Ja leuk al die vragen maar zou je zelf niet eens de aan je gestelde vragen beantwoorden?quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:10 schreef francorex het volgende:
[..]
Je doelt op satellieten? GPS gebruikt satellieten nietwaar?
Ik zal antwoorden met een vraag. Probeer het volgende te vinden?
Werkelijke foto's/video van satellieten in de ruimte. ( geen cartoons of artist impressions)
excerpted from the bookquote:"What are the stars?" said O'Brien indifferently. "They are bits of fire a few kilometers away. We could reach them if we wanted to. Or we could blot them out. The earth is the center of the universe. The sun and the stars go round it."
Winston made another convulsive movement. This time he did not say anything. O'Brien continued as though answering a spoken objection:
"For certain purposes, of course, that is not true. When we navigate the ocean, or when we predict an eclipse, we often find it convenient to assume that the earth goes round the sun and that the stars are millions upon millions of kilometers away. But what of it? Do you suppose it is beyond us to produce a dual system of astronomy? The stars can be near or distant, according as we need them. Do you suppose our mathematicians are unequal to that? Have you forgotten doublethink?
Nepquote:Op woensdag 17 februari 2016 17:16 schreef Erasmo het volgende:
Daar zijn er hoopjes van, maar ik ga niet eens de moeite nemen om het hier te posten omdat het door ruimte-ontkenners toch als nep wordt bestempelt voor de foto überhaupt geladen is.
Dat is simpelweg een kwestie van op een heldere avond/nacht naar boven kijken...quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:10 schreef francorex het volgende:
[..]
Werkelijke foto's/video van satellieten in de ruimte. ( geen cartoons of artist impressions)
Maar dat verteld toch niks over een aarde die plat is of niet?quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is simpelweg een kwestie van op een heldere avond/nacht naar boven kijken...
Mhoa, de vorm van de banen zegt wel wat. Het zwaartekrachtsveld van een platte schijf gaat toch wel wat anders zijn dan die van een bolquote:Op woensdag 17 februari 2016 17:42 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar dat verteld toch niks over een aarde die plat is of niet?
Ken je de movie Dark city?quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mhoa, de vorm van de banen zegt wel wat. Het zwaartekrachtsveld van een platte schijf gaat toch wel wat anders zijn dan die van een bol
Je kunt natuurlijk elke foto bestempelen als photoshopwerk. Wanneer telt het voor jou als 'echt'?quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:10 schreef francorex het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Molurus op 17-02-2016 18:26:44 ]Niet meer aanwezig in dit forum.
Nee ken ik nietquote:
Kan ik je aanraden eens te kijken, (vooral m.b.t. flat earth) al is het fictie.quote:
Ik heb de film gezien.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:02 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Kan ik je aanraden eens te kijken, (vooral m.b.t. flat earth) al is het fictie.
https://www.youtube.com/results?search_query=filming+satelitesquote:Op woensdag 17 februari 2016 16:10 schreef francorex het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:17 schreef Zith het volgende:
Hoe de oude grieken (250 BC) heel precies de omtrek van de aarde konden berekenen (15% verschil met realiteit).
Koop een lange stok, meet de schaduw in Nederland om 12:00, neem dag later een all-in resort vlucht naar Tunesie (is goedkoop), meet de schaduw om 12:00. bereken de hoek van de zon in beide gevallen en bereken dan de omtrek van de aarde met afstand NL-Tunesie 2000 KM.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Hallon, ik kan uitleggen hoe je experimenteel kan nagaan of de aarde plat is of bolvormig, zonder dat je hiervoor naar de ruimte hoeft te gaan.
Zet een vlaggetje op je beginpunt (of GPS lokatie maar nasa enzo). Loop precies 10 kilometer naar het westen. Loop dan precies 10 kilometer naar het noorden, precies 10 kilometer naar het oosten en precies 10 kilometer naar het zuiden.
Bij een platte aarde zou je dan precies op je beginpunt aankomen, bij een bolvormige aarde niet.
Gr.
Weer zo'n christen-cult filmpje, hoor je daar ook bij?quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:35 schreef francorex het volgende:
(video = 5.35 min)
Waarom leugens?
Waarom NASA liegt?
Waarom toch?
en aan de zuid -oost hoek weet je ook waar ze vandaan komenquote:waarom staan deze schuin omhoog gemikt? en nee, niet naar mekka![]()
Waarom kunnen we deze zaken niet zien? Wordt de boel afgeschermd?quote:Op maandag 22 februari 2016 09:56 schreef Munktar het volgende:
De aarde is een pilaar van orde in de zee van Chaos.
De zon gaat halverwege door de pilaar daar bevind zich de hell.
De zeestroomt langs de pilaar af tot hij in de hell komt waar hij verdampt en zo ontstaan wolken...
Dat is helemaal niet waar.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:56 schreef Munktar het volgende:
De aarde is een pilaar van orde in de zee van Chaos.
De zon gaat halverwege door de pilaar daar bevind zich de hell.
De zeestroomt langs de pilaar af tot hij in de hell komt waar hij verdampt en zo ontstaan wolken...
Yep, mequote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:52 schreef falling_away het volgende:
heeft iemand de Foucault Pendulum al eens genoemd als argument voor een bolvormige roterende aarde?
https://en.wikipedia.org/wiki/Foucault_pendulum
Ik ben er ooit eentje in een museum tegen gekomen, erg mooi om te zien! En volgens mij toch redelijk bewijs dat de 'flat earth' hypothese onzin is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |