Eindstand seizoen 2
![51159e6e12.png]()
Dacht even dat ik het verneukt had toen ik in de laatste 2 wedstrijden 1-1 speelde tegen Heracles-thuis en 0-1 verloor van PEC in 90+2, maar op de laatste speeldag was het ook PSV - Ajax en dat werd 2-2
Verder dit seizoen in de vierde ronde van de beker eruit gegooid door PSV met 2-1. Daarvoor gewonnen van 2 amateurclubs.
Was in seizoen 1 tweede geworden, dus voorronde CL. Won eerste van Basel (3-1 thuis, 0-0 uit), om daarna van Man Utd te verliezen met 3-0 (2-0 uit, 0-1 thuis). Toen in een EL-poule terecht gekomen met Trabzonspor, Dinamo Moskou en Chelsea. We begonnen thuis tegen Dinamo Moskou met goed spel en een 1-1 gelijkspel (die we hadden moeten winnen), maar daarna volgden 4 nederlagen (waaronder een 6-0 op Stamford Bridge). Uiteindelijk thuis tegen Chelsea nog een 1-0 overwinning geboekt, maar die was - hoe mooi ook - voor de statistieken.
Dit was de selectie dit seizoen:
![3eb5ae9802.png]()
![4b94246a49.png]()
Rashica heeft ook veel gespeeld, maar die is in de winterstop verhuurd. Als vervanger toen Wildschut gehaald. Ook Room heeft nog enkele wedstrijden gekeept, maar die is verkocht aan Fenerbahce in de winterstop. Ducksch was mijn eigenlijke eerste spits, maar die raakte in de winterstop ernstig geblesseerd, vandaar de komst van Waldschmidt op huurbasis. Verder heeft een of andere jeugdkeeper nog een duel in de Europa League gekeept. Velthuizen en Room waren allebei lang geblesseerd, toen heb ik uit nood de clubloze Coutinho opgehaald, maar de inschrijving voor de EL was al voorbij.
Vaste opstelling:
DM: Velthuizen
VR: Leerdam
VCR: Kashia
VCL: Kruiswijk
VL: Achenteh
MCR: Hetemaj (Balveroverende middenvelder, Yeini en Nakamba spelen ook regelmatig, want Hetemaj pakt achterlijk veel kaarten

17 geel en 2 rood in 23 eredivisieduels. In totaal dit seizoen 25 geel en 3 rood in 33 officiele duels

Verder wel nuttige speler die veel onschadelijk maakt)
MCL: Diemers, regelmatig afgewisseld met Duarte (vooruitgeschoven spelmaker)
AML: Elia (hangende vleugelspits)
AMC: Baumjohann, maar ook hier speelt Duarte vaak (10)
AMR: Ibarra (ontzettende baas die met 17 snelheid en 17 versnelling

) ("gewone" vleugelspits)
S: Ducksch (hoewel die enorm lang geblesseerd is geweest en Oosterwijk hem meer dan prima verving) (afmaker, maar als Oosterwijk speelt Targetman en dan spelen we ook met directe passes ipv korte)
Voor volgend seizoen dus de selectie op CL-niveau brengen, aangezien ik dit seizoen in de EL hard geslacht werd. Hopelijk kom ik ook eens wat verder in de beker (in seizoen 1 direct in de tweede ronde eruit gegooid door FC Eindhoven

), maar dat heeft geen prioriteit op zich. Ik hoop te overwinteren in Europa (mag ook EL zijn) en mijn titel te prolongeren.
Voorlopig heeft Velthuizen op de laatste training voor de laatste speelronde een blessure van een half jaar opgelopen, maar ik had met het oog op het vertrek van Room en Coutinho (aangezien dat een noodoplossing was toen Room en Velthuizen zo lang eruit lagen) Hidde Jurjus al vastgelegd. Die zal het seizoen gaan beginnen als eerste keeper. Zal eens nadenken of ik nog een andere keeper erbij neem om Velthuizen op te vangen of wellicht zelfs Coutinho hou.
Verder heb ik ook Van der Hoorn met een Bosman opgehaald om de al wat ouder wordende Kruiswijk te gaan opvolgen op termijn.