abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159751121
Sjonogejonge, het is weer zover hoor. Onze minister (een vrouwelijke minister uiteraard) van OCW vindt dat er te weinig vrouwen in de top van het bedrijfsleven zijn. Vandaar dat er een kansloze website in het leven is geroepen om deze 'power' vrouwen via tips en trucs aan de spreekwoordelijke top te helpen :) En als het niet gebeurd, dan komen er quotums!

http://www.navigerennaardetop.nl/

Werkelijk waar, waar moet ik beginnen :') Alsof vrouwen niet op eigen houtje naar de top kunnen komen.en een of andere onbenul nodig hebben die met tips komt. Alsof bedrijven het ook maar iets uitmaakt of het een man of vrouw is of iets daar tussenin die in de RvC komt. Het glazen plafond is een mythe, het is gewoon domweg zo dat vrouwen als ze eenmaal moeder zijn hun gezin belangrijker vinden dan een of andere carrière. En ja, dat uit zich in minder vrouwen aan de top. Is dat erg dan?

Bovendien, de vrouwen die momenteel aan de top staan zijn ongelooflijke manwijven (Ellie Lust, Angela Merkel) en/of 'vrouwen' die zichzelf bij gebrek aan mannelijke aandacht vanwege een gebrek aan uiterlijke verzorging zich maar volop op het werk gaan storten. Enige uitzondering die mij zo even te binnen schiet is Natalia Poklonskaya maar ja die hebben we hier niet in Nederland.

Sterker nog, als je met quotums gaat strooien laat je het lijken alsof vrouwen er niet op eigen kracht kunnen komen, en de vrouwen die er zitten voelen zich dan een excuustruus :N Maar nee joh, laten we gewoon bedrijven verplichten om nog meer vrouwen in de top te zetten, omdat het moet :')

"Ja, volgens mij moeten we die overname wel doen, want, ja ik weet niet, het is een gevoel"...
  maandag 8 februari 2016 @ 12:49:14 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159751398
quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ambtenaar: Ik ga nu een wet aannemen die mensen op basis van hun geslacht een voordeel geeft tijdens het solliciteren.

Grondwet: MAG NIET

Ambtenaar: Ha! Bek houde, Nederlandse grondwet... kan ons dat een ruk schelen? Je bent de Amerikaanse grondwet niet. Daar wordt tenminste nog naar geluisterd.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_159751414
Lekker blijven hangen in de jaren 50 toch?
  maandag 8 februari 2016 @ 12:49:55 #4
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_159751420
Terechte klacht.

Één van de volgende stappen is net als in Duitsland dat zo'n positie in een RvC dan niet opgevuld mag worden, dus dat er dan een lege stoel blijft.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_159751657
Het glazen plafond is geen mythe hoor. Maar de vrouwen houden 'm zelf in stand.

En positieve discriminatie is ook discriminatie.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  maandag 8 februari 2016 @ 13:02:17 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_159751710
Hoorde het vanmorgen op het nieuws ja.. te kansloos.

Ze moest ook nog even duidelijk benadrukken dat er WETTELIJKE REGELS waren over de hoeveelheid vrouwen die op topfuncties dienden te zitten.

Over bekwaamheid viel -uiteraard- geen woord.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_159751718
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Terechte klacht.

Één van de volgende stappen is net als in Duitsland dat zo'n positie in een RvC dan niet opgevuld mag worden, dus dat er dan een lege stoel blijft.
Ach de topvrouwen in Duitsland hebben het al voor elkaar om 50 jaar Schengen binnen een paar maanden naar de klote te krijgen en dat de verzorgingsstaat onhoudbaar wordt. Vraag me af wat voor feest het hier gaat worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2016 13:03:21 ]
pi_159751823
quote:
9s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:38 schreef MAHL het volgende:
Sjonogejonge, het is weer zover hoor. Onze minister (een vrouwelijke minister uiteraard) van OCW vindt dat er te weinig vrouwen in de top van het bedrijfsleven zijn. Vandaar dat er een kansloze website in het leven is geroepen om deze 'power' vrouwen via tips en trucs aan de spreekwoordelijke top te helpen :) En als het niet gebeurd..............

Gestopt met lezen. GebeurD :')
pi_159751924
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:08 schreef -supergirl- het volgende:

[..]

maandag 8 februari 2016 @ 13:37:14 #10
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_159752487
quote:
9s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:02 schreef MAHL het volgende:

[..]

Ach de topvrouwen in Duitsland hebben het al voor elkaar om 50 jaar Schengen binnen een paar maanden naar de klote te krijgen en dat de verzorgingsstaat onhoudbaar wordt. Vraag me af wat voor feest het hier gaat worden.
Ik wil daar nog maar even niet aan denken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_159753360
quote:
Sjonogejonge, het is weer zover hoor. Onze minister (een vrouwelijke minister uiteraard) van OCW vindt dat er te weinig vrouwen in de top van het bedrijfsleven zijn. Vandaar dat er een kansloze website in het leven is geroepen om deze 'power' vrouwen via tips en trucs aan de spreekwoordelijke top te helpen :) En als het niet gebeurd, dan komen er quotums!

http://www.navigerennaardetop.nl/

Werkelijk waar, waar moet ik beginnen :') Alsof vrouwen niet op eigen houtje naar de top kunnen komen.en een of andere onbenul nodig hebben die met tips komt. Alsof bedrijven het ook maar iets uitmaakt of het een man of vrouw is of iets daar tussenin die in de RvC komt. Het glazen plafond is een mythe, het is gewoon domweg zo dat vrouwen als ze eenmaal moeder zijn hun gezin belangrijker vinden dan een of andere carrière. En ja, dat uit zich in minder vrouwen aan de top. Is dat erg dan?

Bovendien, de vrouwen die momenteel aan de top staan zijn ongelooflijke manwijven (Ellie Lust, Angela Merkel) en/of 'vrouwen' die zichzelf bij gebrek aan mannelijke aandacht vanwege een gebrek aan uiterlijke verzorging zich maar volop op het werk gaan storten. Enige uitzondering die mij zo even te binnen schiet is Natalia Poklonskaya maar ja die hebben we hier niet in Nederland.

Sterker nog, als je met quotums gaat strooien laat je het lijken alsof vrouwen er niet op eigen kracht kunnen komen, en de vrouwen die er zitten voelen zich dan een excuustruus :N Maar nee joh, laten we gewoon bedrijven verplichten om nog meer vrouwen in de top te zetten, omdat het moet :')

"Ja, volgens mij moeten we die overname wel doen, want, ja ik weet niet, het is een gevoel"...
Het is quota.
  Forum Admin maandag 8 februari 2016 @ 14:18:39 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_159753544
Ach het zijn altijd die net-niet types die meer vrouwen aan de top willen hebben, zeg maar als ze man waren geweest nog niet eens rijp waren voor middenmanagement.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 8 februari 2016 @ 14:24:40 #13
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159753689
Wel per se parttime willen werken of om 4 uur de kinderen willen ophalen, maar toch een topfunctie willen :')
Permanent Verbannen
pi_159754399
Het enige RECHT van de vrouw is het aanRECHT! Hahaha!
pi_159754596
"Ja, want vrouwen kunnen ook werken!" :')

Een beetje makkelijk om dat nu pas te roepen. Kom op, man. Wij mannen hebben rioolbuizen in de grond gebouwd. Er is infrastructuur aangelegd. We hebben huizen, fabrieken, kantoren gebouwd. In het kantoor staat nog een bureaustoel voor ze en een bureau. Er is airco, verwarming. "Wij kunnen ook werken!" Ja, nu wel, ja.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  maandag 8 februari 2016 @ 15:25:50 #16
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159755389
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:11 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Het is quota.
'Quotums' is ook gewoon correct, Bratanki.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 8 februari 2016 @ 15:41:44 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159755904
"Meer vrouwen in de top"
- JAAAA!!!

"Meer vrouwen als puttjesscheppers, vuilnismensen, solda...."
- ..Jaja hou je bek nou maar. Geen interesse. We willen wel airconditioning en thee, ja.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_159755988
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:41 schreef SpecialK het volgende:
"Meer vrouwen in de top"
- JAAAA!!!

"Meer vrouwen als puttjesscheppers, vuilnismensen, solda...."
- ..Jaja hou je bek nou maar. Geen interesse. We willen wel airconditioning en thee, ja.
Doe je een beetje rustig aan met de spatiebalk, meid?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_159793377
quote:
Het glazen plafond is een mythe,
pi_159794310
quote:
Enige uitzondering die mij zo even te binnen schiet is Natalia Poklonskaya maar ja die hebben we hier niet in Nederland.
Jeanine Hennis-Plasschaert :{w
Winnaar beste KLB user 2017
Winnaar grappigste topic KLB 2018
pi_159794353
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:11 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Het is quota.
De jaren 80 belde, ze willen hun spelling terug. :')
Winnaar beste KLB user 2017
Winnaar grappigste topic KLB 2018
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:09:01 #22
449072 OnceYouGoBlack
Ski Ba Bop Ba Dop Bop
pi_159794632
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:24 schreef Gerard_Geit het volgende:
Wel per se parttime willen werken of om 4 uur de kinderen willen ophalen, maar toch een topfunctie willen :')
Dat is nu precies hoe het is. Ook altijd dat gejank over "wij krijgen minder salaris". Als je meer denkt te kunnen verdienen zeg je tegen je baas "ik wil meer of ga weg".

Maar veel vrouwen willen niet weg, want die 3 minuten fietsen van de kinderopvang zijn wel lekker, die dinsdag ochtend vrij is ideaal. En stiekem wordt een andere baan vinden best lastig.

De markt doet zijn werk wel, vraag en aanbod heet dat...
pi_159794892
Eens met TS. Zielig gezeik, en inderdaad moet er dit jaar aan een quotum worden voldaan.

De meeste vrouwen werken PARTTIME of werken helemaal niet. Als je een carrière ambieert als vrouw moet je er ook wat voor doen net zoals een man. :W
pi_159794986
Alle vrouwelijke leidinggevenden die ik heb gehad waren allemaal incapabel wegens: stressgevoelig, onredelijk, problemen vermijden etc. Ze zijn gewoon niet capabel genoeg.

Ja er zijn vast wel capabele vrouwen in het topmanagement maar die zijn op één hand te tellen.
pi_159795530
Oké MAHL, leuk dat je weer eens de moeite neemt een infantiel topic te openen.
pi_159795556
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ambtenaar: Ik ga nu een wet aannemen die mensen op basis van hun geslacht een voordeel geeft tijdens het solliciteren.

Grondwet: MAG NIET

Ambtenaar: Ha! Bek houde, Nederlandse grondwet... kan ons dat een ruk schelen? Je bent de Amerikaanse grondwet niet. Daar wordt tenminste nog naar geluisterd.
Tzoekkel, positieve discriminatie is juist in het leven geroepen om discriminatie tegen te gaan. 8)7
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:53:22 #27
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159795838
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Oké MAHL, leuk dat je weer eens de moeite neemt een infantiel topic te openen.
Jij vindt dit serieus een goed idee? :')_!
Permanent Verbannen
  woensdag 10 februari 2016 @ 00:24:34 #28
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_159796417
quote:

Bovendien, de vrouwen die momenteel aan de top staan zijn ongelooflijke manwijven (Ellie Lust, Angela Merkel)
Is er iets mis met manwijven? :7
pi_159796481
Het maakt me geen flikker uit welk geslacht er in het management zit, zolang men daar maar zit op basis van competenties.
  woensdag 10 februari 2016 @ 00:29:57 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159796523
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 00:24 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Is er iets mis met manwijven? :7
Alleen dat je moet oppassen als je ze mee naar huis neemt dat ze je proberen te peggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')