Wat is ambitious? Deelnemen aan de ratrace naar succes en geld? Geld uitgeven aan zooi waar je weinig aan hebt?quote:
Er zit een grijs gebied tussen het bezitten van hoogstens een fiets en de ratrace waar jij het over hebt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:38 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Wat is ambitious? Deelnemen aan de ratrace naar succes en geld? Geld uitgeven aan zooi waar je weinig aan hebt?
Als men alleen koopt wat het nodig heeft, is het leven goedkoop. Maar dan stort de wereldeconomie in elkaar
Ik zie niet in wat er mis mee is? Als iemand tevreden is met zijn huidige levensstijl, waarom zou je dat dan om moeten gooien? Ik ben ook tevreden met het rijden in 10+ jaar oude auto's dus waarom zou ik dan ineens een bak geld moeten uitgeven aan een nieuwere auto? Ik heb geld genoeg om een gloednieuwe te kopen maar ik vind dat gewoon niet nodig voor mijn gebruik en jaarlijkse km's zo kan je dat doortrekken naar een heleboel dingen.quote:
Maar ambitie hebben betekent niet alleen zoveel mogelijk materiele zooi verzamelen natuurlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:38 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Er zit een grijs gebied tussen het bezitten van hoogstens een fiets en de ratrace waar jij het over hebt.
Ik ken dat gevoelquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Bah, jij ook al?
Het lijkt alsof ik allemaal met halve achterlijken moet communiceren hier op fok.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
om je impact op het milieu zo minimaal mogelijk te houden.
Zo dan. Voor een student wel veel.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:57 schreef Donnie-Brasco het volgende:
8k buffer, maar dat is als student zijnde. In de toekomst wil ik dat toch echt wel wat groter hebben.
ik had 12K als student. Was na vijf jaar en een paar reisjes op. Gelukkig was er nog Superstufi.quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zo dan. Voor een student wel veel.
Waaorm?
quote:
Jullie hebben geen spullen van jezelf?quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:01 schreef Lastpost het volgende:
Hier een paar honderd euro achter de hand wat wordt aangevuld als er een deel van nodig blijkt. Voor ons ruim voldoende in ieder geval.
Valt mee toch?quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zo dan. Voor een student wel veel.
Waaorm?
Dit is Fok! he, iedereen zit hier op de 100k per jaar en heeft toch nog tijd om de hele dag online te zijn terwijl ze ook nog de vrouw een keer of 4 door het matras duwen met hun 30cm.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:16 schreef koosjekaasje het volgende:
Wat heeft iedereen veel spaargeld zeg![]()
Wij wonen bijna een jaar samen en al ons geld zit in de verbouwing van ons huis.. En we gaan eind van het jaar trouwen, dus dan is ons geld weer op..
We hopen daarna snel wat te kunnen sparen om ook onze buffer opnieuw op te kunnen bouwen!
Lul toch niet zo dom.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 08:52 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dit is Fok! he, iedereen zit hier op de 100k per jaar en heeft toch nog tijd om de hele dag online te zijn terwijl ze ook nog de vrouw een keer of 4 door het matras duwen met hun 30cm.
Over dom lullen gesproken...quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:07 schreef spiritusbus het volgende:
Als je beiden 2k netto verdient en geen gekke dingen doet kun je behoorlijk door sparen.
Dat dus. Van dat inkomen kan je makkelijk ¤1000,-/maand sparen. Als mensen zich niet zo mee laten slepen door die absurde consumptiedrang.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:07 schreef spiritusbus het volgende:
Lul toch niet zo dom.
Als je beiden 2k netto verdient en geen gekke dingen doet kun je behoorlijk door sparen.
OMG jij ook weer online....quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
Over dom lullen gesproken...
¤4k netto is geen laag inkomen, klopt. Maar doe nou niet of je daarmee in een vrijstaande villa kan wonen, elk jaar een nieuwe BMW fünfer kunt aanschaffen en en passant 9 weken per jaar een vakantie door de VS, rondreis door China en zwemmen met de pinguďns op Antarctica kunt betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |