abonnement Unibet Coolblue
pi_159679815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb het 'argument van KoosVogels' nergens gebruikt, dus dat sleep je er met de haren bij.

Verder noem ik deze probleemkinderen Nederlands omdat ze hier geboren zijn en hier leven. Ik bedoel daarmee dat wij hoe dan ook moeten zien dit probleem op te lossen; we kunnen niet op een knop drukken waardoor ze ineens naar pakweg Marokko zijn verhuisd.

En opnieuw doe je net alsof ik de problemen onderschat. Je lijkt een beetje op Braindead, die gaat ook los op de meest redelijke posts.
Ik noemde het KoosVogels-argument om discussies daarover voor te zijn.

Veel allochtone kinderen zijn niet Nederlands, ook al hebben ze die nationaliteit wel op zak. Zoals het SCP ook al heeft onderzocht, voelen grote groepen allochtonen zich eerst moslim, dan Turk of Marokkaan en pas daarna - als je geluk hebt - nog Nederlander. Dat is hoe ze het zelf voelen. Dus waarom zouden wij ze dan krampachtig wél als Nederlander zien?

Het wordt eens tijd dat ze integreren. Het wordt eens tijd dat wij ze voor de keuze stellen. En die is simpel gezegd: aanpassen of oprotten. We modderen al veel te lang voort op de huidige "redelijke" weg. Het klinkt allemaal sympathiek, doordacht en intelligent, maar het lost geen moer op. Sterker nog: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De slappe hap-benadering van de afgelopen 30-40 jaar heeft de problemen alleen maar verergerd.
pi_159679918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ehhh de PVV is rechts, dus die snap ik niet. Is PVV al een scheldwoord tegenwoordig? Het is mijn partij niet, maar dat zijn zorgelijke ontwikkelingen. Dus dan zegt iemand iets waar ik niet mee eens ben, en dan zeg ik: "Jij PVV'er" . Zoiets? Raar, zulke woordenwisselingen heb ik niet gehad.

Verder gebruik ik zelf termen als tokkies en nazi's niet om een mede forum lid te betitelen. Die betitelingen laat ik over aan de onderkant van de samenleving. Daar ben ik net iets te ontwikkeld voor.
Hoe noem jij Steun de PVV-volk dan?
pi_159680074
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe noem jij Steun de PVV-volk dan?
Als ze de PVV steunen noem ik ze PVV'ers. Kan ze ook SP'ers noemen, maar dan worden ze denk ik boos.
pi_159680157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ze de PVV steunen noem ik ze PVV'ers. Kan ze ook SP'ers noemen, maar dan worden ze denk ik boos.
Ken je Steun de PVV? Dat is het ondervolk dat dus staat te juichen bij dode vluchtelingen, dat hoopt op brand in een moskee als ie vol zit en dat vindt dat mensen die zwarte piet racistisch vinden moeten oprotten naar 'hun eigen apenland'. Dat tuig kun je natuurlijk gewoon PVV'er noemen, maar dat lijkt me dan wel weer erg cynisch.
pi_159680410
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ken je Steun de PVV? Dat is het ondervolk dat dus staat te juichen bij dode vluchtelingen, dat hoopt op brand in een moskee als ie vol zit en dat vindt dat mensen die zwarte piet racistisch vinden moeten oprotten naar 'hun eigen apenland'. Dat tuig kun je natuurlijk gewoon PVV'er noemen, maar dat lijkt me dan wel weer erg cynisch.
Dat zijn vaak resultaten van neef neukt nicht. Productie fouten. Maar dat is een facebook pagina, alleen heb ik geen facebook. En dingen die me storen zoek ik niet op. Zo zijn er ook hier veel anti-NOS mensen, maar die kijken altijd NOS :D En als ze dan iets zien waar ze het niet mee eens zijn, zetten ze het hier neer _O- Kun je beter een betrouwbaar medium kijken lijkt me. Of een goede pot voetbal.
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2016 @ 15:25:16 #156
137949 Disana
pi_159680439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik noemde het KoosVogels-argument om discussies daarover voor te zijn.

Veel allochtone kinderen zijn niet Nederlands, ook al hebben ze die nationaliteit wel op zak. Zoals het SCP ook al heeft onderzocht, voelen grote groepen allochtonen zich eerst moslim, dan Turk of Marokkaan en pas daarna - als je geluk hebt - nog Nederlander. Dat is hoe ze het zelf voelen. Dus waarom zouden wij ze dan krampachtig wél als Nederlander zien?

Het wordt eens tijd dat ze integreren. Het wordt eens tijd dat wij ze voor de keuze stellen. En die is simpel gezegd: aanpassen of oprotten. We modderen al veel te lang voort op de huidige "redelijke" weg. Het klinkt allemaal sympathiek, doordacht en intelligent, maar het lost geen moer op. Sterker nog: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De slappe hap-benadering van de afgelopen 30-40 jaar heeft de problemen alleen maar verergerd.
Ik zet vraagtekens bij je 'grote groepen moslims' en blijf bij mijn 'sommigen'. Dat er een probleem is ontken ik niet. Maar hoe zie je het praktisch voor je deze Nederlanders uit te zetten?
pi_159680454
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat zijn vaak resultaten van neef neukt nicht. Productie fouten. Maar dat is een facebook pagina, alleen heb ik geen facebook. En dingen die me storen zoek ik niet op. Zo zijn er ook hier veel anti-NOS mensen, maar die kijken altijd NOS :D En als ze dan iets zien waar ze het niet mee eens zijn, zetten ze het hier neer _O- Kun je beter een betrouwbaar medium kijken lijkt me. Of een goede pot voetbal.
Mwoah... Ik vind het wel zinnig om te zien hoe de anus van Nederland zich ontwikkelt tot een soort kakkende tumor met steeds grotere afmetingen.
pi_159680530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zet vraagtekens bij je 'grote groepen moslims' en blijf bij mijn 'sommigen'. Dat er een probleem is ontken ik niet. Maar hoe zie je het praktisch voor je deze Nederlanders uit te zetten?
Ik denk dat problemen veel breder verspreid zijn dan alleen bij "sommigen". Ik denk dat we praten over een meerderheid van de in Nederland woonachtige moslims.

Overigens is uitzetten geen doel op zich. Doel is het aanpakken van probleemgedrag. Doel is integratie, de taal leren, kinderen goed opvoeden, de haat richting het westen afleren, normen en waarden bijbrengen, enzovoort.

Maar de slotsom kan ook zijn dat bepaalde groepen mensen niet willen integreren. Dat ze met hun rug naar onze samenleving staan. Dat ze een hekel hebben aan Nederland. Dat ze zich vooral moslim en daarna Turk/Marokkaan voelen.

In dat geval is er, wat mij betreft, niks op tegen om re-migratie te bevorderen. Als mensen niks met dit land hebben, kunnen ze beter vertrekken. Ik zou graag beleid willen waarbij een dergelijk vertrek wordt gestimuleerd.
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2016 @ 15:53:36 #159
137949 Disana
pi_159680969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat problemen veel breder verspreid zijn dan alleen bij "sommigen". Ik denk dat we praten over een meerderheid van de in Nederland woonachtige moslims.

Overigens is uitzetten geen doel op zich. Doel is het aanpakken van probleemgedrag. Doel is integratie, de taal leren, kinderen goed opvoeden, de haat richting het westen afleren, normen en waarden bijbrengen, enzovoort.

Maar de slotsom kan ook zijn dat bepaalde groepen mensen niet willen integreren. Dat ze met hun rug naar onze samenleving staan. Dat ze een hekel hebben aan Nederland. Dat ze zich vooral moslim en daarna Turk/Marokkaan voelen.

In dat geval is er, wat mij betreft, niks op tegen om re-migratie te bevorderen. Als mensen niks met dit land hebben, kunnen ze beter vertrekken. Ik zou graag beleid willen waarbij een dergelijk vertrek wordt gestimuleerd.
Mijn oorspronkelijke post ging over lastige moslimkinderen, jij maakt daar nu 'onaangepaste moslims' van. Die brede armslag van je, dat sweeping statement, kan ik gewoon niet maken. Ik blijf er oprecht van overtuigd dat het gros van de moslims in dit land gewoon meedraait.

Dan het aanpakken van probleemgedrag. Ik zou daar geen oplossing voor weten als ik de klacht van deze gemotiveerde lerares lees. Zij zou het verschil moeten maken, maar zij voelt zich enkel nog gefrustreerd omdat ze niets bereikt. Er is al zoveel ingezet om zulke jongeren tot de orde te roepen, en ik meen dat enkel wijkagenten nog wel eens het verschil kunnen maken.

Ik vraag me af hoe jij onaangepaste moslims op wilt sporen om er een remigratiestimulatiebeleid op los te laten. Ben je niet bang dat je je vergist en aangepaste moslims schoffeert?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:54:20 #160
3542 Gia
User under construction
pi_159680987
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:08 schreef Oud_student het volgende:

OK, nobele motieven van je zoon, daar twijfel ik niet aan, maar als nu eens blijkt dat zijn werk een negatieve invloed heeft op de genoemde doelgroep?
Die invloed zou dan kunnen zijn een bevestiging van hun houding dat zij overal recht op hebben en dat ongelovigen terecht respect voor de islam en hun cultuur heeft.
Er wordt niets bevestigd, hoewel de Marokkaanse kindjes wel bij de badmeesters worden gezet, niet bij de badjuffen. Dit omdat het gedrag richting vrouwen vaak nog erger is. Voor de mannen hebben ze nog wel wat respect. Voor de rest gelden de regels voor alle kinderen hetzelfde.
Het doel is 'de kinderen lesgeven wat leidt tot een diploma'.
Marokkaanse kinderen krijgen verder dezelfde uitleg en hetzelfde diploma.
Als ze hun best niet doen, kunnen zeniet op examen. Simpel zat.

In de hogere badjes zwemmen ze in een bad met een groot terras ernaast.
De lessen zijn op zaterdag, dus regelmatig zitten ouders te kijken. Die zien het gedrag ook en willen van de contributie af, dus diploma is belangrijk genoeg.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 16:10:01 #161
3542 Gia
User under construction
pi_159681275
Even een ander voorbeeld aanhalen.
Wijlen mijn vader is vroeger bestuurslid geweest bij een volkstuinvereniging. Omdat er aardig wat leden van Marokkaanse afkomst waren, hebben ze, met succes, een Marokkaans lid voor het bestuur gestrikt. Een goed geïntegreerde jongeman. Hij schonk gewoon een biertje als de vergadering bij hem was. Deed hij niet moeilijk over.
Nu, 20 jaar later, zijn er nog nauwelijks Nederlanders die een volktuin hebben bij deze vereniging. Het is vrijwel geheel Marokkaans.
Nederlanders voelen zich er niet meer op hun gemak, Marokkanen krijgen voorrang als er een kavel vrijkomt.

Heel jammer, zoiets leidt tot segregatie.

Je ziet dit ook bij voetbalclubs in de grotere steden. Er worden aparte clubs opgericht voor kinderen met een moslimachtergrond. Op papier mag iedereen lid worden, maar in de praktijk gebeurt dit niet.

Dit is 50 jaar terug in de tijd, geen vooruitgang in elk geval.

Jammer.
pi_159681482
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Mijn oorspronkelijke post ging over lastige moslimkinderen, jij maakt daar nu 'onaangepaste moslims' van. Die brede armslag van je, dat sweeping statement, kan ik gewoon niet maken. Ik blijf er oprecht van overtuigd dat het gros van de moslims in dit land gewoon meedraait.

Dan het aanpakken van probleemgedrag. Ik zou daar geen oplossing voor weten als ik de klacht van deze gemotiveerde lerares lees. Zij zou het verschil moeten maken, maar zij voelt zich enkel nog gefrustreerd omdat ze niets bereikt. Er is al zoveel ingezet om zulke jongeren tot de orde te roepen, en ik meen dat enkel wijkagenten nog wel eens het verschil kunnen maken.

Ik vraag me af hoe jij onaangepaste moslims op wilt sporen om er een remigratiestimulatiebeleid op los te laten. Ben je niet bang dat je je vergist en aangepaste moslims schoffeert?
Ook moslimkinderen die niet goed worden opgevoed, zijn onaangepaste moslims. Op basis van wat ik de laatste jaren zoal heb gelezen - berichten in het nieuws, rapporten van instanties als het SCP - ben ik ervan overtuigd dat een meerderheid van de moslims in dit land NIET gewoon meedraait. In tegendeel, zelfs. Ze staan met hun rug naar onze samenleving.

De lerares voelt zich gefrustreerd omdat haar inspanningen voor niks zijn. GeenStijl schrijft het wel mooi:
quote:
Desalniettemin, Antoinette, dank voor de eerlijkheid. Na zo'n investering de neiging tot cognitieve dissonantie weerstaan, vergt karakter.
De aangepaste moslim hoeft zich geen seconde aangevallen te voelen door een beleid dat re-migratie stimuleert. Dat is immers niet gericht op de goed geïntegreerde moslims, maar op degenen die ons land haten en zich helemaal geen Nederlander voelen.

En angst om mensen te schofferen werkt contra-productief. Dat staat oplossingen in de weg. Als mensen ergens aanstoot aan willen nemen, doen ze dat toch wel. Daar kun je geen rekening mee gaan houden bij beleidsvorming.
pi_159681549
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Er wordt niets bevestigd, hoewel de Marokkaanse kindjes wel bij de badmeesters worden gezet, niet bij de badjuffen. Dit omdat het gedrag richting vrouwen vaak nog erger is. Voor de mannen hebben ze nog wel wat respect. Voor de rest gelden de regels voor alle kinderen hetzelfde.
Het doel is 'de kinderen lesgeven wat leidt tot een diploma'.
Marokkaanse kinderen krijgen verder dezelfde uitleg en hetzelfde diploma.
Als ze hun best niet doen, kunnen zeniet op examen. Simpel zat.

In de hogere badjes zwemmen ze in een bad met een groot terras ernaast.
De lessen zijn op zaterdag, dus regelmatig zitten ouders te kijken. Die zien het gedrag ook en willen van de contributie af, dus diploma is belangrijk genoeg.
Zolang Marokkaanse kinderen bewust bij de badmeesters worden gezet in plaats van bij badjuffen is er iets essentieel mis. Marokkaanse ouders die niet accepteren dat hun kinderen les krijgen van een badjuf moet de toegang tot het zwembad worden ontzegd.

Het is juist dit soort buig-gedrag waardoor de problemen in stand worden gehouden. We moeten eens wat meer durven te staan voor onze eigen normen en waarden. En mensen die deze niet willen omarmen, gaan hun heil maar ergens anders zoeken.

En we moeten ook eens af van de houding om dit soort praktijken (badmeester in plaats van badjuf) uit de sfeer van het problematische te trekken en in de sfeer van "praktische oplossing", "niet moeilijk over doen", "niet zeuren", "het is toch prima zo" te plaatsen. Het is een heel groot probleem als - volgens Disana "Nederlandse" - kinderen alleen les van een meester mogen krijgen en niet van een juf.

Aanpakken, die problemen. En stevig ook.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 16:26:24 ]
pi_159681613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:10 schreef Gia het volgende:
Je ziet dit ook bij voetbalclubs in de grotere steden. Er worden aparte clubs opgericht voor kinderen met een moslimachtergrond. Op papier mag iedereen lid worden, maar in de praktijk gebeurt dit niet.

Dit is 50 jaar terug in de tijd, geen vooruitgang in elk geval.
Jammer.
En dan zullen we het nog niet hebben over het wangedrag op de velden, want daar zijn dat soort voetbalclubs zwaar in oververtegenwoordigd.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 16:35:15 #165
3542 Gia
User under construction
pi_159681759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zolang Marokkaanse kinderen bewust bij de badmeesters worden gezet in plaats van bij badjuffen is er iets essentieel mis. Marokkaanse ouders die niet accepteren dat hun kinderen les krijgen van een badjuf moet de toegang tot het zwembad worden ontzegd.

Het is juist dit soort buig-gedrag waardoor de problemen in stand worden gehouden. We moeten eens wat meer durven te staan voor onze eigen normen en waarden. En mensen die deze niet willen omarmen, gaan hun heil maar ergens anders zoeken.

En we moeten ook eens af van de houding om dit soort praktijken (badmeester in plaats van badjuf) uit de sfeer van het problematische te trekken en in de sfeer van "praktische oplossing", "niet moeilijk over doen", "niet zeuren", "het is toch prima zo" te plaatsen. Het is een heel groot probleem als - volgens Disana "Nederlandse" - kinderen alleen les van een meester mogen krijgen en niet van een juf.

Aanpakken, die problemen. En stevig ook.
Het is niet zo dat de ouders niet willen dat hun kinderen les krijgen van een juf; de kinderen hebben minder respect voor een juf dan voor een meester.
Ben het met je eens dat dit het onderliggende probleem, slechte opvoeding van Marokkaanse jongetjes, niet oplost. Maar daar is de zwemvereniging niet voor bedoeld.
Zij geven naar beste vermogen zwemles. Probleemkinderen worden bij de, meer gezag uitstralende, badmeesters gezet. Niet omdat het Marokkanen zijn, niet om tegemoet te komen aan hun belachelijke ideeën over mannen en vrouwen, maar om de lessen zo goed mogelijk te laten verlopen.
pi_159681822
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:35 schreef Gia het volgende:
Het is niet zo dat de ouders niet willen dat hun kinderen les krijgen van een juf; de kinderen hebben minder respect voor een juf dan voor een meester.
Ben het met je eens dat dit het onderliggende probleem, slechte opvoeding van Marokkaanse jongetjes, niet oplost. Maar daar is de zwemvereniging niet voor bedoeld.
Zij geven naar beste vermogen zwemles. Probleemkinderen worden bij de, meer gezag uitstralende, badmeesters gezet. Niet omdat het Marokkanen zijn, niet om tegemoet te komen aan hun belachelijke ideeën over mannen en vrouwen, maar om de lessen zo goed mogelijk te laten verlopen.
Dat die kinderen minder respect hebben voor een juf dan voor een meester, is een direct gevolg van hun opvoeding. En het heeft direct te maken met de culturele / religieuze opvattingen.

En door kinderen bewust bij de badmeester te zetten, wordt dus WEL tegemoet gekomen aan de belachelijke ideeën over mannen en vrouwen; dat is precies het punt.
pi_159681846
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:10 schreef Gia het volgende:
Even een ander voorbeeld aanhalen.
Wijlen mijn vader is vroeger bestuurslid geweest bij een volkstuinvereniging. Omdat er aardig wat leden van Marokkaanse afkomst waren, hebben ze, met succes, een Marokkaans lid voor het bestuur gestrikt. Een goed geïntegreerde jongeman. Hij schonk gewoon een biertje als de vergadering bij hem was. Deed hij niet moeilijk over.
Nu, 20 jaar later, zijn er nog nauwelijks Nederlanders die een volktuin hebben bij deze vereniging. Het is vrijwel geheel Marokkaans.
Nederlanders voelen zich er niet meer op hun gemak, Marokkanen krijgen voorrang als er een kavel vrijkomt.

Heel jammer, zoiets leidt tot segregatie.

Je ziet dit ook bij voetbalclubs in de grotere steden. Er worden aparte clubs opgericht voor kinderen met een moslimachtergrond. Op papier mag iedereen lid worden, maar in de praktijk gebeurt dit niet.

Dit is 50 jaar terug in de tijd, geen vooruitgang in elk geval.

Jammer.
Hoe groter de groepen migranten, hoe makkelijker migranten binnen hun eigen cirkel blijven. Er zijn Marokkaanse/Turkse moskeeën, koffiehuizen, sportverenigingen, buurtwinkels, slagers, bakkers etc.

Op nieuwsuur was een item over radicale clubjes die korans inzamelen en asielzoekers ronselen voor de strijd in Syrië. Er zijn hele netwerken van fundamentalistische moslims actief.

Hoe groter de migrantengroepen worden, hoe moeizamer hun integratie zal verlopen. Daarnaast fungeren migranten weer als bruggenhoofd om andere migranten naar Europa te halen.

De afgelopen jaren zijn de problemen groter geworden, en met het huidige beleid zullen de problemen de komende jaren alleen maar verder toenemen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 16:47:52 #168
3542 Gia
User under construction
pi_159681968
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dan zullen we het nog niet hebben over het wangedrag op de velden, want daar zijn dat soort voetbalclubs zwaar in oververtegenwoordigd.
Klopt, mijn jongste heeft gevoetbald. Als ze tegen clubs moesten waar de marokkaanse kinderen overtegenwoordigd waren, kon je veel blessures verwachten.
Klagen heeft geen zin, want 'die kinderen moeten toch ook kunnen voetballen', of, 'als ze niet mogen voetballen, maken ze de buurt onveilig'.

In principe zouden verenigingen dit soort geteisem makkelijk moeten kunnen weren, maar dan krijg je als club de gemeente op je dak. Dus het is, helaas, vaak pappen en nathouden.

Maar even terug naar de briefschrijfster in de OP:
Ik ben nog steeds van mening dat je voor vrijwilligers werk niets mag terug verwachten, ook geen dankbaarheid. Doe je dat wel, dan ben je niet per se die mensen aan het helpen, maar vooral jezelf een go(e)d gevoel aan het geven (dus 'kijk mij es goed bezig zijn')
Natuurlijk mag je best trots zijn op wat je bereikt met vrijwilligerswerk, dat meisje dat maar mooi geslaagd is met een 7 voor Nederlands, bijvoorbeeld. Maar verwacht niet meteen een doos Merci van haar, noem gaar niet ondankbaar, omdat ze je niet woordelijk bedankt heeft. Die 7, dat is je beloning.
pi_159682016
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:19 schreef LXIV het volgende:
Dat uit zich ook bijvoorbeeld door het gewoon op de grond gooien van vuilnis.
Het viel mij in mijn omgeving op dat in een bepaalde allochtone straat (ja, die hebben wij: bijna alleen maar allochtone winkels van en voor allochtonen, vooral Marokkaans en Turks) veel meer zwerfafval ligt dan in de rest van het centrum. Ik geloof dus wel dat zij inderdaad meer zwerfafval maken dan de rest van de bevolking. Anderzijds kunnen ook de autochtone landgenoten er wat van, in het bijzonder wanneer er een evenement is. Ik heb ook wel eens ruzie gemaakt met allochtone mensen die het normaal vonden om hun rotzooi op de grond te gooien of in het park te dumpen op het moment dat de vuilbak vol zit. "Waar bemoei jij je mee?" ("met mijn eigen omgeving").
Het leuke is dat de rest van de bevolking het hierdoor ook meer gaat doen. Rotzooi nodigt uit om rotzooi te maken. Ik ben dan ook een voorstander van forse boetes en een consistente handhaving bij het betrappen op het maken van zwerfafval.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159682090
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet zo dat de ouders niet willen dat hun kinderen les krijgen van een juf; de kinderen hebben minder respect voor een juf dan voor een meester.
Ben het met je eens dat dit het onderliggende probleem, slechte opvoeding van Marokkaanse jongetjes, niet oplost. Maar daar is de zwemvereniging niet voor bedoeld.
Zij geven naar beste vermogen zwemles. Probleemkinderen worden bij de, meer gezag uitstralende, badmeesters gezet. Niet omdat het Marokkanen zijn, niet om tegemoet te komen aan hun belachelijke ideeën over mannen en vrouwen, maar om de lessen zo goed mogelijk te laten verlopen.
Je kan ook op een gegeven moment met aparte groepen gaan werken en indien nodig de probleemgroep meer laten betalen. Hierbij selecteer je natuurlijk niet op de afkomst maar op het gedrag, als dan in de praktijk 90-100% van hen Marokkaans en Antilliaans zou zijn of iets dergelijks dan kunnen we daar niets aan doen, dat is geen racisme.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 5 februari 2016 @ 16:56:48 #171
3542 Gia
User under construction
pi_159682098
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:38 schreef Elfletterig het volgende:

Dat die kinderen minder respect hebben voor een juf dan voor een meester, is een direct gevolg van hun opvoeding. En het heeft direct te maken met de culturele / religieuze opvattingen.

En door kinderen bewust bij de badmeester te zetten, wordt dus WEL tegemoet gekomen aan de belachelijke ideeën over mannen en vrouwen; dat is precies het punt.
Ook Nederlandse probleemgevallen komen bij de badmeesters, als dat de zwemlessen te goede komt. Ook in onze eigen cultuur luisteten kinderen beter naar een meester dan naar een juf. Niet voor niets zie je op basisscholen de meesters vooral in de hoogste klassen.

De zwemclub hoeft zich niet in bochten te wringen om die kinderen te laten luisteren naar de juf. Zet je die kwallen tussen de 'brave' kindjes, dan halen de ouders die van de club en doen ze op de veel duurdere elite club, waar je in elk geval geen Marokkaantjes hebt.
Gevolg op den lange duur is dan dat een nu Nederlands bestuur en staf alleen nog les geeft aan Marokkaanse kinderen en op den duur worden overgenomen door Marokkaanse bestuursleden en instructeurs.
Zit je dan met je goede bedoelingen.
pi_159682101
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het viel mij in mijn omgeving op dat in een bepaalde allochtone straat (ja, die hebben wij: bijna alleen maar allochtone winkels van en voor allochtonen, vooral Marokkaans en Turks) veel meer zwerfafval ligt dan in de rest van het centrum. Ik geloof dus wel dat zij inderdaad meer zwerfafval maken dan de rest van de bevolking. Anderzijds kunnen ook de autochtone landgenoten er wat van, in het bijzonder wanneer er een evenement is.
Het leuke is dat de rest van de bevolking het hierdoor ook meer gaat doen. Rotzooi nodigt uit om rotzooi te maken. Ik ben dan ook een voorstander van forse boetes bij het betrappen op het maken van zwerfafval.
Kreeg je wroeging? Snel het zinnetje over autochtonen en evenementen er tussen geplakt.

Ik heb overigens mijn ervaringen in de multiculturele wijk al omschreven, en het was ook mijn constatering dat allochtonen/moslims er meer een zooi van maken. Op de pleintjes en veldjes waar ze kwamen ook veel meer rotzooi chipszakken/snoepzakken/zonnebloempitten etc.
pi_159682134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Zo zijn er ook hier veel anti-NOS mensen, maar die kijken altijd NOS :D En als ze dan iets zien waar ze het niet mee eens zijn, zetten ze het hier neer _O- Kun je beter een betrouwbaar medium kijken lijkt me. Of een goede pot voetbal.
haatkijken is soms ook leuk :P
..///
  vrijdag 5 februari 2016 @ 17:23:50 #174
3542 Gia
User under construction
pi_159682518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:59 schreef wipes66 het volgende:

[..]

haatkijken is soms ook leuk :P
Dat doe ik wel tijdens de ramadan, met een trappistje en baguetje gezond, op een zonnig terrasje, in een luchtig topje.
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2016 @ 17:40:08 #175
137949 Disana
pi_159682833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook moslimkinderen die niet goed worden opgevoed, zijn onaangepaste moslims. Op basis van wat ik de laatste jaren zoal heb gelezen - berichten in het nieuws, rapporten van instanties als het SCP - ben ik ervan overtuigd dat een meerderheid van de moslims in dit land NIET gewoon meedraait. In tegendeel, zelfs. Ze staan met hun rug naar onze samenleving.

De lerares voelt zich gefrustreerd omdat haar inspanningen voor niks zijn. GeenStijl schrijft het wel mooi:

[..]

De aangepaste moslim hoeft zich geen seconde aangevallen te voelen door een beleid dat re-migratie stimuleert. Dat is immers niet gericht op de goed geïntegreerde moslims, maar op degenen die ons land haten en zich helemaal geen Nederlander voelen.

En angst om mensen te schofferen werkt contra-productief. Dat staat oplossingen in de weg. Als mensen ergens aanstoot aan willen nemen, doen ze dat toch wel. Daar kun je geen rekening mee gaan houden bij beleidsvorming.
Nou, het lijkt mij heel akelig om in een groep gerangschikt te worden die eigenlijk gewoon maar op moet rotten terwijl ikzelf niets verkeerd doe. Dat inlevingsvermogen maakt dat ik toch maar liever de nuance blijf zoeken.

Verder moeten we het er maar over eens worden dat we het oneens zijn over het aantal moslims dat met de rug naar de Nederlandse maatschappij staat.
pi_159683109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou, het lijkt mij heel akelig om in een groep gerangschikt te worden die eigenlijk gewoon maar op moet rotten terwijl ikzelf niets verkeerd doe. Dat inlevingsvermogen maakt dat ik toch maar liever de nuance blijf zoeken.

Verder moeten we het er maar over eens worden dat we het oneens zijn over het aantal moslims dat met de rug naar de Nederlandse maatschappij staat.
Daarnaast werkt zo'n houding natuurlijk juist contra-productief. Kinderen van allochtone ouders die zich niet kunnen gedragen moeten maar oprotten en kinderen van Nederlandse ouders die zich niet aanpassen is allemaal maar prima ofzo. Vind je het gek dat mensen zich never nooit niet zich geaccepteerd gaan voelen.

Daarnaast verlangt Elfletterig niet naar integratie maar assimilatie en dat gaat nooit werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 17:57:07 ]
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2016 @ 18:00:59 #177
137949 Disana
pi_159683250
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Daarnaast werkt zo'n houding natuurlijk juist contra-productief. Kinderen van allochtone ouders die zich niet kunnen gedragen moeten maar oprotten en kinderen van Nederlandse ouders die zich niet aanpassen is allemaal maar prima ofzo. Vind je het gek dat mensen zich never nooit niet zich geaccepteerd gaan voelen.

Daarnaast verlangt Elfletterig niet naar integratie maar assimilatie en dat gaat nooit werken.
Ja, die kloof blijft bestaan als je over een deel van onze samenleving zo praat. Daarom noemde ik het ook Nederlandse kinderen: ze horen er hoe dan ook bij en zijn een product van deze samenleving. We zullen het zelf op moeten lossen.
pi_159683327
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou, het lijkt mij heel akelig om in een groep gerangschikt te worden die eigenlijk gewoon maar op moet rotten terwijl ikzelf niets verkeerd doe. Dat inlevingsvermogen maakt dat ik toch maar liever de nuance blijf zoeken.

Verder moeten we het er maar over eens worden dat we het oneens zijn over het aantal moslims dat met de rug naar de Nederlandse maatschappij staat.
Let's agree to disagree.
pi_159683359
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Daarnaast werkt zo'n houding natuurlijk juist contra-productief. Kinderen van allochtone ouders die zich niet kunnen gedragen moeten maar oprotten en kinderen van Nederlandse ouders die zich niet aanpassen is allemaal maar prima ofzo. Vind je het gek dat mensen zich never nooit niet zich geaccepteerd gaan voelen.

Daarnaast verlangt Elfletterig niet naar integratie maar assimilatie en dat gaat nooit werken.
Ik verlang nadrukkelijk naar integratie. Het zou totaal onzinnig zijn om naar assimilatie te verlangen, temeer omdat integratie mijlenver weg is.

Overigens vind ik assimilatie geen vies woord. Er is niks mis mee als mensen een stapje verder gaan dan alleen integreren. Je wilt toch zo graag hier in Nederland wonen? Waarom zou je dan niet assimileren?
pi_159683377
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:39 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik weet dat ik een slinkse wegkijkende gutmensch ben, maar gaat ze dit serieus toeschrijven aan immigranten(kinderen)? Want ik zie dit gedrag door alle kleuren vertoond worden.
zo kil is de samenleving geworden
There are only 151 Pokémon.
pi_159683389
En erodome :') zo veel moeite doen om een achterlijk en haatdragend sprookjesboek te verdedigen... get real.
There are only 151 Pokémon.
pi_159683414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, die kloof blijft bestaan als je over een deel van onze samenleving zo praat. Daarom noemde ik het ook Nederlandse kinderen: ze horen er hoe dan ook bij en zijn een product van deze samenleving. We zullen het zelf op moeten lossen.
Ik laat me geen schuldgevoel aanpraten. De kloof wordt voor 99 procent veroorzaakt door het gedrag van de bewuste groepen allochtonen zelf. Er zijn ook groepen allochtonen - relatief vaak van niet-moslim-komaf - die prima integreren en die ook geen negatief imago hebben. Waar dit topic over gaat, is dat zelfs naïeve, goedwillende mensen de moed in de schoenen zinkt. Ze zien het probleemgedrag van groepen allochtonen niet verbeteren, hoe hard ze ook hun best doen en hoe graag ze het ook willen.

Kinderen die op jonge leeftijd al vol haat richting het westen zitten, die de normen en waarden in ons land niet kennen, die vrouwen niet respecteren, die zich in eerste instantie moslim voelen en daarna Turk/Marokkaan, zijn geen product van onze samenleving. Ze zijn een product van segregatie, van groepen mensen die zich van onze samenleving afkeren. Ze verafschuwen alles waar Nederland voor staat. Ze zijn hooguit een product van onze samenleving in die zin dat wij het hebben laten gebeuren en dat we niet of nauwelijks eisen aan integratie hebben gesteld.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:16:00 #183
3542 Gia
User under construction
pi_159683438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:00 schreef Disana het volgende:


Ja, die kloof blijft bestaan als je over een deel van onze samenleving zo praat. Daarom noemde ik het ook Nederlandse kinderen: ze horen er hoe dan ook bij en zijn een product van deze samenleving. We zullen het zelf op moeten lossen.
Maar kun jij ermee leven dat kinderen, die zich niet gedragen (bijvoorbeeld bij een zwemjuf), verwijderd worden van de vereniging? Ongeacht geloof of afkomst?
En wat als dan 90% van de kinderen die van verenigingen worden getrapt, moslimjongetjes zijn? Leg jij je daar bij neer of trek je dan de discriminatiekaart?

Het is voor besturen van verenigingen knap lastig om te besturen, omdat je de moslimkindjes niet wilt weren, niet mag weren, maar je ook niet wilt dat de kinderen die zich wel kunnen gedragen, weglopen naar andere verenigingen, die zo duur zijn, dat moslims hun kinderen daar niet aanmelden. De verenigingen voor de krappe beurzen worden allemaal langzaamaan islamitisch.

Hoe moeten zij dit voorkomen?
De enige oplossing lijkt te zijn om kinderen dan maar weg te sturen als ze niet luisteren.
pi_159683638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:11 schreef Eenskijken het volgende:
En erodome :') zo veel moeite doen om een achterlijk en haatdragend sprookjesboek te verdedigen... get real.
Nee, het ging me erom dat het helemaal niet zo waarschijnlijk is dat als er hier shit uitbreekt we daar niet welkom zijn voor hulp.
De islamitische wereld kent een lange traditie van hulp verlenen namelijk. Dat was alles wat ik ermee bedoelde.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159683661
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar kun jij ermee leven dat kinderen, die zich niet gedragen (bijvoorbeeld bij een zwemjuf), verwijderd worden van de vereniging? Ongeacht geloof of afkomst?
En wat als dan 90% van de kinderen die van verenigingen worden getrapt, moslimjongetjes zijn? Leg jij je daar bij neer of trek je dan de discriminatiekaart?

Het is voor besturen van verenigingen knap lastig om te besturen, omdat je de moslimkindjes niet wilt weren, niet mag weren, maar je ook niet wilt dat de kinderen die zich wel kunnen gedragen, weglopen naar andere verenigingen, die zo duur zijn, dat moslims hun kinderen daar niet aanmelden. De verenigingen voor de krappe beurzen worden allemaal langzaamaan islamitisch.

Hoe moeten zij dit voorkomen?
De enige oplossing lijkt te zijn om kinderen dan maar weg te sturen als ze niet luisteren.
Vind het niet verkeerd als er duidelijke gedragsregels opgesteld worden en er consequentie's aan verbonden worden als iemand zich misdraagt. Ook niet als dat in de praktijk dus om 90% moslim jongetjes gaat, zolang de regels maar voor iedereen hetzelfde zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159683730
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, het ging me erom dat het helemaal niet zo waarschijnlijk is dat als er hier shit uitbreekt we daar niet welkom zijn voor hulp.
De islamitische wereld kent een lange traditie van hulp verlenen namelijk. Dat was alles wat ik ermee bedoelde.
Een lange traditie van hulp verlenen aan andersgelovigen, erodome, dit is bijna komedie.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:35:52 #187
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159683789
de barmhartige samaritaan, is dat iets dat alleen het christendom kent?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_159683794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een lange traditie van hulp verlenen aan andersgelovigen, erodome, dit is bijna komedie.
Ook dat luxerobots, ook andersgelovigen... Varieert een beetje van tijd tot plaats, maar jouw stelling dat ze dat absoluut niet zouden doen en ook niet deden blijft gewoon niet overeind staan.
Ik wacht nog steeds op al dat bewijs van je van die weigeringen om te helpen van al die landen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159683797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:35 schreef Andromache het volgende:
de barmhartige samaritaan, is dat iets dat alleen het christendom kent?
Nee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159683831
Het is best wel uniek dat vluchtelingen van over de hele wereld hier kunnen aankloppen en gratis uitkeringen, huurhuizen, gezondheidszorg etc. kunnen krijgen.

Ik zou graag één islamitisch land horen waar het andersom ook geldt. Waar, pak hem beet, een gevluchte christen uit Noord-Korea opvang en sociale rechten krijgt.
pi_159683892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:37 schreef luxerobots het volgende:
Het is best wel uniek dat vluchtelingen van over de hele wereld hier kunnen aankloppen en gratis uitkeringen, huurhuizen, gezondheidszorg etc. kunnen krijgen.

Ik zou graag één islamitisch land horen waar het andersom ook geldt. Waar, pak hem beet, een gevluchte christen uit Noord-Korea opvang en sociale rechten krijgt.
Gast, ze hebben die voorzieningen niet eens voor de eigen bevolking. Maar kijk nog eens naar turkije die ook de andersgelovigen uit de conflict streken opnemen, er zit geen verschil in behandeling.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159684032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook dat luxerobots, ook andersgelovigen... Varieert een beetje van tijd tot plaats, maar jouw stelling dat ze dat absoluut niet zouden doen en ook niet deden blijft gewoon niet overeind staan.
Ik wacht nog steeds op al dat bewijs van je van die weigeringen om te helpen van al die landen.
Je misvormt mijn claim. Ik heb nooit gezegd dat het nooit gebeurd is, ik heb zelf de voorbeelden aangehaald van landen waar westerlingen zaten (omdat die landen onder westers gezag vielen).
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Gast, ze hebben die voorzieningen niet eens voor de eigen bevolking. Maar kijk nog eens naar turkije die ook de andersgelovigen uit de conflict streken opnemen, er zit geen verschil in behandeling.
Turkije vangt vluchtelingen op uit Syrië, met geld van de VN en de EU. Vluchtelingen krijgen echter geen werkvergunning en prettig is het er niet.

Maar het gebeurt, Turkije vangt vluchtelingen op en dat is goed, want Turkije is een buurland.

Mijn punt is dat het huidige asielbeleid krom is. De hele wereld kan in het westen asiel aanvragen, eenmaal goedgekeurd betekent dat ook een huurhuis met uitkering. Daar gaat een enorme aanzuigende werking van uit.

Maar andersom kan het niet. Er zijn geen voorbeelden van westerse asielzoekers, die in Turkije of Saoedi-Arabië aankloppen en opvang en sociale rechten krijgen. Voor hen is het simpel, je bent door zoveel veilige landen gekomen, hier heb je geen recht op asiel.
pi_159684045
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Gast, ze hebben die voorzieningen niet eens voor de eigen bevolking. Maar kijk nog eens naar turkije die ook de andersgelovigen uit de conflict streken opnemen, er zit geen verschil in behandeling.
De EO is het met je oneens.
"Christenen die uit Syrië naar Turkije vluchten beleven een drama in een drama. Als ze uitgeput aankomen in de Turkse opvangkampen, krijgen ze een nieuwe tegenslag te verwerken: ze worden door de autoriteiten of door islamitische lotgenoten uit de tentenkampen weggejaagd."
http://www.eo.nl/geloven/(...)turkse-opvangkampen/

Overigens springt Turkije ook niet al te vriendelijk om met andere vluchtelingen en is zelfs Amnesty het met je oneens.
"Mogelijk honderden vluchtelingen die vanuit Turkije naar de EU wilden reizen, zijn recent gearresteerd en gedetineerd door Turkije. Ook stuurt het land Syrische en Irakese vluchtelingen soms terug. "Ernstige mensenrechtenschendingen", zegt Amnesty International, die de misstanden ontdekte."

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)t-vluchtelingen.html
pi_159684068
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee.
Nee?
I´m back.
pi_159684179
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook dat luxerobots, ook andersgelovigen... Varieert een beetje van tijd tot plaats, maar jouw stelling dat ze dat absoluut niet zouden doen en ook niet deden blijft gewoon niet overeind staan.
Je mag best vinden dat hij een claim doet en hij dat moet bewijzen maar dat geldt natuurlijk ook voor jou.
Wat je hier zegt is een claim en ik ben best benieuwd of je kan aantonen dat de Islamitische wereld een lange traditie van hulp verlenen heeft, daar moeten dan tal van voorbeelden van te vinden zijn denk je niet?
pi_159684200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je misvormt mijn claim. Ik heb nooit gezegd dat het nooit gebeurd is, ik heb zelf de voorbeelden aangehaald van landen waar westerlingen zaten (omdat die landen onder westers gezag vielen).

[..]

Turkije vangt vluchtelingen op uit Syrië, met geld van de VN en de EU. Vluchtelingen krijgen echter geen werkvergunning en prettig is het er niet.

Maar het gebeurt, Turkije vangt vluchtelingen op en dat is goed, want Turkije is een buurland.

Mijn punt is dat het huidige asielbeleid krom is. De hele wereld kan in het westen asiel aanvragen, eenmaal goedgekeurd betekent dat ook een huurhuis met uitkering. Daar gaat een enorme aanzuigende werking van uit.

Maar andersom kan het niet. Er zijn geen voorbeelden van westerse asielzoekers, die in Turkije of Saoedi-Arabië aankloppen en opvang en sociale rechten krijgen. Voor hen is het simpel, je bent door zoveel veilige landen gekomen, hier heb je geen recht op asiel.
Oh, maar ik ben het niet met je oneens dat het asielbeleid krom is!
Ik ben voor een goede samenwerking, veel hulp in de eigen regio en verder een verdelen van de vluchtelingen om te zorgen dat niemand ten onder gaat aan de druk van hulp. Ben een voorstander van de focus op hulp in de regio houden.

Alleen zie ik al sinds dit conflict is ontstaan een hoop navelstaarderij, daarom zitten we ook nu op dit punt, als we gelijk met z'n allen (dus ook die islamitische landen) samen hadden gewerkt hadden we nooit op dit punt gekomen. We hebben lekker gewacht tot de emmer in de regio overliep en zeuren nu over het water dat ook onze kant op komt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159684214
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee?
Nee.

Vrijwel elk geloof kent dat soort verhalen en verwijzingen. Of daar ook naar geleefd wordt is een heel andere discussie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159684248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:57 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je mag best vinden dat hij een claim doet en hij dat moet bewijzen maar dat geldt natuurlijk ook voor jou.
Wat je hier zegt is een claim en ik ben best benieuwd of je kan aantonen dat de Islamitische wereld een lange traditie van hulp verlenen heeft, daar moeten dan tal van voorbeelden van te vinden zijn denk je niet?
Het enige wat ik claim is dat de islam een traditie van hulp kent, dat is dan ook gewoon te zien in de geschiedenis. Dat het ook een groot thema is binnen dat geloof, wat ook gewoon te controleren is.

Heb ook al gezegd dat er (teveel) groepen in die landen zijn die zich daar niet aan houden. Mijn "claim" was alleen dat ik het niet eens wat met de stelling dat het zeker is dat wij geen hulp zouden moeten verwachten als hier ellende uitbreekt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159684253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee.

Vrijwel elk geloof kent dat soort verhalen en verwijzingen. Of daar ook naar geleefd wordt is een heel andere discussie.
Wat is de parabel van de barmhartige Samaritaan dan bij de moslims?
I´m back.
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2016 @ 19:02:48 #200
137949 Disana
pi_159684275
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar kun jij ermee leven dat kinderen, die zich niet gedragen (bijvoorbeeld bij een zwemjuf), verwijderd worden van de vereniging? Ongeacht geloof of afkomst?
En wat als dan 90% van de kinderen die van verenigingen worden getrapt, moslimjongetjes zijn? Leg jij je daar bij neer of trek je dan de discriminatiekaart?

Het is voor besturen van verenigingen knap lastig om te besturen, omdat je de moslimkindjes niet wilt weren, niet mag weren, maar je ook niet wilt dat de kinderen die zich wel kunnen gedragen, weglopen naar andere verenigingen, die zo duur zijn, dat moslims hun kinderen daar niet aanmelden. De verenigingen voor de krappe beurzen worden allemaal langzaamaan islamitisch.

Hoe moeten zij dit voorkomen?
De enige oplossing lijkt te zijn om kinderen dan maar weg te sturen als ze niet luisteren.
Waar heb ik beweerd dat ik een oplossing heb? Ik heb juist verschillende keren gezegd dat ik het niet weet - zeker niet als ook zo'n juf zoals in dit bericht de moed in de schoenen zinkt. Desondanks ben ik niet voor deporteren of nog verder isoleren, want dan krijgen we alleen maar nog meer problemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')