quote:
Op zaterdag 27 februari 2016 02:06 schreef syndroom het volgende:Ik zat nog even op FB rond te kijken, verbaast me echt dat sommige mensen honderden FB vrienden hebben, en een enkeling over de duizend. Nu geloof ik wel dat de laatste categorie wel vast hele sociale mensen zijn die snel contact kunnen maken. Maakt me alleen depressiever dat ik 0 vrienden heb om iets te ondernemen, of eens samen te kletsen.
Weten jullie wat nou het geheim hierachter is, wat hebben deze mensen wel wat wij niet hebben? Hoe kan ik snel contact leggen met onbekende mensen?
Merk bij mijzelf dat ik met een soort faalangst kamp, niet contact durf te leggen omdat ik misschien creepy overkom of dat mensen me toch niet mogen.

De meeste mensen hebben honderden vrienden omdat zij mensen vanaf hun kleuterklas toevoegen en iedere klapmongool die hun foto liked.
Sommige mensen (like me) houden hun sociale cirkel wat kleiner. Ik voeg alleen relevante mensen toe. Oftewel: mensen van m'n kindertijd waar ik nog contact mee heb, leuke collega's of huidige studiegenoten. Spreek ik je niet meer / spreek ik je nooit meer? Daag.
Wat betreft jouw 0 vrienden dingetje en waarom andere mensen wél vrienden hebben? Omdat die andere mensen niet om 2.06 op Fok! gaan huilen waarom ze geen vrienden hebben maar gewoon op mensen afstappen, een praatje maken, tijdens het praten een drankje aanbieden en zo iemand leren kennen, gegevens uitwisselen (Facebook of nummer) en later weer eens wat leuks gaan doen. Of omdat ze hun ballen laten uitzakken en in de sportschool dat ene leuke meisje of die aardige gozer gewoon aanspreken en om advies vragen over een training.
Echt waar, ik maak elke maand wel nieuwe vrienden, vaak maar 1, soms 2 of 3 door collateral damage. Die ene vriend heeft ook vrienden. Grote kans dat hij/zij je een keer uitnodigt om mee te gaan wat leuks doen. Jij en je nieuwe mattie lopen naar een cafe en tadaaa, ziehier 3 andere mensen waar je samen mee gaat poolen, biertje achterover tikt of gaat bowlen, of uitgaat. Nu heb je al 4 nieuwe vrienden! Maar wacht! We zijn ook wel eens jarig! "Kom gezellig erbij! Genoeg drinken en snacks!" Wat krijgen we nu? Die ene vriend met 3 vrienden hebben een woonkamer vol! En zo groeit jouw stumpige einzelgangersbestaan uit van 0 vrienden naar 1 vriend, naar 4, naar mogelijk 5 - 10 vrienden. En allemaal omdat je één keer niet in een hoekje hebt zitten wenen, maar gewoon menselijk gedrag hebt vertoond: leuk praten, iemand leren kennen, nog eens wat leuks doen en herhalen.
De fout is echter als je alleen maar vrienden wilt maken of een meisje wilt aanspreken omdat je iets tekort komt. Spreek geen meisjes aan "want dan krijg ik een vriendin / kan ik m'n zak eens in wat anders legen dan een oude sok", maar wees oprecht geinteresseerd. Ga ook geen moeilijke dingen verzinnen. Ik heb eens een hele treinrit met een leuke meid gesproken omdat ik haar erop wees dat we toevallig allebei dezelfde schoenen droegen (zwarte vans, wie heeft ze tegenwoordig niet). Wat begon met zwarte vans eindigde in een leuk gesprek over haar studie, werk, waar ze vandaan kwam, waarom ze die studie koos enz enz. Ik kreeg dan wel niet haar nummer mee, want ze had een vriend, maar boeie, ik heb een leuk persoon leren kennen.
Via mijn studievereniging ben ik in 1 avond 5 vrienden rijker geworden, gewoon door leuk mee te doen, interesse te tonen, te praten, en bovenal geen verwachtingen te hebben.
Dus, wat ga je nu doen? Inderdaad, mensen aanspreken en zien waar het naartoe gaat. In het begin is het moeilijk en is vooral afwijzing moeilijk, maar besef je dat er in een volle trein zeker wel 5 mensen zijn waar je gewoon mee kan praten. Succes en fijn weekend!
- edit -
Oh, en minitip van flip:
Als je totaal geen klik merkt met de persoon, wens die persoon dan een fijne dag en ga verder. Je komt creepy over als je maar door blijft zeuren of awkward erbij blijft hangen. "Hey, ik ga weer even verder, leuk je gesproken te hebben en fijne dag / fijn weekend nog!". Lekker letterlijk en figuurlijk achter je laten, volgende persoon. Je moet wel HEEL extreem zijn als niemand met je wilt praten. En hoe vaker je het doet, hoe zelfverzekerder je erin wordt, hoe makkelijker je afwijzing van je af kan zetten en hoe beter je skills worden. Gewoon reflecteren, kijken wat je anders kan doen en doorgaan. Als ik het kan, kan jij het ook.
[ Bericht 7% gewijzigd door RickHD90 op 27-02-2016 03:03:40 ]
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!