quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:16 schreef Krisvc het volgende:
Geduld is overrated Kazy.Vooral als ze wel graag wil maar het niet lukt.
Hier mag het wat minder snel soms. Gister probeerde ze vanuit een halve kruiphouding te gaan zitten.
Schattigste feature van het moment? Als ze heel gefocust is steekt ze d'r tong half uit d'r mond.
Daar knap je van op hč? Ik moest dinsdag op mijn werk blijven slapen. Van 23.00 tot 5.45, heerlijk!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 06:53 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben vannacht een 'jouw kamer, mijn kamer gedaan'. Ik op een matras in L z'n kamer (z'n ledikantje lag niet zo lekker) en L bij mijn man in bed. Heerlijk om weer eens een nachtje te kunnen slapen, dit gaan we vaker doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoek je ruzie?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:12 schreef Mariposas het volgende:
Wat goed twist! En ach, die van jou ligt weer flink voor op andere baby's wat haar betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben je juist een goede moeder omdat je naar de dokter bent gegaan en er iets aan hebt laten doenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:59 schreef silliegirl het volgende:
Ach Selvaria, wat een leuke dame heb je!![]()
voor slechte nachten..
Voor de rest maar half bijgelezen, want werk en druk, enzo. Werken went wel weer, W. achterlaten gaat al makkelijker.
Gisteren was hij naar het KDV en ik kreeg echt een extreem blije baby terug! Hij heeft zo zitten lachen en schateren de hele avond.
Maar goed; ik voel me enigszins schuldig en slechte mama want ik ging dus woensdag naar de ha met W. vanwege geirriteerde hoofdhuid. Zalfje gehad en sindsdien krapt W. niet meer achter zijn oortjes (ik dacht dat 'ie dat deed door vermoeidheid) en slaapt hij 's nachts ook ineens goed. Zou dat arme kind dan steeds zo'n jeuk hebben gehad?
Maar ik heb het eerst anderhalve week aangekeken en met olie gesmeerd, dacht dat het "gewoon" berg wasquote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan ben je juist een goede moeder omdat je naar de dokter bent gegaan en er iets aan hebt laten doen
Succes! Als je een spreidbroekje moet, vind je zo een routine die het beste voor jullie werkt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:01 schreef Aerenia het volgende:
Vandaag met A naar de kinderorthopeed. Afgelopen week zagen ze bij de echo iets dat wees op heupdysplasieIk hoop zo dat het meevalt en dat er gewoon niets aan de hand is! Weet dat het niet het ergste is (het is goed te behandelen), maar als ze behandeld moet worden met zo'n spreidbroekje enz. wordt de verzorging wel een stuk ingewikkelder (en ik moet alles alleen doen - mijn ex bedacht tijdens de zwangerschap namelijk dat ie nog niet klaar was voor kinderen, dus die zien we niet meer
). Heb voor mijn kleine meid natuurlijk alles over,en voel me schuldig dat ik er zo tegen op zie nu
![]()
Dus duimen dat het gewoon HEEL erg meevalt
oh, dat lijkt me pijnlijk zeg.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef Adrian4 het volgende:
Mag ik even off-topic klagen?
Ik ben gisteren naar de tandarts geweest en die heeft mijn vier voortanden vervangen voor kronen. Althans, er staan nu noodkronen op en de echte kronen zijn in de maak en die worden over twee weken geplaatst.
Alles is nu opgezet en kapot in mijn mond, kan amper praten. Willem kijkt me ook steeds raar aan, ik zie er volgens mij ook raar uit.
Maar nu komt het ergste. De noodkronen zijn vannacht kanariegeel geworden. Ik heb de tandarts al gebeld, maar daar kunnen ze niets aan doen. "Sorry mevrouw, maar de echte kronen worden dadelijk heel mooi". Betekent dat ik dus twee weken voor gek loop! Heb al heel de dag een liedje in mijn hoofd: "meisje je laat me schrikken als je lacht. Je tanden zijn zo geel als een kanarievacht"![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
Hoelang heb je het al?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:51 schreef Missladybug het volgende:
Ohh Adrian wat vervelend. Ik heb met je te doen.
Ik heb ook zoiets. Een flinke uitbraak van netelroos. Mn hele handen en armen en hals zitten onder de lelijke bulten plekken. En geen idee hoe het komt en hoe ik er van af kom. En de dokter ook niet.
Frans zit ook al twee weken onder de kleine vlekjes en droge plekjes. Ook wat grotere vlekjes in zijn nek en gezicht gespot. Hij heeft er volgensmij geen last van, dus heb er nog niks mee gedaan. Het lijkt te verergeren als er tandengeweld gaande is.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:08 schreef Gevalletje het volgende:
Ik kom ook weer even binnenvallen..
Zojuist laatste spuitje antibiotica gegevenQ is al een paar dagen helemaal beter weer
Oefent steeds met iets laags vastpakken en dan op z'n knietjes gaan zitten. Deur van de vaatwasser kan ie inmiddels opklimmen en gisterochtend stond ie zomaar ineens aan de rand van de bank
.
Maargoed, ik kwam eigenlijk met een vraag. Eind van de ochtend had Q een rood vlekje in z'n gezicht, iets kleiner dan 1cm doorsnee. Na z'n slaapje was ie weg, maar zat er zo'n zelfde op een andere plek in z'n gezicht.. Die was even later ook alweer weg, dus ach, het zal wel. Net terug van boodschappen doen, verschoon z'n luier, heeft ie allemaal hele kleine, rode vlekjes op z'n buik en rug.. Hij zat er ook even aan te krabben toen ik z'n luier verschoonde, nu zit ie er niet aan. Hij had wel lange mouwen romper en lange mouwen shirtje aan (normaal maar 1 laag) en een jasje in deTula, dus wellicht had hij het wel warm (warmtebultjes?) Hij lijkt nu nergens last van te hebben.
Herkent iemand dit? Zou dit zo'n vlekjesziekte kunnen zijn?
Zou balen zijn.. Ook omdat hij pas net weer beter is, maar vooral omdat ik net een berichtje krijg dat een vriendin in het ziekenhuis ligt. Ze wordt volgende week ingeleid en zou voor die tijd nog wel even langswillen, misschien ook met Q. Maar ik lees dat die vlekjesziekten besmettelijk zijn
Bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hoelang heb je het al?
Ik had het ook een keertje en na een nacht slapen was ik er weer helemaal vanaf ..
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:13 schreef Krisvc het volgende:
Selvaria's tenenmonster.![]()
Aerenia, sterkte met het spreidbroekje. Het is voor een goed doel. En jij kan dit.
Gevalletje, pittig. Ik hoop dat Q. snel weer helemaal de oude is.
Limone's man thuis![]()
Voorbeeldige Minion![]()
Adrian4, neeeee, dat is gewoon echt niet te doen![]()
L. brengt de hele dag zo door, tijgeren is voor baby's en kruipen is te ingewikkeld, dus dan dit maar.De Mogli!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe knap!
Heb je het er toevallig ook met de arts over gehad of ze ook zonder spreidbroekje langer gedragen mag worden... dan zit ze toch ook in de juiste houding....?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:42 schreef Aerenia het volgende:
Net even bijgelezen! Die sokken van Selvaria en een bijdehante minion van twist!![]()
A heeft nu helaas toch een spreidbroekje. Als het meezit hoeft ze hem maximaal 3 maanden aan. Over 6 weken kijken of het ding zijn werk doet. Heb net al bv gegeven terwijl ze dat ding aan had. Een beentje over mn schouder en het ziet er ongetwijfeld gek uit....maar het lukte! En ook een stukje gewandeld met de Tula. Ging ook prima.... we slaan ons hier wel doorheen!(alsof we een keuze hebben)
Wat wel erg jammer is, is dat ze nergens meer inpast. Niet in de wandelwagen, niet in de wipper, niet in de maxicosi. Dat wordt nog even uitzoeken hoe en wat...
Voor wie het vroegen: het is soms best zwaar om het alleen te doen (had dit van te voren ook niet bedacht: ben 35, ex is 36 dus ik volg zijn idee van "ben nog te jong voor kinderen" niet helemaal). Maar mijn dochtertje is het allermooiste wat mij ooit is overkomen, dus heb graag met liefde alles voor haar over. Heb gelukkig veel steun aan mijn ouders. Die passen 2 dagen in de week op. De andere 2 dagen gaat A naar de crčche. Ik werk 4 dagen, minder kan ik mij niet veroorloven (net als extra dagen op de crčche). Heb geluk dat het zo op te lossen is en het gaat op deze manier ook hartstikke goed
Of misschien beter bij de nacontrole met 6 weken..?
Vervelend zeg dat ze het nodig heeft, maar fijn dat het er is. Anders zou ze er later meer problemen mee kunnen hebben.
En wat ontzettend rot dat je ex dat niet van te voren kon bedenken. Hoewel dan had je je dochtertje natuurlijk niet. Wat rot dat hij die keuze maakte. Ik vind het knap dat alleenstaande ouders zich weten te redden. Fijn dat je een goede achterban hebt.Ondanks dat ik het erg sneu en vervelend voor je vind.....quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef Adrian4 het volgende:
Mag ik even off-topic klagen?
Ik ben gisteren naar de tandarts geweest en die heeft mijn vier voortanden vervangen voor kronen. Althans, er staan nu noodkronen op en de echte kronen zijn in de maak en die worden over twee weken geplaatst.
Alles is nu opgezet en kapot in mijn mond, kan amper praten. Willem kijkt me ook steeds raar aan, ik zie er volgens mij ook raar uit.
Maar nu komt het ergste. De noodkronen zijn vannacht kanariegeel geworden. Ik heb de tandarts al gebeld, maar daar kunnen ze niets aan doen. "Sorry mevrouw, maar de echte kronen worden dadelijk heel mooi". Betekent dat ik dus twee weken voor gek loop! Heb al heel de dag een liedje in mijn hoofd: "meisje je laat me schrikken als je lacht. Je tanden zijn zo geel als een kanarievacht"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
moest ik wel hard lachen om je laatste zinnetje
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:52 schreef twist02 het volgende:
Onze Minion is nu 9mnd, dus echt vroeg met kruipen is ze niet ofzo
Maar genoeg haar voor 10 inderdaad!
Beterschap Selvaria! Wat een leukerd is N.!En wat lijkt ze groot als ze zo aan het klimmen is!
IMA gefeliciteerdleuke cadeaus!
voor de 'minder goede' nachten
Jagar, soms is even lekker rustig aan doen en jezelf verwennen juist heel nuttig hoor
sillie, kan me je gevoel wel een beetje voorstellen, maar je doet het juist prima door je eigen gevoel zo goed te volgen. Dus je niet meteen zorgen te maken maar het even aan te kijken en vervolgens aan de bel te trekken als je denkt dat dat nodig is!
Cb-bezoek was prima (buiten het feit dat papa de kinderwagen nog achterin de auto heeft liggen en nu op z'n werk zitmaar daar hebben we gelukkig dragers voor
):
75cm (+1,5), 9 kilo (+0,5)en hoofd 48cm (+2,5)
![]()
Gewicht buigt daarmee ietsjes af (net onder de +1), maar da's niet zo'n ramp. Zat toch al te denken om de flessen een beetje af te bouwen en dan 'in te ruilen' voor wat meer vaste voeding, dus dit is wel een mooie aanleiding
Verder deed ze zo'n beetje alles op commando, was wel een komisch gesprek;
"Kan ze al een blokje overpakken?" ģ *Minion grist blokje van tafel en pakt het over*
"Kan ze al een tweede blokje pakken?" ģ *Minion grist tweede blokje van tafel en ramt ze tegen elkaar*
"Maakt ze af en toe al wat geluidjes" ģ Minion: "Wawawa, dadada, dididi"
"Gebruikt ze beide armpjes en beentjes evenveel?" ģ *Minion begint met 2 armen te zwaaien en 'Daaa!' te roepen*Wat een slimmerik!
Dan ben je toch ook actief ermee bezig geweest? Niet elk middeltje werkt (direct)...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar ik heb het eerst anderhalve week aangekeken en met olie gesmeerd, dacht dat het "gewoon" berg was. Beter eerder kunnen gaan, maarja..
Jager: Heerlijk die koektrommel!
Selvira: wat een mooierd! En wat een leuk vermaak!"klinkt" als krampjes.... dan zijn een paar slokken schijnbaar fijn..quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier een prutnacht: 19.00-22.00-0.00-02.00-03.00-04.00-05.00-06.00. Toen is de Duutser er met hem uitgegaan en heb ik verder geslapen tot 07.30, en daarna hebben we samen nog eens verder geslapen tot 09.30.. Beuh, ik weet niet wat hem dwars werd. Hij werd steeds overstuur wakker, dan dronk hij een paar slokken en viel weer in slaap. Maar op een andere manier dan de borst was hij neit te troosten....
Aerenia, dat zou kut zijn zeg...succes! De duimen draaien!
zuigt overigens!
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:14 schreef twist02 het volgende:
Kazy, ik herken sowieso vaak dingen tussen onze 2 mini's, grappig is dat ja!
Ingee wat een plaatje is het toch
MissLB wat een heerlijk filmpje!![]()
onze Minion 'danst' ook een beetje zo, maar dan alleen van links naar rechts
voor goede/betere nachten (al dan niet met baby
)!
Aerenia, wat zwaar dat je het plotseling allemaal alleen moest doen zeg!Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet hoor, het is ook niet niks (en hoef je je ook niet schuldig over te voelen). En praktisch gezien is het ook gewoon onhandig, maar probeer je inderdaad te richten op het feit dat ze er waarschijnlijk niks aan overhoudt, dat is toch wel een fijne gedachte
Ik spat hier even uit elkaar van trotsonze Minion kan eindelijk tijgeren!!
Nu al gevoel voor timing; kan ik zometeen mooi opscheppen bij het cb(dat andere baby's met deze leeftijd al rondlopen vergeet ik dan even
)
Ik ben juist heel jaloers op een tijgerende baby!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat goed zeg!!Schudden voor gebruik
Wat fijn dat je gelijk verschil merkt!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:00 schreef FlyingFish het volgende:
n 1 schep melk + pap maar toen dat op was begon hij heel hard te huilen dus heb ik nog maar een dubbele portie daarvan gemaakt met het idee dat er dan wel wat over zou blijven, maar dan had hij iig genoeg gehad. Die ging ook helemaal op. Uiteindelijk na het verse drinken dus nog 100 ml dunne pap gedronken, en dat terwijl hij een uur daarvoor ook al had
Wat bleeehh Hupje. Tijd voor een dagje oppas? Ik zag er gisteren ook erg tegenop om mijn moeder op te laten passen, maar ben blij dat ik toch een avondje weg ben geweest. Want tja, mopperig is de kleine dan toch wel. Of hij nou bij jou is of een ander.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:54 schreef Hupje het volgende:
Ik word een beetje moedeloos. Al twee weken is het zo'n gedoe met J. Mijn vriend zit er doorheen, ik ben constant half ziek en moe door het slaapgebrek, het huis is een puinhoop, de voorraadkast is leeg, we hebben elkaar in geen tijden meer gesproken zonder huilende baby erbij, laat staan iets leuks gedaan. Op dit moment bestaat mijn dagelijks leven uit werken en zorgen voor een baby die niet happy is. Aan iets anders kom ik niet eens toe.
En ik heb gewoon geen idee wat er met J aan de hand is. Tanden zou kunnen, maar Dentinox zorgt niet voor rust. Het enige wat we nog niet geprobeerd hebben, is stoppen met de pindakaas. Vanaf morgen dus maar weer droog brood.
Ik vind er zo niks aan
Is appelstroop een optie?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:54 schreef Hupje het volgende:
Ik word een beetje moedeloos. Al twee weken is het zo'n gedoe met J. Mijn vriend zit er doorheen, ik ben constant half ziek en moe door het slaapgebrek, het huis is een puinhoop, de voorraadkast is leeg, we hebben elkaar in geen tijden meer gesproken zonder huilende baby erbij, laat staan iets leuks gedaan. Op dit moment bestaat mijn dagelijks leven uit werken en zorgen voor een baby die niet happy is. Aan iets anders kom ik niet eens toe.
En ik heb gewoon geen idee wat er met J aan de hand is. Tanden zou kunnen, maar Dentinox zorgt niet voor rust. Het enige wat we nog niet geprobeerd hebben, is stoppen met de pindakaas. Vanaf morgen dus maar weer droog brood.
Ik vind er zo niks aan
het grote bad is super leukquote:Op zaterdag 20 februari 2016 07:15 schreef kazy het volgende:
![]()
+1 op alle bijleesposts![]()
Jagar wat leuk dat T zo moet schaterenSterkte met de manflu.
Hier ook de manflu. Man heeft overigens hetzelfde als wat M en ik hebben (gehad). Lees: een fikse verkoudheid. (Hij: 'ja, maar jij had het tenminste doordeweeks en ik weer in het weekend.')
Shop beterschap voor je dametjes
Mijn kind slaapt ineens uit, dus ik was uiteraard alsnog heel vroeg wakker en heb ploftieten auw #luxeprobleem
M ging gisteren trouwens in het grote bad met mijn man en ze vond het geweldig! Spetteren, gieren van de lach en natuurlijk op de badeendjes knagen die ik in bad had gegooid. Dit vond ze duidelijk veel leuker dan het kleine badje, terwijl ze die ook leuk vindt
Ja, hier is het de afgelopen week ook zo. Het kost enorm veel energie om haar te vermaken. Ze wil de meeste tijd alleen maar staand op de arm gedragen worden (rechtop uiteraardquote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:54 schreef Sara82 het volgende:
Bestaat er een "legmenietneer-ikwilnietspelen-ofindedraagzak-ofindewipstoel-ofindebox-ofopschoot-enniksislangerdaneenminuutleuk-fase?" Dan zit T er momenteel middenin. Lamme-arm-alarm....!!!
Alleen mamma knoerthard aan haar wangen naar je toe trekken en dan in haar neus happen is wel oké. Maar da's dan wel weer heel schattig.
ha, wat grappig hoe belevingen verschillen. Mijn nacht was 19.00-22.00-01.00-04.00-06.00 en toen eruit, en dat kwalificeerde ik als een okaye nacht naar de duutser. Niet verschrikkelijk goed, niet verschrikkelijk slecht....quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:00 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, hier is het de afgelopen week ook zo. Het kost enorm veel energie om haar te vermaken. Ze wil de meeste tijd alleen maar staand op de arm gedragen worden (rechtop uiteraard). En soms is stilstaan ook niet goed, dan moet je nog gaan lopen ook.
Schijnt bij het sprongetje te horen, die rond deze periode extra lang duurt.
Ik was vannacht niet zo blij.19:00 - 22:00 - 0:45 - 4:00 - 5:30 - 7:00
En dat compenseert ze dan zeker nu, door van 9:30 tot 11:00 te slapenNormaal nooit langer dan een half uur.
verdikke en de koekjes zijn al opquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:
oh bah...stippel.
Hier zit ik juist omgekeerd op de bank. Man en baby slapen, en ik weet niet zo goed wat te doen. De was staat op slaapkamer baby en slaapkamer man, die kan ik niet doen. stofzuigen gaat niet want daar wordt man wakker van. badkamer schoonmaken idemdito. Ik zou z'n overhemden kunnen gaan strijken, maar daar heb ik geen zin in. Ga maar tV kijken ofzo...
Et vķila!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:48 schreef kazy het volgende:
Voor de dames met slaaptekort
Nieuwe features voor baby N en Frits!
Jagar heb je nog iets leuks voor jezelf gedaan vanmiddag? (Ipv overhemden strijken)
Hier voelde ik bij M net twee tandjes onderin de kaakIk ben benieuwd wanneer ze echt doorkomen. Twee van die ondertandjes vind ik altijd zo leuk bij die ukkies
Ritueel genoeg hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:53 schreef lunapuella het volgende:
Ketel is 8 maanden en we hebben nog steeds niet echt een slaapritueel.Of telt tandenpoetsen, vitamine D erin en in het grote bed in slaap voeden ook? In slaap komen is sowieso niet echt het probleem hier, wel het in slaap blijven.
dat heet je rommel opruimen ja! de mijne trekt juist alles eruit en laat dan nonchalant de la openstaan ... did i do that?? no i don't!!!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:44 schreef Cholula het volgende:
Mijn baby kan ook iets nieuws:mijn sleutels verstoppen in een laatje en die dan dicht doen.
Je hebt helemaal gelijk ook! Ik vind 't prima hoe 't nu gaat, dus laat 't zo. Bedankt voor jullie antwoorden. Vind 't zo leuk om jullie ritueeltjes te lezenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
If it ain't broke, don't fix it!
Ja, inderdaad! Ik ben nu in ieder geval voorbereid voor de volgende keerquote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:22 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Et vķila!
Dan heb je ook gelijk de verklaring voor de diaree van vorige week..
Als de randjes door zijn, dan heb je gelijk het ergste gehad
Hupje, tuttebel, volgens mij is dit precies jouw 'probleem'. Neem een lief aanbod gewoon eens een keertje aan ipv het altijd zelf te willen oplossen. Spuien moet je vooral blijven doen, maar soms is spuien niet genoeg meer om er weer even tegenaan te kunnenquote:
quote:Op zondag 21 februari 2016 15:54 schreef twist02 het volgende:
Aangeboden: Baby in een droomritme (Stephanie Lampe)
Z.g.a.n.; je kunt vrijwel niet zien dat het gelezen is.
Prijs: ¤15 incl. verzending binnen NL, of doe me een bodPM/DM dan komen we er vast wel uit!
Dat vind ik ook heel erg moeilijk. We hebben, behalve het kdv en mijn moeder, nog geen andere oppas gebruikt voor Sjaak en we doen alles dus zelf. De komende tijd zullen we wel meer gebruik moeten maken van andere mensen, dus ik moet wel los gaan laten en inderdaad 'mensen tot last zijn'. Maar zij zeggen weer dat ze het zo niet zien, dus daar moet ik maar vanuit gaan.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:39 schreef Hupje het volgende:
Misschien heb je gelijk, Mineola. Ik wil niemand tot last zijn, maar misschien moet ik vaker iemand wat vragen.
Herkenbaarquote:Op zondag 21 februari 2016 19:39 schreef Hupje het volgende:
Misschien heb je gelijk, Mineola. Ik wil niemand tot last zijn, maar misschien moet ik vaker iemand wat vragen.
Leuk worteletertje heb je, Jagartrut.
Mies die weet wat ze wil, hihi.
Sjaak aan het stappen! Zo leuk is dat
Hoe is het eigenlijk met faptist?
Ook héél herkenbaar ja!quote:Op zondag 21 februari 2016 20:08 schreef Mariposas het volgende:
Al blijft het soms lastig, stuk eten helemaal in je knuistje stoppen en dan driftig op je knuistje knagen.![]()
Het is een verwarmd bad, ze heeft het na het zwemmen vaak wel erg koud ja. Drukte zou kunnen, alleen als wij met de oefeningen mee doen en we gaan in een kring zoekt ze juist contact met andere kids.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:48 schreef mousemicky het volgende:
HaagsKwartiertje, hoe is de temperatuur van het zwembadwater? Badwater is natuurlijk lekker warm (37-38 graden), zwembadwater meestal niet.... Kan het zijn dat ze het gewoon te koud vond? Of was het heel druk in het zwembad, al die herrie, echoend geluid kan ook best spannend zijn voor zo'n kleine denk ik?
Daar zitten we nu inderdaad aan te denken, om het even 1 á 2 maanden te laten rusten alvorens het weer op te pakken. Het liefst zet ik door want de ervaring die ik vorige week had met mijn dochtertje vond ik helemaal geweldig.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:48 schreef twist02 het volgende:
Knappe Sjaak!
Selvaria, ik heb dat hier al met tijgeren, dat het echte kleine er nu definitief vanaf isdus kan me voorstellen dat dat met optrekken alleen nog maar meer wordt ja!
[..]
Ook héél herkenbaar ja!![]()
h_k: misschien dat het zwembad toch nog wat overweldigend is t.o.v. het bad thuis? Is ook wel van een andere ordergrootte natuurlijk, inclusief alle vreemde mensen enzo.
Je kunt het blijven proberen in de hoop dat het 'alleen even wennen' is (zou kunnen), of je kunt ervoor kiezen om even te wachten en het over een paar weken/maanden nog eens te proberen.
Logica is bij baby's helaas nu eenmaal ver te zoeken
Lopende Sjaakquote:Op zondag 21 februari 2016 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat vind ik ook heel erg moeilijk. We hebben, behalve het kdv en mijn moeder, nog geen andere oppas gebruikt voor Sjaak en we doen alles dus zelf. De komende tijd zullen we wel meer gebruik moeten maken van andere mensen, dus ik moet wel los gaan laten en inderdaad 'mensen tot last zijn'. Maar zij zeggen weer dat ze het zo niet zien, dus daar moet ik maar vanuit gaan.
Oooh wat ontzettend lief en romantischquote:Op maandag 22 februari 2016 09:20 schreef Bloesem. het volgende:
H_k, misschien toch de drukte? Ik ken jullie kindje natuurlijk niet, maar veel babys en jonge kindjes gaan volop in de hyper-kijk-mij-eens-meedoen-en-met-iedereen-lachen-modus als iets eigenlijk teveel is. Ook het geluid in een zwembad is heel anders, zo hol. Of ze vindt 't gewoon nog even niks
Stapsjaakdaar gaat je rust!
T met wortelWat een bekkie Jagar, hij lijkt erg van de wortel onder de indruk
Sillie weer uit haar melkdipDat heb je snel gedaan.
Hupje, ik denk dat Mineola daar een goed punt heeft. Gun jezelf ook even die rust, dat momentje. Het is okee om even niet bij je baby te willen/kunnen zijn. Al is het een kwartiertje douchen, een half uurtje slapen, even een lekker broodje halen, een kopje thee drinken, kleine dingetjes helpen ook <3 En mijn ervaring is (net als die van de anderen hier) dat mensen over het algemeen staan te springen om even op te passen. Een vriendin is hier laatst geweest om even op mini te passen zodat ik even bij kon slapen. Bij het weggaan zei ze dat ze zich helemaal opgeladen voelde door het oppassen en ik had extra uurtjes slaap, twee vliegen in één klap
Estrys, kan me helemaal voorstellen hoe dat voelt, wat stom zeg!! En dat je je dan ook helemaal overdonderd voelt en pas later goed kunt reagerenZo herkenbaar.
Aerenia, wat fijn dat jij en zij er zo snel aan wennen! Ik heb zelf een spreidbroek gehad en heb nooit gekropen of getijgerd, ben gelijk gaan lopen toen ik eruit was en bleef tot die tijd keurig in m'n spreidbroek op 1 plek zitten. Heel handig voor m'n moeder, haha!
Meanwhile ben ik ineens verloofd, haha! Gisterenavond kreeg ik mijn verjaardagscadeau vlak voordat we uit eten gingen: een fotoboek vol foto's van onze relatie tot nu toe, met achterin een hele lieve brief en toen ik opkeek zat 'ie voor me met z'n ringEcht een su-permooie ring in een zelfgemaakt houten doosje en wow
![]()
![]()
Nu ga ik na een wervelstormjaar als moeder en verloofde m'n 29e in
Gefeliciteerd!!!!!!quote:Op maandag 22 februari 2016 09:20 schreef Bloesem. het volgende:
Meanwhile ben ik ineens verloofd, haha! Gisterenavond kreeg ik mijn verjaardagscadeau vlak voordat we uit eten gingen: een fotoboek vol foto's van onze relatie tot nu toe, met achterin een hele lieve brief en toen ik opkeek zat 'ie voor me met z'n ringEcht een su-permooie ring in een zelfgemaakt houten doosje en wow
![]()
![]()
Nu ga ik na een wervelstormjaar als moeder en verloofde m'n 29e in
N. slaapt ook weinig overdag, vaak maar 2x of 3x een half uur tot eeen uur. Maar zolang ze er geen last van heeft, zitten we er niet mee.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:52 schreef bloes85 het volgende:
Wowie Bloesem, gefeliciteerd!!
Leuk om de slaaprituelen te lezen, hier is het ritueel eigenlijk heel simpel; ergens tussen 21.00 en 22.00 in het grote bed borst drinken, papa valt in slaap, M. valt in slaap en leg ik in zijn wiegje, hij pruttelt nog even en ik val ook in slaap.
We hebben meer moeite om hem overdag te laten slapen, vaak slaapt hij van 22.00 tot 6.00u, drinkt 2 borsten en slaapt dan weer van 7 tot 10. Verder slaapt hij dan overdag nog 2 uur gedurende een paar slaapjes, maar is dat niet te weinig?
Een opaal <3 En het doosje is gemaakt van een balk uit ons huisquote:Op maandag 22 februari 2016 09:43 schreef Limone het volgende:
Gefeliciteerd Bloesem!mooie doosje en mooie ring! Wat is het voor steen?
Maar babyteentjes zijn dan ook om op te vreten.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:05 schreef lunapuella het volgende:
Gefeliciteerd Bloesem!Zo leuk en lief. En trouwen is fijn.
![]()
Oppassen gebeurt hier nog niet veel, alle familie woont verder weg dus dat is gewoon onhandig. En vind het zelf eerlijk gezegd ook nog lastig hem uit handen te geven, ivm de borstvoeding enzo. Maar mijn moeder is nu al plannen aan het smeden voor de zomervakantie.
Ketel heeft nu trouwens een nieuw trucje: voortdurend zijn sokken uittrekken om op zijn tenen te sabbelen.
Iets met het nesthaar dat vervangen wordt door gewoon haar (die haren heten anders hoor, maar dat weet ik even niet).quote:Op maandag 22 februari 2016 12:36 schreef pinquit het volgende:
Mijn baby wordt kaalwaarom is dattttt. Max destijds ook
Dat heeft de mijne dan weer nietquote:Op maandag 22 februari 2016 12:36 schreef pinquit het volgende:
Mijn baby wordt kaalwaarom is dattttt. Max destijds ook
Spelen in de box, in het wipstoeltje zitten, liggen op een speelkleed, in de draagdoek, mee naar buiten, op de buik oefenen en vooral veel knuffelen!quote:Op maandag 22 februari 2016 13:33 schreef hetzusjevan het volgende:
StapSjaak!
Aerenia wat fijn dat het goed gaat nu, maar hopelijk zijn jullie er snel vanaf.
Bloesem![]()
![]()
wat een leuke verrassing, gefeliciteerd zeg! En feli met je verjaardag natuurlijk
.
Jagar, hebben ze daar geen consultatiebureau-achtig iets waar je kan vragen wat je nog kan doen?
Sillie, beterschap voor W.
Adrian, nice! Ik probeer ook van de borstvoeding af te komen.. ik vind het soms heel fijn en makkelijk maar ik heb de laatste tijd het idee dat ze meer spuugt na borstvoeding dan na kunstvoeding en dus heb ik er nu echt de balen van. En het afbouwen lukt voor geen meter -_-'. Maar ja komt vast wel goed.
Wat deden jullie babies overdag als ze niet sliepen toen ze nog heel klein waren? Die van mij kan/doet nog niks zegmaar behalve naar vanalles kijken maar dat is het leukste rechtop op de arm als mama rondloopt maar dat kan en wil mama niet de hele dag doen (flauw he). Ik weet niet zo goed wat ik dan met haar aan moet zegmaar, vind het zo zielig als ze maar in de box ligt rond te kijken.
Vooral veel knuffelen eigenlijkquote:Op maandag 22 februari 2016 13:33 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat deden jullie babies overdag als ze niet sliepen toen ze nog heel klein waren? Die van mij kan/doet nog niks zegmaar behalve naar vanalles kijken maar dat is het leukste rechtop op de arm als mama rondloopt maar dat kan en wil mama niet de hele dag doen (flauw he). Ik weet niet zo goed wat ik dan met haar aan moet zegmaar, vind het zo zielig als ze maar in de box ligt rond te kijken.
Mooi! Lastig te vinden, ook (volgens mijn man). Wat bijzonder.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:05 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Een opaal <3 En het doosje is gemaakt van een balk uit ons huis
Saskia, ik heb toch altijd geleerd: bij twijfel niet doen. Ze heeft nog een heel leven om te leren dat de wereld groter is dan alleen mama. Die paar momenten dat dat nu moet, daar komt ze wel overheen
Bloes, mijn mini slaapt meestal ook niet veel overdag. 's Nachts meestal van 19 of 21 tot 7 (met voedingen) en dan overdags nog 2 tot 4 uur. Zo lang ze tevreden is en goed groeit, vind ik 't prima
Afbouwen was bij mij ook een drama. Een maand geleden riep ik nog dat ik er nooit van af kwam. Ik vond op het begin het flesje ook een drama, maar dat kwam omdat Willem er een drama van maakte. Borstvoeding was dan zoveel makkelijker. Nu sinds een paar weken heeft ie het flesje goed door en mijn borsten hebben het ook goed door en er is geen stuwing meer. Het komt vanzelf Hetzusjevanquote:Op maandag 22 februari 2016 13:33 schreef hetzusjevan het volgende:
Adrian, nice! Ik probeer ook van de borstvoeding af te komen.. ik vind het soms heel fijn en makkelijk maar ik heb de laatste tijd het idee dat ze meer spuugt na borstvoeding dan na kunstvoeding en dus heb ik er nu echt de balen van. En het afbouwen lukt voor geen meter -_-'. Maar ja komt vast wel goed.
Staat op de verpakking, gaat om de kilo's die ze wegen.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:22 schreef silliegirl het volgende:
Even tussendoor; weet iemand hoe het precies zit met die zetpillen? Vanaf wanneer geef je 120 mg ipv 60?
Is op basis van gewicht... Ik geloof dat rond de 7kg het omslagpunt ligrquote:Op maandag 22 februari 2016 19:22 schreef silliegirl het volgende:
Even tussendoor; weet iemand hoe het precies zit met die zetpillen? Vanaf wanneer geef je 120 mg ipv 60?
wat leuk, de glijbaan!quote:Op maandag 22 februari 2016 18:00 schreef Hupje het volgende:
Bloesem, wat leuk! Gefeliciteerd!
Adrian, fijn dat het goed gaat met de voeding. Hopelijk had het CB een goede tip voor je.
Beterschap LuDann! Wil het verder wel een beetje vlotten met je onderzoek?
Jagartrut, houdt T zichzelf wakker? Gaat 't slapen net zo moeilijk als hij lichamelijk moe is?
J is vandaag weer wat blijer. Vanochtend gingen we babyzwemmen en mochten we van de grote glijbaan. Meteen de eerste keer een grote lach op zijn gezicht, stoere! Hij was zo moe van alle indrukken dat hij anderhalf uur sliep in de MC. En de rest van de dag heeft hij heerlijk gespeeld en gestunt. De snee op zijn neus is bijna weg, maar zojuist viel hij een kapotte lip
. Hij lijkt er niet echt last van te hebben.
quote:Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Fuente het volgende:
Hier gaat het sinds een paar dagen echt zo supergoed dat ik het nog steeds niet helemaal geloof. Beertje heeft echt ineens een omslag gemaakt. Ze slaapt door (whoei) en is overdag zo vrolijk en lief aan het spelen. En overdag slapen gaat ook veel beter (3 keer een slaapje waarvan 1 lange). Echt zo
Jammer dat ik achterlijk veel aan het werk ben vanwege ziekte, maar volgende week lekker vakantie dus dan genieten
We staan al sinds voor zijn geboorte op de wachtlijsten voor een plakje als hij een jaar is. Dat gaat niet lukken...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:47 schreef Sara82 het volgende:
Wat gaaf Bloesem! Gefeliciteerd!![]()
Jagar, wat lijkt me dat lastig zo... Hebben ze daar geen kinderdagverblijf waar ie misschien 1 dag in de week naartoe kan? (Of zeg ik nu iets heel ergs?)
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:29 schreef twist02 het volgende:
Ohja, iemand inspiratie voor broodbeleg (ze is nu 9mnd)? Ik ben echt inspiratieloos![]()
Relevante 'beperkingen': geen melk (want kma) en ook met pinda's/noten wachten we liever nog even (aangezien papa daar allergisch voor is)Wauw gefeliciteerd!SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons grote broodbeleghit: de groentespreads van zonnatura!
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:44 schreef Sara82 het volgende:
Gefeliciteerd met je casa Twist! Vet!![]()
Maltezer:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
[ Bericht 18% gewijzigd door LadyBlack op 23-02-2016 17:58:11 ]
Te leuk!! Zus en broerquote:
Pfoe, dat lijkt me moeilijk zeg. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:08 schreef LadyBlack het volgende:
Nou de ergste kraamtranen zijn voorbij geloof ik, maar het is serieus verschrikkelijk om in het ziekenhuis te moeten liggen als je oudste kind wel gewoon thuis isDaar heb ik het echt het allermoeilijkst mee gehad. Ze was vandaag op bezoek dus ik kan er weer even tegenaan, maar zij trekt het ook niet om elke dag hierheen te komen hebben we het idee. Dus da's afzien...
Verder blijk ik een laag hb te hebben en wil mijn bloeddruk maar niet dalen, dus medicatie. Maar dat zal me allemaal worst wezen, als ik mn kindje maar gauw mee naar huis kan nemen
Dat is fijn!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ja! Kamer voor onszelf waar ook mijn vriend mag slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ahh wat een droppie LB, gefeliciteerd nog! Met dat rompertje aan, zie je dat het een kleintje is. Hopelijk morgen in de wieg!! Enomdat je je grote nu even minder ziet.
KruipWolk!! En ook al bijna zitten! Grappig, Q kan juist goed rechtop zitten en beheerst weer naar kruip/tijgerhouding, maar hij kan nog niet zelf gaan zitten!
Lijkt me ook sneu om de prikjes te zien, ik kijk ook altijd wat omlaag als Q ze krijgt, kan er niet naar kijken.. Fijn dat get onderzoek verder goed gaat
Ik weet het niet maar A meent volgens mij dat ie het coolste kind ever isquote:Op woensdag 24 februari 2016 06:58 schreef pinquit het volgende:
Yep, hier ook team zombie vandaag, wat een nacht. Hoe doen baby's dat eigenlijk, op zo weinig slaap
Hahaha autocorrect op de telefoon (W.T.F?quote:
Ongeveer;quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:22 schreef Hupje het volgende:
Voor de mensen met maart-baby's: hoe is jullie ritme ongeveer? Ik vind het maar lastig. J doet niet echt aan op verzoek, dus ik gok maar wat de laatste tijd. Met 2 slaapjes gaat het redelijk, met 1 raak ik de kluts kwijt.
Hij heeft na de boodschappen vanochtend 5 minuten geslapen in de auto en ligt nu net op bed. Dat zal dus wel 1 slaapje worden vandaag. Hij heeft net nog wel brood gegeten en een paar slokken water gedronken, maar geen melk op (vanochtend om 8.15u voor het laatst), normaal koppel ik dat altijd.
Dit is een doordeweekse dag als ik niets thuis ben:quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:22 schreef Hupje het volgende:
Voor de mensen met maart-baby's: hoe is jullie ritme ongeveer? Ik vind het maar lastig. J doet niet echt aan op verzoek, dus ik gok maar wat de laatste tijd. Met 2 slaapjes gaat het redelijk, met 1 raak ik de kluts kwijt.
Hij heeft na de boodschappen vanochtend 5 minuten geslapen in de auto en ligt nu net op bed. Dat zal dus wel 1 slaapje worden vandaag. Hij heeft net nog wel brood gegeten en een paar slokken water gedronken, maar geen melk op (vanochtend om 8.15u voor het laatst), normaal koppel ik dat altijd.
Welke kluts zoek he? Eettijden?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:22 schreef Hupje het volgende:
quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh mooi is dat he, hoe vreselijk blij je van je kind kunt wordenIk had mijn grote kind hier gisteren op bezoek, en ik ben er echt fysiek zķ van opgeladen
!
En mijn kleine kind is uit de couveuse!Als ie netjes op temperatuur blijft mogen we morgen naar huis
![]()
![]()
![]()
Ritme???quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:22 schreef Hupje het volgende:
Je bedoelt dat het niet d'r bedoeling is dat je ze echt opeet als ze zo liggen? :|quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:21 schreef LadyBlack het volgende:
Ja daar is Sicilia ook! Wat een prachtfotoIk kan baby's echt wel opvreten als ze zo liggen!!
Ja, nou, verkeerd woord misschienquote:
Wakker tussen 6.00-6.30uquote:Op woensdag 24 februari 2016 15:09 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, nou, verkeerd woord misschien. Globale dagindeling dan?
Het helpt mij altijd om van anderen te horen hoe het bij hen gaat, daar word ik zelf ook weer flexibeler van.
Gefeliciteerd met de mooierd, Sicilia!
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:52 schreef LadyBlack het volgende:
Estrys wat een leuk kind! En dat shirt is geniaal, zoiets hadden ze een paar jaar geleden bij de Coffee Company, die wou ik kopen toen ik zwanger was van E. Helaas was ie toen al weg. Misschien ook wel een goed zelfmaak-idee
![]()
En hoiik zou bijna vergeten me hier te komen melden, maarrrrr ik heb toch echt al een baby!
![]()
[ link | afbeelding ]
S.am werd donderdag met een keizersnede gehaald omdat ik zwangerschapsvergiftiging bleek te hebben. Hij is dysmatuur, 2175 gram bij geboorte, en nu weer onderweg naar zn geboortegewicht... Als hij op temperatuur weet te blijven mag hij morgen hopelijk uit de couveuse en in een wiegje!
En nog wat meer fotospam omdat, nouja gewoon omdat trotse mamaOHwwwwwwwwwwwwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CUTE!!!!!
![]()
gefeliciteerd!Schudden voor gebruik
AHwwwwwwwwwwquote:Op woensdag 24 februari 2016 14:16 schreef Sicilia het volgende:
![]()
Ik kom ook weer graag meeschrijven hier! Afgelopen zaterdag is N.evin geboren![]()
[ afbeelding ]
Het gaat heel goed! Het is een super tevreden mannetje.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:02 schreef Malteser het volgende:
voor team Zombie.
voor het bultje van N. wat gelukkig niks engs is.
Oh Dames, naast alle narigheid geniet ik zo intens van Twix. Ik hoor over de babyfoon dat hij wakker is en wat ligt te kletsen. Ik ga naar boven, open zijn deur en het eerste wat hij doet is breeduit lachen. He makes my day! Ik til hem uit zijn bed, hij legt zijn handjes op mijn wangen en ik krijg een heerlijke open mond kus. Wat brengt ons jongetje toch een hoop levensvreugde en geluk.
Had ik al gezegd dat ik verliefd ben? Op twee mannen tegelijk?
Kruipen!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:15 schreef LuDann het volgende:
Een knuffel voor Jagar, wat zwaar allemaal. En ook eentje voor Malteser, ik hoop dat het snel beter gaat met jullie.
Twist gefeliciteerd met het huis!
Knappe baby van Estrys met toepasselijk shirt.
Welkom LB, wat een mooie jongen met zijn blonde haartjes. Heftige ervaring hebben jullie achter de rug.
Hupje, lief dat je vroeg naar mijn onderzoek. Het is erg interessant, al vind ik het wel moeilijk om al die baby's te zien die een enting krijgen. Zo sneu! Het kost wel veel tijd en energie allemaal, dat valt me een beetje tegen.
Mijn baby heeft een upgrade gekregen.Ze kruipt!
Nog niet heel snel maar ze doet het wel. Tegelijkertijd heeft ze ook 2 keer geprobeerd om te gaan zitten, maar dat lukt echt nog niet. Ze valt om naar achteren, zo op haar achterhoofd.
Ik vind het wel apart dat ze dit al probeert want ze kan nog niet zo goed stabiel zitten.
Ik vind het juist veel minder stinken, ik ruik dus nu steeds niet dat er poep is...quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:25 schreef Stippelrientje het volgende:
oke.... ik wil weer enkel bv geven.. wat stinkt zijn poep ineens![]()
De geur vond ik zo wennen, ik was wel blij toen haar poep vastere vormen aan begon te nemen, veel minder poetswerk dan die vloeibare derrie.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:25 schreef Stippelrientje het volgende:
oke.... ik wil weer enkel bv geven.. wat stinkt zijn poep ineens![]()
Gaf je bv of fv?quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik vind het juist veel minder stinken, ik ruik dus nu steeds niet dat er poep is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker spelen ^^,
Moment opname, want hij wil alleen maar plakken en hangen..Schudden voor gebruik
borstvoeding. Dat rook meestal zuur. Als hij flesvoeding had gehad, naar zwavel ofzo. Brr.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:30 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Gaf je bv of fv?
ik heb dat even niet opgeslagen in mijn brein
Hij heeft een hoekje naast de bank ^^, bij de box. Meeste kleurige zijn cadeautjes geweest. We weten het nog in te dammen.. Boven speelt hij graag op zijn kamertje met een houten trein en blokken. Maar het gaat geheel van zelf die rotzooi.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:35 schreef FlyingFish het volgende:
Welkom terug Sicilia! Mooi jongetje met een mooie naam!
Ik vind de luiers sinds het vaste voedsel veel minder stinken. Het is soms echt twijfelen of hij gepoept heeft, maar dan is het altijd raak. En het is veel minder schoonmaakwerk. En gelukkig gaat het tegenwoordig ook wat makkelijker voor m en is het niet meer huilen tijdens het poepen, dat was echt zielig.
Malteser wat zeg je dat lief! Hier precies hetzelfde. Gisteren een rotdag maar toen kwam O thuis en alleen maar lachen. Precies wat ik even nodig had!
Stippel, jullie huis is duidelijk over genomen door een kindzoveel kleurig speelgoed! Leuke foto!
quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:48 schreef kazy het volgende:
Jongens, mijn kind kan eindelijk zelf rollenIk legde haar op haar buik om te oefenen, kijk even weg, hoor een soort bons en ze ligt ineens op haar rug naar me te grijnzen. Ik ben trots
Hoewel van dat oefenen op de buik nu natuurlijk helemaals niks meer terecht komt.
Welkom LB en Sicilia met jullie knapperds
Ik las een paar liefdevolle posts van verliefde mama's. +1 op alles!
Verder gaat het hier mwah..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
jeetje! Wat een schrik!Schudden voor gebruik
Wat knap!quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:10 schreef Krisvc het volgende:
FF, dat maakt je volgens mij niet de slechtste moeder, volgens mij heb je er vooral jezelf mee.
Kazy, wat klote en wat een schrikBeterschap voor je mams.
Mijn kind is op de opvang zelfstandig gaan zitten.Thuis komt ze tot driekwart, maar daar had ze het kennelijk ineens door.
Crappy moeder boks!quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:51 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb ook een nominatie voor de slechtste moeder award op zak! Had wat kleding voor O besteld en had dat uitgepakt en de labels eruit gehaald. Ik wil het gelijk even opruimen dus doe de deur hard open en het licht aan, klinkt er gehuil uit het wiegje, waar de deur tegenaan klapte. Ik was vergeten dat m'n kind daar sliepdie lag gelijk te huilen met dichtgeknepen ogen vanwege het felle licht
Sowieso wil hij niet nu, misschien helemaal niet. Het is best pittig met onze roosters en het leeuwendeel van de ochtenden komt voor zijn rekening.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:20 schreef LuDann het volgende:
Cholula, wil je man helemaal niet meer, of niet op het moment?
Ik denk dat de jouwe en de mijne hetzelfde klokje hebben want hier idem.quote:Op donderdag 25 februari 2016 06:41 schreef Krisvc het volgende:
Wanneer leren ze volgens Oei ik groei klokkijken? 5 uur is geen opstaantijd jongens.![]()
Tenzij je Cho bent, dan is 5 uur uitslapen. Ik hoop dat je snel wat nieuws vindt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CholulaLange dagen, wat zwaar... Kun je makkelijk iets dichterbij vinden in jouw vakgebied? Vast niet anders had je dat al wel gedaan. Oh ik zie dat het nog niet vordert. Ik hoop dat je snel iets anders vindt!
faptist, hoe is het met jou en je mooie Ro? Ik heb het idee dat ik al lang niks heb gelezen van je?
Ik zeg niks over onze nachten wegens fokwet maar![]()
voor iedereen die het nodig heeft of graag wil, ik zag genoeg vermoeiende toestanden langskomen.
Dat is moeilijk te zeggen. Meestal zit er best lang tussen. Soms dan slaapt ie net en moet hij weer mee en als we terugkomen is hij meestal weer klaarwakker. Over het algemeen zitten we op twee slaapjes per dag. En tussen die twee slaapjes kan zomaar 3 of 4 uur zitten. Hij is namelijk heel coolquote:Op donderdag 25 februari 2016 09:37 schreef Sara82 het volgende:
Sillie, is geen gezeik hoor! Heb het er maar over met collega's, dat lucht vast op. En dat ritme komt vast helemaal goed hoor! Maar dat het nu zwaar is, is vervelend en geen gezeur!![]()
Over ritme gesproken: T snapt de nacht al lang prima, en dat ie af en toe een slokje wil geeft niets. (Als je op zwangerschapspagina ofzo kijkt lijkt het abnormaal als je baby niet doorslaapt na 6 weken, maar gelukkig bestaat er Fok.)
Maar hoe zit het met slapen overdag? Hoe lang zijn de andere baby's hier wakker tussen de slaapjes? (Ruim 4 maanden).
met vier maanden was hij ongeveer 1,5 uur wakker overdag bij ons en was dan weer toe aan een slaapje..quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:37 schreef Sara82 het volgende:
Sillie, is geen gezeik hoor! Heb het er maar over met collega's, dat lucht vast op. En dat ritme komt vast helemaal goed hoor! Maar dat het nu zwaar is, is vervelend en geen gezeur!![]()
Over ritme gesproken: T snapt de nacht al lang prima, en dat ie af en toe een slokje wil geeft niets. (Als je op zwangerschapspagina ofzo kijkt lijkt het abnormaal als je baby niet doorslaapt na 6 weken, maar gelukkig bestaat er Fok.)
Maar hoe zit het met slapen overdag? Hoe lang zijn de andere baby's hier wakker tussen de slaapjes? (Ruim 4 maanden).
quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:31 schreef silliegirl het volgende:
Thanks allemaal, ja, dat erover hebben met een collega..
Afsluiten gaat gewoon niet en dat geeft niet. Hoort bij het werk ook. Maar nu gaat alles mee naar huis en daar hoort het niet, zeg maar..is dat diezelfde troela die je zwangerschap aankondigde bij de rest van je collega's en nog meer van die ongein?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Ik ga zelf voor wurm op mijn buik liggen en doe dan een beetje gek met hem. Soms leg ik een boek of speeltje tussen ons in om hem zo te stimuleren. (maar dat is meer voor het kruipen dan voor het omrollen). Vandaag merkte ik op dat hij het leuker op zijn buik vindt als de hond voor hem ligt ipv ikquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:13 schreef SaskiaR het volgende:
Moeilijk Sillie! Ik lees dat soort dingen wel; ik lees nu juist veel meer over baby's dan vroeger. Voordat ik een kind had interesseerden babydingen me niets. Maar als ik iets ergs lees, dan knuffel ik N. wel extra hard daarna!
hebben jullie nog tips om buikliggen leuker te maken? We moeten haar vaker op de buik leggen on te oefenen met rollen van het CB, maar ze vindt het na een minuut of 10 echt niet leuk meer. Overigens kan ze zich al wel helemaal oprdukken en maakt ze kruipbewegingen, alleen rollen boeit haar niks, ze probeert het niet eens. Is dat erg? Begin me nu wel zorgen te maken....
Gisteren heb ik rompers maar 86-92 gekochtde 74-80 die ik vorige maand gekocht had, beginnen nu wel krap te zitten. Ze is trouwens maar 70 cm lang, en draagt truitjes 74. Alleen ze heeft van die enorme spekbillen dat de rompers niet goed meer dicht kunnen. Broekjes nu ook al 80...
Het blijft mooi; de verschillen tussen kindjes. Ik post vanochtend dit in het dreumestopic:quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:13 schreef SaskiaR het volgende:
Moeilijk Sillie! Ik lees dat soort dingen wel; ik lees nu juist veel meer over baby's dan vroeger. Voordat ik een kind had interesseerden babydingen me niets. Maar als ik iets ergs lees, dan knuffel ik N. wel extra hard daarna!
hebben jullie nog tips om buikliggen leuker te maken? We moeten haar vaker op de buik leggen on te oefenen met rollen van het CB, maar ze vindt het na een minuut of 10 echt niet leuk meer. Overigens kan ze zich al wel helemaal oprdukken en maakt ze kruipbewegingen, alleen rollen boeit haar niks, ze probeert het niet eens. Is dat erg? Begin me nu wel zorgen te maken....
Gisteren heb ik rompers maar 86-92 gekochtde 74-80 die ik vorige maand gekocht had, beginnen nu wel krap te zitten. Ze is trouwens maar 70 cm lang, en draagt truitjes 74. Alleen ze heeft van die enorme spekbillen dat de rompers niet goed meer dicht kunnen. Broekjes nu ook al 80...
Ik las het ja (lurker alert). Echt maf! Waarschijnlijk draagt ze idd die rompertjes die ik net gekocht heb volgend jaar nog.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het blijft mooi; de verschillen tussen kindjes. Ik post vanochtend dit in het dreumestopic:
Binnenkort CB, ben benieuwd naar dr stats. Het blijft een kleintje nl, ik heb laatst nieuwe broekjes maat 80 voor haar gekocht en die zijn eigenlijk nog een beetje ruim (ze is ruim 17 maanden nu).
Mijn erwtje
Maar over het rollen; don't worry. Die van mij hebben allebei nooit echt gerold. Ja, ze lieten een keer zien dat ze het kunnen maar verder niet. Ze zaten met 6 maanden en liepen met 10 en 12 maanden los. Nu kunnen ze allebei prima rollen maar hun interesse lag daar eerder gewoon helemaal niet bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |