Met onze grote vriend Dolf Jansen.quote:Amsterdam mag het eerste Correspondents Dinner in Nederland verzorgen. Geheel volgens de uit Amerika overgewaaide traditie geeft de premier een speech, waarna cabaretier Dolf Jansen er een schepje bovenop doet.
De premier die een speech geeft en zich vervolgens op de hak laat nemen door een cabaretier. In de Verenigde Staten is het al 90 jaar elk jaar vaste prik, en nu heeft ook Nederland een eigen Correspondents Dinner. De parlementaire pers komt samen in de Amsterdamse Beurs van Berlage voor een ludieke avond.
Youp van 't Hek
Minister-president Mark Rutte houdt eerst een uitgebreide speech, waarin hij pers, politiek maar vooral zichzelf niet spaart. Daarna betreedt cabaretier Dolf Jansen het podium om er nog een schepje bovenop te doen en de lachsalvo's in de zaal aan te wakkeren. Aanvankelijk zou Youp van 't Hek de komiek van dienst zijn, maar hij zegde af vanwege gezondheidsredenen. Initiatiefnemer Twan Huys noemt Jansen tegenover de NOS een 'juiste vervanger'.
Joviale lach
Of hij net zoveel humor heeft als zijn Amerikaanse ambtsgenoot Barack Obama valt te bezien, maar dat Mark Rutte niet vies is van een dolletje is al lang geen geheim meer. Sinds zijn aantreden als premier in 2010 wist de VVD-politicus met gevatte opmerkingen meermalen de lachers op zijn hand te krijgen. Ruttes joviale lach groeide uit tot een van zijn handelsmerken en een wapen om op moeilijke momenten de angel uit een debat te halen. Niet iedereen is even gecharmeerd van deze houding. Tegenstanders verwijten hem regelmatig dat hij problemen weglacht om de discussie uit de weg te gaan.
De teringquote:
twitter:KeesJansmaNL twitterde op woensdag 10-02-2016 om 21:16:42Ik weet heus wel dat ik mijn nadagen zit, maar dat ze me dit diner door mijn neus hebben geboord...#voortijdigeinde #correspondentsdinner reageer retweet
floortje doet leuke programma'squote:Op woensdag 10 februari 2016 21:19 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik heb mijn mening nog mild geuit.
Ik vind het echt bizar dat dat soort programma's gemaakt worden van belastinggeld.
haar karakter heeft ernstig invloed op het neukgehaltequote:
positief of negatief?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:21 schreef Onnoman het volgende:
[..]
haar karakter heeft ernstig invloed op het neukgehalte
negatiefquote:
Nee hèquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kan nu niet wachten tot Geert premier is.
Dan zitten alleen Rutger Castricum en Thierry Baudet in het publiek gok ik.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kan nu niet wachten tot Geert premier is.
Of dat er nog een slang van Freek uit komt kruipen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:22 schreef YazooW het volgende:
[..]
Alsof ze over politiek oid gaat praten terwijl ze geneukt wordt.
Eva heeft de mooiste benen van Nederland.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Snap de hype nog steeds niet. Vind Leonie te Braak beter.
[ afbeelding ]
Youp is net zo versleten als zijn bloedvaten.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:22 schreef Haaibaaike het volgende:
Jammer dat Youp niet kon nav zijn ziekte.
ik eigenlijk ook welquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of dat er nog een slang van Freek uit komt kruipen.
Ja. En ik vind al die reisprogramma's onzin.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:20 schreef Onnoman het volgende:
[..]
floortje doet leuke programma's
over floortje dessing hebben we het toch?
Sowieso betere tongval.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een van de leukste grappen van de avond.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Of dat er nog een slang van Freek uit komt kruipen.
Ze heeft rare benen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik niet..quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ja. En ik vind al die reisprogramma's onzin.
Vroeger had je Yorin Travel. Weet je nog? Dat was precies hetzelfde bij de commerciëlen. Dat soort programma's kosten zo veel geld en liggen zo dicht bij het decadente, doe maar niet.
Net als al die BN'er spelshows in het buitenland. Doe dat lekker van je eigen geld. Ze hebben er genoeg van.
Spelshow met BN'ers, check.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:25 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik niet..
wie is de mol is pas onzin
Niet zo'n onzin als Moltalkquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:25 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik niet..
wie is de mol is pas onzin
Dat zie ik ook bij het journaal.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:26 schreef gijsman het volgende:
Dat soort reisprogramma's laten zien dat er meer op de wereld is dan je zolderkamertje, all inclusief resort of de camping in lutjebroek.
Ik zie geen reisinformatie of inspiratie bij het journaal.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat zie ik ook bij het journaal.
Ik zie wel meer van de wereld dan mijn zolderkamer. Ik weet waar er oorlog is en waar er verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:30 schreef gijsman het volgende:
[..]
Ik zie geen reisinformatie of inspiratie bij het journaal.
1. Als je dat wilt weten moet je internet eens proberen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:26 schreef gijsman het volgende:
Dat soort reisprogramma's laten zien dat er meer op de wereld is dan je zolderkamertje, all inclusief resort of de camping in lutjebroek.
Met naar het journaal kijken kom je nergens je ziet alleen maar ellendequote:Op woensdag 10 februari 2016 21:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zie wel meer van de wereld dan mijn zolderkamer. Ik weet waar er oorlog is en waar er verkiezingen zijn.
Op de tijd van de tweet klikken, die url copy-pasten hier bij t vogelkequote:Op woensdag 10 februari 2016 21:34 schreef Postbus100 het volgende:
Argh, hoe werkt het plaatsen van een tweet hier?
Goede vraag... Zo zat ze er wel bij.twitter:Bertine83 twitterde op woensdag 10-02-2016 om 20:42:16Is @halinareijn tegenwoordig onze First Lady @MinPres? #correspondentsdinner reageer retweet
Merci beaucoup! Weer wat geleerdquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Op de tijd van de tweet klikken, die url copy-pasten hier bij t vogelke
Jinek met haar schimmelogen en haar kut accent. Ze is tevens wereldvreemd.quote:
Jort doet toch Lauren? Of niet meer?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:37 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Jinek met haar schimmelogen en haar kut accent. Ze is tevens wereldvreemd.
Jinek vooraf aan deze BelastingShow
[ afbeelding ]
Heks.
1 Internet, lonely planet etcquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
1. Als je dat wilt weten moet je internet eens proberen.
2. Waarom moet dat van belastinggeld?
Dat is toch uit?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:38 schreef luckass het volgende:
[..]
Jort doet toch Lauren? Of niet meer?
Het lijkt me nuttiger dat omroepen dat geld spenderen waarvoor het bedoeld is, namelijk het maken van televisieprogramma's dan voor het weggeven van gratis fok!-accounts zoals Powned deed om leden te kopen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
2. Waarom moet dat van belastinggeld?
Henk en Ingrid kunnen nu al niet meer wachten.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:40 schreef raptorix het volgende:
Volgend jaar Geert Wilders vs Freek de Jonge, dat word pas genieten, Freek gaat dan keihard huilen.
echt welquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:40 schreef raptorix het volgende:
Volgend jaar Geert Wilders vs Freek de Jonge, dat word pas genieten, Freek gaat dan keihard huilen.
Uiteindelijk luisteren ze niet naar mij, maar naar de kijkcijfers.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:38 schreef gijsman het volgende:
[..]
1 Internet, lonely planet etc
2 je kan ook gaan klagen bij de NPO , programma's met meer onzin worden met hetzelfde belastinggeld gemaakt
Volgend jaar gewoon weer Rutte, het zal voor de verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:40 schreef raptorix het volgende:
Nou. De taak van de omroepen is volgens mij gewoon tv-programma's maken met journalistiek of maatschappelijk belang, of die voor zo'n smalle doelgroep zijn dat ze bij de commerciëlen geen plaats hebben.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het lijkt me nuttiger dat omroepen dat geld spenderen waarvoor het bedoeld is, namelijk het maken van televisieprogramma's dan voor het weggeven van gratis fok!-accounts zoals Powned deed om leden te kopen.
In 362p.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:48 schreef Postbus100 het volgende:
Uitzending staat online
http://www.npo.nl/corresp(...)1-2016/VPWON_1258063
Volgens mij verwar je nu taakomroepen met ledenomroepen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nou. De taak van de omroepen is volgens mij gewoon tv-programma's maken met journalistiek of maatschappelijk belang, of die voor zo'n smalle doelgroep zijn dat ze bij de commerciëlen geen plaats hebben.
Floortje's programma's voldoen aan beide criteria niet.
Net als veel andere programma's.
Er zijn geloof ik wel meer programma's die niet aan die criteria voldoenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nou. De taak van de omroepen is volgens mij gewoon tv-programma's maken met journalistiek of maatschappelijk belang, of die voor zo'n smalle doelgroep zijn dat ze bij de commerciëlen geen plaats hebben.
Floortje's programma's voldoen aan beide criteria niet.
Net als veel andere programma's.
Uh. Het is wat ik vind.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je nu taakomroepen met ledenomroepen.
Al die voetbalcrap.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:53 schreef gijsman het volgende:
[..]
Er zijn geloof ik wel meer programma's die niet aan die criteria voldoen
En verplicht in flash kijken in IE!quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:49 schreef Zipportal het volgende:
[..]
In 362p.Ook dat is de NPO.
HD kennen ze niet. Tenzij je van je belastinggeld een abo bij hun neemt.![]()
Met IE vraag je daar dan ook om, die prutsbrowser ondersteunt simpelweg geen HTML5 video.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
En verplicht in flash kijken in IE!
Eerst was alles silverlight toch?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Met IE vraag je daar dan ook om, die prutsbrowser ondersteunt simpelweg geen HTML5 video.
Silverlight is een Microsoft alternatief dat geen standaard is.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:00 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Eerst was alles silverlight toch?
Zijn ze er wel op vooruit gegaan...
Alsof je NPO in HTML5 video kunt kijken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Met IE vraag je daar dan ook om, die prutsbrowser ondersteunt simpelweg geen HTML5 video.
Hij was een stuk grappig dan jij bent. Dolf Jansen ook trouwens.quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:47 schreef Raptor1985 het volgende:
Ik vond Rutte het prima doen. Lief ook dat de aidspatiënt die daarna kwam ook nog even wat mocht schreeuwen, is toch een mooi verzetje voor zo´n man.
Een stuk grappig nog wel. Toe maar.quote:Op donderdag 11 februari 2016 00:16 schreef thettes het volgende:
[..]
Hij was een stuk grappig dan jij bent. Dolf Jansen ook trouwens.
Zonder topics hier zou de hele NPO instorten.quote:Op donderdag 11 februari 2016 00:34 schreef Joezi het volgende:
Hmmm als je in je uppie kijkt is het toch minder grappig.
Wij fokkers maken van alles topshowquote:Op donderdag 11 februari 2016 00:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zonder topics hier zou de hele NPO instorten.
Omdat hij zelf in de zaal zat?quote:Op donderdag 11 februari 2016 08:54 schreef Klopkoek het volgende:
Moet doet incrowd feestje op primetime? Kan ook gewoon om 23:00 uur ofzo.
Het is feitelijk gewoon extra reclamezendtijd voor de VVD. Daarom zou het ook nooit zijn geaccepteerd als de VARA een primetime feestje rondom de PvdA had gehouden.
Verder is dit natuurlijk puur amusement, maar nu hoor je Sander Dekker opeens niet. Hoe zou dat toch komen.
Lekker slim weer van Slagter om zo te reageren, je kunt beter stil zitten als je geschoren wordt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:50 schreef Symphonic het volgende:
De beste grap van de avond
http://www.nu.nl/achterkl(...)-rutte-ongepast.html
en mijnheer is boos....
Uit met hun. Lauren heeft een nieuwe vriend.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:38 schreef luckass het volgende:
Jort doet toch Lauren? Of niet meer?
Dat had ik wel verwachtquote:Op donderdag 11 februari 2016 08:31 schreef Arcee het volgende:
Best bekeken programma gisteren, 2.725.000 kijkers maar liefst: https://kijkonderzoek.nl/
Lijkt me niet, als Blondje zichzelf in de zeik neemt gaat hij nog klagen dat hij wordt gedemoniseerdquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:40 schreef raptorix het volgende:
Mooi omschreven!quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:13 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Lekker slim weer van Slagter om zo te reageren, je kunt beter stil zitten als je geschoren wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |