Bron: NOS Teletekstquote:De NS zet vanaf morgen in de spits bussen in tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk om de treinen te ontlasten. De proef duurt tot mei. Ook op andere trajecten worden mogelijk spitsbussen ingezet. Reizigers zijn tot 50 minuten langer onderweg met de bus, daarom krijgen ze een consumptiebon.
"U hebt een vervoersbewijs, meneer, geen plaatsbewijs."quote:
"Sorry meneer. Er mag niet gegeten en gedronken worden in de bus."quote:Op zondag 21 februari 2016 15:26 schreef Toefjes het volgende:
Het is toch een hufterig bedrijf"Daarom krijgen ze een comsumptiebon"
Je hebt nog nooit moeten staan in een bus?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"U hebt een vervoersbewijs, meneer, geen plaatsbewijs."
Zal je zien dat je moet staan ook in die bus. Is dat eigenlijk toegestaan? Staan in streekbussen?
Niet in een streekbus.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit moeten staan in een bus?
Hoe is een streekbus anders dan een normale bus?quote:
NS heeft allang nieuwe treinen besteld, maar het is nou niet alsof die kant en klaar liggen te wachten tot ze wprden verkocht.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:36 schreef Baconbus het volgende:
Jammer dat de NS niet kan investeren in het aanbieden van een betere dienst
Wacht even. NS biedt een extra dienst aan voor mensen die die 50 minuten wellicht kunnen missen en geeft ze nog een bon cadeau ook.quote:
Ze dachten voor 21:00 besteld, morgen op het station?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
NS heeft allang nieuwe treinen besteld, maar het is nou niet alsof die kant en klaar liggen te wachten tot ze wprden verkocht.
Een extra dienst waardoor reizigers 50 minuten langer onderweg zijn (mits geen files), omdat ze de oorspronkelijke diensten simpelweg niet kunnen leveren. Dat is een wanprestatie.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wacht even. NS biedt een extra dienst aan voor mensen die die 50 minuten wellicht kunnen missen en geeft ze nog een bon cadeau ook.
Jouw definitie van hufterig lijkt nogal vreemd.
De treinen rijden gewoon.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een extra dienst waardoor reizigers 50 minuten langer onderweg zijn (mits geen files), omdat ze de oorspronkelijke diensten simpelweg niet kunnen leveren.
Blijkbaar niet genoeg om mensen een redelijk comfortabele reis te bieden. Maar tegen inlevering van 50 minuten enkele reis mag men met de bus. Nee, ik vind het een voorbeeld van falen. Ben blij dat ik niks met de NS te schaften heb op een enkel dagje Amsterdam of een vergadering nabij Utrecht CS na.quote:
Maar wat heeft dat met hufterigheid te maken?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Blijkbaar niet genoeg om mensen een redelijk comfortabele reis te bieden. Maar tegen inlevering van 50 minuten enkele reis mag men met de bus. Nee, ik vind het een voorbeeld van falen.
Mensen 50 minuten eerder op moeten staan omdat de NS niet in staat is om je via de reguliere manier als mens, maar als vee te vervoeren vind ik hufterig ja. Het zijn niet mensen die even oma bezoeken maar forenzen die om een bepaalde tijd moeten beginnen, en dus weinig keuze hebben.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met hufterigheid te maken?
Een extra service bieden is hufterig. Ok. Weten we dat ook weer.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mensen 50 minuten eerder op moeten staan omdat de NS niet in staat is om je via de reguliere manier als mens, maar als vee te vervoeren vind ik hufterig ja.
Dit kan toch niet serieus zijn.quote:Reizigers zijn tot 50 minuten langer onderweg met de bus, daarom krijgen ze een consumptiebon.
Half uurtje in de spits?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:02 schreef Mustang001 het volgende:
Kan je sowieso beter met de auto gaan, is maar een halfuurtje station-station. Plus dat je niet van/naar het station hoeft te reizen, dus nog meer tijdswinst.
Daar heb je inderdaad een punt, maar tot 50 langer minuten bovenop de huidige 20 minuten met de trein. Dat kan alleen maar een grap zijn.quote:
Yup, en zo niet dan alsnog.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik mag toch hopelijk wel aannemen trouwens, dat die bus gratis is...?
Idd. Ze geven hiermee openlijk toe dat ze gefaald hebben met hun core business.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:09 schreef Red_85 het volgende:
Dat is toch wel het vrijwillig capituleren. Als treinvervoerder, bussen in gaan zetten.
Bussen worden om de haverklap ingezet door de NS. Waarom wordt hier zo'n drama van gemaakt? Er was al langer bekend dat er een tijdelijke ondercapaciteit zou zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:09 schreef Red_85 het volgende:
Dat is toch wel het vrijwillig capituleren. Als treinvervoerder, bussen in gaan zetten.
Bussen als er een baanvak uit is gehaald of onderhoud wordt gepleegd is idd logisch. Niet als je standaard tijdens de spits, als alles gewoon dient te rijden en je je planning normaal volgt, je bussen moet inzetten. Dat is gewoon non verbaal zeggen: 'we kunnen het niet'.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bussen worden om de haverklap ingezet door de NS. Waarom wordt hier zo'n drama van gemaakt? Er was al langer bekend dat er een tijdelijke ondercapaciteit zou zijn.
Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:14 schreef Rezania het volgende:
Bussen worden om de haverklap ingezet door de NS. Waarom wordt hier zo'n drama van gemaakt?
Of men wil gewoon de drukte ontlopen. Maar daar had je blijkbaar niet bij nagedacht.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de trein te vol is, kunnen ze alsnog met de bus mee. Of ze nemen de volgende trein, die een kwartier later komt. En dus eerder dan de bus in Sloterdijk aankomt.
Mensen gaan niet 50 minuten eerder naar het station om die bus te nemen. Dan pakken ze wel de eerstvolgende trein die langskomt.
Beetje merkwaardige gedachtengang bij de NS.
Ze hebben zich niet verkeken, het is al jaren bomvol in de treinen. Ze kunnen de drukte niet aan dus gaat de treindienst nu dus systematisch bussen inzetten.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:54 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon bijna een uur extra reistijd omdat een spoorvervoerder zich verkeken heeft op het aantal reizigers.
Met dat aantal mensen krijg je nog geen bus vol.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of men wil gewoon de drukte ontlopen. Maar daar had je blijkbaar niet bij nagedacht.
Dit is niet vooraf bekendgemaakt?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden.
Dit is de eerste keer dat de NS bussen inzet als alternatief voor het normale treinverkeer.
Omdat tijdelijke ondercapaciteit door mismanagement. Heb het dan daar over in plaats van te lachen over de ironie van het alles.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden.
Dit is de eerste keer dat de NS bussen inzet als alternatief voor het normale treinverkeer.
Knap dat je dat nu al weet. We zullen zien.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met dat aantal mensen krijg je nog geen bus vol.
Als je het verschil niet snapt, dan werk je waarschijnlijk bij de NS.quote:
Negeer mijn laatste zin vooral ja. Dit is zeiken om het zeiken. Iedereen wist dat er een probleem aankwam en dit is beter dan op het perron blijven staan. Maar vooral lekker zeiken ja.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bussen als er een baanvak uit is gehaald of onderhoud wordt gepleegd is idd logisch. Niet als je standaard tijdens de spits, als alles gewoon dient te rijden en je je planning normaal volgt, je bussen moet inzetten. Dat is gewoon non verbaal zeggen: 'we kunnen het niet'.
quote:Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef Rezania het volgende:
Omdat tijdelijke ondercapaciteit door mismanagement. Heb het dan daar over in plaats van te lachen over de ironie van het alles.
Lezen is een optie, ook voor jou.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Idd. Ze geven hiermee openlijk toe dat ze gefaald hebben met hun core business.
Dat ze faalde was al langer bekend en dat geef ik ook toe. Ik ben niet degene die hier heel verbaasd over is.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
Lezen is een optie, ook voor jou.
Jij maakt een onderscheid dat niet bestaat. Er is een probleem voorzien en de NS komt met een (matige maar vooruit) oplossing.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je het verschil niet snapt, dan werk je waarschijnlijk bij de NS.
Mwoag, als ze het probleem voorzien hadden, hadden ze nu allang meer treinen. Hun langetermijnplanning en -visie is nogal afwezig.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:20 schreef Fir3fly het volgende:
Jij maakt een onderscheid dat niet bestaat. Er is een probleem voorzien en de NS komt met een (matige maar vooruit) oplossing.
Dat zal best. Een van de symptomen van een bedrijf in overheidshanden. Maar dat heeft hier geen bal mee te maken.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mwoag, als ze het probleem voorzien hadden, hadden ze nu allang meer treinen. Hun langetermijnplanning en -visie is nogal afwezig.
Die bussen zijn een direct gevolg van het falen van de NS.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dat zal best. Een van de symptomen van een bedrijf in overheidshanden. Maar dat heeft hier geen bal mee te maken.
Euh... dát heeft hier geen bal mee te maken.quote:Vaak genoeg gezeik over geldverspilling omdat er lange lege treinen rijden.
Omdat de ns toch niets goed kan doen in een aantal ogen? Klopt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Negeer mijn laatste zin vooral ja. Dit is zeiken om het zeiken. Iedereen wist dat er een probleem aankwam en dit is beter dan op het perron blijven staan. Maar vooral lekker zeiken ja.
Dat is misschien wel nog erger. Dat niemand zich er nog over verbaasd.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat ze faalde was al langer bekend en dat geef ik ook toe. Ik ben niet degene die hier heel verbaasd over is.
Omdat het echt allang bekend is. Het is geen donderslag bij heldere hemel.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel nog erger. Dat niemand zich er nog over verbaasd.
Het is een oplossing voor een probleem. Net als treinspringers en ongelukken. Wat verwacht je dan, dat de NS zomaar even een paar extra treinstellen uit de lucht kan toveren om in te zetten?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die bussen zijn een direct gevolg van het falen van de NS.
Het heeft er alles mee te maken. De NS is veel te groot en log om te kunnen reageren op trends als passagiersdrukte, die zijn enorm volatiel.quote:Euh... dát heeft hier geen bal mee te maken.
En als het al lang bekend is, hadden ze daar ook al lang hun plan mee kunnen trekken.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat het echt allang bekend is. Het is geen donderslag bij heldere hemel.
Als ik NS was zou ik ook geen neuk geven, binnenkort weer de prijs omhoog, kan primaquote:Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel nog erger. Dat niemand zich er nog over verbaasd.
Ik ga mezelf niet herhalen, en we zijn bezig in rondjes te praten.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is een oplossing voor een probleem. Net als treinspringers en ongelukken. Wat verwacht je dan, dat de NS zomaar even een paar extra treinstellen uit de lucht kan toveren om in te zetten?
Dat is hetzelfde als zeggen dat elke file een direct gevolg is van het falen van de overheid om niet genoeg asfalt aan te leggen.
[..]
Het heeft er alles mee te maken. De NS is veel te groot en log om te kunnen reageren op trends als passagiersdrukte, die zijn enorm volatiel.
Niet zo lang dan weer.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En als het al lang bekend is, hadden ze daar ook al lang hun plan mee kunnen trekken.
Ze wisten allang dat treinstellen een bepaalde levensduur hebben en dat er dus vóórdat die verstreken is, nieuwe treinstellen moeten komen. Dat hebben ze simpelweg verzuimd.quote:
Exact.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze wisten allang dat treinstellen een bepaalde levensduur hebben en dat er dus vóórdat die verstreken is, nieuwe treinstellen moeten komen. Dat hebben ze simpelweg verzuimd.
Dat klopt, het is vrij duidelijk dat je geen punt hebt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ga mezelf niet herhalen, en we zijn bezig in rondjes te praten.
Is goed joh.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, het is vrij duidelijk dat je geen punt hebt.
Over de NS als geheel valt veel te zeggen maar deze kwestie is vrij simpel.
Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:34 schreef Kassamiep het volgende:
Een consumptiebon die 50 minuten van mijn tijd waard is.. in welk restaurant mag ik daar mee dineren ?
Volgens mij kun je ook een Liga halen. Zou doen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt.
Dus de komende maanden zit je als forens op genoemde trajecten standaard dagelijks in de bus en heb je niks meer binnen op een station te zoeken.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt.
De gemiddelde forens verdient toch echt wel minimaal ¤12 p/u. Die bon zou dus minstens een tientje waard moeten zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij elke Kiosk. Als je een kop koffie tenminste diner noemt.
En door het leenstelsel gaan minder studenten op kamers, dus meer studenten in de trein.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:25 schreef Geerd het volgende:
Had het ook niet iets te maken met de studentenkaarten die zouden verdwijnen? ?
Daarom had ns toch geen extra treinen besteld.
Later bleef die kaart toch, zie hier een vertraging van meet dan 5 jaar wachten op nieuwe treinen eind 2016/begin 2017 toch.
En rond 2020??nieuwe intercity's
Je mag gebruik maken van de bussen, niemand dwingt je.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:41 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dus de komende maanden zit je als forens op genoemde trajecten standaard dagelijks in de bus en heb je niks meer binnen op een station te zoeken.
Toch mooi dat je dan in mei zo'n 50 ongebruikte consumptiebonnen op zak hebt !
Slecht management en bijbehorende planning natuurlijk van de NS.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
NS heeft allang nieuwe treinen besteld, maar het is nou niet alsof die kant en klaar liggen te wachten tot ze wprden verkocht.
Je kunt testen doen hoeveel euro je geïnvesteerde tijd in niet-nuttige zaken (zoals wachten) waard vindt. Bij de meesten ligt die rond de 15-20 euro per uur, bij mensen met een bovenmodaal inkomen vaak hoger. Een consumptiebon aanbieden komt dus over als niet relevant en zal de ergernis van 50 min. extra reistijd niet verlagen.quote:
Klopt. De regering heeft enige jaren geroepen dat de OV-studentenkaart een kortingskaart worden, waardoor de NS de aanschaf van treinen uitgesteld heeft. Er zouden daardoor immers minder reizigers zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:25 schreef Geerd het volgende:
Had het ook niet iets te maken met de studentenkaarten die zouden verdwijnen? ?
Precies anders reden nu al de sprinter nieuwe generatie rond en misschien al wel de nieuwe intercity'squote:Op zondag 21 februari 2016 18:39 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. De regering heeft enige jaren geroepen dat de OV-studentenkaart een kortingskaart worden, waardoor de NS de aanschaf van treinen uitgesteld heeft. Er zouden daardoor immers minder reizigers zijn.
Bij het akkoord over het leenstelsel in 2014 met oppositiepartijen werd de OV-studentenkaart niet alleen behouden, maar ook uitgebreid naar MBO'ers onder de 18. En toen had de NS een probleem.
Haha, nog betalen ook?quote:Op maandag 22 februari 2016 13:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Tja, er blijken dus maar een handjevol mensen gebruik te hebben gemaakt van de spitsbussen. De meeste mensen kiezen toch voor de trein, mede omdat de busreis dus 50 minuten langer duurt. Daarnaast is de bus niet gratis, het kost 1 euro per rit, waarmee je dus gewoon je consumptiebon zelf deels betaalt.
quote:Op maandag 22 februari 2016 13:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Tja, er blijken dus maar een handjevol mensen gebruik te hebben gemaakt van de spitsbussen. De meeste mensen kiezen toch voor de trein, mede omdat de busreis dus 50 minuten langer duurt. Daarnaast is de bus niet gratis, het kost 1 euro per rit, waarmee je dus gewoon je consumptiebon zelf deels betaalt.
Nee dat is niet het geval dat heeft men ook tussen rosmalen en den bosch een tijdje gedaan, maar daar laat men nu de intercity een extra stop maken.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat de andere keren dat de NS bussen inzet, er sprake is van óf calamiteiten (iemand is voor de trein gesprongen ofzo) óf van tevoren bekend gemaakte werkzaamheden.
Dit is de eerste keer dat de NS bussen inzet als alternatief voor het normale treinverkeer.
I stand corrected. Dankquote:Op maandag 22 februari 2016 13:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee dat is niet het geval dat heeft men ook tussen rosmalen en den bosch een tijdje gedaan, maar daar laat men nu de intercity een extra stop maken.
http://www.bd.nl/regio/de(...)met-de-bus-1.5470216
http://www.bd.nl/regio/de(...)-voorkomen-1.5697788
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |