abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6969528
quote:
Vrijdagavond laat is een 15-jarige jongen uit Goirle tijdens een dropping in de bossen bij het Brabantse Alphen zwaargewond geraakt. Een 33-jarige inwoner van Alphen zag de jongen voor stroper of inbreker aan, en reed hem met een jeep aan.

In allerijl is de jongen met een gebroken rug en letsel aan armen en benen in een ziekenhuis in Tilburg opgenomen. De bestuurder van de jeep is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag of zware mishandeling.

Een voetbalvereniging uit Goirle had de dropping georganiseerd. De politie vermoedt dat de jongen en zijn kameraden tijdens de dropping op een privé-terrein terecht kwamen waardoor een alarm afging. Door het alarm gingen vier mannen met hun jeeps op onderzoek uit. Bij het zien van de jeeps sloegen het slachtoffer en drie van zijn vrienden op de vlucht. De jongen is daarbij onder de jeep van de man uit Alphen terechtgekomen.

Wat een domme jongen. Goed dat die man met z'n jeep op 'm inreed, want je mag immers volgens veel nederlanders je eigen bezit met buiten proportioneel geweld verdedigen.
  zondag 24 november 2002 @ 04:03:52 #2
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_6969532
Ik zou wel willen weten welk terein met de dood word bewaakt.
*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
  zondag 24 november 2002 @ 04:04:38 #3
2558 misterM
__-not-yet-__
pi_6969534
iets vreselijk te verbergen ?
...Let me R o c k you..girl you make me loving the bad things,,
pi_6969556
quote:
Op zondag 24 november 2002 04:04 schreef misterM het volgende:
iets vreselijk te verbergen ?
Het is meer een reactie op een topic als dit :

Juwelier schiet belager dood.

Duo vervolgt voor aanhouden overvaller!

zondag 24 november 2002 @ 07:43:30 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_6969683
quote:
Op zondag 24 november 2002 04:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een domme jongen. Goed dat die man met z'n jeep op 'm inreed, want je mag immers volgens veel nederlanders je eigen bezit met buiten proportioneel geweld verdedigen.

Zul je wel moeten aantonen dat die jongen je eigen bezit daadwerkelijk ernstig bedreigde en dat er geen andere middelen waren om deze knul te stoppen dat hem met een jeep te overrijden, daarbij het risico nemend op zeer ernstige verwondingen.

Zo als ik het nu lees typisch geval van poging tot doodslag: Maximale straf 10 jaar.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_6969816
Dit vind ik echt zo'n lompe kutactie van die bewoner. Het is weliswaar gewoon een miserabele samenloop van omstandigheden, aangezien die bewoner een gastje ziet wegrennen van zijn terrein, dan zou ik hem ook achtervolgen, maar niet overrijden. Hooguit in een hoek drijven ofzo, en hem dan ff laten zien we die baas is (niet door hem te overrijden dus). Maarja, die gast mogen ze opsluiten voor zijn lompheid. En ik hoop dat die jongen nog een beetje kan functioneren.

RiFF

pi_6969893
quote:
quote:
Op donderdag 7 november 2002 11:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Als jij niets beters te melden hebt dan dergelijke ridiculiseringen, blijf dan gewoon weg hier.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6970659
quote:

[..]

En dit bedoel ik nou, Gelly.....
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 24 november 2002 @ 13:32:41 #9
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_6971384
Hmm, klote zeg...

Die vent moeten ze maar eens ff een paar maandjes laten zitten.
Dat iemand zich op jouw terrein begeeft (per ongeluk of niet) geeft je nog geen recht om iemand te overrijden.

Ik kan hier zo boos om worden he?

Ik kan geen enkel begrip opbrengen voor die achterlijke randdebiel...

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_6971409
quote:

[..]

Beetje vreemd dat jij het verschil niet ziet tussen inbraak en een jongen die verdwaald is.
pi_6971478
In amerika had de bewoner hem legaal mogen afknallen.
Ben bij dat we wat geciveliseerder zijn dan in amerika.
Echt lomp om een jochie aan te rijden.
En wie beschermd zijn terrein nou met alarm en 4 bewakers in jeeps.
Klinkt beetje verdacht.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_6971542
quote:
Op zondag 24 november 2002 13:35 schreef Disorder het volgende:
Beetje vreemd dat jij het verschil niet ziet tussen inbraak en een jongen die verdwaald is.
Als ik s'avonds over mijn landgoed rij, dan zie ik ook niet het verschil tussen insluipers (potentiele inberekers) en dropping kindjes.
pi_6971549
Beetje triest dat je dit bericht wilt gebruiken om jouw denkbeelden te promoten.
erg triest eigenlijk wel!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 24 november 2002 @ 13:49:26 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6971556
quote:

[..]

mooi punt om deze ridiculisering te bevestigen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_6971560
quote:
Op zondag 24 november 2002 13:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik s'avonds over mijn landgoed rij, dan zie ik ook niet het verschil tussen insluipers (potentiele inberekers) en dropping kindjes.

Ja ok, maar zo lang hij niet in je huis is geweest en je woont in een bos, dan kun je toch rekening houden met een dropping, lijkt me.
  zondag 24 november 2002 @ 14:00:23 #16
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6971656
Klinkt als het landgoed van een erg rijk figuur...

maffia?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6971701
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:00 schreef BAZZA het volgende:
maffia?
pi_6971781
quote:

[..]

Is jouw opmerking sarcastisch ofzo? Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je zo sneu kan zijn.
pi_6971823
quote:

[..]

kun je nog dommer reageren?
De Puta Madre
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 14:22:42 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6971837
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:21 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Hij toont wel met deze opmerking de hypocritie aan van de oproep tot hardere maatregelen en het recht op bescherming van je bezit.
pi_6971848
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij toont wel met deze opmerking de hypocritie aan van de oproep tot hardere maatregelen en het recht op bescherming van je bezit.

Ah ok dan. dus?

[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 24-11-2002 14:24]

pi_6971849
quote:

[..]

Idd. men begint al heel snel met twee maten te meten.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_6971862
Wacht effe hoor, een jonge jongen doodrijden met een jeep, omdat hij op een priveterrein komt? Man zelfs in een actie film is zoiets lomp.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 14:26:32 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6971871
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:25 schreef haaahaha het volgende:
Wacht effe hoor, een jonge jongen doodrijden met een jeep, omdat hij op een priveterrein komt? Man zelfs in een actie film is zoiets lomp.
Maar iemand die een gouden ring onder je handen vandaan grist mag je wel doodschieten?
pi_6971878
quote:

[..]

kan zijn, maar t geeft nog niemand t recht om iemand te overrijden zonder dat je weet wat hij er deed.

zo ga je terug naar t wilde westen,
en daarbij
als t je kind is of zo, dan piep je wel anders.

De Puta Madre
pi_6971884
quote:

[..]

Gelul!
De gevallen die jullie hier met elkaar proberen te koppelen ZIJN niet te koppelen. Totaal verschillende zaken.. Maar het past lekker in jullie plaatje van hoe alles in elkaar zit..
pi_6971897
quote:

[..]

Voor mij is er nog steeds een verschil tussen een mongool die je het mes op de keel zet en die je kassa wil leegroven, en een jongen die per ongeluk over jouw terrein loopt, en geen misdadige motieven heeft.
Bij de AH was het duidelijk dat die dief de kassa wilde leegroven, maar bij die jongen was het helemaal niet duidelijk dat hij iets wilde uitvreten.
pi_6971898
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar iemand die een gouden ring onder je handen vandaan grist mag je wel doodschieten?

Haha ik weet niet hoor, maar volgens mij zit je er toch effe goed naast met je vergelijking.
Je rijdt godverdomme toch niet iemand dood met een jeep, omdat ie wegrend? Ook al denk je dat het een inbreker is, dannog rijdt je hem niet dood? Tering man.
pi_6971901
Als je het normaal vindt of zelfs toejuicht dat men een eenmaal geboeide winkeldief nog wat fikse trappen na geeft, of dat een juwelier een van zijn potentiele rovers met een gericht schot naar de andere wereld helpt, dan zie ik inderdaad niet in wat je de bestuurder van de Jeep zou willen verwijten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_6971905
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

dat is heel wat anders als dat iemand snachts buiten verdwaald is, toevallig op jouw terrein

en iemand voor zijn kop schieten omdat hij iets jat is ook niet de goede weg,
klapje met een knuppel of zo, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

De Puta Madre
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 14:29:59 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6971917
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:27 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Gelul!
De gevallen die jullie hier met elkaar proberen te koppelen ZIJN niet te koppelen. Totaal verschillende zaken.. Maar het past lekker in jullie plaatje van hoe alles in elkaar zit..

Hoho, volgens mij heb IK nergens eerder op gereageerd hoor. Ik zeg alleen dat het WEL de hypocritie van de roep om harder ingrijpen aantoont. Ik zeg nergens dat ik het met deze, of andere acties betreffende dit onderwerp eens ben
pi_6971918
quote:

[..]

Nee, de situatie is volkomen anders.
Iemand op heterdaad betrappen in jouw huis/winkel met jouw spullen in zijn handen/tas/auto is heel wat anders dan hier gebeurd lijkt te zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 14:31:32 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6971937
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:28 schreef Argento het volgende:
Als je het normaal vindt of zelfs toejuicht dat men een eenmaal geboeide winkeldief nog wat fikse trappen na geeft, of dat een juwelier een van zijn potentiele rovers met een gericht schot naar de andere wereld helpt, dan zie ik inderdaad niet in wat je de bestuurder van de Jeep zou willen verwijten.
Dat is volgens mij wat gelly hier probeert duidelijk te maken inderdaad.
Recht in eigen hand nemen wordt aan de ene kant toegejuicht, maar in dit geval verguist.

Daarmee wordt dus direkt de tegenstelling in dit soort zaken weergegeven en dus aangetoont dat het niet wenselijk is. In beide gevallen niet

pi_6971949
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is volgens mij wat gelly hier probeert duidelijk te maken inderdaad.
Recht in eigen hand nemen wordt aan de ene kant toegejuicht, maar in dit geval verguist.

Daarmee wordt dus direkt de tegenstelling in dit soort zaken weergegeven en dus aangetoont dat het niet wenselijk is. In beide gevallen niet

Nee man, je kan dat soort zaken helemaal niet vergelijken.
Wat een fucktopic is dit man.

Op teletekst staat trouwens dat ie dood is?

[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 24-11-2002 14:33]

pi_6971958
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:30 schreef milagro het volgende:

[..]

Iemand op heterdaad betrappen in jouw huis/winkel met jouw spullen in zijn handen/tas/auto is heel wat anders dan hier gebeurd lijkt te zijn.

zondag 24 november 2002 @ 14:34:59 #36
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_6971975
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:21 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelly niet begrijpt. Hij stelt iets aan de kaak wat m.i. best een leuke discussie kan opleveren.

Ik ben wel benieuwd iig.

Weer helemaal terug in de Übercrew
pi_6972003
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:34 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelly niet begrijpt. Hij stelt iets aan de kaak wat m.i. best een leuke discussie kan opleveren.

Ik ben wel benieuwd iig.

Ik denk dat ik aardig begin te begrijpen hoe fucked up sommigen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 24-11-2002 14:38]

FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 14:38:00 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972004
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:33 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Nee man, je kan dat soort zaken helemaal niet vergelijken.
Wat een fucktopic is dit man.

Op teletekst staat trouwens dat ie dood is?

Het gaat er toch helemaal niet om of deze actie te rechtvaardigen is? Dat is het namelijk NIET laat dat duidelijk zijn!

Gelly probeert volgens mij alleen een discussie te starten of in dit licht bezien zelf ingrijpen SOWIESO te rechtvaardigen valt.
Nu zijn in dit geval de tegenstellingen absoluut duidelijk, maar er zullen voldoende grijze gebieden zijn tussen "Juwelier schiet belager dood" en "Boer rijdt 15 jarige jongen dood".

De stelling is dus kunnen we het recht in eigen hand nemen uberhaupt wel rechtvaardigen, in welke situatie dan ook omdat wild-west situaties wel erg snel kunnen ontstaan

pi_6972010
Misschien was die jongen niet toevallig op zijn terein gekomen en is dat een verhaal van de BVD om een grote opruimingsactie te verbloemen. En de jongen die een gouden ring stal had het nodig om zijn zieke moeder te kunnen helpen. Wat ik aan wil geven is dat er redenen zijn waarom een eigenaar van een winkel niet op een dief mag schieten, noch mag een eigenaar van een stuk land over iemand heen rijden. Beide zijn fout, beide moeten voor het gerecht komen.

Nog iets. De twee jongens die nog wat klappen gaven nadat hij zich al had over gegeven zaten fout. Stel je voor dat de politie dat deed. Dan was dit land te klein. Nu is het zo dat de politie meer mag als de burgerij, niet andersom.

Allen zaten fout, allen moeten voorkomen.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_6972038
Zo vaak zie je mensen die het slachtoffer zijn (geweest) van zaken als een overval, geweld of iets dergelijks. Zo vaak hoor je dat de dader er vanaf komt met de meest milde straf.
Ik denk dat het op dit moment meer en meer "normaal" begint te worden om eigen rechter te spelen. En imo zal dit ook wel erger worden, wanneer het "echte" recht zo laks blijft. Mensen willen geen slachtoffer zijn, en of het nu juist is of niet om een overvaller dood te schieten, het is wel een natuurlijke reactie.

Zo denk ik in ieder geval dat het in elkaar zit. Maar ik blijf er bij dat dit geval aanhalen om je punt te maken wansmaak is.

pi_6972069
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:34 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd iig.

Gelly wilt gewoon op een kromme manier zijn gelijk halen...
  zondag 24 november 2002 @ 14:45:17 #42
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_6972071
Ik zie nergens in dat berichtje staan dat hij daadwerkelijk expres inreed op de jongen. Waarom rennen ze eigenlijk weg als ze gedropped zijn Ze hadden beter de weg kunnen vragen (of dat ze ff afgedropped worden op de eindbestemming Ik heb het idee dat er maar een half verhaal staat. Misschien hebben ze wel alle ruiten ingegooit ofzo voordat die figuren erachteraan gingen.

Hier kan ik nog niets mee. Veels te onduidelijk verhaal.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 14:47:00 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972085
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:42 schreef Cheiron het volgende:
Zo vaak zie je mensen die het slachtoffer zijn (geweest) van zaken als een overval, geweld of iets dergelijks. Zo vaak hoor je dat de dader er vanaf komt met de meest milde straf.
Ik denk dat het op dit moment meer en meer "normaal" begint te worden om eigen rechter te spelen. En imo zal dit ook wel erger worden, wanneer het "echte" recht zo laks blijft. Mensen willen geen slachtoffer zijn, en of het nu juist is of niet om een overvaller dood te schieten, het is wel een natuurlijke reactie.
Maar getuige dit 'incident' zeer zeker niet wenselijk lijkt mij. Want wat is namelijk acceptabel geweld?
Mag ik iemand die een scooter onder bedreiging van een mes jat wel doodschieten? Maar als desbetreffend persoon hem zonder bedreiging uit mijn schuur jat? Mag ik hem dan alleen slaan?
quote:
Zo denk ik in ieder geval dat het in elkaar zit. Maar ik blijf er bij dat dit geval aanhalen om je punt te maken wansmaak is.
Hmz, ja misschien wel. Maar meestal komen daar WEL de beste discussies uitvoort
pi_6972086
Maar ik kan me niet voorstellen dat het (aldanniet perongeluk) doodrijden van waarvan je aanneemt een inbreker een opzichzelfstaand feit is.
Het lijkt me dat of diegene in die jeep iets te vebergen heeft, of er moet heel vaak iets dergelijks op z'n terrein hebben plaatsgevonden wat in zijn hoofd z'n actie rechtvaardigt.

Overigens vind ik het topicverhaal echt een andere situatie dan een geval zoals van een inbreker. In die situatie is opzet in het spel, en heeft er een aantoonbaar strafbaar feit plaatsgevonden.

Ik denk daarom ook niet dat het hier een 'recht in eigen hand nemen' discussie is.
Die gast in die jeep is gewoon fout.

pi_6972097
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:45 schreef Furby het volgende:
Ik zie nergens in dat berichtje staan dat hij daadwerkelijk expres inreed op de jongen. Waarom rennen ze eigenlijk weg als ze gedropped zijn Ze hadden beter de weg kunnen vragen (of dat ze ff afgedropped worden op de eindbestemming Ik heb het idee dat er maar een half verhaal staat. Misschien hebben ze wel alle ruiten ingegooit ofzo voordat die figuren erachteraan gingen.

Hier kan ik nog niets mee. Veels te onduidelijk verhaal.

quote:
NOS-TT 103 zo 24 nov

Man in jeep rijdt in op jongen

GOIRLE Een 15-jarige jongen uit Goirle is zwaargewond geraakt toen een jeep op hem inreed.De bestuurder is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag of zware mishandeling. Het incident deed zich voor tijdens een dropping.Enkele jongens kwamen volgens de politie in Alphen in Brabant op een priveterrein terecht waardoor een alarm afging.Vervolgens gingen vier mannen met jeeps op onderzoek uit.De jongen werd toen overreden. Vrienden van de jongen zeggen dat het slachtoffer in een hoek werd gedreven en moedwillig werd overreden.De jongen brak daarbij zijn rug.

Maar ik was er natuurlijk niet bij. .
pi_6972106
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:30 schreef milagro het volgende:
Hoe weet jij dat de situatie totaal anders is? Mischien dat op dat landgoed wel een grote wietkwekerij is, en ik zou niet willen dat ze mijn inkomsten bron willen jatten, dat ik dan toevallig over iemand die geen kwade bedoelingen heeft heen rijdt, tja dat is dan jammer in de redenatie van de meeste mensen die vinden dat je het recht in eigen handen moet kunnen nemen. Waar moet je anders de grens trekken?

Ik zelf ben van menig dat je als burger nooit het recht in eigen hand kan nemen, omdat je altijd al emotioneel beinvloed bent door de gebeurtenis, en daardoor niet meer goed kan reageren.

zondag 24 november 2002 @ 14:50:41 #47
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_6972130
Misschien heeft hij al weken/maanden last van stropers en is er al meermalen vee van 'm kapotgeschoten. Dan zou ik ook met al mijn personeel eens gaan zitten wachten totdat ze weer komen. Ik zie nog steeds nergens staan dat hij expres op de jongen inreed. Jongen rent weg, boer erachteraan in zijn jeep, jongen valt, boerke eroverheen.

Je kan zoveel dingen verzinnen. We wachten het hele verhaal wel af.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_6972167
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat de situatie totaal anders is? Mischien dat op dat landgoed wel een grote wietkwekerij is, en ik zou niet willen dat ze mijn inkomsten bron willen jatten, dat ik dan toevallig over iemand die geen kwade bedoelingen heeft heen rijdt, tja dat is dan jammer in de redenatie van de meeste mensen die vinden dat je het recht in eigen handen moet kunnen nemen. Waar moet je anders de grens trekken?

Ik zelf ben van menig dat je als burger nooit het recht in eigen hand kan nemen, omdat je altijd al emotioneel beinvloed bent door de gebeurtenis, en daardoor niet meer goed kan reageren.

Ik trek geen grens, ik zeg dat de situatie, zover je dat kan beoordelen met de summiere informatie in het bericht, onvergelijkbaar is, met de situatie van een inbreker IN JOUW HUIS/WINKEL die met JOUW spullen én gewapend (zoals bij de AH affaire) ervan door gaat.

Je moet geen appels met peren vergelijken om je gelijk te halen...

zondag 24 november 2002 @ 14:54:07 #49
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6972168
Misschien dat dit een discussie kan worden zonder dat het "onderbuikgevoel" een grote rol meespeelt in meningen en standpunten.
Deze zaak is natuurlijk de keerzijde van de medaille. Maar misschien is dit op de een of andere manier wel "goed" te praten
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6972184
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar getuige dit 'incident' zeer zeker niet wenselijk lijkt mij. Want wat is namelijk acceptabel geweld?
Mag ik iemand die een scooter onder bedreiging van een mes jat wel doodschieten? Maar als desbetreffend persoon hem zonder bedreiging uit mijn schuur jat? Mag ik hem dan alleen slaan?
[..]

Je hebt gelijk dat het moelijke beslissingen zijn, maar wat is het alternatief wanneer iemand je met een mes bedreigt om je scooter te stelen?
Je scooter weggeven, en hopen dat de politie hem terugvindt?
En dat is het verschil met deze situatie, er was geen duidelijke dreiging vanuit deze jongens, en bij een overvaller wel.
Zodoende niet te vergelijken.
quote:
Hmz, ja misschien wel. Maar meestal komen daar WEL de beste discussies uitvoort
Kan zijn, maar netjes is het niet, zeker niet op de manier hoe deze openingspost in elkaar zat.
pi_6972208
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:54 schreef robh het volgende:
Misschien dat dit een discussie kan worden zonder dat het "onderbuikgevoel" een grote rol meespeelt in meningen en standpunten.
Dit hele issue is er een van onderbuikgevoelens! Lijkt me dat een discussie over dit onderwerp dan ook zeker gepaard mag gaan met deze zelfde gevoelens!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 14:57:57 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972220
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het moelijke beslissingen zijn, maar wat is het alternatief wanneer iemand je met een mes bedreigt om je scooter te stelen?
Je scooter weggeven, en hopen dat de politie hem terugvindt?

Dat is nog steeds de wet in Nederland. Zoals je ziet kan het recht in eigen hand nemen tot excessen uitlopen
quote:
En dat is het verschil met deze situatie, er was geen duidelijke dreiging vanuit deze jongens, en bij een overvaller wel.
Zodoende niet te vergelijken.
Dat weet je dus niet. Misschien wordt er al maanden door de plaatselijke jeugd of meer van die leuke droppingen zijn gewas verneukt waardoor deze boer grote schade ondervind of iets dergelijks.
quote:
Kan zijn, maar netjes is het niet, zeker niet op de manier hoe deze openingspost in elkaar zat.
Gelly staat inderdaad niet bekend om zijn fluwelen handschoentjes
pi_6972233
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:54 schreef milagro het volgende:
Ik trek geen grens, ik zeg dat de situatie, zover je dat kan beoordelen met de summiere informatie in het bericht, onvergelijkbaar is, met de situatie van een inbreker IN JOUW HUIS/WINKEL die met JOUW spullen én gewapend (zoals bij de AH affaire) ervan door gaat.

Je moet geen appels met peren vergelijken om je gelijk te halen...

Ik vergelijk geen appels met peren, probeer alleen een situatie te schetsen waarbij het door velen hier wel als rechtvaardig wordt gezien om je eigen bezit te beschermen.
pi_6972269
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat weet je dus niet. Misschien wordt er al maanden door de plaatselijke jeugd of meer van die leuke droppingen zijn gewas verneukt waardoor deze boer grote schade ondervind of iets dergelijks.
..
Logica zou zeggen dat dat niet iets is waar je iemand voor doodrijdt..
Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 15:02:25 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972275
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vergelijk geen appels met peren, probeer alleen een situatie te schetsen waarbij het door velen hier wel als rechtvaardig wordt gezien om je eigen bezit te beschermen.

Dat is inderdaad de vraag:
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 15:04:00 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972291
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:01 schreef Cheiron het volgende:

[..]

..
Logica zou zeggen dat dat niet iets is waar je iemand voor doodrijdt..
Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen.

Ik neem ook aan dat hij niet het idee had hem DOOD te rijden.
Maar wanneer je al met moeite als nederlandse boer je hoofd boven water kan houden en je nering wordt dan ook nog eens regelmatig naar de tering geholpen...
Tja...

Zuiver hypothetisch want het WAAROM van deze actie is natuurlijk niet duidelijk

zondag 24 november 2002 @ 15:04:02 #57
14509 reem
pi_6972293
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:

Dus is dit optreden dan te rechtvaardigen?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_6972305
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

DIT is dus geen rechtvaardig handelen, er ging, zover het artikel ons dat kan doen bepalen, GEEN dreiging uit van de jongen, hij had zich GEEN dingen toegeeigend, die een ander behoren, de jongen is PER ONGELUK op andermans terrein ( is dat zo? het is niet echt duidelijk) terecht gekomen.

Daar waar een persoon op HETERDAAD betrapt wordt, JOUW spullen stelend, daar waar er sprake is van een zekere dreiging , dmv het dreigen met een wapen, kun je PER GEVAL beoordelen of eigenrichting geoorloofd/begrijpelijk was.

Dit is een volkomen andere situatie..

Gelly lokt een discussie uit op een wijze, waar een Hicham of Youssef voor gewaarschuwd zou worden en hun topic gesloten of zij een ban aan hun broek!

FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 15:06:33 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972327
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:04 schreef reem het volgende:

[..]

Dus is dit optreden dan te rechtvaardigen?

Nee! daar GAAT het hier juist om.
Er zijn diverse mensen die het absoluut te rechtvaardigen vinden als een juwelier een belager doodschiet, maar dit absoluut NIET te rechtvaardigen vinden.
De topic starter wilde met zijn openingspost zeer waarschijnlijk de tegenstelling hierin aangeven en dat het dus zeer moeilijk te bepalen is wat 'acceptabel' geweld is wanneer we het recht in eigen hand nemen, om welke reden dan ook.

Kortom, is het recht in eigen hand nemen uberhaupt te accepteren? En zo ja, in welke gevallen wel en waar ligt de grens.

In mijn opinie is het laatste gewoon niet te bepalen, de reden waarom er rechtspraak is

[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 24-11-2002 15:07]

pi_6972342
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:05 schreef milagro het volgende:

[..]

DIT is dus geen rechtvaardig handelen, er ging, zover het artikel ons dat kan doen bepalen, GEEN dreiging uit van de jongen, hij had zich GEEN dingen toegeeigend, die een ander behoren, de jongen is PER ONGELUK op andermans terrein ( is dat zo? het is niet echt duidelijk) terecht gekomen.

Daar waar een persoon op HETERDAAD betrapt wordt, JOUW spullen stelend, daar waar er sprake is van een zekere dreiging , dmv het dreigen met een wapen, kun je PER GEVAL beoordelen of eigenrichting geoorloofd/begrijpelijk was.

Dit is een volkomen andere situatie..

Gelly lokt een discussie uit op een wijze, waar een Hicham of Youssef voor gewaarschuwd zou worden en hun topic gesloten of zij een ban aan hun broek!

Hier sluit ik mij volledig bij aan!
  zondag 24 november 2002 @ 15:07:34 #61
16625 robh
pi_6972343
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:57 schreef Cheiron het volgende:

Dit hele issue is er een van onderbuikgevoelens! Lijkt me dat een discussie over dit onderwerp dan ook zeker gepaard mag gaan met deze zelfde gevoelens!

De meeste van deze "discussies" verzanden toch vaak in redeloze kretologie.
Mijn en dijn is volgens velen heiliger dan het leven zelf. En daar ben ik het niet mee eens.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 15:09:15 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972363
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:07 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Hier sluit ik mij volledig bij aan!

Ik niet.
Hoewel ik het begrijp, en wanneer iemand mij bedreigt en ik heb de kans om hem door fysiek geweld af te slaan waarschijnlijk hetzelfde zou doen, blijft het recht in eigen hand nemen een onwenselijke situatie.
pi_6972371
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:07 schreef robh het volgende:

[..]

De meeste van deze "discussies" verzanden toch vaak in redeloze kretologie.
Mijn en dijn is volgens velen heiliger dan het leven zelf. En daar ben ik het niet mee eens.

Mijn en dijn is niet heiliger als het leven zelf, maar als iemand MIJN spullen zich toe denkt te eigenen en dat doet door MIJ of de mijnen naar het leven te staan, dan kan hij een gelijke behandeling terugverwachten.
pi_6972390
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoewel ik het begrijp, en wanneer iemand mij bedreigt en ik heb de kans om hem door fysiek geweld af te slaan waarschijnlijk hetzelfde zou doen, blijft het recht in eigen hand nemen een onwenselijke situatie.

Ook hier ben ik het mee eens. Je geeft zelf aan dat je het niet goedkeurt, maar waarschijnlijk zelf ook zou doen.
Enig verschil tussen jouw en mijn standpunt is dat ik het in bepaalde gevallen niet erg kan vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 15:13:26 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972404
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:11 schreef Cheiron het volgende:

Enig verschil tussen jouw en mijn standpunt is dat ik het in bepaalde gevallen niet erg kan vinden.

Dat is geen verschil, we zijn het er zelfs overeens.
Alleen WIE bepaald die 'bepaalde' gevallen.
En dat is dus niet te doen.
De meneer in dit verhaal had voor zichzelf waarschijnlijk ook een absoluut sluitende rechtvaardiging voor zijn daden
pi_6972406
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik niet.

Natuurlijk is het onwenselijk, maar dat is de discussie niet.
In een situatie waarin je dus BEDREIGD wordt, denk je niet na over wat wenselijk is, dan REAGEER je zoals jij op dat moment, in een flits van enkele secondes en in de stress van de situatie, voelt dat nodig is.

De wenselijkheid is vaak helaas pas achteraf te bepalen door een rechter.

Deze situatie met de Jeep is niet te vergelijken met een op heterdaad betrapte inbreker die jou naar het leven staat of dreigt te staan.

pi_6972414
quote:

[..]

In bepaalde gevallen is het ook niet erg, dan is het geweld in verhouding. Maar bij het Albert Heijn geval, en de Belgische juwelier zijn de verhoudingen compleet scheefgetrokken. Het slaan van een overmeesterde dief, en het schieten op vluchtende overvallers die al geen gevaar meer vormen.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 15:14:41 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972420
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Natuurlijk is het onwenselijk, maar dat is de discussie niet.
In een situatie waarin je dus BEDREIGD wordt, denk je niet na over wat wenselijk is, dan REAGEER je zoals jij op dat moment, in een flits van enkele secondes en in de stress van de situatie, voelt dat nodig is.

De wenselijkheid is vaak helaas pas achteraf te bepalen door een rechter.

Deze situatie met de Jeep is niet te vergelijken met een op heterdaad betrapte inbreker die jou naar het leven staat of dreigt te staan.

Dat weet je dus niet.
Lees de hypothetische situatie hierboven eens door welke ik geschetst heb.
  zondag 24 november 2002 @ 15:16:10 #69
16625 robh
pi_6972444
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:09 schreef milagro het volgende:

Mijn en dijn is niet heiliger als het leven zelf, maar als iemand MIJN spullen zich toe denkt te eigenen en dat doet door MIJ of de mijnen naar het leven te staan, dan kan hij een gelijke behandeling terugverwachten.

En daar zal ook niemand over vallen natuurlijk.

Het is alleen een belachelijk dun koord waar je als slachtoffer over balanceert. En dat valt me op in deze discussies, dat veel mensen roepen dat slachtoffers meer rechten moeten hebben dan niet-slachtoffers.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6972446
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is geen verschil, we zijn het er zelfs overeens.
Alleen WIE bepaald die 'bepaalde' gevallen.
En dat is dus niet te doen.
De meneer in dit verhaal had voor zichzelf waarschijnlijk ook een absoluut sluitende rechtvaardiging voor zijn daden

Ik wil het helemaal niet met je eens zijn

serieus -> die bepaalde gevallen bepaal ik zelf. En daar acht ik mijzelf capabel in. Het gevaar hierbij is inderdaad dat mensen die geen duidelijke logica bezitten dit soort acties uit gaan voeren.
Dus mee eens dat het niet de juiste manier is, maar voor mij werkt het goed.

zondag 24 november 2002 @ 15:17:16 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6972455
quote:

[..]

Ook hier ben ik het mee eens. Je geeft zelf aan dat je het niet goedkeurt, maar waarschijnlijk zelf ook zou doen.

welke gevallen en wie beslist dat dan? een overval... iemand die een brood steelt omdat hij/zij al 2 dagen niet gegeten heeft, iemand die op onbevoegd terrein loopt (wettelijk is er geen verschil tussen een terrein en een huis.. valt allemaal onder eigendom) ... hier valt geen "wet" voor te maken want dat loopt alleen maar uit op precedenten en nog een precedenten
pi_6972458
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet.
Lees de hypothetische situatie hierboven eens door welke ik geschetst heb.

Ik heb het dus dat je OP HET MOMENT van de bedreiging niet gaat lopen redeneren of harde actie WENSELIJK is...

Als iemand hier 's nacht mijnhuis binnen komt dan heb ik een honkbalknuppel waar mee ik hem voor zijn kop sla... ik ga niet afwachten omte kijken wat meneer "wil" ...

Dat ik dan eventueel strafbaar ben , volgens de wet, is niet iets wat mij op dat moment boeit.
En ik mag hopen dat een ieder die mij lief is, mijn reactie op de indringer gerechtvaardigd zal vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 24-11-2002 15:18]

FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 15:18:18 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6972461
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:17 schreef Re het volgende:

[..]

welke gevallen en wie beslist dat dan? een overval... iemand die een brood steelt omdat hij/zij al 2 dagen niet gegeten heeft, iemand die op onbevoegd terrein loopt (wettelijk is er geen verschil tussen een terrein en een huis.. valt allemaal onder eigendom) ... hier valt geen "wet" voor te maken want dat loopt alleen maar uit op precedenten en nog een precedenten

Gamma
  zondag 24 november 2002 @ 15:21:17 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6972492
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:18 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik heb het dus dat je OP HET MOMENT van de bedreiging niet gaat lopen redeneren of harde actie WENSELIJK is...

Als iemand hier 's nacht mijnhuis binnen komt dan heb ik een honkbalknuppel waar mee ik hem voor zijn kop sla... ik ga niet afwachten omte kijken wat meneer "wil" ...

Dat ik dan eventueel strafbaar ben , volgens de wet, is niet iets wat mij op dat moment boeit.
En ik mag hopen dat een ieder die mij lief is, mijn reactie op de indringer gerechtvaardigd zal vinden.

over en honkbal knuppel heb ik nog wel een grappig voorval: student wordt s'nachts wakker van gerommel in de kamer, pakt zijn honkbalknuppel en wacht achter de deur op het moment dat de indringer door de deur komt haalt hij vol uit.... om vervolgens het gezicht van zijn vriendin volledig in puin te zien liggen... en bedankt...
pi_6972498
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:17 schreef Re het volgende:

[..]

Dat verschilt dus PER situatie en of dat een straf verdient of gerechtvaardigd is bepaalt de rechter.

Maar ik ga niet a priorie alle geweld tegen hen die MIJN/ANDERMANS eigendom én leven niet respecteren afdoen als fout.

Onwenselijk is het altijd natuurlijk.

pi_6972514
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gamma

quote:
die bepaalde gevallen bepaal ik zelf. En daar acht ik mijzelf capabel in. Het gevaar hierbij is inderdaad dat mensen die geen duidelijke logica bezitten dit soort acties uit gaan voeren.
Dus mee eens dat het niet de juiste manier is, maar voor mij werkt het goed.
pi_6972517
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:21 schreef Re het volgende:

[..]

over en honkbal knuppel heb ik nog wel een grappig voorval: student wordt s'nachts wakker van gerommel in de kamer, pakt zijn honkbalknuppel en wacht achter de deur op het moment dat de indringer door de deur komt haalt hij vol uit.... om vervolgens het gezicht van zijn vriendin volledig in puin te zien liggen... en bedankt...

ja jammer dan...ik woon hier alleen met 2 kinderen en heb geen virend met een sleutel van mijn huis en als er 's nachts iemand mijn huis binnenkomt, komt hij niet voor een wip of een goed gesprek en krijgt dus METEEN een kleun.
Al kwam hij maar , achteraf gezien, enkel mijn Edah spaarpunten jatten, ik neem het zekere voor het onzekere.... better safe than sorry.
pi_6972622
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:24 schreef milagro het volgende:
en als er 's nachts iemand mijn huis binnenkomt, komt hij niet voor een wip
Weet jij veel, misschien is het Kreator wel in een geile bui. .
pi_6972688
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:33 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

Weet jij veel, misschien is het Kreator wel in een geile bui. .

Die heeft geen sleutel en breekt dan dus in en krijgt dus gewoon een knal .
Daarna gaan we schommelen
  zondag 24 november 2002 @ 15:58:23 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6972974
quote:
Op zondag 24 november 2002 15:24 schreef milagro het volgende:

[..]

ja jammer dan...ik woon hier alleen met 2 kinderen en heb geen virend met een sleutel van mijn huis en als er 's nachts iemand mijn huis binnenkomt, komt hij niet voor een wip of een goed gesprek en krijgt dus METEEN een kleun.
Al kwam hij maar , achteraf gezien, enkel mijn Edah spaarpunten jatten, ik neem het zekere voor het onzekere.... better safe than sorry.

..en als je hem via het raam eruitflikkert kan hij zeker wat airmiles kado krijgen?

Ik begrijp heus wel dat men het eigen bezit wil verdedigen maar wettelijk dit te regelen, om te rechtvaardigen dat je iemand dood mag maken als hij/zij iets onwettelijks doet is hetzelfde als iemand de doodstraf geven, lijkt me niet echt mogelijk ...

pi_6973042
quote:
Sukkel
  zondag 24 november 2002 @ 16:22:24 #82
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_6973356
als je als jonge gastjes in een onbekend gebied loopt en er gaat ineens een alarm af en er komen daarna Jeeps op je afrijden dan ga je echt wel rennnen hoor

doet me toch afvragen wat die boer met de jongen had gedaan als die andere jongens geen getuige waren geweest..

iemand in een hoek drijven en dan alsnog opzettelijk tegen de muur pletten met een Jeep is knap ziek.. en waarschijnlijk zou hij het lijk daarna wel ergens gedumpt hebben..

verder is die boer een enorme kneus als je zoveel gevangenis straf riskeerd voor een klein ventje op je landgoed..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  zondag 24 november 2002 @ 16:22:42 #83
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6973360
quote:

[..]

Als je gaat vluchten als er iemand aan komt rijden dan is het niet zo gek dat ze je voor een inbreker aanzien.
quote:
Op zondag 24 november 2002 13:41 schreef Aardwetenschapper het volgende:
In amerika had de bewoner hem legaal mogen afknallen.
Ben bij dat we wat geciveliseerder zijn dan in amerika.
Echt lomp om een jochie aan te rijden.
En wie beschermd zijn terrein nou met alarm en 4 bewakers in jeeps.
Klinkt beetje verdacht.
Mensen met dure auto's, schilderijen, antieke stukken, enz. Of mensen die achteraf wonen en op zichzelf zijn aangewezen. Of mensen die dikke voorraden drugs in hun schuur hebben liggen.
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:48 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

[..]

Maar ik was er natuurlijk niet bij. .

Vrienden als getuigen zijn natuurlijk ook erg betrouwbaar, Misschien waren ze wel gewooon aan het jatten en gebruiken ze dit als smoes.
Tsja .....
  zondag 24 november 2002 @ 16:37:37 #84
14509 reem
pi_6973523
quote:
Op zondag 24 november 2002 16:22 schreef ghettoman het volgende:
Vrienden als getuigen zijn natuurlijk ook erg betrouwbaar, Misschien waren ze wel gewooon aan het jatten en gebruiken ze dit als smoes.
fijn om te lezen dat men weer van het goede in de mens uitgaat

Ook al waren ze aan het jatten, dat geeft jou het recht niet om iemand (bijna) te vermoorden.

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_6973564
quote:
Op zondag 24 november 2002 16:22 schreef ghettoman het volgende:
Lijkt me nogal makkelijk na te trekken bij de club die de dropping zou hebben geregeld of niet?
Beetje te ver gespeculeerd denk ik..
pi_6973624
Waarom ik dit topic heb geopend ? Om aan te tonen dat eigen rechter spelen in geen enkel geval wenselijk is. Zodra je gaat toestaan dat men inbrekers half dood mag slaan zonder bedreigende situatie, zou wat nu gebeurd is ook toegestaan moeten worden. Niet ieder geval is even duidelijk als het om dader aanwijzing gaat, dat is nu wel weer gebleken. We hebben in Nederland maar 1 instantie die dat doen; de rechters.
pi_6973676
quote:
Op zondag 24 november 2002 04:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is meer een reactie op een topic als dit :

Juwelier schiet belager dood.

Duo vervolgt voor aanhouden overvaller!

En wat voor een.

Wat vind je daar nu zelf van?

zondag 24 november 2002 @ 17:09:05 #88
14509 reem
pi_6973947
quote:
Op zondag 24 november 2002 16:44 schreef gelly het volgende:
Waarom ik dit topic heb geopend ? Om aan te tonen dat eigen rechter spelen in geen enkel geval wenselijk is. Zodra je gaat toestaan dat men inbrekers half dood mag slaan zonder bedreigende situatie, zou wat nu gebeurd is ook toegestaan moeten worden. Niet ieder geval is even duidelijk als het om dader aanwijzing gaat, dat is nu wel weer gebleken. We hebben in Nederland maar 1 instantie die dat doen; de rechters.

Valt me op dat wel heel erg weinig mensen goed die eerste post lezen, de ironie straalt er toch vanaf?

[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 24 november 2002 @ 19:22:54 #89
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6975925
quote:
Op zondag 24 november 2002 16:37 schreef reem het volgende:

[..]

Ook al waren ze aan het jatten, dat geeft jou het recht niet om iemand (bijna) te vermoorden.

Imo dus niet, risico van het vak, maar dat heeft weinig met dit topic t emaken, daar was al een ander topic voor.
quote:
Op zondag 24 november 2002 16:40 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Lijkt me nogal makkelijk na te trekken bij de club die de dropping zou hebben geregeld of niet?
Beetje te ver gespeculeerd denk ik..

Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat ze tijdens hun dropping gaan inbreken/vernielen en dan een taxi oid nemen naar het eindpunt en die dropping dan als alibi gebruiken.

We gingen vroeger bij een dropping ook gewoon met een taxi naar de kroeg, 3 uur bieren en daarna weer met de taxi naar het eindpunt.

Tsja .....
  zondag 24 november 2002 @ 19:28:34 #90
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_6976030
Als je instemt met een dropping, moet je natuurlijk wel de risico's daarvan onder ogen zien.

Persoonlijk zou ik bij 3 meter of hoger toch beginnen te twijfelen...

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_6976135
nee man, das de kick......

maar tis onzin om te zeggen dat die man fout gehandeld heeft. Als jij 's nachts ziet dat er een haffel mensen op JOUW terrein lopen, dan ga je ook niet vriendelijk vragen waarvoor ze komen, omdat ieder logisch mens wel z'n eigen conclusies daaruit kan trekken.

Hey, tis 3 uur 's nachts en daar lopen 3 gasten rond m'n huis. Zullen ze een kopje suiker komen halen?

Inderdaad jammer dat die jongen nu in het ziekenhuis ligt, maar ik verwijt die man dus echt helemaal nix.
Pas geleden bij m'n pa ingebroken, wij erheen, waren ze net weg. Maar als we 3 minuten eerder waren en die gasten waren er nog, dan was er dus wel eentje tegen de muur omhoog gereden met de auto. Ook al stond ie alleen maar op dat terrein.

zondag 24 november 2002 @ 21:48:25 #92
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6978142
Wel eens netjes over een zeebrapad gelopen ? bij een stoplicht ?

Het lijkt wel of ze me allemaal willen omverrijden zodra het licht op groen slaat (aansnorrende motorgeluiden, BREOEM, BROEM)

Dit gebeurt alleen in Nederland, niet in het buitenland.

Waarom:

Omdat hier de bevolking de manieren overneemt van de politici:

[instelling]IKKE, IKKE, IKKE, en de rest kan stikke, als ik maar in mijn JEEP KAN rondpleuren en over de snelweg rechts kan inhalen.
Dus ik ram met mijn jeep alles en iedereen omver. Ik heb schijt aan iedereen, want alles is van mij en gooi alle afval uit het raam[/instelling]

Het gebruik van een auto om iemand omver te rijden, is hetzelfde instinct als schaamteloos 7000 mensen in Srebrenica te laten vermoorden en vervolgens beloond te worden met een leuk baantje.
(Joris Voorhoeve/Overste Karremans)

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  zondag 24 november 2002 @ 22:08:32 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6978517
quote:
Op zondag 24 november 2002 19:35 schreef _VoiD_ het volgende:
nee man, das de kick......

maar tis onzin om te zeggen dat die man fout gehandeld heeft. Als jij 's nachts ziet dat er een haffel mensen op JOUW terrein lopen, dan ga je ook niet vriendelijk vragen waarvoor ze komen, omdat ieder logisch mens wel z'n eigen conclusies daaruit kan trekken.

Hey, tis 3 uur 's nachts en daar lopen 3 gasten rond m'n huis. Zullen ze een kopje suiker komen halen?

Inderdaad jammer dat die jongen nu in het ziekenhuis ligt, maar ik verwijt die man dus echt helemaal nix.
Pas geleden bij m'n pa ingebroken, wij erheen, waren ze net weg. Maar als we 3 minuten eerder waren en die gasten waren er nog, dan was er dus wel eentje tegen de muur omhoog gereden met de auto. Ook al stond ie alleen maar op dat terrein.

Uhmm sorry hoor maar iemand bewust invalide voor het leven rijden tegen een muur omdat hij over jouw terrein loopt vind ik dus erg fout handelen...volgens de wet gewoon poging tot doodslag/moord en gelukkig stond er niemand op het terein bij je vader ... 't zou maar een voorbijganger zijn die je hartstikke dood rijdt.... zeer nobel
pi_6978556
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:09 schreef reem het volgende:

[..]

Valt me op dat wel heel erg weinig mensen goed die eerste post lezen, de ironie straalt er toch vanaf?

Mensen zien die ironie wel, maar vinden hem misplaatst , omdat het hier om een volkomen onvergelijkbare zaak gaat (met de AH zaak).

Niemand heeft ooit beweert dat het wettelijk vastgelegd moet worden, dat eigenrichting mag.

Iedere zaak is verschillend en dus ook ieder oordeel is verschillend.

Hier is geen sprake geweest, zover dat te bepalen valt uit de info, van noodweer, van op heterdaad betrappen van diefstal, van bedreiging met een dodelijk wapen.

Hier komt iemand per ongeluk (blijkbaar) op andermans terrein terecht en is er geen enkele aanwijzing dat de jongen kwaad in de zin had of in welke vorm dan ook een bedreiging vormde.

De rechter doet idd ten alle tijde uitspraak , wij oordelen slechts op afstand, en als dat niet meer mag, kun je iedere discussie wel stoppen.

Ik heb geen medelij, geen sympathie voor een ieder die zich andermans spullen toeeigent en die daarbij MOEDWILLIG andermans leven in gevaar brengt om ZELF ongedeerd weg te kunnen komen met MIJN spullen.
De klap die hij van mij krijgt , is risico van het vak.

Ik vind het enkel treurig dat Gelly op zo'n provocerende manier zijn gelijk persé wilt halen... door het plaatsen van een zo kromme vergelijking.
Een Hicham of Youssef worden voor dat soort posts op de vingers getikt en dan wordt het gewoon trollen genoemd en niet een aanzet tot een interessante discussie.

pi_6978582
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:10 schreef milagro het volgende:

[..]

Mensen zien die ironie wel, maar vinden hem misplaatst , omdat het hier om een volkomen onvergelijkbare zaak gaat (met de AH zaak).

Correct!!
quote:
Ik vind het enkel treurig dat Gelly op zo'n provocerende manier zijn gelijk persé wilt halen... door het plaatsen van een zo kromme vergelijking.
En helemaal correct, beetje makkelijk wat Gelly doet.
pi_6978690
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:10 schreef milagro het volgende:

[..]

Wederom HELEMAAL mee eens!
pi_6982997
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:09 schreef reem het volgende:

[..]

De trollerigheid straalt er zeker van af.

Rare actie vind ik het maar van die man. Foute actie ook, al is het natuurlijk wel vervelend dat de bossen geterroriseerd worden door stropers en dergelijke. Begint echt een probleem te worden.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 25 november 2002 @ 09:32:40 #98
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6983049
quote:
Op zondag 24 november 2002 04:03 schreef Sock0 het volgende:
Ik zou wel willen weten welk terein met de dood word bewaakt.
Het mijne, onder andere.

Trespassers will be shot, survivors will be prosecuted.

Overigens heb ik zelf op advies van de politie mijn Rottweiler aan een hele korte riem, eigenlijk meer een handvat op z'n nek. Als ik een inbreker op mijn terrein zie dan zet ik de hond erop. Ik kan dan tegen de agent zeggen dat de hond zich lostrok en ik er niks aan kon doen, de hond heeft geen last van de korte riem.

Je wil tenslotte niet dat het beestje zich bezeert aan die riem.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_6983063
quote:
Goh, als ik dat doe ben ik "rediculiserend" bezig en moet ik ophoepelen.
  maandag 25 november 2002 @ 09:34:41 #100
16625 robh
pi_6983069
quote:
Op maandag 25 november 2002 09:33 schreef Strolie75 het volgende:

Goh, als ik dat doe ben ik "rediculiserend" bezig en moet
ik ophoepelen.

Jij kent het woord subtiel ook niet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6983096
quote:
Op maandag 25 november 2002 09:34 schreef robh het volgende:
Jij kent het woord subtiel ook niet.
Als je bedoelt dat ik er niet omheen ouwehoer dan heb je wel gelijk.
  maandag 25 november 2002 @ 14:44:29 #102
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_6987438
bij die dropping-zaak is het slachtoffer vele malen slechter af (gebroken rug) dan bij die AH-zaak (gebroken neus) maar het idee is hetzelfde. Maar de overeenkomst is dat de daders dachten dat alles geoorloofd is om (vermeende) criminelen te stoppen

Want als het wel stropers waren, dan was het volgens die Alphenaar (die die jongen dus moedwillig aanreed) blijkbaar wel okee geweest om erop in te rijden.. 10 jaar cel! case closed

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_6987688
quote:
Op maandag 25 november 2002 14:44 schreef BdR het volgende:
bij die dropping-zaak is het slachtoffer vele malen slechter af (gebroken rug) dan bij die AH-zaak (gebroken neus) maar het idee is hetzelfde. Maar de overeenkomst is dat de daders dachten dat alles geoorloofd is om (vermeende) criminelen te stoppen

Want als het wel stropers waren, dan was het volgens die Alphenaar (die die jongen dus moedwillig aanreed) blijkbaar wel okee geweest om erop in te rijden.. 10 jaar cel! case closed

jij hebt echt een goed ondertitel
  Moderator maandag 25 november 2002 @ 15:34:58 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6988318
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:27 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

kan zijn, maar t geeft nog niemand t recht om iemand te overrijden zonder dat je weet wat hij er deed.

zo ga je terug naar t wilde westen,
en daarbij
als t je kind is of zo, dan piep je wel anders.

dat probeertie toch te zeggen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 november 2002 @ 15:45:47 #105
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_6988545
ff een ander krantenartikel dat mischien iets meer duidelijkheid schept
quote:
Een 15-jarige jongen uit Goirle is vrijdagavond zwaargewond geraakt tijdens een dropping op Landgoed De Hoevens in Alphen (Noord-Brabant). Een 33-jarige man heeft de jongen vermoedelijk aangezien voor een stroper of een inbreker. Hij zou met zijn jeep over de jongen heen zijn gereden.

Ooggetuigen zeggen dat de jongen daarna is geschopt en geslagen. De man is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag, dan wel zware mishandeling. Het slachtoffer heeft volgens zijn moeder een gebroken ruggenwervel, een diepe wond tussen lippen en neus en blauwe plekken en schaafwonden over heel zijn lijf. Morgen wordt de jongen geopereerd.
De juiste toedracht staat voor de politie nog niet vast. Feit is dat een Goirlese voetbalclub een dropping had georganiseerd voor in totaal 227 jeugdleden. Vanuit een van de groepen zou vuurwerk zijn gegooid. Het vuurwerk klonk als schoten van stropers. Toen ook nog eens het alarm afging in een naburige woning gingen vier mannen ieder afzonderlijk in een jeep op pad. Tijdens de achtervolging van het groepje voetballers reed de verdachte man over de 15-jarige jongen heen. Het is niet bekend of dat opzettelijk is gebeurd.

Bron: Haagsche Courant

Moderator maandag 25 november 2002 @ 15:55:49 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6988760
maar toch vind ik dat dit deels komt door opmerkingen van Nawijn (en zelfs prins Berhard) in de media waarmee ze het goedkeuren dat je inbrekers een pak rammel geeft.

die dader is natuurlijk even dom als het achtereind van een maar juist dat soort figuren worden gesterkt door dit soort opmerkingen.

pi_6989004
quote:
Op maandag 25 november 2002 15:55 schreef sp3c het volgende:
die dader is natuurlijk even dom als het achtereind van een maar juist dat soort figuren worden gesterkt door dit soort opmerkingen.
Tja....de man denkt dat het een stroper is (voor de zoveelste keer) dus wordt hij woedend en doet zijn ding. Ik denk niet dat hij dit gewild had maar het is nu eenmaal gebeurd.
Conclusie: Mensen moeten het recht niet in eigen handen nemen, dit is een goed voorbeeld van waarom niet.

Gelly en anderen hebben gelijk.

...
pi_6989641
quote:
Op maandag 25 november 2002 16:07 schreef Choller het volgende:

[..]

Gelly en anderen hebben gelijk

Dat vind jij. In dit geval kan ik me wel wat bij de woede van de man voorstellen, maar de oplossing is inderdaad verkeerd. De man zelf die over de jongen reed liep echter helemaal geen gevaar en de jongen was ook niet in zijn huis. Reden genoeg dus, als je het mij vraagt, om de politie te bellen in plaats van er op in te rijden. Als je zelf in een levensbedreigende situatie komt kan ik me voorstellen dat je je genoodzaakt voelt om geweld te gebruiken. Deze man was gewoon fout, maar om dit nou weer te vergelijken met een inbraak waarbij je zelf gevaar loopt vind ik nergens op slaan, maar die link word hier wel degelijk gelegd.
  Moderator maandag 25 november 2002 @ 16:47:32 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6989784
quote:
Op maandag 25 november 2002 16:40 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat vind jij. In dit geval kan ik me wel wat bij de woede van de man voorstellen, maar de oplossing is inderdaad verkeerd. De man zelf die over de jongen reed liep echter helemaal geen gevaar en de jongen was ook niet in zijn huis. Reden genoeg dus, als je het mij vraagt, om de politie te bellen in plaats van er op in te rijden. Als je zelf in een levensbedreigende situatie komt kan ik me voorstellen dat je je genoodzaakt voelt om geweld te gebruiken. Deze man was gewoon fout, maar om dit nou weer te vergelijken met een inbraak waarbij je zelf gevaar loopt vind ik nergens op slaan, maar die link word hier wel degelijk gelegd.

de wet vind het ook.
bovendien is wat jij zegt wel ff iets totaal anders.
die figuren in de albert heijn werden als helden onthaald terwijl die ook niet in levensgevaar waren.

Tuurlijk, als iemand mij met een mes in bedreigt dan sla ik hem in elkaar (ik zou het iig proberen) maar om nou iemand te achtervolgen en dan op de grond in elkaar te schoppen (was ook een keer gebeurt tijdje terug in een supermarkt) dan ben je wat mij betreft fout bezig
net als die randdebiel die er maar met zijn auto op in moet rijden.

maandag 25 november 2002 @ 17:24:46 #110
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_6990535
quote:
Op maandag 25 november 2002 16:07 schreef Choller het volgende:
Tja....de man denkt dat het een stroper is (voor de zoveelste keer) dus wordt hij woedend en doet zijn ding. Ik denk niet dat hij dit gewild had maar het is nu eenmaal gebeurd.
Conclusie: Mensen moeten het recht niet in eigen handen nemen, dit is een goed voorbeeld van waarom niet.

Gelly en anderen hebben gelijk.

Zoals altijd is woede een slechte raadgever.

Waarom niet gewoon altijd proberen de 'dader' staande te houden en het 'bestraffen' aan de rechterlijke macht overlaten? Die mensen worden er tenslotte dik voor betaald om goede afwegingen te maken.

De topicstarter heeft het m.i. bij het rechte eind.

Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  maandag 25 november 2002 @ 18:32:36 #111
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_6991574
quote:
Op maandag 25 november 2002 14:58 schreef haaahaha het volgende:
jij hebt echt een goed ondertitel
haaahaha
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 25 november 2002 @ 18:56:17 #112
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6991970
quote:
Op maandag 25 november 2002 09:32 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Het mijne, onder andere.

Trespassers will be shot, survivors will be prosecuted.

Overigens heb ik zelf op advies van de politie mijn Rottweiler aan een hele korte riem, eigenlijk meer een handvat op z'n nek. Als ik een inbreker op mijn terrein zie dan zet ik de hond erop. Ik kan dan tegen de agent zeggen dat de hond zich lostrok en ik er niks aan kon doen, de hond heeft geen last van de korte riem.

Je wil tenslotte niet dat het beestje zich bezeert aan die riem.

En een hond kan niet rationeel denken en kan niet aangeklaagd worden.
Tsja .....
  maandag 25 november 2002 @ 19:06:06 #113
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6992149
De jongens gooiden al met vuurwerk, ben benieuwd of ze nog meer gedaan hebben.
quote:
Op maandag 25 november 2002 15:55 schreef sp3c het volgende:
maar toch vind ik dat dit deels komt door opmerkingen van Nawijn (en zelfs prins Berhard) in de media waarmee ze het goedkeuren dat je inbrekers een pak rammel geeft.

Nee die vent wordt gewoon pisnijdig van al die stropers en insluipers op zijn land en de laffe politie/justitie die niks doet.
Tsja .....
  maandag 25 november 2002 @ 19:06:10 #114
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6992150
quote:
Op maandag 25 november 2002 16:40 schreef Disorder het volgende:

[..]

De man zelf die over de jongen reed liep echter helemaal geen gevaar

Dat is achteraf gepraat, als je last hebt van stropers die een geweer bij hebben, wat ze wel vermoed zullen hebben na die vuurwerkknal, dan ga je geen risico nemen.

Simpel

quote:
en de jongen was ook niet in zijn huis.
Maar wel op zijn terrein, en als dat aangegeven stond dan is dat hetzelfde, namelijk afgesloten privéterrein.
quote:
Reden genoeg dus, als je het mij vraagt, om de politie te bellen in plaats van er op in te rijden.
En die zullen ook meteen komen.
Tsja .....
  maandag 25 november 2002 @ 19:08:24 #115
16625 robh
pi_6992191
quote:
Op maandag 25 november 2002 19:06 schreef ghettoman het volgende:

Dat is achteraf gepraat, als je last hebt van stropers die een geweer bij hebben, wat ze wel vermoed zullen hebben na die vuurwerkknal, dan ga je geen risico nemen.

Hoeveel onschuldige slachtoffers moeten er dan vallen voordat blijkt dat voor eigen rechter spelen niet de juiste weg is?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 25 november 2002 @ 19:13:20 #116
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6992283
quote:
Op maandag 25 november 2002 19:08 schreef robh het volgende:

[..]

Hoeveel onschuldige slachtoffers moeten er dan vallen voordat blijkt dat voor eigen rechter spelen niet de juiste weg is?

Hoeveel onschuldige burgers moeten nog vermoord, verkracht, mishandeld en bestolen worden voordat burgers hun lijf en eigendommen eens mogen beschermen?
Hoelang duurt het voordat het recht ook werkelijk recht is ipv krom?

En die jongen was waarschijnlijk helemaal niet onschuldig, hij was zowiezo al aan het insluipen.

Tsja .....
pi_6992315
quote:
Op maandag 25 november 2002 19:13 schreef ghettoman het volgende:

[..]
En die jongen was waarschijnlijk helemaal niet onschuldig, hij was zowiezo al aan het insluipen.

En die is nu mooi gestraft! Zwaargewond in het ziekenhuis, en zo hoort het. Hoe durft ie, op verboden terrein verdwalen. Hmmpf.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
  maandag 25 november 2002 @ 19:17:24 #118
16625 robh
pi_6992384
quote:

Hoeveel onschuldige burgers moeten nog vermoord, verkracht, mishandeld en bestolen worden voordat burgers hun lijf en eigendommen eens mogen beschermen?

Als stoffelijk overschot heb je zowiezo niets aan zelfverdediging hoor.
Maar zoals al vele malen gezegd (scipio!) mag je je eigendommen best besc..... beuh laat maar, muur.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator maandag 25 november 2002 @ 19:20:00 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6992433
quote:

[..]

Hoelang duurt het voordat het recht ook werkelijk recht is ipv krom?

die dude zijn rechten waren helemaal niet in gevaar dus valt er nix te beschermen, je kan toch ook geen jehova getuigen voor je deur afknallene omdat ze door je tuin (=afgesloten priveterrein) zijn gekomen?
quote:
hij was verdwaald en van vuurwerk lees ik verder nix.
en alstie wel vuurwerk had gehad dan mag je hem ook niet overrijden (anders zou ik binnenblijven met oud en nieuw).
  maandag 25 november 2002 @ 19:50:41 #120
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6993112
quote:
Op maandag 25 november 2002 19:17 schreef robh het volgende:

[..]

Als stoffelijk overschot heb je zowiezo niets aan zelfverdediging hoor.

Daarom moet je ook ongelimiteerde zelfbescherming hebben, dan wordt je geen stoffelijk overschot.
quote:

Maar zoals al vele malen gezegd (scipio!) mag je je eigendommen best besc..... beuh laat maar, muur.
Heb je hebt zelf blijkbaar een bord voor je kop. Er valt met proportioneel staande houden gewoon niks te beschermen.
quote:
Op maandag 25 november 2002 19:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

die dude zijn rechten waren helemaal niet in gevaar dus valt er nix te beschermen, je kan toch ook geen jehova getuigen voor je deur afknallene omdat ze door je tuin (=afgesloten priveterrein) zijn gekomen?

Bij mij bellen jehova's ook altijd netje aan hoor en lopen gewoon over het paadje ipv over mijn schutting mijn tuin in te klimmen om vervolgens mij te alarmern van hun aanwezigheid met strijkers.

Vreemde Jehova's heb jij.

quote:
[..]

hij was verdwaald en van vuurwerk lees ik verder nix.

quote:
Een 15-jarige jongen uit Goirle is vrijdagavond zwaargewond geraakt tijdens een dropping op Landgoed De Hoevens in Alphen (Noord-Brabant). Een 33-jarige man heeft de jongen vermoedelijk aangezien voor een stroper of een inbreker. Hij zou met zijn jeep over de jongen heen zijn gereden.

Ooggetuigen zeggen dat de jongen daarna is geschopt en geslagen. De man is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag, dan wel zware mishandeling. Het slachtoffer heeft volgens zijn moeder een gebroken ruggenwervel, een diepe wond tussen lippen en neus en blauwe plekken en schaafwonden over heel zijn lijf. Morgen wordt de jongen geopereerd.
De juiste toedracht staat voor de politie nog niet vast. Feit is dat een Goirlese voetbalclub een dropping had georganiseerd voor in totaal 227 jeugdleden. Vanuit een van de groepen zou vuurwerk zijn gegooid. Het vuurwerk klonk als schoten van stropers. Toen ook nog eens het alarm afging in een naburige woning gingen vier mannen ieder afzonderlijk in een jeep op pad. Tijdens de achtervolging van het groepje voetballers reed de verdachte man over de 15-jarige jongen heen. Het is niet bekend of dat opzettelijk is gebeurd.

Bron: Haagsche Courant

Tsja .....
pi_6993131
Hij wordt trouwens morgen geopereerd in het Elisabeth ziekenhuis
  maandag 25 november 2002 @ 19:53:13 #122
16625 robh
pi_6993176
quote:
Op maandag 25 november 2002 19:50 schreef ghettoman het volgende:

Daarom moet je ook ongelimiteerde zelfbescherming hebben, dan wordt je geen stoffelijk overschot.

Je moet gewoon niet tegen een kogel of mes aanlopen, dan kom je al een heel eind.
quote:
Heb je hebt zelf blijkbaar een bord voor je kop. Er valt met proportioneel staande houden gewoon niks te beschermen.
Erg jammer dat je dat denkt. Maargoed in jouw wereld word het dus normaal dat wanneer je iemand om de weg vraagt je neergeslagen wordt met een knuppel. ("hij zag er verdacht uit...")
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 25 november 2002 @ 20:01:49 #123
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6993351
quote:
Op maandag 25 november 2002 19:53 schreef robh het volgende:

[..]

Je moet gewoon niet tegen een kogel of mes aanlopen, dan kom je al een heel eind.

Dat gaat moeilijk als je overvallen wordt hé.
quote:
[..]

Erg jammer dat je dat denkt. Maargoed in jouw wereld word het dus normaal dat wanneer je iemand om de weg vraagt je neergeslagen wordt met een knuppel. ("hij zag er verdacht uit...")

Ik denk het niet, het is zo, er zij al mensen veroordeeld voor het te hard vastbinden van een inbreker.

En nee je hoeft niet neergeknuppelt te worden als je de weg vraagt, maar als je eerst vuurwerk afsteekt op iemand anders zijn terrein waar stropers actief zijn en dan hard wegloopt als er iemand aankomt dan wordt je nogal verdacht vind je niet?

Tsja .....
  maandag 25 november 2002 @ 20:04:15 #124
16625 robh
pi_6993391
quote:
Op maandag 25 november 2002 20:01 schreef ghettoman het volgende:

En nee je hoeft niet neergeknuppelt te worden als je de weg vraagt, maar als je eerst vuurwerk afsteekt op iemand anders zijn terrein waar stropers actief zijn en dan hard wegloopt als er iemand aankomt dan wordt je nogal verdacht vind je niet?

Ik zit vol spanning te wachten op het eerste kind dat wordt doodgeschoten voor deurtjebellen... Want dat zit er aan te komen, vooral bij mensen waar al eens eerder is ingebroken.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator maandag 25 november 2002 @ 20:06:15 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6993433
quote:

[...]

Bij mij bellen jehova's ook altijd netje aan hoor en lopen gewoon over het paadje ipv over mijn schutting mijn tuin in te klimmen om vervolgens mij te alarmern van hun aanwezigheid met strijkers.

mjah voetje tussen de deur stoppen zijn ze niet vies van hiero en die schiet ik dr ook niet af, bovendien staat er nergens dat de jongens over een muur zijn geklommen.
[...]
quote:
dus omdat er ergens in een groep van 227 man vuurwerk word gegooid mag je zomaar iedereen doodrijden?
dat is net zoiets als elke voetbalsupporter na een wedstrijd in elkaar slaan omdat een enkeling anti joodse leuzen loopt te roepen.
pi_6994757
quote:

[..]

Als jij ongelimiteerde zelfbescherming hebt heeft die inbreker dat ook. Als je dan wakker wordt van de inbreker in de slaapkamer dan knalt'ie je overhoop of steekt'ie je lek. Altijd met de opmerking dat hij dacht dat jij een wapen wilde pakken.
quote:
Iemand overrijden en/of nog een paar keer natrappen terwijl iemand al op de grond ligt is zeker wel nuttig om je eigendommen te beschermen
quote:

Ze komen op je erf. En als je ze daar geen toestemming voor hebt gegeven zijn ze in principe in overtreding.
  maandag 25 november 2002 @ 22:45:52 #127
14509 reem
pi_6995340
Anyway, ik sprak vandaag een gozer uit mijn klas en die zit op dezelfde voetbalclub, dit was ZIJN verhaal (wat hij had gehoord iig).

Jongens waren tijdens de dropping vuurwerk af aan het steken, alarm gaat af.. worden aangezien voor stropers, jongen wordt klem/over-reden. Daarna nog eens met een zaklamp gemept, door de gozer(s) van de jeep, opdat ie niets zou vertellen...

Ghettoman, dat jij ook maar enig begrip voor die vent op kan brengen is ongelofelijk... Ook al was die jongen expres op dat terrein, je gaat iemand niet overrijden. Vind je van wel: laat je dan maar even nakijken.

[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 25 november 2002 @ 22:47:47 #128
14509 reem
pi_6995373
quote:

Ja een 15 jarige jongen zonder geweer lijkt idd wel heeeeeeeel erg op een stroper.

Man ik zou mezelf ook rotschrikken als ik in het bos zou lopen, en er zou ineens een alarm af gaan. Als er dan zon jeep achter me aankomt ren ik ook weg hoor, ook al heb ik niets fouts gedaan. Die jongen moet enorm bang zijn geweest.

Ik hoop dat die gozer echt 10 jaar zitten krijgt. Serves 'em right

[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 25 november 2002 @ 23:31:38 #129
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_6996014
quote:

[..]

[..]

[..]

Oh mijn god, ga je nu hier verder met je gelul over 'proportioneel staande houden'. Kijk eerst eens naar de tekst van de wet en het arrest dat ik in 'juwelier schiet belager dood' al noemde, het zogenaamde 'bijlmer noodweer' arrest voordat je weer met je halstarrige onjuistheden komt. Enorme rechtsgeleerde die je daar bent. Empirisch onderzoek gedaan naar noodweer en noodweerexces zeker.

Jij vindt spulletjes echt waardevoller dan een mensenleven, zelfs het leven van een onschuldige, of niet? Ik hoop echt dat je mensen op de kast probeert te krijgen en dit niet serieus meent.

"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
  maandag 25 november 2002 @ 23:36:07 #130
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_6996095
quote:

...En nee je hoeft niet neergeknuppelt te worden als je de weg vraagt, maar als je eerst vuurwerk afsteekt op iemand anders zijn terrein waar stropers actief zijn en dan hard wegloopt als er iemand aankomt dan wordt je nogal verdacht vind je niet?

En iemand die zich verdacht gedraagt mag door iedere willekeurige burger worden gedood? Had hij zich maar niet verdacht moeten gedragen zeker?
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_6996742
Die jongen schijnt een webpage te hebben waar t een en ander op staat, althans, dat hoorde ikop het rtl 4nieuws.... weet iemand de URL?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_6996958
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 00:07 schreef _Bunny_ het volgende:
Die jongen schijnt een webpage te hebben waar t een en ander op staat, althans, dat hoorde ikop het rtl 4nieuws.... weet iemand de URL?
http://members.home.nl/h.peeters/
  vrijdag 29 november 2002 @ 17:34:41 #133
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_7063382
quote:

[..]

Gelly? SUKKEL!!
No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
  vrijdag 29 november 2002 @ 19:56:27 #134
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_7065382
quote:

[..]

hoezo buitenproportioneel?

hij leeft toch nog?

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')