http://www.bd.nl/regio/ti(...)ger-maakte-1.5697279quote:TILBURG/BREDA – Ze deed zich misschien voor als volwassen vrouw, maar een inmiddels 25-jarige Tilburger had volgens het Openbaar Ministerie (OM) moeten weten dat het Eindhovense meisje waarmee hij naar bed ging pas vijftien was. En dat hij dus strafbaar bezig was. Daarom eiste officier van justitie vrijdag negen maanden cel tegen de man, waarvan drie maanden voorwaardelijk.
De twee kenden elkaar via een datingsite. Daar stond het meisje ingeschreven onder een valse naam en als 18-jarige. Na wat chatten spraken de twee begin 2012 af bij de verdachte thuis in Tilburg. Ze zouden twee keer seks hebben gehad, waarna het meisje zwanger van hem raakte.
Echo's
Een paar maanden later verscheen ze op school met echo-foto's van haar ongeboren baby, die ze trots aan vriendinnen zou hebben laten zien. Een van haar leraren nam daarop contact op met de moeder van het meisje en met het Centrum voor Jeugd en Gezin. Ze wilde aanvankelijk niet zeggen wie de vader was, maar deed dat later toch. Ook pleegde ze op aandringen van haar omgeving abortus.
dit. De definities worden hier flink opgerektquote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:57 schreef Andromache het volgende:
Echt vreselijk dit. Voor de verdachte. 15 en 21 is in normale omstandigheden niet zo supergek. Enkel alleen omdat ze zo stom zijn niet aan anticonceptie te denken en de vrouw nou niet bepaald stabiel lijkt, is hij een pedofiel/efebofiel? Waanzin.
Wat grappig. Bij mij was het net andersom.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:58 schreef ConsoleUser het volgende:
Ik ging ook met een 15 jarige toen ik 21 was. Vrij normaal, helaas illegaal.
Jij bent vrij illegaal maar helaas normaalquote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat grappig. Bij mij was het net andersom.
... The fuck...quote:op aandringen abortus
Voor Gelly zijn alle Brabanders blijkbaar gelijk aan pedofielen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:31 schreef Copycat het volgende:
Iemand snapt de definitie van pedofilie niet.
Opvallend, en ook feitelijk onjuist dus.. Er staat in het bericht ook niet dat het om een pedofiel zou gaan. Maar om een ten tijde 21 jarige man, die een toenmalig 15 jarige meid zwanger maakte.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:11 schreef damian5700 het volgende:
Een pedofiel is iemand die een primaire seksuele voorkeur heeft voor prepuberalen. Het is evident dat seks tussen volwassenen en kinderen onder de zestien jaar volgens de wet strafbaar is, maar om dit bericht te scharen onder pedofilie vind ik op z'n minst opvallend.
Daarom heb ik de TT ook aangepast.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:31 schreef I-care het volgende:
[..]
Opvallend, en ook feitelijk onjuist dus.. Er staat in het bericht ook niet dat het om een pedofiel zou gaan. Maar om een ten tijde 21 jarige man, die een toenmalig 15 jarige meid zwanger maakte.
Daarvoor is hij bestraft. Niet omdat het een pedofiel zou zijn, dat staat nergens, anders dan in de TT.
Had het nog niet gezienquote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom heb ik de TT ook aangepast.
zo komt het inderdaad over. Alsof ze het zelf niet wilde maar werd gedwongen. Zoiets kan zeer traumatisch zijn en haar hele leven lang dooretteren. Wat fijn dat onze wetgeving zoiets toe laatquote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:16 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja toch dat meisje is gewoon gedwongen om abortus te plegen.... triest.
Heel verstandig dat de omgeving hierop heeft aangedrongen. Anders was het meisje voor de rest van haar leven aan die man verbonden. Ze had een loodzware bevalling moeten doormaken en haar eigen toekomst had er compleet anders uitgezien. Ga maar eens een opleiding doen, vervolgens solliciteren op je 23e en dan uitleggen dat je een kind van 8 jaar hebt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:16 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja toch dat meisje is gewoon gedwongen om abortus te plegen.... triest.
ja precies. Goede reden om haar onder dwang haar kind te laten vermoordenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heel verstandig dat de omgeving hierop heeft aangedrongen. Anders was het meisje voor de rest van haar leven aan die man verbonden. Ze had een loodzware bevalling moeten doormaken en haar eigen toekomst had er compleet anders uitgezien. Ga maar eens een opleiding doen, vervolgens solliciteren op je 23e en dan uitleggen dat je een kind van 8 jaar hebt.
ja maar dat moet dat meisje toch zelf bepalen. het is haar kind dus daar heeft niemand iets over te zegen volgens mij.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heel verstandig dat de omgeving hierop heeft aangedrongen. Anders was het meisje voor de rest van haar leven aan die man verbonden. Ze had een loodzware bevalling moeten doormaken en haar eigen toekomst had er compleet anders uitgezien. Ga maar eens een opleiding doen, vervolgens solliciteren op je 23e en dan uitleggen dat je een kind van 8 jaar hebt.
het recht op zelfbeschikking, de smoes waaronder de pro abortus hoek kindermoord verkoopt, gaat schijnbaar niet op in dit gevalquote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:48 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar dat moet dat meisje toch zelf bepalen. het is haar kind dus daar heeft niemand iets over te zegen volgens mij.
daar heb je gelijk in. want eigenlijk is dit gewoon een baby vermoorden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:49 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
het recht op zelfbeschikking, de smoes waaronder de pro abortus hoek kindermoord verkoopt, gaat schijnbaar niet op in dit geval
Vind ik wel ja. Ik vind het een heel verstandige beslissing. Overigens is het niet onder dwang gebeurd, maar na druk van haar omgeving. Druk is niet hetzelfde als dwang.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:48 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ja precies. Goede reden om haar onder dwang haar kind te laten vermoorden
Dat moet ze inderdaad zelf bepalen. Maar het is niet verboden dat haar omgeving druk op haar uitoefent. Volwassen mensen zijn iets beter in staat om de consequenties van keuzes te overzien dan een meisje van 15.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:48 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar dat moet dat meisje toch zelf bepalen. het is haar kind dus daar heeft niemand iets over te zegen volgens mij.
Het is vrijwillige afgedwongen, want een ander antwoord was er waarschijnlijk nietquote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:30 schreef Leandra het volgende:
"Op aandringen van" is niet helemaal hetzelfde als "Werd gedwongen tot" hè...
Ik denk ook niet dat een abortusarts een abortus doorzet als de moeder het echt niet wil, zeker niet als het een 15-jarige is.
oooh ja joh?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat moet ze inderdaad zelf bepalen. Maar het is niet verboden dat haar omgeving druk op haar uitoefent. Volwassen mensen zijn iets beter in staat om de consequenties van keuzes te overzien dan een meisje van 15.
Kijk om je heen.. Volwassen zijn heeft vele voordelen.quote:
kijk zelf om je heen. volwassen zijn heeft vele nadelen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:42 schreef I-care het volgende:
[..]
Kijk om je heen.. Volwassen zijn heeft vele voordelen.
Dan nog, een abortusarts voert geen abortus uit bij een vrouw die dat echt niet wil.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:39 schreef I-care het volgende:
[..]
Het is vrijwillige afgedwongen, want een ander antwoord was er waarschijnlijk niet
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:43 schreef matthias24 het volgende:
[..]
kijk zelf om je heen. volwassen zijn heeft vele nadelen.
Dat geloof ik gelijk. En ook geen verkeerde keuze in principe. Niet in de laatste plaats voor haarzelf.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan nog, een abortusarts voert geen abortus uit bij een vrouw die dat echt niet wil.
dan verschillen we hier flink van mening. Elke vorm van druk bij zo'n beslissing vind ik ongepast en onverstandig. Het lijkt alsof dit de betere beslissing is op lange termijn en het lijkt alsof die nu voor een deel door de omgeving wordt genomen. Ik vraag mij af of er rekening wordt gehouden met de impact dit heeft op het leven van dat meisje (wroeging) om maar niet te spreken van de ongeboren baby, die gewoon wordt afgemaakt want het komt nu even niet zo goed uit.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vind ik wel ja. Ik vind het een heel verstandige beslissing. Overigens is het niet onder dwang gebeurd, maar na druk van haar omgeving. Druk is niet hetzelfde als dwang.
Bij een zwangere 15-jarige spelen er wel wat meer issues dan "het komt nu even niet zo goed uit".quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:53 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dan verschillen we hier flink van mening. Elke vorm van druk bij zo'n beslissing vind ik ongepast en onverstandig. Het lijkt alsof dit de betere beslissing is op lange termijn en het lijkt alsof die nu voor een deel door de omgeving wordt genomen. Ik vraag mij af of er rekening wordt gehouden met de impact dit heeft op het leven van dat meisje (wroeging) om maar niet te spreken van de ongeboren baby, die gewoon wordt afgemaakt want het komt nu even niet zo goed uit.
Vraag je je ook af wat de impact van het krijgen van een kind op het leven van dit meisje heeft?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:53 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik vraag mij af of er rekening wordt gehouden met de impact dit heeft op het leven van dat meisje (wroeging) om maar niet te spreken van de ongeboren baby, die gewoon wordt afgemaakt want het komt nu even niet zo goed uit.
Dit, als hij werkelijk dacht dat ze 18 was (en dat kan ik me in sommige gevallen heel goed voorstellen), dan is dit wel heel nasty.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:56 schreef nostra het volgende:
Is die vent lekker klaar mee. Succes met het krijgen van een (goede) baan of titel met je zeden-strafblad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kinderen kosten geld en tijd. Iets wat een alleenstaande 15 jarige nooit allebei kan opbrengen, dus mag haar omgeving er best wat van zeggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:48 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik heb geen idee. vraag het aan die agenten zou ik zegen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Wie wordt er nou gelukkig van een veroordeling van deze man? Er is geen pedofiel van de staat afgehaald, maar iemand die op sites voor volwassenen rondhing. Als die man een paar maanden had gewacht dan was het opeens helemaal legaal geworden. Nou is die gast natuurlijk een domme lul dat hij geen rubbertje gebruikte, maar een strafblad en maanden cel is toch veel erger dan het vergrijp? Zouden de agenten en officier van justitie die hem opgepakt hebben en vervolgen ooit iemand om hun id kaart hebben gevraagd voor ze hun lul ergens instopten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |