Beatport is geen uitgeverij maar gewoon een online muziekwinkel.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat een jongeren forum als FOK! zo lafjes reageert op een faillissement als deze en de dance scene nog steeds weg zet als drugsfeesten....
Nadat de eigenaar Sillerman vrijwel alle grote concert promotors in de hele wereld heeft overgenomen, waaronder MOJO hier in Nederland (klinkt onbekend? ooit naar een grotere band dan de locals in kutkrabbeveen geweest? dikke kans dat het een MOJO show was...) en die in Live Nation heeft ondergebracht wilde hij min of meer hetzelfde met de dance scene doen.
Miljarden zijn erin gepompt, jongens in Nederland en elders in de wereld die al 20 jaar een bestaan en bedrijf op hebben gebouwd door het geven van grote dance feesten, (zoals ID&T die met Sensation wereldwijd 20 shows per jaar geven voor een miljoenen publiek) werden met grof geld overgenomen, een online muziek uitgeverij, Beatport werd overgenomen en nadat hier in Nederland vrijwel alle grote feesten in SFX's handen waren gekomen en een deel van de Amsterdamse clubs ook van de Amerikanen was werden de eerste scheurtjes zichtbaar.
Non-management, bemoeienis van bovenaf in een scene waar ze geen kaas van hebben gegeten en denkend dat alles met Dollars op te lossen valt begon het bedrijf te wankelen, ontevreden medewerkers en slechte verhalen die rondgingen, dikke feesten aan de voorzijde maar geknijp bij de leveranciers aan de achterzijde maakte dat Sillerman meer en meer alleen kwam te staan en alhoewel naar de beurs gebracht begon de koers dieper en dieper te vallen, tot het punt waarop een faillissement onvermijdelijk leek, en nu is het zover.
Een kapitaal injectie van 115miljoen Dollar, van wie is onbekend , maar John de Mol's naam gaat in de wandelgangen als potentiele investor, de ex-eigenaren van diverse organisaties als Rocco Veenboer van Awakenings zouden hun toko voor een prikkie willen terug kopen en Sillerman zelf treed terug als CEO, de man is te oud voor de dance scene en heeft geen idee wat hij opkocht.
het wordt spannend in de scene, Tomorrowworld, het Amerikaanse broertje van het beste dance festival ter wereld, Tomorrowland gaat wellicht dit jaar niet door, mede vanwege de rampzalige editie van afgelopen jaar terwijl het Belgische, met 180.000 bezoekers een van de grotere van Europa in een uurtje juist uitverkocht was.
Kennelijk hebben de users op FOK! geen bleek idee hoe groot de dance scene inmiddels is, maar aangezien minstens 70% van de muziek op de radio voorzien is van een 4/4e Beat, tot aan carnavals krakers aan toe zouden jullie je toch moeten realiseren dat die Beat, waarop de massa staat te hossen uiteindelijk afkomstig is vanuit de scene met de door jullie genoemde drugsfeesten...
Shame on you, een jongerencultuur zo met de grond gelijk te maken terwijl de roots al 25 jaar in de bodem zijn geworteld hier in Nederland
beatport is in essentie een publishingsite waar producers hun tracks kunnen aanbieden nadat ze gereleased zijn door labels ja, hoeveel detail moet ik voor de botte koppen hier neerzetten voor ze een bericht als dit serieus nemen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:41 schreef nils7 het volgende:
Beatport is geen uitgeverij maar gewoon een online muziekwinkel.
Daarnaast zul je verrukt zijn met het "DJ museum" wat in Breda gepland wordt.
In het DJ topic alleen iig.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:44 schreef YuckFou het volgende:
[..]
beatport is in essentie een oublishingsite waar producers hun tracks kunnen aanbieden nadat ze gereleased zijn door labels ja, hoeveel detail moet ik voor de botte koppen hier neerzetten voor ze een bericht als dit serieus nemen?
Ik ben trotser op boeken als Mary go Wild, Rudger's This is my Church en het Dutch DJ boek van Anthony Donner wat er aan komt dan een DJ museum, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de grootste jongerencultuur van de afgelopen 25 jaar zo onderbelicht blijft in de media, en op een site als FOK!
Op de een of andere manier wil het maar niet doordringen dat de bedrijfstak hier in Nederland goed is voor een half miljard aan omzet en honderduizenden bezoekers per jaar die naar een verscheidenheid aan feesten gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:46 schreef nils7 het volgende:
In het DJ topic alleen iig.
Maar zodra je in een ander topic iets over EDM zegt dan wordt je al snel afgeschilderd als iemand die een USB stick in een versterker propt (haal ik even uit dit topic) of dat het geen muziek is.
De media besteed er wel wat aandacht aan hoor maar het zit wel verstopt.
Wie heeft anders geroepen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op de een of andere manier wil het maar niet doordringen dat de bedrijfstak hier in Nederland goed is voor een half miljard aan omzet en honderduizenden bezoekers per jaar die naar een verscheidenheid aan feesten gaan.
Of FOK! is vooral bevolkt door Leo Blokhuis types die muziek uit een computer niet serieus nemen of de ignorance is zo groot dat ze pas doorhebben wat er speelt als hun favoriete feestje niet meer doorgaat...
Maar ik kan het maar amper geloven dat op een jongerensite kennelijk niemand naar feesten gaat, van dance houdt of daar mee bezig is....of de demografie hier is stiekum toch 40+ en lullen ze maar wat....
Eerlijk is eerlijk, ik vind het ook knap hoor van die DJ's. Knal een CD'tje/USB stick in die draaidingen, zet een koptelefoon op, doe iets stoers door aan wat knoppen te draaien, pak de microfoon en schreeuw "Are you readdddyyyyyy tooooooo partyyyyyyy!!!!" en 100.000 gaan helemaal losquote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op de een of andere manier wil het maar niet doordringen dat de bedrijfstak hier in Nederland goed is voor een half miljard aan omzet en honderduizenden bezoekers per jaar die naar een verscheidenheid aan feesten gaan.
Of FOK! is vooral bevolkt door Leo Blokhuis types die muziek uit een computer niet serieus nemen of de ignorance is zo groot dat ze pas doorhebben wat er speelt als hun favoriete feestje niet meer doorgaat...
Maar ik kan het maar amper geloven dat op een jongerensite kennelijk niemand naar feesten gaat, van dance houdt of daar mee bezig is....of de demografie hier is stiekum toch 40+ en lullen ze maar wat....
Overduidelijk niet nee, je hebt net als andere droeftoeters in dit topic geen flauw benul waar je het over hebt en het gezwam over een USB erin en klaar is zo achterhaald en stompzinnig dat het cliché begint te wordenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:45 schreef RedFever007 het volgende:
Totaal niet mijn muziek overigens, ik ben d'r nooit geweest en zal er ook nooit te vinden zijn
Dus, als ik het goed lees verliezen de schuldeisers 300 miljoen en koopt een 3e partij (kennissen toevallig?) de boel op voor 115 miljoen en schuift de huidige directie gewoon weer aan tafel..quote:Op maandag 1 februari 2016 14:41 schreef dimmak het volgende:
SFX Entertainment heeft faillisement aangevraagd om zo van de 300 miljoen dollar schuld af te komen. Het is de bedoeling om daarna het bedrijf door te starten. Daar is via een financier 115 miljoen dollar voor gevonden.
quote:Op maandag 1 februari 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat zijn de technische details van de doorstart van SFX?
De meer financiele/technische kant van het verhaal:quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:54 schreef Toga het volgende:
Dus, als ik het goed lees verliezen de schuldeisers 300 miljoen en koopt een 3e partij (kennissen toevallig?) de boel op voor 115 miljoen en schuift de huidige directie gewoon weer aan tafel..
Da's makkelijk geld verdienen zo, daar zou een overheid van mij best eens een stokje voor mogen steken door die mensen heel lang op te sluiten of per persoon een pond vlees af te snijden.
quote:Robert F.X. Sillerman, Chairman and CEO said, “This expression of confidence from our lenders is testimonial to the vibrancy and potential of our business, and the dedication and professionalism of the over 600 people who make up SFX. Of course this was not where we thought we’d be but with this restructuring we have the opportunity to achieve all that SFX can and will be. I’m looking forward to continuing to be part of the new SFX as Chairman. We will immediately commence a search for a new CEO to lead us as we continue to set the trend in the exploding culture that is electronic music.”
SFX anticipates moving expeditiously through this process. The RSA includes a commitment from the ad hoc group to provide up to $115 million in DIP (debtor-in-possession) financing. This financing, which is subject to court approval, will be used to pay ongoing, normal course of business, obligations including artists, venues, sponsors, partners, vendors and suppliers. All scheduled and planned events and festivals will take place without interruption providing SFX’s millions of fans an uninterrupted season of spectacular experiences.
The Company and the ad hoc group have agreed to the principal terms of a Chapter 11 Plan of Reorganization, which will be subject to approval by the Bankruptcy Court. Moreover, upon emergence, the DIP loan will convert to provide a fully funded exit from Chapter 11.
Michael Katzenstein, of FTI Consulting, Inc. is serving as the Company’s Chief Restructuring Officer, Greenberg Traurig, LLP is serving as legal advisor and Moelis & Company is the Company’s investment banker.
een grappige en gelijk duidelijke post.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat een jongeren forum als FOK! zo lafjes reageert op een faillissement als deze en de dance scene nog steeds weg zet als drugsfeesten....
Nadat de eigenaar Sillerman vrijwel alle grote concert promotors in de hele wereld heeft overgenomen, waaronder MOJO hier in Nederland (klinkt onbekend? ooit naar een grotere band dan de locals in kutkrabbeveen geweest? dikke kans dat het een MOJO show was...) en die in Live Nation heeft ondergebracht wilde hij min of meer hetzelfde met de dance scene doen.
Miljarden zijn erin gepompt, jongens in Nederland en elders in de wereld die al 20 jaar een bestaan en bedrijf op hebben gebouwd door het geven van grote dance feesten, (zoals ID&T die met Sensation wereldwijd 20 shows per jaar geven voor een miljoenen publiek) werden met grof geld overgenomen, een online muziek uitgeverij, Beatport werd overgenomen en nadat hier in Nederland vrijwel alle grote feesten in SFX's handen waren gekomen en een deel van de Amsterdamse clubs ook van de Amerikanen was werden de eerste scheurtjes zichtbaar.
Non-management, bemoeienis van bovenaf in een scene waar ze geen kaas van hebben gegeten en denkend dat alles met Dollars op te lossen valt begon het bedrijf te wankelen, ontevreden medewerkers en slechte verhalen die rondgingen, dikke feesten aan de voorzijde maar geknijp bij de leveranciers aan de achterzijde maakte dat Sillerman meer en meer alleen kwam te staan en alhoewel naar de beurs gebracht begon de koers dieper en dieper te vallen, tot het punt waarop een faillissement onvermijdelijk leek, en nu is het zover.
Een kapitaal injectie van 115miljoen Dollar, van wie is onbekend , maar John de Mol's naam gaat in de wandelgangen als potentiele investor, de ex-eigenaren van diverse organisaties als Rocco Veenboer van Awakenings zouden hun toko voor een prikkie willen terug kopen en Sillerman zelf treed terug als CEO, de man is te oud voor de dance scene en heeft geen idee wat hij opkocht.
het wordt spannend in de scene, Tomorrowworld, het Amerikaanse broertje van het beste dance festival ter wereld, Tomorrowland gaat wellicht dit jaar niet door, mede vanwege de rampzalige editie van afgelopen jaar terwijl het Belgische, met 180.000 bezoekers een van de grotere van Europa in een uurtje juist uitverkocht was.
Kennelijk hebben de users op FOK! geen bleek idee hoe groot de dance scene inmiddels is, maar aangezien minstens 70% van de muziek op de radio voorzien is van een 4/4e Beat, tot aan carnavals krakers aan toe zouden jullie je toch moeten realiseren dat die Beat, waarop de massa staat te hossen uiteindelijk afkomstig is vanuit de scene met de door jullie genoemde drugsfeesten...
Shame on you, een jongerencultuur zo met de grond gelijk te maken terwijl de roots al 25 jaar in de bodem zijn geworteld hier in Nederland
“I know nothing about EDM,” Sillerman told Billboard in Sept. 2012. “I meet the people whose places we’re buying. And I haven’t a fucking clue what they do or what they’re talking about. Not a clue. And I love it. I just love it.”quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:06 schreef kovenant het volgende:
als je ergens niks van weet moet je je er ook niet mee bemoeien.(niet tegen jou maar tegen de CEO)
"Ze vinden mijn favoriete muziek niet leuk.. Boehoehoe"quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Overduidelijk niet nee, je hebt net als andere droeftoeters in dit topic geen flauw benul waar je het over hebt en het gezwam over een USB erin en klaar is zo achterhaald en stompzinnig dat het cliché begint te worden
Dat kan goed werken. Als je goed personeel hebt wat je vertrouwd en waar je aan delegeert..quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:10 schreef YuckFou het volgende:
[..]
“I know nothing about EDM,” Sillerman told Billboard in Sept. 2012. “I meet the people whose places we’re buying. And I haven’t a fucking clue what they do or what they’re talking about. Not a clue. And I love it. I just love it.”
http://www.forbes.com/sit(...)re-sfx/#1b7ec43af8c0
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
"Ze vinden mijn favoriete muziek niet leuk.. Boehoehoe"
Amen broeder.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:15 schreef Keltie het volgende:
"Ze vinden mijn favoriete muziek niet leuk.. Boehoehoe"
En gezien het faillissement wat er nu is, is dat duidelijk niet goed gegaan...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:19 schreef Keltie het volgende:
Dat kan goed werken. Als je goed personeel hebt wat je vertrouwd en waar je aan delegeert..
Ik denk dat je het effect van SFX wat overschat. Er zal geen festival minder om komen. De grootste kracht van de dance scene is nu juist dat er binnen mum van tijd alternatieven komen en ook trends wisselen elkaar af.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Er staat inmiddels een helder verhaal op 3voor12 en inderdaadquote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk dat je het effect van SFX wat overschat. Er zal geen festival minder om komen. De grootste kracht van de dance scene is nu juist dat er binnen mum van tijd alternatieven komen en ook trends wisselen elkaar af.
De enige rol van SFX is dat ze met geleend geld te dure overnames hebben gedaan en dat breekt ze nu op. Dit zal geen hele grote gevolgen hebben voor de scene, de vraag is er immers gewoon.
Over het gedeelte van drugs ben ik wel met je eens. Als je ziet hoe de media verslag doet van ADE. Scene bijna 30 jaar oud, flink economisch belang, Nederland wat een flink groot aandeel in dit heeft en in de kranten lees je alleen maar over drugsmisbruik
Dat de Nederlandse bedrijven ontzien worden doet me goed, ik vind het uiteraard wel zonde voor de Amerikaanse belangen maar zoals je in dat stuk kan lezen, hebben ze met SFX ook een belang in Rock in Rio genomen wat gewoon een rockfestival is en dus niks met dance te maken heeft, die ongebreidelde uitbreidingsdrang is ze fataal geworden in combinatie met mismanagement, dat sowieso...quote:Volgens een woordvoerder van SFX Europa heeft deze stap geen gevolgen voor Nederlandse (of Europese) SFX-dochters. "Er is in Amerika inderdaad een Chapter 11-procedure aangevraagd bij de instanties. Dit heeft alleen maar betrekking op de Amerikaanse bedrijven. Er is geen enkele invloed op de operaties van Nederlandse bedrijven en festivals die onder SFX vallen."
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)inment-failliet.html
Ik denk dat het zonneklaar is hoe groot de dancescene is, of dat je het nu geweldig of verschrikkelijk vindt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Mensen die 'mij' hier al wat langer kennen weten dat ik geen fan ben van de dance-muziek en van DJ's. In het algemeen ben ik niet onder de indruk van de muziek in die scene. Ik weet dat van Buuren een best wel muzikale jongen is (genoeg bewijs van te vinden), ik zou het mooi vinden als hij het meer zou inzetten voor de gewone popmuziek.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:33 schreef sp3c het volgende:
dat lijkt me een probleem van de dance industrie zelf
heel veel meer dan drugstokkies, badr en dj's die hun beide handen in de lucht hebben terwijl ze muziek maken kom ik eigenlijk niet tegen
nu ben ik nog best openminded en trek ik niet gelijk conclusies maar ik krijg toch wel de indruk dat er een keer iets aan het imago gedaan zou kunnen/moeten worden
Ik vraag me dan af hoeveel je hebt gezien van de dance scene?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:33 schreef sp3c het volgende:
dat lijkt me een probleem van de dance industrie zelf
heel veel meer dan drugstokkies, badr en dj's die hun beide handen in de lucht hebben terwijl ze muziek maken kom ik eigenlijk niet tegen
nu ben ik nog best openminded en trek ik niet gelijk conclusies maar ik krijg toch wel de indruk dat er een keer iets aan het imago gedaan zou kunnen/moeten worden
Met 4/4 bedoel ik de beat zoals je die tegenwoordig onder 70% van alle popmuziek hoort, niet de kick-snare-kick-snare met een 8e hihat eroverheen maar 4 beats achter elkaar met afwisselende hihats en random snares of juist op de beat geplaatst, luister een willekeurig radio station als 538, slam, Q-music etc. etc en het is die beat die je hoort, niet de discobeat vanuit de 70's/80' waar je op doelt...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe groot de invloed van die scene op andere muziek is wordt wellicht onderschat maar is het niet wat te veel eer om de 4/4 maat toe te schrijven aan de invloed van de dancescene? Dat was in de jaren 70 en 80 toch al de meest voorkomende maat? Zelfs in de klassieke muziek domineerde die maat al als ik me niet vergis.
heel weinig, dat is het punt nu juist hequote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:45 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af hoeveel je hebt gezien van de dance scene?
Het imago wordt voor de non-scene gangers vooral bepaald door de media en buiten 3voor12, sommige stukjes in de Volkskrant en de NRC na wordt er in de regel alleen maar gefocussed op drugsgebruik en hoeveel arrestaties er rond een feest worden gedaan, niet wat de impact is op de Nederlandse muziek industrie, niet dat Tïesto en Armin tegenwoordig bekender zijn dan Cruijff in het buitenland en al helemaal niet op het idee dat de gemiddelde 10 jarige tegenwoordig liever DJ dan voetballer, piloot of autocoureur wil worden.
Het is nog altijd, na 25 jaar dance in Nederland alsof de "serieuze"muziek pers het ziet als een hype die overwaait, terwijl het inmiddels een van de grooste stromingen binnen de populaire muziek is....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |