abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:47:52 #101
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171194560
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zeker. Ze denken goed na.

Nu is het daar wel wat makkelijker om de Eibar en Heracles van de wereld te negeren
Dat zal daar allemaal wel iets sneller gaan dan hier ja :+

Maar toch, stel dat je zou zeggen dat je in Spanje en Engeland voor ieder miljoen boven de 20 een vergelijkbaar systeem hebt als in China. Daar tref je de meeste kleintjes niet mee (alhoewel in Engeland dat een ander verhaal kan zijn)
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171195690
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:47 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dat zal daar allemaal wel iets sneller gaan dan hier ja :+

Maar toch, stel dat je zou zeggen dat je in Spanje en Engeland voor ieder miljoen boven de 20 een vergelijkbaar systeem hebt als in China. Daar tref je de meeste kleintjes niet mee (alhoewel in Engeland dat een ander verhaal kan zijn)
Goede UI.
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:44:50 #103
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171195720
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:44 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Goede UI.
Niks mis mee :)
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171195801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:44 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Niks mis mee :)
:D
pi_171196288
quote:
Vanaf 2018 dienen de clubs verder evenveel Chinese U23-spelers als buitenlanders op te stellen.
Het wordt er zo ook niet makkelijker op om het beste team samen te stellen als je steeds rekening moet houden met jonge Chinese spelers.
pi_172681142
quote:
Nu al het einde van de bubbel? Chinese ploegen krijgen stevige waarschuwing na openstaande schulden

Dertien van de zestien Chinese eersteklassers zijn deze week stevig op de vingers getikt door de Chinese voetbalbond. Die ploegen zouden onder meer achterstallige spelerslonen niet kunnen betalen. Ze hebben tot 31 augustus de tijd om hun schulden af te betalen, anders worden ze geweerd voor het nieuwe seizoen.

De Chinese competitie onderging dit seizoen een serieuze makeover. Zo werden grote bedragen betaald voor Europese topspelers: 65 miljoen euro voor de Braziliaan Oscar, 21 miljoen euro voor Axel Witsel en ga zo maar even door. De Chinese eersteklassers konden met geld smijten omdat de overheid meer geld pompte om de competitie zo beter te maken — en om jeugdspelers beter te kunnen opleiden. Van dat laatste kwam in eerste instantie weinig in huis, waarna de Chinese voetbalbond nog voor het seizoen al ingreep. Zo mochten de ploegen nog maar met drie buitenlandse spelers per wedstrijd spelen.
pi_172682094
Het probleem met China is heel simpel. Ze gaan daar veel te laat voetballen. Hoe kun je ooit concurreren tegen landen waar jongetjes van 5/6 jaar oud dagelijks voetballen? Aan talent geen gebrek in principe. Zijn zat gasten supersnel en met de grootte van de bevolking heb je ook uit de kluiten gewassen spelers voor de achterhoede en eventuele spits. Maar dat heeft allemaal zo weinig zin als er gewoon geen intuïtieve basistechniek is.

Overigens, met betrekking tot het verhaal over Nederlandse coaches. Ik durf te wedden dat het bedrijf dat deze coaches naar China heeft gehaald ze geen werkvisum (vroeger Z) heeft aangeboden maar een business visum (vroeger F). Daardoor ben je daar in feite illegaal aan het werk en kan je werkgever je naaien.

In het algemeen is de westerse opvatting over 'goede dingen' doen in China zeer naïef. Er is in China geen gebrek aan geld maar er is wel een overvloed aan gierige en sluwe zakenmensen. Daarom is het vreemd dat mensen zich laten misbruiken alsof China een soort Afrika is waar mensen hulp nodig hebben. Als ze willen, kunnen ze gewoon mensen betalen. En als de werkgever betrouwbaar is, komen ze ook wel met een werkvisum. Er zijn maar twee redenen waarom ze geen werkvisum aanbieden, namelijk ofwel het bedrijf is niet juist geregistreerd (en is daardoor gewoonweg niet in staat om buitenlandse werknemers aan te nemen) ofwel jij hebt niet de vereiste werkervaring/opleiding waarmee het bedrijf een werkvisum voor jou kan aanvragen. Je weet dus vooraf waar je aan begint.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_172691694
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 05:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het probleem met China is heel simpel. Ze gaan daar veel te laat voetballen. Hoe kun je ooit concurreren tegen landen waar jongetjes van 5/6 jaar oud dagelijks voetballen? Aan talent geen gebrek in principe. Zijn zat gasten supersnel en met de grootte van de bevolking heb je ook uit de kluiten gewassen spelers voor de achterhoede en eventuele spits. Maar dat heeft allemaal zo weinig zin als er gewoon geen intuïtieve basistechniek is.

Overigens, met betrekking tot het verhaal over Nederlandse coaches. Ik durf te wedden dat het bedrijf dat deze coaches naar China heeft gehaald ze geen werkvisum (vroeger Z) heeft aangeboden maar een business visum (vroeger F). Daardoor ben je daar in feite illegaal aan het werk en kan je werkgever je naaien.

In het algemeen is de westerse opvatting over 'goede dingen' doen in China zeer naïef. Er is in China geen gebrek aan geld maar er is wel een overvloed aan gierige en sluwe zakenmensen. Daarom is het vreemd dat mensen zich laten misbruiken alsof China een soort Afrika is waar mensen hulp nodig hebben. Als ze willen, kunnen ze gewoon mensen betalen. En als de werkgever betrouwbaar is, komen ze ook wel met een werkvisum. Er zijn maar twee redenen waarom ze geen werkvisum aanbieden, namelijk ofwel het bedrijf is niet juist geregistreerd (en is daardoor gewoonweg niet in staat om buitenlandse werknemers aan te nemen) ofwel jij hebt niet de vereiste werkervaring/opleiding waarmee het bedrijf een werkvisum voor jou kan aanvragen. Je weet dus vooraf waar je aan begint.
Voetbal speelt in China ook nauwelijks een rol in de cultuur ivm Europa,Afrika en met name Zuid- Amerika.

Ben zelf in Taiwan geweest, nog nooit een jongen met een bal zien lopen in die 2 maanden. Evenmin ik een trapveldje heb gezien.
Hey
pi_172845351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:32 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Voetbal speelt in China ook nauwelijks een rol in de cultuur ivm Europa,Afrika en met name Zuid- Amerika.

Ben zelf in Taiwan geweest, nog nooit een jongen met een bal zien lopen in die 2 maanden. Evenmin ik een trapveldje heb gezien.
Vreemd genoeg is basketbal hier populair. Een sport voor lange mensen. Natuurlijk heb je hier door het aantal inwoners ook wel uit de kluiten gewassen gasten maar je hebt 't dan eerder over 'freaks of nature' dan natuurlijke talenten. Zal voor een groot deel te maken hebben met twee zaken.

Ten eerste is men hier enorm opportunistisch. Opportunistischer dan in Nederland nu met het vrouwenvoetbal zelfs. Yao Ming was de internationaal bekende atleet en opeens denkt iedereen dat ze professioneel kunnen basketballen.

Een tweede punt is dat basketbal goedkoper is dan voetbal. De veldjes zijn kleiner en gezien de ondergrond kosten ze minder en hebben ze nagenoeg geen onderhoud nodig. Het is dus ook makkelijker om hier basketbalvelden te exploiteren dan voetbalvelden. Echt gras is in grote delen van China ook onmogelijk gezien klimaat en gebrek aan rust voor het gras. Paar veldjes die ik heb gezien waren compleet kapot. Daarnaast is het voor de spelers zelf ook goedkoper. Voor basketbal heb je in principe alleen een bal nodig. Voor voetbal minstens schoenen en een bal.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_190662183
quote:
Maximum 3 miljoen euro per jaar: China voert loonplafond in voor buitenlandse voetballers

De vette jaren van het Chinese clubvoetbal lijken voorbij. Om de clubs te beschermen tegen de oplopende verliezen keurde de Chinese voetbalbond woensdag enkele maatregelen goed. De meest in het oog springende is een loonplafond voor voetballers. Binnenlandse spelers mogen nog maximaal 1,2 miljoen euro bruto per jaar verdienen, voor buitenlandse spelers ligt het plafond op 3 miljoen euro netto per jaar. Dat bedrag is fors lager dan wat de grootste sterren vandaag verdienen.

Rode Duivels Mousa Dembélé (Guangzhou R&F) , Marouane Fellaini (Shandong Luneng) en Yannick Carrasco (Dalian Yifang) strijken een jaarsalaris van 9 tot 10 miljoen euro op. Andere sterren zoals de Brazilianen Oscar en Hulk of de Italiaan Graziano Pellè krijgen tot het dubbele van dat bedrag. Hoewel buitenlanders wel nog betaald kunnen worden met premies bovenop hun basisloon is de verwachting dat heel wat sterren worden afgeschrikt. Het totaalbudget van de clubs wordt beperkt tot 1,1 miljard yuan (140 miljoen euro) waarvan maar zestig procent aan lonen mag worden besteed.

De Chinese Super League staat vanaf volgend seizoen wel toe dat er vier in plaats drie buitenlanders in de basiself staan. In de A-kern mogen vijf in plaats van vier buitenlandse spelers worden opgenomen.
Einde tijdperk China.
pi_190672157
Andere sterren zoals de Brazilianen Oscar en Hulk of de Italiaan Graziano Pellè krijgen tot het dubbele van dat bedrag.

Pellè kan Feyenoord wellicht opkopen als dank.
  vrijdag 27 december 2019 @ 17:16:16 #112
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_190684480
Zoiets zou de uefa moeten introduceren.
pi_190685653
Als de Chinezen met bakken geld willen smijten om hun competitie wat op te pimpen, moeten ze dat lekker zelf weten, maar het zal niet voor extra exposure in Europa zorgen verder, niemand hier ligt wakker van het voetballand China, wie er ook speelt. En als ze zelf ooit wat voor willen stellen internationaal bewijzen ze zichzelf op deze manier natuurlijk geen dienst, je competitie vullen met buitenlandse broodvoetballers...tsja...daar worden je eigen talenten ook niet beter van.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 27 december 2019 @ 18:09:48 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190685778
Ik snap ook niet precies wat ze dan wilden bereiken. Hadden ze verwacht dat men opeens naar die competitie ging kijken? Zo naïef zijn ze toch niet daar
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_190735951
Heeft in Engeland anders wel gewerkt :)
pi_190736072
Staat daar nou dat Graziano Pellè meer dan 10 miljoen per jaar verdient? :')

Heeft ie slim bekeken _O-
  zondag 29 december 2019 @ 13:39:31 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190736114
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 13:37 schreef Drxx het volgende:
Staat daar nou dat Graziano Pellè meer dan 10 miljoen per jaar verdient? :')

Heeft ie slim bekeken _O-
16 miljoen

Pelgod _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 december 2019 @ 14:16:47 #118
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_190737123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 17:16 schreef RamboDirk het volgende:
Zoiets zou de uefa moeten introduceren.
Dan worden ze teruggefloten door het Europees hof want dit gaat tegen de vrije markt in. (zie het Bosman-arrest destijds)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_190737926
Was het niet zo dat de overheid van China miljarden in het voetbal gepompt heeft zodat de clubs complexen en jeugdopleidingen in konden richten maar ze alles uitgaven aan buitenlandse spelers? :D
pi_190740000
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 14:43 schreef Harlekien het volgende:
Was het niet zo dat de overheid van China miljarden in het voetbal gepompt heeft zodat de clubs complexen en jeugdopleidingen in konden richten maar ze alles uitgaven aan buitenlandse spelers? :D
Ik denk dat het niet of-of was. Lijkt me niet meer dan logisch dat jonge Chinese spelers ook een referentiekader nodig hebben. China heeft zelf natuurlijk eigenlijk geen spelers van naam, dus daar valt weinig van te leren.
pi_190740032
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 15:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet of-of was. Lijkt me niet meer dan logisch dat jonge Chinese spelers ook een referentiekader nodig hebben. China heeft zelf natuurlijk eigenlijk geen spelers van naam, dus daar valt weinig van te leren.
Daarom zijn er ook heel veel Nederlandse trainers daar heen gegaan geloof ik.
  zondag 29 december 2019 @ 17:37:03 #122
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_190743095
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 15:57 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Daarom zijn er ook heel veel Nederlandse trainers daar heen gegaan geloof ik.
Ajax heeft een samenwerking daar met een club om de jeugdopleiding helpen op te zetten en stuurt ook trainers daarheen, dus dat klopt.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')