abonnement Unibet Coolblue
pi_160134363
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:10 schreef dennistd het volgende:
Mensen komen bij de bus tegenwoordig ook al niet verder dan het nummer, regelmatig hebben ze de goede lijn in de verkeerde richting... En daar komen ze dan ook niet na twee haltes achter hoor, maar pas na een half uur of zo :')
Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn.
Bier.
  Redactie Sport maandag 22 februari 2016 @ 23:13:43 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160134369
Dan weet je in elk geval al dat als je op tijd op station Alphen a/d Rijn staat je om kunt draaien :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 22 februari 2016 @ 23:16:12 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160134459
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn.
Ik heb het met name over streeklijnen, waarbij mensen niet lijken te snappen dat een station als Enschede of Almelo niet het eindpunt van de lijn is, en dus twee lijnen met hetzelfde nummer vanaf dat station vertrekken. En in mindere mate ook voor de stadsdienst in Enschede, die heeft doorgaande stadslijnen noord-zuid en oost-west.

Hengelo Noord is wel een geval apart met twee ringlijnen die halverwege elkaars nummer krijgen, maar 's avonds weer een aparte route rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160134552
Een lijn hoort, behalve bij een tijdelijke omleiding, eigenlijk altijd een ander nummer te krijgen. Vind ik.
Bier.
  Redactie Sport maandag 22 februari 2016 @ 23:23:11 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160134725
Maar waar leg je de grens dan? Moet lijn 62 Denekamp-Borculo dan in 5 lijnen gesplitst worden op de busstations van Neede en Haaksbergen en de treinstations van Enschede en Oldenzaal? Als de mensen gewoon even kijken wat er bij het lijnnummer staat, dan stap je in Enschede niet in '62 Denekamp via Oldenzaal' als je naar Haaksbergen moet...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 februari 2016 @ 00:11:02 #156
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160136053
Ja. Dat idiote doorgekoppel moet eens afgelopen zijn wat de lijnnummers betreft. Lijn 80 van Holten naar Hardenberg via Goor (!), Rijssen en Almelo, hoe verzin je het :') Materieeltechnisch doorkoppelen okee, maar dit schiet wel door.
doei
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 00:19:12 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160136252
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 februari 2016 @ 00:20:31 #158
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160136285
In Deventer zit echt ALLES aan elkaar geplakt. (okee bijna dan)
4 -> 160 vv.
7 -> 165 vv.
1 en 6 -> 3 -> 2 -> 5 -> 2 -> 3 -> 1 of 6. Ook wel 'rondje-rondje' genoemd, uit de tijd dat 1 en 5 nog ringlijnen waren en de omloop op de kaart de vorm van een 8 had met snijpunt op het station.

Losse nummers. En IEDEREEN snapt het.
doei
  dinsdag 23 februari 2016 @ 00:20:59 #159
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160136299
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende:
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
Zo staat het wel op de borden ;)
doei
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 00:22:55 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160136342
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende:
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het.

Dat zou de chauffeur zelfs kunnen omroepen. Dat het na station Hardenberg verder gaat als lijn X naar Almelo ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 00:24:20 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160136385
Maar niet op de trein. En ook niet in de reisplanner. Iemand die van Overvecht naar Sassenheim wil zal op de borden waarschijnlijk Weesp zien staan, en Sassenheim niet als stop erbij zien staan. Hij zal dan ook denken: die trein moet ik niet hebben, want die van mij ging rechtstreeks naar Sassenheim en dat doet deze niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 februari 2016 @ 00:24:49 #162
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160136395
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het.

Dat zou de chauffeur zelfs kunnen omroepen. Dat het na station Hardenberg verder gaat als lijn X naar Almelo ofzo?
Ik hoor het hier wel eens bij aankomst op het station: 'Deze bus rijdt verder als lijn...'
De bussen kunnen (konden?) dat zelfs voorop tonen:
'165 Raalte
-> verder als 166 Zwolle'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
doei
  dinsdag 23 februari 2016 @ 00:28:07 #163
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160136463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:24 schreef dennistd het volgende:
Maar niet op de trein. En ook niet in de reisplanner. Iemand die van Overvecht naar Sassenheim wil zal op de borden waarschijnlijk Weesp zien staan, en Sassenheim niet als stop erbij zien staan. Hij zal dan ook denken: die trein moet ik niet hebben, want die van mij ging rechtstreeks naar Sassenheim en dat doet deze niet.
Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld.

Ik stond eens op Amsterdam RAI, 's ochtends met wat vrienden na een festival in de RAI. Zij moesten via Utrecht naar huis, zien de sprinter via Hilverkut terwijl toen nog Utrecht op de borden stond en springen daar in voor ik ze kan overtuigen die niet te nemen want de rechtstreekse IC stopte extra op RAI.
doei
pi_160138869
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Wie zei er nou een tijdje terug dat treinen niet met frontseinen achterop kunnen rijden? Heb er later nog een gezien, en nu as we speak rijdt een koploper achteruit terug naar het station na een rangeerbeweging op het emplacement..
Bij een rangeerbeweging mag dat gewoon. Een rangeerdeel is aan beide kanten voorzien van één of meerdere witte lichten.
pi_160139071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:28 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld.

Ik stond eens op Amsterdam RAI, 's ochtends met wat vrienden na een festival in de RAI. Zij moesten via Utrecht naar huis, zien de sprinter via Hilverkut terwijl toen nog Utrecht op de borden stond en springen daar in voor ik ze kan overtuigen die niet te nemen want de rechtstreekse IC stopte extra op RAI.
Denk eerder via Bijlmer
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:15:07 #166
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_160139084
quote:
Op het spoor bij Dalfsen is rond negen uur vanochtend een trein ontspoord. De trein zou op de spoorwegovergang bij het Lage Veld zijn gebotst op een hoogwerker.

Mogelijk is sprake van veel gewonden. Zeker tien tot twaalf ambulances rijden die kant op. Er liggen drie treinstellen in het weiland naast de spoorlijn.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_160139131
Jezus :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 09:22:00 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160139180
WTF :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:24:09 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160139210
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:55 schreef MTL het volgende:

[..]

Bij een rangeerbeweging mag dat gewoon. Een rangeerdeel is aan beide kanten voorzien van één of meerdere witte lichten.
behalve goederentreinen als ze geduwd worden ;)
pi_160139249

  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 09:27:11 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160139273
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:28:36 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:29:58 #173
67174 Dos37
Come on Twente
pi_160139322
Alle tering wat een puinhoop :X

Hopelijk geen slachtoffers
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_160139419
"Een aantal treinstellen ligt op zijn kant." volgens nos.nl.
Zeg maar gerust "de hele trein" :X
pi_160139456
TvanGroningen twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:30:26 De machinist van de trein is in ieder geval overleden, meld een bron bij ProRail aan #BNR. #Dalfsen reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')