abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 11:40:21 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_160013246
Hooghouden op 'Live is Life'

Het is 1989 en in het Olympisch Stadion van München maken Bayern München en SC Napoli zich op voor de 1/2 finale van de UEFA cup. Waar de andere spelers een balletje overschoppen of warmlopen, begint Diego Maradona met losse veters de voetbal hoog te houden met 'Live is Life' van Opus op de achtergrond. Ruim een minuut lang houdt de Argentijn swingend op de muziek de bal hoog als warming-up.

Velen denken foutief dat deze warming-up plaatsvond in Stuttgart, voor de tweede UEFA Cup-finalewedstrijd (de zogenaamde terugwedstrijd) tussen Vfb Stuttgart en Napoli. Het tv-fragment is bewaard en gemonteerd door Frank Raes, commentator voor de Belgische televisie. Hij was de enige die op dat moment de reflex had om de beelden op te vragen en er een montage mee

*O* 8-) _O_

Argentinië-Engeland, 22 juni 1986.

De kwartfinale op het WK van 1986 in het Estadio Azteca in Mexico City was op zich al een erg geladen wedstrijd, vier jaar na de Falklandoorlog tussen Argentinië en het Verenigd Koninkrijk leefde de rivaliteit tussen beide naties nog volop. Maar uiteindelijk zou de match de geschiedenis ingaan als 'dé match van Maradona'.

Hand en solo van God

Na 51 minuten scoorde de Argentijn met 'de hand van God', drie minuten later degradeerde hij vijf Engelsen tot slalompaaltjes: Beardsley, Reid, Butcher, Fenwick, Butcher (weer) en tot slot doelman Peter Shilton stonden erbij en keken ernaar. Argentinië won het duel met 2-1 en mocht zo door naar de halve finales, waarin het België zou verslaan met 2-0. Maradona en co mochten later de wereldbeker ook de lucht insteken na 3-2-winst tegen West-Duitsland in de finale. Maradona won de gouden bal voor speler van het toernooi.

Doelpunt van de Eeuw

In 2002 werd het doelpunt al op FIFA.com uitgeroepen 'Doelpunt van de Eeuw', nu kozen de lezers van sportwereld.be het als 'Mooiste doelpunt aller tijden'. In de finale won hij overtuigend van zijn eeuwige 'rivaal', de Braziliaan Pelé. Uiteindelijk stemden meer dan 70% van onze bezoekers op de fenomenale solo. In totaal namen de afgelopen weken meer dan 125.000 voetballiefhebbers deel aan onze verkiezing.

Indrukwekkende tegenstand

De tegenstand was nochtans niet min. In de eerste ronde schakelde hij de Braziliaan Ronaldo uit, vervolgens moest de legendarische volley van Marco Van Basten eraan geloven en in de halve finale kon de solo van Zlatan Ibrahimovic bij Ajax niet tippen aan die van 'pluisje'.

Aan de andere kant van de tabel schakelde Pelé ondermeer Roberto Carlos, Benjamin De Ceulaer en Zinedine Zidane uit. De goal van Ibrahimovic tegen Engeland, de goal die heel de discussie dus weer op gang had gebracht, sneuvelde in de kwartfinale tegen Roberto Carlos.

8-) ^O^ O+

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_160013284

[ Bericht 100% gewijzigd door DonRaja op 18-02-2016 11:52:29 (Lekker ontopic...) ]
pi_160013914
Ik zou wel bij dat doelpunt willen zijn geweest. Sowieso had dat WK voor mij iets magisch, de wedstrijden waren namelijk na mijn bedtijd en ik hoorde dus pas de volgende ochtend op school wat er allemaal gebeurd was.
BFF met GGMM
  Trouwste user 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 12:28:22 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_160014358
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:10 schreef DonRaja het volgende:
Ik zou wel bij dat doelpunt willen zijn geweest. Sowieso had dat WK voor mij iets magisch, de wedstrijden waren namelijk na mijn bedtijd en ik hoorde dus pas de volgende ochtend op school wat er allemaal gebeurd was.
Arme jij. Ik was 11 toen ik in de bioscoop het WK-70 zag op een groot scherm.

Beste en mooiste WK ooit. Was er te jong voor. Hoorde van een wondervoetballer die misschien op het WK-78 te zien zou zijn. Werd door menotti helaas vier jaar later. Ging ie kapot getrapt en doodegeschopt met rood van het veld af omdat ie een keer iets terug deed. Ik heb alle WK's op video. Je wil niet weten wat er allemaal werd toegelaten in die tijd. Pelé werd gewoon twee keer uit een WK getrapt. Maradona tegen Zuid-Korea. De wedstrijd zou tegenwoordig worden gestaakt omdat de Koreanen niet genoeg spelers meer op hyet veld hebben staan.

Ik ga voor Live is Life. Ook omdat Diego na de hand van God niet eerlijk was.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_160016822
Toen hij die camera bijna kapot sloeg op het WK 1994
Ik had sowieso graag bij dat WK willen zijn.
U MAD?
pi_160016883
Geen, matige voetballer.
pi_160020539
Toen hij dit journalisten uit zijn voortuin probeerde te schieten. _O_

En bij onderstaande moment. Lekker van te voren sleutelen in de spelerstunnel.

Heeft toch iets intiems.
  donderdag 18 februari 2016 @ 17:17:34 #9
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160020694
Net ff zitten youtuben maar ik kan niet kiezen. _O_
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160021218
Heb niet echt het gevoel dat ik iets gemist heb, ik kan momenteel wekelijks naar de verbeterde uitvoering van Maradona kijken (Messi).
pi_160031571
Geen, anders zat ik nu een rolstoel en had ik grijs haar.
  Trouwste user 2022 maandag 22 februari 2016 @ 12:52:13 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_160115501
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:26 schreef Doublepain het volgende:
Geen, anders zat ik nu een rolstoel en had ik grijs haar.
:?

:P
pi_160222131
En het is SSC en niet SC
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')