abonnement Unibet Coolblue
pi_160260250
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik dacht elke maand door allerlei 'symptomen' zoals opgezette buik, rommelende darmen, hoofdpijn, jeukende borsten of weet ik wat dat het misschien wel eens raak kon zijn en steeds was het niet zo. En in de maand dat het raak was, had ik helemaal geen specifieke dingetjes. Het enige wat anders was dan anders was dat de krampen die normaal mijn menstruatie aankondigen niet steeds heviger werden zoals ik gewend was, maar een soort van zeurend op de achtergrond aanwezig bleven en dat vond ik raar. Toen ik op mijn NOD vervolgens nog geen druppel roze afscheiding verloren was terwijl dat normaal wel altijd zo is, durfde ik een beetje hoop te hebben dat het misschien wel eens echt raak kon zijn.

Maar ik hoor steeds van mijn man dat hij mij sowieso niet echt anders vindt tijdens de zwangerschap dan ervoor dus wie weet hebben hormonen wel niet zo'n groot effect op mij O-) :P *zei ze heel hoopvol* :')
Hormonen zijn mij nog steeds vreemd en mijn kind is al bijna 10 maanden. Het kan dus wel. ;)
  zaterdag 27 februari 2016 @ 16:19:56 #177
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160260318
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:16 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Hormonen zijn mij nog steeds vreemd en mijn kind is al bijna 10 maanden. Het kan dus wel. ;)
Ja hier nog 1. Hoewel men mij ook wel 'ijskonijn' noemt. :+ maar wat baalde mijn man dat ik helemaal geen behoefte had aan 's-avonds nog naar de Mac of snackbar. Hij hoefde daarentegen ook niet steeds dekking te zoeken of op eieren lopen. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160260388
If anything is het gebrek aan hormonale malaise/PMS hier opvallend deze maand :+

Ik ben vanaf ca 10-7 dagen voor NOD doorgaans een hormonaal monster.
Kwak
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:14:43 #179
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160262721
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:22 schreef kwakz0r het volgende:
Vraagje voor de dames die al meerdere keren zwanger zijn geweest: hoe snel na je ei wist je de tweede (of eerste) keer al dat je zwanger was?

:@ ik heb echt allemaal dingetjes die ik de eerste keer ook had nu, en ik maak mezelf gek want ik kán er nog niks van merken, toch?

NOD is ergens tussen 4 en 8 maart, en ik ben nu dus 4-8 DPO afh van mijn cycluslengte, ik had m alleen nog niet helemaal goed in de smiezen en wegens goed eigebruik ook niet zo goed mijn slijm in de gaten kunnen houden als normaal ... O-)

Klachten die ik bij Melba het hele eerste semester had:
-minder eetlust
-s nachts wakker
-opgeblazen gevoel in buik / rommeldarmen/diarree en lucht
-steken down under
Deze zwangerschap voelde ik 6 dagen nadat we een leuke avond hadden nattigheid. Maar dat heb ik natuurlijk keihard ontkent tegenover mezelf want ik kon immers niet zwanger zijn :+ dus ja ik denk dat het wel mogelijk is om heel vroeg al iets te merken

Spannend ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:45:17 #180
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_160263341
Pijnlijke steken na ongeveer 7 dagen. Daarna vroeg wakker liggen, slecht slapen. Dat is me al een paar keer gebeurd. Toen had ik het niet door, maar nu weet ik dat ik daarop moet letten. Zo wist ik ook al snel dat het vorige keer dus niet raak was.
pi_160263557
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik dacht elke maand door allerlei 'symptomen' zoals opgezette buik, rommelende darmen, hoofdpijn, jeukende borsten of weet ik wat dat het misschien wel eens raak kon zijn en steeds was het niet zo. En in de maand dat het raak was, had ik helemaal geen specifieke dingetjes. Het enige wat anders was dan anders was dat de krampen die normaal mijn menstruatie aankondigen niet steeds heviger werden zoals ik gewend was, maar een soort van zeurend op de achtergrond aanwezig bleven en dat vond ik raar. Toen ik op mijn NOD vervolgens nog geen druppel roze afscheiding verloren was terwijl dat normaal wel altijd zo is, durfde ik een beetje hoop te hebben dat het misschien wel eens echt raak kon zijn.

Maar ik hoor steeds van mijn man dat hij mij sowieso niet echt anders vindt tijdens de zwangerschap dan ervoor dus wie weet hebben hormonen wel niet zo'n groot effect op mij O-) :P *zei ze heel hoopvol* :')
Nja, zo had ik het dus ook. geen kwaaltjes de keer dat we O verwekt hadden, terwijl ik van alles voelde de keren er voor. Kort na de test had ik enorm last van maagzuur, buikkrampen van hebbikjoudaar na het eten van sinaasappel/tomaat/iets anders zuurs.
Toen ik vorige maand even zwanger was, voelde ik voor de test een paar dagen een zelfde gevoel, maar dan iets milder. Toen begonnen er ineens allerlei belletjes te rinkelen. En ja hoor: zwanger.

Wat ik dus wil zeggen: mijn zwangerschapskwaal was dus maagzuur. Dat kon ik voor mijn eerste zwangerschap niet weten. Dus het kan heel makkelijk zijn dat bij een tweede zwangerschap de kwaaltjes beter te herkennen zijn.
pi_160271152
Of je ontdek het bij een vierde zwangerschap pas als je 11 weken bent :') En dan ben ik redelijk intelligent en in contact met mezelf en zo (wat dat ook moge betekenen..) Ik wil maar zeggen: het is fucking onduidelijk eigenlijk hoe een lichaam reageert, blijkbaar élke keer anders :)
pi_160271807
Het is ook niet alleen fysiek, maar duidelijk ook psychisch. Ik kwam er achter toen ik zes weken zwanger was, ook ongepland. Dan mis je bepaalde signalen waarschijnlijk, omdat je er niet mee bezig bent, je staat er gewoon niet bij stil. Dat is zo anders wanneer je heel bewust bezig bent met zwanger worden en de hele tijd alert bent op alles. En toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was, voelde ik ineens ook van alles.

Ik zie dat nu wel echt als een nadeel hoor, ik vind het maar niks dat ik er zo mee bezig ben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160274273
Oh mijn vriend merkte vrij snel dat ik anders was, maar kan idd ook doordat ik zelf dingen merkte dat hij dat merkte dat ik dat merkte :D hihi.
Mijn moeder had het iig wel door terwijl ze niet eens wist dat ik/wij ermee bezig waren. Wist wel van onze kinderwens maar dat was het dan ook.
pi_160292037
Haha Uni! Hoe uitte het 'anders zijn' zich dan? Emotioneler of een hormoonmonster?

Wij zijn heerlijk op ski vakantie met de familie van manlief. Heerlijk hoe wij elkaar in vakanties weer terug kunnen vinden. Lange diepgaande (en onnozele) gesprekken, elke dag vrijen en lekker tochten maken op de ski's/snowboard. En een mazzel dat ik één deze dagen mijn ei verwacht. Ik doe nog niet aan ovulatietesten, maar ik voel het vaak duidelijk aan mijn lichaam. Ben benieuwd.

Mag mijn NOD trouwens naar 15 maart?
  zondag 28 februari 2016 @ 20:22:31 #186
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160294425
Een (apres)ski-kindje zou wel tof zijn ;) Klinkt als een heerlijke vakantie!
Ik duim mee voor Kwak en Exode! Aanmoedigings-jompel--> *O*
Knuf voor Blue :*

Hier schuiven we weer een ronde op. Helaaaschh pindkaaschh.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160296847
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:12 schreef Peacefulll het volgende:
Haha Uni! Hoe uitte het 'anders zijn' zich dan? Emotioneler of een hormoonmonster?
Ja weet niet precies, gewoon ehh anders :? Dat ik anders uit ogen keek en ziekjes was en onrustiger ofzo en vroeg wakker... of gewoon omdat ik meer dan normaal last van mijn tetten had :').

En zo'n vakantie klinkt wel heel fijn O+! Mooi begin van een nieuwe levensfase ;). Ik wil ook skiën, maar nog way dat ik dat nu ga doen :D.
pi_160299013
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:25 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja weet niet precies, gewoon ehh anders :? Dat ik anders uit ogen keek en ziekjes was en onrustiger ofzo en vroeg wakker... of gewoon omdat ik meer dan normaal last van mijn tetten had :').

En zo'n vakantie klinkt wel heel fijn O+! Mooi begin van een nieuwe levensfase ;). Ik wil ook skiën, maar nog way dat ik dat nu ga doen :D.
Hormonen, you haz them ;)

Aaah wat zeg je dat lief! Ja het zou gaaf zijn om een après-ski baby te maken. Ik loop hier ook wel wat met weemoed rond hoor, want dikke kans dat we volgend jaar dus niet gaan ivm zwangerschap/baby. Manlief zei van de week: nou, als jij net zwanger bent en jij wil/kan niet skiën, dan kan ik toch nog wel?
Heeft hij helemaal gelijk in en ik gun het hem van harte, maar jaloers.. ik wil ook.

Schoonouders hebben het ook al over volgend jaar! Ik moet soms even een blik van verstandhouding uitwisselen met manlief ;)
pi_160306275
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:10 schreef Peacefulll het volgende:

Schoonouders hebben het ook al over volgend jaar! Ik moet soms even een blik van verstandhouding uitwisselen met manlief ;)
Wacht het eerst maar gewoon even af, anders is de teleurstelling alleen maar groter. Ik zou me er niet van laten weerhouden om over een vakantie na te denken, het kan maar zo dat je wél meekunt.

Ik hoopte ook dat 2014 de laatste kerst met z'n tweeën was, al was het met iets op komst, maar het is me na anderhalf jaar wel duidelijk dat je sommige dingen gewoon niet kunt hopen of verwachten...
Warempel, een drempel.
pi_160306616
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:10 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hormonen, you haz them ;)

Aaah wat zeg je dat lief! Ja het zou gaaf zijn om een après-ski baby te maken. Ik loop hier ook wel wat met weemoed rond hoor, want dikke kans dat we volgend jaar dus niet gaan ivm zwangerschap/baby. Manlief zei van de week: nou, als jij net zwanger bent en jij wil/kan niet skiën, dan kan ik toch nog wel?
Heeft hij helemaal gelijk in en ik gun het hem van harte, maar jaloers.. ik wil ook.

Schoonouders hebben het ook al over volgend jaar! Ik moet soms even een blik van verstandhouding uitwisselen met manlief ;)
Ik snap je enthousiasme, en ook het dromen over de gezinsuitbreiding, maar wacht het gewoon even af... en fantaseer mee over de vakantie van volgend jaar, want misschien ben je er wel gewoon bij.
Ik hoop natuurlijk dat je dan hoogzwanger/vers bevallen bent maar het kan ook anders...
S. 2014
J. 2016
pi_160306718
Ohw jeetje, mensen ik lees hier al ruim 8 jaar mee. Ik weet donders goed dat zwanger worden soms niet altijd vlekkeloos verloopt en langer kan duren.
Maar mag ik aub nog lekker even in de onschuldigheid en waan blijven dat het ons wel binnen een jaar kan gaan lukken? We zijn nog maar net begonnen met zwanger proberen te worden en genieten er erg van. Vooral van ons 'kleine geheimpje' tov familieleden en vrienden.
Het voelt nu als of er allemaal 'wacht maar af, wie weet...' er op mensen af geschoten wordt. Mocht het zo zijn, dan ga ik me er dan wel druk om maken. Nu nog niet. Een beetje meer vertrouwen en optimisme mag wat mij betreft wel.
pi_160306793
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:33 schreef Peacefulll het volgende:
Ohw jeetje, mensen ik lees hier al ruim 8 jaar mee. Ik weet donders goed dat zwanger worden soms niet altijd vlekkeloos verloopt en langer kan duren.
Maar mag ik aub nog lekker even in de onschuldigheid en waan blijven dat het ons wel binnen een jaar kan gaan lukken? We zijn nog maar net begonnen met zwanger proberen te worden en genieten er erg van. Vooral van ons 'kleine geheimpje' tov familieleden en vrienden.
Het voelt nu als of er allemaal 'wacht maar af, wie weet...' er op mensen af geschoten wordt. Mocht het zo zijn, dan ga ik me er dan wel druk om maken. Nu nog niet. Een beetje meer vertrouwen en optimisme mag wat mij betreft wel.
Het was helemaal niet negatief bedoeld, ik weet inmiddels zelf dat het heeeel snel kan gaan, maar ik weet ook dat de teleurstelling zo kut kan zijn als je je kerst 2016 al hebt ingevuld met zn 3en en je straks nog samen bent. Thats all.
Ik hoop en gun jou (net als iederee hier) een snelle positieve test en vervulling van de toekomstbeelden.
S. 2014
J. 2016
  maandag 29 februari 2016 @ 09:26:09 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160307132
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik snap je enthousiasme, en ook het dromen over de gezinsuitbreiding, maar wacht het gewoon even af... en fantaseer mee over de vakantie van volgend jaar, want misschien ben je er wel gewoon bij.
Ik hoop natuurlijk dat je dan hoogzwanger/vers bevallen bent maar het kan ook anders...
Laat iedereen dat lekker zelf bedenken?
KuikenGuppy
pi_160307195
Aargh, een hele post, knalt het internet er uit.

De strekking was dat ik de behoudendheid erg goed snap. Het is niet altijd zo vanzelfsprekend dat je zwanger raakt. Iedereen kent de verhalen wel, van dichtbij of veraf. Maar ik mis in dit topic soms de mogelijkheid om eens lekker enthousiast te zijn, te dromen en gedachten te spuien. Zonder de waarschuwing 'wacht maar af' te krijgen. Begrijpelijk, maar niet altijd nodig vind ik. Ik bekijk het gewoon per maand en ik blijf dromen ;)

En GM, Thnx. Ik hoop dat we samen nog kunnen posten in Z&G.
  maandag 29 februari 2016 @ 09:37:20 #195
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160307250
Maar eerlijk is eerlijk de kans op een zwangerschap in het eerste jaar is gewoon wel groot.
En ja het lukt niet bij iedereen maar fantaseer maar lekker, ik vind het een gezonde instelling juist.
Zorgen voor later zijn zorgen voor later vind ik.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160307262
Ik snap beide kanten, maar hier droom ik ook geregeld, misschien tegen beter weten in, op een snelle & gezonde zwangerschap en wat nou snel! Ben alles bij elkaar al anderhalf jaar bezig :')
Helaas zitten er momenteel veel mensen in het topic die al langer bezig zijn met zwanger worden (ik vermoed dat die er altijd zijn, maar ik hoop dat dit er vroeger minder waren). Ik denk dat daar ook wel een stukje vandaan komt.
Peacefull, alleen maar fijn dat je er zo van kan genieten en open staat voor de toekomst :) Lekker dromen!
  maandag 29 februari 2016 @ 10:02:16 #197
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160307645
Peacefull ik ga voor je duimen! al is wintersport ook HEEEL erg leuk!

Ik kom hier zelf even afscheid nemen..
Vandaag gehoord dat de kans dat we op een natuurlijke manier een baby kunnen maken <10% is..
dus het volgende station is hier IUI.
Nou had ik al een beetje afscheid genomen natuurlijk.. maar het is toch nog best een domper -O-

ik ga duimen voor een heleboel natuurlijke zwangerschappen en mooie streepjes en plakkerds en hopelijk kom ik jullie weer tegen in het zwangerschaps topique! *;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160307833
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:12 schreef Peacefulll het volgende:
Haha Uni! Hoe uitte het 'anders zijn' zich dan? Emotioneler of een hormoonmonster?

Wij zijn heerlijk op ski vakantie met de familie van manlief. Heerlijk hoe wij elkaar in vakanties weer terug kunnen vinden. Lange diepgaande (en onnozele) gesprekken, elke dag vrijen en lekker tochten maken op de ski's/snowboard. En een mazzel dat ik één deze dagen mijn ei verwacht. Ik doe nog niet aan ovulatietesten, maar ik voel het vaak duidelijk aan mijn lichaam. Ben benieuwd.

Mag mijn NOD trouwens naar 15 maart?
Wintersportbaby's zijn echt heeeeel leuk :).
  maandag 29 februari 2016 @ 10:20:03 #199
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160308038
Barrel wat een rotnieuws :(
Maar nu wel de volgende stap naar IUI... de volgende stap richting de twee streepjes O+
Heeeel veel succes en ik lees mee in 't mmm-topic hoor.. hopelijk snel goed nieuws daar :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160309354
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:32 schreef Peacefulll het volgende:
Aargh, een hele post, knalt het internet er uit.

De strekking was dat ik de behoudendheid erg goed snap. Het is niet altijd zo vanzelfsprekend dat je zwanger raakt. Iedereen kent de verhalen wel, van dichtbij of veraf. Maar ik mis in dit topic soms de mogelijkheid om eens lekker enthousiast te zijn, te dromen en gedachten te spuien. Zonder de waarschuwing 'wacht maar af' te krijgen. Begrijpelijk, maar niet altijd nodig vind ik. Ik bekijk het gewoon per maand en ik blijf dromen ;)

En GM, Thnx. Ik hoop dat we samen nog kunnen posten in Z&G.
Goed plan ^O^

En wb de wintersport, man kan je altijd nog voorttrekken op een slee toch :P
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')