FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / De NS zet bussen in
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 15:20
quote:
De NS zet vanaf morgen in de spits bussen in tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk om de treinen te ontlasten. De proef duurt tot mei. Ook op andere trajecten worden mogelijk spitsbussen ingezet. Reizigers zijn tot 50 minuten langer onderweg met de bus, daarom krijgen ze een consumptiebon.
Bron: NOS Teletekst

Tja.. :')
Toefjeszondag 21 februari 2016 @ 15:26
Het is toch een hufterig bedrijf _O- "Daarom krijgen ze een comsumptiebon" :D
Ploplapzondag 21 februari 2016 @ 15:28
Lekker 50 min extra in de bus zitten _O-
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 15:29
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:28 schreef Ploplap het volgende:
Lekker 50 min extra in de bus zitten _O-
"U hebt een vervoersbewijs, meneer, geen plaatsbewijs."
Zal je zien dat je moet staan ook in die bus. Is dat eigenlijk toegestaan? Staan in streekbussen?
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 15:31
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:26 schreef Toefjes het volgende:
Het is toch een hufterig bedrijf _O- "Daarom krijgen ze een comsumptiebon" :D
"Sorry meneer. Er mag niet gegeten en gedronken worden in de bus."
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 15:31
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"U hebt een vervoersbewijs, meneer, geen plaatsbewijs."
Zal je zien dat je moet staan ook in die bus. Is dat eigenlijk toegestaan? Staan in streekbussen?
Je hebt nog nooit moeten staan in een bus? :')
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 15:33
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit moeten staan in een bus? :')
Niet in een streekbus.
danoszondag 21 februari 2016 @ 15:35
Kan je beter gaan fietsen voor die 25km
Baconbuszondag 21 februari 2016 @ 15:36
Jammer dat de NS niet kan investeren in het aanbieden van een betere dienst
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 15:37
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet in een streekbus.
Hoe is een streekbus anders dan een normale bus?
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 15:38
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:36 schreef Baconbus het volgende:
Jammer dat de NS niet kan investeren in het aanbieden van een betere dienst
NS heeft allang nieuwe treinen besteld, maar het is nou niet alsof die kant en klaar liggen te wachten tot ze wprden verkocht.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 15:41
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:26 schreef Toefjes het volgende:
:D
Wacht even. NS biedt een extra dienst aan voor mensen die die 50 minuten wellicht kunnen missen en geeft ze nog een bon cadeau ook.

Jouw definitie van hufterig lijkt nogal vreemd.
Baconbuszondag 21 februari 2016 @ 15:41
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

NS heeft allang nieuwe treinen besteld, maar het is nou niet alsof die kant en klaar liggen te wachten tot ze wprden verkocht.
Ze dachten voor 21:00 besteld, morgen op het station?
Toefjeszondag 21 februari 2016 @ 15:44
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wacht even. NS biedt een extra dienst aan voor mensen die die 50 minuten wellicht kunnen missen en geeft ze nog een bon cadeau ook.

Jouw definitie van hufterig lijkt nogal vreemd.
Een extra dienst waardoor reizigers 50 minuten langer onderweg zijn (mits geen files), omdat ze de oorspronkelijke diensten simpelweg niet kunnen leveren. Dat is een wanprestatie.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 15:45
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een extra dienst waardoor reizigers 50 minuten langer onderweg zijn (mits geen files), omdat ze de oorspronkelijke diensten simpelweg niet kunnen leveren.
De treinen rijden gewoon.
Toefjeszondag 21 februari 2016 @ 15:51
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De treinen rijden gewoon.
Blijkbaar niet genoeg om mensen een redelijk comfortabele reis te bieden. Maar tegen inlevering van 50 minuten enkele reis mag men met de bus. Nee, ik vind het een voorbeeld van falen. Ben blij dat ik niks met de NS te schaften heb op een enkel dagje Amsterdam of een vergadering nabij Utrecht CS na.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 15:52
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Blijkbaar niet genoeg om mensen een redelijk comfortabele reis te bieden. Maar tegen inlevering van 50 minuten enkele reis mag men met de bus. Nee, ik vind het een voorbeeld van falen.
Maar wat heeft dat met hufterigheid te maken?
Twiitchzondag 21 februari 2016 @ 15:54
Gewoon bijna een uur extra reistijd omdat een spoorvervoerder zich verkeken heeft op het aantal reizigers. :')
Toefjeszondag 21 februari 2016 @ 15:56
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat met hufterigheid te maken?
Mensen 50 minuten eerder op moeten staan omdat de NS niet in staat is om je via de reguliere manier als mens, maar als vee te vervoeren vind ik hufterig ja. Het zijn niet mensen die even oma bezoeken maar forenzen die om een bepaalde tijd moeten beginnen, en dus weinig keuze hebben.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 15:57
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen 50 minuten eerder op moeten staan omdat de NS niet in staat is om je via de reguliere manier als mens, maar als vee te vervoeren vind ik hufterig ja.
Een extra service bieden is hufterig. Ok. Weten we dat ook weer.

Verder, het falen zelf vind je niet 'hufterig'?
Rectumzondag 21 februari 2016 @ 15:58
quote:
Reizigers zijn tot 50 minuten langer onderweg met de bus, daarom krijgen ze een consumptiebon.
Dit kan toch niet serieus zijn. :')
Mustang001zondag 21 februari 2016 @ 16:02
Kan je sowieso beter met de auto gaan, is maar een halfuurtje station-station. Plus dat je niet van/naar het station hoeft te reizen, dus nog meer tijdswinst.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:02
Als de trein te vol is, kunnen ze alsnog met de bus mee. Of ze nemen de volgende trein, die een kwartier later komt. En dus eerder dan de bus in Sloterdijk aankomt.
Mensen gaan niet 50 minuten eerder naar het station om die bus te nemen. Dan pakken ze wel de eerstvolgende trein die langskomt.

Beetje merkwaardige gedachtengang bij de NS.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:02
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:02 schreef Mustang001 het volgende:
Kan je sowieso beter met de auto gaan, is maar een halfuurtje station-station. Plus dat je niet van/naar het station hoeft te reizen, dus nog meer tijdswinst.
Half uurtje in de spits?
Mustang001zondag 21 februari 2016 @ 16:05
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Half uurtje in de spits?
Daar heb je inderdaad een punt, maar tot 50 langer minuten bovenop de huidige 20 minuten met de trein. Dat kan alleen maar een grap zijn. :')
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:07
Ik mag toch hopelijk wel aannemen trouwens, dat die bus gratis is...?
Red_85zondag 21 februari 2016 @ 16:09
Dat is toch wel het vrijwillig capituleren. Als treinvervoerder, bussen in gaan zetten. :')
Baconbuszondag 21 februari 2016 @ 16:09
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik mag toch hopelijk wel aannemen trouwens, dat die bus gratis is...?
Yup, en zo niet dan alsnog.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:11
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:09 schreef Red_85 het volgende:
Dat is toch wel het vrijwillig capituleren. Als treinvervoerder, bussen in gaan zetten. :')
Idd. Ze geven hiermee openlijk toe dat ze gefaald hebben met hun core business.
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 16:14
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:09 schreef Red_85 het volgende:
Dat is toch wel het vrijwillig capituleren. Als treinvervoerder, bussen in gaan zetten. :')
Bussen worden om de haverklap ingezet door de NS. Waarom wordt hier zo'n drama van gemaakt? Er was al langer bekend dat er een tijdelijke ondercapaciteit zou zijn.
Red_85zondag 21 februari 2016 @ 16:16
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:14 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bussen worden om de haverklap ingezet door de NS. Waarom wordt hier zo'n drama van gemaakt? Er was al langer bekend dat er een tijdelijke ondercapaciteit zou zijn.
Bussen als er een baanvak uit is gehaald of onderhoud wordt gepleegd is idd logisch. Niet als je standaard tijdens de spits, als alles gewoon dient te rijden en je je planning normaal volgt, je bussen moet inzetten. Dat is gewoon non verbaal zeggen: 'we kunnen het niet'.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:16
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:14 schreef Rezania het volgende:
Bussen worden om de haverklap ingezet door de NS. Waarom wordt hier zo'n drama van gemaakt?
Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden.
Dit is de eerste keer dat de NS bussen inzet als alternatief voor het normale treinverkeer.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 16:16
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de trein te vol is, kunnen ze alsnog met de bus mee. Of ze nemen de volgende trein, die een kwartier later komt. En dus eerder dan de bus in Sloterdijk aankomt.
Mensen gaan niet 50 minuten eerder naar het station om die bus te nemen. Dan pakken ze wel de eerstvolgende trein die langskomt.

Beetje merkwaardige gedachtengang bij de NS.
Of men wil gewoon de drukte ontlopen. Maar daar had je blijkbaar niet bij nagedacht.
Burritozondag 21 februari 2016 @ 16:17
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:54 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon bijna een uur extra reistijd omdat een spoorvervoerder zich verkeken heeft op het aantal reizigers. :')
Ze hebben zich niet verkeken, het is al jaren bomvol in de treinen. Ze kunnen de drukte niet aan dus gaat de treindienst nu dus systematisch bussen inzetten. :')
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:17
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of men wil gewoon de drukte ontlopen. Maar daar had je blijkbaar niet bij nagedacht.
Met dat aantal mensen krijg je nog geen bus vol.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 16:17
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden.
Dit is de eerste keer dat de NS bussen inzet als alternatief voor het normale treinverkeer.
Dit is niet vooraf bekendgemaakt?
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 16:17
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden.
Dit is de eerste keer dat de NS bussen inzet als alternatief voor het normale treinverkeer.
Omdat tijdelijke ondercapaciteit door mismanagement. Heb het dan daar over in plaats van te lachen over de ironie van het alles.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 16:17
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Met dat aantal mensen krijg je nog geen bus vol.
Knap dat je dat nu al weet. We zullen zien.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:17
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is niet vooraf bekendgemaakt?
Als je het verschil niet snapt, dan werk je waarschijnlijk bij de NS.
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 16:18
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bussen als er een baanvak uit is gehaald of onderhoud wordt gepleegd is idd logisch. Niet als je standaard tijdens de spits, als alles gewoon dient te rijden en je je planning normaal volgt, je bussen moet inzetten. Dat is gewoon non verbaal zeggen: 'we kunnen het niet'.
Negeer mijn laatste zin vooral ja. Dit is zeiken om het zeiken. Iedereen wist dat er een probleem aankwam en dit is beter dan op het perron blijven staan. Maar vooral lekker zeiken ja.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:19
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef Rezania het volgende:
Omdat tijdelijke ondercapaciteit door mismanagement. Heb het dan daar over in plaats van te lachen over de ironie van het alles.
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Idd. Ze geven hiermee openlijk toe dat ze gefaald hebben met hun core business.
Lezen is een optie, ook voor jou.
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 16:20
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]


[..]

Lezen is een optie, ook voor jou.
Dat ze faalde was al langer bekend en dat geef ik ook toe. Ik ben niet degene die hier heel verbaasd over is.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 16:20
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je het verschil niet snapt, dan werk je waarschijnlijk bij de NS.
Jij maakt een onderscheid dat niet bestaat. Er is een probleem voorzien en de NS komt met een (matige maar vooruit) oplossing.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:21
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:20 schreef Fir3fly het volgende:
Jij maakt een onderscheid dat niet bestaat. Er is een probleem voorzien en de NS komt met een (matige maar vooruit) oplossing.
Mwoag, als ze het probleem voorzien hadden, hadden ze nu allang meer treinen. Hun langetermijnplanning en -visie is nogal afwezig.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 16:23
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mwoag, als ze het probleem voorzien hadden, hadden ze nu allang meer treinen. Hun langetermijnplanning en -visie is nogal afwezig.
Dat zal best. Een van de symptomen van een bedrijf in overheidshanden. Maar dat heeft hier geen bal mee te maken.

Vaak genoeg gezeik over geldverspilling omdat er lange lege treinen rijden.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:25
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dat zal best. Een van de symptomen van een bedrijf in overheidshanden. Maar dat heeft hier geen bal mee te maken.
Die bussen zijn een direct gevolg van het falen van de NS.
quote:
Vaak genoeg gezeik over geldverspilling omdat er lange lege treinen rijden.
Euh... dát heeft hier geen bal mee te maken.
Red_85zondag 21 februari 2016 @ 16:25
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Negeer mijn laatste zin vooral ja. Dit is zeiken om het zeiken. Iedereen wist dat er een probleem aankwam en dit is beter dan op het perron blijven staan. Maar vooral lekker zeiken ja.
Omdat de ns toch niets goed kan doen in een aantal ogen? Klopt.

ns is ook Nooit Schuldig aan de hele bende die ze er van maken. Dit is 1 van de lijnen die al jaren te vol is en waar geen enkele tyfusmoer aan gedaan wordt. Aan de bekende tijdelijke ondercapaciteit zijn ze natuurlijk ook Niet Schuldig. Aan de aankoop van de te kleine wc-loze sprinters die op die lijn worden ingezet en er niets anders beschikbaar is wat wel kan voldoen aan de vraag, zijn ze natuurlijk ook Niet Schuldig aan. Aan dat dienstregeling op de lijn die zij zelf maken en uitvoeren, maar die niet kan voldoen aan de vraag, zijn ze natuurlijk ook Niet Schuldig.
Red_85zondag 21 februari 2016 @ 16:25
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat ze faalde was al langer bekend en dat geef ik ook toe. Ik ben niet degene die hier heel verbaasd over is.
Dat is misschien wel nog erger. Dat niemand zich er nog over verbaasd.
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 16:27
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is misschien wel nog erger. Dat niemand zich er nog over verbaasd.
Omdat het echt allang bekend is. Het is geen donderslag bij heldere hemel.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 16:27
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die bussen zijn een direct gevolg van het falen van de NS.

Het is een oplossing voor een probleem. Net als treinspringers en ongelukken. Wat verwacht je dan, dat de NS zomaar even een paar extra treinstellen uit de lucht kan toveren om in te zetten?

Dat is hetzelfde als zeggen dat elke file een direct gevolg is van het falen van de overheid om niet genoeg asfalt aan te leggen.

quote:
Euh... dát heeft hier geen bal mee te maken.
Het heeft er alles mee te maken. De NS is veel te groot en log om te kunnen reageren op trends als passagiersdrukte, die zijn enorm volatiel.
Red_85zondag 21 februari 2016 @ 16:28
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Omdat het echt allang bekend is. Het is geen donderslag bij heldere hemel.
En als het al lang bekend is, hadden ze daar ook al lang hun plan mee kunnen trekken.
Baconbuszondag 21 februari 2016 @ 16:28
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is misschien wel nog erger. Dat niemand zich er nog over verbaasd.
Als ik NS was zou ik ook geen neuk geven, binnenkort weer de prijs omhoog, kan prima
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:28
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is een oplossing voor een probleem. Net als treinspringers en ongelukken. Wat verwacht je dan, dat de NS zomaar even een paar extra treinstellen uit de lucht kan toveren om in te zetten?

Dat is hetzelfde als zeggen dat elke file een direct gevolg is van het falen van de overheid om niet genoeg asfalt aan te leggen.

[..]

Het heeft er alles mee te maken. De NS is veel te groot en log om te kunnen reageren op trends als passagiersdrukte, die zijn enorm volatiel.
Ik ga mezelf niet herhalen, en we zijn bezig in rondjes te praten. :)
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 16:29
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En als het al lang bekend is, hadden ze daar ook al lang hun plan mee kunnen trekken.
Niet zo lang dan weer.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:30
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Niet zo lang dan weer.
Ze wisten allang dat treinstellen een bepaalde levensduur hebben en dat er dus vóórdat die verstreken is, nieuwe treinstellen moeten komen. Dat hebben ze simpelweg verzuimd.
Dat is niet een kwestie van een jaartje, dat is een kwestie van decennia.
Red_85zondag 21 februari 2016 @ 16:31
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze wisten allang dat treinstellen een bepaalde levensduur hebben en dat er dus vóórdat die verstreken is, nieuwe treinstellen moeten komen. Dat hebben ze simpelweg verzuimd.
Exact.
Fir3flyzondag 21 februari 2016 @ 16:31
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ga mezelf niet herhalen, en we zijn bezig in rondjes te praten. :)
Dat klopt, het is vrij duidelijk dat je geen punt hebt.

Over de NS als geheel valt veel te zeggen maar deze kwestie is vrij simpel.
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:31
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, het is vrij duidelijk dat je geen punt hebt.

Over de NS als geheel valt veel te zeggen maar deze kwestie is vrij simpel.
Is goed joh. :)
Kassamiepzondag 21 februari 2016 @ 16:34
Een consumptiebon die 50 minuten van mijn tijd waard is.. in welk restaurant mag ik daar mee dineren ?
spijkerbroekzondag 21 februari 2016 @ 16:37
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:34 schreef Kassamiep het volgende:
Een consumptiebon die 50 minuten van mijn tijd waard is.. in welk restaurant mag ik daar mee dineren ?
Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt.
Baconbuszondag 21 februari 2016 @ 16:39
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt.
Volgens mij kun je ook een Liga halen. Zou doen.
qwerty_xzondag 21 februari 2016 @ 16:41
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt.
Dus de komende maanden zit je als forens op genoemde trajecten standaard dagelijks in de bus en heb je niks meer binnen op een station te zoeken.
Toch mooi dat je dan in mei zo'n 50 ongebruikte consumptiebonnen op zak hebt !
Kassamiepzondag 21 februari 2016 @ 16:42
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt.
De gemiddelde forens verdient toch echt wel minimaal ¤12 p/u. Die bon zou dus minstens een tientje waard moeten zijn.
Geerdzondag 21 februari 2016 @ 17:25
Had het ook niet iets te maken met de studentenkaarten die zouden verdwijnen? ?

Daarom had ns toch geen extra treinen besteld.

Later bleef die kaart toch, zie hier een vertraging van meet dan 5 jaar wachten op nieuwe treinen eind 2016/begin 2017 toch.

En rond 2020??nieuwe intercity's
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 17:28
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:25 schreef Geerd het volgende:
Had het ook niet iets te maken met de studentenkaarten die zouden verdwijnen? ?

Daarom had ns toch geen extra treinen besteld.

Later bleef die kaart toch, zie hier een vertraging van meet dan 5 jaar wachten op nieuwe treinen eind 2016/begin 2017 toch.

En rond 2020??nieuwe intercity's
En door het leenstelsel gaan minder studenten op kamers, dus meer studenten in de trein.
Rezaniazondag 21 februari 2016 @ 17:28
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:41 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Dus de komende maanden zit je als forens op genoemde trajecten standaard dagelijks in de bus en heb je niks meer binnen op een station te zoeken.
Toch mooi dat je dan in mei zo'n 50 ongebruikte consumptiebonnen op zak hebt !
Je mag gebruik maken van de bussen, niemand dwingt je. :')
Falcozondag 21 februari 2016 @ 17:55
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

NS heeft allang nieuwe treinen besteld, maar het is nou niet alsof die kant en klaar liggen te wachten tot ze wprden verkocht.
Slecht management en bijbehorende planning natuurlijk van de NS.

Een bouwbedrijf komt er ook niet mee weg dat een huis geen fatsoenlijk dak heeft omdat ze de dakpannen niet op tijd konden aanleveren.
Falcozondag 21 februari 2016 @ 17:57
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:58 schreef Rectum het volgende:

[..]

Dit kan toch niet serieus zijn. :')
Je kunt testen doen hoeveel euro je geïnvesteerde tijd in niet-nuttige zaken (zoals wachten) waard vindt. Bij de meesten ligt die rond de 15-20 euro per uur, bij mensen met een bovenmodaal inkomen vaak hoger. Een consumptiebon aanbieden komt dus over als niet relevant en zal de ergernis van 50 min. extra reistijd niet verlagen.
Ceberutzondag 21 februari 2016 @ 18:04
50 minuten extra reistijd? Ik mag hopen dat het vervoer tenminste kosteloos is.
freakozondag 21 februari 2016 @ 18:39
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:25 schreef Geerd het volgende:
Had het ook niet iets te maken met de studentenkaarten die zouden verdwijnen? ?
Klopt. De regering heeft enige jaren geroepen dat de OV-studentenkaart een kortingskaart worden, waardoor de NS de aanschaf van treinen uitgesteld heeft. Er zouden daardoor immers minder reizigers zijn.

Bij het akkoord over het leenstelsel in 2014 met oppositiepartijen werd de OV-studentenkaart niet alleen behouden, maar ook uitgebreid naar MBO'ers onder de 18. En toen had de NS een probleem.
Geerdzondag 21 februari 2016 @ 18:52
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:39 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. De regering heeft enige jaren geroepen dat de OV-studentenkaart een kortingskaart worden, waardoor de NS de aanschaf van treinen uitgesteld heeft. Er zouden daardoor immers minder reizigers zijn.

Bij het akkoord over het leenstelsel in 2014 met oppositiepartijen werd de OV-studentenkaart niet alleen behouden, maar ook uitgebreid naar MBO'ers onder de 18. En toen had de NS een probleem.
Precies anders reden nu al de sprinter nieuwe generatie rond en misschien al wel de nieuwe intercity's
spijkerbroekmaandag 22 februari 2016 @ 13:05
Tja, er blijken dus maar een handjevol mensen gebruik te hebben gemaakt van de spitsbussen. De meeste mensen kiezen toch voor de trein, mede omdat de busreis dus 50 minuten langer duurt. Daarnaast is de bus niet gratis, het kost 1 euro per rit, waarmee je dus gewoon je consumptiebon zelf deels betaalt.
#ANONIEMmaandag 22 februari 2016 @ 13:14
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Tja, er blijken dus maar een handjevol mensen gebruik te hebben gemaakt van de spitsbussen. De meeste mensen kiezen toch voor de trein, mede omdat de busreis dus 50 minuten langer duurt. Daarnaast is de bus niet gratis, het kost 1 euro per rit, waarmee je dus gewoon je consumptiebon zelf deels betaalt.
Haha, nog betalen ook? :D
Red_85maandag 22 februari 2016 @ 13:19
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Tja, er blijken dus maar een handjevol mensen gebruik te hebben gemaakt van de spitsbussen. De meeste mensen kiezen toch voor de trein, mede omdat de busreis dus 50 minuten langer duurt. Daarnaast is de bus niet gratis, het kost 1 euro per rit, waarmee je dus gewoon je consumptiebon zelf deels betaalt.
_O-

Let op: over een tijdje gaat de ns op die lijn zeggen: 'ja, wij bieden een alternatief maar jullie willen dat niet, dus is het jullie eigen schuld'.

ns :')
Basp1maandag 22 februari 2016 @ 13:20
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden.
Dit is de eerste keer dat de NS bussen inzet als alternatief voor het normale treinverkeer.
Nee dat is niet het geval dat heeft men ook tussen rosmalen en den bosch een tijdje gedaan, maar daar laat men nu de intercity een extra stop maken.

http://www.bd.nl/regio/de(...)met-de-bus-1.5470216

http://www.bd.nl/regio/de(...)-voorkomen-1.5697788
spijkerbroekmaandag 22 februari 2016 @ 13:23
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat is niet het geval dat heeft men ook tussen rosmalen en den bosch een tijdje gedaan, maar daar laat men nu de intercity een extra stop maken.

http://www.bd.nl/regio/de(...)met-de-bus-1.5470216

http://www.bd.nl/regio/de(...)-voorkomen-1.5697788
I stand corrected. Dank :)