LOL en wat een fucking ophef over een winkeltjequote:
Nee maar echt. Ik heb 2 sluitingsn meegemaakt. De eerste bleef 3 maanden open. Wat voor tokkie volk erop af komt johquote:Op woensdag 17 februari 2016 22:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
HET IS DE SCHULD VAN DE KLANTEN!!!!
Financiële sector ook alweer een tijd stil.... Verzekeraars binnenkort aan de beurt?quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:48 schreef Vlaggenroof het volgende:
Welke nog meer? Welke is devolgende?
Weet je wat het is Roel, als ik jou nou steeds bij je voornaam noem Roel, dan denk jij: die man kent mij, die man heeft passie, hij houdt van mensen. Er waren allerlei goede ideeën Roel, ze hebben daar met een heel team over bij elkaar gezeten. En dat zijn mensen met verstand van zaken Roel, dat zijn toppers.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hij lult makkelijk maar zegt niks.
Nee, maar je kunt natuurlijk altijd een boeketje achterlaten voor de winkel. Of een knuffelbeertje, een kaarsje, of iets anders om uiting te geven aan je emoties, aan je medeleven. Never forget!quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:53 schreef MMXMMX het volgende:
Weet iemand al wanneer de Stille tocht is
Ik moest lachenquote:Op woensdag 17 februari 2016 22:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet je wat het is Roel, als ik jou nou steeds bij je voornaam noem Roel, dan denk jij: die man kent mij, die man heeft passie, hij houdt van mensen. Er waren allerlei goede ideeën Roel, ze hebben daar met een heel team over bij elkaar gezeten. En dat zijn mensen met verstand van zaken Roel, dat zijn toppers.
passie blablablabla mensen verbinden blablablabla....quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:00 schreef Nia het volgende:
Wat wilde Kahn nou precies? Hij had het over koffers, hotdogs, reizen. Hij praatte veel maar vertelde weinig bij Humberto.
- Er had veel geld in gemoeten, honderden miljoenen euro's lijkt me niet onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:00 schreef W00fer het volgende:
Wat ik hoor is dat iedereen die voor Hudson Bay is eigenlijk ook gewoon hoopt op niets als het echt zo slecht is qua omzet per m2 als Kahn zegt.
Daarbij geloof ik zeker wél dat Kahn samen met de familie van Eerd iets had kunnen neerzetten. Ik geloof ook zeker dat het mooi had kunnen worden.
Waar ik mijn twijfels bij heb:
-Hoeveel geld had erin gemoeten
-Kun je opboksen tegen de viezige gierige internetshoppers die het voor 50 cent goedkoper online gaan bestellen
-Heeft Kahn écht het zo goed voor met het personeel als hij in Late Night doet voorkomen.
Er zullen er dit jaar vast nog wel meer omvallen. Ik denk dat aan het einde van jaar duidelijk is welke retailer met zijn tijd is meegegaan en welke niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:48 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik zit te denken....
Dixons, schoenenreus, scapino. V&D. Mijn eigen werk een maand geleden ( franchise van een tuincentrum concern welke alleen bestaat uit franchise) halfords,
Welke nog meer? Welke is devolgende?
Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
passie blablablabla mensen verbinden blablablabla....
Kofferafdeling. En dan in maart een Amerikamaand, waarbij Jumbo voor de hotdogs zou zorgen...
Prijs is niet alles. Ik blijf het roepen. Er is meer dan alleen prijs. Als iets kapot is mag je het weer terug gaan sturen met de kans op transportschade.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- Er had veel geld in gemoeten, honderden miljoenen euro's lijkt me niet onwaarschijnlijk.
- Internet is aanzienlijk goedkoper, op een duur artikel gaat het al snel om tientallen euro's.
- Daarnaast is er concurrentie van winkels die enorm goedkoop zijn, de Aldi, Lidl, Action en andere voordeelreuzen.
- Een goede ondernemer is in mijn ogen spijkerhard. Een goede ondernemer houdt geen personeel in dienst omdat het zo zielig is om mensen te ontslaan.
Vast, maar het is allemaal een zweverig verhaal.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.
Kans op transportschade heb je ook als je het naar de winkel moet brengen en na reparatie weer op moet halen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Prijs is niet alles. Ik blijf het roepen. Er is meer dan alleen prijs. Als iets kapot is mag je het weer terug gaan sturen met de kans op transportschade.
Ik heb de uitzending niet gezien, maar was Kahn dan van plan geweest om van V&D echt een experience-bedrijf te maken? Was die Amerikamaand alleen een voorbeeld daarvan?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.
De redding van V&D? De hotdogmaand, DE HOTDOGMAAND!!1quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb de uitzending niet gezien, maar was Kahn dan van plan geweest om van V&D echt een experience-bedrijf te maken? Was die Amerikamaand alleen een voorbeeld daarvan?
Want anders... Ik kan me voorstellen dat ING geen groot miljoenenbedrag wil uitlenen alleen maar om in een warenhuis een hotdogmaand te organiseren.
Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:08 schreef W00fer het volgende:
Prijs is niet alles. Ik blijf het roepen. Er is meer dan alleen prijs. Als iets kapot is mag je het weer terug gaan sturen met de kans op transportschade.
Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.
De pretparken hebben het de afgelopen jaren het ook niet zo fantastisch gedaan.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.
Vroeger ging voor een ervaring naar een warenhuis. Maar tegenwoordig heeft een consument daar geen tijd voor, die staat liever in een pretpark op zaterdag, de miljardenomzet aldaar te spekken.
Daar kan je hier in de straat net 1,5 uur voor staan...quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.
Komt bij dat winkels steeds vaker niet hebben wat je online simpel kunt bestellen.
En die verrekte parkeerkosten: 5 euro is niks....
quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet je wat het is Roel, als ik jou nou steeds bij je voornaam noem Roel, dan denk jij: die man kent mij, die man heeft passie, hij houdt van mensen. Er waren allerlei goede ideeën Roel, ze hebben daar met een heel team over bij elkaar gezeten. En dat zijn mensen met verstand van zaken Roel, dat zijn toppers.
Vorig jaar was dan ook een jaar met heel veel herfst, een tikketje lente en een paar verdwaalde zomerdagen. Maar dan nog deden die parken het beter dan de retail.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De pretparken hebben het de afgelopen jaren het ook niet zo fantastisch gedaan.
koop een lelijke kofferbandquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:17 schreef FredvZ het volgende:
Ik bedenk me nu eindelijk wat ik aan de V&D ga missen: hun huismerkkoffers.
Niet vanwege de kwaliteit, maar omdat ze daar hele lelijke koffers verkochten. Waarom ik een lelijke koffer wil? Die koopt niemand, dus heb je nooit het probleem dat iemand met dezelfde koffer zich vergist en jouw koffer meeneemt van de bagageband.
Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kans op transportschade heb je ook als je het naar de winkel moet brengen en na reparatie weer op moet halen.
Niet elk beroep is exact. Kijk naar festivals die verkopen ook voor grof geld een beleving, en steevast uitverkocht. Terwijl je een week later ook op Youtube kan zien in 4K kwaliteit.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vast, maar het is allemaal een zweverig verhaal.
Hoe vaak koop je een koffer? 1x per 2-3 jaar en dan wacht je niet op de hotdogmaand van Kahn.
Dan moet je nog wel het geluk hebben dat hetzelfde exemplaar nog op voorraad is. In de tijd dat ik dingen nog in de winkel kocht was de voorraad meestal zo belabberd dat van het gene wat ik wilde hebben er maar 1 op voorraad was en als het stuk was moest het weer van een ander filiaal komen. Hoop gedoe en gereis.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:19 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.
Daarom twee paar bestellen onlinequote:Op woensdag 17 februari 2016 23:19 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.
Het is maar een slecht voorbeeld, onder zeer grote tijdsdruk snel in elkaar geflanst voor de TV. Dit soort marketing concepten kosten tijd om ontwikkeld te worden. Als Coca Cola volgende week ophoud met marketing is het einde van het jaar ook afgelopen....quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb de uitzending niet gezien, maar was Kahn dan van plan geweest om van V&D echt een experience-bedrijf te maken? Was die Amerikamaand alleen een voorbeeld daarvan?
Want anders... Ik kan me voorstellen dat ING geen groot miljoenenbedrag wil uitlenen alleen maar om in een warenhuis een hotdogmaand te organiseren.
Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.
Komt bij dat winkels steeds vaker niet hebben wat je online simpel kunt bestellen.
En die verrekte parkeerkosten: 5 euro is niks....
Hoe zie jij een beleving in een warenhuis voor je?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:20 schreef W00fer het volgende:
[..]
Niet elk beroep is exact. Kijk naar festivals die verkopen ook voor grof geld een beleving, en steevast uitverkocht. Terwijl je een week later ook op Youtube kan zien in 4K kwaliteit.
Als dat zo zou zijn dan zou de Bijenkorf niet zo goed draaien. Die draaien zeker ook op beleving. Kijk naar House of Pertijs in Breda welke sierraden verkoopt, een groot gedeelte van die aankoop is ook beleving.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.
Vroeger ging voor een ervaring naar een warenhuis. Maar tegenwoordig heeft een consument daar geen tijd voor, die staat liever in een pretpark op zaterdag, de miljardenomzet aldaar te spekken.
Dan heb je jaren onder een steen gezeten want je kunt tegenwoordig van elke winkel met goede click n brick integratie zien wat de winkelvoorraad is. Althans bij Paradigit (doorstart) en Bijenkorf wel, H&M en die andere hipsterzaken durf ik het niet van te zeggen maar ze zouden er beter aan doen van wel, en anders even een telefoontje plegen, belminuten zijn tegenwoordig haast gratis in een abo.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel het geluk hebben dat hetzelfde exemplaar nog op voorraad is. In de tijd dat ik dingen nog in de winkel kocht was de voorraad meestal zo belabberd dat van het gene wat ik wilde hebben er maar 1 op voorraad was en als het stuk was moest het weer van een ander filiaal komen. Hoop gedoe en gereis.
En het terugsturen van het tweede paar kost je geen tijd en geld?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daarom twee paar bestellen online
Doe ik altijd met schoenen...
Dan woon je waarschijnlijk buitenafquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:22 schreef W00fer het volgende:
Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.
Ga maar eens wat dingen lezen over experience marketing, je mond valt open van wat er mogelijk is en vooral van de omzetten die het genereert. Als je de goede bedrijven en mensen erop zet kan het groot worden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe zie jij een beleving in een warenhuis voor je?
De drie dwaze dagen is ook een belevenis, maar of je daar nou echt blij van wordt als dat 365 dwaze dagen worden?
Gratis retournerenquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:26 schreef W00fer het volgende:
[..]
En het terugsturen van het tweede paar kost je geen tijd en geld?
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:22 schreef W00fer het volgende:
[..]
Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.
Ik woon helemaal niet buitenaf, maar als ik precies binnen kantooruren naar een postkantoor moet terwijl ik op zondagmiddag het ook kan retourneren bij de V&D (tegenwoordig elke zondag koopzondag) die net zo ver zit?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dan woon je waarschijnlijk buitenaf
Heb hier twee postkantoortjes zitten waar ik elke week twee keer langs kom als ik boodschappen ga doen.
En niet alles is in de winkel te koop: zou bv. graag de plaatselijke Footlocker sponsoren maar die verkopen niet alles, dus dan maar online...
Dan blijft het aspect dat je niet kan passen EN op kan draaien voor transportschade EN niet cash kan afrekenen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gratis retourneren
En tijd? Veel minder dan naar het centrum rijden, parkeren, naar winkel lopen....
En niet geheel onbelangrijk: je krijgt JE GELD TERUG!quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.
Mensen zijn in mijn ogen dan ook gewoon vies lui geworden. Je schildert het af al is het door een veertig graden heet Indonesië te lopen met 3 kanten krokodillen. In plaats daarvan zitten mensen op hun rukzoldertje en komen ze nooit buitenquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.
Bij de Wehkamp shop je op maandagavond door de complete winkelstraat, staat het dinsdagavond op de stoep, kan je op woensdagavond passen en donderdagavond laat je de retouren ophalen. En dat allemaal met je favo tv programma's op de achtergrond, je eigen prive omgeving, het voordeel dat je gelijk kan passen met de rest van je garderobe.
En op vrijdagavond, zaterdag en zondag hoef je dus niet meer geld en tijd te verspillen aan:
- het naar de stad rijden
- het parkeren van je auto
- het slenteren door de straten
- het wachten voor de pashokjes
- het wachten voor de kassa
- het terug naar je auto
- naar huis rijden
(- en dat een week later nog een keer om dingen te ruilen)
Die draaien op producten van een hoger segment. Exact hetzelfde principe als de V&D. De klant is echter gemiddeld ouder en meer merkvast. Maar ook voor de Bijenkorf zal over enkele jaren het doek vallen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:23 schreef W00fer het volgende:
Als dat zo zou zijn dan zou de Bijenkorf niet zo goed draaien. Die draaien zeker ook op beleving. Kijk naar House of Pertijs in Breda welke sierraden verkoopt, een groot gedeelte van die aankoop is ook beleving.
In de tijd dat ik dingen in een winkel kocht was in deze tijd:quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan heb je jaren onder een steen gezeten want je kunt tegenwoordig van elke winkel met goede click n brick integratie zien wat de winkelvoorraad is. Althans bij Paradigit (doorstart) en Bijenkorf wel, H&M en die andere hipsterzaken durf ik het niet van te zeggen maar ze zouden er beter aan doen van wel, en anders even een telefoontje plegen, belminuten zijn tegenwoordig haast gratis in een abo.
Voor zover ik weet kun je bij Wehkamp.nl niet kiezen wanneer ze het afleveren en wanneer ze het ophalen (avonduren).quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.
Bij de Wehkamp shop je op maandagavond door de complete winkelstraat, staat het dinsdagavond op de stoep, kan je op woensdagavond passen en donderdagavond laat je de retouren ophalen. En dat allemaal met je favo tv programma's op de achtergrond, je eigen prive omgeving, het voordeel dat je gelijk kan passen met de rest van je garderobe.
En op vrijdagavond, zaterdag en zondag hoef je dus niet meer geld en tijd te verspillen aan:
- het naar de stad rijden
- het parkeren van je auto
- het slenteren door de straten
- het wachten voor de pashokjes
- het wachten voor de kassa
- het terug naar je auto
- naar huis rijden
(- en dat een week later nog een keer om dingen te ruilen)
Je kan toch thuis passen, of groei en krimp jij elke week?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:29 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan blijft het aspect dat je niet kan passen EN op kan draaien voor transportschade EN niet cash kan afrekenen.
Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
En niet geheel onbelangrijk: je krijgt JE GELD TERUG!
In de winkel komen ze regelmatig aanzeiken met tegoedbonnen...
Ik doe al jaren niet anders.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:31 schreef W00fer het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kun je bij Wehkamp.nl niet kiezen wanneer ze het afleveren en wanneer ze het ophalen (avonduren).
Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online kooptquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:32 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.
Die kans is groter dan je denkt, lees er de klacht.nl en trosradars van deze wereld maar eens op na. Het sterft van de klachten over retouren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je kan toch thuis passen, of groei en krimp jij elke week?
En verantwoordelijk voor transportschade?
Tsja... Die kans is wel heel erg klein...
Toen ik laatst in de presale iets bestelde bij Wehkamp kon ik echt niet kiezen hoelaat het geleverd zou worden (artikel was nog nergens anders te krijgen).quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik doe al jaren niet anders.
[..]
Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online koopt
Smaken verschillen, maar gezien het aantal failliete ketens de laatste tijd zijn er schijnbaar een hoop mensen die liever online bestellen, thuis passen en retourneren dan dat ze naar een hotdogfestijn gaanquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:32 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.
Aterpay kost extra (gewoon nieuw naampje voor de aloude acceptgiro)quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik doe al jaren niet anders.
[..]
Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online koopt
Als je iets in de presale in een winkel koopt krijg je het toch ook niet mee...quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef W00fer het volgende:
[..]
Toen ik laatst in de presale iets bestelde bij Wehkamp kon ik echt niet kiezen hoelaat het geleverd zou worden (artikel was nog nergens anders te krijgen).
Gratis bij in elk geval Wehkamp, Bol.com en H&M.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef W00fer het volgende:
[..]
Aterpay kost extra (gewoon nieuw naampje voor de aloude acceptgiro)
De consumptie en wegwerp maatschappij heeft inderdaad de illusie in de hand gewerkt dat met een groter assortiment je een beter leven hebt en dus nóg meer moet kopen om het vervolgens weg te flikkeren in plaats van tevreden te zijn met wat je hebt. Materialisme voert helaas de boventoon.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Smaken verschillen, maar gezien het aantal failliete ketens de laatste tijd zijn er schijnbaar een hoop mensen die liever online bestellen, thuis passen en retourneren dan dat ze naar een hotdogfestijn gaan
En zoals ik al zei: niet alles is in de winkel te koop. Dat is gewoon kansloos. Zo dwingen ze je online te kopen... Gedwongen door leveranciers die eisen dat ze van schoen x percentage y op dag 1 verkopen....
Klopt, maar kun je wel een dealtje maken vaak dat ze het voor je terugleggen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je iets in de presale in een winkel koopt krijg je het toch ook niet mee...
Oh, bestel alleen bij Nike, Footlocker en soms H&M (1 euro retour bij H&M). En die doen bij mij tot nu toe nooit moeilijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:34 schreef W00fer het volgende:
[..]
Die kans is groter dan je denkt, lees er de klacht.nl en trosradars van deze wereld maar eens op na. Het sterft van de klachten over retouren.
Ik deed dat bij Opus.nl (lege blu-ray's zijn lastig te krijgen in winkels) en daar was het niet gratis.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gratis bij in elk geval Wehkamp, Bol.com en H&M.
Betalen om iets te retourneren is uitgevonden voor de mensen die 6 zonnebrillen bestellen en er 5 terugsturenquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, bestel alleen bij Nike, Footlocker en soms H&M (1 euro retour bij H&M). En die doen bij mij tot nu toe nooit moeilijk.
Rest van m'n kleren haal ik doorgaans op vakantie in de VS (want de helft goedkoper).
Wat lul je?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:37 schreef W00fer het volgende:
[..]
De consumptie en wegwerp maatschappij heeft inderdaad de illusie in de hand gewerkt dat met een groter assortiment je een beter leven hebt en dus nóg meer moet kopen om het vervolgens weg te flikkeren in plaats van tevreden te zijn met wat je hebt. Materialisme voert helaas de boventoon.
Dan kom je niet bij de goede zaken, er zijn zat specialistische lokale sportschoenenzaken die kunnen bestellen zonder aankoopverplichting.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat lul je?
Ik heb het over sportschoenen van 180 euro ofzo.... Heeft niks met wegwerpmaatschappij te maken.
Niks mis mee toch?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef W00fer het volgende:
[..]
Betalen om iets te retourneren is uitgevonden voor de mensen die 6 zonnebrillen bestellen en er 5 terugsturen
Opus zou dan ook (naar mijn inschatting) een winkel zijn die ook IRL moeilijk zou doen over retourneren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef W00fer het volgende:
Ik deed dat bij Opus.nl (lege blu-ray's zijn lastig te krijgen in winkels) en daar was het niet gratis.
Altijd maar die parkeerkosten. Je hebt toch een fietsquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niks mis mee toch?
1 euro voor retourneren is minder dan 5 euro parkeren
Aha, de betweter.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:41 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan kom je niet bij de goede zaken, er zijn zat specialistische lokale sportschoenenzaken die kunnen bestellen zonder aankoopverplichting.
Nogal logisch, als je iets gekocht hebt en de wikkel is eraf valt het voor hen niet meer te verkopen. Pakjes sigaretten die zijn aangebroken kan je ook niet retourneren bij de supermarkt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Opus zou dan ook (naar mijn inschatting) een winkel zijn die ook IRL moeilijk zou doen over retourneren.
Hoor net op de reclame dat als je voor 12.00 uur besteld dat je het dan op dezelfde dag nog krijgtquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:31 schreef W00fer het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kun je bij Wehkamp.nl niet kiezen wanneer ze het afleveren en wanneer ze het ophalen (avonduren).
Dan moet je wel thuis zijn als Achmed de postbode zijn bus op je stoep parkeert...quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:43 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Hoor net op de reclame dat als je voor 12.00 uur besteld dat je het dan op dezelfde dag nog krijgt
Stukje over winkelvoorraad gemist?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:42 schreef W00fer het volgende:
[..]
Altijd maar die parkeerkosten. Je hebt toch een fiets![]()
Beter dan op die rukzolder zitten en geen gezonde buitenlucht en beweging hebben.
Je doet net alsof fietsen vreselijk vermoeiend is en de kogels je om de oren fluiten.....quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Stukje over winkelvoorraad gemist?
Heen fietsen, terug fietsen, passen, terug fietsen, retourneren, weer fietsen... Vermoeien, kan wel wat beter doen dan. Rukken bijvoorbeeld, op zolder.
Dan laat je het op je werk bezorgen, of bij een afhaalpunt in de buurt (van je werk, van je huis, of eentje die je onderweg tegenkomt). Mogelijkheden genoegquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan moet je wel thuis zijn als Achmed de postbode zijn bus op je stoep parkeert...
Wat heb ik eraan als ik gewoon overdag moet werken en daarna ga sporten oid en ze komen langs?
Leggen ze het bij de buren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan moet je wel thuis zijn als Achmed de postbode zijn bus op je stoep parkeert...
Wat heb ik eraan als ik gewoon overdag moet werken en daarna ga sporten oid en ze komen langs?
Niet iedereen z'n baas zit erop te wachten dat z'n medewerkers weer het zoveelste lulkoeken pakketje van Zalando met broeken die je 3x draagt op zitten te wachten. Vind je het gek dat werkgevers steen en been klagen dat hun werknemers niks anders doen dan Facebooken en online shoppen ipv werken?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan laat je het op je werk bezorgen, of bij een afhaalpunt in de buurt (van je werk, van je huis, of eentje die je onderweg tegenkomt). Mogelijkheden genoeg
Het is maar de vraag of je buren er zin in hebben om allerlei onzinaankopen te ontvangen. Elke week weer een of ander artikel wat je eigenlijk niet nodig hebt. Ik weet zeker dat mensen in Nederland er niet op zitten te wachten om week in week uit wat van hun buren aan te nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Leggen ze het bij de buren.
Al verwacht ik, gebaseerd op je berichten hier, dat jouw buren weinig zin hebben wat voor zon zuurpruim aan te nemen
Heb je dat gepolst bij werkgevers of is dat je eigen interpretatie?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:47 schreef W00fer het volgende:
Niet iedereen z'n baas zit erop te wachten om weer het zoveelste lulkoeken pakketje van Zalando met broeken die je 3x draagt op te wachten. Vind je het gek dat werkgevers steen en been klagen dat hun werknemers niks anders doen dan Facebooken en online shoppen ipv werken?
Dat is algemeen bekend dat mensen hun tijd verdoen in plaats van werken. Er zijn zelfs al aangescherpte code-of-conducts binnen bedrijven die aangeven wat medewerkers online mogen doen en niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Heb je dat gepolst bij werkgevers of is dat je eigen interpretatie?
Ik heb mijn buren anders nog nooit horen klagen en ik denk dat ze de afgelopen 7 jaar meer dan 500 pakketten in ontvangst hebben mogen nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:48 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of je buren er zin in hebben om allerlei onzinaankopen te ontvangen. Elke week weer een of ander artikel wat je eigenlijk niet nodig hebt. Ik weet zeker dat mensen in Nederland er niet op zitten te wachten om week in week uit wat van hun buren aan te nemen.
Dat is niks nieuws hoor, dat er een consumptiemaatschappij isquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:49 schreef matthijst het volgende:
Met wat voor mensen ga jij om? Dat je denkt dat ze alles na 3x dragen weggooien?
Waar heb je het toch over man!quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:48 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of je buren er zin in hebben om allerlei onzinaankopen te ontvangen. Elke week weer een of ander artikel wat je eigenlijk niet nodig hebt. Ik weet zeker dat mensen in Nederland er niet op zitten te wachten om week in week uit wat van hun buren aan te nemen.
Nooit iets van gemerkt tbhquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:50 schreef W00fer het volgende:
Dat is algemeen bekend dat mensen hun tijd verdoen in plaats van werken. Er zijn zelfs al aangescherpte code-of-conducts binnen bedrijven die aangeven wat medewerkers online mogen doen en niet.
Niet iedereen is zo natuurlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb mijn buren anders nog nooit horen klagen en ik denk dat ze de afgelopen 7 jaar meer dan 500 pakketten in ontvangst hebben mogen nemen.
Schijnbaar niet genoeg, gezien de failliete toko'squote:Op woensdag 17 februari 2016 23:50 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is niks nieuws hoor, dat er een consumptiemaatschappij is
Dan is het nog niet gezegd dat ik het koop. Ik koop iets wanneer ik het echt nodig heb of wanneer het versleten is. Niet omdat het goedkoop is daarom koop ik het.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Waar heb je het toch over man!
Onzinaankopen die je niet nodig hebt?
Maar als ze in de fysieke winkel, met hotdogparty worden verkocht dan zijn ze opeens top?
Kijk de reportages maar eens die gaan over de groeiende afvalberg op de wereld. O.a. 3DOC is recent nog in landen geweest waar ze opgescheept worden met de electronica en het witgoed van de westerse wereld.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Schijnbaar niet genoeg, gezien de failliete toko's
Aha, maar nuttige dingen kan je dus niet online kopen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan is het nog niet gezegd dat ik het koop. Ik koop iets wanneer ik het echt nodig heb of wanneer het versleten is. Niet omdat het goedkoop is daarom koop ik het.
Ik koop ook alleen de dingen die ik nodig heb. Ik besteed me tijd liever aan ontspanning dan dat ik door een warenhuis moet struinen om vervolgens een keuze te moeten maken uit het aanwezige deel van het assortiment. Terwijl ik online uit het complete assortiment kan kiezen zonder tijd en geld te verspillen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan is het nog niet gezegd dat ik het koop. Ik koop iets wanneer ik het echt nodig heb of wanneer het versleten is. Niet omdat het goedkoop is daarom koop ik het.
Mazzel dat we hier wonen danquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:53 schreef W00fer het volgende:
[..]
Kijk de reportages maar eens die gaan over de groeiende afvalberg op de wereld. O.a. 3DOC is recent nog in landen geweest waar ze opgescheept worden met de electronica en het witgoed van de westerse wereld.
Ga voor de grap eens kijken bij een kledingbank voor de sociaal zwakkeren. Daar zie je kleding voorbij komen die nog hagelnieuw is maar de kopers zijn er alweer op uitgekeken.
Zeker wel, maar dan nog koop ik het meestal in een winkel omdat ik het dan kan uitproberen en de lokale economie er ook nog wat aan heeft. Vooraf uitproberen is en zal belangrijk blijven. Ik wil zien wat ik koop. Net als met vakanties, online zien die foto's er schitterend uit maar als je op de plaats van bestemming komt kun je gelijk Rob Geus bellen van Red mijn Vakantiequote:Op woensdag 17 februari 2016 23:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aha, maar nuttige dingen kan je dus niet online kopen?
Tenminste, jij lijkt er maar vanuit te gaan dat iedereen die hier zegt online te kopen dingen koopt om ofwel 3x aan te doen, of omdat het goedkoop is....
De combinatie van nuttige dingen online bestellen is nog niet bekend bij je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |