http://www.nrc.nl/handels(...)s-of-revolte-1586054quote:Het wordt premier Wilders of ‘revolte’
PVV in Europa Wilders trof zijn anti-Europese collega’s vrijdag in Milaan. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”
Echte zetelaantallen of regeringsmacht deden er even niet toe. Zes politieke leiders van anti-Europese en anti-migratiepartijen waren op donderdag en vrijdag bij elkaar in Milaan voor de eerste jaarvergadering van hun anti-EU-fractie in het Europees Parlement – en ze gingen met elkaar, het publiek en de pers om alsof zij nú al de politieke winnaars zijn in hun land.
„Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken”, zei PVV-leider Geert Wilders op de persconferentie na afloop, „dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.” Marine Le Pen van het Franse Front National, naast hem, knikte: zo is het.
De anti-Europese fractie, ‘Europa van Naties en Vrijheid’, werd in juni vorig jaar opgericht. Behalve de PVV en het Front National zitten ook het Oostenrijkste FPÖ, Lega Nord, Vlaams Belang en het Poolse Congres voor Nieuw Rechts (KNP) erin. Zij beleven hun ‘patriottische lente’, zoals Wilders het noemt. Door de onrust over de vluchtelingen die naar Europa komen, groeit de aanhang van politieke partijen die tegen de EU en tegen migratie zijn.
En dus was de stemming op de persconferentie triomfantelijk. „De waarheid ligt niet altijd in het midden”, zei Wilders, als citaat van de Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci die hem had geïnspireerd, zei hij, met haar kritische boeken over de islam. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”
Toch was de jaarvergadering geen feestelijke bijeenkomst. In de toespraken op donderdag, waarbij Wilders zich had laten vervangen door Europarlementariër Marcel de Graaff, zat veel verongelijktheid – ze zíjn geen nazi’s en ze zíjn niet gek. „Wij zijn juist normaal”, zei Matteo Salvini van gastheer Lega Nord.
Denk je dat ik in code spreek? Als ik wijze zeg bedoel ik wijze, ik bedoel zoiets (gezien mijn context) uiteraard niet sarcastisch. Als ik het had over de types op je plaatjes zei ik wel straatmalloten oid.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wie zijn die wijzen wel dan? Wilders en zijn partijgenoten?
Snel, een teiltje. BNW lekt.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:12 schreef Dingflofbips het volgende:
Het nederlandse volk rebelleert niet snel. Ik zie eerder een opdracht vanuit de oranjes om wilders letterlijk kalt zu stellen.
Dan Wim-Lex die opdracht geeft tot het vermoorden van Wilders? Ja.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:19 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Betekent dit dat je rebelleren waarschijnlijker acht?
echt? We hebben het over Nederland he. De enige revolte waar ons volk toe in staat is, is een trending topic op twitterquote:Op zondag 31 januari 2016 14:20 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dan Wim-Lex die opdracht geeft tot het vermoorden van Wilders? Ja.
pun?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:24 schreef Cherna het volgende:
De Orde van de Ronde Tafel in het zuur. Idealen(op papier klinkt het allemaal heel aardig) die niet uitvoerbaar zijn en averechts werken en voor nog meer ellende zorgen.
Uit voorzorg gewoon opsluiten die lui, zodra de revolutie een feit is. Zodat ze hun leugenachtige ideeëngif niet langer kunnen spuien! Intellectuelen zijn zo overgewaardeerd. Opsluiten die handel!quote:Op zondag 31 januari 2016 13:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik ben wel dankbaar dat zoveel intellectuelen in dit topic op zijn komen dagen. Zoveel kwaliteitsposts bij elkaar heb ik nog nooit gezien.
Ga je nou expres steeds duurdere woorden gebruiken?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:06 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Denk je dat ik in code spreek? Als ik wijze zeg bedoel ik wijze, ik bedoel zoiets (gezien mijn context) uiteraard niet sarcastisch. Als ik het had over de types op je plaatjes zei ik wel straatmalloten oid.
En in het geval je denkt dat iemand die niet in het leder zit geen intellect kan ontwikkelen; nature en nurture zijn beiden maar een facet in een levensproces.
Okies, mijn taalgebruik is ook bizar moet ik je heel eerlijk bekennen. Een tekortkoming die ik gelukkig in RL ruimschoots kan compenseren.quote:
Ach, ze zijn een beetje gefrustreerd. Hun standaardrepertoire werkt niet meer. Ze weten nou ook wel dat ze een beetje belachelijk overkomen als ze, nadat 500 vrouwen in Keulen aangerand zijn, reageren met "Doen Nederlanders ook", "Geen enkel probleem, we hebben het nog steeds goed' enz.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Uit voorzorg gewoon opsluiten die lui, zodra de revolutie een feit is. Zodat ze hun leugenachtige ideeëngif niet langer kunnen spuien! Intellectuelen zijn zo overgewaardeerd. Opsluiten die handel!
En dan komen ze ook nog eens in NWS, waar het vol staat met bewijs. Het is allang geen naïviteit meer, het is gewoon met opzet wegkijken.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ach, ze zijn een beetje gefrustreerd. Hun standaardrepertoire werkt niet meer. Ze weten nou ook wel dat ze een beetje belachelijk overkomen als ze, nadat 500 vrouwen in Keulen aangerand zijn, reageren met "Doen Nederlanders ook", "Geen enkel probleem, we hebben het nog steeds goed' enz.
Waarom moet Wilders dan nog steeds hyperbolische onzin verkondigen om een punt te maken? Je zou toch zeggen dat hij dan aan de werkelijkheid wel genoeg heeft.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:39 schreef Infection het volgende:
[..]
En dan komen ze ook nog eens in NWS, waar het vol staat met bewijs. Het is allang geen naïviteit meer, het is gewoon met opzet wegkijken.
nou inderdaad! allemaal de straat op mensen!quote:Op zondag 31 januari 2016 14:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Zegt genoeg denik zo?
http://www.telegraaf.nl/b(...)laagd_bij_azc__.html
Om de ambulance mensen te helpen. Ja, dat zou wel eens mogen ja....quote:Op zondag 31 januari 2016 14:48 schreef bamibij het volgende:
[..]
nou inderdaad! allemaal de straat op mensen!
Goed idee, doen we het ook gelijk in de uitgaansgebieden.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Om de ambulance mensen te helpen. Ja, dat zou wel eens mogen ja....
quote:Op zondag 31 januari 2016 14:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Zegt genoeg denik zo?
http://www.telegraaf.nl/b(...)laagd_bij_azc__.html
Waarom nou weer een groot mes. Maakt dat het gruwelijker?quote:Volgens het Noordhollands Dagblad werd het ambulancepersoneel opgeroepen omdat een asielzoeker zichzelf had verwond met een groot mes.
Het kan toch gewoon een groot mes zijn. Wat een ongekende huilebalk ben jij.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
Waarom nou weer een groot mes. Maakt dat het gruwelijker?
Nou nee maar je als je goed heb opgelet de laatste jaren zijn het vaak kansenpareltjes die dit soort excessen uitvreten...quote:Op zondag 31 januari 2016 14:49 schreef bamibij het volgende:
[..]
Goed idee, doen we het ook gelijk in de uitgaansgebieden.
of is dronken een hulpverlener aanvallen Nederlandse cultuur?
Altijd dat hokjes denken, zeg gewoon dat het een mes is. Met je racistische denken.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:52 schreef bamibij het volgende:
[..]
Het kan toch gewoon een groot mes zijn. Wat een ongekende huilebalk ben jij.
Ik hoop dat je weet dat Wilders geen partijgenoten heeft?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wie zijn die wijzen wel dan? Wilders en zijn partijgenoten?
quote:Op zondag 31 januari 2016 14:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Altijd dat hokjes denken, zeg gewoon dat het een mes is. Met je racistische denken.
Ik zie dat jij het voorbeeld geeft.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:56 schreef bamibij het volgende:
[ afbeelding ]
hoop dat alle mensen die dit soort plaatjes driftig delen op feestboek eens lekker gaan revolutie maken. wel graag live op tv uitzenden.
Maakt het al helemaal eng.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet dat Wilders geen partijgenoten heeft?
Hoezo?quote:
Dan kan je beter alle partijen weg stemmen want ik kan mij niet meer herrineren dat erquote:Op zondag 31 januari 2016 15:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoogste tijd voor een verbouwing van het kiessysteem. 40 of zelfs 50 zetels is nog lang geen meerderheid namelijk.
Ik begrijp de problemen met asielzoekers heel goed, tegelijkertijd kots ik op mensen als Wilders. Narcistische egocentrische klootzakken zijn dat, meer niet. Oh ja, problemen "benoemen" dat kunnen ze, oplossingen aandragen niet. Nooit eigenlijk.
Daarom dus een verbouwing. Naast een voorstem, ook een tegenstem bij elke verkiezing. Zien we wat er overblijft van die kloterige splinters op links en rechts die wel kunnen schreeuwen hoe erg het wel niet is, maar die nooit, maar dan ook nooit in een vorm van constructieve samenwerking de samenleving een centimeter verder helpen.
Paars 1.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan kan je beter alle partijen weg stemmen want ik kan mij niet meer herrineren dat er
iets constructiefs de laatse decennia is voortgekomen uit de regeringen.
LOLquote:
Eh...quote:Op zondag 31 januari 2016 15:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
LOL
Dan komt er nu Diep Blauw 1 aan.
Who gives a shit.
Laat Wilders het maar proberen, waarom niet?
Gaat het niet goed dan is het eens en nooit meer.
Laatste keer was ook al zo'n succes met Rutte I in de gedoogconstructie zal je bedoelen?quote:Op zondag 31 januari 2016 15:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
LOL
Dan komt er nu Diep Blauw 1 aan.
Who gives a shit.
Laat Wilders het maar proberen, waarom niet?
Gaat het niet goed dan is het eens en nooit meer.
He ja Rutte. Echt een standvastige leider die we zullen volgen....quote:Op zondag 31 januari 2016 15:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Laatste keer was ook al zo'n succes met Rutte I in de gedoogconstructie zal je bedoelen?
Ja leuk ,maar daar gaat het dus niet om. We leven in een politiek stelsel waar je met elkaar moet samenwerken. Aangezien is gebleken in Rutte I dat Wilders totaal geen betrouwbare partner is en geen enkele partij erop zit te wachten met hem samen te werken vraag ik me af hoe je dat voor je ziet?quote:Op zondag 31 januari 2016 15:30 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
He ja Rutte. Echt een standvastige leider die we zullen volgen....![]()
![]()
Dat vind jij.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja leuk ,maar daar gaat het dus niet om. We leven in een politiek stelsel waar je met elkaar moet samenwerken. Aangezien is gebleken in Rutte I dat Wilders totaal geen betrouwbare partner is en geen enkele partij erop zit te wachten met hem samen te werken vraag ik me af hoe je dat voor je ziet?
Niet dat dat volgend jaar de uitslag van zijn, maar hieruit zou waarschijnlijk een vijfpartijencoalitie van CDA, VVD, GL, D66 en PvdA rollen.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:36 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed. Hier de laatste peiling:
[ afbeelding ]
Nou, laat maar zien hoe zo'n PVV-kabinet eruit moet zien dan.
Feit blijft dat niemand op hem zit te wachten van de andere partijen. Jigzoz heeft hierboven de dagkoersen geplaatst. Dus nogmaals: Hoe zie je het voor je?quote:Op zondag 31 januari 2016 15:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Ik vind dat Rutte en Pechtold wel heel snel het vingertje naar Wilders wezen.
En jij gelooft klakkeloos wat die 2 mislukkingen verklaarden?
Ik ga niet zeggen dat Wilders toppie is maar de rest is nog minder waard.
PVV, CDA, CU, SGP, 50+quote:Op zondag 31 januari 2016 15:36 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed. Hier de laatste peiling:
[ afbeelding ]
Nou, laat maar zien hoe zo'n PVV-kabinet eruit moet zien dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |