Ah. Dan moet dat weggeeffruit hier wel uit komen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:20 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Omdat er zo goed als elke dag exces is.
Jij snapt het geloof ik niet.. Het totaal bevat al exces, het is niet zo dat er iets appart staat dat een label exces heeft.. Er is dus ruimte om weg te geven omdat supermarkten anders elke dag weer weg kunnen gooien.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah. Dan moet dat weggeeffruit hier wel uit komen.
Jij snapt het geloof ik niet. Er word nu extra fruit besteld om weg te geven. De exces verdwijnt nu niet, maar blijft nog steeds.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:32 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Jij snapt het geloof ik niet.. Het totaal bevat al exces, het is niet zo dat er iets appart staat dat een label exces heeft.. Er is dus ruimte om weg te geven omdat supermarkten anders elke dag weer weg kunnen gooien.
Dit is zo onnodig dat ik het niet kan geloven. Zoals ik al zei elke dag is er al exces, er wordt zelfs tegenwoordig elke dag na sluiting veel aan voedselbanken weggegeven. En aan vrijwilligers van stichtingen ook, waar ik kennis van heb.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij snapt het geloof ik niet. Er word nu extra fruit besteld om weg te geven. De exces verdwijnt nu niet, maar blijft nog steeds.
Zie boven. Wat buiten voedselbank eisen valt gaat naar stichtingen, wat daar buiten valt de vuilcontainer in.quote:Waarom zou een supermarkt in godsnaam elke dag extra spullen aan laten rukken. En hoe weet je dat er elke dag dingen weggegooid worden bij de supermarkt?
Tanden poetsen is een idee.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Fruit is desastreus voor je tandglazuur.
Joh? Wel eerst een uur wachten. Anders sloop je het eraf.quote:
Je hoeft dan ook echt niet de hele dag door fruit te eten, gewoon een appel of mandarijn per dag voor de pietapientjes.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh? Wel eerst een uur wachten. Anders sloop je het eraf.
Gewoon helemaal niet eten tijdens de les, wat een nonsens.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
Tja. Ik heb mijn kinderen ook altijd fruit gegeven; klaar gemaakt in een schaaltje voor hun neus. Ook mee naar school waar de juffen er op toezagen dat ze het netjes op aten in de pauze; fruit meegeven was verplicht.
Maar ja.. dan komen ze in de pubertijd. Geen opvang meer, moeders werkt.. Ik heb er serieus over nagedacht om een slot op een keukenkastje te zetten waar ik dan het lekkers in kon bewaren. Jongste van de opvang halen, naar huis en al het lekkers is op. Pakken koek; leeg in de kast. Chips; weg, op. Snoepjes? Niet meer in huis. En het fruit? Ach, dat lag te rotten in de fruitschaal. Lange gezichten als er fruit als toetje was en opeens zaten ze tot de nok toe vol en kon er echt geen hap meer bij.
Voor het lekkers bleek de oplossing te zijn alleen spullen te kopen die oudste niet lekker vond: tummetjes. Dan was er nog wat over voor jongste. Fruit koop ik alleen nog op bijzonder verzoek en anders niet. Ik kan toch 90% weggooien. Dus soms hebben ze een vlaag; kan ik het niet aanslepen maar vaker is er gewoon geen fruit in huis.
Misschien zou het helpen als het voortgezet onderwijs fruit eten zou stimuleren bv dat fruit tijdens de les gegeten mag worden en snoep niet of zo.
Welke les, tegenwoordig zitten kinderen de hele nep-les te computeren.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niet eten tijdens de les, wat een nonsens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |