abonnement Unibet Coolblue
pi_159771352
QR opereert full first / business A319 met 40 stoelen, maar vooral op vluchten in de GCC (Midden-Oosten). Denk dat LHR - JFK wel eens de langste route kan zijn ja...

Zojuist m'n eerste go around meegemaakt tijdens het landen op DFW, leek weinig aan de hand maar vrij veel wind en we stuiterden 2x terug... Volgende poging ging zonder problemen. ^O^
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 00:43:00 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159771491
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:

Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-York _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 februari 2016 @ 07:36:01 #78
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159772911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:

Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.

Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159774759
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:

[..]

Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.

Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar. En is Shannon ga je door de US customs
Trotse Twentenaar
pi_159774763
oeps.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:05:29 #81
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159775116
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-York _O_
Ja, en misschien met de nieuwe A350-900ULR gaan ze daar weer mee van start.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:13:53 #82
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_159777619
Je hebt ook nog OpenSkies van British Airways tussen Parijs en New York in een 757.

Ze hebben het ook nog geprobeerd vanaf Amsterdam maar dat hebben ze niet lang volgehouden.

Tevens gaat BA ook vanaf Standsted vliegen via Cityflyer!
pi_159778008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:

Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Jaren geleden vloog KLM met een full-business 737 tussen Amsterdam en Houston, later werd dat zelfde toestel ingezet door SAS tussen Stavanger en Houston maar dat kwam onlangs ten einde (zie mijn post hier)
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:32 schreef DeeBee het volgende:
QR opereert full first / business A319 met 40 stoelen, maar vooral op vluchten in de GCC (Midden-Oosten). Denk dat LHR - JFK wel eens de langste route kan zijn ja...
Deze all-business A319 vloog tot eind vorig jaar ook tussen Doha en Londen.
En de afstand Doha - Londen is langer dan Shannon - New York. :P

Nu wordt die in inderdaad alleen in het Midden-Oosten ingezet; momenteel naar Riyadh en Jeddah.
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:
Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Die vliegen met een all-business 757-200; een toestel dat (qua cabine) te vergelijken is met de A321-200; dus niet veel groter.
Overigens laat hun business-product te wensen over.

Je hebt overigens ook OpenSkies; een dochterbedrijf van BA die met 3 757-200's tussen Parijs en New York vliegen en die ook heel erg premium-heavy zijn ingericht (20 business, 28 premium-eco en 66 economy).
Die vloog ook tussen oktober 2008 en augustus 2009 tussen Amsterdam en New York.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:41 schreef zlotka het volgende:
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar.
Klopt.
quote:
En is Shannon ga je door de US customs
Alleen op de ochtendvlucht (BA1). Bij de middagvlucht (BA3) niet meer vanwege bezuinigingen op de Customs & Immigration door de VS.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2016 13:38:33 ]
pi_159778606
Bedankt voor de uitleg! ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens laat hun business-product te wensen over.
Hoezo? :P
pi_159779196
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:51 schreef Sandrvich het volgende:
Bedankt voor de uitleg! ^O^
Hoezo? :P
Hun eigen woorden "Le Compagnie does not offer the best business class - it offers the cheapest".
Wat in de praktijk neerkomt op angled-flat i.p.v. full-flat stoelen, eten & drinken is minder, geen routenetwerk, ze hebben hun eigen frequent flyer-programma en nog wel wat zaken.

Toch waren/zijn er goede prijzen te vinden die dus wel lager liggen dan reguliere business class bij andere maatschappijen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:55:29 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159780151
Retourtje La Compagnie voor 1300 dollar kun je simpel boeken. Als ze acties hebben gaat het nog verder naar beneden. Momenteel 850 pond per persoon retour of 1300 pond voor 2 personen. Dat zijn koopjes! Maar goed, ze moeten wel. De concurrentie is beter, nu is de vlucht naar New York dus wel kort en zeker als je niet hoeft te slapen is dit echt een koopje. Als je in Londen of Parijs woont.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:24:15 #89
269384 OEM
I spit on your aircraft
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:28:14 #90
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159795237
Zo van: "Schiet eens op!" _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:55:48 #91
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_159797665
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:28 schreef flipsen het volgende:
Zo van: "Schiet eens op!" _O-
Wel goedkoop taxieën zo voor het voorste luchtvaartuig.
pi_159798130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 02:29 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wel goedkoop taxieën zo voor het voorste luchtvaartuig.
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren... :P
Jack does it in real time...
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:33:30 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159798306
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 06:04 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren... :P
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
So we just called him Fred
pi_159798384
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
Met de rem? ;)
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 07:59:47 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159798413
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]


Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
Paar klinkers achter de wielen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:03:21 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159798428
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Paar klinkers achter de wielen :P
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Met de rem? ;)
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken idd :@

Werkt dat dan ook als full throttle in reverse thrust gaat met 4 motoren?
So we just called him Fred
pi_159798541
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 08:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]


[..]

Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken idd :@

Werkt dat dan ook als full throttle in reverse thrust gaat met 4 motoren?
Je kan in reverse ook vol gas geven, echter door verliezen en design zal je nooit dezelfde kracht naar voren als naar achteren krijgen.
Daarnaast is het de manier om je motoren naar hun grootje te helpen door zooi van achter de motor naar voren te blazen om ze daarna op te zuigen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_159803891
Voor mensen die in de buurt zijn; sinds afgelopen maandag staat er een bijzonder vliegtuig op Schiphol;
een Boeing 747-400 VIP.

CN-MBH, voormalig A6-UAE van Abu Dhabi Amiri Flight staat op Schiphol om omgespoten te worden in haar nieuwe kleuren voor de Marokkaanse regering.
Het wordt een aardige upgrade voor hun huidige 737-800BBJ2.



Abu Dhabi heeft het toestel niet meer nodig; zij hebben sinds kort een upgrade gemaakt naar de 747-8BBJ (A6-PFA).



En er komt nog een tweede aan (A6-PFB). Die staat sinds maart 2014 op Pinal Airpark, Arizona en zal dus nu wel een keer naar Hamburg gevlogen worden voor VIP-ombouw bij Lufthansa.



Over Pinal Airpark gesproken:




(Letterlijk) steenworp afstand van hun 747-300.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 10-02-2016 13:58:03 ]
pi_159812549
PH-BVP voert momenteel een testvlucht (B1) uit als BOE568. PH-BHD is vanmiddag afgeleverd en zal volgens plan rond 23:10 (NL) vertrekken naar Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 11-02-2016 03:27:00 (Tijdzones verkeerd.) ]
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')