Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:10 schreef dennistd het volgende:
Mensen komen bij de bus tegenwoordig ook al niet verder dan het nummer, regelmatig hebben ze de goede lijn in de verkeerde richting... En daar komen ze dan ook niet na twee haltes achter hoor, maar pas na een half uur of zo
Ik heb het met name over streeklijnen, waarbij mensen niet lijken te snappen dat een station als Enschede of Almelo niet het eindpunt van de lijn is, en dus twee lijnen met hetzelfde nummer vanaf dat station vertrekken. En in mindere mate ook voor de stadsdienst in Enschede, die heeft doorgaande stadslijnen noord-zuid en oost-west.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn.
Zo staat het wel op de bordenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende:
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende:
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
Ik hoor het hier wel eens bij aankomst op het station: 'Deze bus rijdt verder als lijn...'quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het.
Dat zou de chauffeur zelfs kunnen omroepen. Dat het na station Hardenberg verder gaat als lijn X naar Almelo ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:24 schreef dennistd het volgende:
Maar niet op de trein. En ook niet in de reisplanner. Iemand die van Overvecht naar Sassenheim wil zal op de borden waarschijnlijk Weesp zien staan, en Sassenheim niet als stop erbij zien staan. Hij zal dan ook denken: die trein moet ik niet hebben, want die van mij ging rechtstreeks naar Sassenheim en dat doet deze niet.
Bij een rangeerbeweging mag dat gewoon. Een rangeerdeel is aan beide kanten voorzien van één of meerdere witte lichten.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Wie zei er nou een tijdje terug dat treinen niet met frontseinen achterop kunnen rijden? Heb er later nog een gezien, en nu as we speak rijdt een koploper achteruit terug naar het station na een rangeerbeweging op het emplacement..
Denk eerder via Bijlmerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:28 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld.
Ik stond eens op Amsterdam RAI, 's ochtends met wat vrienden na een festival in de RAI. Zij moesten via Utrecht naar huis, zien de sprinter via Hilverkut terwijl toen nog Utrecht op de borden stond en springen daar in voor ik ze kan overtuigen die niet te nemen want de rechtstreekse IC stopte extra op RAI.
quote:Op het spoor bij Dalfsen is rond negen uur vanochtend een trein ontspoord. De trein zou op de spoorwegovergang bij het Lage Veld zijn gebotst op een hoogwerker.
Mogelijk is sprake van veel gewonden. Zeker tien tot twaalf ambulances rijden die kant op. Er liggen drie treinstellen in het weiland naast de spoorlijn.
behalve goederentreinen als ze geduwd wordenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:55 schreef MTL het volgende:
[..]
Bij een rangeerbeweging mag dat gewoon. Een rangeerdeel is aan beide kanten voorzien van één of meerdere witte lichten.
quote:
twitter:TvanGroningen twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:30:26 De machinist van de trein is in ieder geval overleden, meld een bron bij ProRail aan #BNR. #Dalfsen reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |