abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159906340
Even geheel offtopic:

Ik lurk deze forums alleen, ben echt nog nooit ingelogd geweest behalve dan toen ik dit account maanden geleden heb aangemaakt.
Maar wanneer je niet ingelogd bent kan je dus ook geen spoilers lezen. Dus ook geen fotos bekijken.
dus namens iedereen die dit forum gebruikt zonder een account, haal ze aub uit de spoiler, dan kunnen ook gewone voorbijgangers genieten van je kluswoning.

Dank
pi_159906347
En iets meer afplaktape gebruiken bij het schilderen :@
pi_159906663
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:08 schreef Croscarmellose het volgende:
Even geheel offtopic:

Ik lurk deze forums alleen, ben echt nog nooit ingelogd geweest behalve dan toen ik dit account maanden geleden heb aangemaakt.
Maar wanneer je niet ingelogd bent kan je dus ook geen spoilers lezen. Dus ook geen fotos bekijken.
dus namens iedereen die dit forum gebruikt zonder een account, haal ze aub uit de spoiler, dan kunnen ook gewone voorbijgangers genieten van je kluswoning.

Dank
Of je logt gewoon in.. is gewoon gratis hoor.
pi_159906760
quote:
Even geheel offtopic:

Dank
Ga je nu als niet deelnemer bepalen wat wij moeten doen?
pi_159906874
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:08 schreef mootie het volgende:
En iets meer afplaktape gebruiken bij het schilderen :@
Hehehe I know; een broer van een kennis heeft meegeholpen; DE MAN IS SCHILDER! En hij heeft op de benedenverdieping de muren gedaan. :X
De stukken die hij te dun heeft gedaan heb ik overgesaust, maar de randen bijstippen wilde ik op een later tijdstip doen. Ik had nog wel gezegd dat ik de stopcontacten en lichtschakelaars er af wilde halen toen hij ging sauzen, maar dat wilde hij niet. Toen hij eenmaal klaar was, heb ik ze dus wel allemaal er af gehaald en met warm water schoongemaakt. 1 muur die hij gedaan heeft is echt heel lelijk geworden, en die ga ik in z'n geheel opnieuw doen en een andere heb ik al opnieuw gedaan. Toch ben ik wel blij dat ik voor het begin even wat hulp heb gehad, anders is het geheel wel echt te overweldigend.

Ook een deel van wat er op de boog terecht gekomen is, is van hem, maar een deel zat er ook al op. :)

Wat betreft de verf: daar heb ik bewust geen afplaktape gebruikt zodat ik ook kon schilderen over waar de vorige bewoners uitgeschoten waren. De ruitjes van de voordeuren heb ik deels afgekrabd omdat daar echt HEEL veel groene verf op zat, maar in de hoekjes was het me wat te moeilijk om het er af te krabben, dus heb ik daar het groene maar overgeschilderd. Ik ben hier en daar een klein beetje tegen de deurkozijnen gekomen toen ik de deur schilderde, maar die ga ik sowieso nog schuren en schilderen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 14-02-2016 13:35:19 ]
pi_159906916
quote:
Even geheel offtopic:

Dank
Op zich vind ik het wel een prettig idee dat niet zomaar ÉCHT iedereen mee kan lurken. :) Je zet wel meteen je hele hebben en houden online op deze manier. :)
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 13:35:06 #32
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159907010
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Op zich vind ik het wel een prettig idee dat niet zomaar ÉCHT iedereen mee kan lurken. :) Je zet wel meteen je hele hebben en houden online op deze manier. :)
Een zekere bewustwording is niet verkeerd; maar ja, in hoeverre is internet nog anoniem :)
pi_159907041
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een zekere bewustwording is niet verkeerd; maar ja, in hoeverre is internet nog anoniem :)
True, true. :)

Maar ja, aan de andere kant; wat hebben mensen er aan te weten wat ik in huis heb, als ze niet weten waar ik woon? :P
pi_159907150
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Hehehe I know; een broer van een kennis heeft meegeholpen; DE MAN IS SCHILDER! En hij heeft op de benedenverdieping de muren gedaan. :X
De stukken die hij te dun heeft gedaan heb ik overgesaust, maar de randen bijstippen wilde ik op een later tijdstip doen. Ik had nog wel gezegd dat ik de stopcontacten en lichtschakelaars er af wilde halen toen hij ging sauzen, maar dat wilde hij niet. Toen hij eenmaal klaar was, heb ik ze dus wel allemaal er af gehaald en met warm water schoongemaakt. 1 muur die hij gedaan heeft is echt heel lelijk geworden, en die ga ik in z'n geheel opnieuw doen en een andere heb ik al opnieuw gedaan. Toch ben ik wel blij dat ik voor het begin even wat hulp heb gehad, anders is het geheel wel echt te overweldigend.

Ook een deel van wat er op de boog terecht gekomen is, is van hem, maar een deel zat er ook al op. :)

Wat betreft de verf: daar heb ik bewust geen afplaktape gebruikt zodat ik ook kon schilderen over waar de vorige bewoners uitgeschoten waren. De ruitjes van de voordeuren heb ik deels afgekrabd omdat daar echt HEEL veel groene verf op zat, maar in de hoekjes was het me wat te moeilijk om het er af te krabben, dus heb ik daar het groene maar overgeschilderd. Ik ben hier en daar een klein beetje tegen de deurkozijnen gekomen toen ik de deur schilderde, maar die ga ik sowieso nog schuren en schilderen. :)
Zit we van dat bubbelige glas in de deur? Dat is echt een hel.
Maar je schiet wel lekker op!
En ik had hem een trap onder zijn kont gegeven, om de contactdozen heensausen, wat een rare!
pi_159907648
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:40 schreef mootie het volgende:

[..]

Zit we van dat bubbelige glas in de deur? Dat is echt een hel.
Maar je schiet wel lekker op!
En ik had hem een trap onder zijn kont gegeven, om de contactdozen heensausen, wat een rare!
Ja het is glas met een streepjesreliëf, en met idd allerlei bubbeltjes er in, heel lelijk!
Het deurbeslag was ook overgeschilderd in de kleur van de deur. Die heb ik maar even wit geschilderd; ik kijk wel even wat ik er mee ga doen.
Thx, ja mensen die hier in het begin even zijn geweest en die nu komen, zijn echt stomverbaasd. :D
Alleen met de muren beneden heb ik dus wat hulp gehad, en met de lijmresten van de trap af te halen (van de halve maantjes die er op hebben gezeten). De rest heb ik allemaal zelf gedaan. :)
Soms was het wel lastig omdat je met bepaalde dingen gewoon een 2e persoon nodig hebt om iets vast te houden, maar in die gevallen wist ik altijd wel een constructie te verzinnen om dat op te lossen, zoals met die lamp ophangen en ,et de vitrinekasten in elkaar te zetten. :D

Ja die man had de stopcontacten wel afgeplakt, maar bij gebrek aan schildersplakband heeft hij isolatieplakband (voor electriciteit) gebruikt in combinatie met krantenpapier.
Ik had de schroevendraaier al in de hand, maar nee; ik moest het er gewoon op laten zitten.
En nu ik beter naar de boog zit te kijken zie ik overigens behoorlijk veel verf er op zitten wat hij er op geknoeid heeft. Maar ja; op zo'n moment weet je ook gewoon niet wat te doen, als iemand je gratis helpt en dan de boel verknoeit. -O- Ik ben echt wel dankbaar voor de hulp; dat maakt het gevoel gewoon zo dubbel.

Maar ach, het is ook geen GROTE ramp en hopelijk krijg ik het er met een harde borstel er deels van af. :)
pi_159907690
Ja, dat voelt dan meteen zo ondankbaar, terwijl je stiekem baalt als een stekker.
pi_159907821
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:53 schreef mootie het volgende:
Ja, dat voelt dan meteen zo ondankbaar, terwijl je stiekem baalt als een stekker.
Juist. :Y

Ja het begon al met het sauzen van 1 muur; hij ging met de roller zigzaggend op en neer, waardoor telkens zo'n baan deels overlapt werd door de volgende baan. Het zag er niet uit! Toen hij er later een 2e laag er overheen deed, blef je dat zigzag-patroon er doorheen zien. Ikzelf doe het, ook met de grondlaag, altijd op en neer, heen en weer, én diagonaal om het zo egaal mogelijk uit te strijken.
pi_159909217
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Juist. :Y

Ja het begon al met het sauzen van 1 muur; hij ging met de roller zigzaggend op en neer, waardoor telkens zo'n baan deels overlapt werd door de volgende baan. Het zag er niet uit! Toen hij er later een 2e laag er overheen deed, blef je dat zigzag-patroon er doorheen zien. Ikzelf doe het, ook met de grondlaag, altijd op en neer, heen en weer, én diagonaal om het zo egaal mogelijk uit te strijken.
Mijn schoonvader die bij het doen van de muren van ons nieuwbouwhuis steeds met de roller het gespoten plafond aantikte. :'( :'( :{ :{
pi_159909414
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:36 schreef mootie het volgende:

[..]

Mijn schoonvader die bij het doen van de muren van ons nieuwbouwhuis steeds met de roller het gespoten plafond aantikte. :'( :'( :{ :{
Aiii :X :X :X

Ja deze kerel ging met het sauzen van het plafond over de hele breedte strak tegen de muren langs, zodat je door de hele kamer een grillige witte "strook" aan de bovenkant van alle muren had zitten. :X Ik heb het steeds zo veel mogelijk weggepoetst aangezien je dat altijd zult blijven zien als je vervolgen de muren saust; het zal altijd een dikkere grillige rand blijven, aangezien de muren verder gewoon mooi glad zijn.
pi_159909516
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Aiii :X :X :X

Ja deze kerel ging met het sauzen van het plafond over de hele breedte strak tegen de muren langs, zodat je door de hele kamer een grillige witte "strook" aan de bovenkant van alle muren had zitten. :X Ik heb het steeds zo veel mogelijk weggepoetst aangezien je dat altijd zult blijven zien als je vervolgen de muren saust; het zal altijd een dikkere grillige rand blijven, aangezien de muren verder gewoon mooi glad zijn.
De rest goed in eigen hand houden :*
pi_159909660
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:45 schreef mootie het volgende:

[..]

De rest goed in eigen hand houden :*
Doe ik ook; ik heb een kennis die me sowieso wel veel wil helpen, maar ij en ik denken vaak behoorlijk anders over dingen; die komt direct al met talloze adviezen waar ze erg lang over door blijft gaan, terwijl ik alles allang helemaal heb uitbedacht hoe ik het precies wil.
Ze bedoelt het echt goed en heeft echt een goed hart, maar als ik gewoon m'n eigen ding doe zonder bemoeienissen van anderen (tenzij het echt vakmensen zijn met wie ik goed op één lijn zit) wordt het resultaat tenminste ook zoals ik het wil en levert het me het minste stress op. :)
  zondag 14 februari 2016 @ 15:55:01 #42
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159911784
Van vakmensen verwacht je dat ze vakwerk leveren, maar dit wil in de praktijk nog wel eens tegenhouden.

Ik heb ooit een muur laten behangen door een professional. Die kreeg het voor elkaar om voor elk stopcontact het uitgesneden kruis veel te groot te maken waardoor de snedes er achter vandaan kwamen. Met dit soort ervaringen doe ik het dan liever zelf :)

Het voordeel (en soms nadeel) van zelf klussen is dat je zelf degene bent die er nog jaren tegenaan kijkt. Het moet dus wel netjes, ook als dit betekent dat je er wat langer over doet.

Het nadeel van gratis hulp is dat iemand niet afgerekend kan worden op het werk. Als wij elkaar helpen in onze kennissenkring wordt tijdens het klussen trouwens regelmatig gegrapt "ach, het is toch bij een ander" en "anders hang je er een schilderijtje voor". Ik moet er niet aan denken dat iemand werkelijk met zo'n mentaliteit met zijn tengels aan mijn huis zit.
pi_159912242
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:55 schreef Barrah het volgende:
Het nadeel van gratis hulp is dat iemand niet afgerekend kan worden op het werk. Als wij elkaar helpen in onze kennissenkring wordt tijdens het klussen trouwens regelmatig gegrapt "ach, het is toch bij een ander" en "anders hang je er een schilderijtje voor". Ik moet er niet aan denken dat iemand werkelijk met zo'n mentaliteit met zijn tengels aan mijn huis zit.
Dit. Al moet je bij een "pro" ook maar afwachten wat voor resultaat je krijgt.
pi_159912409
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:55 schreef Barrah het volgende:
Van vakmensen verwacht je dat ze vakwerk leveren, maar dit wil in de praktijk nog wel eens tegenhouden.

Ik heb ooit een muur laten behangen door een professional. Die kreeg het voor elkaar om voor elk stopcontact het uitgesneden kruis veel te groot te maken waardoor de snedes er achter vandaan kwamen. Met dit soort ervaringen doe ik het dan liever zelf :)

Het voordeel (en soms nadeel) van zelf klussen is dat je zelf degene bent die er nog jaren tegenaan kijkt. Het moet dus wel netjes, ook als dit betekent dat je er wat langer over doet.

Tja inderdaad; ik heb ook in eerdere huizen vakmensen ingeschakeld of vrienden laten komen die gewoon uit zichzelf hulp hadden aangeboden; sowieso echt SUPER dat dit soort mensen bestaan natuurlijk! _O_ _O_ _O_ Echt, oprecht! ^O^
Maar als je bijveoorbeeld zegt dat er behangen moet worden en ze zeggen dat ze dat al zooooooo vaak gedaan hebben bij henzelf en bij vrienden en familie, dan verwacht je ook dat het GOED gaat.
Doordat het in de loop der jaren vaak mis is gegaan, ben ik steeds meer en meer mensen op de vingers gaan kijken als er geklust wordt, maar dat staat natuurlijk erg kut dus dwing ik mezelf soms maar om toch maar ergens anders in het huis te gaan klussen.
Kom je terug, is er 1 muur al klaar; met patroonbehang willekeurig gesneden zodat geen 2 stroken over de hele muur qua patroon ook maar op dezelfde hoogte zijn afgesneden!
Alles er af gehaald, nieuwe rollen behang gepakt en dat ging toen goed.
Vervolgens werd het dunne, natte behang met een bot stanleymesje afgesneden, waardoor elke strook helemaal uitscheurde.
"Ik dacht dat jullie dit al heel vaak hadden gedaan?"
- "Hebben we ook! We kunnen heel GOED behangen! Alleen het afsnijden lukt ons nooit echt, maar ach; daar heb je van die sierstroken voor die je bij de bouwmarkt kunt halen en over de randen heen kunt plakken!"

Daarom doe ik tegenwoordig dus echt alles zo veel mogelijk alleen en schakel allen hulp in als het echt niet anders kan (wat maar zelden het geval is), of als het kleine klusjes zijn waar niets aan te verknoeien valt.
pi_159912473
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:10 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dit. Al moet je bij een "pro" ook maar afwachten wat voor resultaat je krijgt.
Ooit een keer schilders halverwege de klus betaald. :X Nou, dat doe ik dus ook nooit meer! :X
Bij deuren ging er snel met 3 (!!!) slagen zigzaggend een schuurpapiertjes even losjes overheen, gaten werden niet geplamuurd en achteraf zag ik dat 1 deur aan de binnenkant helemaal niet eens geschilderd was! :')

Een PAAR keer was ik WËL erg tevreden over hulp van vrienden of over het geleverde werk van vakmensen die ik ingehuurd had, maar de positieve versus de negatieve ervaringen zijn tot nu toe niet echt met elkaar in verhouding.

En ik ben zelf ook maar een amateurtje en bepaalde dingen kan ik ook heus niet zo echt goed en soms moet ik dingen ook echt wel overnieuw doen, maar sommigen? :N Zeker als je herhaaldelijk aangeeft dat je bepaalde dingen echt niet wil (zoals overlappende behangstroken) of dingen per sé wel wil (kit dot-gewijs aanbrengen omdat dat volgens de verpakking sterker is dan het in slierten aanbrengen) en mensen doen toch precies wat ze zelf willen zodat het resultaat lelijk of zwak is.... :X

Ook een leuke: acrylaatkit tussen de behangstroken, waarbij ook nog eens een deel over de randen van de stroken gesmeerd wordt. Ik had hier nog nooit eerder van gehoord dat mensen dat deden, en het resultaat was dan ook echt afschuwelijk! -O- Het was ook niet eens nodig omdat diegene echt perfect kon behangen en het er ook prachtig uit zag, maar die stond er absoluut op dat dat als finishing touch ging gebeuren.
"Stop er mee, kijk dan hoe lelijk het resultaat is!"
- "Nou dan héél dunnetjes, maar ik wil het wel doen omdat dat gewoon een strakker resultaat geeft!"

_O_ Des te fijner gevoel heb ik er bij als ik het ZÉLF doe en het wordt WEL zoals ik het wil! *O*

-O- Alleen die flashbacks steeds tijdens het klussen; dat kan soms er frustrerend werken.

Waar ik alleen nog wel veel moeite mee heb is oppervlakken echt mooi glad lakken zonder structuur van een roller of kwast, en ook zonder uitlopers. Ik neem aan dat de verf iets verdund moet worden om het zo glad mogelijk uit te laten lopen, maar dan moet je het ook vrij dun aanbrengen om uitlopers te voorkomen.

Misschien toch maar de hulp inschakelen van een vriendin waarvan ik weet dat die sowieso veel ervaring met schilderen heeft. :)

Overigens @ al deze negatieve klus-ervaringen: ik ben in totaal 8x verhuisd. :P
Ik denk echter wel dat mijn huidige stekje echt wel DE plek is waar ik jarenlang wil gaan wonen! *O* Het is wel in een enorme uithoek, maar het huis is uit 1981, de woonkamer is groot, de tuin is groot, achtertuin op het zuiden dus lekker zonnig, nette buurt, leuke buren, lekker rustig: helemaal top! ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 14-02-2016 16:36:11 ]
pi_159913104
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja inderdaad; ik heb ook in eerdere huizen vakmensen ingeschakeld of vrienden laten komen die gewoon uit zichzelf hulp hadden aangeboden; sowieso echt SUPER dat dit soort mensen bestaan natuurlijk! _O_ _O_ _O_ Echt, oprecht! ^O^
Maar als je bijveoorbeeld zegt dat er behangen moet worden en ze zeggen dat ze dat al zooooooo vaak gedaan hebben bij henzelf en bij vrienden en familie, dan verwacht je ook dat het GOED gaat.
Doordat het in de loop der jaren vaak mis is gegaan, ben ik steeds meer en meer mensen op de vingers gaan kijken als er geklust wordt, maar dat staat natuurlijk erg kut dus dwing ik mezelf soms maar om toch maar ergens anders in het huis te gaan klussen.
Kom je terug, is er 1 muur al klaar; met patroonbehang willekeurig gesneden zodat geen 2 stroken over de hele muur qua patroon ook maar op dezelfde hoogte zijn afgesneden!
Alles er af gehaald, nieuwe rollen behang gepakt en dat ging toen goed.
Vervolgens werd het dunne, natte behang met een bot stanleymesje afgesneden, waardoor elke strook helemaal uitscheurde.
"Ik dacht dat jullie dit al heel vaak hadden gedaan?"
- "Hebben we ook! We kunnen heel GOED behangen! Alleen het afsnijden lukt ons nooit echt, maar ach; daar heb je van die sierstroken voor die je bij de bouwmarkt kunt halen en over de randen heen kunt plakken!"

Daarom doe ik tegenwoordig dus echt alles zo veel mogelijk alleen en schakel allen hulp in als het echt niet anders kan (wat maar zelden het geval is), of als het kleine klusjes zijn waar niets aan te verknoeien valt.
Ik doe alles zelf, behalve buiten schilderen. Voor die 1400euro mag een ander van de ladder vallen.
pi_159913212
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:37 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik doe alles zelf, behalve buiten schilderen. Voor die 1400euro mag een ander van de ladder vallen.
Och ja, da's bij mij al eens gebeurd: werd ik op het werk gebeld met de mededeling dat 1 van de schilders van de trap was gelazerd! _O-

Ook ooit een beunhaas aan de buitenkant laten schilderen; ook NOOIT weer! :N
Broddelwerk waar de hele buurt keihard om moest lachen toen ze er naar stonden te kijken, en hij ging steeds meer vragen. Hij zou eerst de hele buitenkant schilderen voor fl.300 ,-- ex. materiaalkosten, maar dat werd al snel 600 en hij werd zelfs boos toen ik op een gegeven moment niet 900 gulden wilde betalen.
pi_160284648
Ik ben bezig geweest met de bakstenen boog schoon te maken. Een combinatie van grof schuurpapier, een harde borstel en op het eind een kwastje met schoonmaakazijn werkt echt perfect! _O_ Wel ongelooflijk veel werk, dus doe ik het gewoon af en toe een beetje. :)

Okee niet ÉCHT perfect, maar beter dan ik verwacht had! :D

Maar eerlijk is eerlijk; op dit stuk is het ook erg oppervlakkig en vooral stucwerk i.p.v. muurverf. De echte uitdagingen zitten er nog aan te komen! :P

[ Bericht 42% gewijzigd door ToT op 28-02-2016 15:29:10 ]
pi_160397067
Best goed gelukt, behalve die "druipers" bijna alles weg! Succes verder
pi_160397247
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:37 schreef bsure het volgende:
Best goed gelukt, behalve die "druipers" bijna alles weg! Succes verder
Thanks! :)

Ja ik heb nu de hele boog inmiddels met een staalborstel en azijn behandeld. Het ziet er wat mij betreft nu wel goed genoeg uit. Ik weet niet of echt verder borstelen de boel wel zou verbeteren, of dat het alleen maar beschadigt.
Die druipers heb ik na de foto nog een keer met azijn behandeld, waardoor het nog weer iets minder zichtbaar is. Misschien later nog een keer met azijn behandelen, maar ik ga me eerst op andere klussen richten. :) Morgen de kledingkast in elkaar zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')