abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking donderdag 11 februari 2016 @ 07:46:12 #26
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_159827828
Ik heb vorig jaar de Bosch GCM 12GDL gekocht en werk daar nu een aantal maanden vrij intensief mee --> wat een ontzettend fijne/degelijke machine! Hij kost wat: hier in NL zo'n ¤ 1000,- en in Duitsland ¤ 770,- maar dan heb je ook wat. Beter ga je voor dat geld niet krijgen ^O^

http://www.ebay.de/itm/Bo(...)d:g:6DIAAOSwKPNTyj74

Ik had voorheen zo'n Metabo KGS, maar dat zie/merk je wel in kwaliteit hoor. Komt niet eens in de buurt. En dat terwijl die Metabo ook echt geen prul is ;) (is bijvoorbeeld een super mooie instap-zaag om mee te beginnen)
  Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 08:10:23 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159827987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 07:46 schreef Atmoz het volgende:
Ik heb vorig jaar de Bosch GCM 12GDL gekocht en werk daar nu een aantal maanden vrij intensief mee --> wat een ontzettend fijne/degelijke machine! Hij kost wat: hier in NL zo'n ¤ 1000,- en in Duitsland ¤ 770,- maar dan heb je ook wat. Beter ga je voor dat geld niet krijgen ^O^

http://www.ebay.de/itm/Bo(...)d:g:6DIAAOSwKPNTyj74

Ik had voorheen zo'n Metabo KGS, maar dat zie/merk je wel in kwaliteit hoor. Komt niet eens in de buurt. En dat terwijl die Metabo ook echt geen prul is ;) (is bijvoorbeeld een super mooie instap-zaag om mee te beginnen)

Heb jij hem toen naar NL laten versturen? Verzendkosten waar ik hem toen had besteld zouden boven de ¤60 uitkomen. Zaag en onderstel waren een los pakket.

Toen maar bij familie in D gratis laten bezorgen. Werd met een vrachtwagen bezorgd en lag op een pallet _O- Daarom was het waarschijnlijk zo duur naar NL :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking donderdag 11 februari 2016 @ 09:04:01 #28
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_159828461
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 08:10 schreef derLudolf het volgende:

Heb jij hem toen naar NL laten versturen? Verzendkosten waar ik hem toen had besteld zouden boven de ¤60 uitkomen. Zaag en onderstel waren een los pakket.

Toen maar bij familie in D gratis laten bezorgen. Werd met een vrachtwagen bezorgd en lag op een pallet _O- Daarom was het waarschijnlijk zo duur naar NL :D
Jep, gewoon in een grote doos (volgens mij ook op een kleine pallet idd.) uit .DE laten komen :Y
pi_159839931
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2016 07:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgens mij is die Dewalt echt wel een goede machine. Heeft als enige 10" machine volgens mij dat hij niet v naar achter stekende geleiders heeft, wat een pre kan zijn in kleinere ruimtes.

Bij de concurrenten heb je de Bosch GCM10 modellen (diverse uitvoeringen, 10s, 10sd), de Metabo KGS254 hoor je zeer wisselende verhalen over maar ik wel gunstig geprijsd. Makita en Hitavhi zullen ook wel vergelijkbare modellen hebben.

Heb je zelf nog meer modellen op het oog? Zelf heb ik de gcm8sjl van Bosch, das ook een fijn ding. Met onderstel wel voor <¤450 te koop. Ik weet niet of je per se de zaagdiepte van een zaag met een 10 duims zaagblad wilt?
Dat is mijn belangrijkste punt dat hij niet uitsteekt aan de achterkant.
De bosch gcm8sjl had ik ook gezien maar ben bang dat je net wat zaagdiepte te kort komt.
Verder wist ik wel van de kapex en de bosch gcm 12 gdl maar die zijn meteen flink duurder en dat vind ik het niet waard.
Ofnie
  Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 17:56:38 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159840021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 17:52 schreef denoo het volgende:

[..]

Dat is mijn belangrijkste punt dat hij niet uitsteekt aan de achterkant.
De bosch gcm8sjl had ik ook gezien maar ben bang dat je net wat zaagdiepte te kort komt.
Verder wist ik wel van de kapex en de bosch gcm 12 gdl maar die zijn meteen flink duurder en dat vind ik het niet waard.
10 duims zaagblad, niet uitstekende achterkant, ik denk dat je voor die Dewalt 778 moet gaan. Weinig keus verder, maar geen slechte keus
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160038239
Wat geeft de typeaanduiding van de blauwe Bosch boorhamers aan?
B.v de GBH 2-28 is er als GBH 2-28D, GBH 2-28 DV, GBH 2-28 DFV, GBH 2-28 DFR
Wat betekend de D, DV, DFV ,enz.?

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubman op 19-02-2016 13:21:52 ]
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 16:23:15 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160044071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:52 schreef Clubman het volgende:
Wat geeft de typeaanduiding van de blauwe Bosch boorhamers aan?
B.v de GBH 2-28 is er als GBH 2-28D, GBH 2-28 DV, GBH 2-28 DFV, GBH 2-28 DFR
Wat betekend de D, DV, DFV ,enz.?
DFV is met verwisselbare boorkap, DV niet, maar ik weet niet of je hem bij de DV niet kunt verwisselen of dat de extra boorkop gewoon niet wordt meegeleverd. De D is er nog niet zo lang, geen idee wat daar anders aan is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160090190
ik ben in de markt voor een nieuwe afkortzaag

en eigenlijk twijfel ik tussen 2
- Festool kapex 120
en
- Bosch Blauw GCM 12 GDL

het ene moment weet ik zeker, ik koop de kapex en even later misschien toch de gcm....

het prijsverschil speelt geen rol
zijn er "ervaringdeskundigen" die met beide gewerkt hebben of gewoon een mening hebben?
  Knikkerking zondag 21 februari 2016 @ 14:20:41 #34
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_160091197
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:39 schreef akatar het volgende:
ik ben in de markt voor een nieuwe afkortzaag

en eigenlijk twijfel ik tussen 2
- Festool kapex 120
en
- Bosch Blauw GCM 12 GDL

het ene moment weet ik zeker, ik koop de kapex en even later misschien toch de gcm....

het prijsverschil speelt geen rol
zijn er "ervaringdeskundigen" die met beide gewerkt hebben of gewoon een mening hebben?
Ik heb me er -toen ik mijn GCM 12 GDL kocht- een beetje in verdiept, en het bleek dat het (hoe kan het ook anders) beide ontzettend goede zagen zijn. Heb persoonlijk 0,0 ervaring met de Festool, maar dat zal ongetwijfeld een extreem goede zaag zijn ^O^

Uit eigen ervaring weet ik dat de Bosch ook een extreem goede en fijne zaag is. Wel zwaar: té zwaar om iedere dag van/naar een werkplaats te slepen. Maar als je hem stationair gaat gebruiken kan ik hem absoluut aanraden :Y voor de volle 100% Het is m'n mooiste machine B-)

Maar welke je ook gaat kopen: gefeliciteerd en heel veel plezier ermee, het wordt sowieso een ontzettend goeie/mooie zaag *O*
  zondag 21 februari 2016 @ 14:32:03 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160091535
De kapex las ik vorig jaar nog wel eens klachten over afwerking en initiele afstelling.
Werd altijd netjes opgelost, maar zou niet moeten kunnen bij Festool.

Ik weet niet of dat nog steeds zo speelt.

@Atmoz, werkt dat schuifsysteem vloeiend van de GCM 12 GDL?
Met zo veel knikpunten zou je denken dat het hier en daar dooie punten heeft waar ie doorheen getrokken moet worden.
pi_160091647
Heeft er iemand al ervering met de goedkope invalzaagen? zoals de volgende:
Powerplus 166,- met als nadeel een rail in 4 stukken van 33cm
Schepach de duurste namaak invalzaag

zit zelf nu tedenken aan de optie van hornbach. 100,- voor de zaag en 40,- voor een 140cm liniaal in de winkel staat niet op nl site
https://www.hornbach.nl/s(...)5554974/artikel.html
  Knikkerking zondag 21 februari 2016 @ 14:42:54 #37
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_160091807
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:32 schreef bleiblei het volgende:
De kapex las ik vorig jaar nog wel eens klachten over afwerking en initiele afstelling.
Werd altijd netjes opgelost, maar zou niet moeten kunnen bij Festool.

Ik weet niet of dat nog steeds zo speelt.

@Atmoz, werkt dat schuifsysteem vloeiend van de GCM 12 GDL?
Met zo veel knikpunten zou je denken dat het hier en daar dooie punten heeft waar ie doorheen getrokken moet worden.
Ja. Het schuift (na maanden zeer intensief werk) nog altijd zoals uit de verpakking: super smooth, en absoluut zonder speling. Das juist één van de redenen waardoor het m'n mooiste stuk elektrisch gereedschap is. Ik ben er werkelijk 100% tevreden over! ^O^
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 14:45:06 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160091874
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:37 schreef bartos het volgende:
Heeft er iemand al ervering met de goedkope invalzaagen? zoals de volgende:
Powerplus 166,- met als nadeel een rail in 4 stukken van 33cm
Schepach de duurste namaak invalzaag

zit zelf nu tedenken aan de optie van hornbach. 100,- voor de zaag en 40,- voor een 140cm liniaal in de winkel staat niet op nl site
https://www.hornbach.nl/s(...)5554974/artikel.html
De Scheppach schijnt wel goed te zijn voor zijn geld. PowerPlus lees ik toch wat minder goede dingen over. 4 stukken van 33cm gaat bij zo'n merk geen rechte liniaal opleveren :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 21 februari 2016 @ 14:57:12 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160092247
een rail uit vier stukken levert uberhaupt zelden een consequent rechte liniaal.
De linialen van 140 lang die je koppelt vind ik al behelpen. Elke keer met een lange waterpas checken of er niet toch een knik in zit.

quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:42 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja. Het schuift (na maanden zeer intensief werk) nog altijd zoals uit de verpakking: super smooth, en absoluut zonder speling. Das juist één van de redenen waardoor het m'n mooiste stuk elektrisch gereedschap is. Ik ben er werkelijk 100% tevreden over! ^O^
Netjes! Het is dat ik geen ruimte heb voor een goeie afkortzaag, anders zou ik de GCM toch overwegen :P .
pi_160093588
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:37 schreef bartos het volgende:
Heeft er iemand al ervering met de goedkope invalzaagen? zoals de volgende:
Powerplus 166,- met als nadeel een rail in 4 stukken van 33cm
Schepach de duurste namaak invalzaag

zit zelf nu tedenken aan de optie van hornbach. 100,- voor de zaag en 40,- voor een 140cm liniaal in de winkel staat niet op nl site
https://www.hornbach.nl/s(...)5554974/artikel.html
Die van Sheppach schijnt wel goed te zijn , die andere twee zien er uit als rommel.
pi_160099088
Hallo.

Ws al vaker langs gekomen. Maar misschien ben ik iets specifieker Ik ben opzoek naar een andere accuschroefboormachine.

Het budget is 100 max 150 euro niet enorm dus. En voor dat geld wil ik het beste natuurlijk.

Jaar of 7 geleden kocht ik een makita uit de wel bekende aanbiedingen. Maar die is na 4 grote verbouwingen eigenlijk wel. Vnl de nicd batterijen gaan niet lang genoeg meer mee. Maar ook de boorkop houdt de boortjes niet goed meer vast.

Dus iets nieuws en Li ion.

Ik zat net te bladeren in de folders. En zag het volgende wat ik Hitachi interessant ds14djl met 47nm koppel. 129 euro beetje duurder dan ik zou willen maar Hitachi, dus dan zou afgaande op imago lang mee moeten gaan.

En een Bosch psr14.4 met 40nm voor 120 euro.

Iemand ervaringen of andere tips?
pi_160099737
je kunt nu een prof Makita wel onder de 150 euro kopen zonder accu's
tot 31 maart krijg je een accu van makita cadeau.
Moet je wel een oplader hebben
Een paar voorbeeldjes

https://www.mtools.nl/mak(...)-boor-schroefmachine


https://www.mtools.nl/mak(...)-boor-schroefmachine


https://www.mtools.nl/mak(...)pboor-schroefmachine
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_160100058
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:28 schreef densmee het volgende:
je kunt nu een prof Makita wel onder de 150 euro kopen zonder accu's
tot 31 maart krijg je een accu van makita cadeau.
Moet je wel een oplader hebben
Een paar voorbeeldjes
[ afbeelding ]
https://www.mtools.nl/mak(...)-boor-schroefmachine

[ afbeelding ]
https://www.mtools.nl/mak(...)-boor-schroefmachine

[ afbeelding ]
https://www.mtools.nl/mak(...)pboor-schroefmachine
Een machine zonder accu is vrij onzinnig. En ik neem aan dat de nieuwe accu's niet in de oude lader kan..
pi_160100094
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:43 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Een machine zonder accu is vrij onzinnig. En ik neem aan dat de nieuwe accu's niet in de oude lader kan..
Je krijgt bij de 18 volt modellen een 4ah accu cadeau van makita
En als je oude model schuif accus zijn dan gaat dat wel geloof ik
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_160100222
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:43 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Een machine zonder accu is vrij onzinnig. En ik neem aan dat de nieuwe accu's niet in de oude lader kan..
Zo heb ik het ook gedaan en een lader in Duitsland gekocht.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_160100233
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:45 schreef densmee het volgende:

[..]

Je krijgt bij de 18 volt modellen een 4ah accu cadeau van makita
En als je oude model schuif accus zijn dan gaat dat wel geloof ik
Nee geen schuif accu. En ondanks dat het 4ah is. Is 1 accu niet zo veel.. maar ik ga het eens bekijken.
pi_160100374
Ik ben erg tevreden met deze dewalt. 158 euro.

http://www.toolnation.nl/(...)tXkqewrnIhoCgPTw_wcB
pi_160100385
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:20 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik heb me er -toen ik mijn GCM 12 GDL kocht- een beetje in verdiept, en het bleek dat het (hoe kan het ook anders) beide ontzettend goede zagen zijn. Heb persoonlijk 0,0 ervaring met de Festool, maar dat zal ongetwijfeld een extreem goede zaag zijn ^O^

Uit eigen ervaring weet ik dat de Bosch ook een extreem goede en fijne zaag is. Wel zwaar: té zwaar om iedere dag van/naar een werkplaats te slepen. Maar als je hem stationair gaat gebruiken kan ik hem absoluut aanraden :Y voor de volle 100% Het is m'n mooiste machine B-)

Maar welke je ook gaat kopen: gefeliciteerd en heel veel plezier ermee, het wordt sowieso een ontzettend goeie/mooie zaag *O*
de afkortzaag krijgt een (semi) vaste plek in mijn garage, alleen bij uitzondering zal hij verhuist worden.
als ik op goolge zoek naar kapex vs boch wordt ik er niet veel wijzer van, de Festool fanboys kiezen Festool en bosch fanboys kiezen bosch
http://www.ukworkshop.co.uk/forums/festool-vs-bosch-t64162.html
lastig om dan een keuze te maken, de machine die ik kies zal iig mijn leven lang meegaan, alleen welke????

de kapex is al jaren hetzelfde ontwerp, de bosch is nieuw
verder wordt de bosch op websites uitgelegd als:
•Voor zwaar herhalend zaagwerk is dit de juiste keuze.
  zondag 21 februari 2016 @ 20:20:02 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160100912
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:59 schreef akatar het volgende:

[..]

de afkortzaag krijgt een (semi) vaste plek in mijn garage, alleen bij uitzondering zal hij verhuist worden.
als ik op goolge zoek naar kapex vs boch wordt ik er niet veel wijzer van, de Festool fanboys kiezen Festool en bosch fanboys kiezen bosch
http://www.ukworkshop.co.uk/forums/festool-vs-bosch-t64162.html
lastig om dan een keuze te maken, de machine die ik kies zal iig mijn leven lang meegaan, alleen welke????

de kapex is al jaren hetzelfde ontwerp, de bosch is nieuw
verder wordt de bosch op websites uitgelegd als:
•Voor zwaar herhalend zaagwerk is dit de juiste keuze.
dus: doe je veel zwaar hout afkorten en wat.steviger zaagwerk -> de Bosch
Heb je wat meer planken, vensterbanken en kozijnenwerk en afwerkdingetjes -> Festool.

Zo moeilijk is het niet, ik denk sowieso dat je met beide machines aardig uit de voeten kan. Als je snelheid kunt regelen en je gooit er 3 verschillende zaagbladen bij, denk ik dat je met allebei de machines wel de rest van je leven door kunt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160101059
het moeilijke is alleen dat een keuze maken voor mij lastig is
je vind vrij weinig info en de machines zijn zo duur dat later ff een ander kopen ook niet echt gaat gebeuren

dus op dit moment weer ff voorkeur voor de Festool
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')