examentrainingquote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:34 schreef MariMiep het volgende:
[..]
Moet ik aan een internaat of aan huiswerkbegeleiding denken? 😄
Te triestquote:Op zondag 21 februari 2016 08:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Misschien je kinderen beter opvoeden zodat ze weten dat ze zelf thuis moeite en tijd in hun school moeten stoppen.
Onzin. Het is de taak van een leraar om dingen voor iedereen duidelijk uit te leggen. Niet om een 70 minuten durende powerpoint af te draaien.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Uit jouw voorbeeld blijkt dat je van de docent verwacht dat hij ervoor zorgt dat je kind leert voor een toets en huiswerk maakt etc.
Volgens mij is dat jouw werk. Die vier is er gewoon gekomen omdat jij je werk niet deed, want nadat jij er thuis wél bovenop zat ging het wel goed. Ik begrijp heel goed dat het makkelijker is met de vinger naar een ander te wijzen, maar kijk eerst eens kritisch naar jezelf en je kind. Daar heb je op de langere termijn meer aan.
1-2 dagen voor toetsen/examens volle bak knallen met studeren tot diep in de nacht. Niet goed voor je lange termijn geheugen, wel resultaatgericht!quote:Op zondag 21 februari 2016 09:49 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Eckte bazen halen hun eindexamen zonder voorbereiding.
Waarschijnlijk haalt een groot deel van de leerlingen in haar klas gewoon wél voldoendes. Ze moet eens bij haar zelf te raden gaan hoe dat komt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zelfde geld voor andere leraren. Dit was slechts 1 voorbeeld.
Nope slechts een enkeling heeft een voldoende gehaald en die hebben allemaal bijlesquote:Op zondag 21 februari 2016 11:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarschijnlijk haalt een groot deel van de leerlingen in haar klas gewoon wél voldoendes. Ze moet eens bij haar zelf te raden gaan hoe dat komt.
Dit dus.quote:Op zondag 21 februari 2016 00:11 schreef unlimitedzxr het volgende:
Examenbundels en kant-en-klare samenvattingen, sorry, maar daar leer je niets mee.
In mijn tijd hadden we die dingen niet eens. Gewoon lekker zelf je eigen samenvatting maken. Uren mee bezig maar zodra deze klaar is, ken je 70% van de lesstof al en hoef je het alleen nog maar een paar keer te herhalen.
Overschrijven, herhalen, ezelsbruggetjes en dat soort dingen. Zelf creatief zijn en het in je eigen woorden opschrijven helpt veel beter dan letterlijk stampen of lezen uit examenbundels of samenvattingen die door anderen geschreven zijn.
Wat wiskunde betreft, oefenen, oefenen en oefenen. Snappen waarom iets zo is en het in eigen woorden kunnen uitleggen, dat is de sleutel tot succes.
Het verschil tussen een goede en een matige docent is de manier en mate van aanpassingsvermogen. Kun je het overbrengen op de juiste manier zodat je leerlingen het snappen. Je dochter is in deze periode haar eigen docent, ze moet zichzelf dingen overbrengen zodat ze het zelf snapt. Daar gaan geen voorgeschreven teksten bij helpen.
Verder ben ik het eens met anderen hier. Zorg voor een goede omgeving. Juiste afleiding, eten, drinken, geen stress in huis en een rustige plek waar ze kan leren maar soms ook even aan iets anders kan denken. Dat is veel belangrijker dan de spanning van een examentraining op een vreemde locatie met nog meer druk om te presteren. 10 tegen 1 dat de "examentraining" anders is dan de ervaring op het uiteindelijke examen. Weggegooid geld, extra stress en totaal overbodig als je mij vraagt. Ze is al tot aan haar eindexamen gekomen, dit red ze ook wel. Die examens zijn niet zo spannend in vergelijking met de rest.
Als jij de puber in kwestie niet kan dwingen, waarom zou de leraar dat dan wél moeten kunnen? Wil je kind niet leren, doet ie het niet. Dan maar een jaartje overnieuw, dan snapt hij/zij wat daar de gevolgen van zijn. Zo gaan die dingen.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Onzin. Het is de taak van een leraar om dingen voor iedereen duidelijk uit te leggen. Niet om een 70 minuten durende powerpoint af te draaien.
En als je werkelijk de illusie hebt dat je een puber of wie dan ook kunt dwingen om te leren dan ga je nog raar opkijken later
Het is de taak van een leraar de stof boeiend te maken.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als jij de puber in kwestie niet kan dwingen, waarom zou de leraar dat dan wél moeten kunnen? Wil je kind niet leren, doet ie het niet. Dan maar een jaartje overnieuw, dan snapt hij/zij wat daar de gevolgen van zijn. Zo gaan die dingen.
Overigens wil een uitleg niet meteen zeggen dat je dan toetsen goed kan maken. Goede uitleg en niet geleerd? dan is een 4 niet meer dan normaal. Matige uitleg maar je doet gewoon je huiswerk en je leert? Dan is een 4 bijzonder laag. Ik blijf erbij dat ik het stug vind dat het probleem niet bij je kind ligt.
Mooi dat je haar daarbij hebt kunnen helpenquote:Op zondag 21 februari 2016 11:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is de taak van een leraar de stof boeiend te maken.
Laatste ben ik met je eens en daar liep dochterlief dan ook tegenaan, hoewel ze wel leerde deed ze dit op een verkeerde manier.
Grootste deel van het oefenen was dan ook gericht op het begrijpen van de manier waarop vragen zijn opgebouwd en wat er voor antwoord verwacht wordt.
Het heeft weinig met boeiend te maken maar met uren en moeite die je erin stopt.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is de taak van een leraar de stof boeiend te maken.
Laatste ben ik met je eens en daar liep dochterlief dan ook tegenaan, hoewel ze wel leerde deed ze dit op een verkeerde manier.
Grootste deel van het oefenen was dan ook gericht op het begrijpen van de manier waarop vragen zijn opgebouwd en wat er voor antwoord verwacht wordt.
Dan zit ze op een slechte school. Pluspuntje: met 'gewone' bijles kom je dan al een eind.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nope slechts een enkeling heeft een voldoende gehaald en die hebben allemaal bijles
Zie hetzelfde op andere scholen. Bijles is meer regel dan uitzondering.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:45 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dan zit ze op een slechte school. Pluspuntje: met 'gewone' bijles kom je dan al een eind.
quote:Op zondag 21 februari 2016 15:47 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zie hetzelfde op andere scholen. Bijles is meer regel dan uitzondering.
Kom zeg, dan kijk je wel heel selectief.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:47 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zie hetzelfde op andere scholen. Bijles is meer regel dan uitzondering.
3 middelbare scholen hier, degene die het kunnen betalen hebben kinderen in de bijlesquote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
[..]
Kom zeg, dan kijk je wel heel selectief.
Allemaal parels die echt wel op het juiste niveau zitten, maar door de slechte leraren lukt het ze niet om te presteren?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
3 middelbare scholen hier, degene die het kunnen betalen hebben kinderen in de bijles
Ben je met andere dingen ook zo statusgevoelig?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
3 middelbare scholen hier, degene die het kunnen betalen hebben kinderen in de bijles
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |