Je hebt een zeldzame gift in mensen overtuigen. Ik ben om, thanks. Je hebt gelukkig geen letter te veel gezegdquote:Op zondag 31 januari 2016 23:14 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik kan het wel voorkauwen, maar wil dat je jezelf verbaasd. Zoek in youtube....
Hoe heet die Tom Cruise en Brad Pitt film?quote:Op zondag 31 januari 2016 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt een zeldzame gift in mensen overtuigen. Ik ben om, thanks. Je hebt gelukkig geen letter te veel gezegd
YouTube it. Echt een top film, mindblowing. Ik kan je wel paar woorden over de film geven of paar letters uit de titel maar je moet het echt zelf zien, ervaren, voelen.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Hoe heet die Tom Cruise en Brad Pitt film?
Het gaat puur om de titel, schrijf die hier op, zoek het dan op en hou het nog even stil!quote:Op zondag 31 januari 2016 23:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
YouTube it. Echt een top film, mindblowing. Ik kan je wel paar woorden over de film geven of paar letters uit de titel maar je moet het echt zelf zien, ervaren, voelen.
Enjoy the ride
Grappig altijd dat er mensen zijn die denken dat we de OP zelf maar in moeten vullen met informatie over het onderwerp. De OP is er juist voor bedoeld zodat mensen stof hebben om na te denken, niet om zelf te gaan zoeken - tenzij het een vraagstuk betreft, maar dat is dit topic niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:07 schreef waxmask het volgende:
Meer mensen bekend met dit fenomeen? Ik stuitte er dit weekend op en heeft me wakker gehouden.
Voor ik er op in wil gaan en wie nieuwsgierig is moet even eigen research doen en je vertrouwd maken wat het is, en waar het de laatste jaren ingeslopen is. Het is echt mindblowing en ook wel weer leuk om daar met geïnteresseerden wat meer onderzoek te doen.
Ik pas die nog aan bij genoeg intresse en mensen het zelf ontdekt hebben. TRUST ME!quote:Op zondag 31 januari 2016 23:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Grappig altijd dat er mensen zijn die denken dat we de OP zelf maar in moeten vullen met informatie over het onderwerp. De OP is er juist voor bedoeld om mensen stof hebben om na te denken, niet om zelf te gaan zoeken.
Na deze ontdekking zul je zien dat vraagstuk niet de lading dekt!quote:Op zondag 31 januari 2016 23:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Grappig altijd dat er mensen zijn die denken dat we de OP zelf maar in moeten vullen met informatie over het onderwerp. De OP is er juist voor bedoeld zodat mensen stof hebben om na te denken, niet om zelf te gaan zoeken - tenzij het een vraagstuk betreft, maar dat is dit topic niet.
quote:Op zondag 31 januari 2016 23:24 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik pas die nog aan bij genoeg intresse en mensen het zelf ontdekt hebben. TRUST ME!
Voor jou de vraag:
Wat zei Darth Vader tegen Luke in the Empire Strikes Back?
Wat snap je niet aan die zin?quote:Op zondag 31 januari 2016 23:23 schreef Metalfrost het volgende:
De OP is er juist voor bedoeld zodat mensen stof hebben om na te denken
Als je antwoord heeft op der vraag zal er een luikje opengaan.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:27 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
Wat snap je niet aan die zin?
Je hebt net een topic geopend zonder uitleg over het onderwerp. Handig, dat. Maar niet heus.
Luke, i am your father?quote:Op zondag 31 januari 2016 23:24 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik pas die nog aan bij genoeg intresse en mensen het zelf ontdekt hebben. TRUST ME!
Voor jou de vraag:
Wat zei Darth Vader tegen Luke in the Empire Strikes Back?
Uit dat luikje komt een kat, met een bordje 'kuttopic, slotje'quote:Op zondag 31 januari 2016 23:28 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als je antwoord heeft op der vraag zal er een luikje opengaan.
quote:Op zondag 31 januari 2016 23:29 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Dit klink als totale bullshit, die voorbeelden ook:
• The death of Nelson Mandela during his imprisonment in the 1980s
• The spelling of the children’s book series “Berenstain Bears” as “Berenstein Bears.”
• The countries of Sri Lanka and New Zealand being located in different places on the planet.
• The number of American states being 51 or 52.
Nee, Ik kan het niet gewoon fout hebben onthouden/niet echt om gecared, we moeten wel in een parallel universum leven!!11!!!_!
'Mind Blowing', ja dat mensen zo debiel kunnen redeneren.
Daarnaast is het ook nog geen eens een effect of theorie, maar een hypothese die onmogelijk te bewijzen valt en dus linea recta in de grote boze pseudo wetenschap kist kan om daar lekker weg te rotten.
Heeft hij gelijk? Ik herinner me dat ook namelijk.Maar zoek nu eens die scene op desnoods op je eigen dvd.quote:
Bij een amateur race toch?quote:Op zondag 31 januari 2016 23:34 schreef Pendora het volgende:
Volgens mij gaat het hier over:
The “Mandela Effect” is what happens when someone has a clear memory of something that never happened in this reality.
Many of us — mostly total strangers — remember the exact same events with the exact same details. However, our memories are different from what’s in history books, newspaper archives, and so on.
This isn’t a conspiracy, and we’re not talking about “false memories.” Many of us speculate that parallel realities exist, and we’ve been “sliding” between them without realizing it.
(Others favor the idea that we’re each enjoying holodeck experiences, possibly with some programming glitches. In my opinion, these aren’t mutually exclusive.)
Ondanks dat ik er niet veel achter zoek heb ik zelf dit ook wel eens. Zo weet ik zeker dat jaren geleden David Hasselhoff dood was gegaan bij een brand. Ik was ook heel verbaasd dat ik hem weer in een film zag en kon nergens over die brand vinden terwijl ik me de nieuws sites zo in mijn hoofd naar voren kon halen.
Nou ik heb twee weken geleden de films gekeken en ja het gebeurde zie ook:quote:Op zondag 31 januari 2016 23:31 schreef waxmask het volgende:
[..]
[..]
Heeft hij gelijk? Ik herinner me dat ook namelijk.Maar zoek nu eens die scene op desnoods op je eigen dvd.
Ik moet binnenkort Independece Day her kijken want schijnen complete acteurs verdwenen te zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:37 schreef Pendora het volgende:
[..]
Nou ik heb twee weken geleden de films gekeken en ja het gebeurde zie ook:
Ik herinner me de begrafenis nog. Zo ook mijn vrouw en ouders. En niet iedereen herinnert hetzelfde.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:29 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Dit klink als totale bullshit, die voorbeelden ook:
• The death of Nelson Mandela during his imprisonment in the 1980s
• The spelling of the children’s book series “Berenstain Bears” as “Berenstein Bears.”
• The countries of Sri Lanka and New Zealand being located in different places on the planet.
• The number of American states being 51 or 52.
Nee, Ik kan het niet gewoon fout hebben onthouden/niet echt om gecared, we moeten wel in een parallel universum leven!!11!!!_!
'Mind Blowing', ja dat mensen zo debiel kunnen redeneren.
Daarnaast is het ook nog geen eens een effect of theorie, maar een hypothese die onmogelijk te bewijzen valt en dus linea recta in de grote boze pseudo wetenschap kist kan om daar lekker weg te rotten.
Het is "No, I am your father", maar de misquote die enorm populair geworden is over het Internet geadresseerd het onderwerp "Luke", een character in Star Wars.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:31 schreef waxmask het volgende:
[..]
[..]
Heeft hij gelijk? Ik herinner me dat ook namelijk.Maar zoek nu eens die scene op desnoods op je eigen dvd.
Kijk nou komen we ergens. Dit kan inderdaad het geval zijn, in heel veel van de voorbeelden die genoemd worden. Zo ook met catchphrases van een acteur of presentator. Soms niets zo uitgesproken of heel zelden maar toch de indruk wekkend dat iemand het altijd zei.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:43 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het is "No, I am your father", maar de misquote die enorm populair geworden is over het Internet geadresseerd het onderwerp "Luke", een character in Star Wars.
Het is niet meer dan logisch dat een enorm bekende quote van een enorm bekende plottwist/spoiler, die constant verkeerde gequote wordt en ook nog eens het onderwerp adresseert (waardoor je meteen denkt: Oja, StarWars) dat je dan die laatste quote blijft herinneren.
Het menselijk geheugen is vrij zwak, er zijn talloze onderzoeken geweest dat ooggetuigen bij misdaden lang niet altijd goed resultaat oplevert. Psychologen kunnen zelfs verkeerde herinneringen inplanten met technieken. Daarnaast ben je ook nog gebonden aan andere mensen en cultuur waardoor dit soort StarWars praktijken ontstaan.
Zowel individueel geheugen als collectief geheugen is niet feilloos. Hoe vaak ik wel niet iets vergeten ben of verkeerd onthouden heb is niet op twee handen te tellen. Het zijn altijd zaken die mij niet dagelijks boeiden of interesseerden. StarWars of Hoeveel staten heeft de USA zijn van die zaken.
De eerste heb ik nooit gezien, en ken ik dus alleen van de misquote op het internet. En ik leef niet in de USA dus elk getal rond de 50 had ik geaccepteerd als antwoord.
Wanneer Nederland niet meer 12 provincies heeft of de Bijbel niet meer begint met de tekst "In den beginne.." mag jij van mij het topic opnieuw kicken
Als ik het effect correct interpreteer gaat het juist om dat er mensen zijn met een andere versie in hun hoofd. De versie die jij kent "kan" de juiste zijn in deze realiteit. Dus voor jouw mist er niemand en is er niks bij gekomen. Dit is direct ook het probleem. Wat is de juiste versie. Tevens zijn er altijd sites die type fouten hebben en dit wordt overgenomen.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:40 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik moet binnenkort Independece Day her kijken want schijnen complete acteurs verdwenen te zijn.
http://mandelaeffect.com/star-treks-chakotay-story-linequote:Op zondag 31 januari 2016 23:43 schreef ChrisCarter het volgende:
Als je nou kwam met "Beam me up, Scotty".
Actually, in the final episode ‘Endgame’, Chakotay did die, but it was an alternate reality, if you can believe that. His wife Seven of 9 was killed and when he returned to Earth it is implied he killed himself. Janeway goes back in time and changes it so Seven and he live. How’s that for ironic??quote:Op zondag 31 januari 2016 23:48 schreef waxmask het volgende:
[..]
http://mandelaeffect.com/star-treks-chakotay-story-line
Weet ik nog niet omdat i het zelf wil ontdekken eerst dus weet dat ik het moet kijke maar verdere spoilers overgeslagen. Er zijn wel verschillende versies dus ook dan kijken of het geen directors cut is of niet een extended.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:47 schreef Pendora het volgende:
[..]
Als ik het effect correct interpreteer gaat het juist om dat er mensen zijn met een andere versie in hun hoofd. De versie die jij kent "kan" de juiste zijn in deze realiteit. Dus voor jouw mist er niemand en is er niks bij gekomen. Dit is direct ook het probleem. Wat is de juiste versie. Tevens zijn er altijd sites die type fouten hebben en dit wordt overgenomen.
Bij de Loney toons/tunes, stel dat Reuters een type fout heeft gemaakt en dat bericht wordt door 20 sites overgenomen. Vervolgens komt iemand er achter en Reuters verbeterd deze fout en stuurt alle sites een update. Dan is het helemaal niet vreemd dat er zoveel veranderd op 1 dag.
Zie ook dat valse nieuwsbericht van RamBam. Verschillende grote nieuws sites namen dat zo over zonder ook maar 1 belletje te doen of het eigenlijk wel klopt. Nieuws gaat zo hard dat je beter iets kunt uploaden met een fout dan twee uur te laat zijn en iedereen het al gelezen heeft.
Bij Independence day; welke acteurs missen er volgens jouw/jouw informatie?
En door verkeerde doods aankondigingen krijg je dat ook als je rectificatie gemist hebt. Ook hier gebeurd. Betty White ook al 3 keer doodverklaard.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:53 schreef Pendora het volgende:
[..]
Actually, in the final episode ‘Endgame’, Chakotay did die, but it was an alternate reality, if you can believe that. His wife Seven of 9 was killed and when he returned to Earth it is implied he killed himself. Janeway goes back in time and changes it so Seven and he live. How’s that for ironic??
Logische verklaring. Ze (vrouw + man) hebben twee minuten niet opgelet en niet gemerkt dat het juist een alternate reality was en dus was er niks mis met hun geheugen ze hadden het alleen niet goed opgeslagen
Ik heb hier nog de Laserdisc versie liggen. Die is waarschijnlijk ook net ff anders.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:55 schreef waxmask het volgende:
[..]
Weet ik nog niet omdat i het zelf wil ontdekken eerst dus weet dat ik het moet kijke maar verdere spoilers overgeslagen. Er zijn wel verschillende versies dus ook dan kijken of het geen directors cut is of niet een extended.
Dat is niet wat ik bedoelde met Beam me up Scotty. De beroemdste sci-fi zin die nooit is uitgesprokenquote:Op zondag 31 januari 2016 23:48 schreef waxmask het volgende:
[..]
http://mandelaeffect.com/star-treks-chakotay-story-line
Dat is je geheugen dat een loopje met je neemt.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:04 schreef waxmask het volgende:
Maar ik had al voor ik dit kende het gevoel dat de wereld er anders uit ziet, althans op de wereldbol hier, en ook de Bosatlas (oude versie) lijkt niet meer wat ik dacht. Cuba 2 jaar terug nog geweest, en zou echt zweren (reisgenoten ook) dat Cuba ongeveer zo groot was als Haiti/Dominicaanse Republiek. We hadden zelf met een auto 75% van het land gehad. Nieuw Zeeland lijkt dunner/kleiner en zuidelijker. Japan te dicht tegen China en de afstand naar Pearl Harbor nu lijkt te groot.
https://www.reddit.com/r/(...)o_scotty_beam_me_up/quote:Op maandag 1 februari 2016 00:02 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoelde met Beam me up Scotty. De beroemdste sci-fi zin die nooit is uitgesproken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik zeg niet dat het niet zo is. En daarom was ik ook terughoudend omdat je elkaar snel bevestigd of woorden in de mond legt. Maar 1 weekend zoveel dingen anders was vreemd, maar ik begrijp ook dat ik erdoor getuned wordt en dan sneller die verklaring zoek. Daarom ook dit topic. Ik wil onomstotelijk bewijs, voor mezelf, en mijn omgeving die ik ook besmet heb.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:05 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is je geheugen dat een loopje met je neemt.
Nostalgie doet dat ook met mensen. Dan denk je terug aan een bepaalde boekenserie of game, waarvan je in je hoofd een episch beeld hebt. Tot je het nu weer zou bekijken en dan denk je "wat is dit voor meuk".
Binnen groepen wordt het helemaal interessant. Groepsdynamiek doet gekke dingen met het collectieve en individuele geheugen. Ik zal van de week eens kijken of ik daar nog wat oude spullen en zaken over kan opduiken.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:11 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ja ik zeg niet dat het niet zo is. En daarom was ik ook terughoudend omdat je elkaar snel bevestigd of woorden in de mond legt. Maar 1 weekend zoveel dingen anders was vreemd, maar ik begrijp ook dat ik erdoor getuned wordt en dan sneller die verklaring zoek. Daarom ook dit topic. Ik wil onomstotelijk bewijs, voor mezelf, en mijn omgeving die ik ook besmet heb.
En ook al is het simpel te verklaren dan nog ga ik eens bij mezelf te rade hoe dit komt, en of er ook Nederlandse voorbeelden zijn.
Dit komt door het verkeerde perspectief wat we hebben gekregen door de rechthoekige wereld kaart. Als je Amerika vs Rusland bekijkt lijkt het met gemak of Rusland 3-4 keer groter is dan Amerika. In werkelijkheid is het "slechts" 1,7x. Het continent Afrika lijkt misschien maar 2x zo groot als China toch is dat 3,2 keer. Amerika en Canada zijn bijvoorbeeld even grootquote:Op maandag 1 februari 2016 00:04 schreef waxmask het volgende:
Maar ik had al voor ik dit kende het gevoel dat de wereld er anders uit ziet, althans op de wereldbol hier, en ook de Bosatlas (oude versie) lijkt niet meer wat ik dacht. Cuba 2 jaar terug nog geweest, en zou echt zweren (reisgenoten ook) dat Cuba ongeveer zo groot was als Haiti/Dominicaanse Republiek. We hadden zelf met een auto 75% van het land gehad. Nieuw Zeeland lijkt dunner/kleiner en zuidelijker. Japan te dicht tegen China en de afstand naar Pearl Harbor nu lijkt te groot.
quote:Op maandag 1 februari 2016 00:11 schreef ChrisCarter het volgende:
Weet je wat het is, OP?
Onze hersenen zijn gewoon een beetje maf. Dat kan ook niet anders. Want het is het complete bestaan van ons wezen. Een orgaan dat ons hele bestaan definieert.
Hier bijvoorbeeld hoe het brein ons lichaam "ziet" (qua schaalverhoudingen)
Achter een spoiler, want sommigen, mijzelf incluis, krijgen er koude rillingen van. Ik vind het een creepy plaatjeEnige wat ik me afvraag is, hoe moet ik me zo in hemelsnaam aftrekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de huidige onderzoeken en wat er op wetenschap gebeurd voeden dit ook. Mainstream media die over alternatieve reality's heeft. Alles wat we van Mars weten verandert. Pluto gedemotiveerd. En laatste Planet X unmasked.
Het is perspectief he, niet werkelijkheidquote:Op maandag 1 februari 2016 00:15 schreef waxmask het volgende:
[..]
Enige wat ik me afvraag is, hoe moet ik me zo in hemelsnaam aftrekken.
Eh, ik denk dat je die zogenaamde 9e planeet bedoelt? Daar zijn al veel langer theorieën over alleen is er nu een nieuwe manier om deze mogelijk in kaart te brengen. Dus dan is het weer even de flavour of the month.quote:En de huidige onderzoeken en wat er op wetenschap gebeurd voeden dit ook. Mainstream media die over alternatieve reality's heeft. Alles wat we van Mars weten verandert. Pluto gedemotiveerd. En laatste Planet X unmasked.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |