abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159961718
Als ik Deezer was, dan zou ik ook geen bijbaan nemen. Je krijgt er weinig voor betaald en de ervaring is waardeloos voor je loopbaan na je studie. Als ik Deezer was, dan zou ik werk zoeken in mijn eigen vakgebied. Als hij bijvoorbeeld rechten of economie studeert, dan kan hij vast al terecht op een administratieve afdeling van zijn eigen universiteit of hogeschool. Met een beetje geluk ontmoet hij daar ook andere studenten, waar hij samen mee moet werken. Dan gaat het sociale contact vanzelf, krijgt hij mogelijk hulp bij zijn scriptie, wordt hij heel misschien uitgenodigd voor sociale gelegenheden, verdient hij wat meer geld dan in een 'bijbaan' en doet hij ook nog eens serieuze ervaring op voor zijn cv. Als ze hem dan ook nog eens heel erg leuk vinden en er zijn mogelijkheden, dan mag hij na zijn studie nog blijven ook. :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 12:41:47 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159961935
Ik zou nooit als Deezertje worden net als mijn kinderen dat nooit worden. Net als mijn ouders zal ik mijn kinderen minimaal op 1 sport laten gaan en als ze 16 zijn laten werken.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159962089
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:41 schreef ook_gek het volgende:
Ik zou nooit als Deezertje worden net als mijn kinderen dat nooit worden. Net als mijn ouders zal ik mijn kinderen minimaal op 1 sport laten gaan en als ze 16 zijn laten werken.
Het is niet erg dat iemand zo is, het is wel ergelijk en triest dat iemand er niets aan doet maar alleen maar gaat lopen zaniken op een forum hoe kut z'n leven wel niet is. (wel niet ja.)
Lambo of Rekt
pi_159962339
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heet een fixed mindset, dat "zo ben ik nu eenmaal". Probeer dat te veranderen in een growth mindset.

En wat had je verwacht dat de chat met een oud klasgenoot je zou brengen?
Misschien een real life afspraak ofzo, maar hij (!) kapte 't gesprek 'netjes' af na een minuut of 10 ofzo.

En wat die plekken betreft: daar is het doel duidelijk. Je komt er om wat te doen. En je hebt daar een grote kans op steeds dezelfde mensen te treffen, dus misschien bouw je wat op. Bovendien zie je de meeste personen op datingapps verschijnen: sommige 40x ofzo. Maar ook daar heb ik geleerd: het maakt geen ene fuck uit hoe vaak je iemand ziet of hoe dicht(er) ze bij je komen, zonder oprechte interesse is er niks. Een kroeg e.d. weet je niet wat je aantreft: waarom ga je daar heen? Voor een drankje? Voor een praatje? Groepen collega's die met elkaar bezig zijn en jou dus niet zien?

Zulke apps zijn best akward als je het op terugkerende plekken gebruikt. Ik kom of zit dagelijks offline tegenover mensen die online ben tegengekomen, maar die houden dus hun kaken stijf op elkaar. Zeer ongemakkelijk

Aan de ene kant komen ze dus net zoals ik op locaties waar ze komen om te doen wat ze willen doen, maar diezelfde mensen (ik dus ook) gebruiken ook die apps. En dan is het dus extra gek om elkaar compleet te negeren dagen of maandenlang.

Bijbaan heb ik zeker gehad, bijna 7 jaar. Alleen dat was best solistisch... dus had geen directe collega's (check pohi voor een hint)

[ Bericht 7% gewijzigd door Deezertje op 16-02-2016 13:09:59 ]
pi_159962949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Misschien een real life afspraak ofzo, maar hij (!) kapte 't gesprek 'netjes' af na een minuut of 10 ofzo.

Toch niet na één gesprekje en uit het niets?
Maar houd een beetje contact met hem, heb het eens over films of zo en vraag hem (over een tijdje! als je al een tijdje contact hebt) of hij eens meegaat.

Contacten opbouwen kost tijd. Dat is geen kwestie van een muntje erin gooien en klaar. Daar investeer je tijd en aandacht in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159963000
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch niet na één gesprekje en uit het niets?
Maar houd een beetje contact met hem, heb het eens over films of zo en vraag hem (over een tijdje! als je al een tijdje contact hebt) of hij eens meegaat.

Contacten opbouwen kost tijd. Dat is geen kwestie van een muntje erin gooien en klaar. Daar investeer je tijd en aandacht in.
We hebben jaren bij elkaar in de klas gezeten...
pi_159963012
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

We hebben jaren bij elkaar in de klas gezeten...
Dus?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159963046
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus?
Uit het niets gaat dan niet op, want introductie is niet echt nodig. Was meer een 'heads up' gesprekje.
pi_159963081
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Uit het niets gaat dan niet op, want introductie is niet echt nodig. Was meer een 'heads up' gesprekje.
Hoe lang had je hem al niet gesproken?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:31:44 #60
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159963172
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het is niet erg dat iemand zo is,
Vind ik van wel, ik zou niet willen dat mijn kind sociaal en contact gehandicapt is en niet in een groep kan functioneren. Net als laksheid, studeren prima maar het niet door zetten of wat dan ook is direct geld kraan dicht. Niks komt van zelf aanwaaien en je zal er altijd wat voor moeten doen of aan moeten werken. En dat begint al met school.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_159963248
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:31 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Vind ik van wel, ik zou niet willen dat mijn kind sociaal en contact gehandicapt is en niet in een groep kan functioneren. Net als laksheid, studeren prima maar het niet door zetten of wat dan ook is direct geld kraan dicht. Niks komt van zelf aanwaaien en je zal er altijd wat voor moeten doen of aan moeten werken. En dat begint al met school.
Soms kan het kind daar niet veel aan doen, dan is actie vereist. Zoals ik zeg; zo zijn is niet erg, er niks aan (willen) doen wel.
Lambo of Rekt
pi_159963325
quote:

[..]

In mijn ogen heb je twee soorten studenten vanaf de hogere school:
- Studenten die het als een voortzetting van hun middelbare zien en hun studie braaf doorlopen (vaak thuiswonend) en pas daarna eens gaan bedenken wat ze eigenlijk willen en een baan zoeken.

of

-Studenten die het ook écht zien als het voorbereiding op hun toekomst. Gaan op zichzelf, ontwikkelen een actief, sportief en sociaal leven naast studie en weten met veel mensen op te schieten en daarnaast ook nog eens serieus nadenken en weten wat ze na hun studie willen doen.

De eerste groep blijft vaak hangen of vind het zo wel best. De tweede groep is gelukkiger en ziet het hele leven als 'leerproces'.

Daarnaast heb je nog een groep die al buiten de boot valt omdat ze geen vervolgstudie doen, maar ook mensen die direct na hun middelbare gaan werken en zo direct zelfstandig worden (doorzetters).
pi_159963345
quote:

[..]

Ik ben inderdaad wel benieuwd wat voor rol Deezertje zijn ouders hebben in dit hele verhaal. Nu kun je een 25-jarige niet veel verplichten. Maar ik heb toch altijd meegekregen om te sporten en een bijbaantje te hebben. Maar voor dat bijbaantje is het waarschijnlijk nu iets te laat. Hij moet eerst eens zijn school afmaken.
pi_159963399
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:37 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad wel benieuwd wat voor rol Deezertje zijn ouders hebben in dit hele verhaal. Nu kun je een 25-jarige niet veel verplichten. Maar ik heb toch altijd meegekregen om te sporten en een bijbaantje te hebben. Maar voor dat bijbaantje is het waarschijnlijk nu iets te laat. Hij moet eerst eens zijn school afmaken.
Mijn vader ziet me liever vandaag als morgen vertrekken terwijl mijn moeder het wel best vind zo. Ze ziet dat ik sociaal niet echt meekom maar wel mijn best doe (sporten/hobby's e.d.) , oftewel als een soort kind blijven behandelen bij gebrek aan beter/zieligheid.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:43:46 #65
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159963476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:37 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik moest op een team sport,
1 sporten is gezond
2 in een team kunnen functioneren.

En ik moest altijd werken. Als je iets wil hebben moet je daar voor werken, dat krijg je niet zomaar en je leert direct sparen. Maar ook contacten maken met onbekende mensen en werken voor een baas.

En no way dat m'n ouders de opleiding blijven betalen als wij er met onze pet naar gooide. Gaat niet gebeuren! Alle opleidingen werde betaals als we maar ons best voor deden. Lijkt mij ook niet meer dan normaal. Net als dat er een moment komt dat je mee gaat helpen in huishouden, kostgeld betaal ( wat we later terug kregen toen we op ons zelf gingen ) en er een moment komt dat je gaat kijken voor je eigen plekje en nee dat is echt niet meteen een kasteel.
pi_159963483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn vader ziet me liever vandaag als morgen vertrekken terwijl mijn moeder het wel best vind zo. Ze ziet dat ik sociaal niet echt meekom maar wel mijn best doe (sporten/hobby's e.d.) , oftewel als een soort kind blijven behandelen bij gebrek aan beter/zieligheid.
Je hebt het de hele tijd over je best doen. Maar vind je dat je echt met 100% zekerheid kunt zeggen dat jij je best doet?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:45:19 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159963508
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:36 schreef Deezertje het volgende:
- Studenten die het als een voortzetting van hun middelbare zien en hun studie braaf doorlopen (vaak thuiswonend) en pas daarna eens gaan bedenken wat ze eigenlijk willen en een baan zoeken.
Ik was altijd de "mama" van de groep, haalde netjes m'n voldoendes en ging niet de stad in. Toch zat ik wel op kamers (want wou niet thuiswonen) en had een bijbaan omdat het nodig was.
Had geen idee wat ik precies wou doen als werk, maarja dat komt vanzelf op je pad als je ermee bezig gaat.

Ik vond het niet "wel best" hoe het zat en bleef ook niet hangen..

Volgens mij mis je dus nog wat groepen. (wat ik zonder mijn verhaal ook vind)
pi_159963519
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:43 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je hebt het de hele tijd over je best doen. Maar vind je dat je echt met 100% zekerheid kunt zeggen dat jij je best doet?
Ik begeef me onder de mensen en sta open voor nieuwe contacten, Maar als ik mensen niet aanspreek, en zij mij ook niet, tja dan gebeurd er weinig. Kom veel dezelfde mensen tegen.
pi_159963529
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:45 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik begeef me onder de mensen en sta open voor nieuwe contacten, Maar als ik mensen niet aanspreek, en zij mij ook niet, tja dan gebeurd er weinig. Kom veel dezelfde mensen tegen.
Dan doe je je best niet, want jij kan ook het gesprek beginnen.
Lambo of Rekt
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:46:22 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159963532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:43 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Als je weinig verwachtingen hebt bij "je best doen" dan vind ie dat vast wel van zichzelf.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:46:52 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159963539
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:45 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Das geen antworod op de vraag. Hij vraagt of jij vindt dat jij 100% je best doet
pi_159963564
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dan doe je je best niet, want jij kan ook het gesprek beginnen.
Klopt. maar de ander dus ook. En dat gebeurd simpelweg niet en ik ben te schijterig om te beginnen. Gisteravond was het superkoud en er zat een meid langs me op 't station buiten met flinke gaten in d'r broek (hoort zo). Wou eerst een opmerking maken als in: nog niet koud genoeg? ;) maar dat werd hier afgeraden.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:48:36 #73
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159963568
Gek toch want als ik een willekeurige winkel in loop heb ik binnen 10 min een gesprek als ik wil. Zelfde verhaal in een kroeg of waar dan ook. En ik heb echt geen machische krachten.
pi_159963580
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Das geen antworod op de vraag. Hij vraagt of jij vindt dat jij 100% je best doet
Ik kan gesprekken beginnen. Ben iig de deur uit want daar gebeurd er sowieso 100% niks.
pi_159963618
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Klopt. maar de ander dus ook. En dat gebeurd simpelweg niet en ik ben te schijterig om te beginnen. Gisteravond was het superkoud en er zat een meid langs me op 't station buiten met flinke gaten in d'r broek (hoort zo). Wou eerst een opmerking maken als in: nog niet koud genoeg? ;) maar dat werd hier afgeraden.
Ja, maar dan wijs je naar de ander, misschien is diegene sociaal supersterk en hoeft degene helemaal niemand aan te spreken. Overigens was die opmerking prima geweest, je hoeft niet gelijk iemand te versieren, zolang je maar leert onbekenden aan te spreken. Misschien is een man aanspreken ook laagdrempeler dan een vrouw.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')