Minstens even tof als Floortje!quote:
Maar wel ook een reisprogramma.quote:
Ik wel.quote:Op zondag 5 maart 2017 22:38 schreef Perrin het volgende:
Zouden jullie niet stiekem ook zo willen leven?
Al is het maar voor een tijdje..
Ja.. die zijn meegezogen in de droom van hun ouders.. Maar aan de andere kant, ze groeien op in het paradijs.quote:Op zondag 5 maart 2017 22:52 schreef heite het volgende:
Wel een beetje dubbel gevoel als ik zie hoe die kinderen opgroeien. Is natuurlijk een super mooie plek enzo, maar ze hebben wel erg weinig sociale contacten met leeftijdsgenoten volgens mij.
De ouders willen wel meewerken aan een verblijf in Australie voor dochter. Maar had verder hetzelfde gevoel wel ja.quote:Op zondag 5 maart 2017 22:52 schreef heite het volgende:
Wel een beetje dubbel gevoel als ik zie hoe die kinderen opgroeien. Is natuurlijk een super mooie plek enzo, maar ze hebben wel erg weinig sociale contacten met leeftijdsgenoten volgens mij.
Ja, wat ze in die vent ziet?quote:
Op npo gemist kun je tot 13-3 uitzending over Tuvalu bekijken. Sinds gisteren ook China deel 1.quote:
China deel 1?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 19:51 schreef Attitude het volgende:
[..]
Op npo gemist kun je tot 13-3 uitzending over Tuvalu bekijken. Sinds gisteren ook China deel 1.
De aflevering over China is verdeeld over 2 uitzendingen. Gisteren was op Nederlandse zender deel 1 en volgend week vrijdag is deel 2.quote:
Floortje is zondag?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 19:56 schreef Attitude het volgende:
[..]
De aflevering over China is verdeeld over 2 uitzendingen. Gisteren was op Nederlandse zender deel 1 en volgend week vrijdag is deel 2.
Waes heeft een eigen topicquote:Op zaterdag 11 maart 2017 19:51 schreef Attitude het volgende:
[..]
Op npo gemist kun je tot 13-3 uitzending over Tuvalu bekijken. Sinds gisteren ook China deel 1.
Ahh, ik dacht al. Wat mis ikquote:
Ik reageerde ook op Svann. Ik wilde het vooral zeggen omdat Tuvalu straks niet meer te bekijken is. Was mijn bedoeling niet om verwarring te scheppen.quote:
6 maanden isolatie zou mij gek maken.quote:Op zondag 12 maart 2017 23:32 schreef Perrin het volgende:
Maar ze zitten er maar een paar maanden achtereen.
Ja dit. Een aangenaam klimaat zou ik nog wel redden denk ik, maar dit...quote:Op zondag 12 maart 2017 23:29 schreef golfer het volgende:
Heel desolaat en die eeuwige wind zou mij gaan tegenstaan.
Zeker geen vakantie voor die bewoners.
Het Duits van Floortje is niet best van wat ik zojuist hoorde. Engels is wellicht makkelijkerquote:Op zondag 19 maart 2017 21:39 schreef heite het volgende:
Het Duits van Floortje is wellicht slechter dan hun Engels?
Oh dacht dat Floortje wel goed Duits kon.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:39 schreef heite het volgende:
Het Duits van Floortje is wellicht slechter dan hun Engels?
Dat van 2 weken geleden, op dat onbewoonde eiland kon ik nog wel begrijpen. Maar dit zou ik echt verschrikkelijk vinden.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:49 schreef Amarantha het volgende:
Ik snap wel waarom de oudste dochter weer even terug wilt naar de bewonende wereld (in Duitsland).
Ze hebben niet het geld om met 9 kinderen naar Duitsland te vliegen. Dus hadden ze net zo goed in N-Z kunnen gaan zitten.quote:
Ja heb je wel een goed punt.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze hebben niet het geld om met 9 kinderen naar Duitsland te vliegen. Dus hadden ze net zo goed in N-Z kunnen gaan zitten.
Leven is in Chili wel veeeeel goedkoper natuurlijkquote:Op zondag 19 maart 2017 21:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze hebben niet het geld om met 9 kinderen naar Duitsland te vliegen. Dus hadden ze net zo goed in N-Z kunnen gaan zitten.
Uiteraardquote:Op zondag 19 maart 2017 21:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Leven is in Chili wel veeeeel goedkoper natuurlijk
Als je op deze manier gaat wonen gaat de meeste reistijd sowieso in het land zelf. Of dat NZ of Chili is maakt dan ook niet zoveel uit.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar zijn ze alquote:Op zondag 19 maart 2017 21:58 schreef Amarantha het volgende:
Zou mij ook niet verbazen als een paar kinderen naar Amerika gaan.
Ja hoor.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:59 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ja ik weet het. Maar je snapt mij..
dat wel doenquote:Op zondag 19 maart 2017 21:53 schreef Poepz0r het volgende:
Geen sauzen voor over je eten lijkt me kut.
Omdat hij DJ is en vooral snachts werktquote:Op zondag 19 maart 2017 22:05 schreef heite het volgende:
En dan ook zeggen dat zijn zoons onconventioneel leven, terwijl hij zelf op deze manier leeft.
hij is egoïstischquote:Op zondag 19 maart 2017 22:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het mooi dat ze zo afgelegen zelfvoorzienend willen zijn maar met negen kinderen daar gaan zitten terwijl er voor die kinderen geen enkel toekomstbeeld is daar dat is wel tamelijk egoistisch eigenlijk toch?
En dan gewoon je oudste kinderen maar verlaten daarvoor. Beetje raar allemaal.
quote:Op zondag 19 maart 2017 22:05 schreef HRC2020 het volgende:
Ik vind het een beetje een saaie aflevering
Beetje een soort sekte wel, hun gezin zo. Erg typische lui die ouders, allebei.quote:Op zondag 19 maart 2017 22:07 schreef oh-oh het volgende:
Zijn zo van die mensen die doen alsof ze heel gelukkig zijn met niks maar ondertussen toch nooit tevreden zijn met wat ze hebben.
quote:Op zondag 19 maart 2017 22:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Was dat dat eiland met die 2 kinderen?
Jaquote:Op zondag 19 maart 2017 22:05 schreef heite het volgende:
En dan ook zeggen dat zijn zoons onconventioneel leven, terwijl hij zelf op deze manier leeft.
Maar waarom heb je het dan allemaal gedaan als ouders.. Is het niet egocentrisch?quote:Op zondag 19 maart 2017 22:53 schreef golfer het volgende:
Hopelijk nemen die kinderen het de ouders later niet kwalijk dat ze zo primitief en afgelegen werden opgevoed.
Kinderen hebben daarover niks te zeggen en moeten het allemaal maar accepteren.
je ziet dus al dat de oudste dochter op het moment dat ze zelf daarover mocht beslissen terug is gegaan naar Duitsland en het zou mij in het geheel niet verbazen als de overige 8 dat ook gaan doen als ze dat qua leeftijd kunnen.
Zou kunnen. Maar de jongere kinderen zijn natuurlijk helemaal daar opgegroeid en weten niet echt beter. Maar nogal een keuze van die ouders dit...quote:Op zondag 19 maart 2017 22:53 schreef golfer het volgende:
Hopelijk nemen die kinderen het de ouders later niet kwalijk dat ze zo primitief en afgelegen werden opgevoed.
Kinderen hebben daarover niks te zeggen en moeten het allemaal maar accepteren.
je ziet dus al dat de oudste dochter op het moment dat ze zelf daarover mocht beslissen terug is gegaan naar Duitsland en het zou mij in het geheel niet verbazen als de overige 8 dat ook gaan doen als ze dat qua leeftijd kunnen.
tja ik denk eens, maar andere kant... de oudste dochter was volgens de verhalen gelukkig en een eye opener voor haar omgeving. Wie zegt ons dat de westerse standaard voor opvoeden een gelukkige is?quote:Op zondag 19 maart 2017 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom heb je het dan allemaal gedaan als ouders.. Is het niet egocentrisch?
Ik vind iedereen die er zonder goede reden voor kiest om hun kinderen op te voeden in de middle of nowhere met weinig tot geen contact met leeftijdsgenootjes egoïstisch. Maakt verder weinig uit of dat nu op een tropisch eiland of hier is, zo'n tropisch eiland is uiteindelijk ook maar 'normaal' voor een kind wat daar opgroeit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |