Ik ben 23, werk in de horeca.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:56 schreef 6star6lord6 het volgende:
Hoe oud ben je?
Wat voor sector werk je?
Dit.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:55 schreef loni55 het volgende:
Ik zou eerst bij haar vader gaan en vertellen wat je met haar dochter wil. Dat waardeert zij heel erg.
Wat doe je dan precies en wat doet zij dan terug?quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:53 schreef Taks999 het volgende:
Wanneer ik flirt met haar, ene keer flirt ze terug
Gisterenavond om ff een voorbeeld te noemen, ik stond met beide handen vol met borden om te serveren, terwijl ze zich tussen mij en de bar door wurmt, kijkt ze me diep in de ogen aan en wrijft ze met dr hand net onder m'n borst langs zegmaar. Sta je daar met je handen vol naast jequote:Op donderdag 11 februari 2016 23:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat doe je dan precies en wat doet zij dan terug?
Turkije ligt duizenden kilometers van Marokko, dus je had ook een filmpje kunnen plaatsen van een Hollander die vloeiend Zweeds kan praten....quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:25 schreef George_Zina het volgende:
Het kan helpen als je redelijk Turks leert spreken. De vraag is wil je zoveel tijd / moeite / geld in steken om die taal onder de knie te krijgen?! Hoe serieus is het!? Deze Nederlandse man in dit clipje spreekt haast vloeiend een Berberdialect en houdt gewoon een hele conversatie met een tweetal eerstegeneratie Marokkanen die haast nooit met NL'ers in contact komen maar ze vinden die blonde man meteen bij het allereerste contact symphatiek simpelweg omdat hij hun taal spreekt.![]()
Mensen, wat zijn we godverdomme simpel.
quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Turkije ligt duizenden kilometers van Marokko, dus je had ook een filmpje kunnen plaatsen van een Hollander die vloeiend Zweeds kan praten....
LOL.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Turkije ligt duizenden kilometers van Marokko, dus je had ook een filmpje kunnen plaatsen van een Hollander die vloeiend Zweeds kan praten....
Hmm, die twee bevolkingsgroepen worden vaak in een zin genoemd omdat het de twee grootste minderheden zijn in NL. Het heeft niks met afstand te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ok Hansquote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:07 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Hmm, die twee bevolkingsgroepen worden vaak in een zin genoemd omdat het de twee grootste minderheden zijn in NL. Het heeft niks met afstand te maken.
Ja maar die hebben meer broersquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:12 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk oprecht dat je vrij weinig kans maakt. het is een zeer gesloten groep. Bij een Marokkaanse had je waarschijnlijk meer kans.
Goh, dit zou dus ook voor Nederlanders en Nederlanders gelden als je het zo leest.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:48 schreef zarGon het volgende:
Valt weinig nuttigs over te zeggen, omdat er veel zaken meespelen.
Je zal vooral te maken hebben met de ouders. Zijn haar ouders religieus? Zo ja, is het hoogstwaarschijnlijk iets anders dan waar jij in gelooft. Als ze religieus zijn, zijn ze conservatief? Zijn ze praktiserend? Of zijn ze religieus, maar progressief? Of speelt geloof weinig/geen rol in hun leven?
En dan heb je de omgeving. De omgeving speelt ook een belangrijke rol. Zo kan het zijn dat de ouders zich zorgen kunnen/zullen maken over wat de omgeving ervan vindt. Dat kan in jouw nadeel werken.
Cultuur is een ander probleem. Het kan zijn dat je een beetje moet aanpassen, aan jou hoeveel je daarin mee wil gaan. Als je je Nederlands gedraagt (dus met Nederlandse waarden en normen en zo), kan dat misschien botsen. Het simpelste voorbeeld die ik kan geven: niet in huis rondlopen met schoenen. Iets anders dat een probleem kan opleveren is bijvoorbeeld alcohol. Maar dat ligt allemaal aan de familie van dat meisje. Het kan ook zo zijn dat ze 'modern' zijn en dat je juist wel heel goed bij haar past.
Als je het slecht treft, heb je straks een vader die zich gaat bekommeren om je onbesneden penis. Als je het goed treft, heb je ouders die openstaan voor een niet-Turk.
Waar je in ieder geval rekening mee moet houden is dat het tijd kan kosten voordat de ouders je vertrouwen. Ligt trouwens ook allemaal aan het damesmeisje: heeft ze een eigen wil en doet ze waar ze zin in heeft, of luistert ze vooral naar haar ouders en wil zij hen niet teleurstellen? Even twee uitersten...
Samenvatting: het kan prima, maar ook niet. Te veel factoren om daar iets nuttigs over te zeggen.
Dat was een beetje gechargeerd, maar het zou weleens een probleempunt kunnen zijn. Vooral als je iemand treft die van elk klein dingetje (hahaha!) een probleem wil maken.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Behalve de vader die zich bekommert om de man's penis
Waarschijnlijk ga je fucking hard vermoord worden als haar pa en 7 broers erachter komenquote:Op donderdag 11 februari 2016 22:53 schreef Taks999 het volgende:
Dames, heren,
Ik heb via m'n werk een meid leren kennen, Turkse. Moet zeggen dat ik dr wel heel erg leuk vind![]()
Wanneer ik flirt met haar, ene keer flirt ze terug, de andere dag kan ze weer super afstandelijk zijn. Kan dat komen door haar afkomst, of wordt er vanuit hun cultuur verwacht dat de man meer initiatief toont?
En hoe staan Turkse families over het algemeen tegenover een Nederlandse jongen? Misschien dat ik er daarom weinig hoogte van krijg? Heb wel het idee dat ze aardig verwesterd zijn.
Dat soort volk?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga je fucking hard vermoord worden als haar pa en 7 broers erachter komen![]()
Pas op met dat soort volk
Turkenquote:
dit dus, friends with benefits vinden ze niet leuk daaro ;Pquote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:42 schreef DoucheBagXL het volgende:
Allemaal onzin. Maar meeste Turkse families zijn traditioneel. En dus wordt er verwacht dat je met haar trouwt, als je haar familie ontmoet.
Kom uit jouw gat en zie meer.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:06 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Turken
[..]
dit dus, friends with benefits vinden ze niet leuk daaro ;P
Ik spreek uit de ervaring die ik met turken heb en wat ik erover hoor en leesquote:
Want jouw volk keurt fwb praktijken allemaal goed, toch?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:07 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik spreek uit de ervaring die ik met turken heb en wat ik erover hoor en lees
Zullen vast wel zijn die het minder boeit maar over het algemeen heersen dit soort normen en waarden bij dat volk
Naja over het algemeen zijn die mensen er wat minder streng is. Eerwraak en zo komt nou eenmaal niet zo vaak voorquote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Want jouw volk keurt fwb praktijken allemaal goed, toch?
Nee, dan wordt er idd gesproken over psychische stoornissen die hebben gezorgd voor het vermoorden van kids en vrouw ja.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:09 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Naja over het algemeen zijn die mensen er wat minder streng is. Eerwraak en zo komt nou eenmaal niet zo vaak voor
Het is in ieder geval minder vaak door geloofsovertuiging jaquote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, dan wordt er idd gesproken over psychische stoornissen die hebben gezorgd voor het vermoorden van kids en vrouw ja.![]()
Hey laat verder maar.
Eerwraak wordt niet gepleegd uit geloofsovertuiging.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:13 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Het is in ieder geval minder vaak door geloofsovertuiging ja
echt welquote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Eerwraak wordt niet gepleegd uit geloofsovertuiging.
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=quran+marrying+a+non+muslimquote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow, kun je mij een vers uit de Koran laten zien die dat goedkeurt?
Jij hebt het hier over het trouwen met een niet moslim, je hebt het niet over eerwraak?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 09:58 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=quran+marrying+a+non+muslim
Nee, die achterlijkheid komt uit cultuur. Zo bestaat het ook in India en die zijn over het algemeen niet islamitisch. Eerwraak komt ook voor in niet islamitische landen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:10 schreef DoucheBagXL het volgende:
Eerwraak heeft meer iets te maken met imago en normen en waarden. Misschien dat die uit de Koran komen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:56 schreef Baas_bas het volgende:
Volgens mij is wel een groot deel van India moslim toch?
Misschien staat eerwraak niet letterlijk in de bijbel maar toch heeft al die achterlijkheid wel wat met elkaar te maken
Eerwraak is net zo goed een islamitische aangelegenheid als een christelijke en joodse aangelegenheid.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:56 schreef Baas_bas het volgende:
Misschien staat eerwraak niet letterlijk in de bijbel maar toch heeft al die achterlijkheid wel wat met elkaar te maken
Vind christenen altijd wat luchter reageren als hun dochter een vriendje heeft waar ze niet mee is getrouwd dan moslims.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:01 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Eerwraak is net zo goed een islamitische aangelegenheid als een christelijke en joodse aangelegenheid.
Ah. Ik merk het al, we hebben hier iemand die de feiten niet kent, maar afgaat op onderbuikgevoelens op basis van die gevoelens en wellicht één of twee slechte ervaringen met allochtonen een mening denkt te vormen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:56 schreef Baas_bas het volgende:
Het overgrote deel is afgesplitst in Pakistan destijds, waardoor moslims in India een minderheid zijn van nog geen 15%.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:56 schreef Baas_bas het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerwraakquote:Misschien staat eerwraak niet letterlijk in de bijbel maar toch heeft al die achterlijkheid wel wat met elkaar te maken
Luchtiger bedoel je.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:02 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Vind christenen altijd wat luchter reageren als hun dochter een vriendje heeft waar ze niet mee is getrouwd dan moslims.
Waarom dit ontkennen
15%, dat is een groot aantal gezien het feit dat bij 5% je al flinke problemen hebt met moslims in je samenlevingquote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ah. Ik merk het al, we hebben hier iemand die de feiten niet kent, maar afgaat op onderbuikgevoelens op basis van die gevoelens en wellicht één of twee slechte ervaringen met allochtonen een mening denkt te vormen.
FIjn.
80 procent van India is hindoe blijkt uit een zeer snel zoekopdrachtje via google. Dus het heeft ook niet veel te maken met de bijbel of koran.
Luchtiger ja, typoquote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Luchtiger bedoel je.
Er wordt niets ontkent, maar eerwraak is niet iets wat volgt puur uit de islam.
Wat ik probeerde te zeggen is dat eerwraak noch christelijk noch islamitisch noch joods is. Het kan in alle religies voorkomen, en men doet alsof ze vanuit de religie handelen -- maar dat is het niet. Dat denken en presenteren ze zo helaas wel. Het ligt er aan watvoor soort gedachtengang de schoonouders in kwestie hebben. Als ze met dezelfde mindset uit 1970 leven toen ze net uit de bergen/woestijn hier naar toe emigreerden, ja, dan heb je kans op dat soort dingen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:02 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Vind christenen altijd wat luchter reageren als hun dochter een vriendje heeft waar ze niet mee is getrouwd dan moslims.
Waarom dit ontkennen
Turkse berbers?quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:25 schreef George_Zina het volgende:
Het kan helpen als je redelijk Turks leert spreken. De vraag is wil je zoveel tijd / moeite / geld in steken om die taal onder de knie te krijgen?! Hoe serieus is het!? Deze Nederlandse man in dit clipje spreekt haast vloeiend een Berberdialect en houdt gewoon een hele conversatie met een tweetal eerstegeneratie Marokkanen die haast nooit met NL'ers in contact komen maar ze vinden die blonde man meteen bij het allereerste contact symphatiek simpelweg omdat hij hun taal spreekt.![]()
Mensen, wat zijn we godverdomme simpel.
Jij geeft aan dat ze in een var werkt. Dus je moet niet verwachten dat haar ouders je 3 keer niks zullen vinden. Geloof me als ze zo streng waren lieten ze hen dichter daar niet werken.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:18 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Gisterenavond om ff een voorbeeld te noemen, ik stond met beide handen vol met borden om te serveren, terwijl ze zich tussen mij en de bar door wurmt, kijkt ze me diep in de ogen aan en wrijft ze met dr hand net onder m'n borst langs zegmaar. Sta je daar met je handen vol naast je
Maar ff later toont ze totaal geen interesse meer lijkt het en is het heel kortaf allemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |