abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:54:03 #201
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_162068589
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat een gigantische bak onzin.

Die laatste alinea is wel héél raar ja.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:59:10 #202
451005 Grems
Clown World
pi_162068754
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die laatste alinea is wel héél raar ja.
Dus een verbod op make-up doet het hem, niet de verplichting aan ouders om hun dochters met bepaald speelgoed te laten spelen zodat ze eindelijk eens een keer daadwerkelijk economisch productief aan het werk gaan :')
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:01:09 #203
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_162068832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:59 schreef Grems het volgende:

[..]

Dus een verbod op make-up doet het hem, niet de verplichting aan ouders om hun dochters met bepaald speelgoed te laten spelen zodat ze eindelijk eens een keer daadwerkelijk economisch productief aan het werk gaan :')
Die hele alinea is gewoon raar.

Een deel van de oorzaak dat vrouwen niet serieus worden genomen en dus ook geen leidinggevende posities bezitten is omdat ze meer met hun uiterlijk bezig zijn dan mannen. Geen vrouw gaat de deur uit zonder een laag make up en ze zitten uren bij de kapper of in de kledingwinkel om goed voor de dag te komen. Want o wee ze zouden toch eens zien wie er echt onder de plamuur zit. Je ziet ook dat vrouwen die minder aandacht aan hun uiterlijk besteden veel succesvoller zijn. Dus ik zou ook willen adviseren om vrouwen te verbieden om make up op de werkvloer te dragen tenzij de functie dat vereist.
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:07:33 #204
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162089605
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die hele alinea is gewoon raar.

Een deel van de oorzaak dat vrouwen niet serieus worden genomen en dus ook geen leidinggevende posities bezitten is omdat ze meer met hun uiterlijk bezig zijn dan mannen. Geen vrouw gaat de deur uit zonder een laag make up en ze zitten uren bij de kapper of in de kledingwinkel om goed voor de dag te komen. Want o wee ze zouden toch eens zien wie er echt onder de plamuur zit. Je ziet ook dat vrouwen die minder aandacht aan hun uiterlijk besteden veel succesvoller zijn. Dus ik zou ook willen adviseren om vrouwen te verbieden om make up op de werkvloer te dragen tenzij de functie dat vereist.
dankzij make up krijgen vrouwen een glazen plafond :). net zoals iemand in een burka geen minister president kan worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:08:20 #205
451123 Katoenplukkert
Plukt katoen.
pi_162089617
Vrouwen zijn voor in de huishouden, keuken en in bed.
FR1908
pi_162241684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch verklaart dat het nogsteeds niet helemaal. Want er zijn wel meer landen met vangnetten die allemaal hoger "scoren" dan wij doen. Neem Italie, sterke familiewaarden, redelijk vangnet, geen reuze grote noodzaak dus. Toch scoren die echt significant hoger dan wij doen op dit vlak.
Engeland, Spanje, de Scandinavische landen, ga zo maar door. Toch minder de landen met een schreeuwende noodzaak voor vrouwen om voor die topfuncties te gaan.
Dit is best interessant: 7:20
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:56:25 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162263557
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:32 schreef erodome het volgende:
De poel die geschikt is voor die functie's bevat geen part time werkende mensen noch mensen met 1 of andere vage pretstudie. Het bevat mensen die al jaren lang werkzaam zijn op de ladder naar die top en daar ook, net als de mannen, de nodige offers voor hebben gemaakt. Die aardig hoog op die ladder staan, maar het eind van die ladder maar niet bereiken.
Aangezien er zoveel gehamerd wordt op het aantal vrouwen in de top zal er ook wel onderzoek gedaan zijn naar vrouwen die net een treetje lager dan de top van de ladder staan? Want daaruit selecteer je als je voor een topfunctie recruit. Zit op het treetje daaronder ook genoeg geschikt materiaal om vanuit door te selecteren? Dwz vrouwen die vaak 60 tot 80 uur per week willen werken en geen gezinsleven ambiëren?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:47:37 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162267711
Interessant onderzoek. Het blijkt dat quotums gewoon niet werken als de bedrijfscultuur niet meeverandert.
http://www.mckinsey.com/b(...)lobal-survey-results
En moeders (en vaders), stop nou eens met je dochters in het roze te kleden en met poppen te laten spelen. En geef haar geen makeup voor ze 18 is, want daarmee hou je ook de patriarchie in stand.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:48:18 #209
37769 erodome
Zweefteef
pi_162267738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aangezien er zoveel gehamerd wordt op het aantal vrouwen in de top zal er ook wel onderzoek gedaan zijn naar vrouwen die net een treetje lager dan de top van de ladder staan? Want daaruit selecteer je als je voor een topfunctie recruit. Zit op het treetje daaronder ook genoeg geschikt materiaal om vanuit door te selecteren? Dwz vrouwen die vaak 60 tot 80 uur per week willen werken en geen gezinsleven ambiëren?
Ja, dat is de poel waarop ze doelen. Daarmee zou redelijkerwijs een zekere 20 tot 30% gevuld moeten kunnen worden. Dat is wat ik steeds zeg, dat dit niet gaat om de kapsters, part time werkers e.d., maar om mensen geschikt voor die functie's.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:50:12 #210
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162267803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, dat is de poel waarop ze doelen. Daarmee zou redelijkerwijs een zekere 20 tot 30% gevuld moeten kunnen worden. Dat is wat ik steeds zeg, dat dit niet gaat om de kapsters, part time werkers e.d., maar om mensen geschikt voor die functie's.
Uit het onderzoek wat ik net quote blijkt juist dat vrouwen zich erdoor tegen laten houden dat er minder support is voor vrouwen aan de top die het met zwangerschap etc willen combineren. De bedrijfscultuur houdt het tegen, niet discriminatie oid.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:55:05 #211
37769 erodome
Zweefteef
pi_162267956
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:47 schreef Maanvis het volgende:
Interessant onderzoek. Het blijkt dat quotums gewoon niet werken als de bedrijfscultuur niet meeverandert.
http://www.mckinsey.com/b(...)lobal-survey-results
En moeders (en vaders), stop nou eens met je dochters in het roze te kleden en met poppen te laten spelen. En geef haar geen makeup voor ze 18 is, want daarmee hou je ook de patriarchie in stand.
Maar wat als die kinderen dat zelf willen?

Heb dan zelf een zoon en dacht voor hem ook altijd dat je dat soort dingen zelf in de hand had. Dus kwamen er bv geen speelgoedwapens in huis. Nou ja, dat was het idee dan...
Zoon verzon zelf wel wapens van takken en dat soort dingen, trok toch echt helemaal zelf naar allerlei "jongens"dingen. Heb toen op ten duur maar toegegeven aan wat hij zelf blijkbaar wilde, wat hij zelf aantrekkelijk vond. Hij had van mij desnoods een barbie mogen hebben als hij die had willen hebben, maar nog nooit is hij in de speelgoedwinkel naar de barbie's gelopen, wel naar de dino's e.d. (die natuurlijk vochten met elkaar als hij ermee speelde ;) ).

Zo zie ik hetzelfde bij meisjes in mijn familie, ook bij degene die niet geboren worden in een "prinsesjeshuis", waarbij beide ouders niet aan bewuste rolbevestiging doen. Die meisjes trekken echt helemaal zelf naar "meisjes"dingen, inc roze en pluizige eenhoorns.

Dat gaat echt niet op voor ieder kind, maar wel voor het grootste deel. Zelf was ik geen poppen meisje, ik klom liever in bomen en maakte hutten. Zo ken ik ook jongens die wel naar roze en pluizige eenhoorns trokken, maar voor het grootste deel geld dat er echt een verschil in eigen voorkeuren zit bij jongens en meisjes. Ook zonder dat ze daarheen gestuurd worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:02:28 #212
37769 erodome
Zweefteef
pi_162268158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Uit het onderzoek wat ik net quote blijkt juist dat vrouwen zich erdoor tegen laten houden dat er minder support is voor vrouwen aan de top die het met zwangerschap etc willen combineren. De bedrijfscultuur houdt het tegen, niet discriminatie oid.
Dat maakt idd dat de poel "maar" 20/30% is ipv bij een 50/50 verdeling in de buurt zit.
Ik stel echt helemaal nergens dat de poel geschikte vrouwen even groot is als de geschikte poel mannen. Ik stel dat de schamele 10% die het nu is niet wordt verklaart door de kleinere poel geschikte vrouwen.

Vrijwel alle internationale en internationaal gerichte bedrijven zitten veel dichter bij dat redelijkerwijs te verwachten percentage. Vaak wel iets lager dan die 20%, maar meestal wel rond of boven de 15%.
De nationaal gerichte bedrijven vallen erg vaak ruim onder de 10%, je ziet gewoon het verschil.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:04:44 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162268216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar wat als die kinderen dat zelf willen?

Heb dan zelf een zoon en dacht voor hem ook altijd dat je dat soort dingen zelf in de hand had. Dus kwamen er bv geen speelgoedwapens in huis. Nou ja, dat was het idee dan...
Zoon verzon zelf wel wapens van takken en dat soort dingen, trok toch echt helemaal zelf naar allerlei "jongens"dingen. Heb toen op ten duur maar toegegeven aan wat hij zelf blijkbaar wilde, wat hij zelf aantrekkelijk vond. Hij had van mij desnoods een barbie mogen hebben als hij die had willen hebben, maar nog nooit is hij in de speelgoedwinkel naar de barbie's gelopen, wel naar de dino's e.d. (die natuurlijk vochten met elkaar als hij ermee speelde ;) ).

Zo zie ik hetzelfde bij meisjes in mijn familie, ook bij degene die niet geboren worden in een "prinsesjeshuis", waarbij beide ouders niet aan bewuste rolbevestiging doen. Die meisjes trekken echt helemaal zelf naar "meisjes"dingen, inc roze en pluizige eenhoorns.

Dat gaat echt niet op voor ieder kind, maar wel voor het grootste deel. Zelf was ik geen poppen meisje, ik klom liever in bomen en maakte hutten. Zo ken ik ook jongens die wel naar roze en pluizige eenhoorns trokken, maar voor het grootste deel geld dat er echt een verschil in eigen voorkeuren zit bij jongens en meisjes. Ook zonder dat ze daarheen gestuurd worden.
Het gekke is dat dat in het buitenland dus niet zo is. 90% van de vrouwen in mijn werk (ICT) is oost europees, scandinavisch of aziatisch. Dus blijkbaar waren die niet zoveel met poppen bezig. Ik denk dat ze het dan op school meekrijgen of in de TV-reclames ofzo? Zelfs mega mindy moet dan weer in het roze en in een strak pakje :').
Op mijn ICT opleiding zat ook alleen maar 1 meisje in de klas, en die wou eigenlijk secretaresse worden :'). Dus die zullen nooit doorstromen naar de top in de ICT wereld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Maanvis op 17-05-2016 14:10:55 ]
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:16:02 #214
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_162268528
Dit is volledig in lijn met VN beleid. Zij willen de wereld vernitetigen en heropbouwen naar eigen wansmaak. Soevereiniteit in elk land moet kapot. Zij hebben hier hulpmiddelen voor. Eén noemen zij IS. De ander 'feminisme'..

[ Bericht 5% gewijzigd door Tamabralski op 17-05-2016 14:22:01 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:21:24 #215
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_162268655
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat maakt idd dat de poel "maar" 20/30% is ipv bij een 50/50 verdeling in de buurt zit.
Ik stel echt helemaal nergens dat de poel geschikte vrouwen even groot is als de geschikte poel mannen. Ik stel dat de schamele 10% die het nu is niet wordt verklaart door de kleinere poel geschikte vrouwen.

Vrijwel alle internationale en internationaal gerichte bedrijven zitten veel dichter bij dat redelijkerwijs te verwachten percentage. Vaak wel iets lager dan die 20%, maar meestal wel rond of boven de 15%.
De nationaal gerichte bedrijven vallen erg vaak ruim onder de 10%, je ziet gewoon het verschil.
Vind je het als vrouw helemaal niet gek dat sommige jongens met meisjes poppen spelen dan. Iets van zorgelijk wellicht? Jongens kunnen toch beter stoer zijn?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:24:32 #216
37769 erodome
Zweefteef
pi_162268735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gekke is dat dat in het buitenland dus niet zo is. 90% van de vrouwen in mijn werk is oost europees, scandinavisch of aziatisch. Dus blijkbaar waren die niet zoveel met poppen bezig.
Je trekt naar mijn mening een verkeerde conclusie.

Die vrouwen zijn als kind zijnde waarschijnlijk ook gewoon poppenmeisjes in jurkjes geweest. Alleen is het daar veel normaler om volledig aan het werk te gaan. Door noodzaak of omdat het "zo hoort" in dat land. Naast die liefste pop die ze lief hadden als kind zijnde zijn ze ook gevoed met kennis en een zorg dat je sterk op je eigen benen staat.

Het is echt niet zo dat bv de vrouwin in Italie niet "vrouwelijk" worden opgevoed, maar toch zitten ze veel hoger in percentage dan wij (vrouwen aan de top dan). De vrouwen daar aan de top zijn dan ook meestal geen make up loze manwijven zoals jij voorstelt dat goed zou zijn. Maar vrouwen in mantelpakjes, met make up en vrouwelijke manieren.
Vind het dan ook een beetje raar om te denken dat met poppen spelen je minder geschikt zou maken voor die functie's, dat je maar gewoon niet vrouwelijk moet zijn als je daar door wilt dringen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:25:35 #217
37769 erodome
Zweefteef
pi_162268760
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:21 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Vind je het als vrouw helemaal niet gek dat sommige jongens met meisjes poppen spelen dan. Iets van zorgelijk wellicht? Jongens kunnen toch beter stoer zijn?
Nee, dat vind ik niet zorgelijk. Waarom zou dat zorgelijk moeten zijn dan?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:32:03 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162268958
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Je trekt naar mijn mening een verkeerde conclusie.

Die vrouwen zijn als kind zijnde waarschijnlijk ook gewoon poppenmeisjes in jurkjes geweest. Alleen is het daar veel normaler om volledig aan het werk te gaan. Door noodzaak of omdat het "zo hoort" in dat land. Naast die liefste pop die ze lief hadden als kind zijnde zijn ze ook gevoed met kennis en een zorg dat je sterk op je eigen benen staat.

Het is echt niet zo dat bv de vrouwin in Italie niet "vrouwelijk" worden opgevoed, maar toch zitten ze veel hoger in percentage dan wij (vrouwen aan de top dan). De vrouwen daar aan de top zijn dan ook meestal geen make up loze manwijven zoals jij voorstelt dat goed zou zijn. Maar vrouwen in mantelpakjes, met make up en vrouwelijke manieren.
Vind het dan ook een beetje raar om te denken dat met poppen spelen je minder geschikt zou maken voor die functie's, dat je maar gewoon niet vrouwelijk moet zijn als je daar door wilt dringen.
Het gaat er om dat je door je kind met poppen te laten spelen in kinderen inprent dat je als vrouw thuis moet blijven om voor kinderen te zorgen. Jongens spelen met speelgoed dat later hun werk bepaalt, bijv. technische lego of electro of mecano daar gaan heel veel jongens later hun beroep van maken. Kijk alleen al naar Barbie. Alles moet roze, barbie heeft wel beroepen maar dat zijn allemaal beroepen waarin je traditioneel veel vrouwen ziet, je ziet barbie niet als bankdirectrice aangekleed worden :).

Mijn ervaring in het Nederlandse bedrijfsleven is dat Nederlandse vrouwen niet serieus genomen worden als ze zich te uitdagend kleden en heel veel aandacht besteden aan hun uiterlijk. Je ziet dat als vrouwen dan naar de top gaan dat de hele werkvloer zegt 'ze pijpt de directeur'.
Dus beter gewoon normaal kleden :).

Ik heb overigens veel liever een quotum voor vrouwen in de techniek (en ook dus op de technische opleidingen) dan een quotum voor vrouwen aan de top. Want vrouwen hebben gewoon betere communicatieve vaardigheden en ze werken vaak ook gestructureerder. Ik heb nu gelukkig een hele goeie vrouwelijke projectmanager die de ballen voor me uit het net vist zodat ik lekker kan focussen op de techniek :). Dit is niet alleen belangrijk vanwege de drang naar gelijkheid, maar over 50 tot 75 jaar is het grootste deel van onze banen weggeautomatiseerd. ICT'ers zullen dan bijna de enige zijn die nog een baan hebben. En dan wil je dus niet dat van de beroepsbevolking 95% man is.

Mbt die buitenlandse collega's kan ik het gewoon navragen, dus dat zal ik deze week wel even doen voor je :).

[ Bericht 6% gewijzigd door Maanvis op 17-05-2016 14:43:09 ]
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:44:01 #219
37769 erodome
Zweefteef
pi_162269334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gaat er om dat je door je kind met poppen te laten spelen in kinderen inprent dat je als vrouw thuis moet blijven om voor kinderen te zorgen. Jongens spelen met speelgoed dat later hun werk bepaalt, bijv. technische lego of electro of mecano daar gaan heel veel jongens later hun beroep van maken. Kijk alleen al naar Barbie. Alles moet roze, barbie heeft wel beroepen maar dat zijn allemaal beroepen waarin je traditioneel veel vrouwen ziet, je ziet barbie niet als bankdirectrice aangekleed worden :).

Mijn ervaring in het Nederlandse bedrijfsleven is dat Nederlandse vrouwen niet serieus genomen worden als ze zich te uitdagend kleden en heel veel aandacht besteden aan hun uiterlijk. Je ziet dat als vrouwen dan naar de top gaan dat de hele werkvloer zegt 'ze pijpt de directeur'.
Dus beter gewoon normaal kleden :).

Ik heb overigens veel liever een quotum voor vrouwen in de techniek (en ook dus op de technische opleidingen) dan een quotum voor vrouwen aan de top. Want vrouwen hebben gewoon betere communicatieve vaardigheden en ze werken vaak ook gestructureerder. Ik heb nu gelukkig een hele goeie vrouwelijke projectmanager die de ballen voor me uit het net vist zodat ik lekker kan focussen op de techniek :).
Dus omdat anderen vooroordelen hebben moet je je daaraan aanpassen ipv die vooroordelen uit de weg proberen te ruimen?

De vraag die ik voor jou heb, waarom werkt dat dan in andere landen zo anders? Waarom kan die aziatische vrouw wel vrouwelijk zijn en die topfunctie hebben? Waarom kan die Itailaanse vrouw wel trots op haar nieuwe handtas zijn en serieus genomen worden in haar werk?

Dit is echt een Nederlands probleem, waarbij "wij" dus blijkbaar vrouwelijkheid associeren met niet geschikt voor een leidinggevende functie. Dat terwijl vrijwel elk land op de wereld (we zitten in de top 10 van slechtste landen he!) dat blijkbaar minder of niet doet.
Nou ja, dat dan als ik jouw redenering volg, of dit werkelijk zo is weet ik niet zeker.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:00:25 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162269805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus omdat anderen vooroordelen hebben moet je je daaraan aanpassen ipv die vooroordelen uit de weg proberen te ruimen?
Die vooroordelen zijn de reden dat je niet doorgroeit naar de top. Bedrijfsculturen met voornamelijk vrouwen zijn echt anders dan bedrijfsculturen met voornamelijk mannen. Bij vrouwen wordt onderling ontzettend geroddeld en dan op een negatieve manier, dit heb ik zelf aan den lijve ondervonden zowel bij mijn baan als engineer in een CD-fabriek (3 vrouwen waren ingehuurd als vakantiehulp en uiteindelijk kregen ze ruzie vanwege al dat geroddel onderling), als bij mijn baan op de vleeswarenafdeling van de supermarkt (soortgelijk verhaal, 1 meisje lag slecht in die groep met vrouwen en werd tot huilen toe gepest en er over gedroddeld). In omgevingen met alleen maar mannen wordt doorgaans eerlijk en open met elkaar gediscussieerd en niet achter elkaars rug om.

quote:
De vraag die ik voor jou heb, waarom werkt dat dan in andere landen zo anders? Waarom kan die aziatische vrouw wel vrouwelijk zijn en die topfunctie hebben? Waarom kan die Itailaanse vrouw wel trots op haar nieuwe handtas zijn en serieus genomen worden in haar werk?
Omdat die aziatische vrouw niet aan Nederlanders leiding hoeft te geven, nederlanders die opgevoed zijn met het idee dat vrouwen thuis moeten blijven en voor de kinderen zorgen.

quote:
Dit is echt een Nederlands probleem, waarbij "wij" dus blijkbaar vrouwelijkheid associeren met niet geschikt voor een leidinggevende functie. Dat terwijl vrijwel elk land op de wereld (we zitten in de top 10 van slechtste landen he!) dat blijkbaar minder of niet doet.
Nou ja, dat dan als ik jouw redenering volg, of dit werkelijk zo is weet ik niet zeker.
Om een leidinggevende functie te krijgen moet je kracht uitstralen en mensen kunnen motiveren. Met dat motiveren zit het meestal wel goed, maar kracht uitstralen kunnen nederlandse vrouwen gewoon niet zo goed, omdat ze minder afstand kunnen nemen van persoonlijke dingen en minder zakelijk zijn. Het belangrijkste verschil tussen mannen en vrouwen waardoor ik iig minder respect heb voor vrouwen is dat ze hun gezicht en gedrag veranderen afhankelijk van de sociale situatie waarin ze zich bevinden. Zo kun je in de pauze heel gezellig met een vrouw praten en als je dan in het zakenleven met haar moet samenwerken en het wordt moeilijk dan wordt ze ineens heel afstandelijk en kil, terwijl mannen zich doorgaans altijd hetzelfde gedragen ongeacht welke situatie ze zich in bevinden. Bij mijn buitenlandse collega's zie je dat gedrag veel minder, dus ik denk dat dat ook een cultuurdingetje is? Oost europa is iig een hardere wereld waar ze meer voor zichzelf op moeten komen, misschien dat dat er mee te maken heeft?
Maargoed, geen make up meer op zou een goede stap in de richting kunnen zijn. Ik merk iig zelf dat mensen die zichzelf zijn respect afdwingen bij anderen. En als je constant een ander gezicht laat zien krijg je dus minder respect en zul je minder snel 'gesponsord' worden voor een leidinggevende functie.
Een gedicht over Maanvis
pi_162271034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Int buitenland werken de vrouwen ook veel meer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:05:53 #222
37769 erodome
Zweefteef
pi_162271208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Int buitenland werken de vrouwen ook veel meer.
Lang niet altijd waar.

In die lijst staan talloze landen met minder vrouwen aan het werk, maar meer vrouwen aan de top.
Nederland staat qua werkparcipitatie van vrouwen in de top 20, qua vrouwen in de top staat Nederland dan ineens van de top 10 van slechtste landen en zelfs in die top 10 echt heel erg hoog (beter gezegd laag). Vergeet niet dat we op om en nabij dezelfde hoogte als bv een SA zitten, dat zelfs fokking pakistan (verdient niet eens een hoofdletter) boven ons staat en niet eens vlak boven (omder) ons.
pi_162271278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Lang niet altijd waar.

In die lijst staan talloze landen met minder vrouwen aan het werk, maar meer vrouwen aan de top.
Nederland staat qua werkparcipitatie van vrouwen in de top 20, qua vrouwen in de top staat Nederland dan ineens van de top 10 van slechtste landen en zelfs in die top 10 echt heel erg hoog (beter gezegd laag). Vergeet niet dat we op om en nabij dezelfde hoogte als bv een SA zitten, dat zelfs fokking pakistan (verdient niet eens een hoofdletter) boven ons staat en niet eens vlak boven (omder) ons.
Nederland is het part-time land voor vrouwen, ik bedoel in het aantal uren niet in de arbeidsparticipatie, daar doen we het uiteraard wel aardig goed. 20% van de full-time jobs wordt bezet door vrouwen, ga je van >36 uur naar >40 of >50 dan zullen die percentages alleen nog maar verder afnemen. Ga je kijken naar oudere generaties dan zullen die percentages ook afnemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:15:34 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162271469
Zou het niet toch met het aantal vrouwen in de techniek te maken hebben?
https://www.deingenieur.n(...)ouwen-in-de-techniek
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:17:47 #225
37769 erodome
Zweefteef
pi_162271531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nederland is het part-time land voor vrouwen, ik bedoel in het aantal uren niet in de arbeidsparticipatie, daar doen we het uiteraard wel aardig goed. 20% van de full-time jobs wordt bezet door vrouwen, ga je van >36 uur naar >40 of >50 dan zullen die percentages alleen nog maar verder afnemen. Ga je kijken naar oudere generaties dan zullen die percentages ook afnemen.
Nog 1 keer en dat is echt de laatste keer (in dit topic dan).

Dit gaat niet over hoeveel vrouwen part time willen werken. De cijfers zijn gebouwd op hoeveel mensen geschikt zijn voor dergelijke functie's.
Dus mensen die al een hele carierre achter de rug hebben, waar de gemiddelde leeftijd iig 30+ is.

Dit gaat heel speficiek over de poel geschikte mensen. Die poel aan vrouwen zou groter zijn als part time werken e.d. niet de norm was, maar die poel gaat nu over bijna 40% (tussen de 30 en de 40%) van die functie's, wat een 20 tot 30% werkzaam in die functie's redelijk zou maken.

Dit gaat niet om vele duizenden functie's per jaar, dit gaat om een 150 functie's per jaar. Gaat over een zeer specifieke groep van mensen (m/v) die geschikt is voor deze functie's, waarbij dus niet uit de part time groep en lagere functie's wordt gevist.
Al sinds 10/20 jaar weten we dat er meer dan voldoende potienteel geschikte vrouwen zijn om een 20/30% te vullen.

Dat hier veel vrouwen part time werken (ook in hogere functie's) is idd de reden dat boven de 25% (gemiddeld) komen meer dan lastig gaat worden. Maar het is GEEN verklaring waarom we onder de 10% zitten, iets wat een aantal jaar geleden niet zo was, stijgende was en weer omlaag is gegaan. In TEGENSTELLING tot andere landen, ook westerse landen met een redelijk vangnet en traditionele familiewaarden.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:19:09 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162271566
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit gaat niet over hoeveel vrouwen part time willen werken. De cijfers zijn gebouwd op hoeveel mensen geschikt zijn voor dergelijke functie's.
Dus mensen die al een hele carierre achter de rug hebben, waar de gemiddelde leeftijd iig 30+ is.

Dit gaat heel speficiek over de poel geschikte mensen. Die poel aan vrouwen zou groter zijn als part time werken e.d. niet de norm was, maar die poel gaat nu over bijna 40% (tussen de 30 en de 40%) van die functie's, wat een 20 tot 30% werkzaam in die functie's redelijk zou maken.

Dit gaat niet om vele duizenden functie's per jaar, dit gaat om een 150 functie's per jaar. Gaat over een zeer specifieke groep van mensen (m/v) die geschikt is voor deze functie's, waarbij dus niet uit de part time groep en lagere functie's wordt gevist.
Al sinds 10/20 jaar weten we dat er meer dan voldoende potienteel geschikte vrouwen zijn om een 20/30% te vullen.

Dat hier veel vrouwen part time werken (ook in hogere functie's) is idd de reden dat boven de 25% (gemiddeld) komen meer dan lastig gaat worden. Maar het is GEEN verklaring waarom we onder de 10% zitten, iets wat een aantal jaar geleden niet zo was, stijgende was en weer omlaag is gegaan. In TEGENSTELLING tot andere landen, ook westerse landen met een redelijk vangnet en traditionele familiewaarden.
Als het er maar 150 zijn.. Is dat dan zo'n halszaak!?
Kunnen we niet veel beter iets doen aan de honderdduizenden vrouwen die niet een baan in de techniek krijgen???
De vrouw met de pet verdient nog steeds veel minder dan mannen, en feministen focussen alleen op topfuncties?!?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:21:30 #227
37769 erodome
Zweefteef
pi_162271629
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:15 schreef Maanvis het volgende:
Zou het niet toch met het aantal vrouwen in de techniek te maken hebben?
https://www.deingenieur.n(...)ouwen-in-de-techniek
Tjee zeg...

Echt, heb het gevoel alsof ik tegen een muur spreek....

Elke keer wordt er gewezen op het feit dat er minder vrouwen zijn dan mannen die potienteel geschikt zijn. Elke keer praat ik de gegevens na en zeg ik dat dit niet gaat om dat verschil in potientee; geschikte mensen.

Dat verschil verklaart onmiddelijk waarom er geen 50/50 verdeling is, of iets wat daar vlakbij komt. Maar het verklaart niet waarom we hier in dit land wat verder zo hoog scoort qua gelijkheid op dit gebied ineens een 10/90 verdeling hebben. Dat met een stevig aandeel aan (internationaal (gerichte) bedrijven die daar ruim overheen gaan, dus nationaal gerichte bedrijven dat cijfer omlaag trekken).
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:24:14 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162271679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Tjee zeg...

Echt, heb het gevoel alsof ik tegen een muur spreek....

Elke keer wordt er gewezen op het feit dat er minder vrouwen zijn dan mannen die potienteel geschikt zijn. Elke keer praat ik de gegevens na en zeg ik dat dit niet gaat om dat verschil in potientee; geschikte mensen.

Dat verschil verklaart onmiddelijk waarom er geen 50/50 verdeling is, of iets wat daar vlakbij komt. Maar het verklaart niet waarom we hier in dit land wat verder zo hoog scoort qua gelijkheid op dit gebied ineens een 10/90 verdeling hebben. Dat met een stevig aandeel aan (internationaal (gerichte) bedrijven die daar ruim overheen gaan, dus nationaal gerichte bedrijven dat cijfer omlaag trekken).
Je hebt nog geen enkele keer een onderzoek geplaatst. Je hebt het alleen over italiaanse vrouwen in mantelpakjes en top 10 lijstjes. Ik zie hier dat nederland het SLECHTSTE VAN HEEL EUROPA is in vrouwen in de techniek, en tadaa, het slechtste in vrouwen aan de top. Daar zie ik wel een verband.
En hoezo gelijkheid??? Vrouwen verdienen veel minder, focus eens op de vrouw met de pet ipv op de vrouw in de Audi Q8.
Een gedicht over Maanvis
pi_162271741
terechte klacht.

Vrouwen kunnen helemaal niks en zijn er alleen om kei... maar dan ook keihard anaal geneukt te worden.
Stom paard
pi_162271756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:17 schreef erodome het volgende:

[quote][..]

De correlatie tussen full-time / meer uren werk en geschikt zijn voor een topfunctie is vrij sterk denk je niet?

quote:
Wat bedoel je hier precies?

quote:
Precies, er wordt niet uit die groep gevist. Dat heb ik al een aantal keer gezegd. Natuurlijk zijn er genoeg vrouwen om 20/30% te vullen, dat neemt niet weg dat als slechts 10% van de mogelijke kandidaten vrouw is dat 20 tot 30% vrouwen in topfuncties willen hebben dikke discriminatie is naar de man.

quote:
Ik zie genoeg redenen waarom er zo weinig vrouwen in topfuncties zitten, dat heeft alles met ambities te maken. De hoeveelheid werkdruk die vrouwen tot zich willen nemen en dus uiteindelijk ook de poel met vrouwen die geschikt is voor een baan die percentages van onder de 20% beslaan
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:28:05 #231
37769 erodome
Zweefteef
pi_162271766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als het er maar 150 zijn.. Is dat dan zo'n halszaak!?
Kunnen we niet veel beter iets doen aan de honderdduizenden vrouwen die niet een baan in de techniek krijgen???
De vrouw met de pet verdient nog steeds veel minder dan mannen, en feministen focussen alleen op topfuncties?!?
JA. Dat is een halszaak, want het gaat over topfunctie's hier, over wie beleid voert, wie "macht" heeft. Maar vooral gaat het over een "stop" op vrouwen in die functie's die niet anders verklaart kan worden.

Zodra in die andere branches er een "stop" zit op vrouwen in die functie's is het een probleem en dient er wat aan gedaan te worden. Maar niets wijst erop dat dat zo is. Al het gebrek aan vrouwen in die functie's kan verklaart worden door de te kleine poel van vrouwen.
Neem dat stratenmaken/putjesscheppen dat graag wordt aangehaald. Als we kijken naar hoeveel vrouwen klaar staan en potienteel geschikt zijn dan komen we op een zeer laag cijfer uit. Kijken we naar wie aangenomen wordt voor die functie's dan zien we geen scheefgroei, de vrouwen die potienteel geschikt zijn hebben evenveel kans als de mannen die potienteel geschikt zijn.

Dat is anders in deze specifiekie tak van sport. Daarin blijven potienteel geschikte vrouwen langs de kant staan. Niet omdat ze er niet zijn.
Het opleidingsniveau is hoog hier onder vrouwen, er zijn meer dan genoeg vrouwen om redelijkerwijs een 20/30% daarmee te kunnen vullen. Dus mensen die al hebben gedaan wat nodig is voor zo'n functie. Ze worden alleen niet aangenomen en dat beeld speelt zich voornamelijk af in nationaal gerichte bedrijven.
pi_162272004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:28 schreef erodome het volgende:
Het opleidingsniveau is hoog hier onder vrouwen, er zijn meer dan genoeg vrouwen om redelijkerwijs een 20/30% daarmee te kunnen vullen. Dus mensen die al hebben gedaan wat nodig is voor zo'n functie. Ze worden alleen niet aangenomen en dat beeld speelt zich voornamelijk af in nationaal gerichte bedrijven.
Het gaat er niet om hoeveel % ze vullen, het gaat erom dat er gelijke kansen zijn bij gelijke capaciteiten. Als 10% van de geschikte kandidaten vrouw is en 20% eindigt in een topfunctie dan wordt de man gediscrimineerd. Als 20% van de geschikte kandidaten vrouw is en 10% eindigt in een topfunctie dan wordt de vrouw gediscrimineerd.

Maar er is zoveel gedrag en er zijn zoveel feitelijke cijfers te benoemen die het percentage geschikte kandidaten aan de vrouwe zijde flink naar beneden drukken, werk discriminatie niet in de hand.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:41:06 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_162272084
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je hebt nog geen enkele keer een onderzoek geplaatst. Je hebt het alleen over italiaanse vrouwen in mantelpakjes en top 10 lijstjes. Ik zie hier dat nederland het SLECHTSTE VAN HEEL EUROPA is in vrouwen in de techniek, en tadaa, het slechtste in vrouwen aan de top. Daar zie ik wel een verband.
En hoezo gelijkheid??? Vrouwen verdienen veel minder, focus eens op de vrouw met de pet ipv op de vrouw in de Audi Q8.
Omdat dit al bijna 20 jaar een issue is, echt om algemeen aangenomen feiten gaat. Heb echt geen behoefte om daar steeds bewijs voor te voeren. Google is echt niet ver weg, iets dat al 20 jaar een discussie is hoef ik niet meer uit te leggen hoop ik. Je hebt het maar gewoon te doen met mijn eigen verwoording van die feiten. Heb echt geen zin die helemaal uit te zoeken in onderzoeken voor iemand die niet eens weet dat dit over een 100/200 functie's per jaar gaat. Lees je gewoon maar een beetje beter in voor je stellige conclusie's op tafel wil leggen.

Nederland is idd slecht in vrouwen in de techniek. Daarom hebben ze ook commentaar op bv Italie, alhoewel die dus significant hoger scoort dan Nederland op het gebied van vrouwen in de top.

Heb gezegd dat ik het niet meer zou doen. Maar toch....
Als het zo is dat alle cijfers erop wijzen dat een bezetting van 20/30% vrouwen logisch zou zijn mbt de beschikbare mensen die er zijn (dus geschikt voor de functie!) waarom dan onder de 10% zitten?

Minder als de Scandinavische landen, minder als Spanje, Engeland, zelfs minder als het christelijke Duitsland en extreem veel minder als Rusland? Waarom in de top 10 van landen die het het slechtste doen, met alleen landen zoals SA in onze poel? Landen die hun kont afvegen met vrouwenrechten staan boven ons, dat terwijl ons land op alle andere gebieden mbt vrouwenrechten regelrecht suprieur is tegenover die landen.
Verklaar eens waarom wij op eenzame laagte het gezeldschap van bv dat SA zitten, een land waar vrouwe niet eens auto mogen rijden? Waarom een fokking pakistan (nogmaals, verdient niet eens een hoofdletter) echt hoger staat dan ons op dit specifieke gebied. Dat terwijl wij op verder echt alles beter scoren mbt vrouwenrechten dan hun? Wil je me werkelijk vertellen dat in een land waarbij een vrouw in eerste instantie niet meer is dan een br0oedmachine meer vrouwen levert die geschikt zijn voor dat soort functie's? Dat een land die vrouwen echt als ondergeschikt ziet, moet de man gehoorzamen ziet beter scoort dan ons Nederland? Waar eem meid op haar toekomst is voorbereid, een vrouw niet hoeft te knokken om alleen maar de kans te krijgen een serieuze opleiding te doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 17-05-2016 16:55:06 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:46:18 #234
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162272240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:28 schreef erodome het volgende:

[..]

JA. Dat is een halszaak, want het gaat over topfunctie's hier, over wie beleid voert, wie "macht" heeft. Maar vooral gaat het over een "stop" op vrouwen in die functie's die niet anders verklaart kan worden.

Zodra in die andere branches er een "stop" zit op vrouwen in die functie's is het een probleem en dient er wat aan gedaan te worden. Maar niets wijst erop dat dat zo is. Al het gebrek aan vrouwen in die functie's kan verklaart worden door de te kleine poel van vrouwen.
Neem dat stratenmaken/putjesscheppen dat graag wordt aangehaald. Als we kijken naar hoeveel vrouwen klaar staan en potienteel geschikt zijn dan komen we op een zeer laag cijfer uit. Kijken we naar wie aangenomen wordt voor die functie's dan zien we geen scheefgroei, de vrouwen die potienteel geschikt zijn hebben evenveel kans als de mannen die potienteel geschikt zijn.

Dat is anders in deze specifiekie tak van sport. Daarin blijven potienteel geschikte vrouwen langs de kant staan. Niet omdat ze er niet zijn.
Ga dit spel eens spelen, daar zie je dat discriminatie onder vrouwen gewoon voorkomt BUITEN de top.
https://maurovanetti.itch.io/2i
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:47:41 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_162272268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

De correlatie tussen full-time / meer uren werk en geschikt zijn voor een topfunctie is vrij sterk denk je niet?

[..]

Wat bedoel je hier precies?

[..]

Precies, er wordt niet uit die groep gevist. Dat heb ik al een aantal keer gezegd. Natuurlijk zijn er genoeg vrouwen om 20/30% te vullen, dat neemt niet weg dat als slechts 10% van de mogelijke kandidaten vrouw is dat 20 tot 30% vrouwen in topfuncties willen hebben dikke discriminatie is naar de man.

[..]

Ik zie genoeg redenen waarom er zo weinig vrouwen in topfuncties zitten, dat heeft alles met ambities te maken. De hoeveelheid werkdruk die vrouwen tot zich willen nemen en dus uiteindelijk ook de poel met vrouwen die geschikt is voor een baan die percentages van onder de 20% beslaan
AAARRRGGGHHHHHH

IK HEB HET DUS OVER GESCHIKT VOOR DIE FUNCTIE'S. DUS OVER MENSEN MET EEN CARRIERE ACHTER DE RUG. GEEN PART TIME WERKERS, WANT DIE PASSEN NIET IN DIE GROEP.

20/30% vrouwen in die functie is dus GEEN discriminatie. Echt alle ciijfers en kennis wijzen uit dat een 20/30% gevuld met vrouwen REDELIJK zou zijn. Wil je het aankomende jaar al die functie's met vrouwen vullen dan zou dat kunnen zonder op kwaliteit in te boeten.

Als men echt heel ruim onder die 20% is is er alle reden om te denken dat dat komt door discriminatie, omdat die mensen een vagina hebben. Dat is al bijna 20 jaar de enige reden die overblijft.
Disclaimer, nadat al die logische denkwijze's eroverheen zijn gedaan, andere zaken zoals die kleinere poel e.d. meegenomen zijn.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:49:39 #236
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162272318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat dit al bijna 20 jaar een issue is, echt om algemeen aangenomen feiten gaat. Heb echt geen behoefte om daar steeds bewijs voor te voeren. Google is echt niet ver weg, iets dat al 20 jaar een discussie is hoef ik niet meer uit te leggen hoop ik. Je hebt het maar gewoon te doen met mijn eigen verwoording van die feiten. Heb echt geen zin die helemaal uit te zoeken in onderzoeken voor iemand die niet eens weet dat dit over een 100/200 functie's per jaar gaat. Lees je gewoon maar een beetje beter in voor je stellige conclusie's op tafel wil leggen.

Nederland is idd slecht in vrouwen in de techniek. Daarom hebben ze ook commentaar op bv Italie, alhoewel die dus significant hoger scoort dan Nederland op het gebied van vrouwen in de top.

Heb gezegd dat ik het niet meer zou doen. Maar toch....
Als het zo is dat alle cijfers erop wijzen dat een bezetting van 20/30% vrouwen logisch zou zijn mbt de beschikbare mensen die er zijn (dus geschikt voor de functie!) waarom dan onder de 1-% zitten?

Lever die cijfers eens gewoon aan en dan niet met 20 jaar oude aannames maar gewoon feiten.
En een cultuur van vrouwen aan de top moet van onderaf gestuurd worden, niet van bovenaf.
Dus meer barbies en legopoppetjes met vrouwen in topfuncties! Zodat er niet alleen 20 tot 30% geschikte vrouwen zijn (in mijn vakgebied zelfs 5%) maar gewoon 50% zoals in alle andere landen zelfs pakistan zonder hoofdletter.

quote:
Pakistani women play a major role in agricultural production, livestock raising and cottage industries.
Zie je in Nederland niet. Boerderijen zijn mannenwerelden.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:50:10 #237
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162272331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:47 schreef erodome het volgende:

[..]

AAARRRGGGHHHHHH

IK HEB HET DUS OVER GESCHIKT VOOR DIE FUNCTIE'S. DUS OVER MENSEN MET EEN CARRIERE ACHTER DE RUG. GEEN PART TIME WERKERS, WANT DIE PASSEN NIET IN DIE GROEP.

20/30% vrouwen in die functie is dus GEEN discriminatie. Echt alle ciijfers en kennis wijzen uit dat een 20/30% gevuld met vrouwen REDELIJK zou zijn.
Voordat je verder gaat herhalen wat je al zei zou ik graag recente bronnen zien.
Een gedicht over Maanvis
pi_162272394
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:47 schreef erodome het volgende:
20/30% vrouwen in die functie is dus GEEN discriminatie. Echt alle ciijfers en kennis wijzen uit dat een 20/30% gevuld met vrouwen REDELIJK zou zijn. Wil je het aankomende jaar al die functie's met vrouwen vullen dan zou dat kunnen zonder op kwaliteit in te boeten.
Als wat jij hier zegt waar zou zijn heb je daarin gelijk. Echter trek ik jouw cijfers in deze ernstig in twijfels, vanwege een hoge correlatie met een hoge werkdruk en de kans op zo een baan en gepaarde lage percentage vrouwen die in die groep zit. Vanwege lagere ambities, vanwege twijfelachtig gedrag.

Je gaat nu gelijk op de discriminatie tour, het is veel te kort door de bocht, ik trek al die onderzoeken heftig in twijfel.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:53:14 #239
37769 erodome
Zweefteef
pi_162272399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoeveel % ze vullen, het gaat erom dat er gelijke kansen zijn bij gelijke capaciteiten. Als 10% van de geschikte kandidaten vrouw is en 20% eindigt in een topfunctie dan wordt de man gediscrimineerd. Als 20% van de geschikte kandidaten vrouw is en 10% eindigt in een topfunctie dan wordt de vrouw gediscrimineerd.

Maar er is zoveel gedrag en er zijn zoveel feitelijke cijfers te benoemen die het percentage geschikte kandidaten aan de vrouwe zijde flink naar beneden drukken, werk discriminatie niet in de hand.
Dat zeg ik dan toch ook?????

Als we kijken naar wat potienteel geschikt is (dus heeft gedaan wat nodig is voor zo'n functie) dan komen we om en nabij bij de 40%. Omdat de groep mannen die geschikt is ook vrij hoog is komen we dan op een bezetting van 20/30% aan vrouwen die redelijk zou zijn.

Het is ONDER de 10%. Dat wordt dus NIET verklaart door de kleinere poel aan vrouwen die potienteel geschikt zijn.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:53:42 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162272415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Als we kijken naar wat potienteel geschikt is (dus heeft gedaan wat nodig is voor zo'n functie) dan komen we om en nabij bij de 40%. Omdat de groep mannen die geschikt is ook vrij hoog is komen we dan op een bezetting van 20/30% aan vrouwen die redelijk zou zijn.

BRON!!!
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:54:55 #241
345721 spierbal
Tricepbal
pi_162272432
Mensen van het vmbo-bb aan de top.

Wanneer komt dat andera ia discrieminazi.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_162272437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is ONDER de 10%. Dat wordt dus NIET verklaart door de kleinere poel aan vrouwen die potienteel geschikt zijn.
Nee, als 40% van de potentiële kandidaten vrouw is dan zou 40% in topfuncties vrouw moeten zijn. Echter geloof ik er 0.0 van dat 40% van de potentiële kandidaten op een topfunctie vrouw is, alleen al om het feit dat de groep werkenden mensen die meer dan 36 uur maakt in de week voor 80% bestaat uit mannen. Ga je hoger zitten dan lijkt het mij vrij aannemelijk dat het percentage mannen alleen nog maar toeneemt.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:57:03 #243
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162272486
Sowieso ik denk dat als je gaat kijken naar het bedrijfsleven dat er dan ook heel erg op leeftijd gediscrimineerd wordt. Als iemand van beneden de 30 kom je amper aan de top terecht of je moet echt met de gouden paplepel opgevoed zijn.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:01:35 #244
37769 erodome
Zweefteef
pi_162272600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ga dit spel eens spelen, daar zie je dat discriminatie onder vrouwen gewoon voorkomt BUITEN de top.
https://maurovanetti.itch.io/2i
Ik zeg niet dat het op andere vlakken nooit voorkomt. Ik zeg dat het HIER in Nederland minder voorkomt op andere vlakken.

Dat vrouwen gemiddeld genomen minder fysiek sterk zijn als mannen is een feit, dat er dus minder vrouwen geschikt zullen zijn voor fysieke banen dan mannen is logisch, is goed te verklaren.

Nederland scoort HOOG op vrouwenrechten, kent vrij weinig ongelijkheid op dat gebied. Echt alle cijfers mbt dit verhaal zitten redelijk goed in Nederland. Enkel in deze tak van sport (vrouwen in topfunctie's) scoort Nederland ziek laag, echt in de top 10 van slechtste landen, met alleen landen die hun kont vegen met vrouwenrechten in onze poel.

Het is vooral dat ziek laag wat zorgen oproept. Dit gaat niet om verwacht is 30% en het is "maar" 20%, dit gaat om verwacht is tussen de 20 en de 40% (wat ik dan versimpel in mijn eigen verwoording naar tussen de 20/30%) en de praktijk die de 10% niet eens raakt, wat hoger is geweest, maar weer daalt, dat terwijl de poel van geschikte vrouwen in die tijd is gestegen.
pi_162272622
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:57 schreef Maanvis het volgende:
Sowieso ik denk dat als je gaat kijken naar het bedrijfsleven dat er dan ook heel erg op leeftijd gediscrimineerd wordt. Als iemand van beneden de 30 kom je amper aan de top terecht of je moet echt met de gouden paplepel opgevoed zijn.
Dus wat ik net zei, dat je de verhoudingen ook nog eens moet bekijken van oudere generaties en de huidige niet mee zou moeten nemen.... Een niet werkende vrouw was in die tijd nog gewoner dan nu.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:05:03 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162272695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het op andere vlakken nooit voorkomt. Ik zeg dat het HIER in Nederland minder voorkomt op andere vlakken.

Dat vrouwen gemiddeld genomen minder fysiek sterk zijn als mannen is een feit, dat er dus minder vrouwen geschikt zullen zijn voor fysieke banen dan mannen is logisch, is goed te verklaren.

Nederland scoort HOOG op vrouwenrechten, kent vrij weinig ongelijkheid op dat gebied. Echt alle cijfers mbt dit verhaal zitten redelijk goed in Nederland. Enkel in deze tak van sport (vrouwen in topfunctie's) scoort Nederland ziek laag, echt in de top 10 van slechtste landen, met alleen landen die hun kont vegen met vrouwenrechten in onze poel.
Ik wou weer om een bron vragen maar ik heb net zelf al een link geplaatst waar staat dat we gewoon het ALLERSLECHTSTE zijn in vrouwen in de techniek. Dus ik weet niet waarom je stug vol blijft houden dat alleen vrouwen ind e top een probleem is in NL... :)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:07:19 #247
37769 erodome
Zweefteef
pi_162272751
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als wat jij hier zegt waar zou zijn heb je daarin gelijk. Echter trek ik jouw cijfers in deze ernstig in twijfels, vanwege een hoge correlatie met een hoge werkdruk en de kans op zo een baan en gepaarde lage percentage vrouwen die in die groep zit. Vanwege lagere ambities, vanwege twijfelachtig gedrag.

Je gaat nu gelijk op de discriminatie tour, het is veel te kort door de bocht, ik trek al die onderzoeken heftig in twijfel.
En dit is dus het probleem. De harde en koude cijfers, zonder vooroordelen en andere bijzaken, geven aan dat ons percentage van minder dan 10% (dat terwijl ons opleidingspercentage en arbeidspercentage vele malen hoger ligt) echt bar en boos laag is. Het niet klopt, niet in verhouding is.

Als we het wel in verhouding brengen zou een 20/30% gevuld moeten zijn met vrouwen. Geen 50/50 verdeling, daarvoor werken teveel vrouwen part time in die branches, die zijn dus NIET geschikt. Vinden ze soms lullig en extreme feministen schermen daar vaak mee, maar wordt NIET meegenomen in de koude feiten.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:08:18 #248
37769 erodome
Zweefteef
pi_162272778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

BRON!!!
GOOGLE!

Al een 20 jaar is dit zo, zijn de gegevens al daar. Als je echt interesse had in dit onderwerp had je dit dus al erg lang geweten.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:12:00 #249
37769 erodome
Zweefteef
pi_162272867
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, als 40% van de potentiële kandidaten vrouw is dan zou 40% in topfuncties vrouw moeten zijn. Echter geloof ik er 0.0 van dat 40% van de potentiële kandidaten op een topfunctie vrouw is, alleen al om het feit dat de groep werkenden mensen die meer dan 36 uur maakt in de week voor 80% bestaat uit mannen. Ga je hoger zitten dan lijkt het mij vrij aannemelijk dat het percentage mannen alleen nog maar toeneemt.
Dit is echt gekmakend...
Maar gewoon hetzelfde riedeltje blijven uitkotsen....

Potienteel geschikt levert een 40% op (op 150 functie's per jaar!!!!!!!), maar omdat de groep potienteel geschikte mannen groter is is een verdeling van 20/80 30/70 redelijk te noemen. Ik ga uit van die 20/80% om lekker laag te zitten, in een meer dan redelijke verdeling te zitten die dus uitgaat van de kleinere poel aan geschikte vrouwen.

Leuk dat jij het niet geloofd, maar de koude cijfers laten echt wat anders zien.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:13:38 #250
37769 erodome
Zweefteef
pi_162272907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus wat ik net zei, dat je de verhoudingen ook nog eens moet bekijken van oudere generaties en de huidige niet mee zou moeten nemen.... Een niet werkende vrouw was in die tijd nog gewoner dan nu.
Al 20+ jaar...

Ik kom bij de 40 in de buurt en ben opgevoed met een een meid is op haar toekomt voorbereid.
Nederland, koploper mbt vrouwenrechten en parcipitatie, op dit vlak na.
pi_162272994
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:07 schreef erodome het volgende:

[..]

En dit is dus het probleem. De harde en koude cijfers, zonder vooroordelen en andere bijzaken, geven aan dat ons percentage van minder dan 10% (dat terwijl ons opleidingspercentage en arbeidspercentage vele malen hoger ligt) echt bar en boos laag is. Het niet klopt, niet in verhouding is.

Als we het wel in verhouding brengen zou een 20/30% gevuld moeten zijn met vrouwen. Geen 50/50 verdeling, daarvoor werken teveel vrouwen part time in die branches, die zijn dus NIET geschikt. Vinden ze soms lullig en extreme feministen schermen daar vaak mee, maar wordt NIET meegenomen in de koude feiten.
Het zijn geen harde en koude cijfers, het profiel van een "geschikt persoon" moet opgesteld worden en het aantal "geschikte" vrouwen / totaal aantal "geschikte" personen wijst dan uit welk percentage vrouwen binnen topfuncties volgens de onderzoekers topfuncties zouden moeten bekleden.

"geschikt" is een subjectief begrip
Als de eis om geschikt te zijn voor een topfunctie puur op aantal werkuren / week wordt gebaseerd (bijvoorbeeld de groep mensen die 60 uur per week werkt) zou het percentage vrouwen onder de 20% moeten liggen.

Als er rekening wordt gehouden met de leeftijd en de generatie die kans maakt om een topfunctie te bekleden zal het percentage vrouwen nog verder moeten afnemen (verwacht ik tenminste) omdat het aantal vrouwen dat een 60 urige werkweek draait vroeger vast nog lager was dan nu.

Welke variabelen laten we allemaal meespelen, vergeten we niet variabelen te toetsen die van invloed zijn op de kansen om een topfunctie te bekleden? Zijn variabelen als "daadkracht uitstralen" überhaupt niet slecht te meten?
pi_162273096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is echt gekmakend...
Maar gewoon hetzelfde riedeltje blijven uitkotsen....

Potienteel geschikt levert een 40% op (op 150 functie's per jaar!!!!!!!), maar omdat de groep potienteel geschikte mannen groter is is een verdeling van 20/80 30/70 redelijk te noemen. Ik ga uit van die 20/80% om lekker laag te zitten, in een meer dan redelijke verdeling te zitten die dus uitgaat van de kleinere poel aan geschikte vrouwen.

Leuk dat jij het niet geloofd, maar de koude cijfers laten echt wat anders zien.
Potentieel geschikt 40% vrouw, dan is 60% automatisch man, tenzij er een nieuw geslacht bijgekomen is (wat me niet zou verbazen tegenwoordig)

Of je bedoelt iets anders? Maar zo staat het er in ieder geval niet duidelijk.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:30:38 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274535
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

GOOGLE!

Al een 20 jaar is dit zo, zijn de gegevens al daar. Als je echt interesse had in dit onderwerp had je dit dus al erg lang geweten.
Stom mens, je kunt je argumenten kracht bij zetten door een bron te plaatsen en je weigert het structureel :').
Ik heb gegoogled en alleen dat engelse onderzoek gevonden. Data van 20 jaar geleden is niet ACTUEEL!!!!
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:32:17 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:12 schreef erodome het volgende:

Laat die koude cijfers maar eens zien. Recent onderzoek van minder dan 3 jaar oud.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:35:58 #255
37769 erodome
Zweefteef
pi_162274658
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het zijn geen harde en koude cijfers, het profiel van een "geschikt persoon" moet opgesteld worden en het aantal "geschikte" vrouwen / totaal aantal "geschikte" personen wijst dan uit welk percentage vrouwen binnen topfuncties volgens de onderzoekers topfuncties zouden moeten bekleden.

"geschikt" is een subjectief begrip
Als de eis om geschikt te zijn voor een topfunctie puur op aantal werkuren / week wordt gebaseerd (bijvoorbeeld de groep mensen die 60 uur per week werkt) zou het percentage vrouwen onder de 20% moeten liggen.[/qupte]

Nee mbt dat laatste. Niet binnen die poel.
Wel als het gaat om het totaal, niet als het gaat om de poel voor die functie's. Ik zeg niet voor niets echt al meerdere keren dat dit gaat om mensen met al een carriere achter zich. Dit gaat niet over starters/dromers, dit gaat over potienteel geschikt voor die functie's, dus met relevante opleiding EN werkervaring. De gemiddelde leeftijd voor die functie's ligt boven de 30.

Dit gaat om een zeer beperkt deel van de gehele poel aan werkende mensen, dit gaat om mensen in die tak van sport.

Zelfde met bv mannen in het (basis) onderwijs. Daar gaat het ook niet om alle mannen die werken, maar enkel om potienteel geschikt voor die functie's. Alleen zien we daar dat het probleem (wat ik als ernstig beschouw, laat daar geen vergissing over bestaan) zit in te weinig potienteel geschikte mannen, te weinig mannen met een relevante opleiding/werkervaring. Daar zit de oplossing in opleiding aantrekkelijker maken voor mannen, de poel potienteel geschikte mannen vergroten.

Bij vrouwen in de top gaat het NIET om te weinig potienteel geschikte vrouwen, het aantal potienteel geschikte vrouwen maakt het redelijk dat er een 20 tot 30% werkzaam is in die top (dus met een stevige uitval meegerekend, net als bij mannen). De oorzaak ligt daar niet bij te weinig vrouwen met een relevante opleiding en werkervaring (dat EN is iets wat bij dit soort functie's standaard is, ook voor mannen, zonder werkervaring kom je daar gewoon niet).

[quote]
Als er rekening wordt gehouden met de leeftijd en de generatie die kans maakt om een topfunctie te bekleden zal het percentage vrouwen nog verder moeten afnemen (verwacht ik tenminste) omdat het aantal vrouwen dat een 60 urige werkweek draait vroeger vast nog lager was dan nu.
Nee. Het opleidingspercentage/werkervaring stijgt, het aantal vrouwen werkzaam in die functie's daalt.
Juist hier geld dat je niet teveel naar nu moet kijken, onder de 30 jaar is de kans vele malen kleiner dat iemand potienteel geschikt is voor die functie's. Dit wordt NIET verklaart door een kleinere poel aan potienteel geschikte mensen. Dat is juist het probleem hier.

quote:
Welke variabelen laten we allemaal meespelen, vergeten we niet variabelen te toetsen die van invloed zijn op de kansen om een topfunctie te bekleden? Zijn variabelen als "daadkracht uitstralen" überhaupt niet slecht te meten?
De variabelen die voor dit specifieke probleem meespelen zijn relevante opleiding EN werkervaring. Er wordt gekeken naar mensen GESCHIKT voor die functie's. Dus mensen die bereid zijn die uren erin te steken, die de kennis en de ervaring hebben voor die functie's. Die al hun hele carriere daar naartoe werken.
De part timers e.d. behoren niet tot de groep geschikt voor...
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:38:02 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274718
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee. Het opleidingspercentage/werkervaring stijgt, het aantal vrouwen werkzaam in die functie's daalt.
Juist hier geld dat je niet teveel naar nu moet kijken, onder de 30 jaar is de kans vele malen kleiner dat iemand potienteel geschikt is voor die functie's. Dit wordt NIET verklaart door een kleinere poel aan potienteel geschikte mensen. Dat is juist het probleem hier.

[..]

De variabelen die voor dit specifieke probleem meespelen zijn relevante opleiding EN werkervaring. Er wordt gekeken naar mensen GESCHIKT voor die functie's. Dus mensen die bereid zijn die uren erin te steken, die de kennis en de ervaring hebben voor die functie's. Die al hun hele carriere daar naartoe werken.
Als je de cultuur van onderaf niet verandert (dus meer vrouwen in lager en middel management en meer vrouwen in de techniek en bouw, wat dus in noorwegen zweden etc wel het geval is waardoor vrouwen serieus genomen worden door mannen, omdat ze tussen ze in werken in alle lagen van de samenleving) zullen die carriëretijgerinnen nooit aan de top komen. Kun je wel een quotumpje instellen maar daarmee neemt de gemiddelde Nederlandse vrouw en man de hogergeplaatste vrouw op de werkvloer nog niet serieus.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:40:02 #257
37769 erodome
Zweefteef
pi_162274774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Potentieel geschikt 40% vrouw, dan is 60% automatisch man, tenzij er een nieuw geslacht bijgekomen is (wat me niet zou verbazen tegenwoordig)

Of je bedoelt iets anders? Maar zo staat het er in ieder geval niet duidelijk.
Klopt dat dan 60% automatisch man is, dat zeg ik idd....

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik op geen enkel moment zeg dat de poel vrouwen niet kleiner is? Dat het logisch is dat er meer mannen werkzaam zijn in die branche, dat niemand die serieus is (op wat domme femnazi's na) roept dat een 50/50 verdeling is wat (nu) moet?

ik heb het over een 20/80 tto 30/70 verdeling die redelijk zou zijn, dat gekeken naar de poel potienteel geschikte mannen en vrouwen. Dus ja, op dit moment is het zo dat het gewoon geheel logisch is dat de meerderheid in die functie's mannen zijn. Maar het probleem wat ik aankaart is dat het percentage vrouwen hier in Nederland (top 10 slechtste landen op dit gebied, met alleen landen met bar en boze vrouwenrechten om ons heen!) veel lager is dan verklaart kan worden door het feit dat er minder potienteel geschikte vrouwen dan mannen zijn.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:40:47 #258
37769 erodome
Zweefteef
pi_162274794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Stom mens, je kunt je argumenten kracht bij zetten door een bron te plaatsen en je weigert het structureel :').
Ik heb gegoogled en alleen dat engelse onderzoek gevonden. Data van 20 jaar geleden is niet ACTUEEL!!!!
Ga schelden joh...

Ik heb geen zin te doen wat ik al jaren heb gedaan. Dit zijn echt gewoon algemene feiten.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:41:27 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik op geen enkel moment zeg dat de poel vrouwen kleiner is? Dat het logisch is dat er meer mannen werkzaam zijn in die branche, dat niemand die serieus is (op wat domme femnazi's na) roept dat een 50/50 verdeling is wat (nu) moet?

ik heb het over een 20/80 tto 30/70 verdeling die redelijk zou zijn, dat gekeken naar de poel potienteel geschikte mannen en vrouwen. Dus ja, op dit moment is het zo dat het gewoon geheel logisch is dat de meerderheid in die functie's mannen zijn. Maar het probleem wat ik aankaart is dat het percentage vrouwen hier in Nederland (top 10 slechtste landen op dit gebied, met alleen landen met bar en boze vrouwenrechten om ons heen!) veel lager is dan verklaart kan worden door het feit dat er minder potienteel geschikte vrouwen dan mannen zijn.
Dat komt doordat er in Nederland een veel grotere scheiding is tussen mannen en vrouwenwerk dan in de landen die het goed doen op dat gebied. Mannen zullen nooit een vrouw op een hogere functie plaatsen omdat ze die gedurende hun carriëre maar weinig uberhaupt meemaken op het werk.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:41:51 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274834
quote:

[..]

Ga schelden joh...

Ik heb geen zin te doen wat ik al jaren heb gedaan. Dit zijn echt gewoon algemene feiten.
Juist door te zeggen dat je het al jaren doet geef je aan dat het gedateerde feiten kunnen zijn.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:43:05 #261
37769 erodome
Zweefteef
pi_162274880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je de cultuur van onderaf niet verandert (dus meer vrouwen in lager en middel management en meer vrouwen in de techniek en bouw, wat dus in noorwegen zweden etc wel het geval is waardoor vrouwen serieus genomen worden door mannen, omdat ze tussen ze in werken in alle lagen van de samenleving) zullen die carriëretijgerinnen nooit aan de top komen. Kun je wel een quotumpje instellen maar daarmee neemt de gemiddelde Nederlandse vrouw en man de hogergeplaatste vrouw op de werkvloer nog niet serieus.
Ik ben GEEN voorstander van een quotum, schuif dat dus niet in mijn schoenen.
Ik ben voor een realisme, dat we nadenken en kijken naar oorzaken en kijken of we dat op een normale manier, zonder rare dwingende maatregelen, kunnen veranderen.
Ben ervan overtuigt dat dit ook wel uit zal sterven in dit land, het zit allemaal verder zo goed dat ik me amper een andere uitkomst kan bedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 17-05-2016 18:49:55 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:45:19 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben GEEN voorstander van een quotum, schuif dat dus niet in mij schoenen.
Ik ben voor een realisme, dat we nadenken en kijken naar oorzaken en kijken of we dat op een normale manier, zonder rare dwingende maatregelen, kunnen veranderen.
Ben ervan overtuigt dat dit ook wel uit zal sterven in dit land, het zit allemaal verder zo goed dat ik me amper een andere uitkomst kan bedenken.
Het zal alleen maar erger worden, want over 50 tot 75 jaar zoals ik al zei zullen alleen ICTers en technici nog werk hebben. Daarnaast hoor ik mannen om me heen vol respect praten over vrouwen in de techniek (en dat vind ik zelf ook) en daardoor zouden ze ze ook als leidinggevende boven zich dulden. Als leidinggevende moet je namelijk respect afdwingen en uitstralen. Dus ik denk dat meer vrouwen in de techniek ook tot meer vrouwen aan de top zal leiden.
Bovendien denk ik ook dat Nederland steeds kapitalistischer wordt en kapitalisme is naar mijn mening desastreus voor vrouwen op de werkvloer. Er wordt steeds minder getolereerd qua werkloosheid ziekte en verlof, iedereen moet steeds meer zijn eigen boontjes doppen en de wereld draait steeds sneller sneller meer meer totdat we het allemaal niet meer bij kunnen houden. Vrouwen zullen dan eerder afvallen omdat hun gezinsleven er eerder onder gaat lijden.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:49:20 #263
37769 erodome
Zweefteef
pi_162275088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat komt doordat er in Nederland een veel grotere scheiding is tussen mannen en vrouwenwerk dan in de landen die het goed doen op dat gebied. Mannen zullen nooit een vrouw op een hogere functie plaatsen omdat ze die gedurende hun carriëre maar weinig uberhaupt meemaken op het werk.
Exact, zo'n beetje alles wijst daar idd op. En dat is dus iets wat veranderd moet worden.
Aan de ene kant zijn we zo vooruitstrevend, maar aan de andere kant te conservatief. We staan vooraan mbt tot rechten van de mens, laten we dit dan ook gelijk trekken.

Dus ipv vrouwen te dwingen manwijven te worden om tot die top door te dringen. Make up e.d. als "slecht" te zien als je zo'n functie wil, laten we wat doen aan de vooroordelen en het seksisme dat ervoor zorgt dat vrouwen hier te weinig kans krijgen, net zoals we wat moeten doen aan die vooroordelen en het seksmisme dat ervoor zorgt dat er veelste weinig mannen kiezen voor het (basis)onderwijs.

Het zijn verschillende kanten van hetzelfde probleem. Aan de ene kant hebben we door hetzelfde systeem te weinig potienteel geschikte mannen voor het (basis)onderwijs, aan de andere kant hebben we teveel potienteel geschikte vrouwen die aan de kant blijven staan voor die (machts)positie's.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:49:35 #264
37769 erodome
Zweefteef
pi_162275099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Juist door te zeggen dat je het al jaren doet geef je aan dat het gedateerde feiten kunnen zijn.
:') |:( :')
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:03:05 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162275586
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Exact, zo'n beetje alles wijst daar idd op. En dat is dus iets wat veranderd moet worden.
Aan de ene kant zijn we zo vooruitstrevend, maar aan de andere kant te conservatief. We staan vooraan mbt tot rechten van de mens, laten we dit dan ook gelijk trekken.

Dus ipv vrouwen te dwingen manwijven te worden om tot die top door te dringen. Make up e.d. als "slecht" te zien als je zo'n functie wil, laten we wat doen aan de vooroordelen en het seksisme dat ervoor zorgt dat vrouwen hier te weinig kans krijgen, net zoals we wat moeten doen aan die vooroordelen en het seksmisme dat ervoor zorgt dat er veelste weinig mannen kiezen voor het (basis)onderwijs.
Seksisme ontstaat juist doordat vrouwen constant aangepraat wordt dat hun gezicht vol met poeder en shit moet zitten. Zou jij leiding willen hebben van een vrouw die er uit ziet als barbie uit oh oh cherso? Nee want dan denk je 'alles aan jou is nep dus jij bent incapabel'.
Maar we zijn het verder dus wel eens, netjes :)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:28:10 #266
37769 erodome
Zweefteef
pi_162276571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Seksisme ontstaat juist doordat vrouwen constant aangepraat wordt dat hun gezicht vol met poeder en shit moet zitten. Zou jij leiding willen hebben van een vrouw die er uit ziet als barbie uit oh oh cherso? Nee want dan denk je 'alles aan jou is nep dus jij bent incapabel'.
Mij zou dat niet uitmaken als ze haar werk goed doet. Net zoals een klein en schriel ventje die in maatpakken loopt me niet uit zou maken, of juist een botte hork me niet uit zou maken.

Het werk wordt goed gedaan of wordt niet goed gedaan en daarop iemand beoordelen lijkt mij de logische weg. Jouw vooroordelen zijn wat het woord al zegt, vooroordelen. Die liggen bij jou en niet bij die ander. Hou ze ook daar.
pi_162276620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:35 schreef erodome het volgende:

[quote][..]

Als dat waar is dan heb je een punt, ik denk echter dat je de huidige poel aan topmensen moet vergelijken met de tijdsgeest waarbinnen deze mensen zijn opgegroeid, de "lag" is aanzienlijk... Om die reden zou ik ook niet gelijk discriminatie schreeuwen.
quote:
Ja daarom juist, dan vallen er significant meer vrouwen af dan mannen en gaat die poel met mensen naar verhoudingen schever dan 20/80
40% lijkt mij een onzin percentage.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:32:53 #268
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162276793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Mij zou dat niet uitmaken als ze haar werk goed doet. Net zoals een klein en schriel ventje die in maatpakken loopt me niet uit zou maken, of juist een botte hork me niet uit zou maken.

Het werk wordt goed gedaan of wordt niet goed gedaan en daarop iemand beoordelen lijkt mij de logische weg. Jouw vooroordelen zijn wat het woord al zegt, vooroordelen. Die liggen bij jou en niet bij die ander. Hou ze ook daar.
het zijn vooroordelen die gedeeld worden door de hele maatschappij. En het is juist een vooroordeel dat vrouwen make up moeten hebben en maatje 36 of kleiner, ingeprent door L'oreal en weet ik veel wat. In die reclames zie je ook nooit een vrouw make up op doen en dan voor de klas gaan staan, naar het laboratorium toe gaan, naar de werkplaats toe gaan of naar de bank waar ze directrice is, je ziet ze daarna op stap gaan of een catwalk af lopen of een ander rolbevestigend ding doen. Ik snap niet dat je de make up industrie zo verdedigt. Helemaal niet als je ook nog bedenkt wat ze met dieren doen om die make up te testen.
Een gedicht over Maanvis
pi_162276817
quote:

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik op geen enkel moment zeg dat de poel vrouwen niet kleiner is? Dat het logisch is dat er meer mannen werkzaam zijn in die branche, dat niemand die serieus is (op wat domme femnazi's na) roept dat een 50/50 verdeling is wat (nu) moet?

ik heb het over een 20/80 tto 30/70 verdeling die redelijk zou zijn,
Als 40% van de potentiële kandidaten vrouw is dan zou toch 40% vrouw in een topfunctie moeten belanden zeker?
pi_162277206
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:49 schreef erodome het volgende:

Het zijn verschillende kanten van hetzelfde probleem. Aan de ene kant hebben we door hetzelfde systeem te weinig potienteel geschikte mannen voor het (basis)onderwijs, aan de andere kant hebben we teveel potienteel geschikte vrouwen die aan de kant blijven staan voor die (machts)positie's.
Discriminatie is slecht, vrije wil is prima.

Verschillen zijn prima, maar discriminatie is verkeerd.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:50:49 #271
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_162279672
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er werd mij op de lagere school verteld, dat toen wij nog in stierenvellen rondiepen. vVouwen ook al hoog in bomen klommen en hun lange haar verzorgden. Om gezien te worden. Ik heb het idee dat seksisme ook iets vrouw eigen is. Wat je ze ook niet helemaal moet of kan afpakken. Wat betreft topfuncties heb ik het idee dat zij zich makkelijk opzij laten zetten. En ook eigenlijk niet 100% voor de functie willen gaan. Uiteindelijk zelf kiezen om wat minder ambitie te hebben. Omdat er meer te beleven valt in het leven. Dan 100u de week werken voor één doel. Maar mischien denk ik teveel voor vrouwen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:41:41 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162510248
http://www.nu.nl/werk-en-(...)e-werkverdeling.html

En om meer vrouwen in de ICT te krijgen:
http://www.intermediair.n(...)r-blijven-de-vrouwen
http://girlswhocode.com/

En voor vrouwen die dit lezen: Ga godverdomme weg bij dat zorgbaantje of cosmeticabaantje wat je hebt en ga de techniek in. Anders houd je de patriarchie in stand!
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:19:21 #273
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_162511135
Hoeren zijn hetballemaal
Sterker door strijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')