Bijna Breda dan. Ook goed.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:33 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ut-breda moet gewoon een spoorlijn worden daar zijn we het toch over eens.
Tussen eindhoven cs en airport is geen enkel perron geschikt voor dubbelgeleed en de meeste zijn ook niet eenvoudig geschikt te maken, alle airport bussen non stop laten rijden en een shuttle voor de tussenliggende haltes mag niet en is commercieel niet haalbaar volgend hermes.
Tussen breda en utrecht rijdt trouwens geen lijn 400 dus mijn post was duidelijk![]()
Kan nooit erger zijn dan Leiden eo.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:40 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
In mijn stad Alkmaar is het qua busmaterieel erg saai op dit moment.
Lijkt mij gaaf om zoiets te zien..quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulanceHet is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen hequote:Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50
Gebiedsontsluitingswegen Hebben rijstroken van minimaal 3,10 breed.
Op alle hogere wegen is de breedte gelijk of hoger.
Dus hoezo niet aangepast? In steden waar die extra capaciteit nodig is kan dat makkelijk, rotterdam eindhoven, utrecht.
Morgen komt er wel een goede grap onlinequote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulanceHet is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken...quote:
236?quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen heDe 236 hier bij mij in de buurt past nét. Zo nét dat de Lande Departure piept als je tussen de lijntjes rijdt!
Oh, en vergeet geparkeerde auto's niet, en borden, bomen en ander spul langs de rand van de weg..
Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken...
Op Interschutz stond er ook een.quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:52 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Lijkt mij gaaf om zoiets te zien..
Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt...quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:58 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken.
Dat is meer een mobiel ziekenhuis dan een ambulancequote:
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt...
die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?
Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:05 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten.
Ik begrijp ook wel dat niet met zo bus door de grachtengordel of volendam moet rijden.
Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:45 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op.
Die Capacity die op lijn 310 (Nieuw Vennep-Schiphol-Amsterdam Zuid) kon prima door de stad van Haarlem rijden. Het probleem lag in de draaicirkel die de bus moest maken op het busstation in Haarlem.
En een Phileas... Heb je daar wel eens ingezeten? Die krengen hebben een capaciteit van een Fiat Panda. Breder maken heeft geen enkele zin, he probleem zit hier in het feit dat die krengen vol met ruimtevretende kasten zitten.
Zo'n reguliere gelede bus kun je makkelijker inzetten op elke lijn, wendbaarder kost minder ruimte.
Wat is het probleem dat je wilt oplossen? Capaciteit toch? Waar rijden ze nu mee? Met 18-meter bussen met een capaciteit van een fiat panda.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop.
Officieel mogen die dingen niet op lijn 15 rijden en dat komt niet door de draaicirkel, maar door een spoorwegovergang (die bij het Hoendiep rechtsaf de ring op ri. Zernike). De afstand tussen de haaientanden en de spoorwegovergang is geen 25 meter, waardoor dat ding met zn kont op de spoorwegovergang staat te wachten en dat mag niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is.
In Groningen is het simpel geregeld bij bepaalde lijnen: er zijn bussen gekoppeld aan lijnen en alleen bij hoge uitzondering mogen ze hier vanaf wijken. Omlopen op die lijnen doen er verder niet toe, zolang de lengte maar goed is. Bij de niet HOV-lijnen is het stadsbussen op stadslijnen en streekbussen op streeklijnen, zolang de voorgeschreven lengte maar gehanteerd wordt.
Valt er een Hess-bus uit, dan is bus 3400 (eentje van lijn 15) de eerste vervanger. Bij andere HOV-lijnen is dat bus 3097 die de reservegelede is voor de Qlink als het juiste kleurtje niet meer voorhanden is.
kon het wagenpark nummer ( stond nog binnen in met grote plak cijfers ) niet ontcijferenquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden.
Deze dusquote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulanceHet is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
yup.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
Deze dushttp://www.rtlnieuws.nl/n(...)ancebus-van-het-land
Je wilt niet hard met een bus hoorquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag: is de begrenzer eraf en zo ja, hoe hard loopt ie nu
Waarom noemen ze dat ding trouwens geen ambuslance?quote:
dat maakt een verschil jaquote:Op vrijdag 1 april 2016 19:21 schreef dennistd het volgende:
Mja, met 80km/h of 120km/h over de snelweg maakt nog wel even wat uit qua tijd lijkt me.
Liggen daar dan al snelwegen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:21 schreef dennistd het volgende:
Mja, met 80km/h of 120km/h over de snelweg maakt nog wel even wat uit qua tijd lijkt me.
Er is een verschil van niet mogen en het gebeurt en in dit geval is het dus toch al eens voorgekomen. Wel snel daarna uitgewisseldquote:Op vrijdag 1 april 2016 13:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Officieel mogen die dingen niet op lijn 15 rijden en dat komt niet door de draaicirkel, maar door een spoorwegovergang (die bij het Hoendiep rechtsaf de ring op ri. Zernike). De afstand tussen de haaientanden en de spoorwegovergang is geen 25 meter, waardoor dat ding met zn kont op de spoorwegovergang staat te wachten en dat mag niet.
Trouwens, lengte zegt niet alles over de capaciteit. Zeker die Hess-bussen, door alle elektronica die aan boord is zijn er veel minder staanplaatsen en dus minder capaciteit. De capaciteit is praktisch vergelijkbaar met een Capacity.
Haha ja, dat weet ik. Door Q-link gaat er ook gewoon relatief vaak iets mis door de gebrekkige uitwisselbaarheid van die bussen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is een verschil van niet mogen en het gebeurt en in dit geval is het dus toch al eens voorgekomen. Wel snel daarna uitgewisseld
Elk concept heeft z'n zwakke puntenquote:Op zaterdag 2 april 2016 10:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Haha ja, dat weet ik. Door Q-link gaat er ook gewoon relatief vaak iets mis door de gebrekkige uitwisselbaarheid van die bussen.
museumbus?quote:Op zondag 3 april 2016 19:32 schreef GlenSpey het volgende:
Wie o wie weet waarom er in Arnhem een busnummer 5210 te vinden is? Dacht dat deze enkele jaren terug al afgevoerd waren? Zag deze net bij de garage staan... Was volgens mij niet de oude Traxis trolley die het ooit was...
Ik zag er gisteren ook een!quote:Op zondag 3 april 2016 16:17 schreef bork het volgende:
Vandaag twee oude GVU bussen gezien in Utrecht, is er iets te doen?
Ik wist inderdaad van niksquote:Op maandag 4 april 2016 08:47 schreef Bitlord het volgende:
Een slecht gepromoot museumbussenevenement. GEVU museumbus 27 bestond 60 jaar. Daarom ritten over buslijnen van zo'n 60 jaar geleden.
Jonguh, die heb ik twee jaar geleden al zien rijden. Dus ja, ik ken ze.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg. Ambulancebussen is dan één ding he. Maar kenden jullie deze al?
[ afbeelding ]
In Utrecht rijden de 25 meter wagens eigenlijk alleen op lijn 12. Heel af en toe zit er een extra als lijn 128 van en naar De Uithof. Vroeger reden ze ook wel eens op lijn 28, maar de vernieuwde Leidseveertunnel is niet breed genoeg. En eigenlijk alle bussen van deze lijn rijden gekoppeld aan de 24 en 228 waar dubbelgeleed niet op kan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?
Het was een vrij retorische vraag in een discussiequote:Op maandag 18 april 2016 11:27 schreef Bitlord het volgende:het
[..]
In Utrecht rijden de 25 meter wagens eigenlijk alleen op lijn 12. Heel af en toe zit er een extra als lijn 128 van en naar De Uithof. Vroeger reden ze ook wel eens op lijn 28, maar de vernieuwde Leidseveertunnel is niet breed genoeg. En eigenlijk alle bussen van deze lijn rijden gekoppeld aan de 24 en 228 waar dubbelgeleed niet op kan.
Hebben natuurlijk ook jarenlang op lijn 11 gereden.quote:Op maandag 18 april 2016 11:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
In Utrecht rijden de 25 meter wagens eigenlijk alleen op lijn 12. Heel af en toe zit er een extra als lijn 128 van en naar De Uithof. Vroeger reden ze ook wel eens op lijn 28, maar de vernieuwde Leidseveertunnel is niet breed genoeg. En eigenlijk alle bussen van deze lijn rijden gekoppeld aan de 24 en 228 waar dubbelgeleed niet op kan.
Hey, die kende ik nog nietquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg. Ambulancebussen is dan één ding he. Maar kenden jullie deze al?
[ afbeelding ]
Om je vraag normaal te beantwoorden:quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag: is de begrenzer eraf en zo ja, hoe hard loopt ie nu
De teller loopt tot 125, qua pk's en Nm's kunnen ze dat ook halen. Alleen is het zo dat de lucht en rolweerstand ook gigantisch oplooptquote:Op woensdag 20 april 2016 13:17 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Om je vraag normaal te beantwoorden:
Óf hij eraf is weet ik niet, wanneer hij eraf is kunnen ze 125 halen..
Volgens iemand op OVinNL is er in de zomer weer eens een vergadering en is er een tijdelijke concessie voor twee jaar. Dus ze kunnen de tijd nemenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:11 schreef borisz het volgende:
Zeg iemand die al iets weet over dat onderzoek over de concessie in de IJmond?
Beetje stil daarover. Op het OV-inNL-forum is het ook stil
Je foto is het alleen nietquote:Op maandag 2 mei 2016 08:22 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[ afbeelding ]
De tijdelijke brug over de Paterswoldse weg in Groningen is geopend: busbaan HOV-as West is af
NU wel denk ikquote:
Ik denk t ook jaquote:
Leuk!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:29 schreef qu63 het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben een nieuwe bus bij Ahrens Travel!
Stickers komen maandag pas
Beter opletten dan.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Volvo touringcars zie ik niet vaak trouwens
Ah, dat was de bus waarbij de koffie niet werktequote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:50 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Leuk!
Wij hebben er sinds deze week ook 1: [ afbeelding ]
Ik vind wel dat onze kleurstelling toe is aan vernieuwing, in vergelijk met die van jullie ziet die van ons er niet uit.
Zelfde met een een paar nieuwe setra's bij ons, in 't wit prachtig, maar in de oostenrijk kleuren meh..
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Lol, Breng heeft van een aantal bussen met een roze dak een fiets gemaakt ter gelegenheid van de Giro.
Dat rood met grijze is niet heel modern mee neeVolvo touringcars zie ik niet vaak trouwens
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Merk Aantal MERCEDES-BENZ 2444 VDL BERKHOF 1372 MAN 1331 VDL 1032 VOLVO 1019 VAN HOOL 845 BERKHOF 406 BOVA 311 SCANIA 278 SETRA 276 DAF 245 VDL BUS 207 DAF BUS 193 IVECO 185 DEN OUDSTEN 171 VDL BOVA 144 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Merk Aantal VAN HOOL 190 MERCEDES-BENZ 187 MAN 122 VDL BUS 97 VOLVO 77 VDL BOVA 60 VDL 42 SETRA 40 BOVA 36 IVECO 31 TEMSA 21 INTERNATIONAL 17 SCANIA 16 HIGER 12 merkloos 12 (geen idee hoe dat kan btw, maar toch) IRISBUS 10 NEOPLAN 10 |
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, dat was de bus waarbij de koffie niet werkte
Het is wel zodat je van grote afstand kunt zien dat t Oostenrijk is, al zullen alleen de chauffeurs dat herkenn
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch?
Ik mis nog een paar merken, zoals BYD en Hessquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Dit rijdt er nu op de Nederlandse wegen met als voertuigomschrijving bus of inrichting als bus.
Bussen omgebouwd tot camper zitten er dus niet in, wel uitgebouwde Sprinters etc. Ook OV.
Ja, vooral Den Hool zie je vaakquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nja, zit vooral Den Hool, VDL en Mercedes qua nieuwe bussen
Touringcar bedrijf uit Amsterdam/Diemenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch?
Nee, dat staat er nietquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch?
De complete lijst is langer ja (125 merken in totaal), maar ik dacht ik laat alleen als met >100 voertuigen zien. Die 2e lijst is alles met >10.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik mis nog een paar merken, zoals BYD en Hess
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |