Niets dan respect voor de manier waarop hij zich herpakt heeft na z'n vertrek bij Ajaxquote:
Ik wil een Nouri die debuteert.quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:08 schreef mokkiemok het volgende:
in navolging van eerder bericht:
[..]
Met al die middenvelders op scherp bestaat die kans wel.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wil een Nouri die debuteert.
Misschien als Gudelj een keer rood pakt en 5 wedstrijden geschorst is.
Bazoer, Klaassen en Gudelj staan allemaal op scherp toch?quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:11 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Met al die middenvelders op scherp bestaat die kans wel.
Klopt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bazoer, Klaassen en Gudelj staan allemaal op scherp toch?
Die wordt het (gelukkig) in ieder geval nietquote:Jan Olde Riekerink gaat aan de slag bij Galatasaray als hoofd opleiding, dat meldt De Telegraaf. De 52-jarige Nederlander wordt donderdag gepresenteerd.
De voormalige Ajax-trainer tekent bij Galatasaray, waar ook Wesley Sneijder en Ryan Donk actief zijn, een contract tot medio 2018. Olde Riekerink (op de foto met Ajax-hoofdtrainer Frank de Boer) was jarenlang actief in Amsterdam. De coach was bij Ajax in het verleden onder meer als assistent van toenmalig hoofdtrainer Jan Wouters actief en had ook een tijd de leiding over Jong Ajax.
Tussen 2007 en 2011 fungeerde Olde Riekerink bij Ajax als hoofd opleidingen. Op aanspraak van Johan Cruijff moest Olde Riekerink plaatsmaken voor Wim Jonk. Laatstgenoemde vertrok eind vorig jaar na een conflict binnen het technisch hart.
vi.nl
quote:“In twee maanden van beste linie naar zorgenkindje”
Ajacieden staan algemeen bekend om hun uitgesproken mening. Daarom besloot Ajax1.nl een panel samen te stellen om een selecte groep Ajacieden geregeld de mogelijkheid te geven hun mening te ventileren over diverse Ajax-gerelateerde thema’s. Onze panelleden zijn tussen de 16 en 52 jaar oud en komen uit alle hoeken van het land: van Noord-Holland tot Gelderland en van Noord-Brabant tot Drenthe. In de tweede editie hebben we de leden van het panel gevraagd naar hun mening over de verdediging in Ajax, nu deze door blessures en een schorsing flink is uitgedund.
Basisplaatsen
Wanneer iedereen fit is en er geen schorsingen zijn, dan moeten Mitchell Dijks en Kenny Tete altijd in de basis staan. Daar was ons panel het unaniem over eens. Ook over basisplaatsen voor Joël Veltman en Jaïro Riedewald was het panel vrijwel unaniem. “Tete heeft wel aangetoond zijn plek in de basis te verdienen. Hij was de meest constante factor in de eerste seizoenshelft en één van de betere verdedigers van Nederland. Veltman vind ik ondanks enkele zwakkere periodes een prima verdediger, die ontzettend strak kan verdedigen. Riedewald is een groot talent en ik ben absoluut geen fan van Viergever. Dijks is eigenlijk de enige optie op links. Viergever op links is verschrikkelijk en Boilesen heeft bewezen het niveau niet aan te kunnen”, zo is de toelichting van de 18-jarige Teun.
De meeste panelleden zijn het er dan ook over eens dat Nicolai Boilesen niet hoeft terug te keren bij Ajax 1, ondanks de blessures en schorsing die er nu zijn. “Hij heeft zijn kansen verspeeld”, zo luidde het argument van onder anderen Riemer Jager.
Owusu
Maar omdat er nog slechts vier verdedigers over zijn, zal er aankomend weekend toch minstens één extra verdediger bij de selectie gehaald moeten worden. Leeroy Owusu ontbrak maandagavond bij Jong Ajax en lijkt dan ook de grootste kanshebber te zijn. Ook onder onze panelleden is de rechtsback het populairst: 65% van het panel ziet hem graag bij de selectie zondag. “Owusu lijkt mij logisch. Veltman terug naar het centrum en Owusu als Back-up voor Van Rhijn. Al vraag ik mij af of Gudelj ook op de positie van Riedewald zou kunnen spelen? En 3-4-3 tegen Excelsior zou ook moeten kunnen. Het is een doelsaldo-wedstrijd”, aldus Jacco.
Inderdaadquote:Op donderdag 18 februari 2016 13:04 schreef PicoMMP het volgende:
Doelsaldo-wedstrijd
Tegenwoordig moet je hopen dat Ajax thuis geen misstap maakt tegen clubs als Excelsior
nja zoals het nu is heeft Ajax het nog in eigen hand. Net zo veel winnen als psv en dan van psv winnen en je bent kampioen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:33 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Inderdaad
Lelijke puntjes sprokkelen, in de buurt blijven en hopen dat Psv het zelf verneukt. Da's de weg naar het kampioenschap voor dit Ajax.
Er is nog iemand met vertrouwenquote:Sinkgraven vertelt in Voetbal International: "Ik heb alle vertrouwen in de strijd om het kampioenschap. Ik zie ons geen punten meer verspelen. Ook niet tegen PSV, volgende maand. Dus dan lijkt het me duidelijk wie er kampioen wordt. Dat durf ik hier wel te voorspellen, ja: wij pakken de landstitel."
Hij zegt niks geks. Theoretisch gezien nog heel goed mogelijk. Hij kan natuurlijk niet tegen de media gaan zeggen dat ze het al voor gezien houden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:47 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Er is nog iemand met vertrouwen
Bizar, iemand die zo matig speelt moet sowieso geen uitspraken doen. Daarnaast is het onzin want we worden gewoon tweede.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:47 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Er is nog iemand met vertrouwen
quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:03 schreef Abed het volgende:
[..]
Bizar, iemand die zo matig speelt moet sowieso geen uitspraken doen. Daarnaast is het onzin want we worden gewoon tweede.
dat zou echt heel beschamend zijn, van psv kantquote:Op donderdag 18 februari 2016 14:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
We worden gewoon kampioen Ajax en PSV ontlopen elkaar echt heel weinig en Ajax heeft een heel simpel programma.
Want? Zoveel betere spelers dan Ajax heeft PSV niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat zou echt heel beschamend zijn, van psv kant
klopt, maar heb je ze zien spelen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Want? Zoveel betere spelers dan Ajax heeft PSV niet.
Ja en dat is ook vaak niet om aan te gluren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:17 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
klopt, maar heb je ze zien spelen?
je bent toch wel met mij eens dat PSV veel constanter speelt?quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja en dat is ook vaak niet om aan te gluren.
PSV is in de eerste twintig duels anders vaker door de ondergrens gegaan dan Ajax.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:30 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
je bent toch wel met mij eens dat PSV veel constanter speelt?
Veel overtuigender, en gaan niet vaak met het hele team door de ondergrens.
individueel heeft Ajax de beter spelers (in ieder geval als je kijkt naar potentieel en talent)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |