Wat een luxe, 28 dagen!
(Kan je verder niet echt helpen, maar als ik de foto's zie van Seqouia vind ik het denk ik al jammer dat we er zelf maar kort zijn. Het ziet er echt prachtig uit met al die watervallen... nog niet eens gesproken over de Seqouia's zelf...)
quote:
Op maandag 8 februari 2016 21:30 schreef Landgeld het volgende:[..]
Leuk! zijn jullie er al uit waar jullie overnachten in Death Valley?
En welke plek kiezen jullie in Yosemite.
Wij denken er ook aan om te kamperen. Zijn dus nog wel op zoek naar wat leuke campground tips

In Death Valley doen we lekker decadent in een Furnace Creek Resort Ranch - cabin

(Voor 1 nacht daar kunnen we zeg maar een week kamperen

). En Yosemite moeten we even goed bekijken waar precies. We willen wel echt IN het park, maar het zal wel een beetje worden 'oh daar is nog plek, boek dat maar, snel!'
Ik weet even niet wat jullie route zal worden, dus ik hou het maar gewoon bij de route die wij gaan nemen. Qua campsites hebben we de volgende gereserveerd (nog niet gehinderd door enige ervaring, dus ik garandeer niks

):
Grand Canyon: Mather campground. Waarschijnlijk wel een drukkere campsite, maar heeft wel fijn beschutte plaatsen, heeft een gunstige ligging ten opzichte van alles wat er te doen is rond de Grand Canyon en heeft (meer dan) genoeg faciliteiten.
Er schijnt een familie elanden te wonen bij Mather campground?Monument Valley: Goulding's Lodge in Monument Valley zag er best goed uit voor een campsite in een woestijn. Geweldig uitzicht als de plaatjes de waarheid spreken, en ze doen aan dingen douches en een zwembad. Lijkt me toch best fijn, zo met al die hitte!
Page Wahweap campground/resort aan Lake Powell. Qua campsite wordt ik er nog niet heel warm van om eerlijk te zijn, maar je duikt wel zo het Powell meer in. Dat lijkt ons wel erg prettig! We hebben ook gekeken naar campsites aan de Colorado River, wat natuurlijk ook wel erg gaaf is, maar die kun je niet reserveren. We durfden dat toch niet zo goed aan, hoewel dat misschien wel geheel onterecht is hoor.
Bryce KOA Cannonville campground. Stoffig, rotsig en kaal, maar ach, wel wat faciliteiten en volgens google maps 20 min. van het Bryce NP
Zion Ponderosa ranch resort. Ziet er op de foto's (en website/reviews) prima uit, en wij overnachten dan hier niet in ons tentje maar in een 'wagon' . Geen 'excuus' voor behalve 'omdat leuk!'
Death Valley Furnace Creek Resort, in een zgn cabin. Want een campsite zagen we toch niet echt zitten in Death Valley zelf. Nouja, dan doen we het maar gewoon gelijk goed

. (Het lijkt bijna een attractiepark...... er is zelfs een golfbaan

)
Mono Lake Wegens erg beperkte beschikbaarheid in de omgeving en ook veel 'first come first serve' een plaatsje voor onze tent geboekt op campsite Oh Ridge in het Inyo National Forest. Erg 'kale' camping met niet zoveel 'comfort, maar het uitzicht schijnt wel fantastisch te zijn. En we kunnen ook weer zwemmen.

Plus natuurlijk dicht bij Mono Lake en de Tioga Pass in de buurt.
Yosemite: Moeten we nog reserveren
Sequoia National Park: Plekje op de campsite 'Buckeye Flat Campground' geboekt. Ligt namelijk in het park zelf, en wat me over de streep trok om hier te boeken was de rotsen waar je vanaf kunt glijden, zo hup de rivier in, en een idyllisch bassin waar je in kunt zwemmen. (Plus dat ik een plekje op de campsite heb gevonden waarbij je lijkt uit te kijken op de rivier

)
Mocht je nu denken; ja maar Candaasje, ik wil niet badderen in een rivier maar mezelf gewoon afspoelen gewoon onder een warme douche en ik duik die rivier wel eens tijdens een trail in; dan kun je eens kijken bij de Kaweah Campground. Deze ligt wel buiten het park. Was onze eerste optie totdat ik de foto's van Buckeye zag...
![tumblr_ndk5crr9Ee1qkpgplo1_500.jpg]()
![Natural-Waterslide-Camping-Sequoia-712x475.jpg]()
Ik beloof overigens straks ook gewoon zelf foto's te maken en dan uit eigen ervaring te vertellen hoe het was