Ja en dat is de reden waarom er een overschot aan academici is. Die helemaal geen academici willen zijn, kennelijk...quote:Op zondag 7 februari 2016 17:12 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Dat klinkt natuurlijk heel mooi, en dat is in principe ook zo, maar de meeste studenten willen naar de universiteit omdat ze zo verwachten sterker te staan op de arbeidsmarkt en ambiëren dan ook geen wetenschappelijke carrière o.i.d.
Middelbare school.quote:
Gamedevelopers bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aan welke kennis is geen behoefte? Noem eens voorbeelden.
Middelbare school.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is toch wel de prettigste studie die er is
Is dat een universitaire opleiding?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gamedevelopers bijvoorbeeld.
Wat was het 60 banen per jaar en 1600 afgestudeerden
E&M.quote:
Kortom, de keuze is als volgt: óf we halen een diploma (bedrijfskunde, psychologie, vul maar in) en hopen daarmee een baan te kunnen vinden op of iets onder niveau (in de hoop van daaruit later alsnog te kunnen klimmen), óf we gaan maar meteen de arbeidsmarkt op en accepteren dat de concurrentie daar nog veel groter is en het salaris een stuk lager ligt. Ik snap waarom je dan toch de gok neemt om te gaan studeren....quote:Op zondag 7 februari 2016 17:13 schreef D1990 het volgende:
Verbaasd me niks, ik ging naar een open dag bij een HBO onderwijsinstelling, en er was niet eens genoeg ruimte voor alle studenten die interesse hadden in "Bedrijfskunde MER", omdat het zo'n populaire opleiding is. De enige hoop om daar profijt uit te halen, is als je een eigen bedrijf gaat opstarten. Als je met 100 man moet concurreren voor een baan, dan lijkt het me de opleiding toch niet echt waard. Als je vervolgens nergens aangenomen wordt, en als nog ongeschoold werk moet gaan doen.
Misschien dan toch maar een andere studie kiezen?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Kortom, de keuze is als volgt: óf we halen een diploma (bedrijfskunde, psychologie, vul maar in) en hopen daarmee een baan te kunnen vinden op of iets onder niveau (in de hoop van daaruit later alsnog te kunnen klimmen), óf we gaan maar meteen de arbeidsmarkt op en accepteren dat de concurrentie daar nog veel groter is en het salaris een stuk lager ligt. Ik snap waarom je dan toch de gok neemt om te gaan studeren....
Waarom zou ik E&M kiezen als ik niks heb met economie en maatschappij?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
E&M... en vind je dat een prettige stroming of heb je die vooral gekozen omdat je helemaal niks hebt met economie en maatschappij?
Precies... waarom zou je?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:20 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Misschien dan toch maar een andere studie kiezen?
[..]
Waarom zou ik E&M kiezen als ik niks heb met economie en maatschappij?
Ditquote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De VVD heeft het onderwijs en de academische wereld totaal gecorrumpeerd.
Ik studeer niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies... waarom zou je?
Oftewel, je hebt een pretstudie gekozen.
Nee hoor, ik heb een nog vrij veel mogelijkheden over.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt een pretprofiel gekozen.
Je hebt gekozen voor datgene wat het beste aansluit op je interesse en talenten, kennelijk.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:23 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb een nog vrij veel mogelijkheden over.
Is dat iets raars?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt gekozen voor datgene wat het beste aansluit op je interesse en talenten, kennelijk.
Goh...
Men moet lekker studeren wat men wil, maar niet achteraf gaan janken vanwege hun keuze, als ze geen baan kunnen vinden.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens jou kennelijk wel... met je 'pretstudies'.
Dat is iets heel anders dan dat een studie een 'pretstudie' is omdat jij er het nut niet van inziet. Je geeft zeker ook af op je klasgenoten die Kunst en Cultuur hebben gekozen?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:25 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Men moet lekker studeren wat men wil, maar niet achteraf gaan janken vanwege hun keuze.
Sommige studies hebben nou eenmaal een veel lagere studielast. Dat is geen mening maar een feit.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders dan dat een studie een 'pretstudie' is omdat jij er het nut niet van inziet. Je geeft zeker ook af op je klasgenoten die Kunst en Cultuur hebben gekozen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |