quote:Op zondag 21 februari 2016 02:46 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Dat mag je zeker vragen. Want dit heb ik inderdaad niet opgeschreven in mijn verhaal. De focus van de boodschap die ik hier wilde plaatsen lag vooral op het werken aan je sociale vaardigheden. Maar (blijvende) resultaten zijn er zeker.
Wederom in een spoiler:Tof verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk is dit aanvulling die een aantal van jullie wilden weten. Zo niet, dan hoor ik het graag.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
[..]
Dat mag je zeker vragen. Want dit heb ik inderdaad niet opgeschreven in mijn verhaal. De focus van de boodschap die ik hier wilde plaatsen lag vooral op het werken aan je sociale vaardigheden. Maar (blijvende) resultaten zijn er zeker.
Wederom in een spoiler:Leuk! Macedonië is niet om de hoek nee, maar tof dat je er heen gaat en maar ziet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk is dit aanvulling die een aantal van jullie wilden weten. Zo niet, dan hoor ik het graag.![]()
[..]
Wederom in een spoiler:Tof verhaal. Leuk geschreven en 5 echte vrienden is helemaal niet slecht. Alvast veel plezier gewenst in april.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk is dit aanvulling die een aantal van jullie wilden weten. Zo niet, dan hoor ik het graag.
Kan echt niet wachten tot het zover is!quote:Op zondag 21 februari 2016 11:47 schreef Arduino het volgende:
[..]
Tof verhaal. Leuk geschreven en 5 echte vrienden is helemaal niet slecht. Alvast veel plezier gewenst in april.
Het zijn er niet zo heel veel, slechts een stuk of 5. Het onderhouden daarvan kost minder tijd en energie dan je denkt. Gaat toch vanzelf voor een groot deel. Het is ook slecht om resultaatgericht te werken in dit geval denk ik, gewoon go with the flow.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:45 schreef Deezertje het volgende:
Tof! Maar het onderhouden van al die contacten vergt wel de nodige tijd en zin.
Toen was ik niet echt op zoek, dus dat is ook het rare. Uiteindelijk met één dame 6 dates gehad. Ik ben erg op mijn vrijheid gesteld dus onderhouden van vriendschappen is dan al lastig. Ik wil gewoon een hele dag een seizoen van een serie kijken als ik daar zin in heb, maar als we dezelfde interesse delen kan dat ook samen.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:23 schreef Mandéra het volgende:
Thanks voor de toffe reacties allen!
[..]
Kan echt niet wachten tot het zover is!
[..]
Het zijn er niet zo heel veel, slechts een stuk of 5. Het onderhouden daarvan kost minder tijd en energie dan je denkt. Gaat toch vanzelf voor een groot deel. Het is ook slecht om resultaatgericht te werken in dit geval denk ik, gewoon go with the flow.
Misschien is het daarom ook wel niks geworden met die paar dates van mij een paar jaar terug. Te geforceerd op zoek naar iets werkt niet.
Heb jij makkelijk een date met een meisje in het leven?quote:Op zondag 21 februari 2016 14:10 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou mij juist erg beperkt voelen in mijn vrijheid als ik geen vrienden had. Uitgaan, naar de bioscoop, een restaurantje meepakken of naar een festival gaan. Ik kan prima alleen zijn, maar dat zijn toch echt dingen die je met je vrienden doet, of althans leuker zijn als je met iemand bent. Ook ik ben een grote seriefanaat, maar van bankhangen op de zaterdagavond word ik niet vrolijk. Lijkt mij vreselijk om constant op jezelf aangewezen te zijn en nooit eens iets van iemand te horen. Een mens wil toch lol maken in het leven. Tv-series en films zijn leuk, maar als iemand vraagt om iets leuks te doen druk ik snel op pauze hoor. Maar goed, wat je niet kent kun je ook niet missen zullen we maar zeggen.
En alsof vriendschappen sowieso tijd en moeite kosten, het is een van de belangrijkste dingen in het leven. Wat zeg ik, het is de basis van een gelukkig leven.
Vrienschap beperkte vrijheid niet, althans, bij mij niet. Ik heb een par hechte vrienden (waarvan twee al 15 jaar mijn beste vrienden zijn) en veel 'losse contacten' maar ben nog nooit door een daarvan echt beperkt. Ik vind je nogal egocentrisch over komen. Niet denkend, wat kan ik in een vriendschap wederzijds bieden, maar wat bied een vriendschap mij? En qua daten idem. Misschien is dat onbewust, maar ben je je er van bewust dat je zo over komt op mensen?quote:Op zondag 21 februari 2016 13:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Toen was ik niet echt op zoek, dus dat is ook het rare. Uiteindelijk met één dame 6 dates gehad. Ik ben erg op mijn vrijheid gesteld dus onderhouden van vriendschappen is dan al lastig. Ik wil gewoon een hele dag een seizoen van een serie kijken als ik daar zin in heb, maar als we dezelfde interesse delen kan dat ook samen.
Uiterlijk is een kwestie van smaak, en dus een grote toevalsfactor. Social skills berusten minder op toeval en kom je verder mee.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:14 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Heb jij makkelijk een date met een meisje in het leven?![]()
Komt dat denk je door je uiterlijk of aan je sociale skills?
Ik heb over het algemeen wel makkelijk een date en ook nooit echt meegemaakt dat een date stroef verliep. Niet dat ik heel vaak op date ga, ben best wel kieskeurig. Daarmee bedoel ik niet dat de dame in kwestie aan bepaalde eisen moet voldoen. Maar ik vraag pas iemand op date als ik zeker weet dat het iets kan worden. Ik zou niet zo snel een willekeurig meisje in de supermarkt op date vragen ofzo.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:14 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Heb jij makkelijk een date met een meisje in het leven?![]()
Komt dat denk je door je uiterlijk of aan je sociale skills?
Niet iedereen heeft die behoefte echter. Je hebt mensen die zeer introvert zijn en liever op zichzelf zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:10 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou mij juist erg beperkt voelen in mijn vrijheid als ik geen vrienden had. Uitgaan, naar de bioscoop, een restaurantje meepakken of naar een festival gaan. Ik kan prima alleen zijn, maar dat zijn toch echt dingen die je met je vrienden doet, of althans leuker zijn als je met iemand bent. Ook ik ben een grote seriefanaat, maar van bankhangen op de zaterdagavond word ik niet vrolijk. Lijkt mij vreselijk om constant op jezelf aangewezen te zijn en nooit eens iets van iemand te horen. Een mens wil toch lol maken in het leven. Tv-series en films zijn leuk, maar als iemand vraagt om iets leuks te doen druk ik snel op pauze hoor. Maar goed, wat je niet kent kun je ook niet missen zullen we maar zeggen.
En alsof vriendschappen sowieso tijd en moeite kosten, het is een van de belangrijkste dingen in het leven. Wat zeg ik, het is de basis van een gelukkig leven.
Geloof ik niet zo in, volgens mij is dat meer een excuus voor het feit dat ze geen vrienden hebben. Ik ben ook een redelijk introvert persoon en vind het prima om alleen te zijn, maar ik kan echt niet zonder mijn vrienden. Een mens heeft gewoon liefde en vriendschap nodig. Een schouder om op te huilen, iemand om lief en leed mee te delen. Sommige dingen kun je gewoon niet alleen.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die behoefte echter. Je hebt mensen die zeer introvert zijn en liever op zichzelf zijn.
Dat klinkt als een mooi en compleet leven!quote:Op zondag 21 februari 2016 14:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik heb over het algemeen wel makkelijk een date en ook nooit echt meegemaakt dat een date stroef verliep. Niet dat ik heel vaak op date ga, ben best wel kieskeurig. Daarmee bedoel ik niet dat de dame in kwestie aan bepaalde eisen moet voldoen. Maar ik vraag pas iemand op date als ik zeker weet dat het iets kan worden. Ik zou niet zo snel een willekeurig meisje in de supermarkt op date vragen ofzo.
Ik vind mijzelf niet super knap, maar ik zie er gewoon leuk uit. Ik kom spontaan en enthousiast over en moet het hebben van mijn humor. Uitstraling is zoveel belangrijker dan uiterlijk. Kan een meisje er nog uit zien als de nieuwe Doutzen Kroes, als ze een arrogante uitstraling heeft stap ik er niet op af. Het scheelt ook dat ik het zoek bij vrouwen die in mijn 'categorie' vallen.
Ben trouwens op dit moment heel rustig aan het daten met een meisje waar ik al langer een oogje op heb. Het is leuk en we kijken wel wat er van komt. Het heeft geen zin om dingen te gaan forceren. Ik zit net als Deezertje in mijn afstudeerperiode en zij zit midden in haar studentenperiode met veel tentamens, verenigingen en feestjes. We hebben allebei nog niet zo'n behoefte aan een relatie.
Ik vind het soms wel jammer dat ik niet met iemand dingen kan bespreken of als ik lekker gekookt heb ik dat in mijn eentje (of met mijn ouders) moet opeten... maar ik ben meer van de samen activiteiten doen dan ipv thuis mijn vrienden uitnodigen en een avondje lol maken (iig niet met jongens alleen)quote:Op zondag 21 februari 2016 14:45 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Geloof ik niet zo in, volgens mij is dat meer een excuus voor het feit dat ze geen vrienden hebben. Ik ben ook een redelijk introvert persoon en vind het prima om alleen te zijn, maar ik kan echt niet zonder mijn vrienden. Een mens heeft gewoon liefde en vriendschap nodig. Een schouder om op te huilen, iemand om lief en leed mee te delen. Sommige dingen kun je gewoon niet alleen.
Je zegt het zelf.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:04 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Dus wat doe ik zowel? Elke dag op internet rond hangen op sites hoe je een vriendin krijgt, maar er komt geen schot in, en weet totaal niet wat een vervolg stap kan zijn voor succes.
Toch blijf ik wel af en toe uitgaan ondanks dat ik geen meisjes aanspreek, want zaterdag avond xboxen dan weet je zeker dat je geen meisje tegen komt
Dat is alsnog beter dan dat ik soms doe: op de facebook-fotoalbums van cafés kijken wat en wie ik heb gemist dit weekendquote:Op zondag 21 februari 2016 15:04 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een mooi en compleet leven!
Ik heb wel wat vrienden, ooit zat er een meisje bij.. Af en toe wat mee gedaan (leuke dingen zoals op zondag lekker uitbakken onder genot van een lekker vers broodje en een ijsje).
Maar ik werd verliefd op haar, en ik begon haar steeds meer te appen en werd boos dat ze mij steeds meer begon te ''negeren'' op sociaal media.. Dus heb het zelf een beetje verpest.
Verder nooit eigenlijk meisjes in de vriendenkring. Op internet zijn er veel mooiere jongens dus krijg nauwelijks een match op tinder, en als ik wel een match heb krijg ik nooit een reactie. En in het café durf ik niet op vreemde meisjes af te stappen omdat ik mondeling gewoon geen ster ben.
Dus wat doe ik zowel? Elke dag op internet rond hangen op sites hoe je een vriendin krijgt, maar er komt geen schot in, en weet totaal niet wat een vervolg stap kan zijn voor succes.
Toch blijf ik wel af en toe uitgaan ondanks dat ik geen meisjes aanspreek, want zaterdag avond xboxen dan weet je zeker dat je geen meisje tegen komt![]()
Respect voor je sociale leven, goed om te horen hoe je dat allemaal aanpakt. Ik weet zeker dat een hoop meisjes je leuk vinden, want je ziet alles heel helder hoe je op me over komt sociaal gezien!
Mijn leven is op dit moment helemaal niet mooi en compleet. Ik heb weer andere dingen waar ik mij zorgen over moet maken. School komt niet aanwaaien, zit te sukkelen met mijn immuunsysteem en vorig jaar heeft mijn moeder kanker gehad (gelukkig weer schoon) waar wij nog steeds naweeën van hebben. Daarom kan ik mij zo ergeren aan mensen als Deezertje. Denken dat het iedereen maar komt aanwaaien en het leven maar niet komt zoals hij het wil. En ook maar geen ene fuck wil doen om daar verandering in te willen laten komen. Alsof het bij iedereen een feestje is.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:04 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een mooi en compleet leven!
Ik heb wel wat vrienden, ooit zat er een meisje bij.. Af en toe wat mee gedaan (leuke dingen zoals op zondag lekker uitbakken onder genot van een lekker vers broodje en een ijsje).
Maar ik werd verliefd op haar, en ik begon haar steeds meer te appen en werd boos dat ze mij steeds meer begon te ''negeren'' op sociaal media.. Dus heb het zelf een beetje verpest.
Verder nooit eigenlijk meisjes in de vriendenkring. Op internet zijn er veel mooiere jongens dus krijg nauwelijks een match op tinder, en als ik wel een match heb krijg ik nooit een reactie. En in het café durf ik niet op vreemde meisjes af te stappen omdat ik mondeling gewoon geen ster ben.
Toch blijf ik wel af en toe uitgaan ondanks dat ik geen meisjes aanspreek, want zaterdag avond xboxen dan weet je zeker dat je geen meisje tegen komt![]()
Respect voor je sociale leven, goed om te horen hoe je dat allemaal aanpakt. Ik weet zeker dat een hoop meisjes je leuk vinden, want je ziet alles heel helder hoe je op me over komt sociaal gezien!
Ik ben ook niet iemand die wekelijks op de bank zit met mijn vrienden. Wij zijn allemaal vrij ondernemend en gaan gewoon de stad in. Op de bank liggen kan ik prima alleen. Maar goed, je geeft aan dat je wel degelijk vriendschap mist in je leven dus kun je ook niet zeggen dat stap 1 niet voor jou op gaat.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik vind het soms wel jammer dat ik niet met iemand dingen kan bespreken of als ik lekker gekookt heb ik dat in mijn eentje (of met mijn ouders) moet opeten... maar ik ben meer van de samen activiteiten doen dan ipv thuis mijn vrienden uitnodigen en een avondje lol maken (iig niet met jongens alleen)
Ik ben ook erg op mijn vrijheid gesteld en met momenten graag alleen. Waarom zeg je dat het onderhouden van vriendschappen dan lastig is? Heb je het idee dat 1 of 2 avonden per week iets met vrienden afspreken of doen een aanslag is op je vrijheid?quote:Op zondag 21 februari 2016 13:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Toen was ik niet echt op zoek, dus dat is ook het rare. Uiteindelijk met één dame 6 dates gehad. Ik ben erg op mijn vrijheid gesteld dus onderhouden van vriendschappen is dan al lastig. Ik wil gewoon een hele dag een seizoen van een serie kijken als ik daar zin in heb, maar als we dezelfde interesse delen kan dat ook samen.
quote:Op zondag 21 februari 2016 13:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit. Echt wat een kutsmoes. De logica erachter ontgaat me ook echt volledig.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:23 schreef Fascination het volgende:
[..]. Slap smoesje. Je hebt gewoon geen zin in een vriendschap, omdat daar wrs geen seks/romantiek bij inbegrepen zit.
Eens, al zitten ze bij mij op verschillende ladders, en gelukkig hoef je daar ook niet tussen te kiezen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:41 schreef UitStraling het volgende:
Mijn familie en mijn vrienden zijn mijn kostbaarste bezit waarvan ik het meest trots ben op mijn zelf bij elkaar gesprokkelde gouden vriendenkringetje, misschien staat vriendschap wel hoger op mijn ladder dan liefde....als het al niet hetzelfde is.
Ik vind in ieder geval echte vriendschap een van de mooiste cadeautjes van 't leven
Ik zou ook geen relatie kunnen hebben met een vrouw die niet mijn beste vriendin isquote:Op zondag 21 februari 2016 16:43 schreef habitue het volgende:
[..]
Eens, al zitten ze bij mij op verschillende ladders, en gelukkig hoef je daar ook niet tussen te kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |