bronquote:Joran hengelt naar deal met justitie
John van den Heuvel
LIMA (Peru) - Joran van der Sloot, die in Peru wegens moord een straf uitzit van 28 jaar, hengelt naar een deal met justitie.
Hij wil onder andere schoon schip maken over de verdwijning van Natalee Holloway. In een exclusief vraaggesprek met deze krant in de beruchte Challapalca gevangenis zegt Van der Sloot dat hij per brief contact heeft opgenomen met de Nederlandse ambassade en het ministerie van Buitenlandse Zaken om de voorwaarden van een eventuele deal te bespreken.
Van der Sloot hoopt dat hij na het geven van openheid van zaken het resterende deel van zijn straf in Nederland mag uitzitten.
Sinds twee jaar heeft ons land een verdrag met Peru dat het overdragen van strafvonnissen mogelijk maakt.
Van der Sloot is in Peru veroordeeld voor de moord op Stephany Flores, die hij in mei 2010 wurgde. Hoewel Van der Sloot diverse keren toegaf te weten wat er met Natalee Holloway op Aruba gebeurde, vertelde hij nooit precies de toedracht.
Van der Sloot zegt dat nu wel te gaan doen.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 02:57 schreef Hathor het volgende:
Lekker laten wegrotten waar ie nu zit.
Klaar, geen excuses.quote:In paniek en woede wurgde ik haar
Dit was niet de 1e kans..quote:Op zaterdag 6 februari 2016 03:09 schreef Aardbei16 het volgende:
Hij mag wat mij betreft vrijgelaten worden. Iedereen verdient een tweede kans, bovendien heeft ie z'n lesje inmiddels wel geleerd.
Maar dan geheel anders.quote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:03 schreef Toefjes het volgende:
Ik ben voorstander van de doodstraf, maar dit is eigenlijk nog veel leuker. Goed dat we zo nu en dan een update krijgen, hoe ellendig het met hem gaat.
Hij heeft toch gekozen om in Peru iemand te wurgen en niet hier.. Ik heb ook geen enkel grammetje medelijden met iemand die naar Thailand reist met een koffer vol drugs, daar gepakt wordt en de doodstraf krijgt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:03 schreef deadprez het volgende:
We leven hier gelukkig nog altijd in een land dat de strafmaat niet enkel op vergelding baseert; beetje jammer dat de bevolking dan weer wel het liefst een zo ziek mogelijke straf wil zien.
I know, rationeel gezien heb je ook gelijk. Maar als ik mijn gevoel volg is het allebei verkeerd.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:09 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hij heeft toch gekozen om in Peru iemand te vermoorden en niet hier.. Ik heb ook geen enkel grammetje medelijden met iemand die naar Thailand reist met een koffer vol drugs, daar gepakt wordt en de doodstraf krijgt.
Je weet in welk land je bent en welke straffen daar zijn.
Sorryquote:
Nee, ik weet dat het geen aardige gozer was die toevallig pech heeft gehad. Sterker nog, het is mijns inziens gewoon een smerige psychopaat die heel wat levens gesloopt heeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
SorryIk schreef toevallig net het tegenovergestelde wat jij schreef
Dit is niet echt een gevalletje van een aardige gozer die net in een verkeerde tijd verkeerde vrienden tegenkwam en vervolgens opgepakt wordt met 3 kilo coke in Brazilië. Of Peru, waar hij dan 10 jaar moet zitten in krankzinnige omstandigheden. Of, zoals onlangs in Indonesië, erger.
Joran vd Sloot is een slecht mens. Niks meer, niks minder. Zijn pech dat hij het verkeerde land heeft uitgezocht, anders was het leven een stuk makkelijker geweest. Al is 28 jaar wel lang, maar niet uitzichtloos.
Als hij niet die ouders van Natalee Holloway zo had lopen fucken tenminste.
Volgens mij hoeft ie maar 1/3e van die 28 jaar uit te zitten, dus zo'n 9 jaar. Maar hij kan daarna wel aan de Verenigde Staten uitgeleverd worden. Lijkt me ook geen pretje om in zo'n Amerikaanse gevangenis te moeten zitten.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Al is 28 jaar wel lang, maar niet uitzichtloos.
Ook net als hier met de restrictie goed gedrag? Zou goed kunnen dat Amerika de volgende stop wordt. Zit hij wel iets warmer denk ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:40 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft ie maar 1/3e van die 28 jaar uit te zitten, dus zo'n 9 jaar. Maar hij kan daarna wel aan de Verenigde Staten uitgeleverd worden. Lijkt me ook geen pretje op in zo'n Amerikaanse gevangenis te moeten zitten.
Ja. Maar die gast zit de komende decennia nog wel vast denk ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ook net als hier met de restrictie goed gedrag? Zou goed kunnen dat Amerika de volgende stop wordt. Zit hij wel iets warmer denk ik.
Blijkbaar. Maar ik hoor daar niet bij.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:40 schreef Szura het volgende:
Is er iemand die nog iets van de praatjes van dit beest gelooft?
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 04:40 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft ie maar 1/3e van die 28 jaar uit te zitten, dus zo'n 9 jaar. Maar hij kan daarna wel aan de Verenigde Staten uitgeleverd worden. Lijkt me ook geen pretje om in zo'n Amerikaanse gevangenis te moeten zitten.
- http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)et-eerder-vrij.dhtmlquote:Knoops: "De kans op vervroegde vrijlating lijkt mij niet zo groot. Want de zaak ligt vanwege de politieke connecties van vader Ricardo Flores in Peru zeer gevoelig. Niet voor niets riep de president om de herinvoering van de doodstraf."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |