Het is niet erg dat iemand zo is, het is wel ergelijk en triest dat iemand er niets aan doet maar alleen maar gaat lopen zaniken op een forum hoe kut z'n leven wel niet is. (wel niet ja.)quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:41 schreef ook_gek het volgende:
Ik zou nooit als Deezertje worden net als mijn kinderen dat nooit worden. Net als mijn ouders zal ik mijn kinderen minimaal op 1 sport laten gaan en als ze 16 zijn laten werken.
Misschien een real life afspraak ofzo, maar hij (!) kapte 't gesprek 'netjes' af na een minuut of 10 ofzo.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heet een fixed mindset, dat "zo ben ik nu eenmaal". Probeer dat te veranderen in een growth mindset.
En wat had je verwacht dat de chat met een oud klasgenoot je zou brengen?
Toch niet na één gesprekje en uit het niets?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Misschien een real life afspraak ofzo, maar hij (!) kapte 't gesprek 'netjes' af na een minuut of 10 ofzo.
We hebben jaren bij elkaar in de klas gezeten...quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch niet na één gesprekje en uit het niets?
Maar houd een beetje contact met hem, heb het eens over films of zo en vraag hem (over een tijdje! als je al een tijdje contact hebt) of hij eens meegaat.
Contacten opbouwen kost tijd. Dat is geen kwestie van een muntje erin gooien en klaar. Daar investeer je tijd en aandacht in.
Dus?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
We hebben jaren bij elkaar in de klas gezeten...
Uit het niets gaat dan niet op, want introductie is niet echt nodig. Was meer een 'heads up' gesprekje.quote:
Hoe lang had je hem al niet gesproken?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uit het niets gaat dan niet op, want introductie is niet echt nodig. Was meer een 'heads up' gesprekje.
Vind ik van wel, ik zou niet willen dat mijn kind sociaal en contact gehandicapt is en niet in een groep kan functioneren. Net als laksheid, studeren prima maar het niet door zetten of wat dan ook is direct geld kraan dicht. Niks komt van zelf aanwaaien en je zal er altijd wat voor moeten doen of aan moeten werken. En dat begint al met school.quote:
Soms kan het kind daar niet veel aan doen, dan is actie vereist. Zoals ik zeg; zo zijn is niet erg, er niks aan (willen) doen wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Vind ik van wel, ik zou niet willen dat mijn kind sociaal en contact gehandicapt is en niet in een groep kan functioneren. Net als laksheid, studeren prima maar het niet door zetten of wat dan ook is direct geld kraan dicht. Niks komt van zelf aanwaaien en je zal er altijd wat voor moeten doen of aan moeten werken. En dat begint al met school.
In mijn ogen heb je twee soorten studenten vanaf de hogere school:quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Vind ik van wel, ik zou niet willen dat mijn kind sociaal en contact gehandicapt is en niet in een groep kan functioneren. Net als laksheid, studeren prima maar het niet door zetten of wat dan ook is direct geld kraan dicht. Niks komt van zelf aanwaaien en je zal er altijd wat voor moeten doen of aan moeten werken. En dat begint al met school.
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat voor rol Deezertje zijn ouders hebben in dit hele verhaal. Nu kun je een 25-jarige niet veel verplichten. Maar ik heb toch altijd meegekregen om te sporten en een bijbaantje te hebben. Maar voor dat bijbaantje is het waarschijnlijk nu iets te laat. Hij moet eerst eens zijn school afmaken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Mijn vader ziet me liever vandaag als morgen vertrekken terwijl mijn moeder het wel best vind zo. Ze ziet dat ik sociaal niet echt meekom maar wel mijn best doe (sporten/hobby's e.d.) , oftewel als een soort kind blijven behandelen bij gebrek aan beter/zieligheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat voor rol Deezertje zijn ouders hebben in dit hele verhaal. Nu kun je een 25-jarige niet veel verplichten. Maar ik heb toch altijd meegekregen om te sporten en een bijbaantje te hebben. Maar voor dat bijbaantje is het waarschijnlijk nu iets te laat. Hij moet eerst eens zijn school afmaken.
Ik moest op een team sport,quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat voor rol Deezertje zijn ouders hebben in dit hele verhaal. Nu kun je een 25-jarige niet veel verplichten. Maar ik heb toch altijd meegekregen om te sporten en een bijbaantje te hebben. Maar voor dat bijbaantje is het waarschijnlijk nu iets te laat. Hij moet eerst eens zijn school afmaken.
Je hebt het de hele tijd over je best doen. Maar vind je dat je echt met 100% zekerheid kunt zeggen dat jij je best doet?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn vader ziet me liever vandaag als morgen vertrekken terwijl mijn moeder het wel best vind zo. Ze ziet dat ik sociaal niet echt meekom maar wel mijn best doe (sporten/hobby's e.d.) , oftewel als een soort kind blijven behandelen bij gebrek aan beter/zieligheid.
Ik was altijd de "mama" van de groep, haalde netjes m'n voldoendes en ging niet de stad in. Toch zat ik wel op kamers (want wou niet thuiswonen) en had een bijbaan omdat het nodig was.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:36 schreef Deezertje het volgende:
- Studenten die het als een voortzetting van hun middelbare zien en hun studie braaf doorlopen (vaak thuiswonend) en pas daarna eens gaan bedenken wat ze eigenlijk willen en een baan zoeken.
Ik begeef me onder de mensen en sta open voor nieuwe contacten, Maar als ik mensen niet aanspreek, en zij mij ook niet, tja dan gebeurd er weinig. Kom veel dezelfde mensen tegen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:43 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over je best doen. Maar vind je dat je echt met 100% zekerheid kunt zeggen dat jij je best doet?
Dan doe je je best niet, want jij kan ook het gesprek beginnen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik begeef me onder de mensen en sta open voor nieuwe contacten, Maar als ik mensen niet aanspreek, en zij mij ook niet, tja dan gebeurd er weinig. Kom veel dezelfde mensen tegen.
Als je weinig verwachtingen hebt bij "je best doen" dan vind ie dat vast wel van zichzelf.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:43 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over je best doen. Maar vind je dat je echt met 100% zekerheid kunt zeggen dat jij je best doet?
Das geen antworod op de vraag. Hij vraagt of jij vindt dat jij 100% je best doetquote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik begeef me onder de mensen en sta open voor nieuwe contacten, Maar als ik mensen niet aanspreek, en zij mij ook niet, tja dan gebeurd er weinig. Kom veel dezelfde mensen tegen.
Klopt. maar de ander dus ook. En dat gebeurd simpelweg niet en ik ben te schijterig om te beginnen. Gisteravond was het superkoud en er zat een meid langs me op 't station buiten met flinke gaten in d'r broek (hoort zo). Wou eerst een opmerking maken als in: nog niet koud genoeg?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dan doe je je best niet, want jij kan ook het gesprek beginnen.
Ik kan gesprekken beginnen. Ben iig de deur uit want daar gebeurd er sowieso 100% niks.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Das geen antworod op de vraag. Hij vraagt of jij vindt dat jij 100% je best doet
Ja, maar dan wijs je naar de ander, misschien is diegene sociaal supersterk en hoeft degene helemaal niemand aan te spreken. Overigens was die opmerking prima geweest, je hoeft niet gelijk iemand te versieren, zolang je maar leert onbekenden aan te spreken. Misschien is een man aanspreken ook laagdrempeler dan een vrouw.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt. maar de ander dus ook. En dat gebeurd simpelweg niet en ik ben te schijterig om te beginnen. Gisteravond was het superkoud en er zat een meid langs me op 't station buiten met flinke gaten in d'r broek (hoort zo). Wou eerst een opmerking maken als in: nog niet koud genoeg?maar dat werd hier afgeraden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |