijn die prefab-schnitzel "vleesproduct" dingen door alle artificiële meuk al veel langer houdbaar dan echt vlees. Zelfs bacteriën vreten die rotzooi niet.
Dat is een misverstand.quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:46 schreef citywok het volgende:
Die paar eventuele sporen/bacteriën maak je bij het opbakken toch wel dood
En soms dodelijk. Waarom het risico genomen voor 2 of 3 euro?quote:
Volstrekte nonsens. Alles.quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:46 schreef citywok het volgende:
[..]
Die paar eventuele sporen/bacteriën maak je bij het opbakken toch wel dood, als je het ontdooide stadium binnen redelijke perken houdt valt de bacteriepopulatie bovendien wel mee. Sowieso zijn die prefab-schnitzel "vleesproduct" dingen door alle artificiële meuk al veel langer houdbaar dan echt vlees. Zelfs bacteriën vreten die rotzooi niet.
Los van het hele idee dat gepaneerd gemalen separatorvlees enorm lekker is...quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En soms dodelijk. Waarom het risico genomen voor 2 of 3 euro?
Bovendien kan jij volgens mij helemaal niet bepalen dat het "meestal ongevaarlijk" is.
Over welke kansen hebben we het dan?
Je realiseert je wel dat veel supermarkt vlees op de dag van aankoop vaak al bijna bedorven is? (En dus zoals jij zegt idd bijna "dodelijk bedorven is"quote:Op donderdag 25 februari 2016 20:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Los van het hele idee dat gepaneerd gemalen separatorvlees enorm lekker is...
Zo'n schnitzeltje invriezen en dan uit de vriezer direct bakken? Geen risico. Als er wel risico is, was de schnitzel al dodelijk voordat je hem invroor.
Dus direct vanuit de vriezer in de pan is geen risico door het invriezen. En al hij direct na het kopen in de vriezer is gegooid heeft ts dus een dodelijk bedorven stuk vlees gekocht. Het risico is als het is gegaan zoals TS het beschrijft minimaal.
Als TS het product na aankoop nog even een tijdje bewaart, lang uit de koelketen heeft gehad omdat het 32 graden was in de zomer, langzaam heeft ingevroren en rustig een dagje ontdooid... Dan is het risico op voedselinfectie wel aanwezig.
Kortom: niet overdrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |