abonnement Unibet Coolblue
pi_162576772
Ik zou voor de somet gaan, op een of andere manier heb ik het een beetje gehad met de slubbyheid en onregelmatigheid in denim en heb ik nu liever een even en regelmatige denim
Faka G
pi_162622863
Hoe size je die Somet eigenlijk? Ben zelf in de markt voor een denim die ik in principe ook kan dragen business Casual, volgens mij kan die Somet dan prima. Vind het alleen een beetje tricky dat als ik de maatvoering zo zie, omdat deze een dikke inch tot bijna 2 inch lager is is dan andere denim die ik heb gehad.

De measurements op denimio lijken op eerste oogpunt onwijs vanity sized, maar met inbegrip van de lage waist valt dit hartstikke mee.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:04:32 #278
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_162623971
008 is normale waist -3
003 is normale waist -2

Of exact andersom :P
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_162637381
Lekker arbitraire nummering dit haha. Ok ga wel ff wat broeken meten dan kijken hoe t psies zit bij mij.
pi_162680278
Na jaren m1stral over Somet en Momo horen kwijlen en de quote op sufu "the fit is like dior MiJ, but with better denim" heb ik eindelijk maar eens de knoop doorgehakt. Somet 008 besteld. Met een prijs vergelijkbaar met budget selvedge in NL en de goede verhalen over douane omzeilen met sample waarde durf ik die gok wel te wagen. Met paypal betalen komt t 10 euri uit boven list price, maar kan je iig wel je retourkosten declareren. Is me de peace of mind wel waard.

Aanvankelijk wilde ik een 0705 SP, maar die stocken ze zelfs hier in Rotterdam bij denoism. Ben snob genoeg om iets exclusievers toch wel tof te vinden. Daarbij, battlestripes en slub lijken me zelfs voor een casual friday wat ver gaan. Werk tegenwoordig in fin sector dus echt hard zullen deze jeans niet gedragen worden, veelal s' avonds, vrijdag en in t weekend.

Had overigens aanvankelijk een nieuwe jeanshop besteld, maar deze kan return to sender. De denim van die jean shops is niet boeiend maar de kwaliteit can de constructie is mijlen beter dan de ALD Princeton die ik had. Waar mn ALD van mn reet rotte heb ik mn jean-shop toentertijd weg gedaan omdat ik 6 jaar later gewoon te dik was geworden. Al met al zijn jeanshops werkelijk oerdegelijk, alleen een beetje saai.
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:34:05 #281
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_162682040
Ik twijfel nog steeds. 008 of PBJ XX013

Wellicht gewoon de standaard XX013 ipv de 18 Oz versie. Ik heb ergens vrij weinig met HW denim.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_162682669
Wat wil je fades of exclusiviteit? Las dat die somets voor geen meter faden. Voor mij priem maar mss wil je iets dat wat sneller gaat...
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:46:46 #283
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_162683243
Heb uiteindelijk toch maar een mailtje de deur uit gedaan voor een paartje XX013 toch 18 Oz :P

Heel veel zwaarder dan doorsnee denim is het niet en misschien wel leuk voor een keer. Weer eens wat anders. Al moet ik niet denken aan 24+ Oz denim ergens.

Vraag me alleen wel af of ik er wijs aan heb gedaan een maatje groter te nemen. Ik vond gezien de OW waist afmetingen het nogal tricky voor een 28 te gaan. Dan zou ik na iedere wasbeurt 2 inch stretch moeten kunnen behalen. Mijn Momo is al een hel na een handwasje.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_162684610
Ach, in Singapore liep een gozer voor de toenmalige heavyweight championship van Sufu in een 24oz PBJ. Lekker voor de zomer. Hoewel die vent geloof ik wel voor Tuckshop werkte dus zijn prioriteiten mbt comfort en fades zijn ongetwijfeld ook in orde
pi_162686432
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:46 schreef M1stral het volgende:
Heb uiteindelijk toch maar een mailtje de deur uit gedaan voor een paartje XX013 toch 18 Oz :P

Heel veel zwaarder dan doorsnee denim is het niet en misschien wel leuk voor een keer. Weer eens wat anders. Al moet ik niet denken aan 24+ Oz denim ergens.

Vraag me alleen wel af of ik er wijs aan heb gedaan een maatje groter te nemen. Ik vond gezien de OW waist afmetingen het nogal tricky voor een 28 te gaan. Dan zou ik na iedere wasbeurt 2 inch stretch moeten kunnen behalen. Mijn Momo is al een hel na een handwasje.
Nice :D Welkom bij the heavyweight club, pics wanneer die binnen is ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:27 schreef kaaspeer het volgende:
Na jaren m1stral over Somet en Momo horen kwijlen en de quote op sufu "the fit is like dior MiJ, but with better denim" heb ik eindelijk maar eens de knoop doorgehakt. Somet 008 besteld. Met een prijs vergelijkbaar met budget selvedge in NL en de goede verhalen over douane omzeilen met sample waarde durf ik die gok wel te wagen. Met paypal betalen komt t 10 euri uit boven list price, maar kan je iig wel je retourkosten declareren. Is me de peace of mind wel waard.

Aanvankelijk wilde ik een 0705 SP, maar die stocken ze zelfs hier in Rotterdam bij denoism. Ben snob genoeg om iets exclusievers toch wel tof te vinden. Daarbij, battlestripes en slub lijken me zelfs voor een casual friday wat ver gaan. Werk tegenwoordig in fin sector dus echt hard zullen deze jeans niet gedragen worden, veelal s' avonds, vrijdag en in t weekend.

Had overigens aanvankelijk een nieuwe jeanshop besteld, maar deze kan return to sender. De denim van die jean shops is niet boeiend maar de kwaliteit can de constructie is mijlen beter dan de ALD Princeton die ik had. Waar mn ALD van mn reet rotte heb ik mn jean-shop toentertijd weg gedaan omdat ik 6 jaar later gewoon te dik was geworden. Al met al zijn jeanshops werkelijk oerdegelijk, alleen een beetje saai.
Somet zie je idd niet zoveel. maak wat pics als die binnen is :D
We fear that which we cannot see
pi_162686886
Will do
pi_162690118
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:26 schreef kaaspeer het volgende:
Ach, in Singapore liep een gozer voor de toenmalige heavyweight championship van Sufu in een 24oz PBJ. Lekker voor de zomer. Hoewel die vent geloof ik wel voor Tuckshop werkte dus zijn prioriteiten mbt comfort en fades zijn ongetwijfeld ook in orde
Ligt ook heel erg aan de fabric en weave, met die 25oz die ik nu heb of met de 21/23oz hiervoor nooit echt last gehad met warmte. Maar heb het ook niet snel warm denk ik. Merk het alleen met bovenkleding wel.
Maar als de fabric heel strak en niet ademend is dan is het een stuk warmer dan met een broek met losse weave als een pbj.

Nice die nieuwe aankopen, ben benieuwd naar pics.
Zal zelf binnenkort ook maar eens progress pics maken, tijd niet gedaan en ik heb inmiddels een betere camera waardoor ik mooiere update pics kan maken :D
Faka G
pi_162691545
Man ik sta met 14oz in de zomer al te smelten. Heb tot nu toe alleen niet echt slubby/los geweven denim gehad, allicht dat dat er mee te maken had. Vond dat vaak niet bepaald chill.
pi_162691631
Heb daar tbh niet zo'n last van. Had ook in tropisch klimaat met 40 graden mijn 17oz samurai aan :+
Wel in die maand net zo veel fades gekregen als met een half jaar aan wear in Nederland denk ik :9
Faka G
  donderdag 2 juni 2016 @ 20:27:37 #290
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_162700907
Somet 008 is echt een heel fijn broekje. Als die van mij door is haal ik denk ik zo weer een nieuwe.


En hogere Oz waardes in de zomer is wel te doen hoor. Ik heb mijn Weird guy elephant ook in de hoogzomer gedragen. Zolang het maar niet een echte skinny is, lukt het wel. :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_162715539
Viel dat ding nog te redden? Meende iets te lezen dat je er nogal hardnekkige meuk op had laten vallen. Uiteraard schept dat karakter, maar of t nog echt daags draagbaar is lijkt me een ander verhaal
pi_162719869
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:46 schreef M1stral het volgende:
Heb uiteindelijk toch maar een mailtje de deur uit gedaan voor een paartje XX013 toch 18 Oz :P

Heel veel zwaarder dan doorsnee denim is het niet en misschien wel leuk voor een keer. Weer eens wat anders. Al moet ik niet denken aan 24+ Oz denim ergens.

Vraag me alleen wel af of ik er wijs aan heb gedaan een maatje groter te nemen. Ik vond gezien de OW waist afmetingen het nogal tricky voor een 28 te gaan. Dan zou ik na iedere wasbeurt 2 inch stretch moeten kunnen behalen. Mijn Momo is al een hel na een handwasje.
Ik zou voor die 29 gaan. Ik draag normaal ook een 28. Waist in de 28 is wel te doen door de stretch alleen de bovenbenen zijn echt heel slim. Zelfs bij de 29 xx013-18 ow had ik in het begin het idee dat de thighs te strak waren. Maar na een paar dagen zaten de thighs prima.

Hier een update van mijn paar, tussen de 4-5 maanden wear:



  zaterdag 4 juni 2016 @ 09:53:05 #293
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_162734472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:09 schreef kaaspeer het volgende:
Viel dat ding nog te redden? Meende iets te lezen dat je er nogal hardnekkige meuk op had laten vallen. Uiteraard schept dat karakter, maar of t nog echt daags draagbaar is lijkt me een ander verhaal
Polyester plamuur, heb ervoor een solvent gebruikt, onder het motto van baat het niet schaad het niet..

En dat was een succes ;)
Zitten nog wat kleine vlekjes op, maar goed.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:04 schreef rickstarr het volgende:
Ik zou voor die 29 gaan. Ik draag normaal ook een 28. Waist in de 28 is wel te doen door de stretch alleen de bovenbenen zijn echt heel slim. Zelfs bij de 29 xx013-18 ow had ik in het begin het idee dat de thighs te strak waren. Maar na een paar dagen zaten de thighs prima.
:9 Ik moet ook nodig eens zo'n broek hebben :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_162734923
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:53 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Polyester plamuur, heb ervoor een solvent gebruikt, onder het motto van baat het niet schaad het niet..

En dat was een succes ;)
Zitten nog wat kleine vlekjes op, maar goed.

[..]

:9 Ik moet ook nodig eens zo'n broek hebben :P
Jij hebt al genoeg broeken :+
Faka G
pi_162761627
Ik merk toch wel echt t verschil tussen zo'n loose weave PBJ en m'n tight weave SDA. Boven de 20 graden zonder wind wordt 't al snel erg warm. Kan ook door de fit komen overigens.

Hier iig de fitpics die ik nog zou posten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162780136
Goede fitter :7
Faka G
pi_162789744
Shipping update, mijn Somet ligt "In Customs". Zal mij benieuwen hoe en of ze gaan bewijzen dat die broek meer waard is dan een Sample van 1000 yen.
pi_162792855
Nice updates!

Ik loop sinds kort m'n mars wandelingen met m'n unbranded. Niet helemaal comfortabel maar met dat zweten erbij als je flink doorloopt komen de fades sneller als nooit te voren :o

Hele been blauw op het einde maarja..

pi_162842848
Processing at post office. Zal morgen wel binnenkomen dan. Spannendspannend.

EDIT:

Goed en slecht nieuws.

Goede nieuws: broek is binnen.
Slechte nieuws: mijn sizing is off. Had de broek vergeleken met een andere broek die me goed zit. Waist en ankle zijn prima, bovenbeen en kuit helaas TE strak. Niet accepté dit rekt wel op strak, maar fuck dit dit ga ik niet doen strak. Nog een paar keer squatten en de inseam pleurt er uit.

Jammerdebammer.

Goede nieuws: betaald met PayPal dus returns zijn gratis.

[ Bericht 39% gewijzigd door kaaspeer op 08-06-2016 20:39:25 ]
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:35:36 #300
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_162906361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:09 schreef AQUILA. het volgende:

[..]

Ben vandaag eens in de stad wezen kijken en het verschil is mijn inziens niet enorm groot, qua verschijning dan. Kwalitatief weet ik niet hoe het verschil is, dat zal moeten blijken over een langere periode.
Ik denk niet dat een broek van de Jack&Jones ook zwart blijft als je hem gaat wassen.
吴 曼 迪
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')