quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:22 schreef Mr.Ping het volgende:
Met wat voor auto ga je deze trip maken?
10600km zonder omwegen. Dus het zal waarschijnlijk eerder tegen de 14k aan gaan lopen dan 11kquote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:43 schreef polariteit het volgende:
Is wel een flink stuk groter dan je vorige reis?
Aber natürlichquote:
Kasteel van Trakai gaat op de lijstquote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:11 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft je bezoek aan Litouwen, het kasteel van Trakai schijnt de moeite waard te zijn.
Qua steden is Vilnius verreweg het interessantste. Mocht je een 'leuk' museum zoeken, ga voor het KGB en holocaust museum of naar het energie en technologie museum.
Top. Trakai heb ik zelf niet bezocht toen ik dat was, maar schijnt mooi te zijn, ligt ook in een nationaal park.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Aber natürlich![]()
Wanneer brandstof uit eigen zak moest komen had ik wel een vliegreisje van 2 tientjes met Ryanair geboekt ofzoZo cheap ben ik dan ook weer
[..]
Kasteel van Trakai gaat op de lijstKGB/Holocaust museum ook.
Gaat je waarschijnlijk niet lukken. Het is sowieso krapjes, maar volgens jouw kaartje wil je ook nog een rondje langs Servië en Bosnië maken. Nou kan het meevallen aan de grens, maar ik zou er niet op rekenen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:57 schreef CrashO het volgende:
om daarna vanaf Litouwen in 2 dagen door te rijden naar Kroatië
Fotografiequote:Op zondag 7 februari 2016 11:49 schreef Fogel het volgende:
Waar ben je in geinteresseerd, behalve autorijden? Maakt het wat makkelijker om goede tips te geven. Wil je in de steden die je bezoekt ook wat doen?
Kaartje is een grove lijn op een lage resolutie kaart. Servië en Bosnië blijf ik van weg. Maar mijn bestemming (Vukovar) ligt tegen de Servische grens aan en de snelweg richting Zagreb loopt tegen de Bosnische grensquote:Op zondag 7 februari 2016 11:58 schreef vaduz het volgende:
Gaat je waarschijnlijk niet lukken. Het is sowieso krapjes, maar volgens jouw kaartje wil je ook nog een rondje langs Servië en Bosnië maken. Nou kan het meevallen aan de grens, maar ik zou er niet op rekenen.
Neuh? Ik heb alleen meestal al alles wat me boeit in een stad gezien in 2 a 3 dagen. Dus dan voer ik dat in de zomer op naar 1 avond en 1 ochtend om meer plekken te zien en krijg je ditquote:Op zondag 7 februari 2016 13:39 schreef MCH het volgende:
Ga je binnenkort dood dat je zoveel mogelijk wil zien ofzo?
In Fredrikstad heb je een mooie oude binnenstad, Gamlebyen. Maar die poorten gaan wel dicht op een gegeven moment, dus dat moet je evt plannen.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
FotografieEr gaat een shitload aan camgear mee (van zowel mezelf als mijn reisgenoot).
Maar omdat overdag het licht veelal te scherp/grof is om sfeervolle foto's mee te kunnen schieten, geef ik de voorkeur om overdag te verplaatsen van locatie om dan in de namiddag / avond een lokatie te verkennen (wat bij de poolcirkel vrij laat is, waarsch net nog middernachtzon rond de periode dat ik er ben), rond te lopen en veel foto's te schieten. Al zal ik ook overdag natuurlijk genoeg stoppen om foto's te maken. Een goed shot van een Fjord zal ook met slecht licht nog steeds beter zijn dan geen shot van een Fjord
In de steden behalve de lokale keuken proberen, zoek ik dus niet zo veel op het gebied van musea/cultuur aangezien die dan toch allemaal al dicht zijn. Ik ben meer op zoek naar bezienswaardigheden, historische binnensteden, mooie bergpassen, etc.
[..]
Kaartje is een grove lijn op een lage resolutie kaart. Servië en Bosnië blijf ik van weg. Maar mijn bestemming (Vukovar) ligt tegen de Servische grens aan en de snelweg richting Zagreb loopt tegen de Bosnische grens
Alle grensovergangen die ik zal oversteken zijn Schengengebied. Alleen tussen Hongarije en Kroatië is nog een controle.
[..]
Neuh? Ik heb alleen meestal al alles wat me boeit in een stad gezien in 2 a 3 dagen. Dus dan voer ik dat in de zomer op naar 1 avond en 1 ochtend om meer plekken te zien en krijg je dit
Wat ik dus in post 5 van dit topic schreef.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:35 schreef Dven het volgende:
Ik zou iig bij Kiruna gewoon doorsteken naar Finland. Verder zijn die honderden KM's in het noorden vrij zinloos. of je moet inderdaad graag eens op de noordkaap willen zijn, waar het 9/10 keer toch kutweer is en je geet reet ziet. en het voor de rest ook niet heel bijzonder is.
Excuus dat ik niet alles doorlees. Al is het iets wat niet vaak genoeg gezegd kan wordenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Wat ik dus in post 5 van dit topic schreef.
Was ik intussen ook al min or meer van plan, om een paar dagen speling in de planning te creëren, voornamelijk voor de Noorse kust, omdat alles anders toch wel erg krap zou wordenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Wat ik dus in post 5 van dit topic schreef.
Vorige zomer al bezochtquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:43 schreef derLudolf het volgende:
Krakow in Polen is ook wel de moeite waard trouwens, daar loopt je route niet langs zie ik?
Zonde..quote:
Duitsland/polen?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:33 schreef Tinos85 het volgende:
En dan vond ik mijn Europarondje van 2800 km in een week afgelopen week al veelik zie op dat kaartje dat jij wel de goede grensovergang tussen Duitsland en Polen hebt gepakt, ik had die hobbelweg
Ziet er tof uit je plan voor komende zomer, ga je ook een reisverslag maken?
Reisverslag komt erquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:33 schreef Tinos85 het volgende:
En dan vond ik mijn Europarondje van 2800 km in een week afgelopen week al veelik zie op dat kaartje dat jij wel de goede grensovergang tussen Duitsland en Polen hebt gepakt, ik had die hobbelweg
Ziet er tof uit je plan voor komende zomer, ga je ook een reisverslag maken?
Die (nacht) boot is vol. En de dagboot kost 250 euro. En aangezien brandstof toch niks kost (lease) rijdt ik voor de halve dag verschil liever om. Tolbruggen + dat pontje tussen Zweden-Noorwegen komen samen op ongeveer 100 euro.quote:
4 jaar lease met 120k km. Zolang de teller aan het eind daaronder zit is er geen probleem.quote:
Maar daar bedoelt je baas toch niet mee goh ga even rondje Europa rijden in je vrije tijd?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 17:37 schreef TheTraveler het volgende:
[..]
Leasecontract incl. Kilometers denk ik?
Mwah als in de voorwaarden staat dat je zoveel kilometers prive mag rijden en je in het buitenland mag tanken.. zal het die baas niet veel uitmaken. Heb zelf ook ruim 5k gereden voor een vakantie.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:07 schreef isax het volgende:
[..]
Maar daar bedoelt je baas toch niet mee goh ga even rondje Europa rijden in je vrije tijd?
Wellicht een beetje off topic.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:13 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Zonde..Vorig jaar met de auto in Bosnië geweest, prachtig land.
Ziet er verder erg tof uit, wil ook nog eens een trip naar het Noorden maken, ga dit topic even volgen
Oja, zeker Gdansk doen!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 16:14 schreef TheTraveler het volgende:
Trogir is zeker een aanrader.
Daarnaast zou ik adviseren een omweggetje naar Gdansk te maken, erg tof!
Merk je in principe niks van. Het enige dat ik meegemaakt heb is dat ik een boete kreeg omdat ik op blote voeten auto reed. Het was op dat moment 45 graden daar en in Nissan Sunny uit '99 zonder airco is dat best warm.. We werden staande gehouden op een doorgaande weg, twee agenten haalden wat willekeurige auto's van de weg, wellicht vonden ze de NL plaat wel interessant, maar voor ons reed wel net een Bosnische auto weg. Was niet meer dan rijbewijs en autopapieren laten zien, maar omdat die in de tas in de kofferbak lagen moest ik toch echt even uitstappen, waarna oom agent erover begon dat ik niet op blote voeten auto mocht rijden, al duurde het even voor ik dat doorhad omdat hij alleen maar Bosnisch kon. Vervolgens schreef hij op een briefje het getal 20, waarmee hij bedoelde dat ik 20 euro moest betalen, maar toen ik duidelijk wist te maken dat we geen euro's meer hadden maar alleen marken was 20 Mark (oftewel de helft) ineens ook primaquote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wellicht een beetje off topic.
Maar dit jaar zijn wij van plan om een kleine Balkan roadtrip te doen, hoe is het rijden in Bosnïe met Nederlands kenteken? We willen graag sarajevo en mostar meepakken, vandaar.
Omdat ik dat vorig jaar al heb gedaan. Ben vanaf Krakau toen over de binnenwegen naar een stuwmeer in het midden van het land gereden. En de dag erna (weer via de binnenwegen) door naar Boedapest.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:47 schreef Alcatranz. het volgende:
Toffe trip hoor!
Edit: Waarom ga je trouwens niet door Slowakije? Die weg naar Hongarije is erg mooi en schitterende natuur. Zeker als je de hoofdweg afgaat.
Correctquote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:24 schreef SeLang het volgende:
Zal wel gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde zijn. Zolang je onder een bepaald aantal km blijft is het okee.
Ik heb altijd zulke dingenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:02 schreef polariteit het volgende:
Balen van je knie, en uitgerekend op dag 1...
Zeker respect daarvoor, snap gelijk de keuze voor je nicknamequote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:14 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik heb altijd zulke dingen
Ook ooit mijn enkel gebroken bij het in elkaar schroeven van een bureau (respect of niet?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |