Dank weer!quote:Op maandag 15 februari 2016 09:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je moet iets hebben, waar zeker voldoende glucosamine in zit. Of andere nutraceuticals, zoals chondroitine, groene lip mossel, omega 3 vetzuren, ucII.
In Beaphar producten zit er zeker voldoende, want dat heeft DiDa nagekeken.Beaphar heeft ook glucosamine snoepjes en joint pasta. Het is eigenlijk voor de hond bedoeld, maar mag ook rustig voor een kat (doseren voor 5 kg), als een kat het lust.
Verder kan je Seraquin proberen, of Cosequin, Flexadin plus enz. Pharmox ken ik niet, maar als daar voldoende glucosamine in zit, mag het hoor. Je moet kijken wat je kat lekker vindt natuurlijk.
Bedankt DDA,quote:Op maandag 15 februari 2016 09:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Konijnenbaby? Of een eigen baby? (gefeliciteerd) En je wil konijnen naar buiten doen vanwege de baby?
[..]
Als het niet meer vriest, dan mogen zij naar buiten. Eerst voor een uurtje, daarna steeds langer totdat zij 24 uur/dag buiten kunnen. Maar dan moet er dus niet 's nachts gaan vriezen.
Qua ziektes: het is sowieso verstandig om op tijd (maart/april) te vaccineren tegen myxomatose, VHD en tegenwoordig ook een nieuwe variant van VHD, VHD2. Verder moet je hun vanaf mei t/m oktober elke dag de nijnen controleren of zij geen wondjes en/of maden hebben. Oppakken en goed onder de staart/tussen de benen kijken. Madenziekte wordt helaas vaak gemist totdat het te laat is. Preventief kan je Anti-myiasis van Beaphar gebruiken en/of anti-muggen net/ gaas over hun ren spannen. Verder moet je zich bedenken, als je een intacte voedster heb, is zij mega aantrekkelijk voor avontuurlijke wilde konijnen-mannen. Ik heb al meerdere keren konijnen op het spreekuur gehad, die "onbevlekt" drachtig waren (terwijl zijn alleen in de ren buiten zaten), maar de waarheid is dus heel simpel: er is een wilde rammelaar op bezoek geweest. En geloof mij, die komen overal makkelijk door als zij een aantrekkelijke konijnen-dame ruiken.
Succes met de baby en de nijnen!
Kwijlen van atropine kan. Maar je moet toch voor de controle komen bij je analoge DA? Ik kan niet bepalen hoe lang hij wil dat jij die druppels blijft gebruiken. Dat is afhankelijk van zijn oogonderzoek.quote:Op maandag 15 februari 2016 15:49 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb nog een vraagje : het vlekje in zijn oog is al aardig op zijn retour maar hij krijgt nog steeds elke dag 1 druppel atropine en de helgritin druppels. Kan het geen kwaad om dat spul zo lang te gebruiken ?
Ik gaf Fonzie zijn daar straks zijn atropinedruppel en daar heeft hij tegenwoordig meestal niet veel last meer van, maar op een lege maag viel t schijnbaar niet zo lekker. Hij ging er wel ff flink van kwijlen en zijn buikje maakte luide darm geluiden.
Als de buuf niet wil dat haar kat bij mensen binnenkomt, dan moet zij toch haar kat binnenhouden?quote:Op maandag 15 februari 2016 15:50 schreef Ole het volgende:
[..]
Dank je! Ga er zo naartoe.
Update: Dierenarts denkt aan allergie. Voor wat weten we nog niet, maar waarschijnlijk van het halsbandje dat hij een tijdje heeft omgehad. Hij had daar erg veel last van en ik heb het bandje na een paar weken weer afgedaan.
Verhaal achter het bandje: ik heb een kattenluik met magneet gekocht omdat een buurkat steeds binnenkomt. Heb ik zelf niet zoveel problemen mee maar de buurvrouw wel.
Gelukkig was de DA ook van mening dat dat verder haar probleem is, en zij zelf haar kat dan maar moet binnenhouden. En anders mag zij een duur luik met chip betalen![]()
Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:32 schreef lily het volgende:
We hebben de afgelopen maanden onze portie kattenleed wel gehad.
29 juli vorig jaar stierf onze oudste kater van 17 jaar.
25 oktober verdwijnt onze Maine Coon van 2 jaar van de aardbodem.
En gisteren kreeg onze boskat van 10 jaar een hersenbloeding.
Ze kiepte gisteravond ineens om. Kopje schudden, ogen heen en weer, in paniek rennen en steeds omvallen.
Haar pootje sleepte.
Meteen spoeddienst gebeld en ze bleek 40 graden koorts te hebben.
Injecties met prednison, vitamine d en b en nog iets.
Vanochtend ging het ietjes beter maar ze zwalkt en valt wel nog soms.
Vanmiddag heeft ze weer injecties gehad en de temperatuur is nu goed.
Pootje is ook weer goed en haar hoofd schud niet meer. Ze eet en drinkt ook nog.
Nu alleen nog kopje wat scheef en af en toe omvallen bij het lopen.
Ik snap dat het koffiedik kijken is maar wat is de prognose met dit soort dingen?
Ja, jammer dat je niet overal 1 tablet of zo van kan bestellen om te proeven... Katten zijn toch lastig hoor. Wat ene kat wel eet, eet de andere echt niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dank weer!
*kat mee winkelen neemt en glucosaminebuffetje inricht*
Zorg dat zij niet op de tocht staan. Tocht is erger dan gewone kou voor een konijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:32 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Bedankt DDA,
De konijnen gaan inderdaad naar buiten omdat we een kleintje verwachten. Anders was dit ook gebeurd, vanwege het stof in onze nieuwe woonomgeving.
Alleen gaan ze inderdaad eerder dan als er geen kleine verwacht werd.
Momenteel zitten ze in de winter al de hele tijd in een weinig verwarmt hok, en zijn ze dus elke nacht aan ongeveer 5 graden gewend, over dag is de kamer warmer als de zon hierop staat, maar de verwarming staat nagenoeg geheel uit en het raam staat continue open. dit om ze te laten wennen.
quote:Dit wennen is trouwens niet van de ene op de andere dag gegaan, maar dat mag duidelijk zijn.
Bedankt voor de tip van de anti-myasis, dit zullen we zeker gaan gebruiken.
quote:We verwachten niet dat we 2 maria konijntjes
quote:zullen krijgen als ze naar buiten gaan, aangezien het hok boven en onder dicht is met tegels en gaas(ivm roofvogels in onze stad)
Snap ik. Maar ik bedoelde of er pas gestopt mag worden als het vlekje totaal is verdwenen. Of mss al eerder als de da ziet dat het vlekje al aardig op zijn retour is. Ik ga liever niet te vaak terug als t niet echt nodig is.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:49 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Kwijlen van atropine kan. Maar je moet toch voor de controle komen bij je analoge DA? Ik kan niet bepalen hoe lang hij wil dat jij die druppels blijft gebruiken. Dat is afhankelijk van zijn oogonderzoek.
Of de ene dag wel en de andere dag niet ookquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, jammer dat je niet overal 1 tablet of zo van kan bestellen om te proeven... Katten zijn toch lastig hoor. Wat ene kat wel eet, eet de andere echt niet.
Precies wat mijn dierenarts ook al zeiquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als de buuf niet wil dat haar kat bij mensen binnenkomt, dan moet zij toch haar kat binnenhouden?
Hou er rekening mee dat het tot IJsheiligen (halverwege mei!) nog 's nachts plotseling kan vriezen. Het is goed dat je de overgang rustig doetquote:
De DA moet kijken of er tekenen zijn van uveitis of andere afwijkingen in het oog. Maar misschien kan je DA je ook telefonisch advies geven. Gewoon even bellen, assistentes zijn meestal heel aardig en vinden het leuk als mensen hun bellen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ik bedoelde of er pas gestopt mag worden als het vlekje totaal is verdwenen. Of mss al eerder als de da ziet dat het vlekje al aardig op zijn retour is. Ik ga liever niet te vaak terug als t niet echt nodig is.
Dus je wil een normaal poezenkind-gedrag bestraffen met een straitjacket?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:11 schreef 0001 het volgende:
Wij hebben 1 kat en 1 poes. De poes is net gesterilliseerd en heeft van de dierenarts daar een 'medical pet shirt' aangekregen.
Sinds ze deze aan heeft is ze enorm lief. Het liefst zit ze heel de dag bij je op schoot. Normaal is ze ontzettend druk en kan ze 's avonds behoorlijk druk zijn. Nu is het vandaag 10 dagen geleden na de operatie en mocht haar medical pet shirt uit. Ze was weer als vanouds ontzettend druk en kwam ook niet meer rustig zitten. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb haar net dat shirt weer aangetrokken en sindsdien is ze weer heerlijk rustig en ze zit weer op schoot. Ze klaagt of mauwt ook niet.
Nu de vraag: Kan dit shirt kwaad? Want het is wel heerlijk rustig![]()
Op internet lees ik soortgelijke verhalen en schijnt het ook gebruikt te worden om honden rustig te krijgen.
Leuke buren zo te horen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:53 schreef Ole het volgende:
[..]
Precies wat mijn dierenarts ook al zeiDaarbij geeft ze mij de schuld dat haar kat vlooien heeft. En die van mij heeft helemaal geen vlooien
Ik zou mij niet helemaal verbazen als zij ook zonder kiezen nog Oral care naar binnen kunnen werken... Maar voor de zekerheid, kan je het beste overstappen op wat kleinere brokken. Wel eerst oude brokken mengen met de nieuwe, niet te snel overstappen ivm kans op diarree. Gewoon iets anders van Hills proberen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 07:18 schreef quickstepster het volgende:
Vervolgvraagje voor mijn kunstgebitkatten. Ik had ze altijd op Oral Care brokken staan (groot dus!). Wat voor brok is het handigste zonder die tanden? Kan me zo voorstellen dat die grote brokken een beetje lastig eten, maar weet niet goed ik welke hoek ik een alternatief moet zoeken omdat ze al jaren niks anders krijgen
quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:31 schreef valentijn101 het volgende:
Hoe "besmettelijk" zijn vlooien eigenlijk.
Ik ben laatst bij iemand in huis geweest die echt een vlooienplaag had. (4 handtashonden, 3 katten en een nest kittens) allemaal krabben als een gek en zelf ook een vlo van me af geplukt.
Thuisgekomen ben ik meteen de badkamer opgevlucht, zelf gedouched, kleding meteen in de wasmachine en voor de zekerheid de badkamer ingesporen met een vlooienspray.
Ik denk niet dat je na een eenmalig bezoek direct een vlooienplaag heb. Als er een paar vlooien meeliften en een gezinnetje bij je thuis stichten, dan zouden zij toch snel uitsterven als je eigen dieren wel preventief behandeld zijn tegen de vlooien. En als je je huis regelmatig stofzuigt.quote:Nu ben ik bang dat als deze persoon bij mij langs komt met haar handtashondje in mij hele huis straks ook vol heb. Hoe pak ik dit het beste aan?
Dat klopt meestal, maar spijtig genoeg is er naast de 2 assistentes die van wanten weten een nieuwe die niet eens een nieuwe doos fytomenadion kon bestellen want ze kon de naam nergens op de bestellijst vinden en ook wist ze niet wat t voor medicijn was.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
De DA moet kijken of er tekenen zijn van uveitis of andere afwijkingen in het oog. Maar misschien kan je DA je ook telefonisch advies geven. Gewoon even bellen, assistentes zijn meestal heel aardig en vinden het leuk als mensen hun bellen.
Mag ik het stofzuig stuk nog even extra aanprijzen. Vrienden van vroeger hadden een hond en kregen de vlooien maar niet uit huis. Hoe vaak ze ook dweilden. Ik heb een vlooienplaag binnen twee weken het huis uit gekregen. Door elke dag te kammen, preventieve middelen, en stofzuigen, stofzuigen stofzuigen. Overal.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:04 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Ik denk niet dat je na een eenmalig bezoek direct een vlooienplaag heb. Als er een paar vlooien meeliften en een gezinnetje bij je thuis stichten, dan zouden zij toch snel uitsterven als je eigen dieren wel preventief behandeld zijn tegen de vlooien. En als je je huis regelmatig stofzuigt.
En als je geen vlooien in je huis wil, misschien moet je dan toch die vrienden aanspreken? Zeker voor de kittens kunnen vlooien gevaarlijk zijn (bloedarmoede, ziekteoverdracht).
Als je belt kun je toch vragen of je de DA mag spreken over dit probleem*? Oogproblemen zijn sowieso al niet goed te beoordelen via de telefoon, maar ik als ook een assistente zijnde stuur dit soort problemen altijd even door naar de DA voor overleg. En/of ik plan in overleg met de eigenaar een afspraak in. Als iemand mij belt met de vraag of hij/zij even mag overleggen over een oogprobleem met de DA vind ik dat echt niet vreemd hoorquote:Op woensdag 17 februari 2016 12:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat klopt meestal, maar spijtig genoeg is er naast de 2 assistentes die van wanten weten een nieuwe die niet eens een nieuwe doos fytomenadion kon bestellen want ze kon de naam nergens op de bestellijst vinden en ook wist ze niet wat t voor medicijn was.
Intussen zijn we weer terug bij af. Zoon en ikke hadden een communicatie fout. Toen ik meende te horen dat er wél brokjes lagen zei hij juist dat ze er niet lagen.Maar hij was inmiddels ook zo ver dat hij geen enkel risico meer durfde te nemen dus drong aan op voortzetten van de vitamine pillen. Gewoon voor alle zekerheid.
![]()
De kans dat Fonzie rattengif heeft binnen gekregen is zo goed als uitgesloten. Maar ik maak de vitamine kuur nu maar gewoon af. Ik wordt een beetje ibbel al van al die twijfels.
ik ben gruwelijk eigenwijs slá mij maar : maar hoe kan Fonzie nu een ontsteking in zijn oog krijgen als hij druppels krijgt om een ontsteking te voorkomen ? Tenzij zijn oog geïrriteerd raakt door al dat gedruppel.
Ik zie de bui al hangen en zal nog eens met die arme hond naar de da moeten, die dan klaagt dat hij niet stilzit en er er dus niks in t oog te kijken valt. Ik ga thuis voor het raam zitten met Fonz en een treklapje en dan krijg ik meestal wel ff de kans om te kijken. Maar ik denk niet dat de da deze deze optie gaat gebruiken.![]()
Ik sta er sws al van te kijken dat de man mij nog niet gebeld om te vragen waar ik blijf... Dat heeft hij eerder wel 'ns gedaan.Doe mij maar een vrouwelijke da, die zijn veel nuchterder en doortastender. Mja ik vond het ook weer niet kunnen om na dat weekend weer naar mijn oude da te gaan voor verdere behandeling. * deedeetee zucht
Ja dat zou nog leuk zijnquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Leuke buren zo te horen.![]()
Wanneer komen jullie bij de Rijdende Rechter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |