quote:
Op dinsdag 2 februari 2016 11:57 schreef Drieklank het volgende:Je hoeft niet onder de indruk te zijn. Het zijn relatief makkelijke opleidingen in vergelijking met andere universitaire studies en slechts een deel van de studenten komt later aan het werk als arts, wetenschapper, bestuurder of eender welke functie waar een sociale status aan wordt toegedicht, laat staan dat ze naam maken in en bijdragen aan de wetenschap.
Is ook subjectief om iets als makkelijk weg te zetten. Misschien zou ik meer moeite hebben met een letterenstudie dan met een natuurwetenschappelijke studie. Hoe dan ook, biomedische wetenschappen, medische biologie en geneeskunde (plus loting gebaseerd op gemiddelde eindexamencijfer) vereisen allemaal NG of NT. Iemand die medische biologie of biomedische wetenschappen studeert, heeft vergeleken met andere studies juist een relatief grote kans om later als wetenschapper of onderzoeker aan de slag te gaan. Daarnaast hebben publicaties en patenten uit dit soort vakgebieden een hoge maatschappelijke relevantie vergeleken met andere vakgebieden.
Aan mijn uni kijk ik ook op tegen dit soort vrouwen want ik volg een studie met de minste wiskunde vergeleken met andere studies aan mijn uni (alleen 1e en 2e jaar wat toegepaste wiskunde). Ik denk dat meer mannen dit hebben, maar er niet voor durven uitkomen, behalve hier op FOK! Het is anekdotische bewijsvoering, maar ik weet wel van enkele vrouwen dat ze met iemand van het hbo gaan, dus onmogelijk is het niet. Alleen de drempel ernaar toe...