spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 15:20 |
Bron: NOS Teletekst Tja.. ![]() | |
Toefjes | zondag 21 februari 2016 @ 15:26 |
Het is toch een hufterig bedrijf ![]() ![]() | |
Ploplap | zondag 21 februari 2016 @ 15:28 |
Lekker 50 min extra in de bus zitten ![]() | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 15:29 |
"U hebt een vervoersbewijs, meneer, geen plaatsbewijs." Zal je zien dat je moet staan ook in die bus. Is dat eigenlijk toegestaan? Staan in streekbussen? | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 15:31 |
"Sorry meneer. Er mag niet gegeten en gedronken worden in de bus." | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 15:31 |
Je hebt nog nooit moeten staan in een bus? ![]() | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 15:33 |
Niet in een streekbus. | |
danos | zondag 21 februari 2016 @ 15:35 |
Kan je beter gaan fietsen voor die 25km | |
Baconbus | zondag 21 februari 2016 @ 15:36 |
Jammer dat de NS niet kan investeren in het aanbieden van een betere dienst | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 15:37 |
Hoe is een streekbus anders dan een normale bus? | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 15:38 |
NS heeft allang nieuwe treinen besteld, maar het is nou niet alsof die kant en klaar liggen te wachten tot ze wprden verkocht. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 15:41 |
Wacht even. NS biedt een extra dienst aan voor mensen die die 50 minuten wellicht kunnen missen en geeft ze nog een bon cadeau ook. Jouw definitie van hufterig lijkt nogal vreemd. | |
Baconbus | zondag 21 februari 2016 @ 15:41 |
Ze dachten voor 21:00 besteld, morgen op het station? | |
Toefjes | zondag 21 februari 2016 @ 15:44 |
Een extra dienst waardoor reizigers 50 minuten langer onderweg zijn (mits geen files), omdat ze de oorspronkelijke diensten simpelweg niet kunnen leveren. Dat is een wanprestatie. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 15:45 |
De treinen rijden gewoon. | |
Toefjes | zondag 21 februari 2016 @ 15:51 |
Blijkbaar niet genoeg om mensen een redelijk comfortabele reis te bieden. Maar tegen inlevering van 50 minuten enkele reis mag men met de bus. Nee, ik vind het een voorbeeld van falen. Ben blij dat ik niks met de NS te schaften heb op een enkel dagje Amsterdam of een vergadering nabij Utrecht CS na. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 15:52 |
Maar wat heeft dat met hufterigheid te maken? | |
Twiitch | zondag 21 februari 2016 @ 15:54 |
Gewoon bijna een uur extra reistijd omdat een spoorvervoerder zich verkeken heeft op het aantal reizigers. ![]() | |
Toefjes | zondag 21 februari 2016 @ 15:56 |
Mensen 50 minuten eerder op moeten staan omdat de NS niet in staat is om je via de reguliere manier als mens, maar als vee te vervoeren vind ik hufterig ja. Het zijn niet mensen die even oma bezoeken maar forenzen die om een bepaalde tijd moeten beginnen, en dus weinig keuze hebben. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 15:57 |
Een extra service bieden is hufterig. Ok. Weten we dat ook weer. Verder, het falen zelf vind je niet 'hufterig'? | |
Rectum | zondag 21 februari 2016 @ 15:58 |
Dit kan toch niet serieus zijn. ![]() | |
Mustang001 | zondag 21 februari 2016 @ 16:02 |
Kan je sowieso beter met de auto gaan, is maar een halfuurtje station-station. Plus dat je niet van/naar het station hoeft te reizen, dus nog meer tijdswinst. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:02 |
Als de trein te vol is, kunnen ze alsnog met de bus mee. Of ze nemen de volgende trein, die een kwartier later komt. En dus eerder dan de bus in Sloterdijk aankomt. Mensen gaan niet 50 minuten eerder naar het station om die bus te nemen. Dan pakken ze wel de eerstvolgende trein die langskomt. Beetje merkwaardige gedachtengang bij de NS. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:02 |
Half uurtje in de spits? | |
Mustang001 | zondag 21 februari 2016 @ 16:05 |
Daar heb je inderdaad een punt, maar tot 50 langer minuten bovenop de huidige 20 minuten met de trein. Dat kan alleen maar een grap zijn. ![]() | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:07 |
Ik mag toch hopelijk wel aannemen trouwens, dat die bus gratis is...? | |
Red_85 | zondag 21 februari 2016 @ 16:09 |
Dat is toch wel het vrijwillig capituleren. Als treinvervoerder, bussen in gaan zetten. ![]() | |
Baconbus | zondag 21 februari 2016 @ 16:09 |
Yup, en zo niet dan alsnog. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:11 |
Idd. Ze geven hiermee openlijk toe dat ze gefaald hebben met hun core business. | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 16:14 |
Bussen worden om de haverklap ingezet door de NS. Waarom wordt hier zo'n drama van gemaakt? Er was al langer bekend dat er een tijdelijke ondercapaciteit zou zijn. | |
Red_85 | zondag 21 februari 2016 @ 16:16 |
Bussen als er een baanvak uit is gehaald of onderhoud wordt gepleegd is idd logisch. Niet als je standaard tijdens de spits, als alles gewoon dient te rijden en je je planning normaal volgt, je bussen moet inzetten. Dat is gewoon non verbaal zeggen: 'we kunnen het niet'. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:16 |
Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden. Dit is de eerste keer dat de NS bussen inzet als alternatief voor het normale treinverkeer. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 16:16 |
Of men wil gewoon de drukte ontlopen. Maar daar had je blijkbaar niet bij nagedacht. | |
Burrito | zondag 21 februari 2016 @ 16:17 |
Ze hebben zich niet verkeken, het is al jaren bomvol in de treinen. Ze kunnen de drukte niet aan dus gaat de treindienst nu dus systematisch bussen inzetten. ![]() | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:17 |
Met dat aantal mensen krijg je nog geen bus vol. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 16:17 |
Dit is niet vooraf bekendgemaakt? | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 16:17 |
Omdat tijdelijke ondercapaciteit door mismanagement. Heb het dan daar over in plaats van te lachen over de ironie van het alles. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 16:17 |
Knap dat je dat nu al weet. We zullen zien. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:17 |
Als je het verschil niet snapt, dan werk je waarschijnlijk bij de NS. | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 16:18 |
Negeer mijn laatste zin vooral ja. Dit is zeiken om het zeiken. Iedereen wist dat er een probleem aankwam en dit is beter dan op het perron blijven staan. Maar vooral lekker zeiken ja. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:19 |
Lezen is een optie, ook voor jou. | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 16:20 |
Dat ze faalde was al langer bekend en dat geef ik ook toe. Ik ben niet degene die hier heel verbaasd over is. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 16:20 |
Jij maakt een onderscheid dat niet bestaat. Er is een probleem voorzien en de NS komt met een (matige maar vooruit) oplossing. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:21 |
Mwoag, als ze het probleem voorzien hadden, hadden ze nu allang meer treinen. Hun langetermijnplanning en -visie is nogal afwezig. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 16:23 |
Dat zal best. Een van de symptomen van een bedrijf in overheidshanden. Maar dat heeft hier geen bal mee te maken. Vaak genoeg gezeik over geldverspilling omdat er lange lege treinen rijden. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:25 |
Die bussen zijn een direct gevolg van het falen van de NS. Euh... dát heeft hier geen bal mee te maken. | |
Red_85 | zondag 21 februari 2016 @ 16:25 |
Omdat de ns toch niets goed kan doen in een aantal ogen? Klopt. ns is ook Nooit Schuldig aan de hele bende die ze er van maken. Dit is 1 van de lijnen die al jaren te vol is en waar geen enkele tyfusmoer aan gedaan wordt. Aan de bekende tijdelijke ondercapaciteit zijn ze natuurlijk ook Niet Schuldig. Aan de aankoop van de te kleine wc-loze sprinters die op die lijn worden ingezet en er niets anders beschikbaar is wat wel kan voldoen aan de vraag, zijn ze natuurlijk ook Niet Schuldig aan. Aan dat dienstregeling op de lijn die zij zelf maken en uitvoeren, maar die niet kan voldoen aan de vraag, zijn ze natuurlijk ook Niet Schuldig. | |
Red_85 | zondag 21 februari 2016 @ 16:25 |
Dat is misschien wel nog erger. Dat niemand zich er nog over verbaasd. | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 16:27 |
Omdat het echt allang bekend is. Het is geen donderslag bij heldere hemel. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 16:27 |
Het is een oplossing voor een probleem. Net als treinspringers en ongelukken. Wat verwacht je dan, dat de NS zomaar even een paar extra treinstellen uit de lucht kan toveren om in te zetten? Dat is hetzelfde als zeggen dat elke file een direct gevolg is van het falen van de overheid om niet genoeg asfalt aan te leggen. Het heeft er alles mee te maken. De NS is veel te groot en log om te kunnen reageren op trends als passagiersdrukte, die zijn enorm volatiel. | |
Red_85 | zondag 21 februari 2016 @ 16:28 |
En als het al lang bekend is, hadden ze daar ook al lang hun plan mee kunnen trekken. | |
Baconbus | zondag 21 februari 2016 @ 16:28 |
Als ik NS was zou ik ook geen neuk geven, binnenkort weer de prijs omhoog, kan prima | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:28 |
Ik ga mezelf niet herhalen, en we zijn bezig in rondjes te praten. ![]() | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 16:29 |
Niet zo lang dan weer. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:30 |
Ze wisten allang dat treinstellen een bepaalde levensduur hebben en dat er dus vóórdat die verstreken is, nieuwe treinstellen moeten komen. Dat hebben ze simpelweg verzuimd. Dat is niet een kwestie van een jaartje, dat is een kwestie van decennia. | |
Red_85 | zondag 21 februari 2016 @ 16:31 |
Exact. | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 16:31 |
Dat klopt, het is vrij duidelijk dat je geen punt hebt. Over de NS als geheel valt veel te zeggen maar deze kwestie is vrij simpel. | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:31 |
Is goed joh. ![]() | |
Kassamiep | zondag 21 februari 2016 @ 16:34 |
Een consumptiebon die 50 minuten van mijn tijd waard is.. in welk restaurant mag ik daar mee dineren ? | |
spijkerbroek | zondag 21 februari 2016 @ 16:37 |
Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt. | |
Baconbus | zondag 21 februari 2016 @ 16:39 |
Volgens mij kun je ook een Liga halen. Zou doen. | |
qwerty_x | zondag 21 februari 2016 @ 16:41 |
Dus de komende maanden zit je als forens op genoemde trajecten standaard dagelijks in de bus en heb je niks meer binnen op een station te zoeken. Toch mooi dat je dan in mei zo'n 50 ongebruikte consumptiebonnen op zak hebt ! | |
Kassamiep | zondag 21 februari 2016 @ 16:42 |
De gemiddelde forens verdient toch echt wel minimaal ¤12 p/u. Die bon zou dus minstens een tientje waard moeten zijn. | |
Geerd | zondag 21 februari 2016 @ 17:25 |
Had het ook niet iets te maken met de studentenkaarten die zouden verdwijnen? ? Daarom had ns toch geen extra treinen besteld. Later bleef die kaart toch, zie hier een vertraging van meet dan 5 jaar wachten op nieuwe treinen eind 2016/begin 2017 toch. En rond 2020??nieuwe intercity's | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 17:28 |
En door het leenstelsel gaan minder studenten op kamers, dus meer studenten in de trein. | |
Rezania | zondag 21 februari 2016 @ 17:28 |
Je mag gebruik maken van de bussen, niemand dwingt je. ![]() | |
Falco | zondag 21 februari 2016 @ 17:55 |
Slecht management en bijbehorende planning natuurlijk van de NS. Een bouwbedrijf komt er ook niet mee weg dat een huis geen fatsoenlijk dak heeft omdat ze de dakpannen niet op tijd konden aanleveren. | |
Falco | zondag 21 februari 2016 @ 17:57 |
Je kunt testen doen hoeveel euro je geïnvesteerde tijd in niet-nuttige zaken (zoals wachten) waard vindt. Bij de meesten ligt die rond de 15-20 euro per uur, bij mensen met een bovenmodaal inkomen vaak hoger. Een consumptiebon aanbieden komt dus over als niet relevant en zal de ergernis van 50 min. extra reistijd niet verlagen. | |
Ceberut | zondag 21 februari 2016 @ 18:04 |
50 minuten extra reistijd? Ik mag hopen dat het vervoer tenminste kosteloos is. | |
freako | zondag 21 februari 2016 @ 18:39 |
Klopt. De regering heeft enige jaren geroepen dat de OV-studentenkaart een kortingskaart worden, waardoor de NS de aanschaf van treinen uitgesteld heeft. Er zouden daardoor immers minder reizigers zijn. Bij het akkoord over het leenstelsel in 2014 met oppositiepartijen werd de OV-studentenkaart niet alleen behouden, maar ook uitgebreid naar MBO'ers onder de 18. En toen had de NS een probleem. | |
Geerd | zondag 21 februari 2016 @ 18:52 |
Precies anders reden nu al de sprinter nieuwe generatie rond en misschien al wel de nieuwe intercity's | |
spijkerbroek | maandag 22 februari 2016 @ 13:05 |
Tja, er blijken dus maar een handjevol mensen gebruik te hebben gemaakt van de spitsbussen. De meeste mensen kiezen toch voor de trein, mede omdat de busreis dus 50 minuten langer duurt. Daarnaast is de bus niet gratis, het kost 1 euro per rit, waarmee je dus gewoon je consumptiebon zelf deels betaalt. | |
#ANONIEM | maandag 22 februari 2016 @ 13:14 |
Haha, nog betalen ook? ![]() | |
Red_85 | maandag 22 februari 2016 @ 13:19 |
![]() Let op: over een tijdje gaat de ns op die lijn zeggen: 'ja, wij bieden een alternatief maar jullie willen dat niet, dus is het jullie eigen schuld'. ns ![]() | |
Basp1 | maandag 22 februari 2016 @ 13:20 |
Nee dat is niet het geval dat heeft men ook tussen rosmalen en den bosch een tijdje gedaan, maar daar laat men nu de intercity een extra stop maken. http://www.bd.nl/regio/de(...)met-de-bus-1.5470216 http://www.bd.nl/regio/de(...)-voorkomen-1.5697788 | |
spijkerbroek | maandag 22 februari 2016 @ 13:23 |
I stand corrected. Dank ![]() |