Daten?quote:Op maandag 29 februari 2016 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik geloof overigens niet dat ikzelf heel snel behoefte heb aan duidelijkheid, uitgesproken verwachtingen en beloftes. Ik vind het alleen wel een teken als dingen heel erg ongelijk opgaan... Noem me naïef, maar als je iemand ontmoet die je echt leuk vindt/lijkt ga je toch niet moeilijk zitten eikelen? Imo is moeilijk geeikel een teken dat iemand not that into you is als jij in die gene of vice versa.
Als ik ga daten kan daar van alles uitkomen, helemaal niets, fuckbuddy, FWB, of een relatie, maar voorwaarde voor mij is wel dat we er beide hetzelfde instaan. Ik ga niet (heel lang) hunkeren naar meer, dan maar even die pleister in 1 keer er af, uithuilen, en opnieuw proberen. Net als dat ik het ook niet zou kunnen iemand aan het lijntje te houden die duidelijk meer wil dan ikzelf.
Dikkiequote:
Had je die duidelijkheid niet stiekem al?quote:Op maandag 29 februari 2016 15:50 schreef eefje801 het volgende:
[..]
En toch hé, ik denk dat er altijd wel wat verschil in zit en de één de ander net iets liever wil. Anders zet ook niemand een stap. Dat het later wel recht trekt en dat je niet te lang moet gaan klooien als de verliefdheid niet komt ben ik dan wel weer met je eens.
Maar als ik even projecteer, mijn date zei dat hij wel gevoelens voor me had alleen niet wist of hij verliefd kon worden. Hij had nog nooit een gewone relatie gehad, alleen maar gescharreld en een verboden relatie. Dus niet bepaald geweldige dingen om je gevoel aan af te meten. Ik denk dat daardoor ook mijn hoop bleef bestaan. Ik wilde absoluut hem daar niet in beïnvloeden maar als je nooit bij je gevoel stilstaat en (in zijn geval) nooit iets met iemand bespreekt ben je wel altijd in cirkels aan het denken.
Ik wilde júist graag die duidelijkheid (door dat getwijfel, dat werkt elkaar ook in de hand) maar hij wilde mij op de een of andere manier dan weer niet kwijt en dan gingen we toch door.. dat is ook mijn fout geweest hoor. Maar dat gaf dus ook steeds die hoop. Teveel die "good guy" willen zijn en inderdaad de pleister er niet in één keer af trekken. Daarnaast denk ik ook echt wel dat hij het zodanig fijn vond dat hij dat niet kwijt wilde. Maar ja, het was gewoon niet genoeg. En veel te veel in zijn comfortzone. Was ik ook niet gelukkig van geworden.
Wel iets om beet te pakkenquote:Op maandag 29 februari 2016 15:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
DikkieIk mag geen fokkers daten
Je hebt volledig gelijk. Zelf ben ik iemand waarbij het gevoel moet groeien (ik ben in mijn leven maar 1 keer direct verliefd geweest, dat was helaas niet wederzijds maar dat terzijde) en ik verwacht dan ook niet meteen dat de vonken ergens vanaf vliegen, ik continu bij de ander wil zijn etc. Maar juist dat maakt het ook weer lastig omdat het klopt wat je zegt, veel mensen verwachten dat wel meteen of op zijn minst na twee of drie keer afspreken te hebben. Zo simpel werkt het helaas niet. Althans, voor mij niet, en dat is waarschijnlijk ook een van de grootste redenen waarom ik nog vrijgezel ben aangezien veel dates dat wel verwachten tot nu toe. En ja, dat is jammer natuurlijk, maar om je nu daarom in een 'relatie' te laten haasten?quote:Op maandag 29 februari 2016 14:49 schreef CyberTijn het volgende:
Als ik de verhalen lees hier en terug kijk op mijn eigen date ervaringen valt het me op dat we in dating-land de druk naar elkaar bestwel hoog opvoeren. Al heel snel moet er duidelijkheid komen, verwachten uitgesproken worden en beloftes worden gedaan. Genieten van gezelligheid, liefde en intimiteit wordt dikwijls overschaduwd door de behoefte om onze eigen onzekerheid zo snel mogelijk toegedekt te krijgen.
Inmiddels heb ik geleerd om te genieten van het moment, en volgens mij is het voldoende als je, wanneer je elkaar ziet, alleen maar bij het afscheid zin hoeft te hebben in de volgende keer dat je elkaar weer ziet. Als je dat maar lang genoeg blijft doen geef je een relatie de tijd om op te bloeien.
Ja, I know...tegen beter weten in hé. Ik zie dat nu ook wel in, er is me denk ik ook wel wat bespaard gebleven zo.quote:
En dat dus. Niets mooiers dan (wederzijdse) liefde zonder onnodig gedoe. Alleen soms zit dat er gewoon (even) niet in. Dan stort echt niet de hele wereld ineens in maar is het gewoon een kwestie van doorgaan en geduld hebben.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:55 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Eens wel.
Wil gewoon weer stapelverliefd worden, zonder gedoe en gehannes
Waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Had je die duidelijkheid niet stiekem al?
Soms heb je echt een paar dates nodig om erachter te komen dat t niet matcht.quote:
En iemand zoeken die af en toe aan jou wil zitten en waar jij af en toe aan wil zittenquote:Op maandag 29 februari 2016 16:13 schreef yats het volgende:
[..]
En dat dus. Niets mooiers dan (wederzijdse) liefde zonder onnodig gedoe. Alleen soms zit dat er gewoon (even) niet in. Dan stort echt niet de hele wereld ineens in maar is het gewoon een kwestie van doorgaan en geduld hebben.
Heb je weer een in bad met Koeleman augurken gebadderd vanochtend, BoL?quote:Op maandag 29 februari 2016 16:15 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Soms heb je echt een paar dates nodig om erachter te komen dat t niet matcht.
Soms 6 woorden. Nice.
Ik geloof dat je bij je eigen gevoel moet blijven. Wanneer je date dus verwacht dat je al heel snel duidelijkheid geeft zodat er een stempel op gedrukt kan worden, en jij daar nog niet klaar voor bent, is al duidelijk dat jullie geen match zijn. Geen man overboord, no hard feelings, maar allebei door met jullie levenquote:Op maandag 29 februari 2016 16:11 schreef yats het volgende:
[..]
Je hebt volledig gelijk. Zelf ben ik iemand waarbij het gevoel moet groeien (ik ben in mijn leven maar 1 keer direct verliefd geweest, dat was helaas niet wederzijds maar dat terzijde) en ik verwacht dan ook niet meteen dat de vonken ergens vanaf vliegen, ik continu bij de ander wil zijn etc. Maar juist dat maakt het ook weer lastig omdat het klopt wat je zegt, veel mensen verwachten dat wel meteen of op zijn minst na twee of drie keer afspreken te hebben. Zo simpel werkt het helaas niet. Althans, voor mij niet, en dat is waarschijnlijk ook een van de grootste redenen waarom ik nog vrijgezel ben aangezien veel dates dat wel verwachten tot nu toe. En ja, dat is jammer natuurlijk, maar om je nu daarom in een 'relatie' te laten haasten?
Dat maakt het wachten soms iets aangenamer inderdaad. Al is het geen garantie en gaat zoiets bij mij vak toch samen met (lichte) gevoelens.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En iemand zoeken die af en toe aan jou wil zitten en waar jij af en toe aan wil zitten
Heb ook wel eens bepaalde twijfels gehad met een date en gekozen om met een ander verder te daten (wat uiteindelijk tot een relatie is gekomen).quote:Op maandag 29 februari 2016 16:11 schreef yats het volgende:
[..]
Je hebt volledig gelijk. Zelf ben ik iemand waarbij het gevoel moet groeien (ik ben in mijn leven maar 1 keer direct verliefd geweest, dat was helaas niet wederzijds maar dat terzijde) en ik verwacht dan ook niet meteen dat de vonken ergens vanaf vliegen, ik continu bij de ander wil zijn etc. Maar juist dat maakt het ook weer lastig omdat het klopt wat je zegt, veel mensen verwachten dat wel meteen of op zijn minst na twee of drie keer afspreken te hebben. Zo simpel werkt het helaas niet. Althans, voor mij niet, en dat is waarschijnlijk ook een van de grootste redenen waarom ik nog vrijgezel ben aangezien veel dates dat wel verwachten tot nu toe. En ja, dat is jammer natuurlijk, maar om je nu daarom in een 'relatie' te laten haasten?
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:17 schreef eefje801 het volgende:
Hier voor het helen van mijn geknakte ego maar even een reünie met V. gepland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Sommige mensen zeggen iets maar menen het niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:14 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Ironie ten top. Voor het eerst in m'n leven wil ik exclusief zijn met iemand. Zegt ze dat ze me niet wil belemmeren en dat ik vooral andere vrouwen moet blijven daten.
Klopt, gelukkig is zij niet zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:20 schreef Koral het volgende:
[..]
Sommige mensen zeggen iets maar menen het niet.
Met andere woorden, ze denkt niet dat je exclusief wil/kan zijn? Of dat ze de juiste vrouw is voor je? Het lijkt zogezegd niet aan gebrek aan gevoel te liggen..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:14 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Ironie ten top. Voor het eerst in m'n leven wil ik exclusief zijn met iemand. Zegt ze dat ze me niet wil belemmeren en dat ik vooral andere vrouwen moet blijven daten.
Maar als ze jou echt helemaal fantastischleuk vindt (ga ik vanuit), waarom geeft ze het geen kans?quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Met andere woorden, ze denkt niet dat je exclusief wil/kan zijn? Of dat ze de juiste vrouw is voor je? Het lijkt zogezegd niet aan gebrek aan gevoel te liggen..
Jammer en zuur, maar je bent wel weer een ervaring rijker en weet beter wat je zoekt voor een relatie/wil enzo..
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:31 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Maar als ze jou echt helemaal fantastischleuk vindt (ga ik vanuit), waarom geeft ze het geen kans?
Het is heel simpel. Zij wil trouwen en kinderen op korte termijn, ik kan haar die zekerheid niet geven. Het matcht ideaal verder, als ik 10 jaar ouder was geweest was het allang besloten. Heb er zelfs even serieus over nagedacht, dat trouwen. Ze is gewoon perfect, kleine kans dat ik er nog zo één tegen ga komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:36 schreef Cue_ het volgende:
Wel klote. Al vind ik het een vage reden.
Of jjj hebt te vaak te duidelijk gemaakt dat je exclusiviteit niet ziet zitten (met haar) of ze legt er een ander sausje over en vindt ze je niet zo leuk als dat ze vindt dat ze zou moeten zijn voor een relatie.
Ditquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:47 schreef BeamofLight het volgende:
Nee zij denkt: Kurva! Wa loopt hij nou serieus te lopen dien, da wil ik nie
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:50 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ze is gewoon perfect, kleine kans dat ik er nog zo één tegen ga komen.
Wie is V?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:17 schreef eefje801 het volgende:
Hier voor het helen van mijn geknakte ego maar even een reünie met V. gepland.
Nouja, het een volgt uit het andere.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:00 schreef Cue_ het volgende:
Oftewel het loopt mis op toekomstplannen en dat er blijkbaar niet de verwachting is dat jullie nader tot elkaar komen daarin.
Das toch wat anders dan dat ze veolt dat ze je belemmerd mbt je dating.
Ik word soft ;-)quote:
Nee hoor, je hebt gewoon een postpuberaal crushje wat niet beantwoord wordt en denkt dat de wereld vergaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:08 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Nouja, het een volgt uit het andere.
[..]
Ik word soft ;-)
En ik maar denken dat je me eindelijk begreep..:(quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt gewoon een postpuberaal crushje wat niet beantwoord wordt en denkt dat de wereld vergaat.
Klopt, dus dat is dan niet de reden (sorry, zit te muggenziften, I know)quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:08 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Nouja, het een volgt uit het andere.
That's the spirit en veel plezier!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:04 schreef Sturmic het volgende:
Anyway. Leuk om weer eens een praatje te mogen maken met een nieuw iemand.
Een oude vlam die af en toe weer eens in mijn leven komt als er behoefte aan is, zoiets. Ooit via internet gevonden, dat dan weer wel.quote:
Ik bedoelde het zeker niet als told you so he. Sorry als het zo overkwamquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:27 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Een oude vlam die af en toe weer eens in mijn leven komt als er behoefte aan is, zoiets. Ooit via internet gevonden, dat dan weer wel.
Het is toch wel raar om te ontdekken dat (misschien door hoe het ging) het gevoel bij mij toch niet zo diep zat als ik dacht, voor mijn date. Ik wilde het misschien wel heel graag dat het zou werken en als we dat beide hadden gehad was het misschien wel dieper geworden maar ik voel me al een stuk beter nu, terwijl ik er toch ook wel verdrietig van was. Het geeft ook ontzettend veel rust ofzo en ik zie nu ook wel wat er niet goed paste.
Ben het dus eigenlijk ook niet zo met zijn constatering eens dat we wél heel goed bij elkaar pasten. Misschien vond hij dat maar het van mij aardig wat aanpassingsvermogen gevergd en de bereidheid om dat andersom te doen was niet zo groot. Volgens mij niet eens met opzet, hij had dat ook echt niet door ofzo, hoe hij overkwam en dat hij best wel raar in die dingen was.
Heb vrijdag een gewone date/drankje doen met iemand die ik nog via Tinder ken. En nog contact met iemand waarmee ik vorig jaar in deze periode aan het daten was. Ze komen ook altijd terug hé, tssk. Maar als afleiding en voor het gezelschap is het best okee. Verder gewoon aan mijn eigen dingen waar ik al druk mee was verder werken.
Wel blij/trots dat ik het gewoon weer eens heb geprobeerd met iemand. Ik lees hier toch wel vaak mensen die dan zeggen van "told you so" maar dan denk ik als je nooit wat probeert en je nooit weer eens kwetsbaar bij iemand opstelt loop je best wat waardevolle ervaringen mis in het leven en dat vind ik zonde.
Ah prima toch? Is ook wel lekkere afleiding even.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:27 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Een oude vlam die af en toe weer eens in mijn leven komt als er behoefte aan is, zoiets. Ooit via internet gevonden, dat dan weer wel.
Het is toch wel raar om te ontdekken dat (misschien door hoe het ging) het gevoel bij mij toch niet zo diep zat als ik dacht, voor mijn date. Ik wilde het misschien wel heel graag dat het zou werken en als we dat beide hadden gehad was het misschien wel dieper geworden maar ik voel me al een stuk beter nu, terwijl ik er toch ook wel verdrietig van was. Het geeft ook ontzettend veel rust ofzo en ik zie nu ook wel wat er niet goed paste.
Ben het dus eigenlijk ook niet zo met zijn constatering eens dat we wél heel goed bij elkaar pasten. Misschien vond hij dat maar het van mij aardig wat aanpassingsvermogen gevergd en de bereidheid om dat andersom te doen was niet zo groot. Volgens mij niet eens met opzet, hij had dat ook echt niet door ofzo, hoe hij overkwam en dat hij best wel raar in die dingen was.
Heb vrijdag een gewone date/drankje doen met iemand die ik nog via Tinder ken. En nog contact met iemand waarmee ik vorig jaar in deze periode aan het daten was. Ze komen ook altijd terug hé, tssk. Maar als afleiding en voor het gezelschap is het best okee. Verder gewoon aan mijn eigen dingen waar ik al druk mee was verder werken.
Wel blij/trots dat ik het gewoon weer eens heb geprobeerd met iemand. Ik lees hier toch wel vaak mensen die dan zeggen van "told you so" maar dan denk ik als je nooit wat probeert en je nooit weer eens kwetsbaar bij iemand opstelt loop je best wat waardevolle ervaringen mis in het leven en dat vind ik zonde.
Weet ik en dan nog zou het niet geven want het was wel enigszins te voorzien. Er was teveel vaagheid en er waren teveel twijfels. Tel daarbij op dat ik in een rotpositie zat want ik had die gevoelens al, hij wilde eerst vriendschap en toen weer meer en toen weer twijfels etc. Je zit daar dan nog middenin en je vindt iemand niet voor niets leuk, daar was al bijna een jaar overheen gegaan ofzo. Dus ja, gelijk opgeven? Zo zit ik gewoon niet in elkaar al is dat soms ook een manco.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik bedoelde het zeker niet als told you so he. Sorry als het zo overkwam
Maar ik gun(de) je wel iets minder moeizaams en meer volle bak genieten!
Mijn date is "wat ouder", vind het juist een verademing. Juist niet "ikke ikke ikke". Vind ik meer bij begin twintigers passenquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:50 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Maar ouder worden betekent meer bagage, onderhandelen en compromissen sluiten. Het lijkt of veel mensen dat gewoon niet meer willen of in ieder geval er teveel vanuit gaan dat de ander dat vooral wel zal doen. Misschien heb ik het mis hoor maar ik kom dat gewoon niet vaak tegen, het is toch wel vaak "ikke ikke ikke".
Ik denk dat de zelfstandigheid bij het ouder worden en laten gaan en accepteren van de ander wel mee kan helpen. Dat zorgt wel voor meer focus op positievere punten van de ander.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:57 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Mijn date is "wat ouder", vind het juist een verademing. Juist niet "ikke ikke ikke". Vind ik meer bij begin twintigers passen
Het was een beetje "aaaikoetsjie..rotkat!"quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:11 schreef BeamofLight het volgende:
Mja Eefje wij wisten t wel
Dp schreef al: teveel gedoe veel te weinig Yyyyyyoooooo
Waarom staat date tussen aanhalingstekens?quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:30 schreef Sturmic het volgende:
Vanavond sinds een tijdje weer een "date" gehad. Leuke meid, gezellig gehad en de tijd vloog voorbij. Vind het altijd wel wat onwennig om af te tasten waar je raakvlakken hebt, en toch te voorkomen dat het zo'n uitvraaggesprek wordt. Daarna nog ff langs de kade wandelen, altijd goed om wat dichter tot elkaar te komen. Al met al een leuke avond gehad, en zeker voor herhaling vatbaar. Goed, we zien wel of en wat er verder van komt.
Bij wie?quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:49 schreef Sturmic het volgende:
Ben niet zo van de harde labeltjes. Schept alleen maar verwachtingen.
loooooool het zijn maar letters man; een stuk of 4.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:49 schreef Sturmic het volgende:
Ben niet zo van de harde labeltjes. Schept alleen maar verwachtingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |