26quote:Op zondag 21 februari 2016 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoe oud ben je?
En na ik volgt nooit dt.
Tuurlijk.quote:
Kweek eens wat ballen dan.quote:
quote:sorry, dislexy!
Het zijn allemaal lichamelijke baantjes die je noemt. Zoek een baan waar je lekker op een stoel kan zitten als dat beter bij je past.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:03 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik word gewoon oprecht ongelukkig van werk. Maakt niet uit wat voor baantje ik heb, ik voel me er altijd minderwaardig en slecht door. Maakt niet uit of het nou serveren in een restaurant is, afwassen, fabriekswerk/distributiecentrum, koerierswerk, alles!
Klinkt niet onrealistisch. Ik ben waarschijnlijk ook slimmer dan dat ik aan opleiding heb, zoals eerder gemeld heb ik dislexy waardoor ik op de middelbare school van havo/vwo naar vmbo kader ben afgezakt omdat de talen niet gingen.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Ligt het niet aan het soort werk? Misschien heb je juist meer uitdaging nodig. Een psycholoog kan je natuurlijk helpen, ook met eventuele banenkeuze, maar ik zou ook niet gelukkig worden van 8 a 9 uur per dag laaggeschoold werk. Heb je geen andere optie, dan kan je maar beter leuke collega's hebben. Dan is het beter vol te houden.Hoe ga je om met collega's?
Niet veel mogelijkheden bij het uitzendbureau zonder opleiding helaas.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:10 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Het zijn allemaal lichamelijke baantjes die je noemt. Zoek een baan waar je lekker op een stoel kan zitten als dat beter bij je past.
Ah waarom ga je dan geen opleiding volgen? Lekker makkelijk zo.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:13 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
[..]
Niet veel mogelijkheden bij het uitzendbureau zonder opleiding helaas.
Volg ik ook (MBO parttime), maar er moet ondertussen wel brood op de plank komen hequote:Op zondag 21 februari 2016 21:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah waarom ga je dan geen opleiding volgen? Lekker makkelijk zo.
En dan een uitkering willen trekken omdat je je te goed voelt voor kutwerk. Serieus, ga daarmee een uitkering aanvragen!!quote:Op zondag 21 februari 2016 21:21 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
[..]
Volg ik ook (MBO parttime), maar er moet ondertussen wel brood op de plank komen he
Alsof al die hoogopgeleide werklozen de baantjes ambieren die TS heeft gedaan (restaurant, afwassen, fabriekswerk/distributiecentrum, koerierswerk)......quote:Op zondag 21 februari 2016 22:04 schreef Woelwater het volgende:
Er zijn 600.000 mensen (en alle Fokkers natuurlijk) die wel gelukkig worden van werken. Het zou sociaal zijn van TS om niet het plekje van een wél werkwillende bezet te houden en mooi thuis te gaan zitten.
lange jaren heb je.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:08 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik word ongelukkig van niet werken. Ik ben een stinkleraar, driehonderd weken vakantie per jaar en na drie weken zomervakantie hoop ik dat ik al weer mag. Structuur is mijn levenslijn.
quote:
Wel waarquote:Op zondag 21 februari 2016 21:03 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Ik vindt mezelf ook niet lui
Probeer van je hobby je werk te maken of leef gewoon zuinig.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:54 schreef Pomtips het volgende:
Herkenbaar. Ik word ook ongelukkig van werken. Of beter gezegd van fulltime werken. De verhouding werk/vrije tijd klopt niet. 5 dagen werken, 2 dagen vrij. Het is teveel van het goede. Parttime werken vind ik oké. 3 dagen werken, 4 dagen vrij zou ik perfect vinden. 4 dagen werken en 3 dagen vrij zou ook nog goed te doen zijn. Maar 5 om 2 is gewoon niet leuk meer. Ik kan me ook geen baan bedenken die leuk zou blijven bij 5 om 2.
Helemaal niet werken zou ik ook ongelukkig van worden. Ik heb toch wat ritme nodig want anders word ik een passieve lamzak en werken geeft me ook een gevoel van voldoening e.d..
Heb oprecht medelijden met je.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:08 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik word ongelukkig van niet werken. Ik ben een stinkleraar, driehonderd weken vakantie per jaar en na drie weken zomervakantie hoop ik dat ik al weer mag. Structuur is mijn levenslijn.
Wat voor bedrijf heb je dan? En eigen baas worden is ook weer niet zo makkelijk. Eigen baas zijn én maar 2 a 3 uur per dag werken al helemaal niet, lijkt me.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:57 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Als je de werkdruk al hoog vindt bij die ongeschoolde baantjes die jij hebt gedaan..
En niemand vindt die kut baantjes leuk, je werkt ook niet omdat je het leuk vindt, maar omdat je geld verdienen moet.
Zorg dat je eigen baas wordt en genoeg verdiend zodat je niet zoveel hoeft te werken. Ik werk al een jaar of 5 zo'n 2 tot 3 uur per dag.
Je kunt best freelancer worden, en vervolgens een klant zoeken voor een halve werkweek. Die uren verspreid je dan over de hele week.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat voor bedrijf heb je dan? En eigen baas worden is ook weer niet zo makkelijk. Eigen baas zijn én maar 2 a 3 uur per dag werken al helemaal niet, lijkt me.
Ik verkoop producten via het internet. Mails beantwoorden per dag is ongeveer een half uur werk, bestellingen verwerken een uur, en administratie ook een uur.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat voor bedrijf heb je dan? En eigen baas worden is ook weer niet zo makkelijk. Eigen baas zijn én maar 2 a 3 uur per dag werken al helemaal niet, lijkt me.
Deze man weet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:02 schreef Twiitch het volgende:
Had je maar beter je best moeten doen op school, dan kon je fokken onder werktijd zoals iedereen hier.
Of je bent gewoon slecht in je werkquote:Op donderdag 25 februari 2016 17:11 schreef Aiciu het volgende:
Dat gezeik dat je door moet werken ken ik wel![]()
Ik kan niet eens hard werken, dan ga ik fouten maken dus laat mij gewoon mijn eigen tempo aanhouden met jullie kwantiteit cultuur
Het is niet mijn favoriete bezigheid.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:15 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Of je bent gewoon slecht in je werk.
Snap ik wel. Werken is in principe overleven, en echt je droombaan vind je zelden. Ik denk dat mensen zichzelf meer aanpraten dat ze leuk vinden wat ze doen uit de angst voor een soort existentiële crisis.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:29 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Het is niet mijn favoriete bezigheid.
Wat voor werk doe je dan? Misschien ander werk zoeken met een lagere werkdruk?quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:11 schreef Aiciu het volgende:
Dat gezeik dat je door moet werken ken ik wel![]()
Ik kan niet eens hard werken, dan ga ik fouten maken dus laat mij gewoon mijn eigen tempo aanhouden met jullie kwantiteit cultuur
Nu nog magazijnwerk, dodelijk saai werk. Maar ik mag als het goed is binnenkort stage gaan lopen als havenbeveiliger, en afgaande op dat ene dagje dat ik mee mocht lopen kan ik het lekker rustig aan doen en bepaal ik wat er gebeurd en niet andersomquote:Op donderdag 25 februari 2016 20:35 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je dan? Misschien ander werk zoeken met een lagere werkdruk?
Als jij jezelf nou eens een schop onder je kont gaat geven...quote:Op zondag 21 februari 2016 21:03 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Ik vraag me af of dit eens door een psycholoog zou moeten laten beoordelen en dan vooral, of ik in aanmerking kan komen voor een uitkering? Ik begrijp dat het een beetje raar klinkt een uitkering aanvragen op basis van "dat ik niet wil werken". Maar als je oprecht depressief word van werk, zou dat een medische aandoening kunnen zijn?
Mensen die uitkering hun leven trekken for the sake of uitkering trekken moeten echt op hun zelf gaan leven op een eiland. Ik betaal geen belasting voor mensen die niet willen werken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:30 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Als jij jezelf nou eens een schop onder je kont gaat geven...
Wat ga je thuis doen met al die vrije uren?
Ik ben ook van mening dat de verhouding 5/2 niet relax is en teveel van je vrije tijd vraagt (bijv. optijd naar bed omdat je morgen moet werken). Maar ik weet ook dat als ik leuke dingen wil doen zoals vakantie/uit gaan/lekker eten enz... en ook nog eens in een leuk huis wil wonen ik wel 5 dagen MOET werken.
Er zijn dus eigenlijk 3 opties:
* minder werken, en daardoor meer sober leven.
* fulltime werken en daardoor de dingen waarderen die het fulltime werken mogelijk maken.
* je leven lang uitkering trekken.
En helaas zijn er zoveel mensen die gewoon geen zin hebben om te werken, en een uitkering wel ''lekker makkelijk'' vinden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:35 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Mensen die uitkering hun leven trekken for the sake of uitkering trekken moeten echt op hun zelf gaan leven op een eiland. Ik betaal geen belasting voor mensen die niet willen werken.
Kan best hoor, als je een huishouden gaat voeren met iemand/huisgenoot/verkering die hetzelfde idee heeft, of het wel fijn vindt om een volle werkweek te hebbenquote:Op zondag 21 februari 2016 21:03 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
. Ik zou het al veel prettiger vinden als je gewoon 6 uur per dag of 4 dagen per week zou kunnen werken, maar dan verdien je niet genoeg om rond te komen.
Wat wereldvreemd om te denken dat die 600.000 allemaal ook echt op werk zitten te wachten, laat staan dit soort werkquote:Op zondag 21 februari 2016 22:04 schreef Woelwater het volgende:
Er zijn 600.000 mensen (en alle Fokkers natuurlijk) die wel gelukkig worden van werken. Het zou sociaal zijn van TS om niet het plekje van een wél werkwillende bezet te houden en mooi thuis te gaan zitten.
Je slaapt ook nog een uur of 8 per nacht = 56 uur, er gaat nog reistijd vanaf, voor de meeste mensen ook snel 1 a 2 uur per dag = 10 uur en er blijven een stuk minder uren over dan je denkt.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:54 schreef ulq het volgende:
Je bent gewoon een luie flikker dus. Je kan echt wel 40 uur per week een lui baantje doen en genoeg verdienen om rond te komen. Dan heb je in de week nog 168-40=128 uur over om lui te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |