SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
Studeren met een functiebeperking. Brief dokter zus, brief reva zo. Nee, niet dat formulier, maar deze. Oohhh nee toch niet. Enz.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:12 schreef houdjemond het volgende:
Bedoelde het ook weer niet verkeerd tegen jou hoor!
Kan me die frustratie heel erg goed voorstellen helaas
Wat is SMF als ik vragen mag? Klinkt weer als een hele onderneming voor je dus wat het moge zijn, it better be good!
*vervloekt alle instanties weer eens*quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:38 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Studeren met een functiebeperking. Brief dokter zus, brief reva zo. Nee, niet dat formulier, maar deze. Oohhh nee toch niet. Enz.
Ik wil tentamens maken bv iedere vier weken ipv in acht dagen drie tentamens. Geheid dat ik de laatste dan niet haal. Of fysiek niet of er staat onzin in. Steeds weer.
Ik kan slecht voor mijzelf opkomen. Je zou het niet zeggen. Loop weg of ga huilen.
Vergoedingen loop ik hierdoor ook wel eens mis. Als je wegloopt, krijg je niets. Ik wil alles zelf redden, zelf regelen. Net als jullie! En ik wind me er nu al over op.
We kunnen beide wel wat hebben, i know.
Irritant zeg! Dat slecht opkomen ken ik, Ik heb er al moeite mee om bij dialyse te zeggen dat ik eens wat anders op mijn brood wilquote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:38 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Studeren met een functiebeperking. Brief dokter zus, brief reva zo. Nee, niet dat formulier, maar deze. Oohhh nee toch niet. Enz.
Ik wil tentamens maken bv iedere vier weken ipv in acht dagen drie tentamens. Geheid dat ik de laatste dan niet haal. Of fysiek niet of er staat onzin in. Steeds weer.
Ik kan slecht voor mijzelf opkomen. Je zou het niet zeggen. Loop weg of ga huilen.
Vergoedingen loop ik hierdoor ook wel eens mis. Als je wegloopt, krijg je niets. Ik wil alles zelf redden, zelf regelen. Net als jullie! En ik wind me er nu al over op.
We kunnen beide wel wat hebben, i know.
Ik zie dat niet als jammeren maar als je hart luchten en dat mag gewoon hoor!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:17 schreef -sabine- het volgende:
Mijn gejammer is klaar.
Volgende patiënt.
Onzekerheid. Denken dat ze dan raar over me gaan denken ofzo. Onzin ik weet het. Maar op dat moment durf ik dat niet ofzo heel apart. Komt uit mijn verleden nog. En ik ben echt niet stil (vroeger wel) en heb meestal wel schijt aan alles maar zulke dingetjes toch nog niet ;pquote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:16 schreef -sabine- het volgende:
Eerste al vaak gedaan. Tweede ga ik overmorgen doen.
Ik vervloek mee.
Hoe kan dat LPFAN? Ook jij babbelt hier lekker mee.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:22 schreef Toto69 het volgende:
Letterlijk een 'bloedbad' netging de wond spoelen en in de douche sta je in zo'n 'bak'. Water loopt niet erg snel weg, en ik dacht eerst dat het douchegordijn een gekke schaduw gaf, maar toen ik die er voor weg deed en uit de bak stapte besefte ik me toch echt dat het water helemaal rood gekleurd was
dat beeld werd bevestigd door bloed op de badkamervloer. Waarom het zo ineens zo bloedde is me een raadsel, maar kut blijft het wel. Maandag maar eens de huisarts bellen want ik heb al tijden een hele hoop wild vlees in de wond en dat kan bloeden als een idioot. Misschien dat 'ie de boel kan aanstippen met van dat zilvernitraatspul om het wilde vlees weer wat in te dammen.
Doet momenteel wel meer pijn dan ik de laatste tijd gewend ben, ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]holy F.
Ik zou me helemaal de tering schrikken.
Doe het pijn of voel je het niet eens?
Is dat hetzelfde spul als waar ze wratjes mee stippen?
Houd maar goed in de gaten Toots, en verstandig dat je maandag meteen even belt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:23 schreef Toto69 het volgende:
Thanks bothblijft schrikken, al went het, maar dat water dat rood was was wel creepy
Thanks LPFanquote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:33 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Houd maar goed in de gaten Toots, en verstandig dat je maandag meteen even belt.
Ik ben van de "stomme" vragen vandaag; ben je niet bang dat dat in het openbaar gebeurd? Of heb je altijd iets van, niet verkeerd opvatten, maandverband oid mee/in?
Thnxquote:Op zondag 21 februari 2016 00:01 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Sterkte! Waar is jouw topic trouwens? Ik vroeg me af hoe het ging...
Vooral posten, kerel! Dit is het chronisch ziek frustratie topic en volgens mij voldoet jouw aandoeningen aan alle eisen van een chronische ziekte! Ik was benieuwd hoe het met je gaat.quote:Op zondag 21 februari 2016 00:22 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Thnx
Ergens ver weggezakt. Ik buurt hier af en toe wat mee -hopelijk niet te veel- en verder probeer ik er niet te veel over te posten
Een echte knuf is niet seksueel gericht dus dat voelt altijd goed.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:11 schreef Poesopstokje het volgende:
@ Vannelle; ik ben geen hetero, maar wil je toch even een knuff geven![]()
Vandaar mijn opmerkingquote:Op zondag 21 februari 2016 13:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een echte knuf is niet seksueel gericht dus dat voelt altijd goed.![]()
Hug terug bro!quote:Op zondag 21 februari 2016 14:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Vandaar mijn opmerking
Brohugs zijn helemaal hip nu
Ik heb nooit een knuffel nodig, ik doe het alleen maar omdat dat zo fijn voelt.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:54 schreef houdjemond het volgende:
*hetero-knuffel voor iedereen die t nodig heeft*![]()
Spierpijn van mijn eigenwijze tillen van gisteren, en ik weet weer waarom ik beter wel een wekker kan zetten op de zondag.
Probeer doordeweeks ondanks dat ik geen flikker uitvoer toch iets van ritme te creëren, dus wekker rond half 10.
Dacht gisteren zondag-rustdag, ff uurtje bijslapen, en toen was het half 2.
En dat bedoel ik dus, ondanks de consequenties toch doen wat je wil, ik heb daar respect voor als de gevolgen draagbaar zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:39 schreef LPFAN het volgende:
Knuffel!
Ben onderweg naar huis van de huishoudbeurs. Ben helemaal kapot. Erg veel last nu van mijn voeten, rug en vooral mijn benen. Heb denk ik een half uur gezeten totaal, wel trots dat ik het heb volgehouden!
Mag ik vragen hoe oud je bent? Pure nieuwsgierigheid hoorquote:Op zondag 21 februari 2016 21:15 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Voorzichtig over de grenzen gaan is best lastig, vaak gebeurd het bij mij nogal rigoreus en écht te ver.
Morgen begint de revalidatie, zie echt als een berg op tegen de taxirit en bijbehorende last / pijn
Succes morgen!quote:Op zondag 21 februari 2016 21:15 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Voorzichtig over de grenzen gaan is best lastig, vaak gebeurd het bij mij nogal rigoreus en écht te ver.
Morgen begint de revalidatie, zie echt als een berg op tegen de taxirit en bijbehorende last / pijn
Vanwaar de vraag? Ben begin 30.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:26 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud je bent? Pure nieuwsgierigheid hoor.
En heel veel succes alvast morgen, moet je lang reizen en heb je al enig idee wat ze gaan doen, of wordt het net zoals bij vannelle (woensdag moet je toch? Oh edit; eerst kijken dan zeiken ) een groot avontuur?
Succes morgen.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:15 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Jah was het ook wel, maar het is zo jammer dat door al dat geslenter en stilstaan je zo moe wordt. Maar goed ik duik nu lekker mijn bed in en zal me me morgen vast een stuk beter voelen. ( Ben ook een klein beetje aangeschotenquote:Op zondag 21 februari 2016 21:46 schreef caroro het volgende:
De grens is een dun lijntje bij ons allemaal merk ik, het is jongleren tussen precies genoeg en net teveel. Ik ga vaak net te ver voor mijzelf, maar ben dan idd liever blij met de ervaring en de volgende dag gesloopt, alsdat ik aan de zijlijn toekijk.
En wat een geknuffel hier vandaag!
Vannelle, toevallig hebben wij ook behang geschrapt en geplakt dit weekend! De kindersurprise melde zich vlak nadat wij ons huis compleet verbouwd hadden 4jaar geleden. En mijn inloopkast moest toen weer omgebouwd worden tot kinderkamer, alleen nooit de moeite genomen om het opnieuw te behangen. Nu ze 3,5 is vonden we het toch wel tijd om er wat aan te doen.
Fijn dat je het leuk hebt gehad op de hhb, LPFan! Zo'n daagje onder de mensen is vermoeiend maar wel de moeite waard!
Succes met de revalidatie, weethetevennietmeer!!!
Jeps, woensdag en ik ben klaar voor het avontuur. Bring it on!!quote:Op zondag 21 februari 2016 21:26 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud je bent? Pure nieuwsgierigheid hoor.
En heel veel succes alvast morgen, moet je lang reizen en heb je al enig idee wat ze gaan doen, of wordt het net zoals bij vannelle (woensdag moet je toch? Oh edit; eerst kijken dan zeiken ) een groot avontuur?
😊☺☺☺☺😊quote:Op maandag 22 februari 2016 01:30 schreef vannelle het volgende:
Ik ben vandaag in een lieve bui en daarom laat 1 gedachte me absoluut niet los en dat is het volgende:
We hebben allemaal problemen maar niemand hier laat het koppie hangen, als ik de mogelijkheid had zou ik 1 voor 1 jullie allemaal bezoeken, een dikke knuf geven en benadrukken hoe goed jullie het doen.
Het "gebrek" aan geklaag vind ik echt geweldig, au verhalen zijn geen klacht maar informatief bedoeld.
En daarom vind ik jullie allemaal stoer, helden en nog een paar van dat soort woorden waar ik ff niet op kan komen.
You rock!!
Heel veel succes vandaag en ik hoop dat de taxirit meevalt!quote:Op zondag 21 februari 2016 21:15 schreef weethetevennietmeer het volgende:
quote:Op maandag 22 februari 2016 01:30 schreef vannelle het volgende:
Ik ben vandaag in een lieve bui en daarom laat 1 gedachte me absoluut niet los en dat is het volgende:
We hebben allemaal problemen maar niemand hier laat het koppie hangen, als ik de mogelijkheid had zou ik 1 voor 1 jullie allemaal bezoeken, een dikke knuf geven en benadrukken hoe goed jullie het doen.
Het "gebrek" aan geklaag vind ik echt geweldig, au verhalen zijn geen klacht maar informatief bedoeld.
En daarom vind ik jullie allemaal stoer, helden en nog een paar van dat soort woorden waar ik ff niet op kan komen.
You rock!!
Succes vandaag, rustig aan zover dat kan, en als het niet gaat gaat het niet he..quote:Op maandag 22 februari 2016 07:50 schreef Adriane het volgende:
[..]
😊☺☺☺☺😊
Na jou post kan ik er vandaag weer tegen!
Na een week verzuim ga ik het weer werken. Ik ben benieuwd. Ik heb nog steeds veel last van mijn rug.
Succes!quote:Op maandag 22 februari 2016 07:50 schreef Adriane het volgende:
[..]
😊☺☺☺☺😊
Na jou post kan ik er vandaag weer tegen!
Na een week verzuim ga ik het weer werken. Ik ben benieuwd. Ik heb nog steeds veel last van mijn rug.
Niet echt, enorme krampaanval in mijn been die niet over wou. Kon niet eens mijn voet meer strekken. Nu gaat het op zich wel weer. Wel enorm last nog van mijn voeten waardoor ik amper kan lopen, Maar dat is normaal naar zo'n dag. Ben ik wel gewend en enorm last van mijn rug. Als je kon zitten gister waren het alleen op krukjes en bankjes zonder rugleuning en dat vind mijn rug nooit zo leuk altijd. Maar goed komt allemaal wel weer goed.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:00 schreef Poesopstokje het volgende:
LP; Goede nacht gehad? Hoe voel je je nu?
Jawel het was echt wel waard gelukkigquote:Op maandag 22 februari 2016 12:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Auwtch LP...Ik hoop dat de HHB en alle gezelligheid het goed maakt! Kalm aan en sterkte!
Hoe was het? Succes met bijkomen en dankje!quote:Op maandag 22 februari 2016 13:34 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Dank allemaal, jullie zijn lief(100% hetero hier
).
Inmiddels weer thuis en compleet gesloopt, dus nu even slapen en bijkomen.
Heel veel succes morgen Sylvana.
Groot gelijkquote:Op maandag 22 februari 2016 15:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Haha vannelle, maar goed dat je er vandaag achterkomt en niet morgen![]()
Vandaag nog maar even kalm aan, het autorijden en de revalidatie kosten morgen ook weer genoeg energie.
Mijn nieuwe fysio belde vanmiddag, ik kan volgende week terecht voor m'n spanningsspierpijn. Word volledig gedekt, ik heb een dure minima-aanvullende verzekering. (Ja duur en minima in 1 zin)
Dus fuck de verzekeraar, ik ga ze volledig uitkleden
Ik ben sinds m'n 18e mijn eigen risico al in het eerste kwartaal kwijt. Tel daarbij nog extra zorgkosten op die niet vergoed worden en je bent zomaar een paar honderd euro verder..quote:
Ging best goed, hakt er alleen behoorlijk inquote:Op maandag 22 februari 2016 15:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hoe was het? Succes met bijkomen en dankje!
Vannelle, maar goed dat je er op tijd achter komt dan!
Wauw dat is zeker een prima deal! Fijn hoor!quote:Op maandag 22 februari 2016 17:43 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ben sinds m'n 18e mijn eigen risico al in het eerste kwartaal kwijt. Tel daarbij nog extra zorgkosten op die niet vergoed worden en je bent zomaar een paar honderd euro verder..
Betaal nu ¤35,- extra, ongeveer het zelfde als het eigen risico. Alleen wordt nu wél alles vergoed! (Mijn medicatie, CAK, anticonceptie, GGZ etc).
En als extraatje kan ik nu weer eens naar de tandarts, de hoognodige fysio én een nieuwe zonnebril op sterkte.
Prima deal dacht ik zo
En dan te bedenken dat de gemeente waar ik naar toe wil verhuizen deze verzekering GRATIS aanbiedtquote:Op maandag 22 februari 2016 18:24 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wauw dat is zeker een prima deal! Fijn hoor!
Zeker! Door financiële problemen zit ik alleen in de basis, dan word er echt niet veel vergoed, en 1 keer dialyse en heb mijn eigen risico al weg.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:43 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ben sinds m'n 18e mijn eigen risico al in het eerste kwartaal kwijt. Tel daarbij nog extra zorgkosten op die niet vergoed worden en je bent zomaar een paar honderd euro verder..
Betaal nu ¤35,- extra, ongeveer het zelfde als het eigen risico. Alleen wordt nu wél alles vergoed! (Mijn medicatie, CAK, anticonceptie, GGZ etc).
En als extraatje kan ik nu weer eens naar de tandarts, de hoognodige fysio én een nieuwe zonnebril op sterkte.
Prima deal dacht ik zo
quote:Op maandag 22 februari 2016 19:09 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Zeker! Door financiële problemen zit ik alleen in de basis, dan word er echt niet veel vergoed, en 1 keer dialyse en heb mijn eigen risico al weg.
Ja bizar is dat.. dat eigen risico werd laatst al een straf voor de zieken genoemd.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:16 schreef vannelle het volgende:
Eigen risico/eigen bijdrage is idd echt een moneypit, jammer dat het zo veel geld moet kosten om maar een beetje normaal te kunnen leven.
Jeetjequote:Op maandag 22 februari 2016 19:47 schreef Laysa het volgende:
Vanmiddag mezelf met spoed bij de reumatoloog moeten melden. Ik had ineens een blauw gekneusde oksel met een uitloper naar mn schouderblad. Na een spoedecho is het zeer hoogst waarschijnlijk dat ik een tussenwervel spier heb gescheurd van het hoesten...
Auw! Beterschap!quote:Op maandag 22 februari 2016 19:47 schreef Laysa het volgende:
Vanmiddag mezelf met spoed bij de reumatoloog moeten melden. Ik had ineens een blauw gekneusde oksel met een uitloper naar mn schouderblad. Na een spoedecho is het zeer hoogst waarschijnlijk dat ik een tussenwervel spier heb gescheurd van het hoesten...
Zeer waarschijnlijk van de heftige hoestbuien in combinatie met de griep...Ik schrok me de teringquote:Op maandag 22 februari 2016 19:49 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
JeetjeDat is schrikken!
Hoe komt het nu?
Thanks!quote:
Ik bedoel; hoe moet het nu verder?quote:Op maandag 22 februari 2016 19:50 schreef Laysa het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk van de heftige hoestbuien in combinatie met de griep...Ik schrok me de tering
[..]
Thanks!
Het moet zelf herstellen...Wel een vervolg echo om te kijken of het zich goed hersteltquote:Op maandag 22 februari 2016 19:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik bedoel; hoe moet het nu verder?![]()
Herstelt het vanzelf, operatie?
Pfoe.. heel veel beterschapquote:Op maandag 22 februari 2016 19:52 schreef Laysa het volgende:
[..]
Het moet zelf herstellen...Wel een vervolg echo om te kijken of het zich goed herstelt
Beterschap!quote:Op maandag 22 februari 2016 19:47 schreef Laysa het volgende:
Jeetje dat is schrikken! Sterkte ermee!quote:Op maandag 22 februari 2016 19:47 schreef Laysa het volgende:
Beterschap!quote:Op maandag 22 februari 2016 19:47 schreef Laysa het volgende:
Sterkte! Hoop het voor je!quote:Op maandag 22 februari 2016 21:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Pijn pijn pijn![]()
Hopelijk morgen nieuwe medicijnen, deze werken niet
Sterkte!quote:Op maandag 22 februari 2016 21:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Pijn pijn pijn![]()
Sterkte en ik hoop het ook voor je!quote:Op maandag 22 februari 2016 21:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Pijn pijn pijn![]()
En zo maakt iedereen zich wel eens zorgen. Including me.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:53 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb opeens een super pijnlijke bult in m'n lies en m'n temperatuur is 38,5
Aiii, abces? Heb ik ook gehad en ik krijg ze nogsteeds als ik echt goed ziek ( lees zwak ) ben incluis koorts.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:53 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb opeens een super pijnlijke bult in m'n lies en m'n temperatuur is 38,5
Het zit echt onder de huid. Eerder een lymfeklier dan denk ik? Vandaag vroeg m'n baas of ik een extra dienst kon draaien morgen vanwege ziekte. Ze vroeg voor de zekerheid nog of er bij mij geen omvalrisico was en ik roep nog heel vrolijk nee.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:36 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Aiii, abces? Heb ik ook gehad en ik krijg ze nogsteeds als ik echt goed ziek ( lees zwak ) ben incluis koorts.
Weet niet of het zo is bij jou natuurlijk, houd maar goed in de gaten, desnoods ff bellen met huisarts morgen?
vannelle; maar jij je dan ook niet te druk, snap het wel maar komt vast allemaal goed morgen toch?
Kan je nu ook niet slapen omdat je je druk maakt?
(Ik ben gewoon heel erg lomp na het eten in slaap gevallen en nu klaarwakker -__- ook niet heel handig)
Als het niet gaat, gaat het niet en dat moeten ze maar begrijpen.. Moet je vroeg beginnen morgen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:41 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het zit echt onder de huid. Eerder een lymfeklier dan denk ik? Vandaag vroeg m'n baas of ik een extra dienst kon draaien morgen vanwege ziekte. Ze vroeg voor de zekerheid nog of er bij mij geen omvalrisico was en ik roep nog heel vrolijk nee.
En nu voel ik me zo beroerd dat ik amper rechtop kan staan. Heel m'n bekkenbodem is verkrampt volgens mij.
Dankje! Helaas zelfs met slaapmedicatie al vanaf 4 uur wakkerquote:Op maandag 22 februari 2016 22:17 schreef Poesopstokje het volgende:
LDG; Sterkte!
Sylvana en Vannelle; succes morgen!
Om 1 uur pas. Maar lig alweer sinds 5 uur wakker. Nog steeds koortsig.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:53 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Als het niet gaat, gaat het niet en dat moeten ze maar begrijpen.. Moet je vroeg beginnen morgen?
dat dus!!!!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:01 schreef caroro het volgende:
Succes vandaag Sylvana en vannelle![]()
.
Laysa en LDG, sterkte!
Fijne dag medekneusjes!!!
Sterkte!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 06:37 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Om 1 uur pas. Maar lig alweer sinds 5 uur wakker. Nog steeds koortsig.
Ik ben weer aan hyperchonderen hoop ik
Ze filmen mij niet gelukkigquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:12 schreef Poesopstokje het volgende:
vannelle; Excuses, ik heb wat met hoofdlettersNogmaals succes met de rit en revalidatie straks!
LP; Sta je er mooi op?4 man sterk is ook wel wat veel..
Fripsel; BeterschapEn als je het niet vertrouwd de huisarts bellen hoor!
Sylvana; Gezonde spanningen hoop ik? Ik verwacht straks gewoon een positief verslag van de eerste dag, zet em op!
Oh het wordt ook nog in scène gezet?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:14 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ze filmen mij niet gelukkigwel lachen dit. Net 5 keer een take dat patient komt aanwandelen, in die tijd had hij allang aangeprikt kunnen worden
Ja joh, hij heeft een script en allesquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh het wordt ook nog in scène gezet?![]()
Arme patiënt....
Nee hou opquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:15 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja joh, hij heeft een script en alles
Ja, vind het ook erg overdreven idd. Alleen nieuwe patienten krijgen dit filmpje te zien tijdens voorlichtingquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee hou op![]()
Ik dacht dat het om een informatief filmje ging? Dan zorg je toch dat alles lekker au naturel is? Alsof je dyalise mooier kunt maken dan dat het is..
Lekker beeld schets je dan zeg..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:18 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja, vind het ook erg overdreven idd. Alleen nieuwe patienten krijgen dit filmpje te zien tijdens voorlichting
Ja idd. Ach heb nu iig wat te kijken en te lachenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Lekker beeld schets je dan zeg..
If it makes your dayquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:21 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja idd. Ach heb nu iig wat te kijken en te lachen
Thnx! Prikken ging weer goed vandaag, alleen maken ze zich een beetje zorgen om dat wondje dat nog steeds niet dicht wil.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
If it makes your day![]()
Succes weer!
Leuk ja! En verder fijn dat die vriend van je ff langskomt!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef houdjemond het volgende:
Zat trouwens nog even de denken; aangezien we nu een echte reeks zijn, misschien is een banner oid leuk in de OP?
Durf te zeggen dat ik best leuk kan photoshoppen en kan ontwerpen dus wil daar best even voor gaan zitten deze week.
Als je het leuk vind ( of niet natuurlijk ) roep maar even, ook als je een idee hebt voor ontwerp of plaatjes of weet ik veel wat.
Ik maak me niet druk, ben er volgens mij juist heel reëel over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:36 schreef houdjemond het volgende:
vannelle; maar jij je dan ook niet te druk, snap het wel maar komt vast allemaal goed morgen toch?
Kan je nu ook niet slapen omdat je je druk maakt?
(Ik ben gewoon heel erg lomp na het eten in slaap gevallen en nu klaarwakker -__- ook niet heel handig)
Dan had ik verkeerd gelezen, sorryquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk, ben er volgens mij juist heel reëel over.
Het is gewoon een feit dat de pijn niet te harden is en die oxy word je ook niet veel beter van.
Ben er vanaf 1998 al mee bezig met gelukkig wel een paar goede jaren er tussen maar kun je je voorstellen dat ik het onderhand nogal beu begin te worden?
Waar gaat dit eindigen?
Zometeen iig naar revalidatie, ben benieuwd naar hun visie.
Als het in de buurt was zou ik bijna even bij je op bezoek komenquote:
De afspraak is om 13.15.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:19 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dan had ik verkeerd gelezen, sorry![]()
Dat kan ik me heel goed voorstellen, natuurlijk ben je het soms meer dan zat, zou eng zijn als je er niet zo over zou denken.
Hoelaat mag je?
Ik ben ook liever te vroeg dan te laat, hoewel ik weet dat wachten en uitloop meer regel dan uitzondering isquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
De afspraak is om 13.15.
Ik ga zo weg zodat ik iig ruim op tijd ben, ik heb liever dat ik moet wachten dan dat zij moeten wachten.
En dat depressieve is gelukkig tijdelijk, vroeger tenminste wel.
Maar wat zou ik graag verbetering willen!
Komt dat door de dialyse?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:53 schreef LPFAN het volgende:
Succes zometeen vannelle!
Blegh ik heb weer eens behoorlijke koppijn
Ja.quote:
Stomquote:
Nee, wel para ingenomen maar helpt niet. Zo maar ff zout eten meestal helpt dat wel. Heb te weinig zout gegeten denk ik gister waardoor er nu teveel zout ontrokken is. En nee, maar proberen te onzien maar ja dat doen we al weken. Heel apart. Donderdag dokter ff vragen denk ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:12 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Stom. Iets in mij zegt dat een asprientje dan ook niet helpt?
Weten ze al meer over je eigenwijze wondje?
Dank je voor je lieve woorden en je begrip.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:31 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik ben ook liever te vroeg dan te laat, hoewel ik weet dat wachten en uitloop meer regel dan uitzondering is.
Wie weet gaat er wel een hele nieuwe wereld voor je open en ga je met sprongen vooruit..
Tenminste niet zo letterlijk maar je snapt me![]()
Heel veel succes in ieder geval alvast, en als je doodmoe bent erna is dat ook niet gek hoor, luisteren naar je lichaam.
En nogmaals dat je er af en toe helemaal klaar mee bent herkennen we allemaal wel denk ik zo, toen ik voor de zoveelste keer op de SEH lag heb ik ook geroepen dat het voor mij allemaal niet meer hoeft op deze manier..
Lekker dan...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dank je voor je lieve woorden en je begrip.
Ik was er mooi op tijd en de afspraak ging ook echt op tijd door, best wel uniek zoals je zelf al zegt.
Heel gesprek gehad met aansluitend nog een lichamelijk onderzoek. Baalde echt van mijn navelpluisje.
De uitkomst was nogal paradoxaal: Ze gaat me aanmelden voor revalidatie, ergotherapie en een psycholoog (why?)
De wachttijd is zo'n 1 a 2 maanden en voor ik kan beginnen hebben ze nog kringoverleg of het voor mij wel geschikt is.
Zelf dacht ze eerlijk gezegd dat ik niks aan revalidatie heb en het dus ook niet doorgaat.
Komt omdat elke arts die mij onderzocht heeft eigenlijk al aangeeft dat ik aan het eind van elk behandeltraject zit.
Als dat inderdaad hun conclusie is zal de nadruk gaan liggen op pijnbestrijding,
Oftewel: Mijn professionele mening is dat u niet meer te helpen bent.
Lekker dan......
Omdat revalidatie ws. de oorzaak van de pijn niet wegneemt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Lekker dan...Waarom zou je er niks aan hebben volgens haar dan?
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Omdat revalidatie ws. de oorzaak van de pijn niet wegneemt.
Lijkt er op dat we (pijn en ik) nu dus "vrienden" voor het leven zijn.
Compleet normaal dat je baalt! Logisch. Knuffelquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:11 schreef vannelle het volgende:
Ben dus vandaag een beetje depri, ik hoop dat dat mag.
_Ingrid_ heeft er gelukkig wel begrip voor, ik zal er alles aan doen om qua omgang weer normaal te kunnen doen maar vandaag gun ik mezelf die uitzondering even.
Wel apart trouwens dat een revalidatie-arts die toch echt wel wat gewend is jou bestempeld als "bij jou is het wel heel erg."
Ik heb mezelf natuurlijk nog nooit kunnen vergelijken met een ander maar blijkbaar zijn er dus mensen met zenuwschade en minder pijn.
Typisch voorbeeld van het geluk dat ik altijd lijk te hebben.
Ik ga wel proberen hier niet te negatief over te denken, dan kom ik in een neerwaartse spiraal waar ook anderen last van krijgen en dat mag niet de bedoeling zijn.
Dus vandaag een baaldag, morgen doe ik weer normaal.
Ik zie nu trouwens duidelijk het bestaansrecht van dit topic, het is heerlijk en ook nuttig om iets van je af te kunnen typen.
Damn zeg.. Ach ja, liever eerlijk dan liegen en hopen dat het helpt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Omdat revalidatie ws. de oorzaak van de pijn niet wegneemt.
Lijkt er op dat we (pijn en ik) nu dus "vrienden" voor het leven zijn.
Ik denk niet dat ze zich gaan bedenken, de conclusie is op onderzoek en feiten gebaseerd en als die niet veranderen zal de conclusie ook wel hetzelfde blijven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat een rotnieuws vannelle, damn..
Ik hoop dat ze zich nog bedenken en je hopelijk alsnog een verlichtende oplossing kunnen bieden.
En balen mag (vooral in jouw geval) absoluut!
Pijnteam heeft me juist eerst voor revalidatie aangemeld omdat ik nogal een breed scala aan klachten heb.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:46 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Damn zeg.. Ach ja, liever eerlijk dan liegen en hopen dat het helpt.
Tegen mij (alsin arts vs patiënt) roepen ze ook altijd dat ik bijzonder ben en dat het een wonder is dat ik zover ben gekomen met mijn "klachten / aandoeningen".
Gaan ze je nu aanmelden voor het pijnteam of ben je daar al geweest?
Geen idee, dat traject zit ik voorlopig nog niet in.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:56 schreef Poesopstokje het volgende:
vannelle, wat houdt die pijnbestrijding in?
Blokkades denk ik?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geen idee, dat traject zit ik voorlopig nog niet in.
Mag nu mezelf helpen met Oxy.
Wat in het verleden al eens geprobeerd is is denervatie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:04 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Blokkades denk ik?
En/of misschien iets externs, als een TENS?
Blokkades werkten bij mij ook maar zeer kort.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat in het verleden al eens geprobeerd is is denervatie.
Dan steken ze een naald in een zenuw en zetten daar stroom op zodat de zenuw het niet meer doet.
Helaas werkte dat veel te kort, op een gegeven moment zat ik daar elke 4 weken terwijl de behandeling de 1e week al extra pijn oplevert voor je echt effect merkt.
Daarna ging het een weekje goed en de overige 2 weken waren wachttijd.
Als ze dát voorstellen zal ik dus ook niet akkoord gaan.
TENS zal ik moeten opzoeken, geen idee wat dat is.
Al denk ik dat je een soort van neurostimulator bedoelt.
sterktequote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef vannelle het volgende:
Allemaal bedankt voor het meedenken en de reacties trouwens, waardeer dat enorm.
Zou graag iedereen willen quoten en beantwoorden maar dat lukt ff wat minder.
Wel alles gelezen en hersentechnisch verwerkt.
Jullie zijn een stelletje lieverds en ik wens jullie alles wat jullie mij ook toewensen.
Morgen ben ik er weer bij, nu ga ik ff verder met mijn baaldag.
Ontsteking of zo?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:03 schreef sararaats het volgende:
[..]
sterkte![]()
dadadadaaaaaaam schildklier gezwollen, maandag echo.
Wat mooi om te horen dat je er positief onder blijft, mooie eigenschapquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:04 schreef vannelle het volgende:
Bezinken heb ik al een paar jaar de tijd voor gehad, vandaag was een bevestiging.
Maar uitspraken horen zoals "je kunt gewoon doen wat je wil, kapotter dan dit wordt het niet" of "Bij jou is het wel heel erg" komt niet echt fijn over.
Denk dat ik eindelijk eens moet gaan beseffen dat mijn lijf stuk is, dat er naar manieren om de pijn te verminderen moet worden gezocht maar als belangrijkste:
Ik moet niet kijken naar wat ik niet meer kan, ik moet kijken naar wat ik WEL kan.
Dat gaat niet van de 1 op de andere dag dus daar moet ik echt aan gaan werken.
Kan ik dat? Ja, dat gaat me lukken!
Zal wel moeten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat mooi om te horen dat je er positief onder blijft, mooie eigenschap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
Ja, het gaat je lukken! Ik ken je nog niet zo lang, maar je bent een doorzetter. Een afspraak met de psych is zo gek nog niet. Ik vind dit allemaal behoorlijk heftig.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:04 schreef vannelle het volgende:
Bezinken heb ik al een paar jaar de tijd voor gehad, vandaag was een bevestiging.
Maar uitspraken horen zoals "je kunt gewoon doen wat je wil, kapotter dan dit wordt het niet" of "Bij jou is het wel heel erg" komt niet echt fijn over.
Denk dat ik eindelijk eens moet gaan beseffen dat mijn lijf stuk is, dat er naar manieren om de pijn te verminderen moet worden gezocht maar als belangrijkste:
Ik moet niet kijken naar wat ik niet meer kan, ik moet kijken naar wat ik WEL kan.
Dat gaat niet van de 1 op de andere dag dus daar moet ik echt aan gaan werken.
Kan ik dat? Ja, dat gaat me lukken!
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:15 schreef LPFAN het volgende:
Bleghhh koppijn is nog niet overIs maanden geleden dat het zo erg was.
Als je echt moet gaan persen is dat idd een slechte combi met hoofdpijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een laxeermiddel?
Wat voor mij goed helpt (zonder dat ik het wil) is volle melk of volle chocolademelk.
Als ik dat gedronken heb ga ik als een speer!
Jah, heb pilletjes die je voor het slapen moet innemen van de kruidvat maar het is gelukkig al wat beter. Dus wacht nog ff af en anders straks ff 1 nemen. Melk helpt bij mij niet helaasquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je echt moet gaan persen is dat idd een slechte combi met hoofdpijn.
Heb je een laxeermiddel?
Wat voor mij goed helpt (zonder dat ik het wil) is volle melk of volle chocolademelk.
ik was vandaag bij de huisarts. vrijdag nuchtere bloedafname, maandag echo.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Al bij de dokter geweest?
Hopelijk trekt het snel weg, onnodig pijn hebben slaat nergens op.
Nee man, een peuk en een sterke bak oploskoffiequote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je echt moet gaan persen is dat idd een slechte combi met hoofdpijn.
Heb je een laxeermiddel?
Bah en bahquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:30 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee man, een peuk en een sterke bak oploskoffie
Bedankt, heb het met volle aandacht doorgelezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:18 schreef Coraline het volgende:
Vannelle, ik ben zelf paar jaar geleden uitgesloten van een revalidatietraject, vanwege te complexe klachten. Vooraf vertelde ze bij de intakes dat er tot op heden maar 1 persoon was afgewezen en dat eigenlijk iedereen te behandelen was.
Toen ik werd afgewezen voelde dat naast falen, alsof ik was afgewezen voor een baan. Waar ik mijn zinnen op had gezet.
En was weer een hoop, een verwachting, een wens weggehaald.
2 jaar geleden ben ik uiteindelijk ergens anders mogen revalideren, een nieuw uit te proberen traject wat gericht was op de grenzen van de pijn op te zoeken en wat er dan gebeurde.
Is mij uiteindelijk zwaar tegen gevallen omdat ik dacht dat het ook gericht zou zijn op het psychische gedeelte, wat pijn met me doet, hoe er over te kunnen praten. Hoe ik het praten over de pijn kon omdraaien van derde persoon enkelvoud tot naar mijzelf, bij die gevoelens durfde en kon komen.
En zolang ik niet bij die gevoelens kan komen dan ga ik zeker niet aan 3 starende artsen laten zien wat de pijn of de reactie erop, met mij doet.
Ik weet niet of je het herkent, maar met zoiets als een nieuw traject is er ergens hoop en uiteindelijk zakt het traject als een plumpudding in elkaar en raak je nog meer teleurgesteld. En komen er gaan antwoorden op de vraag " Oke, en wat nu, hoe nu verder?" Of op de eerder genoemde opties of samenwerkingstrajecten die uiteindelijk doodlopen.
ikzelf ben zonder verwachting als ik bij een arts kom, als ik er al kom. Nou ja, beetje verwachting heb ik, ik hoop nog een soort van dokter House tegen te komen die zich helemaal vastbijt in mijn casus en dan tot 1 oorzaak komt.
Wie weet, de ontwikkeling in de medische wetenschap en technologie gaat snel.
Succes in ieder geval met dit stukje van verwerking. Hoop dat je het een plek kan geven.
Rest van de lieve berichtjes ook gelezen en dankbaar voor maar deze wil ik echt nog ff quoten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:21 schreef Adriane het volgende:
[..]
Ja, het gaat je lukken! Ik ken je nog niet zo lang, maar je bent een doorzetter. Een afspraak met de psych is zo gek nog niet. Ik vind dit allemaal behoorlijk heftig.
Pik laatste stuk eruit, vind het een heel mooie tekste wat getuigd van doorzettingskracht. Een heel grote!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Weet je?
Ik denk dat we/iedereen gewoon bereid moet zijn om soms ook wat minder prettige dingen te moeten verwerken.
Het leven is helaas niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Momenteel is het meer een strontgeur en verblindende zonneschijn in de ogen maar ik ben er van overtuigd dat we dat zelf om kunnen draaien tot iets waar we wél iets aan hebben.
Dank je.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:58 schreef Coraline het volgende:
[..]
Pik laatste stuk eruit, vind het een heel mooie tekste wat getuigd van doorzettingskracht. Een heel grote!
Ik doe mijn best, valt af en toe niet mee, de ene na de andere tegenslag komt de hoek omzetten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar als ik jou verhalen zo lees denk ik wel dat jij een heel apart verhaal hebt en daar heel goed mee omgaat.
In mijn boekje ben je een sterke, rationele vent en het zou mooi zijn als je ook zo kan blijven.
Ben jij mijn broer of zo? In ieder geval wel lotgenoot ook al mankeren we allebei iets anders.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, valt af en toe niet mee, de ene na de andere tegenslag komt de hoek omzetten.
Inmiddels heb ik de morfine afgebouwd, helaas is de rug door de operatie compleet de kluts kwijt (voel pijn waar ik het nooit eerder gehad heb, lichaam gaat proberen te compenseren en corrigeren met alle gevolgen van dien) en ga ik door de grond van de pijn.
Het pijnteam duurt nog 3 weken voor ik daar terecht kan, hopelijk kunnen die mij helpen, heb al een tens apparaat, alleen met een verse wond niet handig om dan te gebruiken.
Het is zo herkenbaar wat je schrijft, vroeger deed ik ook alles en nu door een niet goed functionerend lijf mag / moet ik heel veel dingen laten schieten.. Acceptatie is een lastige, ben een heel eind, al wordt je af en toe weer even flink teruggeworpen. Vervolgens weer opkrabbelen en door, laat mijzelf niet klein krijgen.
Die zou eigenlijk in de OP moetenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Acceptatie is een lastige, ben een heel eind, al wordt je af en toe weer even flink teruggeworpen. Vervolgens weer opkrabbelen en door, laat mijzelf niet klein krijgen.
Ja HJM, doe eens wat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:11 schreef caroro het volgende:
[..]
Die zou eigenlijk in de OP moeten. Ga je die nog maken HJM als je zin en tijd hebt??
Wou er morgen even voor gaan zittenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:11 schreef caroro het volgende:
[..]
Die zou eigenlijk in de OP moeten. Ga je die nog maken HJM als je zin en tijd hebt??
Dat heb ik dus ook, ik lees alles wel en wil ook het liefst op iedereen reageren maar zodra ik begin te typen ben ik het meeste alweer vergeten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:17 schreef houdjemond het volgende:
Trouwens niks persoonlijks dat ik niet inhoudelijk reageer maar het is helemaal niet mijn straatje dus dan lees ik liever mee![]()
Geen idee, knok voor wat ik waard ben, altijd al gedaan! Uiteraard ga ik jullie op de hoogte houden. Dank je welquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ben jij mijn broer of zo? In ieder geval wel lotgenoot ook al mankeren we allebei iets anders.
Ik heb echt diep respect voor hoe je er mee om gaat, ik hoop in de toekomst hetzelfde te kunnen.
Denk dat dat wel gaat lukken, mijn sjagga bui is alleen vandaag, morgen is die over.
Hopelijk gaat het alemaal lukken voor je en wordt het daarna ook makkelijker voor je.
Je houdt ons op de hoogte neem ik aan?
Haha, je weet het leuk te brengenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:51 schreef Skeletor. het volgende:
Weethetevennietmeer, zit jij ook aan de verkeerde kant van de tafel? Als in: heb je een medische achtergrond?
Precies ditquote:Op woensdag 24 februari 2016 01:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, ik lees alles wel en wil ook het liefst op iedereen reageren maar zodra ik begin te typen ben ik het meeste alweer vergeten.
Enorm suf, ik weet het.
Ben bang dat ik daar mee andere mensen tekort doe maar ik gok er ff op dat iedereen dat wel snapt.
De intentie is goed iig.
Komt vanzelf! Wat voor puzzelspel heb je? Ik heb een gewone ds en speel vaak professor laytonquote:Op woensdag 24 februari 2016 14:30 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Precies dit.
Heb beetje opgeruimd, straks nog blokje om en dan vind ik het wel weer mooi, wil zoveel maar heb nogsteeds een conditie van 0,0.
Ik weet dat dat ook heus wel weer komt en dat je dat weer op moet bouwen maar dat maakt het niet minder stom als je echt zin hebt om wat te doen.
Ben dat hangen de hele dag eindelijk zat en verveel me de pleuris.
Gisteren wel mijn puzzelspelletje op de 3ds geprobeerd en wat denk je, toch 4 hele puzzeltjes gedaan, zijn ruim een maand verder dus mag wel weer eens terugkomen, alleen lezen is nog niks, ben na twee zinnen de eerste alweer kwijt
.
Balen zegquote:Op woensdag 24 februari 2016 14:46 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb nog niet bijgelezen. Maar na 1.5 dag kwam mn therapie vandaag al weer ten einde omdat er een kruisverband is ontdekt (ik heb online contact met iemand die familie is van een groepsgenootje) Dus ik zit weer thuis en moet nu wachten tot er in een andere groep plek is. Dus ik ben behoorlijk overstuur en overdonderd nuWant ik was zo blij dat ik eindelijk kon beginnen...
Layton inderdaad, de laatste " de erfenis van de Azran". Altijd goed voor uren vermaak, dubbel de pret met een oxy-hoofdjequote:Op woensdag 24 februari 2016 14:38 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Komt vanzelf! Wat voor puzzelspel heb je? Ik heb een gewone ds en speel vaak professor laytonSnap dat je je verveelt idd. Jammer dat je niet dichtbij woont anders wou ik wel ff gezellig langskomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door houdjemond op 24-02-2016 16:08:16 ]T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
Toffe lyrics jaquote:Op woensdag 24 februari 2016 15:29 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Layton inderdaad, de laatste " de erfenis van de Azran". Altijd goed voor uren vermaak, dubbel de pret met een oxy-hoofdje![]()
Hustle, bustle and so much muscle
Cells about to seperate
And I find it hard to concentrate
Death defying this mess I'm buying
It's raining down with love and hate
And I find it hard to motivate
Gotta love passende lyrics.
Nou zeg..quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:46 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb nog niet bijgelezen. Maar na 1.5 dag kwam mn therapie vandaag al weer ten einde omdat er een kruisverband is ontdekt (ik heb online contact met iemand die familie is van een groepsgenootje) Dus ik zit weer thuis en moet nu wachten tot er in een andere groep plek is. Dus ik ben behoorlijk overstuur en overdonderd nuWant ik was zo blij dat ik eindelijk kon beginnen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee ben nog lang niet tevreden
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:58 schreef houdjemond het volgende:
mag HJM even feedback?
Tuurlijk mag je feedback!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee ben nog lang niet tevreden
Persoonlijk vond ik de 1e mooier omdat die wat "voller" is qua tekst.
Maar ze zijn allebei mooi gemaakt!
mag HJM even feedback?
PrachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee ben nog lang niet tevreden![]()
Alleen de ''wordt je'' mag nog aangepast worden![]()
mag HJM even feedback?
Mooi! Vind hem erg goed passen voor dit topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee ben nog lang niet tevredenKom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
Kan me goed voorstellen dat dit er inhakt. Dikke knuffelquote:Op woensdag 24 februari 2016 17:03 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel LPFAN en Poesopstokje
Ik moet er idd gewoon ecgt van bekomen, dit had ik echt niet zien aankomen natuurlijk. Maar ik heb wel constructief gehandeld omdanks dat ik overstuur naar huis ging. Ben nl eerst ff 3 kwartier naar mn buurvrouw geweest om daar te spuien. En ik heb gewoon geluncht ipv een eetbui gehouden. Dus dat is wel goed. Maar verder moet het nog echt ff landen. En idd hopen dat het nou niet weer maanden gaat duren voor ik in die andere groep kan beginnen. Ze gaan wel kijken of ik bovenaan wachtlijst geplaatst kan worden, maar of dat kan wisten ze niet... En nu dus weer zo in onzekerheid terwijl ik net weer zekerheid dacht te hebben
Dankje en zij voelt zich er onveilig bij dat ze dan dingen in de groep vertelt die moeilijk voor haar zijn en die ze niet zo met haar familie bespreekt en dat ik dan wel weet. Niet dat ik het doorlul ofzo, maar het voelt gewoon niet goed voor haar. En vanuit therapie vinden ze ook niet goed omdat ik dan klem kan komen te zitten tussen hun 2. Stel dat zij X zegt maar ik zie op de Facebook van die ander dat het niet klopt en Y is. Dan zit je vast.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:00 schreef vannelle het volgende:
Gatver Sylvana, wat een enorme tegenvaller.
Maar waarom mag dat kruisverband niet? Lijkt me juist wel nuttig maar ik ben dan ook geen specialist.
Hebben ze uitgelegd waarom dit niet wenselijk is?
Gelukkig heb je de wetenschap dat het in de toekomst gewoon wél doorgaat, ff doorbijten lieverd!
Maar als zij er zo'n moeite mee heeft, kan zij dan niet beter een andere groep zoeken?quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankje en zij voelt zich er onveilig bij dat ze dan dingen in de groep vertelt die moeilijk voor haar zijn en die ze niet zo met haar familie bespreekt en dat ik dan wel weet. Niet dat ik het doorlul ofzo, maar het voelt gewoon niet goed voor haar. En vanuit therapie vinden ze ook niet goed omdat ik dan klem kan komen te zitten tussen hun 2. Stel dat zij X zegt maar ik zie op de Facebook van die ander dat het niet klopt en Y is. Dan zit je vast.
Nee omdat zij al maanden in therapie zit vinden ze dus dat zij mag blijven en de oude groep in stand blijft en de nieuwe moet dan weg. Normaal gesproken als dit van te voren bekend was geweest had ik dus gewoon niet kunnen starten in deze groeo zolang zij er in zit. Daarom wordt 1 week voor je start je naam ook al genoemd zodat mensen het kunnen zeggen als ze je kennen. Maarja zij kwam er gisteravond dus achter dat ik met diegene bevriend ben op Facebook en toen is het balletje gaan rollen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:10 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Maar als zij er zo'n moeite mee heeft, kan zij dan niet beter een andere groep zoeken?
Weer niet, het leek even zo. Ervaringsdeskundigen weten vaak meer dan de bobo's zelf! Beter is je de ervaringsdeskundigheid bespaard gebleven, maar goed.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:55 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Haha, je weet het leuk te brengen.
Helaas geen medische achtergrond, al zou ik hem onderhand wel kunnen hebben ja, ervaringsdeskundige tot en met. Vanwaar de vraag?
Klinkt meer alsof het haar probleem is, wel apart dat jij er dan voor "gestraft" wordt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankje en zij voelt zich er onveilig bij dat ze dan dingen in de groep vertelt die moeilijk voor haar zijn en die ze niet zo met haar familie bespreekt en dat ik dan wel weet. Niet dat ik het doorlul ofzo, maar het voelt gewoon niet goed voor haar. En vanuit therapie vinden ze ook niet goed omdat ik dan klem kan komen te zitten tussen hun 2. Stel dat zij X zegt maar ik zie op de Facebook van die ander dat het niet klopt en Y is. Dan zit je vast.
Hmm ok..quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee omdat zij al maanden in therapie zit vinden ze dus dat zij mag blijven en de oude groep in stand blijft en de nieuwe moet dan weg. Normaal gesproken als dit van te voren bekend was geweest had ik dus gewoon niet kunnen starten in deze groeo zolang zij er in zit. Daarom wordt 1 week voor je start je naam ook al genoemd zodat mensen het kunnen zeggen als ze je kennen. Maarja zij kwam er gisteravond dus achter dat ik met diegene bevriend ben op Facebook en toen is het balletje gaan rollen.
Nou ja zeg, balen! Hopelijk mag je snel starten!quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:46 schreef Sylvana het volgende:
Ik doe met je mee, proost!quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:34 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Ik ga weer aan de Oxy, rug sloopt mij al 3 dagen, kan ik niet meer hebben nu.
En ik was zo blij als een kind dat ik er vanaf wasquote:Op woensdag 24 februari 2016 17:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik doe met je mee, proost!
De onderzoeken van gister waarbij je jezelf in de meest onmogelijke bochten moet wringen zorgen echt voor een pijnaanval.
Vind dat niet zo tof.
Snap ik, lijkt mij ook wel wat maar dat zit er gewoon nog ff niet in voor ons vrees ik.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:59 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
En ik was zo blij als een kind dat ik er vanaf was
Dat was ikquote:Op donderdag 25 februari 2016 03:41 schreef vannelle het volgende:
En nou is mijn eigen leenforumpje stuk.
Niet dat veel mensen dat merken want er gebeurde daar ook gewoon helemaal niks.
Dacht nuttig bezig te zijn maar dat forum offline halen schaadt volgens mij ook helemaal niemand.
Dan maar hiero,
Wie heeft er belang bij dvd's of boeken om de tijd te doden?
Kost alleen verzendkosten en ik blijf de eigenaar.
Wil graag iemand helpen maar ik besef ook dat geen reactie ws. betekent dat er gebrek aan belangstelling is.
Laat hier maar ff weten dus, anders ga ik zelf kijken en lezen en dat is voldoende materiaal voor een hoop jaren!
Maar ik zou het zo leuk vinden om iemand anders blij te maken en ja ik weet dat dwingen geen optie is.
Niet reageren om mij blij te maken, alleen als je het zelf ook leuk vindt.
En ik denk dat het Sylvana was, heb ik een lijst met boektitels beloofd wat ik nog niet gedaan heb, bij mij is het leven ook een beetje apart en ja, dat is een slappe smoes.
Vertel eens wat voor soort boeken je leuk vindt, pm me je adres en dan komt er een aantal uren leesplezier jouw kant op.
Liever de nadelen dan de pijnquote:Op woensdag 24 februari 2016 18:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Snap ik, lijkt mij ook wel wat maar dat zit er gewoon nog ff niet in voor ons vrees ik.
Aan de andere kant is het alleen maar mooi dat er spul bestaat dat de pijn wat kan verlichten.
Al heeft dat spul ook zo z'n nadelen....
Ah, jij dus.quote:Op donderdag 25 februari 2016 08:55 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dat was iken nee dat is geen smoes! Jezelf is belangrijker op het moment.
Hahahahaaa!!quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:34 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Meestal weet ik het niet meer![]()
Je hebt een PMquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ah, jij dus.
Wist het echt niet meer.
Als je jouw favoriete genre noemt en je geeft me je adres stuur ik gewoon wat boeken op.
En weer beantwoordquote:
Ik zou zo aan de andere kant gaan zitten, wil stiekem wel graag in de zorg werkenquote:Op woensdag 24 februari 2016 17:15 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Weer niet, het leek even zo. Ervaringsdeskundigen weten vaak meer dan de bobo's zelf! Beter is je de ervaringsdeskundigheid bespaard gebleven, maar goed.
Heb ik ook. Vind alles wat medisch is geweldig. ( Misschien omdat ik sinds mijn geboorte het ziekenhuis al in en uit loop) Heb een tijdje een cursus medisch secretaresse gedaan maar kwam gewoon niet door de stof heen. Misschien ooit weer eens proberen. Heb een secretaresse diploma.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:47 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ik zou zo aan de andere kant gaan zitten, wil stiekem wel graag in de zorg werken
Precies dit, voel mij daar thuisquote:Op donderdag 25 februari 2016 16:01 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heb ik ook. Vind alles wat medisch is geweldig. ( Misschien omdat ik sinds mijn geboorte het ziekenhuis al in en uitloop)
Jah ik ook. Als ik geen klompvoeten had gehad was ik ook zeker verpleegster geworden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:57 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Precies dit, voel mij daar thuis
Gatverquote:Op donderdag 25 februari 2016 18:44 schreef LPFAN het volgende:
Niet helemaal ontopic maar het is wel een frustratie
Ze gaan hier de bussen uit de binnenstad halen. Ze willen alles maken voor wandelaars. Alles is goedgekeurd dus gaat het door. Daar gaat mijn mogelijkheid om in de stad te komen.. Ik kan nou eenmaal niet ver lopen. Blegh baal er goed van. Gelukkig gaat het pas in 2019 in.
Ja. Niet rekening houden met mensen die slecht ter been zijn hoor bah.quote:
Jeetje dat is idd mooi balen jaquote:Op donderdag 25 februari 2016 18:44 schreef LPFAN het volgende:
Niet helemaal ontopic maar het is wel een frustratie
Ze gaan hier de bussen uit de binnenstad halen. Ze willen alles maken voor wandelaars. Alles is goedgekeurd dus gaat het door. Daar gaat mijn mogelijkheid om in de stad te komen.. Ik kan nou eenmaal niet ver lopen. Blegh baal er goed van. Gelukkig gaat het pas in 2019 in.
Ik snap daar niks van.quote:Op donderdag 25 februari 2016 19:08 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja. Niet rekening houden met mensen die slecht ter been zijn hoor bah.
Dat is zo'n rotgevoel.quote:Op donderdag 25 februari 2016 19:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jeetje dat is idd mooi balen ja
Mijn hoofdbehandelaar heeft niet gebeld vandaag
Een gesprek morgen wordt dus niet wat. En als ze zelf morgenochtend nog niet gebeld heeft morgenmiddag er zelf maar weer achteraan
Voel me echt aan mn lot overgelaten
Als iemand je vandaag zou bellen hoef je jezelf morgen niet jezelf tot de middag op te vreten om terug te bellen. Ze zijn jou vergeten, gewoon morgen om negen uur de eerste zijnquote:Op donderdag 25 februari 2016 19:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Een gesprek morgen wordt dus niet wat. En als ze zelf morgenochtend nog niet gebeld heeft morgenmiddag er zelf maar weer achteraan
Bahquote:Op donderdag 25 februari 2016 19:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees valt dit niet mee, goed dat je nu lekker van je af hebt kunnen typen. Kan enorm opluchten.quote:
lief!quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees valt dit niet mee, goed dat je nu lekker van je af hebt kunnen typen. Kan enorm opluchten.
En je moet niet vergelijken met anderen en zeer zeker niet zeggen dat als je dat wel doet jouw probleem maar klein is.
Sterker nog, volgens mij heb ik liever pijn dan wat jij beschrijft.
Welkom iig en hopelijk heb je net zo veel aan dit topic als veel anderen die hier posten.
Je kunt iig hier je hart luchten bij mensen met veel begrip.
Welkom hier! (helaas) Zeur gerust door hoor! Daar is dit topic voor en ik vind dat je er net zo goed bij hoort! Lijkt me echt vreselijk om steeds zo verkouden te zijnquote:Op donderdag 25 februari 2016 20:57 schreef superkimmi het volgende:
Na regelmatig dit topic gelezen te hebben zat ik te twijfelen of ik van me af wilde schrijven, want vergeleken bij de pijn en moeite waar sommige van jullie doorheen moeten (knuffels!!) voelt hetgeen waar ik last van heb best klein. Maarja, het is een chronisch probleem en het frustreert me momenteel, dus ik val in de doelgroep
.
Ik heb al bijna mijn hele leven last van ontzettend slechte longen. Op mijn 9e werd astma geconstateerd en de medicatie die ik toen kreeg (vooral tegen benauwdheid) waren een uitkomst. Ineens kon ik ademen als nooit tevoren. Sinds een aantal jaren gaat het helaas slechter. Op gewone dagen (niet ziek, geen 25+ graden buiten) heb ik bijna nergens last van (iets minder uithoudingsvermogen, maar het stoort me niet in het dagelijks leven), maar als ik verkouden ben, dan is het echt een ramp.
En dat is het lastige, ik ben minstens 3x per jaar verkouden (en kom er sindsdien ook achter dat het blijkbaar altijd 'heerst' want als ik er weer last van heb is het standaard antwoord: ja, het heerst he?). Maar een verkoudheid bij mij is niet de snotterigheid van 2 dagen, het 3 dagen kuchen en een beetje keelpijn zoals het bij veel mensen wel is. Bij mij is verkoudheid eerst een week keelpijn alsof ik nooit meer mag slikken, daarna 2 weken een volledig dicht hoofd (en neusspray langer dan 7 dagen gebruiken betekend een bloedneus) en vervolgens hoest ik nog 6 weken door, waarbij ik 's nachts in zulke hoestbuien wakker wordt (omdat ik dan niet voortdurend de longen kan vrijhoesten), dat ik bij elke ademteug harder hoest omdat ademen kriebelt, maar niet ademen betekend stik gevoelens. Duurt normaal zeker 5 minuten om uit te komen (de tijd die het kost om mn medicatie fatsoenlijk allemaal te kunnen nemen gedurende het hoesten) en al die 5 minuten voelen mn ribben gekneusd en lijkt het alsof ik stik.
Met andere woorden, ik ben bij een verkoudheid vaak 2 maanden bezig om weer fit te worden, wat dus inhoudt dat ik een halfjaar per jaar snip en snipverkouden ben. Voor mij is door de benauwdheid en de pure vermoeidheid door de nachtelijke problemen, plus alle pijntjes die bij zulk hoesten komen kijken, (schrale keel waar echt niks meer doorheen kan, gekneusde rib gevoel en zelfs 2x echt gekneusde ribben) een verkoudheid een stuk erger dan 'gewoon' griep. En probeer dat allemaal maar vol te houden als je voortdurend door een minirietje moet ademen voor je gevoel
Behalve dat dit erg lastig is voor mezelf, is het op studie en werk ook niet altijd makkelijk. Probeer mensen maar eens te overtuigen dat een 'verkoudheid' wel een reden kan zijn om ziek thuis te zitten (vooral in de overgang van het dichte hoofd naar het loshoesten). Meestal noem ik het dus maar griep, daar is meer begrip voor. Al meld ik me pas ziek als ik echt niks meer kan, of, zoals nu, als ik een ontsteking in mijn longen heb (wat gelukkig vaak wel wordt gezien als goede reden). Maar op andere dagen van mijn verkoudheid is het zo een aanslag op mijn conditie. Ik ben continu doodop van al het hoesten en concentreren is moeilijk.
De doktoren zijn er inmiddels wel over eens dat ik niet meer 'gewoon' astma heb, maar wat het precies wel is blijft lastig. Ze zijn aan het experimenteren met verschillende medicatie en ik hoop echt van harte dat er iets werkt. Mijn broer heeft ook longproblemen, hij is 9 jaar ouder dan ik en valt regelmatig flauw door luchtgebrek. Ik ben echt bang dat ik ook die kant op ga.
Naast dit alles ben ik ook erg gevoelig voor hoofdpijn (soms migraine). En zo hard hoesten met hoofdpijn is ook geen pretje..
Om dit verhaal vol zelfmedelijden wat vrolijker af te sluiten: Sinds vandaag heb ik geen koorts meer van de ontsteking in mijn longen en begint de antibiotica te werken. Daardoor kan gelukkig mijn afspraak voor een tatoeage morgen gewoon doorgaan, waar ik erg naar uit heb gekeken..
voor zij die het gelezen hebben: dankjewel! Het lucht echt ff op om te mogen zeuren, zonder dat mensen in mijn naaste omgeving (die het overigens altijd gewoon aanhoren en me willen helpen waar mogelijk) er last van hebben..
Dankjewel!quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:58 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Welkom hier! (helaas) Zeur gerust door hoor! Daar is dit topic voor en ik vind dat je er net zo goed bij hoort! Lijkt me echt vreselijk om steeds zo verkouden te zijnWat voor tattoo neem je? Succes morgen!
Ze willen kijken of het mogelijk is golfkarretjes in te zetten voor mensen die slecht ter been zijn.quote:Op donderdag 25 februari 2016 19:08 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja. Niet rekening houden met mensen die slecht ter been zijn hoor bah.
Ben benieuwd, vanmorgen hoorde ik op de radio dat ze nog niks wisten en druk aan het bespreken waren.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze willen kijken of het mogelijk is golfkarretjes in te zetten voor mensen die slecht ter been zijn.
Komt goed schatjequote:Op donderdag 25 februari 2016 22:10 schreef houdjemond het volgende:
* houdjemond mompelt iets over geweldige middag maar meteen weer last en pijn en 10x naar de wc en doodop en gefrustreerd want ik wil normaal een middagje leuk kunnen doen *trekt deken over hoofd en baalt*
Gaaf! Plaats je een foto als hij af is?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:02 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Dankjewel!![]()
Ik neem een leeuwenkoning tattoo, die van de tekening van Simba in de boom van Rafiki (ervanuit gaande dat je de film kent :p). En dan met de tekst hakuna matata (no worries) langs de staart. Want op mijn longen na, gaat alles in mijn leven tegenwoordig juist wél heel lekker (gelukkig!) en dit is voor mij een mooi moment om daar een tattoo voor te zetten, waar ik naar kan kijken als t ff wat minder gaat
Heb er ook al één sinds 9 jaar, een kruis met een roos eromheen gewikkeld. die heeft geen symboliek, dat vond ik gewoon mooi
hij komt sowieso in het tattoo topic hier in LIF, maar wil m best showen hoorquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:17 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Gaaf! Plaats je een foto als hij af is?
lekker gaan slapen zo en morgen terugdenken aan de wel geweldige middag!quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:10 schreef houdjemond het volgende:
* houdjemond mompelt iets over geweldige middag maar meteen weer last en pijn en 10x naar de wc en doodop en gefrustreerd want ik wil normaal een middagje leuk kunnen doen *trekt deken over hoofd en baalt*
Nicequote:Op donderdag 25 februari 2016 22:20 schreef superkimmi het volgende:
[..]
hij komt sowieso in het tattoo topic hier in LIF, maar wil m best showen hoor
Balen zeg, wel fijn dat je een geweldige middag gehad hebtquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:10 schreef houdjemond het volgende:
Sssst! Soms moet je gewoon "leven" en de consequenties voor lief nemen...was het het waard? Indien ja, weet je genoeg. Niet elke dag doen, natuurljkquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:10 schreef houdjemond het volgende:
Precies,en is ook lastig hoor. Helemaal met iemand die voor je gevoel "boven" je staat. Maar het is helemaal niet gek om gewoon te bellen om door te geven dat je gisteren niks hebt gehoord terwijl dat wel was toegezegd.quote:Op donderdag 25 februari 2016 19:47 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel. Idd morgen maar om 9 uur dan zelf bellen en als ze dan niet beschikbaar is kunnen ze misschien wel zeggen hoe laat ze dan kan bellen. Vind het dan ook gewoon lastig om voor mezelf op te komen.
Ik heb gebeld maar gisteren werkte ze helemaal nietquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Precies,en is ook lastig hoor. Helemaal met iemand die voor je gevoel "boven" je staat. Maar het is helemaal niet gek om gewoon te bellen om door te geven dat je gisteren niks hebt gehoord terwijl dat wel was toegezegd.you can do it
![]()
Dat soort "geintjes" flikken ze vaker, weet er alles van. Gewoon blijven bellen, net zo lang dat ze er knettergek van wordenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb gebeld maar gisteren werkte ze helemaal niet
Beetje apart dat mn socio dan zegt dat ze dan zou bellen.
Maar nu zit ze in overleg dus van de receptie gaan ze haar mailen of ze vanmiddag na de groep mij dan wil terugbellen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
Mooi dat ze dat doen! Het is ook wel gezellig hoorquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:07 schreef Disana het volgende:
Vanochtend heb ik een rondleiding in het dialysecentrum in het UMCG gehad. Zulke rondleidingen worden aangeboden aan mensen die pre-dialyse zijn, zodat ze vast weten waar ze terechtkomen. Ik vond het interessant dat het dialyseapparaat werd uitgelegd en vond de afdeling bijna gezellig met een koffiekamer en de hele dag hapjes en koffie en thee. Toch hoop ik er voorlopig niet terecht te komen.
Kwam er ook nog een 'bekende' van een fotogroep op Facebook tegen. Ze noemden zijn naam en toen vroeg ik 'ben jij die en die' en dat was hij dus. We vonden het heel grappig. Zijn donornier heeft hem deels in de steek gelaten, dat is dan weer niet zo grappig.
Ja, zo zonde dat het met een kostbare donornier toch mis kan gaan. Hij gaat binnenkort 's nachts dialyseren, het voordeel daarvan is dat je bloed nog beter gereinigd wordt omdat de dialyse 7 uur duurt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:10 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Mooi dat ze dat doen! Het is ook wel gezellig hoorHet valt allemaal wel mee! Hmm das niet grappig idd.. balen voor diegene!
Leuk! Veel plezierquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:15 schreef houdjemond het volgende:
( gisteren trouwens niks geks gedaan, beetje slap ouwehoeren en een heel klein beetje lopen etteren in de Appietouchdown roepen als je vanaf t andere gangpad dingen in het karretje gooit etc, dubbel gelegen bij de kassa en de hele rij opgehouden, ze vroegen mijn ID as usual en meisje kijkt me aan en vraagt "welke maand is september ook alweer" dus wij tegelijk "de dertiende"
bij de sigarettenbalie werd ik overigens 16 geschat en vriend 35, dat gaat ie nog lang aanhoren en andersom.
Anyway meneer had een concert bij de HMH en komt vanmiddag op de terugweg wederom langs en blijft hier eten dus feest, zal morgen wel helemaal kapot zijn maar so be it, vond het heerlijk om zoals vroeger weer even te klotenzal eens kijken of ik een selfie kan versieren voor hier
![]()
Oh dat vind ik oprecht heel erg zielig, heb je een nieuwe nier en dan nog niks.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:07 schreef Disana het volgende:
Vanochtend heb ik een rondleiding in het dialysecentrum in het UMCG gehad. Zulke rondleidingen worden aangeboden aan mensen die pre-dialyse zijn, zodat ze vast weten waar ze terechtkomen. Ik vond het interessant dat het dialyseapparaat werd uitgelegd en vond de afdeling bijna gezellig met een koffiekamer en de hele dag hapjes en koffie en thee. Toch hoop ik er voorlopig niet terecht te komen.
Kwam er ook nog een 'bekende' van een fotogroep op Facebook tegen. Ze noemden zijn naam en toen vroeg ik 'ben jij die en die' en dat was hij dus. We vonden het heel grappig. Zijn donornier heeft hem deels in de steek gelaten, dat is dan weer niet zo grappig.
Nee, er zijn veel mensen die vaker een donornier hebben gekregen. Maar het gebeurt dat het lichaam de nier afstoot, maar ook dat de nier de gifstoffen niet goed verwerkt. Hoe dat laatste komt weet ik niet, misschien sluit ie dan toch niet goed aan bij het lichaam.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:21 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh dat vind ik oprecht heel erg zielig, heb je een nieuwe nier en dan nog niks.
Misschien een stomme vraag maar hoe zit dat precies? Accepteert je lichaam die nier dan niet of functioneert nier gewoon niet of niet goed genoeg?
En is het dan zinvol om een "andere" nier te krijgen of kan zo'n operatie maar 1x ?
Weet wat geleerd, wat jullie al eerder zeiden, ik blijf het ook interessant vinden, moest er vroeger echt niks van weten maar nu ben ik echt nieuwsgierig naar voor mij "nieuwe" medische dingen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, er zijn veel mensen die vaker een donornier hebben gekregen. Maar het gebeurt dat het lichaam de nier afstoot, maar ook dat de nier de gifstoffen niet goed verwerkt. Hoe dat laatste komt weet ik niet, misschien sluit ie dan toch niet goed aan bij het lichaam.
Wat het probleem is is dat je met elke donororgaan je antistoffen opbouwt. Hierdoor kan het zo zijn dat een andere gelijk afgestoten wordt. Iemand bij mij kan bijvoorbeeld nooit meer een nieuwe nier krijgen hierdoor. En een nieuwe nier heeft ongeveer een levensduur van 10/15 jaar als alles goed gaat. ( Afstoting kan altijd gebeuren, van gelijk, of na een paar dagen, of na 5 jaar) dus als je jong bent heb je kans dat je vaker een nieuwe nier krijgt ja.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:21 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh dat vind ik oprecht heel erg zielig, heb je een nieuwe nier en dan nog niks.
Misschien een stomme vraag maar hoe zit dat precies? Accepteert je lichaam die nier dan niet of functioneert nier gewoon niet of niet goed genoeg?
En is het dan zinvol om een "andere" nier te krijgen of kan zo'n operatie maar 1x ?
Oeh ik hou van medische programma's Kan mij niet bloederig genoegquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:31 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Weet wat geleerd, wat jullie al eerder zeiden, ik blijf het ook interessant vinden, moest er vroeger echt niks van weten maar nu ben ik echt nieuwsgierig naar voor mij "nieuwe" medische dingen.
Kan alleen nog niet naar operatie-programma's kijken op tv, brr.
Hoop voor hem dat het snel goed komt.
Lijkt me wel moeilijk om dat te moeten accepteren.
Onduidelijkheid sucks, helemaal met dit soort dingen, ik duim met je mee dat je snel wat hoort.. laat je niet gek maken hm?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:28 schreef Sylvana het volgende:
HJM dat klinkt wel erg leuk zo'n middagje klieren met die vriend haha! Leuk dat hij vandaag weer ff komt.
Disana, fijn dat je die rondleiding hebt gehad. Goed dat ze zulke dingen doen idd.
Mn socio stond op mn voicemail (ik was ff een ochtendje naar het zwembad omdat ik thuis helemaal gek werd) Heb hem teruggebeld maar mn hoofdbehandelaar heeft geen tijd vandaag. Dus hij gaat ervoor zorgen dat ik op korte termijn een afspraak met haar krijg om te bespreken hoe nu verder. Dus ik hoop maar dat dat volgende week kan dan, dat ze niet op voorjaarsvakantie is dan ofzo. Maar goed de duidelijkheid is dus dat ik voorlopig nog geen duidelijkheid heb...
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:19 schreef LPFAN het volgende:
Gefeliciteerd Skeletor!! Maak er een mooie dag van!
En wat stom Sylvana! Zulke dingen flikken ze wel vaker idd.Dank je, LPFANSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Lekker danquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:04 schreef Disana het volgende:
Nou moe. De apotheek was een medicijn voor mij kwijt en zou ernaar gaan zoeken. Belden ze me daarnet om me te vertellen dat een collega vertelde dat ik het op maandag de vijftiende op was komen halen. Het zou ook door die collega afgetekend zijn. Dat is gewoon niet waar, ik heb het medicijn hier niet en ik kom ook nooit op maandag maar altijd op vrijdag in de apotheek. Hoe langer ik erover nadenk, hoe kwader ik word dat er iemand zo loopt te liegen.
Diephuis?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:21 schreef Disana het volgende:
Ja, ik krijg het volgende week. Vind het wel een merkwaardig voorval.
Aan de Moesstraat.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, Poll aan de Korreweg. Heb jij rare ervaringen met Diephuis? Waar zit die?
Lieve hemel. Wat goed dat je zelf al zag dat het niet de goede pillen waren. Een gevaarlijke fout, ik neem aan dat ze door het stof zijn gegaan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aan de Moesstraat.
Een keertje schildklierhormoon meegekregen met een sticker 'thyrax' op een generiek potje geplakt, maar bij thuiskomst zagen de pilletjes er niet als thyrax uit. Was natuurlijk op een vrijdag, heb me tot maandagochtend op zitten naaien, maar toen werd wel direct de apotheker zelf erbij gehaald.
Het was een ander merk schildklierhormoon, maar zoals je misschien weet kan dat inderdaad leiden tot problmen met instellen. Ik kon het goede merk in een andere dosering meekrijgen. En het was direct 'wat u wilt, mevrouw'.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Lieve hemel. Wat goed dat je zelf al zag dat het niet de goede pillen waren. Een gevaarlijke fout, ik neem aan dat ze door het stof zijn gegaan.
Ah inderdaad, er zijn problemen met dat middel. Nee, ik gebruik het niet, ik gebruik iets voor mijn te snel werkende bijschildklier. Maar niet netjes dat ze je zomaar iets anders meegaven, toch?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was een ander merk schildklierhormoon, maar zoals je misschien weet kan dat inderdaad leiden tot problmen met instellen. Ik kon het goede merk in een andere dosering meekrijgen. En het was direct 'wat u wilt, mevrouw'.
Het wrange is een beetje dat de thyrax nu tijdelijk niet te leveren is, dus ik zal ws. alsnog op een ander merk over moeten.
Maar enfin, ik snap jouw verontwaardiging wel goed. Er gaat dan toch iets mis met de protocollen. Laat ze dan gewoon eerlijk zijn over hun fout.
Nee, daar overleg je dan toch over?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah inderdaad, er zijn problemen met dat middel. Nee, ik gebruik het niet, ik gebruik iets voor mijn te snel werkende bijschildklier. Maar niet netjes dat ze je zomaar iets anders meegaven, toch?
Ja, het komt soms voor dat ze alleen een generiek middel mogen voorschrijven, maar dat melden ze dan ook. In jou geval is er kennelijk iets misgegaan, wat ik wel kwalijk vind.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, daar overleg je dan toch over?
Ze hadden laatst van een ander middel ook niet het gebruikelijke merk en dat hebben ze toen keurig gemeld. Gelukkig maakte het merk daarbij niet zo uit.
Dit.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, het komt soms voor dat ze alleen een generiek middel mogen voorschrijven, maar dat melden ze dan ook. In jou geval is er kennelijk iets misgegaan, wat ik wel kwalijk vind.
Hadden ze je toen wel verteld dat het een ander middel was? Want ik kan me nog voorstellen dat ze oprecht denken dat het niets uitmaakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:42 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dit.
Ik kan niet tegen bepaalde oxycodon en kreeg ook opeens andere mee, nee hoor de samenstelling en alles is hetzelfde. Lang verhaal kort, werd doodziek en mijn huisarts heeft ze heel hard op hun flikker gegeven.
Toen ik daar eens over begon, ook omdat er 2 verschillende merken in 1 doosje zaten, kreeg ik een lesje economie.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:42 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dit.
Ik kan niet tegen bepaalde oxycodon en kreeg ook opeens andere mee, nee hoor de samenstelling en alles is hetzelfde. Lang verhaal kort, werd doodziek en mijn huisarts heeft ze heel hard op hun flikker gegeven.
Nee ik zag zelf dat het een andere naam en doosje was..quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Hadden ze je toen wel verteld dat het een ander middel was? Want ik kan me nog voorstellen dat ze oprecht denken dat het niets uitmaakt.
Als je dat denkt hoor je niet als apothekersassistent(e) te werken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Hadden ze je toen wel verteld dat het een ander middel was? Want ik kan me nog voorstellen dat ze oprecht denken dat het niets uitmaakt.
Dit dus, ik kreeg ook het eigen merk euroshopper variantjequote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Toen ik daar eens over begon, ook omdat er 2 verschillende merken in 1 doosje zaten, kreeg ik een lesje economie.
Blijkbaar gaat het ook daar om vraag en aanbod.
De tyfus zeg, volgens mij gaat het er juist om mensen de goede medicatie mee te geven.
Dat hoort niet, dat horen ze je te vertellen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:45 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee ik zag zelf dat het een andere naam en doosje was..
Oh, dat vind ik ook, maar ik weet niet waar ze hun informatie vandaan halen dat het niets uitmaakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je dat denkt hoor je niet als apothekersassistent(e) te werken.
Alleen jammer genoeg geen plastic tasje er bij, mag niet meer.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:46 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dit dus, ik kreeg ook het eigen merk euroshopper variantje
Weet ik ook niet maar is wel een beetje zorgwekkend in mijn ogen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik ook, maar ik weet niet waar ze hun informatie vandaan halen dat het niets uitmaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |