Je weet het dus wel? Laat maar zien dan, ik ben benieuwd.quote:
Kun je de vraagstelling dan nog even beknopt samenvatten?quote:Op zondag 7 februari 2016 22:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je weet het dus wel? Laat maar zien dan, ik ben benieuwd.
Speciaal voor jou:quote:Op zondag 7 februari 2016 22:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kun je de vraagstelling dan nog even beknopt samenvatten?
quote:Op zondag 7 februari 2016 21:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Rijden mensen met hogere inkomens gevaarlijker dan mensen met lagere inkomens?
Geen idee. De onderbuik zegt van wel maar ik kan dat niet bewijzen.quote:
Mooi, is dat duidelijk. Ik weet het ook niet, maar ik doe er dan ook geen uitspraken over.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geen idee. De onderbuik zegt van wel maar ik kan dat niet bewijzen.
Ten eerste: kap eens met dat passief-agressieve gezeur over zogenaamde 'beschaafde landen'.quote:Het maakt voor mijn stelling (die gedeeld wordt door beschaafde landen) die zegt dat de straf evenredig "gevoeld" moet worden (in de portemonnee want dat werkt het best, vooral bij een Nederlander) ook niet van belang.
quote:
Dat is een beetje een luie conclusie.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
Jouw stelling is niet te onderbouwen en daarmee ongeldig.
Ik hoef niets te onderbouwen, ik deponeer geen stellingen. Ik zeg verder ook niet dat ik gelijk heb, daar gaat het helemaal niet om. Je was toch zo'n fan van discussiëren? Doe het dan ook en onderbouw je stellingen met iets anders dan jouw onderbuik want anders hebben we er niets aan.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een beetje een luie conclusie.
Ik onderbouw hem niet maar jij doet dat evenmin.
Je kunt daaruit dus niet concluderen dat jij gelijkt hebt.
Ik probeerde overigens niets te bewijzen. Ik vind het een goed systeem en daar doe ik uitspraken over. Ik beweer niet dat het net als een natuurwet "nou eenmaal" zo werkt. Ik hoef denk ik ook niet te onderbouwen waarom ik iets goed vind of dat iets goed "voelt".quote:Op zondag 7 februari 2016 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi, is dat duidelijk. Ik weet het ook niet, maar ik doe er dan ook geen uitspraken over.
Natuurlijk wel, dat is een discussie. Als je iets niet kunt onderbouwen kun je het net zo goed niet zeggen want dan heeft niemand er wat aan. Verder is dit natuurlijk hypocrisie ten top.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik probeerde overigens niets te bewijzen. Ik vind het een goed systeem en daar doe ik uitspraken over. Ik beweer niet dat het net als een natuurwet "nou eenmaal" zo werkt. Ik hoef denk ik ook niet te onderbouwen waarom ik iets goed vind of dat iets goed "voelt".
Het is niet mijn probleem dat je inhoudelijk geen poot hebt om op te staan. Als je er niet tegen kunt dat je standpunten en stellingen aangevallen worden moet je ze maar voor jezelf houden.quote:Je bent een beetje te agressief bezig naar mijn smaak.
Volgens mij is hetgeen je nu zegt deels waar, ik heb de cijfers niet maar geloof graag dat mensen met een lager inkomen minder boetes krijgen.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi, is dat duidelijk. Ik weet het ook niet, maar ik doe er dan ook geen uitspraken over.
[..]
Ten eerste: kap eens met dat passief-agressieve gezeur over zogenaamde 'beschaafde landen'.
En natuurlijk is het van belang. Jij zegt nu twee keer letterlijk dat 'voelen' in de portemonnee werkt. Als dat echt zo is maken mensen met lagere inkomens significant minder overtredingen want die 'voelen' het het meest. Volgens jou. Jouw stelling is niet te onderbouwen en daarmee ongeldig.
Zal best. Laat me de cijfers dan zien.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij is hetgeen je nu zegt deels waar, ik heb de cijfers niet maar geloof graag
Die heb ik helemaal niet.quote:
Iemand met een (hoog) inkomen kan van het verliezen van zijn rijbewijs wel meer hinder ondervinden dan iemand met een laag of geen inkomen. Het kan hem z'n baan kosten, terwijl iemand zonder inkomen er wellicht niets om geeft. Moet men dit ook meenemen wanneer men het rijbewijs afpakt?quote:Op zondag 7 februari 2016 23:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij is hetgeen je nu zegt deels waar, ik heb de cijfers niet maar geloof graag dat mensen met een lager inkomen minder boetes krijgen.
Bovendien hoort er een strafwerking vanuit te gaan. Iemand met een hoog inkomen word gewoon minder gestraft met een bekeuring van 100 euro dan iemand die net aan minimumloon verdiend. Dat hij dan maar minder op had moeten letten, want hij heeft minder te besteden, doet daar niets aan af. Sterker nog, je bevestigt dat iemand met een lager inkomen harder gepakt word.
quote:
Zucht... Maak het nou niet zo moeilijk voor jezelf.quote:
Het is ten eerste mijn stelling niet en ten tweede kan ik die niet vinden.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal best. Laat me de cijfers dan zien.
Ik ook niet. Dus zullen we voorlopig daar niet verder mee komen.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ten eerste mijn stelling niet en ten tweede kan ik die niet vinden.
Ja. Sterker nog, dat gebeurt min of meer al. Niet wat betreft afpakken, maar wel met teruggave.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iemand met een (hoog) inkomen kan van het verliezen van zijn rijbewijs wel meer hinder ondervinden dan iemand met een laag of geen inkomen. Het kan hem z'n baan kosten, terwijl iemand zonder inkomen er wellicht niets om geeft. Moet men dit ook meenemen wanneer men het rijbewijs afpakt?
Goh, stel je voor een ambtenaar moet werken voor zijn geld en logisch na kunnen denken, wat erg voor hun. Lijkt me beter om aken op individuele basis te beoordelen, in plaats van een "one size fit's all maatregel", dat is nogal intellectueel lui.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iemand met een (hoog) inkomen kan van het verliezen van zijn rijbewijs wel meer hinder ondervinden dan iemand met een laag of geen inkomen. Het kan hem z'n baan kosten, terwijl iemand zonder inkomen er wellicht niets om geeft. Moet men dit ook meenemen wanneer men het rijbewijs afpakt?
Werkelijk? Is het gestaffeld, in die zin dat iemand met een inkomen van een ton na een halve week z'n rijbewijs terug krijgt en iemand met een inkomen van 10.000 euro pas na een paar maanden?quote:Op zondag 7 februari 2016 23:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog, dat gebeurt min of meer al. Niet wat betreft afpakken, maar wel met teruggave.
Nee, maar iemand die kan aantonen zijn rijbewijs nodig te hebben voor zijn werk en diegene heeft niet al eerder een inname ondergaan hebben, kan deze eerder terugkrijgen.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werkelijk? Is het gestaffeld, in die zin dat iemand met een inkomen van een ton na een halve week z'n rijbewijs terug krijgt en iemand met een inkomen van 10.000 euro pas na een paar maanden?
Ik vind wel dat je nu met nogal vergezochte insteken en valse dilemma's op de proppen komt.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werkelijk? Is het gestaffeld, in die zin dat iemand met een inkomen van een ton na een halve week z'n rijbewijs terug krijgt en iemand met een inkomen van 10.000 euro pas na een paar maanden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |