Heerlijk.quote:
Schiphol gaat de komende tijd eerder krimpen dan groeien, daarnaast is passagiers vervoer niet heel interessant voor Schiphol, voor hen is Cargo veel belangrijker.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:31 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik zou zeggen peuter het geld los van het bedrijfsleven en blijf met de Amsterdamse poten van de staatskas af wat betreft metrolijnen. Als die niet mee werken dan zal het heel lang niet van komen. De Schipholbaas is voor. Misschien kan Schiphol met een paar honderd miljoen euro over de brug komen. Dat ze het kunnen blijkt wel aangezien ze de komende jaren 2 miljard euro investeren, onder andere in een nieuwe terminal.
Ja die kans is groter dan naar het Zuiden, ook al omdat het spoor naar Purmerend enkelspoors is en uitbreiding naar CS voor extra treinen vrijwel niet te behappen is. Bovendien hoeft het spoor in Noord niet perse onder de grond omdat het gebied nog relatief onbebouwd is.quote:Op zondag 14 februari 2016 05:20 schreef Bleie het volgende:
Wordt er eigenlijk nog nagedacht over verlenging naar het Noorden? Richting Purmerend en zo? Beetje zoals de Randstadrail bij Rotterdam en Den Haag. Dat zou volgens mij nuttiger zijn dan naar Schiphol.
Die hele miljoenen verslindende Noord-Zuid Lijn is welgeteld 10 minuten sneller dan de huidige metrolijn die er ligt. 10 minutenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
die is niet sneller dan de 8 minuten die de trein over dat stukje doet
Het spoor naar Purmerend (en Hoorn) is dubbelspoor, maar een doortrekking naar Purmerend zou een hele mooie toevoeging zijn. Ondergronds is idd overbodig, de metro kan op de huidige busbaan worden aangelegd. Een geheel nieuw trace door waterland zal politiek erg lastig zijn, omdat de partijen die het OV willen stimuleren doorgaans ook geen infrastructuur door een natuurgebied willen.quote:Op zondag 14 februari 2016 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja die kans is groter dan naar het Zuiden, ook al omdat het spoor naar Purmerend enkelspoors is en uitbreiding naar CS voor extra treinen vrijwel niet te behappen is. Bovendien hoeft het spoor in Noord niet perse onder de grond omdat het gebied nog relatief onbebouwd is.
wat zou die metro dan toevoegen? Je verliest dan de busverbinding die best goed functioneertquote:Op zondag 14 februari 2016 20:25 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het spoor naar Purmerend (en Hoorn) is dubbelspoor, maar een doortrekking naar Purmerend zou een hele mooie toevoeging zijn. Ondergronds is idd overbodig, de metro kan op de huidige busbaan worden aangelegd.
Volg het topic via skyscrapercity. Wordt ook meer in gepost en vaak ook met achtergrond info. Heel interessant.quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:00 schreef matthias24 het volgende:
jammer dat er zo weinig mensen op dit topic reageren zeg!
Een metro heeft veel meer capaciteit.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat zou die metro dan toevoegen? Je verliest dan de busverbinding die best goed functioneert
De busverbinding tussen Amsterdam en Purmerend is echt geniaal voor NLse begrippen. Op een werkdagochtend gaan hier uit mijn hoofd 8 lijnen om de 5 minuten naar centraal. Niemand heeft een bushalte op verder dan 10 minuten lopen.quote:Op zondag 14 februari 2016 05:20 schreef Bleie het volgende:
Wordt er eigenlijk nog nagedacht over verlenging naar het Noorden? Richting Purmerend en zo? Beetje zoals de Randstadrail bij Rotterdam en Den Haag. Dat zou volgens mij nuttiger zijn dan naar Schiphol.
Wat dacht je van een deel in het NH kanaal? Hoeveel koopvaart wordt daar nog doorheen vervoerd? Daar kan makkelijk 10 meter breedte vanaf voor een wisselrijstrook in de spitsrichting of rail voor de doortrekking vanaf Buikslotermeerplein.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:25 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het spoor naar Purmerend (en Hoorn) is dubbelspoor, maar een doortrekking naar Purmerend zou een hele mooie toevoeging zijn. Ondergronds is idd overbodig, de metro kan op de huidige busbaan worden aangelegd. Een geheel nieuw trace door waterland zal politiek erg lastig zijn, omdat de partijen die het OV willen stimuleren doorgaans ook geen infrastructuur door een natuurgebied willen.
Ik bedoelde enkelspoors als in de zin, van een heen en terugbaanquote:Op zondag 14 februari 2016 20:25 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het spoor naar Purmerend (en Hoorn) is dubbelspoor, maar een doortrekking naar Purmerend zou een hele mooie toevoeging zijn. Ondergronds is idd overbodig, de metro kan op de huidige busbaan worden aangelegd. Een geheel nieuw trace door waterland zal politiek erg lastig zijn, omdat de partijen die het OV willen stimuleren doorgaans ook geen infrastructuur door een natuurgebied willen.
Nee nee nee, je snapt er ook niks van hè. Die weilanden, dat *is* de 'natuur'!quote:Op zondag 14 februari 2016 22:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoelde enkelspoors als in de zin, van een heen en terugbaan
Overigens valt het met natuur wel mee, het is vrij veel weiland. Ik ben in dit gebied opgegroeid en ken het goed, heb er in mijn jeugd veel geschaatst. Ik denk dat je er een prima metro kan leggen zonder veel in te boeten op de natuur.
Leg dat maar eens uit aan bijvoorbeeld een Groenlinks ofzoquote:Op zondag 14 februari 2016 22:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoelde enkelspoors als in de zin, van een heen en terugbaan
Overigens valt het met natuur wel mee, het is vrij veel weiland. Ik ben in dit gebied opgegroeid en ken het goed, heb er in mijn jeugd veel geschaatst. Ik denk dat je er een prima metro kan leggen zonder veel in te boeten op de natuur.
Kan ik heel goed doen, de meeste natuur in Nederland is namelijk gecreeerd in de 20e eeuw, zo uit me hoofd is 70 procent pas in die tijd gemaakt, daarvoor was het vooral moerasquote:Op zondag 14 februari 2016 22:16 schreef Joppy het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan bijvoorbeeld een Groenlinks ofzo
Dat stukje ken ik vrij precies, volgens mij is dat namelijk het stukje waar nu redelijk dichtbij het spoor naar Hoorn looptquote:Op zondag 14 februari 2016 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee nee nee, je snapt er ook niks van hè. Die weilanden, dat *is* de 'natuur'!
[ afbeelding ]
Eigen foto![]()
Je zal ergens moeten beginnen natuurlijk en op zich zijn de huidige ov-verbindingen met randgemeenten al redelijk. Een metro naar de randgemeenten heeft pas zin als er ook in de stad lijnen liggen.quote:Op zondag 14 februari 2016 22:07 schreef TC03 het volgende:
Ik snap niet dat de metro in Amsterdam zo gefocust is op de stad zelf. Nederlandse steden zijn dermate klein dat je metro's moet benutten om de gehele stedelijke regio te bedienen. Oftewel, van Amstelveen naar Purmerend, Schiphol en Zaanstad. Volgens mij kan dat prima. De Randstadrail van Rotterdam Zuid naar Den Haag CS is bijvoorbeeld ook een groot succes.
Nee, dit is bij Zunderdorp of Ransdorp ergens. Dus niet bij de spoorlijn in de buurt, maar wel het gebied waar je een metro Buikslotermeerplein - Ilpendam - Purmerend zou kunnen bouwen.quote:Op zondag 14 februari 2016 22:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat stukje ken ik vrij precies, volgens mij is dat namelijk het stukje waar nu redelijk dichtbij het spoor naar Hoorn loopt
Het riet wat je in de verte ziet heb ik in mijn jeugd een paar keer met wat vriendjes afgefakkelt
Ah ok, zo een zelfde bord staat namelijk ook een kilometer of 6 verderop, beetje tussen de weilanden van Oostzaan en Purmerend, prachtig gebied om te schaatsen trouwens, ook in mijn jeugd veel met de boot gevaren. Overigens ben ik als natuurliefhebber geen tegenstander van de lijn, een combinatie van natuur en techniek is geen schande, sinds kort ga ik dagelijks van Amsterdam naar Hoorn met de trein, en dat is volop genieten!quote:Op zondag 14 februari 2016 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dit is bij Zunderdorp of Ransdorp ergens. Dus niet bij de spoorlijn in de buurt, maar wel het gebied waar je een metro Buikslotermeerplein - Ilpendam - Purmerend zou kunnen bouwen.
Goed punt, maar de komende 50 jaar zal er uberhaupt een gebied komen waar Amsterdam en Zaandam aan elkaar gaan groeien, dat hou je niet tegen, en die kant is de meest logische. De kant van Westpoort in Amsterdam zou mijn inziens beter zijn, maar ik gok erop dat het eerder de Noordkant gaat worden en dan met name het gebied tussen Purmerend en Amsterdam.quote:Op zondag 14 februari 2016 22:28 schreef Igen het volgende:
Trouwens, het gebied daar heeft op zich wel wat. Op sommige plekken kun je ook echt heel mooi zien hoe het ene deel (oud land) meters hoger ligt dan het andere deel (polder). En zo'n open landschap is heel gevoelig voor verstoring; verkeer kun je al van kilometers afstand zien en horen.
De N-wegen die er nu liggen vind ik eigenlijk ook een behoorlijke verpesting van het hele gebied. Maar ja, is het realistisch om die wegen veel rustiger te krijgen en het verkeer allemaal via Zaandam te sturen? Of neem je op de koop toe dat er zo'n as ligt en is het dan ook niet zo erg als je er ook nog een metro langs legt?
Aan de westkant heb je het lawaai van Schiphol waardoor er niet gebouwd kan worden.quote:Op zondag 14 februari 2016 22:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goed punt, maar de komende 50 jaar zal er uberhaupt een gebied komen waar Amsterdam en Zaandam aan elkaar gaan groeien, dat hou je niet tegen, en die kant is de meest logische. De kant van Westpoort in Amsterdam zou mijn inziens beter zijn, maar ik gok erop dat het eerder de Noordkant gaat worden en dan met name het gebied tussen Purmerend en Amsterdam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |