abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162272994
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:07 schreef erodome het volgende:

[..]

En dit is dus het probleem. De harde en koude cijfers, zonder vooroordelen en andere bijzaken, geven aan dat ons percentage van minder dan 10% (dat terwijl ons opleidingspercentage en arbeidspercentage vele malen hoger ligt) echt bar en boos laag is. Het niet klopt, niet in verhouding is.

Als we het wel in verhouding brengen zou een 20/30% gevuld moeten zijn met vrouwen. Geen 50/50 verdeling, daarvoor werken teveel vrouwen part time in die branches, die zijn dus NIET geschikt. Vinden ze soms lullig en extreme feministen schermen daar vaak mee, maar wordt NIET meegenomen in de koude feiten.
Het zijn geen harde en koude cijfers, het profiel van een "geschikt persoon" moet opgesteld worden en het aantal "geschikte" vrouwen / totaal aantal "geschikte" personen wijst dan uit welk percentage vrouwen binnen topfuncties volgens de onderzoekers topfuncties zouden moeten bekleden.

"geschikt" is een subjectief begrip
Als de eis om geschikt te zijn voor een topfunctie puur op aantal werkuren / week wordt gebaseerd (bijvoorbeeld de groep mensen die 60 uur per week werkt) zou het percentage vrouwen onder de 20% moeten liggen.

Als er rekening wordt gehouden met de leeftijd en de generatie die kans maakt om een topfunctie te bekleden zal het percentage vrouwen nog verder moeten afnemen (verwacht ik tenminste) omdat het aantal vrouwen dat een 60 urige werkweek draait vroeger vast nog lager was dan nu.

Welke variabelen laten we allemaal meespelen, vergeten we niet variabelen te toetsen die van invloed zijn op de kansen om een topfunctie te bekleden? Zijn variabelen als "daadkracht uitstralen" überhaupt niet slecht te meten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_162273096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is echt gekmakend...
Maar gewoon hetzelfde riedeltje blijven uitkotsen....

Potienteel geschikt levert een 40% op (op 150 functie's per jaar!!!!!!!), maar omdat de groep potienteel geschikte mannen groter is is een verdeling van 20/80 30/70 redelijk te noemen. Ik ga uit van die 20/80% om lekker laag te zitten, in een meer dan redelijke verdeling te zitten die dus uitgaat van de kleinere poel aan geschikte vrouwen.

Leuk dat jij het niet geloofd, maar de koude cijfers laten echt wat anders zien.
Potentieel geschikt 40% vrouw, dan is 60% automatisch man, tenzij er een nieuw geslacht bijgekomen is (wat me niet zou verbazen tegenwoordig)

Of je bedoelt iets anders? Maar zo staat het er in ieder geval niet duidelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:30:38 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274535
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

GOOGLE!

Al een 20 jaar is dit zo, zijn de gegevens al daar. Als je echt interesse had in dit onderwerp had je dit dus al erg lang geweten.
Stom mens, je kunt je argumenten kracht bij zetten door een bron te plaatsen en je weigert het structureel :').
Ik heb gegoogled en alleen dat engelse onderzoek gevonden. Data van 20 jaar geleden is niet ACTUEEL!!!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:32:17 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:12 schreef erodome het volgende:

Potienteel geschikt levert een 40% op (op 150 functie's per jaar!!!!!!!), maar omdat de groep potienteel geschikte mannen groter is is een verdeling van 20/80 30/70 redelijk te noemen. Ik ga uit van die 20/80% om lekker laag te zitten, in een meer dan redelijke verdeling te zitten die dus uitgaat van de kleinere poel aan geschikte vrouwen.

Leuk dat jij het niet geloofd, maar de koude cijfers laten echt wat anders zien.
Laat die koude cijfers maar eens zien. Recent onderzoek van minder dan 3 jaar oud.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:35:58 #255
37769 erodome
Zweefteef
pi_162274658
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het zijn geen harde en koude cijfers, het profiel van een "geschikt persoon" moet opgesteld worden en het aantal "geschikte" vrouwen / totaal aantal "geschikte" personen wijst dan uit welk percentage vrouwen binnen topfuncties volgens de onderzoekers topfuncties zouden moeten bekleden.

"geschikt" is een subjectief begrip
Als de eis om geschikt te zijn voor een topfunctie puur op aantal werkuren / week wordt gebaseerd (bijvoorbeeld de groep mensen die 60 uur per week werkt) zou het percentage vrouwen onder de 20% moeten liggen.[/qupte]

Nee mbt dat laatste. Niet binnen die poel.
Wel als het gaat om het totaal, niet als het gaat om de poel voor die functie's. Ik zeg niet voor niets echt al meerdere keren dat dit gaat om mensen met al een carriere achter zich. Dit gaat niet over starters/dromers, dit gaat over potienteel geschikt voor die functie's, dus met relevante opleiding EN werkervaring. De gemiddelde leeftijd voor die functie's ligt boven de 30.

Dit gaat om een zeer beperkt deel van de gehele poel aan werkende mensen, dit gaat om mensen in die tak van sport.

Zelfde met bv mannen in het (basis) onderwijs. Daar gaat het ook niet om alle mannen die werken, maar enkel om potienteel geschikt voor die functie's. Alleen zien we daar dat het probleem (wat ik als ernstig beschouw, laat daar geen vergissing over bestaan) zit in te weinig potienteel geschikte mannen, te weinig mannen met een relevante opleiding/werkervaring. Daar zit de oplossing in opleiding aantrekkelijker maken voor mannen, de poel potienteel geschikte mannen vergroten.

Bij vrouwen in de top gaat het NIET om te weinig potienteel geschikte vrouwen, het aantal potienteel geschikte vrouwen maakt het redelijk dat er een 20 tot 30% werkzaam is in die top (dus met een stevige uitval meegerekend, net als bij mannen). De oorzaak ligt daar niet bij te weinig vrouwen met een relevante opleiding en werkervaring (dat EN is iets wat bij dit soort functie's standaard is, ook voor mannen, zonder werkervaring kom je daar gewoon niet).

[quote]
Als er rekening wordt gehouden met de leeftijd en de generatie die kans maakt om een topfunctie te bekleden zal het percentage vrouwen nog verder moeten afnemen (verwacht ik tenminste) omdat het aantal vrouwen dat een 60 urige werkweek draait vroeger vast nog lager was dan nu.
Nee. Het opleidingspercentage/werkervaring stijgt, het aantal vrouwen werkzaam in die functie's daalt.
Juist hier geld dat je niet teveel naar nu moet kijken, onder de 30 jaar is de kans vele malen kleiner dat iemand potienteel geschikt is voor die functie's. Dit wordt NIET verklaart door een kleinere poel aan potienteel geschikte mensen. Dat is juist het probleem hier.

quote:
Welke variabelen laten we allemaal meespelen, vergeten we niet variabelen te toetsen die van invloed zijn op de kansen om een topfunctie te bekleden? Zijn variabelen als "daadkracht uitstralen" überhaupt niet slecht te meten?
De variabelen die voor dit specifieke probleem meespelen zijn relevante opleiding EN werkervaring. Er wordt gekeken naar mensen GESCHIKT voor die functie's. Dus mensen die bereid zijn die uren erin te steken, die de kennis en de ervaring hebben voor die functie's. Die al hun hele carriere daar naartoe werken.
De part timers e.d. behoren niet tot de groep geschikt voor...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:38:02 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274718
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee. Het opleidingspercentage/werkervaring stijgt, het aantal vrouwen werkzaam in die functie's daalt.
Juist hier geld dat je niet teveel naar nu moet kijken, onder de 30 jaar is de kans vele malen kleiner dat iemand potienteel geschikt is voor die functie's. Dit wordt NIET verklaart door een kleinere poel aan potienteel geschikte mensen. Dat is juist het probleem hier.

[..]

De variabelen die voor dit specifieke probleem meespelen zijn relevante opleiding EN werkervaring. Er wordt gekeken naar mensen GESCHIKT voor die functie's. Dus mensen die bereid zijn die uren erin te steken, die de kennis en de ervaring hebben voor die functie's. Die al hun hele carriere daar naartoe werken.
Als je de cultuur van onderaf niet verandert (dus meer vrouwen in lager en middel management en meer vrouwen in de techniek en bouw, wat dus in noorwegen zweden etc wel het geval is waardoor vrouwen serieus genomen worden door mannen, omdat ze tussen ze in werken in alle lagen van de samenleving) zullen die carriëretijgerinnen nooit aan de top komen. Kun je wel een quotumpje instellen maar daarmee neemt de gemiddelde Nederlandse vrouw en man de hogergeplaatste vrouw op de werkvloer nog niet serieus.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:40:02 #257
37769 erodome
Zweefteef
pi_162274774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Potentieel geschikt 40% vrouw, dan is 60% automatisch man, tenzij er een nieuw geslacht bijgekomen is (wat me niet zou verbazen tegenwoordig)

Of je bedoelt iets anders? Maar zo staat het er in ieder geval niet duidelijk.
Klopt dat dan 60% automatisch man is, dat zeg ik idd....

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik op geen enkel moment zeg dat de poel vrouwen niet kleiner is? Dat het logisch is dat er meer mannen werkzaam zijn in die branche, dat niemand die serieus is (op wat domme femnazi's na) roept dat een 50/50 verdeling is wat (nu) moet?

ik heb het over een 20/80 tto 30/70 verdeling die redelijk zou zijn, dat gekeken naar de poel potienteel geschikte mannen en vrouwen. Dus ja, op dit moment is het zo dat het gewoon geheel logisch is dat de meerderheid in die functie's mannen zijn. Maar het probleem wat ik aankaart is dat het percentage vrouwen hier in Nederland (top 10 slechtste landen op dit gebied, met alleen landen met bar en boze vrouwenrechten om ons heen!) veel lager is dan verklaart kan worden door het feit dat er minder potienteel geschikte vrouwen dan mannen zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:40:47 #258
37769 erodome
Zweefteef
pi_162274794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Stom mens, je kunt je argumenten kracht bij zetten door een bron te plaatsen en je weigert het structureel :').
Ik heb gegoogled en alleen dat engelse onderzoek gevonden. Data van 20 jaar geleden is niet ACTUEEL!!!!
Ga schelden joh...

Ik heb geen zin te doen wat ik al jaren heb gedaan. Dit zijn echt gewoon algemene feiten.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:41:27 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik op geen enkel moment zeg dat de poel vrouwen kleiner is? Dat het logisch is dat er meer mannen werkzaam zijn in die branche, dat niemand die serieus is (op wat domme femnazi's na) roept dat een 50/50 verdeling is wat (nu) moet?

ik heb het over een 20/80 tto 30/70 verdeling die redelijk zou zijn, dat gekeken naar de poel potienteel geschikte mannen en vrouwen. Dus ja, op dit moment is het zo dat het gewoon geheel logisch is dat de meerderheid in die functie's mannen zijn. Maar het probleem wat ik aankaart is dat het percentage vrouwen hier in Nederland (top 10 slechtste landen op dit gebied, met alleen landen met bar en boze vrouwenrechten om ons heen!) veel lager is dan verklaart kan worden door het feit dat er minder potienteel geschikte vrouwen dan mannen zijn.
Dat komt doordat er in Nederland een veel grotere scheiding is tussen mannen en vrouwenwerk dan in de landen die het goed doen op dat gebied. Mannen zullen nooit een vrouw op een hogere functie plaatsen omdat ze die gedurende hun carriëre maar weinig uberhaupt meemaken op het werk.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:41:51 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274834
quote:

[..]

Ga schelden joh...

Ik heb geen zin te doen wat ik al jaren heb gedaan. Dit zijn echt gewoon algemene feiten.
Juist door te zeggen dat je het al jaren doet geef je aan dat het gedateerde feiten kunnen zijn.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:43:05 #261
37769 erodome
Zweefteef
pi_162274880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je de cultuur van onderaf niet verandert (dus meer vrouwen in lager en middel management en meer vrouwen in de techniek en bouw, wat dus in noorwegen zweden etc wel het geval is waardoor vrouwen serieus genomen worden door mannen, omdat ze tussen ze in werken in alle lagen van de samenleving) zullen die carriëretijgerinnen nooit aan de top komen. Kun je wel een quotumpje instellen maar daarmee neemt de gemiddelde Nederlandse vrouw en man de hogergeplaatste vrouw op de werkvloer nog niet serieus.
Ik ben GEEN voorstander van een quotum, schuif dat dus niet in mijn schoenen.
Ik ben voor een realisme, dat we nadenken en kijken naar oorzaken en kijken of we dat op een normale manier, zonder rare dwingende maatregelen, kunnen veranderen.
Ben ervan overtuigt dat dit ook wel uit zal sterven in dit land, het zit allemaal verder zo goed dat ik me amper een andere uitkomst kan bedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 17-05-2016 18:49:55 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:45:19 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162274949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben GEEN voorstander van een quotum, schuif dat dus niet in mij schoenen.
Ik ben voor een realisme, dat we nadenken en kijken naar oorzaken en kijken of we dat op een normale manier, zonder rare dwingende maatregelen, kunnen veranderen.
Ben ervan overtuigt dat dit ook wel uit zal sterven in dit land, het zit allemaal verder zo goed dat ik me amper een andere uitkomst kan bedenken.
Het zal alleen maar erger worden, want over 50 tot 75 jaar zoals ik al zei zullen alleen ICTers en technici nog werk hebben. Daarnaast hoor ik mannen om me heen vol respect praten over vrouwen in de techniek (en dat vind ik zelf ook) en daardoor zouden ze ze ook als leidinggevende boven zich dulden. Als leidinggevende moet je namelijk respect afdwingen en uitstralen. Dus ik denk dat meer vrouwen in de techniek ook tot meer vrouwen aan de top zal leiden.
Bovendien denk ik ook dat Nederland steeds kapitalistischer wordt en kapitalisme is naar mijn mening desastreus voor vrouwen op de werkvloer. Er wordt steeds minder getolereerd qua werkloosheid ziekte en verlof, iedereen moet steeds meer zijn eigen boontjes doppen en de wereld draait steeds sneller sneller meer meer totdat we het allemaal niet meer bij kunnen houden. Vrouwen zullen dan eerder afvallen omdat hun gezinsleven er eerder onder gaat lijden.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:49:20 #263
37769 erodome
Zweefteef
pi_162275088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat komt doordat er in Nederland een veel grotere scheiding is tussen mannen en vrouwenwerk dan in de landen die het goed doen op dat gebied. Mannen zullen nooit een vrouw op een hogere functie plaatsen omdat ze die gedurende hun carriëre maar weinig uberhaupt meemaken op het werk.
Exact, zo'n beetje alles wijst daar idd op. En dat is dus iets wat veranderd moet worden.
Aan de ene kant zijn we zo vooruitstrevend, maar aan de andere kant te conservatief. We staan vooraan mbt tot rechten van de mens, laten we dit dan ook gelijk trekken.

Dus ipv vrouwen te dwingen manwijven te worden om tot die top door te dringen. Make up e.d. als "slecht" te zien als je zo'n functie wil, laten we wat doen aan de vooroordelen en het seksisme dat ervoor zorgt dat vrouwen hier te weinig kans krijgen, net zoals we wat moeten doen aan die vooroordelen en het seksmisme dat ervoor zorgt dat er veelste weinig mannen kiezen voor het (basis)onderwijs.

Het zijn verschillende kanten van hetzelfde probleem. Aan de ene kant hebben we door hetzelfde systeem te weinig potienteel geschikte mannen voor het (basis)onderwijs, aan de andere kant hebben we teveel potienteel geschikte vrouwen die aan de kant blijven staan voor die (machts)positie's.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:49:35 #264
37769 erodome
Zweefteef
pi_162275099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Juist door te zeggen dat je het al jaren doet geef je aan dat het gedateerde feiten kunnen zijn.
:') |:( :')
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:03:05 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162275586
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Exact, zo'n beetje alles wijst daar idd op. En dat is dus iets wat veranderd moet worden.
Aan de ene kant zijn we zo vooruitstrevend, maar aan de andere kant te conservatief. We staan vooraan mbt tot rechten van de mens, laten we dit dan ook gelijk trekken.

Dus ipv vrouwen te dwingen manwijven te worden om tot die top door te dringen. Make up e.d. als "slecht" te zien als je zo'n functie wil, laten we wat doen aan de vooroordelen en het seksisme dat ervoor zorgt dat vrouwen hier te weinig kans krijgen, net zoals we wat moeten doen aan die vooroordelen en het seksmisme dat ervoor zorgt dat er veelste weinig mannen kiezen voor het (basis)onderwijs.
Seksisme ontstaat juist doordat vrouwen constant aangepraat wordt dat hun gezicht vol met poeder en shit moet zitten. Zou jij leiding willen hebben van een vrouw die er uit ziet als barbie uit oh oh cherso? Nee want dan denk je 'alles aan jou is nep dus jij bent incapabel'.
Maar we zijn het verder dus wel eens, netjes :)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:28:10 #266
37769 erodome
Zweefteef
pi_162276571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Seksisme ontstaat juist doordat vrouwen constant aangepraat wordt dat hun gezicht vol met poeder en shit moet zitten. Zou jij leiding willen hebben van een vrouw die er uit ziet als barbie uit oh oh cherso? Nee want dan denk je 'alles aan jou is nep dus jij bent incapabel'.
Mij zou dat niet uitmaken als ze haar werk goed doet. Net zoals een klein en schriel ventje die in maatpakken loopt me niet uit zou maken, of juist een botte hork me niet uit zou maken.

Het werk wordt goed gedaan of wordt niet goed gedaan en daarop iemand beoordelen lijkt mij de logische weg. Jouw vooroordelen zijn wat het woord al zegt, vooroordelen. Die liggen bij jou en niet bij die ander. Hou ze ook daar.
pi_162276620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:35 schreef erodome het volgende:

[quote][..]

Als dat waar is dan heb je een punt, ik denk echter dat je de huidige poel aan topmensen moet vergelijken met de tijdsgeest waarbinnen deze mensen zijn opgegroeid, de "lag" is aanzienlijk... Om die reden zou ik ook niet gelijk discriminatie schreeuwen.
quote:
Ja daarom juist, dan vallen er significant meer vrouwen af dan mannen en gaat die poel met mensen naar verhoudingen schever dan 20/80
40% lijkt mij een onzin percentage.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:32:53 #268
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162276793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Mij zou dat niet uitmaken als ze haar werk goed doet. Net zoals een klein en schriel ventje die in maatpakken loopt me niet uit zou maken, of juist een botte hork me niet uit zou maken.

Het werk wordt goed gedaan of wordt niet goed gedaan en daarop iemand beoordelen lijkt mij de logische weg. Jouw vooroordelen zijn wat het woord al zegt, vooroordelen. Die liggen bij jou en niet bij die ander. Hou ze ook daar.
het zijn vooroordelen die gedeeld worden door de hele maatschappij. En het is juist een vooroordeel dat vrouwen make up moeten hebben en maatje 36 of kleiner, ingeprent door L'oreal en weet ik veel wat. In die reclames zie je ook nooit een vrouw make up op doen en dan voor de klas gaan staan, naar het laboratorium toe gaan, naar de werkplaats toe gaan of naar de bank waar ze directrice is, je ziet ze daarna op stap gaan of een catwalk af lopen of een ander rolbevestigend ding doen. Ik snap niet dat je de make up industrie zo verdedigt. Helemaal niet als je ook nog bedenkt wat ze met dieren doen om die make up te testen.
Een gedicht over Maanvis
pi_162276817
quote:

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik op geen enkel moment zeg dat de poel vrouwen niet kleiner is? Dat het logisch is dat er meer mannen werkzaam zijn in die branche, dat niemand die serieus is (op wat domme femnazi's na) roept dat een 50/50 verdeling is wat (nu) moet?

ik heb het over een 20/80 tto 30/70 verdeling die redelijk zou zijn,
Als 40% van de potentiële kandidaten vrouw is dan zou toch 40% vrouw in een topfunctie moeten belanden zeker?
pi_162277206
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:49 schreef erodome het volgende:

Het zijn verschillende kanten van hetzelfde probleem. Aan de ene kant hebben we door hetzelfde systeem te weinig potienteel geschikte mannen voor het (basis)onderwijs, aan de andere kant hebben we teveel potienteel geschikte vrouwen die aan de kant blijven staan voor die (machts)positie's.
Discriminatie is slecht, vrije wil is prima.

Verschillen zijn prima, maar discriminatie is verkeerd.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:50:49 #271
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_162279672
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er werd mij op de lagere school verteld, dat toen wij nog in stierenvellen rondiepen. vVouwen ook al hoog in bomen klommen en hun lange haar verzorgden. Om gezien te worden. Ik heb het idee dat seksisme ook iets vrouw eigen is. Wat je ze ook niet helemaal moet of kan afpakken. Wat betreft topfuncties heb ik het idee dat zij zich makkelijk opzij laten zetten. En ook eigenlijk niet 100% voor de functie willen gaan. Uiteindelijk zelf kiezen om wat minder ambitie te hebben. Omdat er meer te beleven valt in het leven. Dan 100u de week werken voor één doel. Maar mischien denk ik teveel voor vrouwen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:41:41 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162510248
http://www.nu.nl/werk-en-(...)e-werkverdeling.html

En om meer vrouwen in de ICT te krijgen:
http://www.intermediair.n(...)r-blijven-de-vrouwen
http://girlswhocode.com/

En voor vrouwen die dit lezen: Ga godverdomme weg bij dat zorgbaantje of cosmeticabaantje wat je hebt en ga de techniek in. Anders houd je de patriarchie in stand!
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:19:21 #273
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_162511135
Hoeren zijn hetballemaal
Sterker door strijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')