quote:Op maandag 15 februari 2016 18:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb Cystic Fibrosis en heb een paar jaar geleden een longtransplantatie ondergaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 07:13 schreef Fripsel het volgende:
Zou wel ff naar de huisarts gaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nier gezocht!
https://www.facebook.com/share/p/1ALqaWDfeh/
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 07:13 schreef Fripsel het volgende:
Hops *gooit plaspotje naar Frips* gewoon even inleveren meis, better safe than sorry!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een keer doorgesukkeld met een blaasontstekingkje en dat werd een nierbekkenontsteking en dat wil je niet..
Doet plassen ook zeer of dat niet?
Het hoeft ook niks te zijn natuurlijk, maar dan weet je dat en heb je weer een beetje rust in je hoofd, win-win situatie
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
Nee verder geen last met plassen, of blaaspijp ofzo. Maar wat dat betreft heb ik sowieso altijd al wel een stenen blaas gehadquote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:09 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hops *gooit plaspotje naar Frips* gewoon even inleveren meis, better safe than sorry!
Ik ben een keer doorgesukkeld met een blaasontstekingkje en dat werd een nierbekkenontsteking en dat wil je niet..
Doet plassen ook zeer of dat niet?
Het hoeft ook niks te zijn natuurlijk, maar dan weet je dat en heb je weer een beetje rust in je hoofd, win-win situatie
Ik snap wat je bedoelt maar ga asjeblieft wel heen. Kan zoveel dingen zijn. Moet je ongesteld worden binnenkort toevallig? Ik heb soms ook bloed in mijn urine voor het doorbreekt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:33 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nee verder geen last met plassen, of blaaspijp ofzo. Maar wat dat betreft heb ik sowieso altijd al wel een stenen blaas gehad![]()
Ik wil gewoon echt niet weer naar de dokter. Ik kan het niet uitleggen want ik snap ook wel dat het niet echt normaal is om echt flink bloed in je plas te hebben :/
Ben sinds 5 maanden aan de prikpil. 2 keer normaal ongesteld geweest daarna niks meer. Ook geen doorbraakbloedinkje ofzo.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:39 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar ga asjeblieft wel heen. Kan zoveel dingen zijn. Moet je ongesteld worden binnenkort toevallig? Ik heb soms ook bloed in mijn urine voor het doorbreekt.
Oke dan kan het dat niet zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:45 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ben sinds 5 maanden aan de prikpil. 2 keer normaal ongesteld geweest daarna niks meer. Ook geen doorbraakbloedinkje ofzo.
Het gaat erg goed en bij mij is alles eigenlijk winst. Ik heb weer nieuwe dingen geleerd en ook veel oude dingen afgeleerd. Het belangrijkste bij ziek zijn is volgens mij dat je moet leren ermee om te gaan dat geldt voor achteruitgang maar blijkbaar ook bij grote vooruitgang.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 00:21 schreef Skeletor. het volgende:
[..]ernstig is een understatement bij deze! Dan zal zo'n rebelse peroneus in het niet vallen bij de CF...
Hoe gaat het nu met je?
Gewoon gaanquote:
doe maar je mooiste pakje aan danquote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:58 schreef LPFAN het volgende:
Lol volgende week komen ze de hele week filmen bij dialyse voor een promotiefilmpje, wordt gezellig dus
Haha ja iddquote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
doe maar je mooiste pakje aan dan
Spannendquote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:58 schreef LPFAN het volgende:
Lol volgende week komen ze de hele week filmen bij dialyse voor een promotiefilmpje, wordt gezellig dus
Ik heb geen flauw idee, heb alleen gehoord dat ze komen filmen. Krijgen donderdag wel een brief erover dus hoop dat het daar instaat. Ze gaan iig een patient volgen, en die komt tegenover mij te liggen dus kan alles wel goed volgen danquote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Spannend
Wat voor filmpje wordt het? Voor op de tv of zo?
Gelukkig maar! Hopelijk blijft het ook weg.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:08 schreef Fripsel het volgende:
Heuh en zo random als het er was is het weer weg.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat erg goed en bij mij is alles eigenlijk winst. Ik heb weer nieuwe dingen geleerd en ook veel oude dingen afgeleerd. Het belangrijkste bij ziek zijn is volgens mij dat je moet leren ermee om te gaan dat geldt voor achteruitgang maar blijkbaar ook bij grote vooruitgang.
Beterschap! Balen van je reumaquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:45 schreef Laysa het volgende:
Blehhh nog steeds zware griep.
Gisteren bij de reumatoloog en mijn reuma is ernstig actief![]()
Dus nu over op een ander bio logical..
En ik ben een zeehondje
Thanx...quote:
Lekker dan van dat middel...quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:47 schreef Laysa het volgende:
[..]
Thanx...
Ja was 9 weken geleden overgegaan op een ander middel en dat heeft me weer helemaal terug bij af gezet...
Gelukkig ben ik nu van de tnf remmers af...Na 2,5 jaar uitproberen konden we mooi concluderen dat het dat niet is
Nou ja, bij de grootste groep patiënten werkt het...Maar ik zit met veel dingen in de groep van : ooooooooooooooooohhhhhh dat komt bijna nooit voor.quote:
hmmm okquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:50 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nou ja, bij de grootste groep patiënten werkt het...Maar ik zit met veel dingen in de groep van : ooooooooooooooooohhhhhh dat komt bijna nooit voor.
Ik heb in die 3 jaar wel 3 verschillende tnf remmers gehad...dus niet bij een middel blijven hangen.quote:
Ik zit ook in het biological circuit, remicade gehad waar antistoffen tegen aangemaakt dus nu willen ze me op humira, voordat ik met entyvio mag beginnen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:53 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik heb in die 3 jaar wel 3 verschillende tnf remmers gehad...dus niet bij een middel blijven hangen.
Maar je moet klaarblijkbaar een rijtje afmaken voordat je wat anders kan krijgen en dat is gewoon klote
Voor reuma of voor Chrohn?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef 010P het volgende:
[..]
Ik zit ook in het biological circuit, remicade gehad waar antistoffen tegen aangemaakt dus nu willen ze me op humira, voordat ik met entyvio mag beginnen.
Ja ik dacht dat al vanwege de remicade...LIjkt me ook totaal geen feest... En het nadeel van al die bio logicals is dat je weerstand naar zijn grootje isquote:
Ja elk koudje vat ik wel inderdaad, gelukkig geen heftige infecties tot op heden, nu 15 weken medicijn vrij.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat al vanwege de remicade...LIjkt me ook totaal geen feest... En het nadeel van al die bio logicals is dat je weerstand naar zijn grootje is
Lees ik meer over inderdaad.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:58 schreef Laysa het volgende:
Overigens was mijn ervaring met Humira dat je die best een anderhalf uur uit de koelkast op temp mag laten komen voordat je die zet...Ik vond het nl erg pijnlijk als deze nog te koud was
Kan ik me voorstellen jaquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:53 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik heb in die 3 jaar wel 3 verschillende tnf remmers gehad...dus niet bij een middel blijven hangen.
Maar je moet klaarblijkbaar een rijtje afmaken voordat je wat anders kan krijgen en dat is gewoon klote
Overstappen, klinkt niet echt als een bekwame arts die je nu hebt en blijkbaar weet ie ook helemaal niet waar ie het over heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:00 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben een beetje boos op mijn vaste huisarts maar ook op mezelf.
Net naar de dokter geweest vanwege het bloeden. Verpleegkundige assistent had ik een afspraak mee. Verhaal gedaan gezegd dat ik gewoon echt niet wist wat het was, dat ik van alles kon bedenken, maar niks uit kon sluiten. Ook van m'n prikpil. Was ze vet verbaasd dat ik aan de prikpil was.
Ik uitleggen dat ik eigenlijk liever een spiraaltje wilde. Maar dat mijn vaste huisarts die niet wilde plaatsen en dat ik dan speciaal naar de gynaecoloog moest daarvoor. En dat ze had gezegd dat het pijn zou doen omdat ik nog nooit een kind gehad had.
Ik op die tafel. Schuift ze die eendenbek naar binnen. Het enige wat ik dacht was "is dit het?!?!?!?!". En na 1 minuut zegt ze "je bent ongesteld".
Omg ik heb me nog nooit zo geschaamd. Mijn huisarts zei dat als ik de eerste 3 maanden geen gekke bloedingen had ik dat ook niet meer hoefde te verwachten. Ik heb nog nooit van m'n leven een menstruatie zonder pijn gehad. Maar ze zei "als je liever dat spiraaltje wil ga ik dat voor je regelen want er zijn twee huisartsen in de praktijk die ze WEL zetten. Toen was ik boos.
Maar wat ik ook zo moeilijk vind. Er horen zoveel symptomen bij m'n fibromyalgie dat ik bij zoiets als nu het ook gewoon niet meer weet of ik iets gemist heb. Ik voel me er rot om. En ik schaam me. En ik wil een andere huisarts.
Jawel ik was heel opgelucht maar ook een beetje boos op m'n dokter. Als ik heel het gynaecoloog verhaal vergeet vind ik de nadelen van de prikpil gewoon echt veel groter dan de voordelen die over blijven. Ik wilde gewoon niet WEER naar het ziekenhuisquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:08 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Overstappen, klinkt niet echt als een bekwame arts die je nu hebt en blijkbaar weet ie ook helemaal niet waar ie het over heeft.
En je hoeft je niet te schamen meis, ik het begin dacht ik ook elke keer dat ze bij de huisarts zoiets hadden van "och jezus heb je haar weer met dr gezeur" maar daar ben ik overheen, je kan beter 10x voor niks gaan dan 1x te laat.
Neemt niet weg dat ik je gevoel wel begrijp hoor, is ook lastig maar wees lief voor jezelf!
Bedoel menstruatie komt met ( of zonder ) ieders eigen klachten en gevoelens, en als dat bij mij na een paar jaar opeens zou veranderen zou ik ook schrikken hoor.
Niet verkeerd bedoeld maar is het niet lekker dat je nu weet wat het is, en de realisatie dat je ongesteld kunt zijn nu zonder pijn?
Of ga je toch liever voor spiraaltje?
Ik was erbij toen mijn beste vriendin hem liet zetten ( als er iemand nog banger was voor de dokter/bloedprikken was zij het wel) ze had toen ook nog geen kinderen en het was inderdaad even niet prettig maar ook zo gebeurd, geen trauma en horrorscenario's dus.
Gatver, heb het al eerder geroepen, griep is echt een van die stomme dingen die "wij" er echt niet bij kunnen hebben, vreet ook energie, beterschapquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:45 schreef Laysa het volgende:
Blehhh nog steeds zware griep.
Gisteren bij de reumatoloog en mijn reuma is ernstig actief![]()
Dus nu over op een ander bio logical..
En ik ben een zeehondje
Goed gedaan Fripsje, gewoon eerlijk je verhaal doen inderdaad, begrijpen ze vast, bedoel kom op daar zijn die mensen voor.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:12 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Jawel ik was heel opgelucht maar ook een beetje boos op m'n dokter. Als ik heel het gynaecoloog verhaal vergeet vind ik de nadelen van de prikpil gewoon echt veel groter dan de voordelen die over blijven. Ik wilde gewoon niet WEER naar het ziekenhuis![]()
Heb net nog even naar de praktijk gebeld en m'n verhaal uitgelegd verteld dat ik een andere vaste huisarts wil want dat ik het als een drempel ga zien om bij deze een afspraak te maken als ze me blijkbaar zwaar gekleurde informatie geeft.
Fijn dat het zo goed gaat!quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Hier gaat het echt super. Wil dolgraag naar buiten, alleen gaat dat niet alleen
.
Morgen gaan de hechtingen eruit
Super!!quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Hier gaat het echt super. Wil dolgraag naar buiten, alleen gaat dat niet alleen
.
Morgen gaan de hechtingen eruit
Niet schamen! Nergens voor nodig, gelukkig is het toch een ongesteldheidquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:00 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben een beetje boos op mijn vaste huisarts maar ook op mezelf.
Net naar de dokter geweest vanwege het bloeden. Verpleegkundige assistent had ik een afspraak mee. Verhaal gedaan gezegd dat ik gewoon echt niet wist wat het was, dat ik van alles kon bedenken, maar niks uit kon sluiten. Ook van m'n prikpil. Was ze vet verbaasd dat ik aan de prikpil was.
Ik uitleggen dat ik eigenlijk liever een spiraaltje wilde. Maar dat mijn vaste huisarts die niet wilde plaatsen en dat ik dan speciaal naar de gynaecoloog moest daarvoor. En dat ze had gezegd dat het pijn zou doen omdat ik nog nooit een kind gehad had.
Ik op die tafel. Schuift ze die eendenbek naar binnen. Het enige wat ik dacht was "is dit het?!?!?!?!". En na 1 minuut zegt ze "je bent ongesteld".
Omg ik heb me nog nooit zo geschaamd. Mijn huisarts zei dat als ik de eerste 3 maanden geen gekke bloedingen had ik dat ook niet meer hoefde te verwachten. Ik heb nog nooit van m'n leven een menstruatie zonder pijn gehad. Maar ze zei "als je liever dat spiraaltje wil ga ik dat voor je regelen want er zijn twee huisartsen in de praktijk die ze WEL zetten. Toen was ik boos.
Maar wat ik ook zo moeilijk vind. Er horen zoveel symptomen bij m'n fibromyalgie dat ik bij zoiets als nu het ook gewoon niet meer weet of ik iets gemist heb. Ik voel me er rot om. En ik schaam me. En ik wil een andere huisarts.
Rolstoel (normaal gesproken rol ik zelf met mijn beide armen, alleen ivm rug + hechtingen en herstellen van operatie nu even niet). Als alternatief lopen met wandelstok en ondersteuning. De afgelopen paar dagen nog wel duizelig af en toe, geen idee hoe dat komt..quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed gaat!![]()
![]()
en als je naar buiten gaat, gebruik je dan een hulpmiddel zoals een rollator oid of word je ondersteund?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |