ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 09-02-2016 17:53:59 ]
Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende: [..] Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
100% veiligheid is een utopie. Veel ongelukken zijn een bizarre combinatie van factoren die individueel wel zijn afgedekt maar in de juiste volgorde opeens een ongeluk veroorzaken. Gezien de hoeveelheid factoren die van invloed zijn op het treinverkeer (sorry, railverkeer), is het aantal combinaties van factoren enorm groot en is derhalve een ongeluk niet voor 100% uit te sluiten. Verder ben je een droeftoeter zonder verstand van zaken, dat heb je ondertussen wel weer bevestigd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
100% veiligheid is een utopie. Veel ongelukken zijn een bizarre combinatie van factoren die individueel wel zijn afgedekt maar in de juiste volgorde opeens een ongeluk veroorzaken. Gezien de hoeveelheid factoren die van invloed zijn op het treinverkeer (sorry, railverkeer), is het aantal combinaties van factoren enorm groot en is derhalve een ongeluk niet voor 100% uit te sluiten. Verder ben je een droeftoeter zonder verstand van zaken, dat heb je ondertussen wel weer bevestigd.
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd met automatisch rijdende railvoertuigen op een vrij baan(ongelukken die niet de schuld van een reiziger zijn) ? Ik denk dat jij en ik beide het antwoord weten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd met automatisch rijdende railvoertuigen op een vrij baan(die niet de schuld van een reiziger zijn) ? Ik denk dat jij en ik beide het antwoord weten.
Ik denk eigenlijk wel 0 waarbij het systeem de oorzaak is. Prove me wrong.
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd met automatisch rijdende railvoertuigen op een vrij baan(ongelukken die niet de schuld van een reiziger zijn) ? Ik denk dat jij en ik beide het antwoord weten.
Jawel hoor ik heb meerdere keren uitgelegd dat ik een systeem zou wensen waarbij de machinist voor elke handeling toestemming vraagt en waarbij elke menselijke handeling permanent word gecontroleerd en zo nodig overrulled.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Jawel hoor ik heb meerdere keren uitgelegd dat ik een systeem zou wensen waarbij de machinist voor elke handeling toestemming vraagt en waarbij elke menselijke handeling permanent word gecontroleerd en zo nodig overrulled.
En de praktische uitvoering in combinatie met capaciteit in de infra? Die gaat met rasse schreden achteruit.
Als je je verdiept in ERTMS zou je weten dat ERTMS veilig genoeg is om dit te voorkomen. En zoals Ziggy al zegt, je kan niet alles voorkomen.
Zugunglück bei Bad Aibling Nach dem schlimmen Unglück bei Bad Aibling heute morgen wird es einige Zeit dauern, bis die Ursachen definitiv ermittelt sind. Im Gegensatz zum Unglück bei Hordorf 2011 ist die Strecke der Mangfalltalbahn mit der aktuellen Zugsicherungstechnik (PZB 90) ausgerüstet (Erläuterung DB, Erläuterung SZ). Mit dieser Ausrüstung ist die Sicherheit eingleisiger Strecken vergleichbar mit der zweigleisiger; es gibt auch keine Hinweise dafür, dass neuere Stellwerkstechnik (ESTW statt Spurplan-/Drucktastenstellwerk) die Sicherheit erhöht. Auch wenn Züge von Meridian betroffen sind, obliegt die Streckenausrüstung der Deutschen Bahn AG. Deren Konzernbevollmächtigter Josel hat in der heutigen Pressekonferenz erwähnt, dass das zuständige Stellwerk Bad Aibling in der letzten Woche routinemäßig überprüft wurde
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd met automatisch rijdende railvoertuigen op een vrij baan(ongelukken die niet de schuld van een reiziger zijn) ? Ik denk dat jij en ik beide het antwoord weten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.