abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 8 mei 2016 @ 12:07:36 #76
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162005199
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:26 schreef XanderH het volgende:

[..]

Het is maar wat je prima noemt, ik noem bet brandgevaarlijk met zo'n WCD zonder bodemplaat op hout gemonteerd...
Pcies, dat.
En al is iets tijdelijks dan nog kun je het fatsoenlijk degelijk ff aanleggen.
De buis is ook helemaal niet vastgezet met clips of buiszadels.

:{
  zondag 8 mei 2016 @ 12:16:13 #77
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_162005343
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Pcies, dat.
En al is iets tijdelijks dan nog kun je het fatsoenlijk degelijk ff aanleggen.
De buis is ook helemaal niet vastgezet met clips of buiszadels.

:{
Da's waar. Maar hé, je kunt iets ook wat vrolijker vertellen met dit weer hè ? Zo beroerd ziet die meterkast er ook niet uit.

En er zit wel 1 zadeltje op, precies bovenin, net op de rand van de foto.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_162010528
Ik kwam van de week weer eens iets tegen.
Moest naar een klus ergens in brabant, ver weg dus voor mij.

Groep erbij, je kent het wel, tuurlijk er was vooraf gebeld, er is nog een groep vrij.
Toch maar op de weg erheen een aardlek automaat opgehaald, die kan er zo bij werd mijn verteld.

No way dus, loop je tegen een ouderwetse groepenkast aan ( ik wist het....... )
Mooi kut dus, had er geen spullen voor mee.

Naja al met al, t was met aardlek vanaf de hoofdgroepenkast, nog even wat draden los gehaald van een niet werkende groep, niemand weet dat dan dus, van het gaat wel weg in een pijpje ergens heen.

Naja afgedopt in overleg en mijn zooi erop aangesloten..
Do what you love, love what you do!
pi_162017743
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 15:55 schreef kree het volgende:
Ik kwam van de week weer eens iets tegen.
Moest naar een klus ergens in brabant, ver weg dus voor mij.

Groep erbij, je kent het wel, tuurlijk er was vooraf gebeld, er is nog een groep vrij.
Toch maar op de weg erheen een aardlek automaat opgehaald, die kan er zo bij werd mijn verteld.

No way dus, loop je tegen een ouderwetse groepenkast aan ( ik wist het....... )
Mooi kut dus, had er geen spullen voor mee.

Naja al met al, t was met aardlek vanaf de hoofdgroepenkast, nog even wat draden los gehaald van een niet werkende groep, niemand weet dat dan dus, van het gaat wel weg in een pijpje ergens heen.

Naja afgedopt in overleg en mijn zooi erop aangesloten..
Bak een taart en vier het *O*
pi_162018489
leuk topic.

recent m'n meterkast ook laten voorzien van een nieuw setje zekeringen en zooi, we stapten namelijk over van koken op gas naar inductie. En dat haalden we niet met de bestaande ouderwetse porceleinen zekeringen.
Zal eens kijken of ik nog wat voor & na foto's heb.
pi_162032221
Heeft zo'n opbouwstopcontact geen dichte achterkant misschien? Ik dacht dat bij de NEN1010 gewoon moest voorzien zijn dat een installatie dubbel is geisoleerd. De opbouwstopcontacten die ik ken zijn vrijwel altijd voorzien van een dichte achterkant.
Steken jullie er dan nog een montageplaat achter oid?

googlen naar achterkant opbouwstopcontact geeft niet zoveel resultaten
pi_162032952
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:19 schreef BBach het volgende:
Heeft zo'n opbouwstopcontact geen dichte achterkant misschien? Ik dacht dat bij de NEN1010 gewoon moest voorzien zijn dat een installatie dubbel is geisoleerd. De opbouwstopcontacten die ik ken zijn vrijwel altijd voorzien van een dichte achterkant.
Steken jullie er dan nog een montageplaat achter oid?

googlen naar achterkant opbouwstopcontact geeft niet zoveel resultaten
Nee de standaard wcd hebben hier een open achterzijde.
  maandag 9 mei 2016 @ 12:19:32 #83
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_162034540
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:19 schreef BBach het volgende:
Heeft zo'n opbouwstopcontact geen dichte achterkant misschien? Ik dacht dat bij de NEN1010 gewoon moest voorzien zijn dat een installatie dubbel is geisoleerd. De opbouwstopcontacten die ik ken zijn vrijwel altijd voorzien van een dichte achterkant.
Steken jullie er dan nog een montageplaat achter oid?

googlen naar achterkant opbouwstopcontact geeft niet zoveel resultaten
Montageplaten of muurplaten heten die dingen. Achter mijn Perilex op zolder zit het ook, terwijl het daar op zich niet hoeft. Op brandgevoelige wanden hoort dat wel, dat klopt gewoon.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_162034817
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:31 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Daar zit mijn domotica systeem in.

[ afbeelding ]

Hiermee bedien ik alle verlichting in mijn woning mee

[ afbeelding ]
Ik zie een raspberry, rfxcom, maar wat is dat printje rechts?

Wel strak! Bij mij ligt het gewoon in de hoek op een hoop in de woonkamer :')
pi_162037426
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:31 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik zie een raspberry, rfxcom, maar wat is dat printje rechts?

Wel strak! Bij mij ligt het gewoon in de hoek op een hoop in de woonkamer :')
Dat printje is een UniPi-uitbreidingsbord. Daarmee is het mogelijk een bedrade domotica oplossing te realiseren. Al die schroefverbindingen zijn relais als ik het goed heb.
pi_162040125
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:44 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Dat printje is een UniPi-uitbreidingsbord. Daarmee is het mogelijk een bedrade domotica oplossing te realiseren. Al die schroefverbindingen zijn relais als ik het goed heb.
Zoiets vermoedde ik al inderdaad. Maar omdat cvboer zegt dat ie met kaku ontvangers werkt...
pi_162042817
Er zit dan ook geen enkele draad op... Bedoeld voor toekomstige uitbreiding denk ik? ;)
pi_162043951
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:19 schreef BBach het volgende:
Heeft zo'n opbouwstopcontact geen dichte achterkant misschien? Ik dacht dat bij de NEN1010 gewoon moest voorzien zijn dat een installatie dubbel is geisoleerd. De opbouwstopcontacten die ik ken zijn vrijwel altijd voorzien van een dichte achterkant.
Steken jullie er dan nog een montageplaat achter oid?

googlen naar achterkant opbouwstopcontact geeft niet zoveel resultaten

Gira heeft ze. Verder ken ik geen een merk dat een gesloten achterkant heeft.
pi_162044677
Merten/Schneider heeft een achterplaat precies op maat welke je dus niet ziet zitten:

http://www.viawww.nl/schn(...)-enkel-21936434.html
  maandag 9 mei 2016 @ 20:42:10 #90
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_162045004
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:31 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik zie een raspberry, rfxcom, maar wat is dat printje rechts?

Wel strak! Bij mij ligt het gewoon in de hoek op een hoop in de woonkamer :')
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:44 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Dat printje is een UniPi-uitbreidingsbord. Daarmee is het mogelijk een bedrade domotica oplossing te realiseren. Al die schroefverbindingen zijn relais als ik het goed heb.
Inderdaad, een UniPi :) de verlichting wordt aangestuurd met behulp van de rfxcom, de UniPi werkt wel binnen Domoticz, hier lees ik de 1-wire temperatuursensoren mee uit. De UniPi is een veelzijdig stukje hardware, er zitten relais op, digitale in en uitgangen, aansluiting voor 1-wire (ds18b20) sensoren en een 0-10volt sturing. Uiteraard lees ik de energiemeters er ook mee uit. Leuke hobby :)
Share your talent, move the world.
pi_162049675
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:42 schreef cvboer2 het volgende:

[..]


[..]

Inderdaad, een UniPi :) de verlichting wordt aangestuurd met behulp van de rfxcom, de UniPi werkt wel binnen Domoticz, hier lees ik de 1-wire temperatuursensoren mee uit. De UniPi is een veelzijdig stukje hardware, er zitten relais op, digitale in en uitgangen, aansluiting voor 1-wire (ds18b20) sensoren en een 0-10volt sturing. Uiteraard lees ik de energiemeters er ook mee uit. Leuke hobby :)
Ik had er al een stukje over gelezen, Tof ding ja! Ik heb alleen geen slimme meter om uit te lezen...

Die sensoren, zijn die goedkoop?
  maandag 9 mei 2016 @ 23:43:40 #92
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_162051672
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:43 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik had er al een stukje over gelezen, Tof ding ja! Ik heb alleen geen slimme meter om uit te lezen...

Die sensoren, zijn die goedkoop?
Sensoren koop ik via Ebay, daar kosten ze ongeveer 2 euro per stuk.
Share your talent, move the world.
pi_162054227
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:42 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, een UniPi :) de verlichting wordt aangestuurd met behulp van de rfxcom, de UniPi werkt wel binnen Domoticz, hier lees ik de 1-wire temperatuursensoren mee uit. De UniPi is een veelzijdig stukje hardware, er zitten relais op, digitale in en uitgangen, aansluiting voor 1-wire (ds18b20) sensoren en een 0-10volt sturing. Uiteraard lees ik de energiemeters er ook mee uit. Leuke hobby :)
Ja heel gaaf! Heb jij het ook een beetje stabiel draaien? Heb me in het verleden verdiept om de keuze te maken voor een aparte Rasberry of gewoon op m'n server Domoticz te draaien. Ben uiteindelijk voor die laatste optie gegaan, maar dit ziet er dan wel weer heel interessant uit!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:13:57 #94
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_162056782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:30 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Ja heel gaaf! Heb jij het ook een beetje stabiel draaien? Heb me in het verleden verdiept om de keuze te maken voor een aparte Rasberry of gewoon op m'n server Domoticz te draaien. Ben uiteindelijk voor die laatste optie gegaan, maar dit ziet er dan wel weer heel interessant uit!
Het draait hier mooi stabiel, heb een tijdje de beta versie gehad, maar die viel spontaan in slaap. Ook een watchdog kon hem niet wakker houden. Nu heb ik de stabiele versie, en dat werkt prima. met portforwarding in de router heb ik hem van buitenaf ook benaderbaar. Wil binnenkort eens kijken of ik een plattegrond van de woning erin kan zetten en of ik de lichtpunten kan bedienen met m'n smartwatch. :)
Share your talent, move the world.
pi_162057199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:13 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Het draait hier mooi stabiel, heb een tijdje de beta versie gehad, maar die viel spontaan in slaap. Ook een watchdog kon hem niet wakker houden. Nu heb ik de stabiele versie, en dat werkt prima. met portforwarding in de router heb ik hem van buitenaf ook benaderbaar. Wil binnenkort eens kijken of ik een plattegrond van de woning erin kan zetten en of ik de lichtpunten kan bedienen met m'n smartwatch. :)
Ze hebben nu ook een goede (wel betaalde maar dat is het waard!) app van Domoticz. Werkt echt goed. Alleen kun je daar geen plattegrond in kwijt als het goed is. Wel kun je hem met je smartwatch bedienen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:47:54 #96
447072 Firestorm83
Ik hou altijd schroefjes over!
pi_162057417
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:13 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Het draait hier mooi stabiel, heb een tijdje de beta versie gehad, maar die viel spontaan in slaap. Ook een watchdog kon hem niet wakker houden. Nu heb ik de stabiele versie, en dat werkt prima. met portforwarding in de router heb ik hem van buitenaf ook benaderbaar. Wil binnenkort eens kijken of ik een plattegrond van de woning erin kan zetten en of ik de lichtpunten kan bedienen met m'n smartwatch. :)
en dan aansturen met voice commands!
pi_162057926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:47 schreef Firestorm83 het volgende:

[..]

en dan aansturen met voice commands!
[ afbeelding ]
Dat had ik voor elkaar in mijn vorige woning! Nog niet voor alles maar wel voor een deel. Toen besloten we ineens te gaan verhuizen. In de nieuwe woning wil ik dit gaan uitbreiden.
pi_162093936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:15 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Dat had ik voor elkaar in mijn vorige woning! Nog niet voor alles maar wel voor een deel. Toen besloten we ineens te gaan verhuizen. In de nieuwe woning wil ik dit gaan uitbreiden.
Klinkt onhandig.
Kan je niet gewoon domotica van Niko nemen?
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:43:29 #99
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_162097390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:18 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Klinkt onhandig.
Kan je niet gewoon domotica van Niko nemen?
Waar zit het verschil in ten opzichte van andere merken?
Share your talent, move the world.
pi_162097667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:18 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Klinkt onhandig.
Kan je niet gewoon domotica van Niko nemen?
Omdat ik alles al op domoticz had draaien? Dan ga ik niet op een duur systeem over stappen omdat ik het nu ook al voor elkaar had.

Zodra ik alles weer draaiend heb in de nieuwe woning zal ik het wel laten zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')